Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 november 2012, 13:13
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En dat is absoluut niet hun mooiste liedje, er zijn nog veel mooiere. Ik heb Erika vorig jaar 3 maanden geplaagd omdat ik naar een concert van ze ging. Dit keer ga ik gezellig samen met Erika nog een oud-cmlid.
Dit is 1 van mijn favorieten
http://www.youtube.com/watch?v=wW3u9-ytxFY |
Absoluut heel erg mooi idd...zo mooi, geen woorden voor...
Wat leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 november 2012, 12:56
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | een ding weet ik wel... Ik ben het niet |
Ja, en ik ben het ook niet, dus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 november 2012, 12:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik gisteren een dipdag had Ik die had omdat mijn lieverd vandaag jarig is en hij ouder is geworden dan mijn andere lieverd mocht worden........ ik het positieve er vandaag van inzie en geniet van mijn "jonge" broekie 20 cm van mijn haar heb laten afknippen het nu nog tot halverwege mijn rug valt ik daardoor veel meer krullen heb en ik ook weer blond(t) ben ik nu lekker in mijn vel zit
fijne dag allemaal!!! http://www.youtube.com/watch?v=zFzrsBIT_Uw |
Leuk voor jou!
Dank je!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 november 2012, 12:42
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Wisten jullie dat.....eh.....er weer een vrijgezel(lige) dame minder is op CM? |
Nee, dát wist ik niet.
Wie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 23:23
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
INGE721 schreef: | Waarom niemand meer huishoudelijke vragen heeft |
Alles loopt helemaal gesmeerd
En nu ga ik echt lekker heerlijk dromen en slapen in mijn bedje, welterusten
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 november 2012, 23:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 23:17
|
|
|
ROLF230 schreef: | Pieter649 schreef:
Wisten jullie dat tijdens het huwelijksfeest van Juliana en Bernhard in 1937 het Horst Wessellied gespeeld werd? Het lijflied van echte nazi´s......
De dirigent Peter van Anrooy weigerde dit te dirigeren waarop Wilhelmina zo boos werd dat hij op staande voet ontslagen werd. Omdat hij dus weigerde een nazilied te spelen op het huwelijk van een ss-er met een nederlandse prinses.
Ik wist het niet, maar het verbaast me ook niet. Denk maar niet dat Trix beter is. |
Nou, waarom zou Beatrix niet beter zijn?
Vader van Maxima mocht ook niet komen hoor, op het huwelijk.
En hij werd gedwongen hoor, in dat regime. Net als dat veel Duitsers werden gedwongen het leger in te gaan, en ook heel veel verzet was onder de duitsers zelf.
Dat waren ook jonge jongens van 18, 19, 20, waarvan veel helemaal niet wouden en anti nazi waren.
Maar ja, je hebt wel een punt hoor Pieter, da's wel raar.
Maar ja, die hele massa's mensen en jongeren die Hilter zaten toe je juichen? Geherspenspoelt. Wat een wereld.
Ik ben toch ff blij dat ik in deze tijd leef, hier in Nederland.
Ja ja, ik weet het van het van de bezuinigingen....:(
Toch ben ik blij, als je het met andere landen en tijden vergelijkt, Afrika, met die kindertjes, je zou maar je eigen kind niets te eten kunnen geven. Of in een oorlogsland leven.
Ik ben toch ook dankbaar.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 november 2012, 23:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 23:01
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
JANS221 schreef: | Een halfje donkerbruin volkoren, een huis en een fles wijn...........
hik...
Nu nog heel die papierwinkel voor elkaar zien te krijgen binnen 6 weken |
Ja, je leest erover heen, zeker als je ff snel leest.
Ik las ook een halfje bruin en een fles huis wijn, zoiets...
Gefeliciteerd!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 22:57
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
Ik heb ook weleens gehoord dat dat zogenaamde bronwater gewoon kraanwater is.
Bar-le duc, Utrecht....echt wel erg....
Ja, behalve Spa blauw, dat komt wel echt uit de bronnen van Spa.(hoop ik dus..)
Leuk geschreven trouwens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 22:21
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Pieter649: Jaja... t leven is niet zo eenvoudig he.... met al die spullen om je heen...
Ja, Tis wat; de tegenstelling: sommigen mensen worden 'gek' van allemaal overbodige rommel die ze in impulsaankopen doen. Ook allemaal zooi, van 'made in china', 'made in taiwan' ertussen, gemaakt door, ja, kinderen... Ja, is ook de media met reklame's aan schuldig. Al die folders in de bus, al die reklame op het net, op tv, etc.
Veel 'spullen' worden ook echt aan de lopende band gemaakt, 15 uur per dag, kinderen plegen zelfmoord... of in gevaarlijke mijnen, ja, onderdeeltjes voor mobiele telefoontjes, ja, daar zit een soort steen of metaal in wat alleen uit mijnen kan worden gewonnen. heel gevaarlijk werk in derde wereld landen. Mensen krijgen bijna niets betaald daar.
Ja, en hier zitten echt sommigen zo vol afgeladen met spullen, kasten vol, zolders vol, schuurtjes vol, boxen vol, huizen vol, met dingen die ze niet nodig hebben. En ja, dat kan ook indeerdaad een groot probleem zijn hoor, mensen die niets meer weg kunnen gooien.
Bij Oprah Winfrey was een keer: je moet eigenlijk alleen in je huis, rondom je hebben, wat je echt nodig hebt, en wat je ook daawerkelijk gebruikt en meer niet. Ja, een mooi schilderij kan ook natuurlijk als je die maar ophangt, dan en niet naar zolder brengt, die al vol staat.
Ja, en dan die tegenstelling van die kindertjes met die armpjes..... Eigenlijk zou dus moeten worden gestopt met elke keer dingen maken die mensen helemaal niet nodig hebben, en dan zou dat probleem opgelost zijn. ja, confronterend hoor. Ja, en dat was 25-30 jaar geleden ook al zo, van 'die arme kindertjes in Afrika', schokkend hoor dat het nog zo is. Ik heb 'dr geen woorden voor zó erg... goed dat je dat even laat zien....
Ja, en de zeeën zijn ziek en vervuild, vissen gaan dood door plasticdeeltjes, ook de planten in de zeeen, sponsen en zo, koraalriffen zijn dood.... Afvalbergen worden zo groot, en dan die chemische stoffen om dingen te maken, die moeten ook weer geloosd worden.
Kindertjes op afvalbergen zoeken naar dingen....
Als ik niet zou geloven zou ik hier niet tegen kunnen denk ik....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 november 2012, 22:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 19:09
|
|
|
JANS221 schreef: | Een grijze, sombere, regenachtige dag. Vandaag maar eens beginnen op zolder. Dozen inpakken, spullen uitzoeken, weggooien. Dozen vol met vergeten spullen. Herinneringen. Bij de eerste doos die ik open is het al raak: ik kom Phil Collins tegen, arme man, heeft jaren weggestopt op zolder gelegen. Toch maar even luisteren. Na hem 10 minuten aangehoord te hebben, leg ik hem toch het zwijgen maar op. Nu even niet. In mijn nieuwe huis kom ik hem vast weer eens tegen, bij het uitpakken. Dan mag hij opnieuw een poging doen om voor mij te zingen. Wie weet mag het dan wel. Vast wel…… |
Ja, Phil Collins; in the air toninght..... zo, da's lang geleden en wel erg mooi....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 19:06
|
|
|
Straks ben je zo omringd met spullen, dan kan je niet meer bij de voordeur komen, dan zit je helemaal klem. Bezorgd kijkende smiley.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:54
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | He klopt Shanita meer het blijft altijd jouw waarneming he. Die van mij is anders daarom denk ik ook anders over ze |
Hai Roelande
Weet je wat het is? Nou De Heren Ouweneel, hebben in mijn ogen wel verkeerde dingen gedaan, en voordat dat naar buiten kwam in kranten ed. wás er al ophef over hun, jarenlang, in kranten, sites, christelijke blaadjes. mensen onderling etc.
Kijk, nu kan ik het loslaten. Ik zie het zo, jij ziet het anders, ja, je kent ze ook, dus ja, dan ís het ook anders...misschien heb je wel veel aan ze gehad.
Maar ja, kan je je zelf voorstellen, dat hetzelfde, dat ik dat met me broer had. Ik verbreek contact met mijn vader, mijn broer zegt, dat ie een nare droom heeft gehad en er niets meer over wilt horen, maar ja, ontkom je niet aan. Dan krijg je jarenlang, dat mijn broer mij vader verdedigt, ík krijg nog de schuld dat ík verdeeldheid zaai, mijn moeder denkt alles wat mijn broer ook denkt. Want ze wil hem niet kwijt aan me vader. Toen, nadat ik me vader zei dat ik hem nooit meer wou zien, toen gaf me vader sommen geld aan me broer, terwijl die bij iedereen bekend stond als extreem gierig. Ja, hij wou ook niet, na mij en mijn moeder, want die wilde hem nooit meer zien, ook het contact met me broer kwijt. Anders had ie dat nooit gedaan, zo duidelijk.
Mensen uit de gemeente zelfs(JMEO), die gesprekken hadden met me ouders, op verzoek van me broer, voorgangersechtpaar van een zending zeiden dat mijn vader haar geestelijk en emotioneel mishandelt.
Maar ja, ik had er zó verschrikkelijk onder geleden, en het had zo'n verwoestende uitwerking op mijn toen nog jonge leven gehad, ik had zóveel geleden, ja, ik kón niet denken van: nou jaaah, als ik me vader maar niet zie, en verder wat me broer denkt, of ie me nu wel gelooft, of zegt dat ie wel gelooft dat ik dénk dat het is gebeurd, en als het toch is gebeurd, dan moet ik toch meteen vergeven. Ja ik kon deze dingen niet meer aanhoren.
Zelfs als mijn broer leugens zei: zo van jaahaa, 'papa(kots)', zei dat ie met 'die en die' omgaat, een ex van mij, en ze praten heel negatief over je. Dus ik denk dat kán niet, ik zie die ex, ik vraag dat, en me ex zegt, met tranen in zijn ogen van woede en verdriet, ja, want hij heeft me vader van dichtbij mee gemaakt: 'Tis niet te hopen dat ik je vader tegenkom voor hem want dan vermoord ik hem, dát zei die...'. En met dichtbij, bedoel ik thuis regelmatig met me moeder en me broer erbij en andere familie. ook zelfs vakantie, Dus los van de kennis die me ex veel later pas had, zag hij al rare zaken.
Ik en anderen zagen het gebeuren: ik kreeg geen foto's, want zei mijn vader, als je foto's van vroeger gaat bekijken, da's heel onnatuurlijk, dan kan je je dingen herinneren die je je anders ook niet zou herinneren.
En zo voort.
Kan een boek schrijven.
Ook over zijn versprekingen.
Iig, ik heb nu, door omstandigheden, een kaart gestuurd naar me moeder, met natuurlijk ben ik niet aan de Drugs, dat zijn medicijnen voor angst waar je slaperig van wordt. en dat ik van haar hou. en dat ze er ook niets aan kan doen, en me broer ook niet, dat ze zelf ook ontzettend hebben geleden. Want ja, toen ik op me 16 uit huis moest, had me broer, 2 jaar daarna zelfmoord willen plegen, hoorde ik van mijn nichtje, hij hing al half over de railing van de galerij.
Dus ja, ik kon dat niet, Roelande.
Maar nu dus wel. Ik ben nu sterker.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 november 2012, 19:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:09
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja, te beginnen dit weekend met staaaaaaaaaaaaaaaapels kinderboeken naar de kringloop. Iemand nog geïnteresseerd? |
Ha, wat leuk.
Daar deed ik dan prijsjes opplakken met zo'n apparaatje ;) En omdat ik er werk(te), ja, nog steeds even time-out, kreeg ik de boeken voor de halve prijs...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 14:00
Onderwerp: Just in Kees
|
|
|
Just in case(spreek uit: kees)
Ja, ik snap de titel niet, want ; just in case betekend: voor het geval dát....
Snappie?
Een case is een geval, of een zaak...
Verder wel mooi, een 7
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 13:56
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Hmmm....nou Jol, ik moet eerlijk zeggen dat ik liever met een lieve vriendin of vriend eet dan met een eh....."tollenaar"......(die gastvrijheid is dan een stuk makkelijker he.....)maar Jezus deed dat wel he, juist bij zo iemand wou Hij eten... |
Je moet niet zomaar ff iemand in je huis halen hoor, alleen als je 'm goed kent, en ook als anderen die jij kent hem kennen.
Ja, iemand van hier, ja, die kennen veel mensen, iemand die (regelmatig) post bijvoorbeeld kan wel.
Maar gewoon kijk uit, want anders eten ze niet alleen, maar nemen ze ook nog eventjes je pc mee oid. ja, ik doel ff op verslaafden hard drugs...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 13:45
Onderwerp: gewoon mooi
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Heel mooi geschreven Shanita |
Dank je!
Ja, ik begon de 1ste regels spontaan uit mijn hart nadat ik jou gedicht had gelezen, en na een paar regels dacht ik, he, dat is wel mooi... Ja, en daarom werd ik door mezelf afgeleid, maar zeker de 1ste 6 zinnen komen direkt uit mijn hart, en die andere zijn ook waar.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 november 2012, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 10:23
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Eh nee mn kinderen zullen wel sparen voor een ticket denk ik. Maar ik heb de US niet heel hoog in mn wensenlijstje staan |
Tis daar wel heel mooi he? Ik kan altijd zo genieten van amerikaanse films en serie's.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 10:01
|
|
|
Of ik kan eens gaan kijken in de namiddag wat de ex, van mijn ex heeft klaargemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:57
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Maar weer een witlof schotel. Mn zonen eten vandaag weer bij hun pa. Dus lekker weer eens iets eten wat zij niet lusten en ik wel. Nu kan het nog. Binnenkort gaat mn ex naar de US emigreren dus dan heb ik die avondjes niet meer |
Oooh wat leuk!
Ga je dan niet ff met een paar kinderen langs, in de US?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:29
Onderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Today is a gift, Tomorro is a mystery Las ik ergens. Leef bij de dag meid. Elke nieuwe dag is een gave van God. |
Dank je wel, Roelande!
Ja, als eerst mensen deze dingen zeiden, drong het niet tot me door de woorden, ja, ik begreep ze natuurlijk verstandelijk wel. Maar ja, ik voélde de woorden niet.
Nu kan ik voelen bij: 'today is a gift', het zo ervaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:18
Onderwerp: remmen of niet?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | He Shanita,
Met Gods hulp gaat het je zeker lukken!! Ik zal voor je bidden |
Roelande, dank je!
Ja, tuurlijk het is wel een 'gevecht' nu, maar niet dat hele zieke niet zonder medicatie(valium ed., en dan de combinatie's) kunnen. Ook dank voor de hulpverlening. Het is een heel ander gevecht, van 'naar gewoonweg niet meer kunnen', naar 'nu is het soms ff moeilijk wat ook nog es heel kort duurt'.
En ja, ik ben ook heel blij, dat we onze 'meningsverschillen' even buiten het contact hier houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 09:01
Onderwerp: Humor
|
|
|
Haha LOL,
Vannacht met iemand(doet erhelemáál niet toe wie) tot iets van kwart voor drie 3 uur ofzo zitten mailen, ja, maar dan snel.....voordeel is dan dat je wéét waaar je nog niet op hebt gereageerd, want dat envelopje zit nog dicht.
Over iemand, waarvan we dachten dat het over dezelfde ging.....LOL.
En nu, maar dat hoort weer bij het beste moment van de dag: toch niet moe is, net als gisterochtend....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:54
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNA415 schreef: | Kan iemand mij de definitie van hoogstaande discussie en kwalitatief hoge discussies geven?
LOL-lig zijn valt daar zeker niet onder |
S. die allergisch kan reageren als het woordje 'drank' in het spel is, maar nu ook wel ziet, dat het niet leuk overkomt.......Berouwvolle smiley...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:41
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Het is eigenlijk alletwee precies hetzelfde......Smiley die heel interessant kijkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 02:57
Onderwerp: remmen of niet?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Precies, als je wat met elkaar hebt gechat op een niveau met enige diepgang dan is het toch mijn ervaring dat het bij een ontmoeting veelal wel is zoals je dacht. Natuurlijk kent CM ook het principe van de elektronische helden maar door de geringe omvang van deze site wordt dat ook wel gecorrigeerd. Anonieme reaguurders zoals op extreem rechtse sites met dito gedachtenwereld - als je daar al van kunt spreken - hebben we hier niet. Het kan ook andersom werken: mensen die zich niet zo makkelijk uiten in het dagelijks leven kunnen hier hun ei mogelijk makkelijker kwijt. Een forum of chat is in zekere zin ook veilig. Maar het is mijn mening dat fatsoensnormen gehandhaafd moeten blijven zoals ze ook in de directe omgang als norm functioneren. Je kunt het oneens zijn en elkaar toch heel laten.
Thomas. |
Helemaar waar!
En voor sommigen, iig voor mij, is het een leerproces, en ik merk nu dat het zijn vruchten gaat afwerpen. Ik word positiever door dingen, reacties van mensen die mij aan het denken zetten. Waardoor ik in het dagelijkse leven ook dingen anders ga doen. Ik stel mijn prioritieten anders.
En als je zoals ik, helemaal op de bodem van de put bent geweest enkele dagen terug. Ja, dan besef je dat je alleen God hebt. Ik had toen ook even geen mensen en het was weekend. En ja, als je dan onder ogen ziet, dat je een burn-out hebt(gehad), ja, dan heb je al de helft gewonnen. Net als een alcoholist die zijn drankprobleem onder ogen ziet. Maar ja, dan ben ik er nog niet, ik heb decennia's lang gevochten tegen de symptonen van die burn-out, op alle mogelijke manieren en kunstgrepen.
En nu, ipv te vechten tegen symptonen, doe ik wat aan de oorzaak. En dat kan ik nu ook. Ik ben nu rustig, zonder valium, en dat is ook een gevecht, maar kan het veel beter dan eerst. Het is voor mij een wonder. Maar ja, ik ben erg lang behoorlijk ziek geweest, járen lang, stress, dus ja, ik moet en wil nu rustig stapje voor stapje opbouwen. In een wereld die ik nu met andere ogen bekijk. En dan, als ik heb kunnen bepalen wat ik wil en wat mijn grenzen zijn etc, ja, dan kan ik heel voorzichtig proberen af te spreken met mensen. En ook duidelijk zijn.
Ik ben dankbaar dat ik dít heb mogen bereiken. met behulp van mensen hier met geduld, en enthousiasme.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 november 2012, 03:16
|
|
Naar boven |
|
|
|
|