Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 13:59
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
YELNIN491 schreef: | nee dat kan niet, Flappie zit gewoon bij ons in het hok |
Elke keer moet ik er weer om lachen...terwijl het heel zielig is... Ook mijn dochter lacht mee....(en we hebben een konijn) Toch zal ze nooit konijn eten, want het is een geweldige dierenvriend... Het is en blijft een leuk liedje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 13:56
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MARRY942 schreef: | Oooohhh lekker Ieneke, ik kom er aan! |
kZet wel een bordje neer...boerenbont....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 08:25
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Afgelopen zaterdag nam mijn zoon me mee uit eten...en nam ik iets bij de Griek met grote champignons...overgoten met een gehaktsausje en daar over gesmolten kaas uit de oven... Het was heerlijk, en dat wil ik vanavond gaan proberen na te bootsen...moet wel lukken...misschien rijst erbij..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 11:01
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MIEKE364 schreef: | ik probeerde positief te zijn, Visser maar misschien had ik de inzet van het ontstaan van zwembandjes wat realistischer moeten duiden..... |
Visser je was ook dom...nooit vertellen op welke leeftijd het al begon!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 07:38
Onderwerp: receptenboek
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En na een dagje wachten heb je dan dit:
|
Lijkt me heerlijk.... En dat doe ik met pepernoten...dus smaak zal prima zijn. Pepernoten kun je ook nog lang bewaren...dus mag Sinterklaas er nog wel wat in de winkel achterlaten na vandaag. Overigens ook na 5 dec zijn kinderen nog gek met pepernoten...(ikzelf ook trouwens)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 07:26
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zondag 4 december, Psalm 139: 13-18; Mijn oerbegin aanschouwd.
Tegenwoordig krijg je al ver voor de geboorte in het ziekenhuis een foto mee: onooglijk klein zie je dan iets waarvan je geloven mag dat het een kindje is. Een pril begin. De psalm van vandaag gelooft dat er Eén is die zelfs het vormloze begin al heeft gezien. Als er nog iets niets gevormd is, als alles nog openligt en het nog alle kanten op kan, dan ziet de Eeuwige al het leven dat zich aandient. Hij heeft mijn oerbegin aanschouwd. Een wonder! Mooi – maar je zult dit maar lezen als je zelf dolgraag een kindje zou hebben en van de dokter te horen hebt gekregen dat je onvruchtbaar bent. Je zult deze psalm maar moeten horen in de kerk en nog nooit de man of de vrouw van je leven zijn tegengekomen. Je zult deze bladzijde maar lezen en vader of moeder van een zwaar gehandicapt kindje zijn… Wat doe je dan met zo’n psalm? Een God die het oerbegin aanschouwt – had die dan niet even beter kunnen opletten? Wie zo redeneert ziet God ten onrechte aan voor een mislukte manager. Het gaat ook niet op Hem als een soort Sinterklaas te zien, die altijd maar precies moet geven wat wij graag hebben willen. God is de Bron van het leven, Hij is de Levende zelf. Dat leven is nu nog niet volmaakt. De Schepper moet zijn schepping nog voltooien. Donkere machten en krachten spelen Hem parten. Duivels duister is de keerzijde van het lichte leven. Reken maar dat de Eeuwige alles op alles zet om zijn doel te bereiken: een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Hoe vertroostend is het dan is het dan te weten: ook het verfomfaaide, gehandicapte leven ontgaat Hem niet.
Ik loof U die mij schepper zijt, die met liefde mij geleidt, Gij hebt mijn oerbegin aanschouwd, In ’t diepst der aarde opgebouwd. Niets blijft er voor uw oog verborgen. Ja, Gij omringt mij met uw zorgen. |
Deze deed mij denken aan mijn gehandicapte neefje.... Na een jaar ziekenhuis werd hij pas gedoopt en was psalm 139 de dooppreek!!!
Zo mooi...want immers God was toch Zijn Maker...ook al is hij "gehandicapt.
Maar ook wat geeft hij in zijn jonge leven veel liefde... Hierbij een dikke kus voor Ryan!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:15
Onderwerp: film kijken
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Als je dat wel zo gezellig vindt? waarom heb je dan een nickname? |
Klopt...maar geloof je me als ik zeg...dat ik dacht dat dat moest??? Ik heb niets te verbergen nee...dus had inderdaad gewoon Ineke neer kunnen zetten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 16:36
Onderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
|
|
|
LISA610 schreef: | Ik zou hier via het forum op reageren, maar ik doe het toch liever in een persoonlijke e-mail. Ik hoop dat je er wat aan hebt... |
Ja Lisa...fijn dat het zo kan...denk dat het goed is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 15:32
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Flauw......en dit bedoel ik nu net...reageer op mij en niet zo flauw via een ander......En als je je niet aangesproken voelt klaag dan gewoon verder...het is maar een mening hoor.....dus niet mogen????? Bepaal jezelf nog altijd..... |
Ik ben blij...vrolijk...vol goede moed...en laat het me niet ontnemen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 14:36
|
|
|
MARRY942 schreef: | Leuk Ineke! Enneh.....ik heet gewoon echt Marry....dusseh...roept u maar! |
Wil je je ff niet met mij bemoeien!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 14:35
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik denk dat je dat tussen Marry en cross moet laten Zeeland! En ik ben het met de mannen eens je behoort elkaar met de nickname aan te spreken ook al ken je hun gewone naam. Ik ken van al mijn vrienden hier en van meerdere hun gewone naam in hun mail spreek ik ze daar ook mee aan maar op het forum en in de lobby niet al floep je het er daar soms wel uit maar dat is niet openbaar en zeg je sorry!. |
Ik ben zo vreselijk blij met al die slimme mensen... Ik heb niet zo"n hoog IQ dat is het.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 14:33
|
|
|
MOMO697 schreef: | delen is samen dragen dus lekker blijven klagen |
Neeeee...heb net gehoord dat dat niet mag.... Sommige mensen zijn er allergisch voor...dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 14:27
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik ga ook weleens uit eten met mijn kinderen, niet omdat ik dat nu zo nodig heb maar meer omdat we het gezellig vinden...... |
Heerlijk toch...??? Hij geeft het mij...Hij weet namelijk dat ik het zelden doe en ook niet kan....Dat voelt dubbel fijn!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 3 december 2011, 14:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 14:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij voelt het zo, dat kan ik niet veranderen.....wat ik wel vind is dat jij het leven vaak wat lijdzaam bekijkt terwijl het dan dingen zijn die gewoon bij het leven horen.....en dat klopt, daar ben ik erg allergisch voor..... |
Zoals uit eten met mijn zoon... Ogenschijnlijk zo gewoon, maar zo bijzonder!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 14:04
|
|
|
COOTJE711 schreef: | In iedere beroepsgroep kom je verschillende mensen tegen. De zorg koos ik niet omdat ik zo'n goed mens ben of omdat ik zo enorm dienstbaar wil zijn.... Mensen verplegen; daar kun je zeker de pest in krijgen als iemand zo'n enorm verwend patiënt is, of tegen beter weten in zijn lever kapot zuipt of je de eindeloze papieren moet invullen.....
Wat voor mij wel zorg is.... mensen blij maken met een schoon bed, gemotiveerde collega's om me heen waar ik lol in heb en een goed gesprek met een patiënt die je soms meer verteld dan de meest betrokken familieleden. De zorg (meestal) toch een top baan (naast zoveel andere mooie beroepen!)
Fijn Cootje....weer 1 die me begrijpt!!!!!
Maar ode aan de groenteboer( das meestal de supermarkt) en de postbode!!!!
Cootje heeft een enorme hekel aan mensen die alleen maar werken, puur om geld in het laadje te krijgen.... al hou ik ook wel van geld |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 13:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik wordt altijd een beetje onpasselijk als ze het over het dankbare werk in de zorg hebben.....iedere baan heeft zijn voor en tegens en kan dankbaar werk zijn..... Jij hebt er een wat idealistische kijk op maar of dat nu een realistische kijk is? Ik denk van niet....... En ik ben aboluut niet negatief over de zorg maar iedere baan kan en moet dankbaar werk zijn......en dat is wat ik aan wilde geven.....Als je in de zorg werkt ben je echt niet beter dan de postbode of groenteboer.....(nou ja, sommigen wel natuurlijk... ) En voel jezelf niet altijd zo aangesproken, het gaat niet om jou maar om de discussie.... |
Me niet aangesproken voelen? Jawel...wel degelijk... Immers ik klaagde over de zware zorg??? Dus was het wel degelijk tegen mij... Maar ik kan er tegen vandaag....en voel me geenszins beter dan een ander! En de postbode? Die krijgt altijd koffie van mij, want hij loopt door weer en wind!!! Mijn mooiste moment? Jawel...nog meer momenten.... De telefoon zojuist.....Mam...ga je mee uit eten..je hebt het nodig...!!!
De jongste zoon die normaal gesproken zijn zaterdagavond anders doorbrengt...Ik verzet er even mijn plannen voor en zeg...JA...IK GA MET JE MEE!!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 3 december 2011, 13:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 13:29
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhhhh ik zit niet in de gehandicapten zorg hoor maar bij de bejaarden ach de meeste hebben ook wel een handicap dus tja je zou het een beetje zo kunnen noemen. Maar ik vind de zorg idd dankbaar werk maar ook zwaar dus wat dat betreft beide gelijk! En door mijn eigen lichamelijke en geestelijke problemen denk ik dat ik daar sterker uit mag komen en deze ervaring weer mee kan nemen in mijn werk. Ik blijf het een mooi veroep vinden! |
Juist...en dat bedoelde ik nu Erica!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 11:17
|
|
|
GRACE585 schreef: | uitslapen tot half 9 een unicum |
Jammer...bij mij lukte het niet... Maar aan de andere kant heb ik zodoende wel een lange morgen!!!!! Vannacht heb ik 2x gedacht dat er een inbreker op mijn balkonnetje was!!! Wat een herrie!!! Maar het was de wind die rukt aan de golfplaten wat dan lijkt of er iemand loopt!!!......eng!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 11:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind niet dat je per definitie banen in de zorg als fijn mag omschrijven.........meer als pittig en zwaar...... Jij zit toch ook in de thuiszorg en dat ervaar je(als ik het forum lees) toch ook als zwaar.....? |
Gelukkig reageren die 2 meiden anders!!! Ik weet dat ze ook in de gehandicaptenzorg werken....dat doe ik ook nog 3 uur. Zie je wel als ik nu weer positief reageer dat ik weer gepakt wordt op een negatieve opmerking??? Diep in mijn hart weet ik dat de zorg dankbaar werk is...en ik weet ook hoe Jose en Erika er over denken... Ik heb begrepen dat ze er al langere tijd uit zijn...toch geweldig dat ze er dan nu toch weer naar uitkijken??? Ja...als je lichamelijk en geestelijke problemen hebt...soms...kan het zwaar zijn ja... Maar soms mag je ook zien en voelen...WAAROM..je het MAG doen... Die momenten heb ik gelukkig ook....Is het goed dat ik die OOK laat zien en horen????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 09:15
|
|
|
MOMO697 schreef: | Iedereen die dit wil, kan het forum lezen. Ook als je geen lid bent van cm. Volgens mij word dan je foto niet getoond maar je naam staat er dan wel. Ik begrijp Ineke, dat jij een heel veilig leventje hebt maar dat geldt helaas niet voor iedereen. Daarom wil ik niet dat derden mijn echte naam kunnen lezen hier op cm. Snappie? |
Ja hoor dat begrijp ik...maar even dit..
Stel je voor dat ik gelezen heb dat jij Suzan heet, mag ik dan ook niet in een mailtje of woordenwisseling zeggen..Hallo Suzan??? Blijf ik je dan MOMO noemen??? Ik ken hier een man...die mij prive eens schreef...gewoon...zomaar ...leuk!!! Hij eindigde zijn mail met...Groetjes van...(en toen zijn echte naam) Eerst noemde ik zijn nickname, maar vrij kort daarna zei hij""Ik heet....(roepnaam) hoor!""
Maar Cross reageerde nogal fel ...naar Marry toe..dat vond ik niet lief..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 09:04
|
|
|
Fijn Jose en Erica dat je jezelf weer een beetje dienstbaar mag gaan maken... Volgens mij hebben jullie beiden een fijne baan...(allebei zorg toch?) Zal ook weer een ander gevoel geven aan je dag denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 01:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ten eerste, zijn er voldoende mensen hier, die bewust voor een nickname hebben gekozen. Die keuze heb je te respecteren. Ten tweede heeft iedereen het recht om onder een andere naam hier bekend te staan. Ten derde hebben mensen hier een nickname, omdat ze bv. bedreigd zijn en die anonimiteit voor hun een verzekering is. |
Schijnbaar is die naam zo bekend...dat ik hem wist en ik ook gelezen heb dat hij door meer mensen zo aangesproken werd... En als je een foto plaats ziet iedereen je toch??? Verre van anoniem... Ook al heet je dan met je nickname....JORIS... Je foto zegt toch duidelijk dat je Kees bent uit Rotterdam hoor!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 00:48
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Één van de regels is dat je elkaar aanspreekt met de CM naam en niet met de eigen naam ... |
Is er een regelboekie??? Kijk ik het effe na... Nou...iedereen mag me Ineke noemen hoor... Wel zo gezellig....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 00:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | je ziet ze toch klagen dat ze er niet uitkomen? |
OOOOOOOOOOO...moet ik dat zo zien...oke....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 00:16
|
|
|
BERT168 schreef: | komt wel wat kattig over hier.... |
Van wie bedoel je Bert??? Of mag ik jouw ook niet bij je naam noemen??? (Misschien heet je wel Kees)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 00:11
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | EUH PARDON .. !!
zou je zo vriendelijk willen zijn om mij niet bij mijn naam te noemen maar mijn CM naam te gebruiken ?? | Waarom zou men jouw niet bij je naam mogen noemen??? Wat is daar verkeerd aan???
Het is bekend dat je zo heet dus waarom niet??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 22:25
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik ga dit weekend voor de kaneel-mascarponetaart met bodem van speculaasjes. Toch nog iets hollands op een duitse sinterklaasviering |
RECEPT...S.V.P.!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 december 2011, 17:46
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Vandaag een trouwjurk gekocht |
Echt waar??? Wat leuk!!!!
Geeft dat geen heerlijk gevoel???? Gefeliciteerd hoor!!!!
|
|
Naar boven |
|
|