|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:55
|
|
|
Matt.28 schreef: | 18 Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’ | Het evangelie werkt genezend voor mensen. Als mensen hun hart geven aan Jezus, verandert er nl heel veel in hun leven. Allereerst hebben ze antwoord gekregen op de drie vragen die de mens al jaren bezighoudt:
Waarom ben ik op deze wereld? God heeft mij geschapen, Hij ken mij en Hij heeft een doel in mijn leven. Hoewel dit antwoord vrij simpel lijkt, is hij wel heel diep. Veel mensen vergeten zich nl. in de verlangens van de wereld, omdat dat het enige is wat ze kennen. Hun doel is om zoveel mogelijk rijkdom te vergaren, alsof rijkdom het geluk geeft waar mensen naar op zoek zijn. Anderen zoeken op een andere manier vervulling van hun leven, maar er blijft altijd een soort leegte. Het antwoord is in God te vinden, want Hij is nl. het doel van ons leven. We hoeven niet meer bang te zijn, want wat er ook gebeurt, Hij heeft ons leven in Zijn hand. Het staat zo prachtig te lezen in de volgende tekst:
Fil.4 schreef: | Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. 7 Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren. |
Hoe ga ik om met mezelf? We zijn ons allemaal bewust dat we niet volmaakt zijn, dat ons leven vol fouten zit. Wat doen we daarmee? Er zijn mensen die het bewust ontkennen, bagatelliseren. Maar dat is geen oplossing. Je fouten blijven je nl. achtervolgen. De oplossing die God biedt, is vergeving. Vergeving van zonden betekent meer dan alleen maar sorry zeggen, het betekent, dat God verzoent zich met jou. En omdat Hij zich met jou verzoent, kun je ook verzoening vinden met jezelf. Je hoeft je niet te schamen voor alles wat er mis gaat in je leven. Je kunt bij Hem terecht met al je vragen e problemen. En hoewel de oplossing vaak niet meteen voor het grijpen ligt, in de verzoening met God kun je het leven en jezelf onder ogen zien. Dat gaat met vallen en opstaan, met successen en mislukkingen, maar altijd in de aanwezigheid van de Vader. Lees maar eens de volgende tekst.
2 Kor. 5 schreef: | Wat ons drijft is de liefde van Christus, omdat we ervan overtuigd zijn dat één mens voor alle mensen is gestorven, waardoor alle mensen zijn gestorven, 15 en dat hij voor allen is gestorven opdat de levenden niet langer voor zichzelf zouden leven, maar voor hem die voor de levenden is gestorven en is opgewekt. 16 Daarom beoordelen we vanaf nu niemand meer volgens de maatstaven van deze wereld; ook Christus niet, die we vroeger wel volgens die maatstaven beoordeelden. 17 Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen. 18 Dit alles is het werk van God. Hij heeft ons door Christus met zich verzoend en ons de verkondiging daarover toevertrouwd. 19 Het is God die door Christus de wereld met zich heeft verzoend: hij heeft de wereld haar overtredingen niet aangerekend. En ons heeft hij de verkondiging van de verzoening toevertrouwd. 20 Wij zijn gezanten van Christus, God doet door ons zijn oproep. Namens Christus vragen wij: laat u met God verzoenen. 21 God heeft hem die de zonde niet kende voor ons één gemaakt met de zonde, zodat wij door hem rechtvaardig voor God konden worden. |
Hoe kan ik omgaan met de dood? Het meest beangstigende voor de mensen is de dood. Het is zo definitief. In een ander topic wordt daar verder op ingegaan. Maar als we weten dat we bij God horen, dan hoeven we niet meer bang te zijn voor de dood. Want God heeft ons een heerlijke toekomst gegeven, de dood is immers overwonnen, we zullen onze geliefde immers zien en ons bestaan overstijgt de dood. Christus heeft immers de dood overwonnen. Voor eeuwig mogen we bij de Vader zijn in de hemel, een geweldig vooruitzicht voor ons allemaal.
Eén vraag blijft over….
Wat doen we met ons verleden. Wat doen we met alle dingen die ons aangedaan zijn, wat doen we met onze trauma’s ons niet verwerkte verleden. Dat wordt het tweede gedeelte, ter wille van de lap tekst las ik even een pauze in….
|
|