Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 16:50
Onderwerp: Het weer
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zal ik toch maar even met de hond door dit herfstachtige weer gaan wandelen?
Geen uren natuurlijk...
En bij thuiskomst de kaarsjes aan doen en warme chocomelk? |
Doe dat Maris, Het klinkt eigenlijk best wel aantrekkelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 16:15
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, over het algemeen genomen is dat wel zo, maar er zijn natuurlijk persoonlijksstoornissen, waarvan bekend staat dat mensen met deze handicap hun lijden dermate erg vinden, dat ze niet verder kunnen met het leven. Kun je iemand met een ernstige persoonlijksstoornis aanrekenen, dat hij zelfmoord pleegt? God blijft dezelfde en een kant van God is ook dat Hij, in de gelijkenis van de Goede Herder zijn hele kudde achterliet om één schaap dat verstrikt was geraakt te redden.Het punt wat ik maar wil maken is.....reikt de (Rooms katholieke ) Kerk wel de hand uit naar de medemens in nood? Tot in hoeverre is het proces van de individualisering van de maatschappij doorgedrongen in de (RK) kerk? |
Bij het dikgedrukte gedeelte heb ik mijn vraagtekens. Ik ben het er helemaal mee eens, dat wel. Maar diezelfde goede Herder, zou die toelaten dat Zijn schaapje zelfmoord pleegd? Zijn schapen kennen Zijn stem. Ook die schaapjes met een persoonlijkheidsstoornis of andere 'onmenselijke 'ziekte. Die weten dus dat Hij niet wil dat ze de hand aan zichzelf slaan... Ik betwijfel het of juist diegenen zelfmoord of euthanasie plegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 13:37
Onderwerp: De zondeval
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens mij zijn we niet meer op zoek naar de verlossing van zonden. Jezus is immers de Weg die leidt tot de Waarheid en die ons Leven geeft. Het verhaal wat hier verteld wordt is niet af. De verlossing wordt niet verkondigd... |
Het verhaal is inderdaad niet af. De appel uit het paradijs vind ik in de bijbel niet terug, daarom blijf ik persoonlijk liever bij het woord vrucht. Jezus is de Weg, de Waarhei en het Leven, dat ben ik wel met je eens. Maar dat we niet meer op zoek zijn naar verlossing kan niet waar zijn. Zonder verlossing van de zonden is er voor niemand eeuwig leven. Ieder mesn op aarde zal dus van zijn/haar zonden verlost moeten worden aangezien we als zondige mensen niet voor God kunnen bestaan. Pas als we weten mogen dat onze zonden door het bloed van Jezus weggenomen zijn, weten we ook waarvan we verlost zijn. De zoektocht naar verlossing is dus wel degelijk actueel en noodzakelijk voor ieder mens. Als de verlossing vanzelfsprekend was voor ieder mens(dus ook de mensen zonder God) kwamen er geen mensen in de hel. En als ik de bijbel goed lees zijn er wel degelijk mensen die daar heen gaan. De niet verlosten wel te verstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 13:28
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | dan maar als de katten ganze-eieren leggen... |
Je hebt wel een hoop smoesjes hè, om te voorkomen dat ik gelijk heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:55
|
|
|
Gisterenavond heb ik van twee oude gammele, afgeschreven opoefietsen één nieuwe gemaakt.
Ik rijd weer heerlijk rond op m'n 'nieuwe 'fietsie En hij ziet er nog normaal uit ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:53
|
|
|
Alweer Mariska en Griffin... Wat zijn jullie weer heeeeeerlijk positief.
Gun mij ook een beetje mooi weer ja!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:37
|
|
|
Nou als dit storm en ellendig weer is vandaag, geef mij dan maar vaker storm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:35
|
|
|
Mariska/Griffin...
Jullie komen wel weer terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:32
Onderwerp: De hel
|
|
|
ANNE589 schreef: | God had Jezus verlaten op het moment dat Hij stierf, die complete verlatenheid is de hel. Dat je gestorven bent en niet bij God bent. Tenminste dat denk ik. |
Ooit hoorde ik een verklaring hierover, waarin aangegeven werd dat Jezus misschien niet lichamelijk in de hel is geweest, maar in de hof van Getsemane, de helse angsten heeft doorstaan.
Met bovenstaande tekst ben ik het gedeeltelijk niet eens. God had Jezus inderdaad verlaten aan het kruis toen Hij de woorden sprak...Mijn God waarom hebt U mij verlaten. Maar op het moment dat Jezus stierf zei Hij: Vader, ik Uwe handen beveel ik mijn geest. Die vreselijke verlating was dus voorbij voordat Jezus stierf, anders had Jezus God niet aangesproken als Mijn Vader.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op dinsdag 6 september 2011, 11:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:47
Onderwerp: Grenzen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laat ik eerst weer eens over die tekst gaan schrijven, want die wordt echt behoorlijk misbruikt hier. Als Paulus het heeft over onderzoekt alles en behoudt het goede, heeft hij het uitsluitend over de uitingen van de Geest in die gemeente. Het is absoluut geen vrijbrief om je maar in allerlei vreemde theorieën te begeven. Als je een zin uit zn contekst haalt krijg je de meest vreemde kronkels, ik kan nog wel een aantal voorbeelden noemen... Nu even ingaan op het onderwerp. Als je leeft met de Heer, weet je dat het het veiligste is om niet de grenzen op te zoeken. Want die grenzen zijn verleidingen die erop uit zijn ons af te houden van Hem. |
Dat laatste klopt Chat, maar in dat geval moet je dus WETEN wat je/de grenzen zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:44
Onderwerp: Welke bijbel lezen we?
|
|
|
Zelf lees ik het liefst de Statenvertaling. Ik heb er meedere, waaronder een met uitgebreide kanttekeningen. Op internet vergelijk ik meerdere vertalingen als ik iets weten wil, en binnen kort hoop ik de herziene statenvertaling aan te schaffen.
Verder een heel simpele kinderbijbel voor de kinderen, maar ook zij krijgen meestal een keer per dag de zwarte bijbel, zoals zij dat noemen voorgeschoteld, met een beetje uitleg omdat ik het belangrijk vind dat ze die oude taal een beetje blijven begrijpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:27
Onderwerp: Welke bijbel lezen we?
|
|
|
Even een vraagje uit pure vrouwelijke nieuwsgierigheid... Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke bijbel we thuis lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:03
Onderwerp: Geneest God altijd als we genoeg geloven?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | De Bijbel is langer geleden geschreven......... |
Ja inderdaad. Misschien raar hoor, maar soms heb ik het idee dat we dusdanig met onze tijd mee moeten gaan dat geloven anno 2011 niet meer hetzelfde is als geloven anno 896. En dat terwijl God gisteren en heden en tot in eeuwigheid dezelfde is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:02
|
|
|
PIETER649 schreef: | Goed he!! dat is bij mij de normale gang van zaken hoor
(frusterend voor velen, maar tis nie anders) |
Geniet van je eigen gelijk...ik haal m'n gelijk wel ergens anders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 21:00
Onderwerp: tips en een bedankje
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het gaat er niet zo om wat anderen doen toch? Dat wordt hier zo vaak gebruikt: Wij vinden, men vind, anderen denken....moet je maar eens opletten....... Het gaat er toch om wat je zelf vind en hoe je zelf handelt..... Ik vind het ook wel beleefd een mailtje terug te sturen hoewel ik het ook wel eens vergeet moet ik eerlijk zeggen...... |
Ik vind het niet meer dan normaal om iedere mail te beantwoorden. Iemand neemt de moeite om je een mail te sturen. En iedere persoon is de moeite waard om een antwoord te ontvangen, ongeacht of je die persoon nu mag of niet. Ik vind het gewoon kei onbeleefd om geen reactie te sturen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:46
Onderwerp: De hel
|
|
|
Wat een rare tekst eigenlijk. De bijbel is er toch duidelijk over? Natuurlijk is er een hel, net zo goed als er een hemel is.
De bijbel geeft ook duidelijk aan wie daar zullen komen...dieven , moordenaars, gierigaard, dronkenlappen , overspelers en alle anderen die zich niet bekeren van hun zonden. Het geloven in de hemel kan niet los staan van het geloven in een hel. Hoe het daar exact is weet geen mens, Daar waar voor eeuwig geen genade meer is. Het gaat onze vreselijkste gedachten ver te boven. Daar is de volmaakte toorn van God, terwijl in de hemel Zijn volmaakte zaligheid is, zo mooi dat we ook die niet kunnen bevatten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | lekker positief ben jij Jolan waarom zoek je niet naar t goede in elke dag? IEDERE dag is mooi en het volledig waard om geleefd te worden! |
Dat doe ik ook, maar zo luid die tegelspreuk niet Of staat het ook ergens in de bijbel?
Hoe dan ook...Je hebt gelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 17:27
Onderwerp: Geneest God altijd als we genoeg geloven?
|
|
|
Om te beginnen heb ik er een bloed hekel aan om eerst een mega lap tekst door te worstelen voordat ik over een antwoord na kan denken.
Geneest God altijd als we genoeg geloven is de vraag. Mijn antwoord is Nee.
Hoewel God almachtig is en maar een woord hoeft te spreken en het gebeurt wil dat niet zeggen dat Hij dit ook doet. Hij KAN het wel, maar de praktijk leert ons dat ook diepgelovige mensen sterven of ernstig ziek worden. God is er vrij in om te beslissen wanneer het iemands tijd is om te gaan, en soms heeft God redenen die wij mensen niet begrijpen om iemand onder een ziekte te laten lijden.
De teksten over genezing die aangehaald worden in de tekst duiden enkel op genezing van de zonden. Daar heeft Hij de striemen en de wonden voor gekregen aan het kruis. Om mensen te verlossen van hun zonden zodat ze voor altijd bij Hem in de hemel mogen komen. Zonden kunnen in de heilige hemel niet komen, dus om ooit boven te komen moeten we daarvan verlost/genezen worden. Zo interpeteer ik deze teksten.
Op een ernstig ziekbed/sterfbed heeft een christen maar één wens denk ik, en dat is te weten dat het goed met hem/haar af zal lopen. Dat God hen zal opnemen in Zijn heerlijkheid. Het is niet moeilijk om dan allerlei teksten of versjes te bedenken waarin dat aan een christen wordt beloofd. Ook voor mensen rondom dat ziekbed is dat een houvast, die in nood om de stervende heel makkelijk aangegrepen wordt. Een mens zoekt altijd ergens een houvast denk ik. Dit wil niet persee zeggen dat dit van God afkomstig is. Dat leert de tijd vaak achteraf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 15:23
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Hier ook .... het begint te waaien maar morgen |
Geen zorgen voor morgen. Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 11:13
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Het weer valt hier bijzonder mee.... Toch schijnt er een mager zonnetje...
Vanmorgen nog een paar spetters gehad, maar niet van betekenis!!! |
Ik zeg ook niets meer, want ik had het koud getypt, en de zon gaat schijnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 10:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zonnetje schijnt weer heerlijk Als die nou ook maarr lekker blijft schijnen |
Welke zon? Het regent hier al bijna de hele morgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 september 2011, 22:31
Onderwerp: Grenzen
|
|
|
Wanneer zoek je de grens op? Willemijn haalde yoga aan. Iets wat voor haar niet verkeerd is, en voor een ander zondig. Ik denk dat het voor een mens zelf belangrijk is om te weten wat zondig is en wat niet. Om dat te weten te komen is het soms nodig om de grenzen op te zoeken, en zoals Pieter al aangaf...om ze te onderzoeken. Er zijn dingen waarvan je direct weet of het goed of slecht is, maar er zijn ook veel dingen waar je onvoldoende van weet, of steeds over twijfeld of ze zondig zijn, of juist niet. Dit blijft voor ieder mens verschillend. Daarom kan iets wat de ene mens doet uit volle overtuiging, voor de andere mens het opzoeken van de grenzen zijn. Maar behalve dat er staad dat we alles moeten onderzoeken en het goede moeten behouden , staat er ook dat alles wat uit het geloof niet is, zonde is. We moeten dus voor ons zelf kunnen geloven dat hetgeen wat we doen, wel goed is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 september 2011, 22:23
|
|
|
MARIO216 schreef: | Stomme vraag Thomas, maar hoe zou dit bij de protestanten dan werken ?? Deze situatie. |
Enkele jaren geleden pleegde er een man zelfmoord die was aangesloten bij mij toemalige kerkgenootschap. Deze was van een 'zwaar bevindelijke stroming'. Deze man kerkte met regelmaat bij verschillende kerkgenootschappen in de omgeving, en werd zonder problemen door meerdere dominee's(vanuit beide kerkgenootschappen) begraven, inclusief rouwdienst etc. Dit ging dan wel om zelfmoord natuurlijk, en niet om euthanasie, maar ik denk dat dat wel redelijk op één lijn ligt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 17:13
|
|
|
Dit stond op Nu:
Aantal euthanisiegevallen weer gestegen Laatste update: 2 september 2011 16:45 info .AMSTERDAM - Het aantal meldingen van euthanasie en hulp bij zelfdoding is vorig jaar verder gestegen. Foto: t In totaal kwamen 3136 meldingen binnen bij de vijf regionale toetsingscommissies. Dat is 19 procent meer dan in 2009.
De stijging van het aantal meldingen die in 2006 is ingezet, heeft zich hiermee verder doorgezet, melden de commissies vrijdag in hun jaarverslag. Vorige maand werd al bekend dat door de sterke toename de beoordeling van de meldingen door de commissies flink langer duurt.
Oorzaak onduidelijk
De oorzaak van de toename is volgens de commissies niet geheel duidelijk. Een onderzoek naar de werking van de euthanasiewetgeving dat in de tweede helft van volgend jaar moet zijn afgerond, moet hier meer duidelijkheid over verschaffen.
Artsen moeten het uitvoeren van euthanasie of hulp bij zelfdoding melden bij een regionale toetsingscommissie. Vorig jaar ging het in 2910 gevallen om levensbeëindiging op verzoek, in 182 gevallen om hulp bij zelfdoding en 44 keer betrof het een combinatie van beide.
In negen gevallen oordeelden de commissies dat de arts niet volgens de zorgvuldigheidseisen had gehandeld. Deze zaken zijn doorgezonden aan justitie en de Inspectie voor de Gezondheidszorg.
Behandeltermijn
Door de stijging van het aantal meldingen liep de behandeltermijn van de meldingen verder op naar gemiddeld 63 dagen. In sommige gevallen werd de wettelijke termijn waarbinnen de commissies tot een oordeel moesten komen, ernstig overschreden. De commissies zeggen dit ernstig te betreuren. De commissies hebben plannen ontwikkeld de overschrijding aan te pakken. Een aantal daarvan worden al uitgeprobeerd.
Elke toetsingscommissie bestaat uit drie leden: een jurist, een arts en een ethicus. De commissies toetsen of de arts heeft gehandeld volgens de wettelijke zorgvuldigheidseisen. Zo moet er onder meer sprake zijn van een vrijwillig en weloverwogen verzoek en van uitzichtloos en ondraaglijk lijden van de patiënt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 17:07
Onderwerp: leuke link
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laten we één ding duidelijk stellen: er zit een verschil in humor en dom geleuter... | Dat is waar. Ik denk dat ik het (als ik mn best zou doen) allebei wel zou kunnen, maar ik gun me er de tijd nooit voor.
Ik vraag me altijd af...hebben die mensen niks beters te doen of zo? ik leuter ook wel eens, maar dan weet ook gelijk iedereen dat ik me verveel.
Quote Zeeland: Jolan...jij hebt recht van spreken...hoor of zie jouw ook niet op alle andere kinderlijkende topics...maar zou het juist geen uitdagende reaktie wezen..in de hoop dat er mensen meedoen????
En dat is wel weer gelukt!!!!
Dusse...Jij had vanmiddag ook zeker niks beters te doen
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op vrijdag 2 september 2011, 17:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 16:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jolan...jij hebt recht van spreken...hoor of zie jouw ook niet op alle andere kinderlijkende topics...maar zou het juist geen uitdagende reaktie wezen..in de hoop dat er mensen meedoen????
En dat is wel weer gelukt!!!! |
hahaha, ik weet in zulke topics vaak niet eens wat neer te zetten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 15:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | nu doet hij eens mee met de grote hoop en dan is het weer niet goed... |
Daar gaat mijn grote respect voor mensen die zich durven onderscheiden van de rest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 14:28
|
|
|
Ik vind het niet nodig hier op in te gaan. Zo'n onzinnig topic had ik van jou niet verwacht Chat...Ik had je verstandiger ingeschat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 10:22
Onderwerp: Grace en Sjaak
|
|
|
Lieve Grace en Sjaak,
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Maak er wat moois van samen, met jullie gezinnen We wensen jullie alle geluk en de zegen van God toe over jullie huwelijk. Liefs Jolan931& Willie511
|
|
Naar boven |
|
|