Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 08:50
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben het eens met je chatuliem; en hoe hanteer je in deze de bijbeltekst; als iemand niet luistert als je samen praat, niet naar een broeder, en niet naar de gemeente(/dominee/voorganger) zij hij u als de heiden en tollenaar...... stel dat hij het initiatief had genomen, dan kun je daar de tekst bij voegen; indien de ongelovige scheid, dat hij scheidde, de ander wordt in dat geval niet dienstbaar gemaakt, want god heeft ons tot vrede geroepen (onder voorbehoud van kleine aanpassingen, want ik weet niet of ik deze teksten letterlijk citeer uit mn hoofd) mijns inziens, zou ze dan wel vrij zijn tot hertouw, of niet? | Laat ik nu niet in dezelfde val trappen als dat ik beschreef, nl. dat één bijbels principe boven alles verheven wordt. Op grond van dit principe zou ik er absoluut niks op tegen hebben dat deze vrouw weer opnieuw zou hertrouwen. In een andere bijdrage heb ik al weergegeven dat ik het sowieso belangrijk vind dat vrouwen weer hertrouwen, omdat de verleidingen van het ongetrouwd zijn in mijn ogen te groot zijn. Eerlijk gezegd ben ik in mijn overtuiging gesterkt, omdat ik merk dat er teveel vrouwen zijn, die verwond zijn door hun relatie en daardoor een vervormd beeld hebben gekregen van een man en van een relatie. En hoe langer deze periode duurt, des te groter wordt de aversie en in sommige gevallen de haat tegen mannen. Een nieuwe relatie kan in dit geval genezend werken. Ik denk dat ik nu weer een aantal reacties over me heen krijg over hoe ik over vrouwen denk, maar goed, dat moet dan maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:03
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
HENK710 schreef: | Is het verleden enkel te wijten aan de PvdA????? En helemaal uitgerangeerd zijn ze nog niet. Er blijft gezocht worden naar mogelijkheden die als alternatief gezet kunnen worden naast de minderheidsformatie VVD-CDA met gedoogsteun van de VVD. Het zal vooral het CDA zijn dat een beslissende rol gaat spelen...wat ze eigenlijk al een tijdje doen in hun bootje afhouden richting PVV direct na de verkiezingen. | Het is moeilijk dromen los te laten he Henk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:40
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ik schreef al...dit IS werkelijkheid!! Helaas ook bij mensen die zich christen noemen. Of ze wedergeboren zijn weet alleen God. En ik ben het met je eens....het is niet zoals God het bedoeld heeft. Wat een pijn voor Hem om te zien hoe zijn schepselen omgaan met elkaar. Ik pleit in deze niet alleen voor de vrouw, maar vooral voor de kinderen. Welk vader beeld hebben zij mee gekregen....... | Ik kan bevestigen dat er geen woord gelogen is aan dit verhaal. Omdat het n iet alleen staat. Zelf vind ik dat er maar één Bijbels principe hier gehanteerd wordt, nl. je zult niet scheiden. En dat principe wordt zeer absoluut gehanteerd. Maar de kunst van ethiek is juist dat een keuze gemaakt moet worden tussen belangrijke principes. Het andere principe wat hier overtreden wordt is dat de man zijn vrouw niet behandelde als broos vaatwerk, haar niet eerde, maar haar onderdrukte, sloeg en vernederde. Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf is ook zo'n principe. Wat ik lees, is dat deze vrouw bijbelse principes volgde totdat het niet meer ging. Ze vergaf hem ze gaf hem iedere keer weer een ans. Ze drong aan op therapie, dat alles in geloof en gehoorzaamheid aan God. De man wees iedere keer Gods principes af. Hij weigerde zich nederig op te stellen en ging door met zondigen. Uit bescherming voor haar eigen leven en het weer terugvinden van haar eigenwaarde kon ze niet anders dan bij hem weggaan. Ik vraag me af of de man na afloop ook door de gemeente gecorrigeerd is, want in mijn ogen heeft hij gezondigd, hoewel zij van hem gescheiden is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:17
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Dat komt misschien omdat Nederland geen echte Godsvruchtige koning meer heeft? Tja, dan weet je wat er gaat gebeuren: Iedereen doet wat in zjn eigen ogen goed is. | Dat is wel erg vergezocht hoor. het is omdat de Kerk verward geraakt is in haar boodschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:53
|
|
|
Eigenlijk is het diep treurig. Wat is er met ons aan de hand, dat dit topic zoveel verschillende meningen geeft. En eigenlijk maakt het helemaal niet uit wat de ander denkt, want iedereen doet toch wat ie wil........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Quote Zivaatje: Maar ik kan me ook best voorstellen dat het toch en heel ander verhaal is als je na een scheiding nogmaals een relatie krijgt. Lijkt me wel moeilijker om je er aan te houden
Zeker als een nieuwe partner niet mag trouwen van de kerk, omdat zijn ex, van 20 jaar geleden op dit moment geen partner heeft....
Dát is dan de reden...(zucht........)
Dan maar latten he ;)
Groetjes,
Shanita | of bij een andere kerk trouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:26
Onderwerp: De aarde beheren/beheersen, wat consumeer je bewust of niet?
|
|
|
MIEKE364 schreef: | De eerste zin is volgens mij klinkklare onzin, waar je die klets vandaan haalt is mij een raadsel. Tweede zin, ok, mee eens. Wat is dan goed rentmeesterschap volgens jou? | Jacht is een typisch voorbeeld vind ik. Daar denken we waarschijnlijk verschillend over, maar om te zorgen dat het ras in stand blijft en te zorgen dat de hoeveelheden beperkt blijven, is jacht een goed middel. De Veluwe heeft op dit moment een zwijnenplaag, en eerlijk gezegd hou ik mn hart vast voor de gevolgen. Temeer omdat daar ook nog varkenspest onder kan heersen. Bont denken we ook verschillend over. In ons klimaat kunnen we met katoen toe, maar wat denk je van de winters in Canada en Siberië. Zelf heb ik gefokt met katten. Maar de enige manier om dat goed te doen is idd keuzes maken. En die keuzes klinken wreed, maar zijn wel noodzakelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:16
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | 't is maar helemaal afhankelijk waar de pil die ze moet slikken voor dient, he. (in het geval van mijn kat: cystease-kuurtje ivm blaasgruis)
enneh: sterilisatie-verhaal is al gebeurd, vorig jaar.
| Gelukkig, dat is een grote opluchting....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:14
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Of het de kans op borstkanker vergroot weet ik niet...maar wellicht is het uitieindelijk toch voordeliger om haar te laten steriliseren... | Ellke dierenarts kan je dit vertellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 16:53
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | 't kan nooit zo erg zijn als hier:
mijn poes is aan de pil! | Zou ik zo snel mogelijk mee stoppen. Twee katten heb ik moeten laten afmaken omdat ze de pil gebruikt hebben. Het zorgt nl. voor borstkanker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 16:50
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Juist Chat, een maand geleden waren we nog vrienden. Ik denk dat je zelf de reden wel weet waarom het loopt zoals het nu loopt. Het heeft dus niets met de pick-nick of andere uitjes te maken, daarin verschillen we gewoon van mening. Je hoeft voor mij echt niet van CM af te gaan hoor, je opvattingen over bijbelse argumenten weet ik nog steeds te waarderen.
Trouwens, vrijdagavond zei je nog dat je me zou bellen, ik vind het dus ongepast dat je prive zaken hier op het forum (of in de chatbox) zet / plaatst.
En nu weer on-topic, ik vond de pick-nick heel gezellig, net als het avondje stappen in Amersfoort, Zwolle, Utrecht enz enz. Voor mij is het een gezellig samenzijn waar ik mensen leer kennen en met ze kan praten. | Ook al zijn we geen vrienden weer, maakt dat ons meteen tot vijanden? Hatelijke cynische opmerkingen tegenover iemand met wie je een paar jaar opgetrokken bent. Is dat nu echt nodig? En wat betreft de reden, is mij even vaag als je vijandige gedrag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:08
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Niet iedereen vindt hier de aansluiting die hij zoekt maar de wereld is groter dan CM.......zoek het eens in je buurt,in je familie,je buren,je vrienden...... Het is en blijft een internetwereldje met oppervlakkige contacten(en vaak dito gesprekken).Wil je meer dan moet je er open voor staan en ook laten zien wie je werkelijk bent Chat,met het verlagen van je niveau(jouw woorden,niet de mijne)bereik je helemaal niets! CM moet een aanvulling zijn,geen invulling van je dagen. | Sinds enkele jaren ben ik lid van CM. Wat mij opvalt is, dat het vroeger heel gewoon was dat je in de chatbox met elkaar praatte over alle dingen die je bezighield. Dat kon soms best wel diepgaand zijn, maar ook wel oppervlakkig. Maar je kon elkaar tot op zekere hoogte wel leren kennen. Als je daarbij elkaar ook nog ontmoette kreeg je een redelijk plaa tje van hoe de ander in elkaar stak. Nu wordt het zo'n beetje beperkt tot goedemorgen, haha en tot ziens. Bij andere vragen word je meteen tot de orde geroepen.... Serieuze gesprekken zijn niet altijd zware gesprekken. Ik vraag ook niet om zware onderwerpen, meer om normale gesprekken. Maar ik schijn een roepende in de woestijn te zijn...Misschien houdt die roep binnenkort op. Een opluchting voor velen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:30
|
|
|
CHRISTIAN982 schreef: | Met welke intentie sta jij op deze site ? | Mijn eerste doel is om mensen te leren kennen. Maar helaas wordt dit aan alle kanten geblokkeerd. Een normaal gesprek in de chatbox wordt niet meer op prijs gesteld. Mensen kun je alleen maar leren kennen op de pciknick. Ik denk er maar over mn doel bij te stellen. Leeghoofdigheid is immers hetzelfde als gezellig...dan zal ik me maar net zo leeghoofdig gaan gedragen. Ede is nu de centrale ontmoetingsplek. Ik weet nog niet of ik me daar onder wil gaan begeven..Maar misschien zou dat dan ook maar eens een keer moeten. LANG LEVE DE OPPERVLAKKIGHEID. HOERA HOERA HOERA!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:11
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
pfff, wat een opluchting. De PvdA definitief aan de kant gezet. Ik geniet van die zure gezichten. Nu kan er eindelijk weer eens geregeerd worden en vliegt men elkaar niet meer bij iedere gelegenheid in de haren.
PvdA heeft nu eindelijk betaald voor de schade die ze ons land aangericht hebben. Gezichtsverlies in het buitenland. Het opportunisme heeft gefaald. Machtspolitiek heeft verloren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:10
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je hebt helemaal gelijk Chatuliem, ik heb me blauw lopen te ergeren aan al die kinderen, die maar liepen te jengelen omdat ze weer een smerige luier aan hadden De volwassenen m/v die zich stonden te verdringen om het desbetreffende kind te mogen verschonen. Tis ook een manier van aandacht krijgen natuurlijk, want de mogelijke toekomstige partner weet dan wel hoe goed je maar haar / zijn kind om gaat. Dus ik kan me indenken dat dit in alle ernst best goed past bij een dating-site, mannen die zich uitsloven met een bal of badminton racket om toch maar vooral te laten zien dat ze sportief zijn, en dat ze ook nog eens heel goed om kunnen gaan met het kind van de toekomstige partner. Vrouwen die de lekkerste hapjes op tafel toveren, onder het mom, dit vind mijn kind lekker, maar jullie mogen ook we een hapje proberen hoor. En dan nog die overheerlijke snoepjes, blokjes kaas, koekjes en bolussen, natuurlijk alleen voor de kids (jaja, hoe lok ik mijn toekomstige partner in mijn net). Ja ik kan niet anders dan je gelijk geven, de CM uitjes gaan de kant op van het libelle niveau. Gelukkig is het aan jou om zelf iets anders te organiseren, voor alleen volwassenen natuurlijk, om niet in (de zo gehate) libelle sferen terecht te komen. Ik zou dan zeggen qua niveau natuurlijk, in vergelijk tot de libelle, het Plus Magazine: méér dan 200 pagina’s betrouwbare en actuele informatie, over o.a. geldzaken en rechten, praktische tips voor gezondheid, maatschappelijke ontwikkelingen, relaties en werk en tot slot nog inspirerende ideeën voor huis, tuin en boeiende reisreportages.
Bij de volgende picknick ga ik me ook zo uitsloven ..... kijken of ik een leuke vrouw kan vangen ..... | Een maand geleden waren we vrienden.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 2 augustus 2010, 10:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | *zucht* hij segt dattie mu lief fin..........!! *zwijmel* voor de hele wereld leesbaar nog wel........*zwijmel* toch nog iemand op deze aardbol, die me waardeert....... dank je, chatuliem!!
(ik stelde overigens een vraag in het bericht waar je op reageert, ik stelde niet dat je jaloers bent, ik vroeg of het zo zou kunnen zijn, dat je graag even om het hoekje had gekeken hoe dat er nou aan toe gaat....) |
Tja, kennis maken met mensen ga ik nooit uit de weg. Ben bereid om daar veel tijd, geld en energie in te steken. Maar tijdens die picknick zijn er naar mijn ogen teveel afleidende factoren. Maar zelf heb ik behoefte om er maar niet meer op te reageren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 21:40
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik heb toch het idee dat Chat...ehm, hoe zal ik het zeggen....de intentie van de pick-nicks anders interpreteert dan degenen die eraan deelnemen.
ik denk namelijk dat Chat een pick-nick ziet als (soort van) 'huwelijksmarkt', aangezien de oproep om eraan deel te nemen op het forum van CM staat (en het naar zijn gevoel DUS een CM-activiteit is). bovendien is hij de mening toegedaan dat kinderen niet thuis horen op een huwelijksmarkt.
wij (= degenen die eraan deelnemen) zien het als een uitje waarbij je elkaar ontmoet en waarbij je (al dan niet verplicht) gezellig met elkaar keuvelt (ouweh**rt, zo u wilt) over van alles en nog niks.
zolang de hoogweledelgeboren heer Chat niet overtuigd is, c.q. overtuigd kan worden van het tegendeel van zijn opinie, zal de discussie blijven voortduren.
| De intentie van de picknick is duidelijk, en ik denk dat de intentie van de site anders is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 20:39
|
|
|
HENK710 schreef: | En christenen die er NIET voor kiezen, moeten niet anderen tot aanstoot zijn... ...door de keus van de ander bijvoorbeeld direct af te schilderen als afgoderij, puur en alleen omdat het niet past in het eigen denkbeeld. | Veganisme en esoterie ligt naast elkaar en vloeit in veel gevallen in elkaar over. God heeft ons dieren gegeven om te eten, net zo goed als fruit en groente.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 20:35
|
|
|
HANNAH810 schreef: | goeiemorgen chatuliem! weet je, je hebt humor, you make me smiling, ik grinnik tijdens het hele stukje dat je schrijft! alleen; ik verwacht dat je zelf niet in de gaten hebt welk een overdosis lachwekkende uitspraken/humor er in je bijdragen verwerkt zit.
kan het héééél misschien zijn, dat je..........ehm.........toch wel heel graag ergens vanuit een schuilhoekje, eventjes mee zou hebben willen gluren hoe heerlijk we het hebben gehad met elkaar? zou je niet hebben willen zien, dat er gaandeweg de middag ineens een hand van de ene persoon verdwaalde naar de knie van een ander persoontje? dat er mensen ineens wel ernstig diep in gesprek raakten, zodat ze de rest van de groep niet meer zagen? zou je niet hebben genoten, als het afbreken van de tent met felle gebaren en flinke discussies plaats vind, zodat er mensen zijn die zich afvragen wat ze daar nou weer van moeten denken? of als je even naar een paar paardenkarren gaat kijken, je ineens aan de andere kant van de heuvel een knuffelend stelletje ziet staan, zodat je denkt; heerlijk; weer twee mensen gelukkig!!
best interessant hoor, zo'n picknick..... en ook heel gezellig, dat er een klein waal-meisje net zo makkelijk op je schootje klimt als je eigen dochter.......dat ook bovendien heb je de trossen druiven van de verspieders uit kanaän misgelopen, de bolussen uit zeeland, de veluwse tiramisu, de zoetigheden uit brabant, en de warme gezelligheid van de edense heide.......
je zou ook kunnen zeggen; jammer dat ik geen vervoer had; ik had er zooooooo graag bij geweest. maar dat wordt wel lastig, als je steeds zo hard blijft roepen over libelles, klef, en je mening niet bij kunt stellen.......
ik wens je veel geluk, chatuliem, kom es naar de picknick, joh! wieweet wacht het geluk op je op die grote stille heide........ | Lieve Hannah, als ik zou willen komen, kan ik echt wel. Vervoer is geen enkel probleem en ik zou niet eens hoeven te vragen om mee te mogen rijden. Wat betreft jaloers zijn, het is duidelijk dat je iets achter mn argumenten zoekt wat er niet is. Maar helaas is dat moelijk om je ervan te overtuigen. Ik heb altijd gezegd dat ik vind dat een picknick met kinderen niet zo goed past bij een dating site. Twee redenen heb ik daarvoor aangegeven: ten eerste verandert de rol van de vrouw in de rol van moeder, ten tweede vind ik dat je bij ontmoeten van evt. partner je de kinderen er niet meteen bij moet betrekken. De reacties in de chatbox hebben me nog een derde argument opgegeven: men heeft meer belangstelling voor de kinderen dan voor de volwassenen.... Maar aan de andere kant schijn ik als enige te vinden, maar om me dan meteen neer te zetten als iemand die jaloers is, vind ik toch wel erg ver gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 20:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat is er mis met de Libelle als je die leest? Als ik bij de kapper zit, vind ik die heerlijk om te lezen maar ook al las ik hem iedere dag? Niets mis mee toch? ik vind het van geen niveau als je oordeelt over wat een ander leest...... Ik vind het zelfs heerlijk om af en toe een privé of story te lezen.....maar heb ik dan geen niveau?????? Dat mag een ander vinden zolang ik het zelf maar prima vind toch? En een picknick die gezellig is: voor de een libelle niveau, nou en? voor een ander een heel gezellige middag....... Ik vind het geen christelijke gedachtes om zo dingen te betitelen en jezelf beter te voelen..... Voor mijzelf heb ik ook geen behoefte aan een picknick met kinderen erbij maar dat zegt meer over mij dan over de picknick...... En eigenlijk is het een ongedwongen manier om iemand te ontmoeten, juist ook voor kinderen..... want je kinderen en jezelf zijn één pakket vind ik altijd (ik heb makkelijk praten want mijn kinderen zijn volwassen)...... Conclusie is dat het een perfecte manier van daten is...... vooral als je jongere kinderen hebt..... |
Blijf eens wat langer in de chatbox, zul je precies begrijpen dat het vrijwel niet het niveau ontstijgt. Libelle lezen is niks mis mee, maar als het alleen maar op dat niveau blijft, is het niks aan.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 1 augustus 2010, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 09:06
|
|
|
Inderdaad aan jullie reacties te lezen is dus precies gebeurd waar ik bang voor was. Wat hebben de kinderen toch een fijne tijd met elkaar gehad. En wat zien we er weer naar uit elkaars kinderen weer te zien..... Mensen dit is een dating site, het gaat erom dat je elkaar leert kennen en sommigen zijn op zoek naar een partner!!!! Als je elkaars kinderen wilt ontmoeten ga dan naar het Libelle forum! Ik begrijp dat ik me niet geliefd maak met mijn opmerkingen, zwak uitgedrukt, maar ik hoop dat jullie eens een keer nadenken over waar je mee bezig bent. Het is niet mijn intentie om mensen in het harnas te jagen, maar om eens een keer een echt gesprek op gang te brengen. De laatste tijd is mij verweten dat ik een kinderhater ben, dat ik niet iets met vrouwen wil, als ze kinderen hebben. Dat ik sowieso nooit een vrouw met een verleden zou willen hebben. Dit zijn verwijten die totaal ongegrond zijn. Het gaat mij erom duidelijk te maken dat als je activiteiten organiseert in het kader van een dating site, je wel in de gaten moet blijven houden dat het natuurlijk past in het kader van die site. En tot mijn schrik kom ik tot de conclusie dat jullie meer met elkaars kinderen zijn bezig geweest dan met elkaar. En ik vraag me daarom in alle ernst af of dit past in deze site. De hatelijke term Libelle gebruik ik niet voor niks, omdat het in mijn ogen echt die kant op gaat. In plaats van een uitdaging zien jullie dit als een beschuldiging. Ik daag jullie uit eens te bewijzen dat deze activiteit in de doelstelling van deze site past en het niet tegenwerkt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 1 augustus 2010, 09:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:16
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Wat mij al heel lang bezighoudt is wat verantwoord consumeergedrag is van een christen als je daarin natuurlijk meerekent dat wij als opdracht hebben de aarde te beheren/beheersen. Wat is volgens jullie de betekenis van de aarde beheren of de aarde beheersen en is daar verschil tussen? Consumeren jullie vanuit deze opdracht en hoe sta je dan tegenover intensieve veehouderij, het gebruik van antibiotica, groeimiddelen, ontwrichting van de waardigheid van het dierlijk leven, hun natuurlijke gedrag verhinderen en hen dwingen een product te zijn. Pesticiden en andere giften in de landbouw, het genetisch manipuleren van gewassen, van dieren. Wat kan onze rol zijn als christenen in ons consumentengedrag in de beïnvloeding van al deze dingen? Doen jullie dat ook en hoe dan? | Ik vind dat de boeren heel goed voor de dieren zorgen, vind het vlees uiterst gezond wat ik in de supermarkt koop. Heb geen probleem met pesticiden, want ik vind dat appels en peren gezond gehouden moeten worden. Ik ben een voorstander van intensieve veehouderij en vind het heel gemakkelijk een oordeel te hebben over mensen, die ons leven lang verzorgen wat betreft eten en drinken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:08
Onderwerp: Alleen voor mannen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is nu mijn beleving van sommige mannen in de chatbox.......... Maar ja, een beleving is een persoonlijke beleving heb ik altijd geleerd..... Kan een ander weer helemaal anders naar kijken...... | Tja, wat kun je anders...Maarre..dit is een onderwerp alleen voor mannen. Kun je nu dan ff het respect opbrengen of moet ik het zo grof zeggen als sommige dames het in hun hoekje zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:55
|
|
|
HENK710 schreef: | [list=1][*]Lekker generaliserend weer. [*]Misschien hebben de bedoelde vrouwen juist even behoefte aan gewoon lekker ontspannen samen zijn in de chat. [*]Misschien hebben vele mannelijke bezoekers dit ook wel. [*]Wellicht wil je te geforceerd allerlei zaken bespreken in de chat en moet je meer aan de spontaniteit van de chat overlaten, wat geregeld leidt tot meerdere serieuze gesprekken in de chat (zie ook een eerdere discussie op het forum waar dit al is aangegeven). En aan die gesprekken doen niet enkel mannen mee.
Probeer gewoon eens wat meer te genieten, ook van de koetjes en de kalfjes in de chat | Ach Henk, wat is er verkeerd aan het hebben van idealen? Ik hoop nog steeds de vrouw te vinden, die inhoud heeft. Maar dit ideaal schijnt er niet te zijn, als ik zo de chatbox van de laatste maanden bekijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is dat ik je niet serieus neem anders zou ik enigszins geirriteerd zijn......
Oh jee, het was voor mannen.... excuus.... | Ik zou graag willen dat het anders was. Ik hoop nog steeds dat er vrouwen zijn die dit niveau kunnen ontstijgen, maar maandenlang in de chatbox maakt dat ik er helaas zo over denk. Vrouwen zijn lief, heel lief...maar interesse in de buitenwereld is er niet vanuit henzelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 08:56
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Oke, wat is mannelijkheid? Veel testosteron? een brede kaaklijn? Ruwe bolster blanke pit?
O ja, hebben jullie ook al zo'n hekel aan het feminisme? Al die zure vrouwen die mannen willen omvormen tot watjes en papventjes. Bah! Ik zeg: Weg met de metroseksueel! Lang leven de Neanderthaler! (oerbrul) GGGGGGGGRRRRRROOOOORRRRRRRR... | Laurens, je bent een toffe kerel! Hier op het forum zijn de mannen veel te lief. Zelfs bij ons topic durven ze nog haast niks te zeggen. Maar goed, wat wil je. De gemiddelde vrouw op dit forum is hier een mannenhaatster. In de chatbox kletsen de mannen net zoals de vrouwen, een serieus gesprek wordt eigenlijk geweerd. Van vrouwen kan ik het hebben hoor, heb voldoende verjaardagen meegemaakt om te weten dat hun interesse alleen maar bij kinderen, kleren en huis-tuin-en-keuken dingen liggen. En ach het heeft ook wel zijn charme. Maar dat je zelfs niet met een vent een normaal gesprek kunt voeren valt me wel heel erg tegen. Ook daarin zijn ze veel te vrouwelijk geworden. Iedere avond probeer ik weer een normaal gesprek op gang te brengen, maar het interesseniveau is bijzonder laag. Deze week ben ik elke avond vanaf 7 uur in de chatbox geweest. Gewoon kijken wat voor onderwerpen ze bespreken. En eerlijk gezegd, het valt me iedere keer weer tegen. Je zult denken dat nu de vrouwen hoger opgeleid zijn, meer meedoen in de maatschappij, dat ze ook wat meer geïnteresseerd zijn in de wereld om hun heen. Maar helaas, ze kunnen niet anders dan alleen maar over de gewone dingen praten. Het ligt in de aard van de vrouwen dat alleen hun eigen wereldje, hun eigen kinderen, hun eigen huisje belangrijk is. Emancipatie schijnt toch niet te werken. Vrouwen zijn echt anders dan mannen. En mannen verlagen zich tot hetzelfde niveau. Nog even en dan kunnen we een breiklasje beginnen voor mannen. Lang leve de Libelle!!!
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 31 juli 2010, 09:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:39
Onderwerp: Naar de hemel?
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Je gaat eerst naar de Hades, het dodenrijk. Hier wachten alle doden op het zogenaamde 'laatste oordeel'. Dit geldt zowel voor de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen. Geen enkele ziel is nog in de perfecte hemelse staat, deze wordt pas volmaakt na het laatste oordeel en tijdens de nieuwe hemel en aarde. Echter,voor de heiligen en rechtvaardigen ligt de weg naar de hemel wel al open. Dus in principe zijn zij nu al 'binnen'. | Hades is de onderwereld in de Grieks mythologie, heeft niks met de bijbel te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 09:23
|
|
|
EVA685 schreef: | Ergens in de Bijbel staan wel verhalen, over die sliep met die enz. Ik zeg het liever niet, maar 1 van m.n dochters zegt.....de Bijbel is èèn pot incest | Ik heb eerder aangegeven dat seksualiteit buiiten het huwelijk om nooit wordt goedgekeurd, natuurlijk komt het er wel voor..... En wat je dochter zegt, is natuurlijk grote onzin. Er komen wel verhalen van incest voor, maar niet in die mate als dat zij doet voorstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:13
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Fraai... Een voorganger die alleen detectives en thrillers leest | Denk eens verder na. Mag ik als voorganger helemaal geen normale dingen doen, geen normaal leven hebben ofzo? Eerlijk gezegd sta ik anders in het leven dan mensen van mij verwachten, ik ben nl. mezelf. Voor mij is dat ook de belangrijkste reden dat je me nooit op christelijke campings zult zien staan, omdat mensen er gewoon niet tegen kunnen dat je ook gewoon kunt zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:55
Onderwerp: Genezing der herinneringen
|
|
|
Matt.28 schreef: | 18 Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’ | Het evangelie werkt genezend voor mensen. Als mensen hun hart geven aan Jezus, verandert er nl heel veel in hun leven. Allereerst hebben ze antwoord gekregen op de drie vragen die de mens al jaren bezighoudt:
Waarom ben ik op deze wereld? God heeft mij geschapen, Hij ken mij en Hij heeft een doel in mijn leven. Hoewel dit antwoord vrij simpel lijkt, is hij wel heel diep. Veel mensen vergeten zich nl. in de verlangens van de wereld, omdat dat het enige is wat ze kennen. Hun doel is om zoveel mogelijk rijkdom te vergaren, alsof rijkdom het geluk geeft waar mensen naar op zoek zijn. Anderen zoeken op een andere manier vervulling van hun leven, maar er blijft altijd een soort leegte. Het antwoord is in God te vinden, want Hij is nl. het doel van ons leven. We hoeven niet meer bang te zijn, want wat er ook gebeurt, Hij heeft ons leven in Zijn hand. Het staat zo prachtig te lezen in de volgende tekst:
Fil.4 schreef: | Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. 7 Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren. |
Hoe ga ik om met mezelf? We zijn ons allemaal bewust dat we niet volmaakt zijn, dat ons leven vol fouten zit. Wat doen we daarmee? Er zijn mensen die het bewust ontkennen, bagatelliseren. Maar dat is geen oplossing. Je fouten blijven je nl. achtervolgen. De oplossing die God biedt, is vergeving. Vergeving van zonden betekent meer dan alleen maar sorry zeggen, het betekent, dat God verzoent zich met jou. En omdat Hij zich met jou verzoent, kun je ook verzoening vinden met jezelf. Je hoeft je niet te schamen voor alles wat er mis gaat in je leven. Je kunt bij Hem terecht met al je vragen e problemen. En hoewel de oplossing vaak niet meteen voor het grijpen ligt, in de verzoening met God kun je het leven en jezelf onder ogen zien. Dat gaat met vallen en opstaan, met successen en mislukkingen, maar altijd in de aanwezigheid van de Vader. Lees maar eens de volgende tekst.
2 Kor. 5 schreef: | Wat ons drijft is de liefde van Christus, omdat we ervan overtuigd zijn dat één mens voor alle mensen is gestorven, waardoor alle mensen zijn gestorven, 15 en dat hij voor allen is gestorven opdat de levenden niet langer voor zichzelf zouden leven, maar voor hem die voor de levenden is gestorven en is opgewekt. 16 Daarom beoordelen we vanaf nu niemand meer volgens de maatstaven van deze wereld; ook Christus niet, die we vroeger wel volgens die maatstaven beoordeelden. 17 Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen. 18 Dit alles is het werk van God. Hij heeft ons door Christus met zich verzoend en ons de verkondiging daarover toevertrouwd. 19 Het is God die door Christus de wereld met zich heeft verzoend: hij heeft de wereld haar overtredingen niet aangerekend. En ons heeft hij de verkondiging van de verzoening toevertrouwd. 20 Wij zijn gezanten van Christus, God doet door ons zijn oproep. Namens Christus vragen wij: laat u met God verzoenen. 21 God heeft hem die de zonde niet kende voor ons één gemaakt met de zonde, zodat wij door hem rechtvaardig voor God konden worden. |
Hoe kan ik omgaan met de dood? Het meest beangstigende voor de mensen is de dood. Het is zo definitief. In een ander topic wordt daar verder op ingegaan. Maar als we weten dat we bij God horen, dan hoeven we niet meer bang te zijn voor de dood. Want God heeft ons een heerlijke toekomst gegeven, de dood is immers overwonnen, we zullen onze geliefde immers zien en ons bestaan overstijgt de dood. Christus heeft immers de dood overwonnen. Voor eeuwig mogen we bij de Vader zijn in de hemel, een geweldig vooruitzicht voor ons allemaal.
Eén vraag blijft over….
Wat doen we met ons verleden. Wat doen we met alle dingen die ons aangedaan zijn, wat doen we met onze trauma’s ons niet verwerkte verleden. Dat wordt het tweede gedeelte, ter wille van de lap tekst las ik even een pauze in….
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|