Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:49
Onderwerp: Een fout in de vrouw
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik geef alleen aan hoe het bij mij overkomt... Niks meer en niet minder.... Gevoelens en emotie's liggen veel dieper dan hetgeen dat deze topic verwoordt.... ook al is het als humor bedoeld, ik zie de humor er niet van in op een christelijke datingsite..... Het kwetst andermans gevoelens.... |
Humor is iets ongrijpbaars...het is en blijft iets subjectiefs. Maar het moet (als het al totaal humoristisch bedoeld is, wat hier ook nog de vraag is) zeker nooit gelezen worden alsof er iemand mee aangevallen wordt als er in het verhaal enkel een deel van het geheel wordt beschreven...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 2 januari 2011, 21:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:01
|
|
|
MAR907 schreef: | Henk er zijn niet alleen vrouwen maar ook mannen die in dezelfde schuitje zitten als vrouwen.... Zij moeten soms ook de vrouwen taak op zich nemen waar jij blijkbaar geen weet van heb...
Die komen ook hier om CM voor, niet allleen ik.... |
Wie zegt dat ik daar geen weet van heb. Ik ontken het immers nergens. Ik geef enkel aan waar dit topic in principe over gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:46
|
|
|
Waarom mogen vrouwen niet ook eens in het zonnetje gezet worden met een knipoog? Want dat is wat beide verhalen mijns inziens toch gewoon doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:37
Onderwerp: Christelijke Mop van de dag....
|
|
|
HENDUK927 schreef: | komt een man bij de dokter, zegt ie tegen de dokter,dus,dokter ben gebeten door een hond, geeft de dokter als antwoord,ja dat doen ze |
MARIJAN072 schreef: | Is dit een christelijke mop Eigenlijk niet netjes van je Henduk, om hier een onchristelijke mop te plaatsen. |
Er wordt in elk geval wel duidelijk dat God de hond bijtkracht heeft meegegeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:36
Onderwerp: Staatsloterij
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een tientje, is dat genoeg voor een date??? |
4 kopjes koffie...moet kunnen toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:35
|
|
|
MAR907 schreef: | Hetgeen dat ik er uit haal is: dat de "moraal" bepaald wie God zou moeten zijn??? |
Ben benieuwd naar de herleiding van deze moraal. Nergens wordt mijns inziens bepaald hoe God zou moeten zijn in het verhaal. Maar ik houd me aanbevolen voor je gedachtengang.
De moraal die er wat mij betreft duidelijk in zit, is de al weergegeven uitleg van het laatste stukje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:30
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
MAR907 schreef: | In onze tijd met de kennis "van de wet en de profeten".....waarvan de Here Jezus zegt dat die als aanhangsel aan de eerste en de tweede gebod hangen...... |
Aanhangsel???? Aan de twee grote geboden hangen de wet en de profeten, zo leert de catechismus. Maar dat is volgens mij wat anders dan een aanhangsel. Een aanhangsel is veelal iets van minder waarde, terwijl dat volgens mij niet bedoeld wordt hier. Het hangen aan de grote geboden van de wet en profeten duidt mijns inziens meer op het doordrenkt zijn van wet en profeten met de twee grote geboden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:22
Onderwerp: het kruis
|
|
|
Als het kruis er niet was, was Jezus wellicht wel aan een paal genageld of op ander wijze voor ons gestorven
Want het kruis kunnen sommigen wellicht wegredeneren, maar Jezus blijft dan nog wel bestaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:20
Onderwerp: De juiste kerk is "buiten de kerk"
|
|
|
Zonnetje, ik moet meteen denken aan een van de levensmotto's die ik mezelf eigen heb gemaakt in mijn leven: de kerk is mijn hart, de eredienst mijn leven. Een heel gezonde houding dus volgens mij die je hier zo neerzet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 00:05
|
|
|
WILMA694 schreef: | In Spreuken ergens (wil het later nog wel opzoeken ) wordt gewaarschuwd voor het in korte tijd verwerven van een grote hoeveelheid geld. Het schijnt zo te zijn als mensen een groot bedrag winnen ze daar begeleiding bij krijgen van een deskundige omdat je ineens bijna alles kunt doen. Ik denk dat mensen hiervan geestelijk kunnen doordraaien en dat daarom de Bijbel ertegen waarschuwt (pas op als in korte tijd het vermogen aanwast, staat er letterlijk). |
De waarschuwing om op te passen als je in korte tijd vermogen enorm ziet groeien is wellicht juist op zijn plaats als je meedoet aan een dergelijke loterij. Het zegt echter niet dat je het maar niet moet doen, maar dat je goed moet opletten op je manier van reageren als je ineens zoveel geld krijgt...In die zin zou je de begeleiding die tegenwoordig aangeboden wordt toch bijbels kunnen noemen
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 2 januari 2011, 00:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 00:01
|
|
|
MAR907 schreef: | Hmmm ergens vind ik het nergens opslaan.
Hoe waardevol zal voor God de tranen van een vader en man zijn, van een moederloos geworden autistich kindje.....omdat het voor haar teveel is geworden....
God geeft tranen zodat het een "parel in zijn hand gaat worden".....
Hoe blij zullen de engelen juichen wanneer het kindje zich laat dopen? Morgen is er weer zo'n kindje die gedoopt wordt...."waardevolle tranen zijn er gevloeid" zou dat niet door God zijn gemaakt? |
God zegt in deze anekdote niet dat tranen niet waardevol zouden kunnen zijn. Ook staat er niet dat God traanvocht niet gemaakt heeft.
Als je de laatste opmerking van de anekdote goed wilt begrijpen, moet volgens mij wel de context gelezen worden van het antwoord dat God net ervoor geeft aan de engel.
ROBBEDOES873 schreef: | Opeens stopte ze en boog zich voorover. Haar vinger gleed over de wang van de vrouw. Ze lekt, zei de engel, ik denk dat U er te lang aan heeft doorgewerkt Dat is geen lek zei God, dat is een traan. Waar is die voor? vroeg de engel, Ik neem aan voor opgekropte emoties, voor teveel onrechtvaardigheid, voor gebrek aan begrip. zei God. U bent werkelijk geniaal zei de engel God keek somber en leunde achterover in zijn stoel. Die traan heb ik niet gemaakt, zei Hij |
God geeft een mogelijke functie aan die de traan kan hebben. Hij laat daarbij de emotie geheel bij de mens liggen, die deze zelf op kan roepen. God kijkt vervolgens somber als de engel zegt dit geniaal te vinden, omdat God het eigenlijk, net als de vrouw, spijtig vindt dat die opgekropte emotie, onrechtvaardigheid en gebrek aan begrip bestaan. Dat zou niet nodig hoeven zijn... Zo moet je volgens mij deze anekdote lezen!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 2 januari 2011, 00:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:29
Onderwerp: Sex beluste individuen op Christianmatch.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Lsten we er niet zo'n drama van maken zoals hier voorgespiegeld wordt. Overal zijn mensen met verkeerde motieven bezig, en helaas is CM daar geen uitzondering op. Wat ik echter een groot gevaar vind, is dat men vaak zo goedgelovig is, en daar maken anderen misbruik van. Een beetje gezond wantrouwen is nu eenmaal niks mis mee. |
Gevaar van deze houding is het welhaast tot dader maken van slachtoffers, wat ik niet geheel fair vind. Ja, sommige mensen zijn goedgelovig, maar dat geeft de ander nog geen recht op misbruik op welke manier dan ook!
Je oproep tot gezond wantrouwen deel ik overigens wel ten volle!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:15
|
|
|
BART817 schreef: | de schepping van de vrouw | was dus idd een haastklus... (?) zo n last-minute geval dat vlak voor t weekeinde de Baas de werkvloer opkomt met een spoedklus voordat de sabat begint. want dan mag er niet meer gewerkt worden.
de oplossing: te weinig tijd voor een geheel nieuw ontwerp, dus neemt het bestaande ontwerp (man) neem daar een deel van (rib) verwerk het in het ontwerp, en met wat aanpassingen (sorry geen details, ivm de gevoelige lezers) zou t (vrouw) moeten werken... en blijkbaar pretendeerd dit topic al dat er nog een fout in zit... jammer dat je als man niet hoeft te wachten tot de update (een: 'up'-date, humor! ) uitkomt
(lees wel met een !!! )[/quote]
Blijkbaar was de man niet goed genoeg om alleen te blijven Wie heeft er dan de grootste fout (en noodzaak voor update)
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 1 januari 2011, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 11:40
Onderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
|
|
|
- Het is beter dan God.
- Het is erger dan de duivel.
- De armen hebben het.
- De rijken hebben het nodig.
- Als je het eet, ga je dood.
Wat is het?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:50
Onderwerp: Gebruiksaanwijzing
|
|
|
Voor Pieter en ieder die de link direct wil openen:
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 30 december 2010, 22:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:47
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ik voel hoofdpijn opkomen..................
(zou zo maar eens 17 maanden kunnen gaan duren ) |
CHATULIEM619 schreef: | Een hoofdpijn van 17 maanden is een probleem. Ga naar een dokter |
HENK710 schreef: | dump het probleem |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:45
Onderwerp: kerstavond
|
|
|
VISSER278 schreef: | En nieuwjaarsdag dan? Op 1 juli ofzo? |
Da's dus 1 januari. De term oudejaarsavond is een ingeburgerd begrip geworden, maar is niet de originele term. Dat is in de lijn van viermomenten als Kerstavond en Sinterklaasavond Nieuwjaarsnacht, immers het feest begint dan pas om middernacht en niet al in de avond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Leer met de toiletzitting om te gaan. Je bent een grote meid. Staat hij omhoog, laat je hem gewoon zakken. Wij willen hem omhoog, jullie willen hem naar beneden. Jullie horen ons ook niet klagen als hij naar beneden staat. | Heb zelf voorkeur voor naar beneden
CHATULIEM619 schreef: | Zondag = sport. Net als volle maan of Eb en Vloed. Laat het zo! | Ik dacht rustdag
CHATULIEM619 schreef: | Winkelen is GEEN sport. En NEE zo gaan we er ook nooit over denken. | Jij niet, ik wel!
CHATULIEM619 schreef: | Huilen is chanteren. | Huilen is een geweldige uitlaatklep die mensen eens wat meer zouden moeten gebruiken om al teveel frustratie te voorkomen.
CHATULIEM619 schreef: | Een hoofdpijn van 17 maanden is een probleem. Ga naar een dokter | Of dump het probleem
CHATULIEM619 schreef: | Alles wat we zeggen kan 2 kanten op. En als de ene kant je boos of kwaad maakt, bedoelen we natuurlijk de andere kant. | Dus mannen zijn draaikonten?
CHATULIEM619 schreef: | Christopher Columbus vond zijn eigen weg.. Wij ook. | Eigenlijk vond hij niet zijn doel... En hij deed het niet alleen!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 30 december 2010, 22:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:12
Onderwerp: kerstavond
|
|
|
VISSER278 schreef: | Maar toch..........oudejaarsavond is hier toch echt op oudejaarsdag en niet op 30 dec. |
Correctie Visser. Oudejaarsdag is op 31 december en Nieuwjaarsnacht begint op die datum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 20:03
Onderwerp: oud en nieuw
|
|
|
MAR907 schreef: | Het antwoord op jou vraag: Daarmee kan ik de woorden en de kracht in het gebed voor haar bepalen.... |
Je bidt dus krachtiger voor iemand die al gelooft Voor mij zit daar niet direct verschil, vandaar mijn vragende zoektocht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:19
|
|
|
JAN786 schreef: | Het salaris wat ik krijg is loon op mijn arbeid,toch?
Mijn collega werkt niet voor mijn salaris |
Geld circuleert hoe dan ook Jan... En of jij loon naar werken krijgt, dat weet ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:16
|
|
|
MAR907 schreef: | Vraag op vraag stellen stelt een vraag in twijfel.... | Of vraagt gewoon nog meer duidelijkheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:06
|
|
|
JAN786 schreef: | Dus je laat anderen werken voor jouw geld ? |
Dat doe je hoe dan ook Jan. Jij laat ook anderen werken voor jouw geld!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:52
|
|
|
JAN786 schreef: | De bijbelse lijn is dat wij geld verdienen met werken. Van dat geld kunnen we delen aan mensen zonder werk. Uitzonderingen daar gelaten... |
Je koopt een lot bij de winkelier (DIE WERKT). Een lot dat is gemaakt door fabriekswerkers (DIE WERKEN) en bedacht door een paar denkers (DIE WERKEN). Er wordt dus hard gewerkt voor dat lot, waar jij mogelijk van profiteert en mag delen met anderen als je die roeping voelt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:22
|
|
|
JAN786 schreef: | Dus toch aardse voldoending? |
God heeft ons toch zeker ook de ruimte willen bieden om te genieten?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:22
|
|
|
JAN786 schreef: | De meeste met hard werken. Een voorbeeld in deze tijd is bijvoorbeeld Willem den Hertog die zijn ijsfabriekt verkoopt en van de opbrengst evangeliseert in de gevangenissen. Maar niemand door een lootje te kopen | Staaf dat nu eens? Misschien zijn die mensen op de stille achtergrond wel minstens net zo goed bezig met hun geld als meneer Den Hertog.
JAN786 schreef: | Als ik een bank beroof en dat uitdeel aan de armen, zal God daar blij mee zijn? (...)HArtelijk mee eens, maar dan wel met eerlijk verkregen geld!
| Een loterij is wel iets anders dan illegaal verkregen middelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:11
Onderwerp: Eenzame kerst
|
|
|
AREND003 schreef: | Haha, welke date? De orde van de komende dagen, tot de volgende trip, is gewoon werken! Ik ben ook maar een simpel mens! |
Zelfs simpele mensen hebben dates Arend. Vraag je grote vriend (649) maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:08
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik zeg: hou jij je hart maar dicht!!!! inplaats van, dat ik zeg dat jij een dichte hart heb. | Je roept me dus op om mijn hart te sluiten... wordt er niet christelijker op
MAR907 schreef: | Goed lezen............................................en te begrijpen......... Ik had de vraag niet tegen jou gesteld, maar jij reageerd, waarom???? | Nogmaals, je reageert op een openbaar forum waar ieder gerechtigd is om op een opmerking te reageren. Ik probeer gewoon even helder te krijgen wat je bedoelt, omdat er iets anders in te lezen valt als wat jij er wellicht in wilt leggen... ...dus neem dan toch gewoon die touwen ter hand om de zeilen strak te trekken ...in plaats van het laten zwabberen van dat zeildoek, want dan kom je niet zomaar waar je zijn wilt... ...en raak je nog andere scheepjes die met je meevaren...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 29 december 2010, 22:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 21:52
Onderwerp: rood balkje is weer terug...
|
|
|
VISSER278 schreef: | En met rode balken????? |
Ach die overleven met zijn allen al maandenlang, dus wees welkom!
|
|
Naar boven |
|
|