Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 februari 2014, 15:42
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
JOL252 schreef: | Kleine kanttekening Er wordt in de social media maar ook op straat rond Benno L. behoorlijk wat aan stigma rond gestrooid: én de pedofiel die nooit te genezen is én de slachtoffers die levenslang hebben en voor hun leven verwond/beschadigd zijn.
Ik heb met beide stigma's moeite en dan mopper ik maar gelijk even hier bij de Klaagmuur door, na een week al die etiketten rondgestrooid te krijgen in mijn omgeving. Ik geloof dat de schade aanzienlijk is, de pijn onmetelijk... maar ik geloof ook in herstel tijdens het leven zelf. Er is hoop en er is mogelijkheid controle over je eigen leven terug te krijgen voor zowel dader als slachtoffer. |
Ja...ik kijk geen tv...dus maak dat niet mee, ja alleen als iemand anders kijkt pik ik, soms, iets op.
Ik hou ook niet van stigma's ben het helemaal met je eens, er is mogelijkheid je eigen leven terug te krijgen voor dader als slachtoffer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 februari 2014, 11:47
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik mag het voor ze hopen, Shanita. Wat als dat niet zo is? Dan is de ramp ook niet te overzien. Laat staan dat ik niet de vergelijking aan zou durven gaan wat erger is. |
Ik ga ervanuit dat de meeste ouders hebben, daar het, wat ik denk, en hoop, nog steeds uitzonderingen zijn die geen ouders, of dan iig liefhebbende medewerkers van een tehuis.
Als dat niet zo is, ja, dan is de ramp dus zeker niet te overzien, dat wou ik ook zeggen over kinderen voor hun 5de misbruikt en als ze gaan praten, dan stopt de dader.....
Laat ik het anders zeggen, ben ook zo onhandig in dingen formuleren soms...'Het is te hopen dat ze liefhebbende ouders hebben, en therapie krijgen, hoe vroeger hoe beter.
Dan zijn ze er minder slecht aan toe als kinderen waarvan het misbruik door de eigen ouder(s) rond het 5de levensjaar stopte, en die er dan, normaal gesproken, nooit achter zullen komen...alleen bij toeval...rond hun 30ste bijvoorbeeld, dan is de intelligentie het hoogst. Maar die dan wel alle symptomen van misbruik hebben.
Minder slecht aan toe, dus nog steeds niet te overzien.
Het heet niet voor niets, dat je dan levenslang hebt...
Er is een docu over zedendelinquenten die hun straf en tbs erop hebben zitten en niet meer naar buiten wíllen omdat ze geen slachtoffers meer willen maken, daar zijn faciliteiten voor...Nog even een noot bij de film, een jongen wou graag terugkeren, enkele anderen die zeiden ook, ze willen niet de maatschappij terug in, omdat ze zichzelf een gevaar vinden. Een man zei ook, dat hij het ergste vond van wat dat hij deed, dat het hetzelfde was wat anderen bij hem deden...(zijn misdrijf dus) familie bij en met hem een afreageren dus...
Als ik hem vind zet ik ff de link. Ik bedoel hiermede, voor deze gasten heb ik wel respect...
Link: http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/documentaire/l/ncrv-dokument-longstay.html?playurn=urn:vpro:media:program:6010720
ps: Er staat dat ze nooit vrij komen, doch gedurende de uitzending krijg ik de indruk dat ze niet wíllen vrijkomen, behalve een jongen, vandaar mijn tekst boven de link.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 24 februari 2014, 15:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 februari 2014, 06:49
|
|
|
JANE410 schreef: | @ Shanita,
Shanita, ik wil jou niet kwetsen, begrijp ook jou kant heel goed. Ik ben God zij dank zelf nooit slachtoffer geweest. Misschien zou ik dan niet zo reageren, dat ik deze predikant wel moedig vindt.
Ik vind het verschrikkelijk wat deze Benno L heeft gedaan, ja wie niet laat dat duidelijk wezen. Zo iemand is ziek of gestoord, ja moeilijk te bevatten waarom deze mensen kwetsbare kinderen dit aandoen. Maar bij God kan er altijd vergeving zijn als je berouw hebt.
Iemand zei eens: stel dat Hitler op zijn sterfbed zijn zonden had beleden, oprecht berouw had betoond en Jezus aangenomen had, dan zou hij in de hemel mogen komen.
`k Wilde dit nog even zeggen, zijn zulke moeilijke kwetsbare dingen.
Zegens |
Hai Jane,
Je kwetste me juist niet...
Ik bedoelde, deze man heeft iig bekend, zei het dan misschien dat ie wel moest, omdat ie betrapt was...En ik kan de predikant wel begrijpen ook zelfs.
Ik bedoelde juist de slachtoffers die niets kunnen bewijzen. en degene die zich niets kunnen herinneren, niet iedereen krijgt zijn herinnering terug uit zijn eerste jaren. En kunnen dan dingen niet plaatsen. Eigenlijk bedoelde ik dus degene die hun eigen kinderen misbruiken in de eerste kinderjaren....en stoppen als zo'n kind begint te praten...
Deze kinderen hebben iig nog ouders die hun troosten waar ze terecht kunnen. Ik bedoelde wat als de dader iemands eigen ouder is..én in de eerste levensjaren? Dat dat nog veel erger is(zo mogelijk dan). Snappie? Ja, moest me nog even van het hart voordat ik grijs ben, dacht ik zal dat om middernacht al zijn.
Dus nee, jij kwetste niemand!!!! Ik voegde iets toe aan deze 'problematiek'. Das alles!
Zegens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 24 februari 2014, 06:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 22:03
|
|
|
Quote post Jane:
In hoeverre is genade ook beschikbaar voor daders van seksueel misbruik?"
Mijn mening: in zoverre als ze toegeven en spijt betuigen.
En: Hoeveel mensen stoppen met misbruik zodra het kind gaat 'praten', rond het 5de levensjaar?
Hoe groot is dan de schade? Hoeveel mensen herinneren zich niets en hebben wel alle symptomen? En kunnen het niet plaatsen zodat ze voor gek worden verklaard, ik ken iemand die kreeg pas op zijn 29 zijn/haar geheugen terug, omtrent dat gebeuren voor haar/zijn 5de, mbv een psycholoog.... Hoeveel mensen zeggen niet, 'je kan alles doen als de politie er maar niet achter komt?'
En dan, mag je blij zijn als je er met de genade Gods een keer uitkomt en alsnog gelukkig kan worden.
Zegens!
Ps: En toegeven als je toch al betrapt bent, nee dat bedoel ik niet, toegeven als alleen het slachtoffer zich het herinnert en je ermee confronteert, en dan spijt hebben en er alles aan doen in je vermogen om het goed te maken...dát is pas dapper...(en niet juist het tegenovergestelde doen...)
De slachtoffers van B. hebben iig, nog hun ouders, wat als een van de ouders dader is? Naar wie moet je dan, wie troost en helpt je dan?
Behalve gemeentes die zéggen van dat jij moet vergeven en wel nu meteen?
Het is geen overtreding, het is een misdaad....(als men met teksten komt van dat je mensen hun overtredingen moet vergeven....
Komt bij, zoiets is een proces wat niet in een leven hoeft en kan worden volbracht.
Gelukkig, God is rechtvaardig en kom je er als slachtoffer niet uit in dit leven dan wel in de Hemel.
S. sommige mensen beseffen niet wat voor een schade seksueel misbruik aanbrengt door (een van de) ouders, juist in de 1ste levensjaren.
Maar ja, we leven in een gebroken wereld, waar dit een aspect is van de ellende, misbruik(met name door (een van) de ouders) en onbegrip en moeten vergeven, met alle schade van dien.
Daarom nogmaals: Gods Zegen voor alle slachtoffers waarvan dan ook, dat ze een punt in hun leven mogen bereiken dat ze kunnen zeggen 'ik ben eruit'.
Het ga jullie goed, nogmaals Bedankt, iedereen, voor de fijne goede en leerzame tijd hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 19:01
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
JANS221 schreef: | Shanita, ook ik wens je een hoopvolle toekomst. Het ga je goed! En Petra, tot ziens! Ik ben benieuwd hoe lang je wegblijft! |
Dank je Jans!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 16:26
|
|
|
Thomas en Jane!
Dank voor jullie postings!
Heb veel van jullie geleerd!
Wil nu, idd, eventjes , half jaar oid, aan mezelf werken, ja het schrijven hier hielp me, en ja, en praktijk nu. dingen die ik schreef, zelf toepassen ook. voor zover ik dat niet deed, en nu nog meer.
Iig, ik bedoel, me leven nu op orde, weet precies waaraan ik wil werken.
Kijk, ik kan wel halsoverkop naar Zeeland verhuizen, maar ja, dan weer toeslagen aanvragen al die papierwinkels kan ik niet aan/wil ik nu niet.
Nee, ik ga eerst nog even bijtanken en dan mijn leven (ik weet precies hoe), weer oppikken. Op mijn tempo.
Ja, ik zie me vriend dan niet elke dag, maar ja, ene week drie dagen andere week vier, is al veel.
Zegens, laterz en Bedankt! voor jullie bemoedigingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 17:25
|
|
|
Hallo,
Aanstaande mei zit ik hier precies 4 jaar, en vind het welletjes. de enige waarvan ik nu even uit mijn hoofd zeker denkt te weten dat hij er voor mij was is Thomas.
Ik heb hier veel geleerd, ook zeker dingen mtt het geloof.
Veel steun gehad hier ook.
Ook confrontaties waarvan ik leerde, ik wil veel mensen bedanken! Ook en met name de Redactie!
Maar ja, er gaat én teveel tijd inzitten, en ik heb een partner die het aan wil met mij.
Ik zal misschien nu en dan es een maandje komen bij een actie oid.
Maar ja, echt serieus lid, ja, dat laat ik verlopen, heb nog enkele dagen. Iig, ik wou iedereen bedanken waarvan ik dingen heb mogen leren en die me dingen lieten zien!!!!
Ik wens iedereen een gezegende tijd toe, met God! Dichtbij God!
Zegens! en Laterz dit jaar een keer oid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 16:24
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | dit is pas een leuke man......zijn aanstaande vrouw heeft het niet meer... http://youtu.be/I3E9U3GDrmI
vooral tot het eind blijven luisteren..... |
Ja, leuk he?
Die had Jol er een hele tijd terug ook opgezet deze, bij humor, oid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 16:16
|
|
|
Lijkt me sterk, IJsje, ik denk er is sprake van een fout. Zomaar iets verwijderen zonder het te mailen van hoe en waarom doen ze niet, staat ook ergens in een topic over CM.
En als ze niet mailen dan zouden ze iig wel neerzetten van 'verwijderd hier en daarom'. oid....
Dat zou toch ook wel Té gek zijn als ze dat zouden doen....dat kan toch helemaal niet...dan zou ook hun logo erbij moeten staan....
En dus een reden, ter plekke of via mail. Denk ik.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 18 februari 2014, 16:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 februari 2014, 16:02
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Een paar dagen extra veel snoepen, taart, taatjes, dingen met chocolade erin is best lekker, maar pas goed op hou het bij een paar dagen, Aankomen kan zo ongemerkt gaan, en dan moet je weer lijnen. Balans ook daarin is zooo belangrijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 februari 2014, 15:50
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ergens gelezen:
Lieve vrouwen,
Langs deze weg wil ik jullie graag op de hoogte brengen van mijn interesse in de door jullie gestelde vacature. Toegegeven, ik ben nou niet bepaald een prins op een wit paard, ben amper sterk te noemen en bij een roofoverval is het wat mij betreft ieder voor zich. Maar daarentegen ben ik bijzonder goed getraind in het maken van potten hete thee, kan ik prima koken, strijken en afwassen, en kan je af en toe best met me lachen. Ik beloof dat je weinig last van me zult hebben. Ik kan uren op de bank zitten lezen, heb weinig sociale prikkels nodig, en knuffelen doe ik wel met het dichtstbijzijnde huisdier. Ik schrijf af en toe een verhaaltje of een liedje, maak radioprogramma’s en ga regelmatig (maandelijks) onder de douche. Zie bijgevoegd CV voor een compleet overzicht van mijn activiteiten. Helaas is het mij niet gelukt om een aantal referenties te vinden. Op mijn herhaaldelijke telefonische oproepen hiertoe ontving ik voornamelijk storingsgeluiden die in de verte wel iets weg leken te hebben van gegniffel en hoongelach. Ik denk dat mijn telefoontje niet helemaal goed meer werkt. Het lijkt me leuk om elkaar een keer te ontmoeten, ik zie jullie afspraak graag verschijnen, (het kan namelijk niet allemaal van één kant komen).
Ik zie jullie afwijzing met vertrouwen tegemoet,
Hartelijke groet,
(Zie mijn profiel) |
Lieve meneer,
Dat koken, strijken en zeker afwassen, dat trekt mij wel.
Lezen is toch ook een prikkel?
Verder kunnen sociale prikkels(en ook andere , haha) wel belangrijk zijn.
Dat telefoontje is zeker van KPN, haha!
Verhaaltjes zijn leuk, die verzin ik zelf ter plekke, belangrijk is dat we elkaars verhaaltjes úit laten vertellen en niet voor elkaar gaan invullen en zinnen afmaken.
Een keer per maand douchen, nee, dat moet echt elke dag gebeuren...
Maar heerlijk uren op de bank lezen en internetten, op een regenachtige zondag: 'heerlijk', zolang u dan daarna lekker kookt natuurlijk,..en afwast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 februari 2014, 15:41
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
Ik lees nu: 'Ik ben met jou getrouwd', Walter trobisch 'Ooi evangelisch(pas op de kop getikt...)'van Otto de Bruijne Weer eens een keertje opnieuw: Het drama van het begaafde kind, Alice Miller Van David Wilkerson 'Het Visioen' en 'het visioen en Verder'.
Een echt leesboek, roman dus niet, nog niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 februari 2014, 13:02
Onderwerp: Getrouwd en nu Zwanger!
|
|
|
Zwanger, wat een wonder!
Geen wonder dat je gelukkig bent, Gefeliciteerd!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 februari 2014, 12:55
Onderwerp: De geestelijke wapenrusting
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | mooi Shanita. Juist omdat jij het zegt hebben deze woorden veel kracht |
Dank je!
Aan de andere kant; hoeveel mensen zijn er net zo aan toe en erger....ik bedoel, ik kán het nog zeggen, anderen kunnen dat niet, ik heb mzzl...
Nog even een toevoeging:
Pijlen doven. Ik zal nog even zeggen waar dat vandaan komt; namelijk, over het schild droegen de soldaten een vacht van een dier, wat nat was, daarom werden de pijlen niet alleen tegengehouden maar tegelijk ook gedoofd.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 17 februari 2014, 15:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 februari 2014, 12:42
Onderwerp: kledingvoorschriften
|
|
|
WILMA729 schreef: | Ik vraag me af waarom er in sommige kerken een kledingvoorschrift geldt. Voor de vrouwen vooral een rok en bedekt hoofd. Kan iemand mij vertellen waar dat vandaan komt? |
Toen ik uit de evangelische hoek ging en wel een adres had gekregen van iemand van de GKV, maar ook nog bij anderen wou kijken toen liep ik ook op een goede zondag zo'n strenge kerk in, iedereen hoedje en rokjes, de dienst was nét begonnen, ik liep naar binnen met me gezicht op 'ben me van geen kwáád bewust', en niemand die wat zei.
Maar ja, itt tot de GVK waar echt iedereen om me hen kwam staan na de diesnt, buiten, toen ik naar huis ging met tig uitnodigingen voor van alles en nog wat, liet hier iedereen me links liggen na de dienst....Wat me stoorde ook was het gegiebel van de jeugd die achterin zat...
Maar ja wat ik wou zeggen je komt overal wel in als je echt wil...
Ps: ik vind het trouwens ook erg mooi de kleding die zij dragen, en dan die kinderen, meisjes vooruithollen, met die schattige hoedjes, ja, ze mogen niet rijden op zondag, en dat is de enige optie lopen op het fietspad, anders kom je er niet, of je moet een uur omlopen. Het lijkt dan wel een film uit 1870 oid...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 17 februari 2014, 13:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 februari 2014, 18:05
|
|
|
@ Mara
Er zijn veel mensen die trauma hebben opgelopen, juist idd in de vroege kindertijd.
Dat is, idd, veel erger dan een gelukkige kindertijd en trauma erna.
Er is onderzoek gedaan naar overlevenden concentratiekampen 2de wereldoorlog; degenen met een gelukkige jeugd, konden trauma opgelopen in de concentratiekampen verwerken, een plek geven en toch nog een gelukkig leven leiden verder. Degene met een ongelukkige jeugd, bleven last hebben van trauma opgelopen in concentratiekampen.
Dit bewijst weer eens, dat schade(trauma) opgelopen in de vroege kindertijd met name in de eerste 4 jaren, het aller schadelijkste is.
Maar/en, ook al kunnen velen de trauma geen plek geven, het niet verwerken, er zijn wel therapieën die mensen kunnen leren omgaan met hun trauma, mensen die hun hele leven geestelijk en emotioneel gehandicapt zullen blijven. Bijvoorbeeld een cursus die heet: 'omgaan met crises', want ja, als je in de vroege kindertijd bent getraumatiseerd, zit je nu eenmaal vaak in een crises. Het(ogenschijnlijk) kleinste dingetje, iets kwijt zijn bijvoorbeeld, kan al een enorme paniek veroorzaken.
En daarom ook, is juist ook voor deze mensen de 'geestelijke wapenuitrusting' van levensbelang.
Voor iedereen natuurlijk, en in het bijzonder voor deze mensen.
Ik wil eigenlijk ook zeggen, voor iedereen, is de geestelijke wapenuitrusting, van levensbelang en ook een gebod om die aan te trekken en te gebruiken.
Daarom is een goede Bijbelkennis ook belangrijk, dan kan je het zwaard, het woord van God hanteren.
Als je je bijvoorbeeld ergens, waar dan ook, zorgen over maakt, dan kan dat je dag, en als je een relatie hebt, ook de verhouding tot je relatie laten verpesten, oid, je kan dan denken ja, "er staat geschreven: 'maak uw geen zorgen voor de dag van morgen, elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad, en 'God zorgt voor ons, hij zorgt zelfs voor de mussen, en gaat gij niet vele mussen te boven etc. en zo kan je de pijl van bezorgdheid(wat sowieso geen nut heeft, zorgen maken), doven.
Ook als je ziek bent, ja, dan kan God je kracht, vrede en rust geven om de ziekte te dragen en aan te kunnen. Dat is een veel groter wonder, mi, dan dat de persoon beter wordt; de ziekte kunnen dragen, ondanks de Ziekte vrede en rust ervaren, 'de vrede die alle verstand te boven gaat'(Bijbeltekst).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 februari 2014, 16:22
Onderwerp: Wat zou jij doen??
|
|
|
Ik had ook een keer zoiets dergelijks aan de hand.
Ik heb toen degene gemailt. Degene was me dankbaar.
Ja, ik dacht toen wel; wel doen?, niet doen? Toch gedaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 februari 2014, 12:55
Onderwerp: Wat zou jij doen??
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Wat zou jij doen, als je hier iemand tegenkomt, en diegene heeft op zijn/haar profiel ingevuld vrijgezel te zijn, maar jij kent hem/haar en zijn/haar vrouw/man, en weet zeker dat diegene iig nóg niet vrijgezel is??
Ben je je broeders/zusters hoeder? En wie check je als eerste? betreffende man/vrouw, of diens echtgenoot/echtgenote? En welke "beschermplicht" heb je naar mede-CM-ers? |
Haha, wat een bak, lol!
Ach, ik zou niets doen, of wel, hangt er van af... wat mij betreft zijn er op datingsites zoveel mannen die er een potje van maken, kan dat er ook nog wel bij.
Ja, dat ik nu net een nette man tref, ja, mzzl.
Ik zeg ook soms, 'kijk eens , ga eens na wie ken je nog van je jeugd'? Mijnes kon ik namelijk nog van me jeugd, 20 jaar niet gezien, dan heb je toch al een voorsprong. Omdat je hem namelijk ook kon toen ie jong was en andersom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 07:05
Onderwerp: Druk op CM met proefleden.
|
|
|
Thomas: Quote: | Verder zijn nogal wat dames in hun dategedrag traditioneel, is gebleken, Een man zet de eerste stap. Wel, als je vrouw bent, doe dat rustig zelf. Immers de verhouding mannen/vrouwen is, net als op de meeste datingsites. 45/55. Een beetje initiatief als meisje of vrouw kan geen kwaad, ook, en misschien wel zeker niet, als je uit de wat meer behoudende hoek komt. |
Ik zelf vind het erg moeilijk en ik durf niet een eerste stap te zetten.
Ja, nu misschien, zou ik het wel durven, maar ja, als je zoals ik enkele keren gewoon niets hoort, bij een eerste stap, ja, reageert er dan iemand waarbij dat wel zou kunnen, ja, dán durf ik niet eens meer op iemand in te gaan, waarbij ik zelf wel een eerste stap hád wíllen zetten.
Ja, dat merkte ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 06:55
|
|
|
PETRA373 schreef: | Zo mee eens, schrijf dan zelf... en verdiep je in discusies die je wel interesant vind en sla die je niet leuk vind over.
Ach geneuzel en gekeutel... als het alleen maar altijd heel serieus is... word het saai... nu heb ik wel es een grote glimlach als ik het forum lees, dus neuzelaars en keutelaars... gelukkig mogen die er ook zijn op het forum. forum bestaat nu eenmaal uit verschillende mensen. |
Ik weet echt niet wat Geneuzeld en gekeuteld betekend, heb ook geen zin om het op te zoeken. Ik gebruik die woorden nooit, en heb ze ook nooit door iemand horen gebruiken behalve hier. Mensen mails sturen over dat 'het forum wel achteruitgegaan is heur', terwijl zo iemand die dat schrijft zelf is vertrokken of helemaal geen bijdrages levert...
Ach ja, en als je dan zoals ik een van de weinige bent die nog weleens wat post en probeert, ja....
Men zoekt het maar uit, in februari ben ik weg, es kijken of het forum dan stijgt qua vooruitgang....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 15 februari 2014, 10:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 februari 2014, 23:07
|
|
|
@Thomas
Quote: | Het heeft ook altijd wat een reuniekarakter en dat bevalt me eigenlijk ook wel. Mensen die terugkomen, mopperen wel bij me dat het forum helaas erg achteruit gegaan |
Mopperen dat het forum is achteruitgegaan?
Ik vraag mij serieus af, waarom openen diegenen die mopperen dan geen topics en gaan vervolgens discussiëren, ipv te mopperen op diegene die dat nu doen
@Jans
Quote: | Naast de vele topics waarop er gekeuteld en geneuzeld kan worden, waren er de laatste weken ook weer een paar mooie topics, met name: ``Kledingvoorschriften`` en ``vrouwen in het ambt``. Helaas waren de reacties op deze topics ook miniem en bleef een mooie discussie uit. |
Geneuzeld en gekeuteld?
Mag je mij ff vertellen wat die woorden betekenen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 februari 2014, 17:59
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ziiten allemaal in een gelukkigge relatie, anders zouden we ze hier wel terug zien denk ik, hoop ik
v is gelukkig en nog steeds smoorverliefd f heeft de vrouw van zijn dromen gevonden m is getrouwd en in blijde verwachting
oke, sommigge hebben mischien d e hoop opgegeven en bij die groep voeg ik me over paar jaar Of die kom ik dan tegen op 50 plus site, als ik weer es zo,n aanval heb om op datingsite te gaan...
tja oh die leuke busschaueffeur is ook gelukkig in relatie |
M in blijde verwachting? M.L. Bedoel je?
Als dat zo is, leuuuuuk!
Ik vraag me af of ik van de chocoladetaartjes af kan blijven die ik gekocht heb voor me vriend vanavond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 februari 2014, 13:17
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zonde?? Ik begrijp je wel...maar soms heb je nog steeds je leven niet duidelijk op de rails Petra... En ik ben iemand...die zich dan ""opsluit"" Ik keer me in mezelf...trek me terug...en zeg...""Laat me maar"" Dat wil niet zeggen dat ik dan niet van dingen geniet...natuurlijk wel... Buiten mijn werk om....was ik veel thuis....en ik moet er juist ""uit"" Dat heb ik nu gevonden...en heb mijn oude hobby's weer op-gepikt... Soms is genieten ""moeilijk"" ook al weet je dat dat MAG... |
Hai Zeeland,
Dit herken ik, jezelf opsluiten, omdat nog niet alles op de rails is...
En ja, dan moet ik er idd "" uit"" en niet thuis blijven.
Want als ik thuis blijft ga ik minder doen dan dat ik er regelmatig "uit" gaat, ja, zo herkenbaar... Als ik er regelmatig "uit" gaat, ja, dan héb ik gewoon meer zin om dingen te doen, regelen enzovoort in me huis.
Omdat je, idd dan ook onder de mensen bent, en ja, voor mij kan dat moeilijk zijn, zeker als het koud is....
Ja, toen/als ik regelmatig naar inloopcentra, en dag activiteiten dingen ga, waar ik zoveel mensen ken, al zolang ja, dan voel ik me weer verbonden en ja, dan ga ik ook weer met mensen om, en ja, dat heb je idd meer zin om dingen te doen zoals administratie en huishouden en achterstallige zaken, en dingen regelen, afspraken maken etc. die ik nu op de lange baan heb geschoven...
Dank voor deze post! zó herkenbaar!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 14 februari 2014, 13:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 19:59
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
LEANNE226 schreef: | CM is gek geworden........ik ben er ook weer even
Leanne,van dom blondt naar brown diva gegaan |
Leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 19:51
Onderwerp: hoe gaan we het beste met elkaar om in een relatie ?
|
|
|
PETRA373 schreef: | met de hoop, dat er op een respectvolle manier hier over dat onderwerp kan worden gecommuniceerd. de vraag, hoe gaan we het beste met elkaar in een relatie van man en vrouw??? Hoe ziet God het? Hoe zien wij het? |
Het beste met elkaar om in een relatie.
Ten eerste en moet een basis of fundament zijn, die bestaat uit Liefde, Respect, eerlijkheid, betrouwbaarheid, en dan natuurlijk naar en van beide kanten. Er moet natuurlijk een klik zijn, die klik zie ik in deze als Liefde, en aantrekkingskracht.
Ja, dat zijn de psychische fundamenten, de geestelijke fundamenten kan je het ook noemen. Ja, ook beide het geloof in God, al hoeft dat mi niet altijd op te gaan.
En dan, ja groeien naar mekaar toe.
En ja, dan heb je ook de praktische kanten. als je bijvoorbeeld ver van mekaar weg woont, iig zo ver dat je niet elke dag bij mekaar kan zijn.
Dat is voor mij nu moeilijk, iig het voelt moeilijk aan, erg moeilijk, zelfs zo moeilijk dat ik het gewoonweg vertik om me eigen leven weer op te pikken: dus inloopcentra, activiteitencentra en ook wat uren vrijwilligerswerk in een tweedehandsspullenzaak.
En dat, terwijl ik dat, afwisselend maar drie en vier dagen in de week zou hoeven te doen....
En dat is tijdelijk denk ik, en geen onwil, nee, ik mis me vriend zo erg dat ik nu gewoonweg totaal geen zin heb, om wat dan ook te ondernemen, ja, behalve naar hem toe, of wachten totdat hij bij mij is. Ik wil één ding en dat is in zijn armen liggen alleen daarvan wordt ik zielsgelukkig, en dan na al bijna 6 maanden. Dus ja, met het gevoel zit het wel goed.
Maar ja, nu dus de praktijk. Ik wil daar wonen, in een eigen huis dat wel, elke dag koken, dat weer oppikken, en huishouden doen, iig, zo dicht bij me vriend wonen dat we, gewoon, mekaar elke dag kunnen zien.
Samenwonen durf ik niet, samen in een huis, ik moet nu eenmaal het gevoel hebben waar dan ook, dat ik ten allen tijden een eigen huis inkan en de deur dicht kan doen, en verder helemaal met niemand iets te maken heb. Samenwonings fobie heet dat.
En ja, daar zit het/een knelpunt.
Want, ja, samen wat huren is wel een optie en kan, over een half jaar(ivm 4 seizoenen wachten). Maar ja, alleen wat huren daar, ja waar ik woon heb ik punten genoeg, maar ja niet voor daar, dan kan ik woningruil proberen en ja, dat geeft ook geen garantie daar kan wel een jaar overheen gaan...
Dus of ik moet mzzl hebben met woningruil, of met makelaar verbonden aan de gemeente daar, voor een betaalbare woning daar, maar een garantie heb ik dan dus niet...
Ja, dit verhaal had ik al verteld, maar ja, ik ben tot andere nieuw en ook wel voor de hand liggende inzichten gekomen.
Kijk, het is natuurlijk ook wel een luxe als je je geliefde, elke week 3 nachten/avonden/dagen kan zien.
En dan toch, mijn dingen hier weer oppikken, hoe moeilijk ook., ja, net als hij zijn werk heeft wat hij gelukkig met plezier doet, zou ik hier ook mijn dingen hebben. Want ik weet, het zou wel ff wennen zijn, en uiteindelijk zal ik het wel weer leuk vinden en ook een opstelling hebben van iemand die een relatie heeft. Dus mijn algehele gedrag zou anders zijn, van iemand 'in een relatie', en niet meer als 'vrije meid'.
En dan gewoon kijken, is er iets te huur over een half jaar ongeveer, of niet, als niet, ja, dan kijken of ik het al aandurf om samen te wonen en anders gewoon lekker hier blijven want ik woon hier wel erg mooi, zowel omgeving als nu ook me huisje.
En ja, wat ik me ook weleens afvraag, 'ben ik wel een type om voor full time huisvrouw te spelen'? Heb ik dat leventje in inloopcentra, dag activiteitencentra en vrijwiiligerswerk niet nodig? wil ik dat eigenlijk wel opgeven voor langere duur, en dan weer opnieuw opbouwen ook qua vrienden, in Zeeland?
Kan ik niet veel beter, gewoon, accepteren dat ik hem gewoon drie nachten zie, met daaraan verbonden avonden en dagen en soms meer, in vakantie en vrije dagen?
Want, ik zat zo es te denken, ja, : 'kan ik eigenlijk wel mijn leventje hier opgeven, wat ik nu tijdelijk voor een gedeelte even doe, maar ja, ik wéét dat ik het wel elke dag kan oppikken....
En dan gewoon, in juni en juli es kijken of en wat er te huur is binnen mijn budget in Zeeland en als niet, ja, dan had het gewoon niet zo (snel?) moeten zijn, en dan wacht ik gewoon net zo lang totdat er wel wat te huur is wat betaalbaar is daar, want ja, ik ben natuurlijk al ingeschreven daar.
Ja, ik zit hier wel met veel mensen waarvan ik er veel wel al 15! jaar ken...
---
Dus, ik heb even logisch nagedacht en ben tot de conclusie gekomen, ja, samenwonen moet ik niet doen zelfs als ik een eigen huiskamer zou hebben. Ik heb nu eenmaal het gevoel, van 'dit is mijn eigen huis' nodig. Dus ja, zolang er niets vrijkomt binnen mijn budget daar in Zeeland, ja, dan gewoon hier blijven en dan ene weekend hier, andere weekend daar. Dit lijkt mij het beste, want ik kan wel roepen dat ik hem elke dag wil zien, in een eigen woning bij hem in de buurt, maar kan wil ik dat ook wel echt? Ik laat namelijk wel mijn hele sociale leventje hier achter.
Dus conclusie: ik blijf voorlopig fijn hier in Brabant, dan maar halve weken, lees drie, dan weer 4(afwisselend) dagen in de week, en dat is al heel wat. Ik ga zo langzamerhand mijn leventje hier weer oppikken zij het een dag minder, en dan (lange) weekenden om de week, dan hier dan daar.
Want eerlijk gezegd weet ik dus niet, of ik wel zonder wil, zonder mijn vrienden en kennissen die ook geen werk hebben en die ik al zoo lang ken. Ja, tuurlijk ik bén veranderd, doordat ik nu een serieuze relatie heb, maar ja, mensen veranderen constant. (Niets veranderlijker dan de mens).
Dus het wordt voorlopig een lat relatie....en dan, als er iets vrijkomt wat betaalbaar is en ook mooi voor mij, dan kan ik altijd nog eens denken of ik naar Zeeland zou gaan.
S. Beter in de Rust een lat relatie, dan gestresst, omdat ik me zo afhankelijk opstel, dat ik alleen nog maar bij hem wil zijn, alsof het leven als ik hem niet elke avond zie, niets is....
Dus, ik ben blij en dankbaar voor de drie dagen dat ik hem kan zien, en pik me sociale leventje hier weer op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 15:40
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Dingen herkennen die je zelf ook hebt en ervaart bij andere(n), is bemoedigend en voelt heerlijk aan.
Je bent dan voor je gevoel lang niet de enige, en dat gegeven geeft je kracht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 15:32
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PETRA373 schreef: | De redactie dacht vast, wat is het forum zonder Zeeland? |
Hai Petra!
Ja, ik dacht het ook!
Ik ben blij dat je er weer (even?) bent, Zeeland! Oprecht blij! En dát heb ik niet vaak, als ík oprecht blij ben, nou dan wil dát wel wat zeggen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 13 februari 2014, 15:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 15:26
|
|
|
Dank jullie wel voor de waardevolle reacties!
Ja, er is idd een onzichtbare wereld, ja, de duisternis, ja, die is al verslagen en is alleen nog maar een brullende leeuw, maar ja, wel aan een ketting.
En ook, die wapenrusting is er, idd, niet voor niets. Ik wou het zelf ook combineren met de tekst "wie meent te staan ziet toe dat hij niet valt".
Dat heb ik namelijk zelf meegemaakt, ja hoor, ik had alles op orde, op een rij, en het gíng ook goed. Ik meende te staan....en zag daarom niet toe, dat ik niet zou vallen. Waarmee, dat is privé en doet er niet toe. Het gaat om het feit dát ik ergens mee viel, in een tijd dat ik meende te staan.
Dat was ongeveer medio november. Nou kon ik het 'duiden', daar ik wel wat psychologie heb gedaan, weliswaar niet afgerond, maar ja, over voor mijzelf belangrijke dingen weet ik genoeg. En ja, er is vergeving, van beide zijden.
Dus, ja, was erg vervelend, ligt nu achter ons, en ja, 'vandaag is de 1ste dag van de rest van je leven'.
Dus ja, deze realiteit is voor ons christenen erg belangrijk: wel in de wereld en niet van de wereld, dus ook met beide benen op de grond, niet zweverig.
En ook: de wapenuitrusting aantrekken, dat is zoals Petra goed opmerkte een gebod! Opdat we niet vallen.
Ik zal ook nog even een uitleg geven die ik zag, vermengt met mijn eigen gedachten erover., en die ik duidelijk vond:
Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen…
Dat lijkt mij duidelijk: de Waarheid, zowel de waarheid als zijnde dat het christelijk geloof de waarheid is, Wat Jezus zegt de waarheid is, wat de bijbel zegt de waarheid is.
En ook, wat in zeg maar wereldse termen de waarheid is, want ja, ook ongelovigen, ja, die wel leven met de wet in hun hart, bijvoorbeeld, (zie romeinen 2), die hebben ook de waarheid. Die vinden dingen die wij als christenen fout vinden ook fout. Zoals stelen.
En je zelf beschermen, zoals als je bijvoorbeeld in een stad gaat wandelen dan wel eventjes je portemonnee in je binnenzak van je jas, dat soort dingen.
Dan: de gerechtigheid als harnas om uw borst…
De borst is lichaamsgedeelte dat het meest moet worden beschermd, omdat een brandende pijl in het hart fataal is.
Wat geldt over ‘de waarheid’ moet ook worden gezegd over ‘de gerechtigheid’. Het gaat bij deze beide onderdelen van de wapenrusting om goddelijke wapens, niet om alleen menselijke eigenschappen. Uiteraard moeten christenen zich toeleggen op het verrichten van daden van gerechtigheid, maar in de strijd tegen de boze gaat het om Góds gerechtigheid als onderdeel van Góds wapenrusting.
Toen Jezus Christus aan het kruis stierf nam Hij onze ongerechtigheden op zich: ‘Maar om onze ongerechtigheden werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld’ (Jes. 53:5 nbg ).
‘De gerechtigheid Gods’ is het meest krachtige onderdeel van de wapen- rusting tot bescherming van de christen tegen de listige aanvallen van de boze. De duivel probeert mensen te verleiden tot zonde en wanneer dit lukt gaat hij over op een andere tactiek, namelijk het aanklagen van degene die hij tot zonde heeft verleid (vgl. Openb. 12: 9-10). En de duivel heeft uiteraard een punt, de zondaar hééft tenslotte gezondigd en staat niet langer in een rechte verhouding tot God. Maar het wapen van de christen is zijn ‘borstschild’: de gerechtigheid Gods. Wanneer hij zijn zonde(n) belijdt, legt God zijn eigen gerechtigheid op wie zijn toevlucht neemt tot het kruis: ‘Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid’ (1 Joh. 1:9 nbg ).
De inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten…
Zonder sandalen aan zijn voeten is de soldaat zeer kwetsbaar. Voordat hij überhaupt in contact komt met de vijand kan hij al zijn verwond, wanneer hij bijvoorbeeld op een of ander scherp voorwerp trapt.
‘De voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes’, zo staat het in de nbg -vertaling. Gelovigen moeten altijd bereid zijn om te getuigen van de hoop die in hen leeft (vgl. 1 Pet. 3:15)
En juist het evangelie delen als de gelegenheid zich voordoet, die breidvaardigheid, beschermt ons, want, dat tilt ons naar een hoge plan, het eeuwige leven met God. Wat nu al is begonnen. Want ja, nu worden mensen in de wereld vaak beoordeeld naar maatschappelijke status, aanzien, opleiding, werk, geld, noem maar op.
Ik vind het zelf, te gék voor woorden, als men je oordeelt, of je wel of geen goede baan en of geld hebt...En hoevaak gebeurt dat niet in de wereld? Geld heb je nodig, meer niet, mi.
Vrede binnen een context van oorlog?. Deze begrippen lijken elkaar tegen te spreken. In een oorlogssituatie is er immers (nog) geen sprake van vrede. Maar deze paradox is kenmerkend voor het ‘evangelie van de vrede’. Onder andere dit vers: ‘Gelukkig de vredestichters, want zij zullen kinderen van God genoemd worden’ (Matt. 5:9).
Deze vrede van het evangelie is niet alleen bestemd voor degene die het evangelie ontvangt, maar ook voor degene die het evangelie brengt. De geestelijke soldaat, die vrijmoedig getuigt van zijn geloof, mag zich verheugen in een diepe vrede van zijn God. De wapenrusting van God beschermt hem tegen paniek en stress, gevoelens die dikwijls zo kenmerkend zijn in een oorlogssituatie. De strijd tegen de vorst van de duisternis is in principe reeds beslist door het volbrachte offer van Jezus Christus. Toen Hij stierf heeft hij beslissend de machten van de duisternis onttroond (vgl. Col 2:15). En dit resulteert voor de gelovige in een diepe en Goddelijke vrede.
…en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven.
‘Het schild van het geloof’ is het onderdeel van de wapenrusting waarmee de gelovige zich ‘bovenal’ dient te wapenen tegen de aanvallen van de vijand. De brandende pijlen die op hem worden afgevuurd ketsen af tegen dit schild.
De christen moet zich beschermen tegen ‘de listen van de duivel’ , die zijn venijnige pijlen op hem richt. Het slechtste wat hij kan doen is om te proberen deze brandende pijlen eigenmachtig met zijn blote hand te weren. Hij zal alleen maar worden verwond. Maar wanneer hij zich bukt en verschanst achter het schild van het geloof is hij onaantastbaar. Het enige geluid dat hij af en toe hoort is: ‘sssh!’, het sissende geluid wanneer er weer een brandende pijl op het schild wordt gedoofd!
Het is alleen door het geloof dat we kinderen van God zijn en het is alleen door het geloof dat we de duivel kunnen weerstaan: ‘Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi. Stel u tegen hem teweer, gesterkt door uw geloof…’ (1 Pet. 5:8). Geloof in God is als een sterk en onaantastbaar schild, waarmee alle aanvallen van de tegenstander kunnen worden geweerd.
Draag als helm de verlossing…
De wortels van deze verlossing cq hoopvolle toekomst liggen in het verzoeningswerk van Jezus Christus. In zijn eerste brief schrijft Petrus over deze hoop de volgende gloedvolle woorden: ‘in zijn grote barmhartigheid heeft Hij ons opnieuw geboren doen worden door de opstanding van Jezus Christus uit de dood, waardoor wij leven in hoop. Er wacht u, die door Gods kracht wordt beschermd omdat u gelooft, in de hemel een onvergankelijke, ongerepte erfenis die nooit verwelkt. U ziet de redding tegemoet, die aan het einde van de tijd zeker geopenbaard zal worden. (1 Pet. 1: 3-5). In tijden van tegenspoed mag de heilsoldaat zijn helm opzetten en met blijdschap uitzien naar deze glorierijke toekomst: ‘Verheug u hierover, ook al moet u nu tot uw verdriet nog een korte tijd allerlei beproevingen verduren’ (1 Petrus1 v. 6).
…en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
‘Want levend en krachtig is het woord van God, en scherper dan een tweesnijdend zwaard: het dringt diep door tot waar ziel en geest, been en merg elkaar raken, en het is in staat de opvattingen en gedachten van het hart te ontleden’ (Heb. 4:12). Wanneer christenen onder leiding van de Geest dit goddelijke zwaard hanteren, raken zij de duivel in zijn wezen, omdat de aartsleugenaar de waarheid van Gods woord niet kan weerstaan. We zullen nooit in staat zijn om door middel van onze eigen argumenten en (eigen)wijsheid de tegenstander te weerstaan. De Here Jezus zelf bestreed de duivel met Gods woord – let wel!: met het geschreven woord van God: ‘Er staat geschreven…’ (Matt. 4: 1-11).
…Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen. Bid ook voor mij, dat mij de juiste woorden gegeven worden wanneer ik verkondig, zodat ik met vrijmoedigheid het mysterie mag openbaren van het evangelie.
Met het zwaard hebben we het zesde en laatste onderdeel van de wapenrusting besproken. Hiermee is deze bespreking echter nog niet voltooid!
Zonder aanhoudend gebed zal de geestelijke soldaat falen in de strijd. Alleen door een intens gebedsleven wordt de wapenrusting effectief, is het mogelijk om ‘kracht in de Heer’ en ‘kracht van zijn macht’ (v. 10) te ervaren. Binnen het beeld van de wapenrusting zouden we het gebed kunnen vergelijken met de instructies, die de soldaat van zijn commandant ontvangt, alvorens hij naar het front vertrekt. Zonder deze instructies weet de soldaat niet goed wat hij moet doen. Hij gaat strijden zonder strategie, en zal hij ‘vechten als een vuistvechter die in de lucht slaat’ (1 Cor. 9:26). Christenen moeten zich als geestelijke soldaten regelmatig terugtrekken in hun ‘kazerne’, om van hun hemelse Commandant instructies en aanwijzingen te ontvangen. Wanneer zij een levende relatie met hun Heer onderhouden.
‘Maar u, geliefde broeders en zusters, moet uw leven bouwen op het fundament van uw zeer heilige geloof. Laat u bij het bidden leiden door de heilige Geest’ (Jud. 20). Bidden leer je door te bidden, aanhoudend en volhardend. Oefening baar kunst zeg maar.
Het is wat lang geworden ik vind het namelijk veels te belangrijk! Geestelijke strijd is een onderdeel van het geloof. En dan bedoel ik niet zweverig te zijn, of te doen, wel met beide benen op de grond, als in de wereld maar niet van de wereld.
Dus een gezellig gesprek met de ongelovige buurvrouw moet ook kunnen. bijvoorbeeld. En ja, als ze aan mij vraagt, hoe ik dit en dat heb kunnen dragen, of zelf aan heb gekund, ja, dan kan ik getuigen van dat ik zonder God nooit bepaalde zaken had kúnnen bereiken. En dat betreft dan bijna altijd immateriële zaken.
Zegens!!!! En een Hele Fijne Dag Toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 19:33
|
|
|
JANE410 schreef: | Ja een ander nr kan natuurlijk, maar dat doe ik niet zo snel, zo`n gedoe om het weer aan iedereen door te geven.
Je mag wel bidden voor de beller Shanita dat die persoon wijsheid mag krijgen of inzicht dat diegene weet waar hij/zij mee bezig is.
Zou het dan een bekende zijn vraag ik me af, ik sta namelijk niet in het tel boek
Dankje dat je ervoor wil bidden |
Ik had dat ook in me 1ste huwelijk, als me man opnam legde die neer, als ik opnam, nare dingen zeggen, belde 5 keer per nacht, toen 2de telefoon genomen, ja, de 1ste was van de zaak ook dus dat kon niet....
En toen dacht ik idd ook, ja wie? Iemand van het personeel, oid? Nee, leuk is het niet....
Zal bidden voor je...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|