Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:57
|
|
|
Kerstavond wordt, voor het hele gezin, om 19.00 uur in VE gem. Immanuel Breda een Kerstpraise gehouden .
Heb je interesse en wil je meer info mail me dan even.
Allemaal een gezegende kerst!
Groetjes Joëlle
Laatst aangepast door
|
JOELLE246
|
op zondag 12 december 2010, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 21:15
|
|
|
JOELLE246 schreef: | Kerstavond wordt er in Breda om 19.00 uur voor het hele gezin een Kerstpraise gehouden.
Heb je interesse en wil je meer info en waar het gehouden wordt? Mail me dan even.
Allemaal een gezegende kerst!
Groetjes Joëlle |
Is dat 1e of 2e kerstdag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 21:25
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Is dat 1e of 2e kerstdag? |
Kerstavond is de avond voor Kerst, Herman. 24 December dus. Net als Sinterklaasavond de avond voor de verjaardag van die beste man is en nieuwjaarsnacht de nacht voor/aan het begin van 1 januari...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 21:27
|
|
|
HENK710 schreef: | Kerstavond is de avond voor Kerst, Herman. 24 December dus. Net als Sinterklaasavond de avond voor de verjaardag van die beste man is en nieuwjaarsnacht de nacht voor/aan het begin van 1 januari... |
Dat is waar ik heb leeg verstand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:10
|
|
|
HENK710 schreef: | Kerstavond is de avond voor Kerst, Herman. 24 December dus. Net als Sinterklaasavond de avond voor de verjaardag van die beste man is en nieuwjaarsnacht de nacht voor/aan het begin van 1 januari... |
Maar toch..........oudejaarsavond is hier toch echt op oudejaarsdag en niet op 30 dec.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | Maar toch..........oudejaarsavond is hier toch echt op oudejaarsdag en niet op 30 dec. |
Correctie Visser. Oudejaarsdag is op 31 december en Nieuwjaarsnacht begint op die datum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:27
|
|
|
HENK710 schreef: | Correctie Visser. Oudejaarsdag is op 31 december en Nieuwjaarsnacht begint op die datum. |
En nieuwjaarsdag dan? Op 1 juli ofzo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:34
|
|
|
Het was kerstochtend 1961 Ik weet 't nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg En moeder zei dat ik niet in de schuur mocht komen En als ik lief ging spelen, dat ik dan wat lekkers kreeg Zij wist ook niet waar Flappie uit kon hangen Ze zou 't pappa vragen, maar omdat die bezig was In dat fietsenschuurtje moest ik maar een uurtje goed naar Flappie zoeken Hij liep vast wel ergens op het gras
Maar ik had het hok toch goed dicht gedaan Zoals ik dat elke avond deed Ik was de vorige avond zelfs nog terug gegaan Ik weet ook niet waarom ik dat deed Ik had heel lang voor het hok gestaan Alsof ik wist, wat ik nu weet
Het was eerste kerstdag 1961 Wij naar Flappie zoeken, vader die zocht gewoon mee Bij de bomen en het water, maar niet in dat fietsenschuurtje 'Want daar kon 'ie toch niet zitten?' En ik schudde nee We zochten samen, samen tot de koffie De familie aan de koffie, maar ik hoefde niet Ik dacht aan Flappie en dat 't 's nachts zo koud kon vriezen M'n hoofdje stil gebogen, dikke tranen van verdriet
Want ik had het hok toch goed dichtgedaan Zoals ik dat elke avond deed Ik was de vorige avond zelfs nog teruggegaan Ik weet ook niet waarom ik dat deed Ik had heel lang voor het hok gestaan Alsof ik wist, wat ik nu weet
Het was eerste kerstdag 1961 Er werd luidruchtig gegeten, maar dat deed me niet zoveel Ik dacht aan Flappie, m'n eigen kleine Flappie Waar zou die lopen? Geen hap ging door me keel Toen na de soep het hoofdgerecht moest komen Sprak m'n vader uiterst grappig: "Kijk Youp, daar is Flappie dan!" Ik zie de zilveren schaal nog en daar lag 'ie in drie stukken Voor 't eerst zag ik m'n vader als een vreselijke man!
En ik ben gillend en stampend naar bed gegaan Heb eerst een uur liggen huilen op de sprei Nog één keer scheldend bovenaan de trap gestaan En geschreeuwd: "Flappie was van mij!" Nog heel lang voor 't raam gestaan Maar 't hok stond er maar verlaten bij
Het was tweede kerstdag 1961 Moeder weet dat nog zo goed, vaders bed was leeg En ik zei dat zij niet in de schuur mocht komen En als ze lief ging spelen, dat ze dan wat lekkers kreeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het was kerstochtend 1961 Ik weet 't nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg En moeder zei dat ik niet in de schuur mocht komen En als ik lief ging spelen, dat ik dan wat lekkers kreeg Zij wist ook niet waar Flappie uit kon hangen Ze zou 't pappa vragen, maar omdat die bezig was In dat fietsenschuurtje moest ik maar een uurtje goed naar Flappie zoeken Hij liep vast wel ergens op het gras
Maar ik had het hok toch goed dicht gedaan Zoals ik dat elke avond deed Ik was de vorige avond zelfs nog terug gegaan Ik weet ook niet waarom ik dat deed Ik had heel lang voor het hok gestaan Alsof ik wist, wat ik nu weet
Het was eerste kerstdag 1961 Wij naar Flappie zoeken, vader die zocht gewoon mee Bij de bomen en het water, maar niet in dat fietsenschuurtje 'Want daar kon 'ie toch niet zitten?' En ik schudde nee We zochten samen, samen tot de koffie De familie aan de koffie, maar ik hoefde niet Ik dacht aan Flappie en dat 't 's nachts zo koud kon vriezen M'n hoofdje stil gebogen, dikke tranen van verdriet
Want ik had het hok toch goed dichtgedaan Zoals ik dat elke avond deed Ik was de vorige avond zelfs nog teruggegaan Ik weet ook niet waarom ik dat deed Ik had heel lang voor het hok gestaan Alsof ik wist, wat ik nu weet
Het was eerste kerstdag 1961 Er werd luidruchtig gegeten, maar dat deed me niet zoveel Ik dacht aan Flappie, m'n eigen kleine Flappie Waar zou die lopen? Geen hap ging door me keel Toen na de soep het hoofdgerecht moest komen Sprak m'n vader uiterst grappig: "Kijk Youp, daar is Flappie dan!" Ik zie de zilveren schaal nog en daar lag 'ie in drie stukken Voor 't eerst zag ik m'n vader als een vreselijke man!
En ik ben gillend en stampend naar bed gegaan Heb eerst een uur liggen huilen op de sprei Nog één keer scheldend bovenaan de trap gestaan En geschreeuwd: "Flappie was van mij!" Nog heel lang voor 't raam gestaan Maar 't hok stond er maar verlaten bij
Het was tweede kerstdag 1961 Moeder weet dat nog zo goed, vaders bed was leeg En ik zei dat zij niet in de schuur mocht komen En als ze lief ging spelen, dat ze dan wat lekkers kreeg |
Oh Maris........nee toch he............was dat echt jóú flappie?? echt verschrikkelijk voor je meid. Wat moet jij een verdriet hebben gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:44
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oh Maris........nee toch he............was dat echt jóú flappie?? echt verschrikkelijk voor je meid. Wat moet jij een verdriet hebben gehad. |
Heel erg geloof ik..... Ik was toen 7 maanden oud.... Veel kan ik me niet herinneren van die tijd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:45
|
|
|
VISSER278 schreef: | En nieuwjaarsdag dan? Op 1 juli ofzo? |
Da's dus 1 januari. De term oudejaarsavond is een ingeburgerd begrip geworden, maar is niet de originele term. Dat is in de lijn van viermomenten als Kerstavond en Sinterklaasavond Nieuwjaarsnacht, immers het feest begint dan pas om middernacht en niet al in de avond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Heel erg geloof ik..... Ik was toen 7 maanden oud.... Veel kan ik me niet herinneren van die tijd... |
Kan het me nu heel goed voorstellen dat je op muischen ben overgestapt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:49
|
|
|
HENK710 schreef: | Da's dus 1 januari. De term oudejaarsavond is een ingeburgerd begrip geworden, maar is niet de originele term. Dat is in de lijn van viermomenten als Kerstavond en Sinterklaasavond Nieuwjaarsnacht, immers het feest begint dan pas om middernacht en niet al in de avond. |
Hoho, Ik weet dat het feest bij een heleboel zelfs al 's middags begint.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op donderdag 30 december 2010, 22:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 22:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kan het me nu heel goed voorstellen dat je op muischen ben overgestapt. |
Ik kan je vertellen.... Toen ik ietsje ouder was dan 7 maanden... Ik zal 7 jaar zijn geweest of zo... Hadden we een muizenplaag in huis.... En op een nacht werd ik wakker ... Er wandelde een muis over me heen...
Binnen 2weken waren we wel van de muizen af... Ik vind ze leuk als door de natuur struinen... Maar als ik slaap wil ik geen muizen in bed....
alhoewel en er een lillebi muis aan mijn bed hangt en bij mijn voordeur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 23:03
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik kan je vertellen.... Toen ik ietsje ouder was dan 7 maanden... Ik zal 7 jaar zijn geweest of zo... Hadden we een muizenplaag in huis.... En op een nacht werd ik wakker ... Er wandelde een muis over me heen...
Binnen 2weken waren we wel van de muizen af... Ik vind ze leuk als door de natuur struinen... Maar als ik slaap wil ik geen muizen in bed....
alhoewel en er een lillebi muis aan mijn bed hangt en bij mijn voordeur |
Zo is dat muisch.
Beter één muis áán je bed , dan tien muizen onder je dekbed he.
|
|
Naar boven |
|
|