ChristianMatch

Forum

Berichten van HERMAN968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HERMAN968
Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

INGE721 schreef:
Na een heerlijke week in Turkije lees ik met opperste verbazing hoe een onderwerp verwordt in smijten met bijbelteksten.

Laten we nuchter blijven. Sex heeft tot doel kinderen te verwekken..
We mogen God diep dankbaar zijn dat Hij zo een leuke manier heeft gevonden om de soort in stand te houden.
De angst voor zwangerschap heeft vele mensen weerhouden om sex voor het huwelijk te hebben voor de tijd van de voorbehoedsmiddelen.
In Jezus Zijn tijd trouwden de jongens rond hun 13e en de meisjes na hun 1e menstruatie.
Meestal was er geen sprake van een verkeringstijd....En wij willen ons hiermee vergelijken???? Ik ben blij dat meisjes nu meer ruimte en vrijheid hebben. Trouwens, een vader van 13 jaar.......brrrrr.

Waarin verschilt het sexuele leven zich van een christen dan met iemand die dit niet is Inge ? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:58
BerichtOnderwerp: Dilemma of niet………..

WILLEMIJN232 schreef:
Als ik op mijn kop ga staan Yes lijkt het weer zo'n yoga houding he? Knipoog smiley

Is ook wel inhoudelijke nonsens, waardoor de vorige boodschap teloor gaat, hé Willemijn. Stay on topic zou'k zegge of zwijgen is goud waard Boze smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 10 juni 2012, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:55

PETRA411 schreef:
Dat moet te overleven zijn,hoe rampzalig je date ook is, ha ha

Natuurlijk kan het ook zijn Petra dat de date goed was. Maar dat je slechte nachtrust had of dat één van beide s' anderendaags de boodschap geeft : Voor mij liever niet". Is toch altijd een beetje pijnlijk moment voor diegene die het wel zag zitte.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 10 juni 2012, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:50

JOL252 schreef:
nou dat zeker, je moet tenslotte op koffie weer naar huis. Clown smiley

... samen met je kater. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:48

WILLEMIJN232 schreef:
Geloof me, ik kan vrij direct zijn....... Knipoog smiley maar een kopje koffie is toch wel het minste he?

.... en eerlijk duurt het langst. Blijf echter vriendelijk in alle omstandigheden. Gewoon fatsoen toch. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:39

YES356 schreef:
Erger u niet! Verbaas u alleen!!! Verraste, verbaasde smiley mocht de moed u toch in de schoenen zinken , ga dan op uw kop staan Knipoog smiley wie de schoen past trekke hem aan! Lachende smiley

Prachtig evangelie Jo, doe zo verder en .... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:22

PETRA411 schreef:
Dankje thomas en yes, nou nog een "slachtoffer" zien te vinden Knipoog smiley
Maar serieus, inderdaad bij mij raakt het verstand een beetje op de achtergrond als ik verliefd word.

Da's dikwijls zo Petra. Een bijbels gegeven is: "Blijf met je beide voeten op de grond", iets dat doorheen de Bijbel (zowel OT als NT) telkens terug komt. Maar wij mensen, oooooowwwww. En dan zoveel love songs ... fly away ... yyyeeesss! Dus goede Bijbelkennis helpt is mijn ervaring. Succes ermee Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 16:06
BerichtOnderwerp: kreet van de week

PETRA411 schreef:
Als we iedere week een uur in een koeienstal gaan zitten, veranderen we nog niet in een koe,
zo is het ook met geloof, we kunnen iedere week een uur in de kerk zitten of bv hele stukken over willem ouweneel lezen ofzo, maar we zullen daardoor niet een cristen worden, dat worden we pas als we jezus echt in ons hart aannemen.
En daar waar godsgeest aanwezig is,is echte vrijheid, geen leugens.

Volledig akkoord met jou Petra. De nagel op de kop. Wat legt God in ons hart over zijn Woord, wat wil Hij hoe we Hem kunnen eren en prijzen. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:58

INGE721 schreef:
Na een heerlijke week in Turkije lees ik met opperste verbazing hoe een onderwerp verwordt in smijten met bijbelteksten.

Laten we nuchter blijven. Sex heeft tot doel kinderen te verwekken..
We mogen God diep dankbaar zijn dat Hij zo een leuke manier heeft gevonden om de soort in stand te houden.
De angst voor zwangerschap heeft vele mensen weerhouden om sex voor het huwelijk te hebben voor de tijd van de voorbehoedsmiddelen.
In Jezus Zijn tijd trouwden de jongens rond hun 13e en de meisjes na hun 1e menstruatie.
Meestal was er geen sprake van een verkeringstijd....En wij willen ons hiermee vergelijken???? Ik ben blij dat meisjes nu meer ruimte en vrijheid hebben. Trouwens, een vader van 13 jaar.......brrrrr.

En toch is het goed om te lezen wat Gods woord zegt over sexualiteit. Hij ziet het iets speciaals. Moeilijk voor ons -zeker alleenstaande met hun behoeften en verlangens- om hier evenwichtig mee om te gaan. Dank Ine voor je reactie ! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 13:03

SHANITA130 schreef:
God laat alles meewerken voor degenen die Hem liefhebben.(tekst NT)

Is een hele mooie Shanita, thanks! Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 10 juni 2012, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 18:22
BerichtOnderwerp: voetbal

[quote=INGE721]Huiswaarts

Er waren maar liefst 25 000 toeschouwers voor een (gewone) oefenwedstrijd. Waa...uuw. Nl. hup hup. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 16:50
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

VISSER278 schreef:
Ik nie weet nie.

'k zou eigenlijk nog een keer naar de winkel moeten maar ik doe het niet.
Ze zien me al aankomen. Pffffffff. Boze smiley

Je bent duidelijk één van de betere klanten, Jo. goe bezig, mss klant van het jaar !! Take a smile ! Y.... Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 9 juni 2012, 16:50
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 16:13

YES356 schreef:
Dit is een grote leugen Herman zet dan jou mailtje en mijn reactie hier maar neer!! Ik vind dat ik daar recht op heb!!! Liever nog oner een nieuw topic. Ik vind je een kunstenaar in het om zeep helpen van mooie onderwerpen en topics. Dus kijk uit naar je knip en plakwerk van de mail van jou en de reaktie van mij daarop! Ik ga hier niet meer reageren onder dit topic daar is deze niet voor bedoeld. Menden die dit lezen sorry voor mijn negatieve bijdrage die totoaal niet met de kreet van de week te maken heeft.

Zorg ervoor dat uw spreken en uw handelen de toets kunnen doorstaan van de wet die vrijheid brengt. -- Jakobus 2:12
Voor mij is dit de kreet van de week. Toch! Eigenlijk een kreet voor alledag. Kom nou zeg ! Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 15:51

YES356 schreef:
Ik snap dat je dit persoonlijk bedoeld naar mij toe! En wat de achterliggende gedachte/gevoelens kunnen zijn om het op deze mannier te doen. . Door ook mn naam te gebruiken.(dit is niet de eerste keer en dat weet je) En helemaal aansluit met de privé mail die je me deed! en mijjn antwoord daarop! Ik heb liever dat je mijn naam opdeze mannier niet meer gebruikt! Maar open en transparant te communiceren. Daarom verlaag ik me er niet toe hier inhoudelijk een reactie op te geven. Ik hou van een open vizier!

Klopt dat ik je vroeg om via privémail en per chat te communiceren over een hekel onderwerp. Maar je weigerde. Als je dit persoonlijk naar je toetrekt dan mag je dat gerust doen! Het staat je vrij YESLachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 9 juni 2012, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 15:42

JOSINA022 schreef:
Hm, doet mij denken aan 2 li.laarzen...of waren het de rechter? Clown smiley

Visser ! What's going wrong ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 15:39

HERMAN968 schreef:
We kunnen ons vergissen -zegt Ouweneel, blz 192- maar we kunnen door de geestelijke groei in de omgang met het Woord van God toch leren onderscheiden waarop het aankomt, wat Hij van ons verwacht. Verliefde smiley

Zorg ervoor dat uw spreken en uw handelen de toets kunnen doorstaan van de wet die vrijheid brengt. -- Jakobus 2:12

Yes, da's pas getuigenis ! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 14:56
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel

YES356 schreef:
Psalm 139 : 14
Doorgrond m', en ken mijn hart, o HEER;
Is 't geen ik denk niet tot Uw eer?
Beproef m', en zie, of mijn gemoed
Iets kwaads, iets onbehoorlijks voed';
En doe mij toch met vaste schreden
Den weg ter zaligheid betreden.

Vanuit dat goede denken,van uit God. mogen en moeten we dingen denken en vinden. En dat in de wereld laten horen en zien tot Zijn eer. Dat is naar mijn idee de persoonlijke opdracht die God ons gaf. Dus wat we zelf (uit en door Hem) denken en vinden is wel degelijk van belang. Vest op prinsen geen vertrouwen maar op God uw Heer

Natuurlijk is onze persoonlijke opdracht te doen wat onze God in Zijn woord tot ons zegt. Ook is het onze opdracht om de juiste boodschap door te geven aan de wereld. U doorgrond en kent me Here, beter dan ik mezelf. Goed dus om je oren dubbel open te houden, je ogen te richten om Hem die Hemel en Aarde geschapen heeft. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 9 juni 2012, 14:57
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 14:43

VISSER278 schreef:
Vandaag al 3 keer naar dezelfde winkel geweest....... 2 keer er achter gekomen dat ik wat vergeten was. Boze smiley

Visser, normaal begint dat pas om zijn 50-ste
. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 13:51
BerichtOnderwerp: wokken in dordrecht

DJES101 schreef:
WAT EEN LEUK IDEE!

Klopt én Dordrecht is mooie stad. Was er nog vorig "stoom"weekend. Gezelligheid troef! Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 9 juni 2012, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 13:37

DJES101 schreef:
JA DAAR BEN IK NU OOK AL EEN TIJDJE BENIEUWD NAAR!

Niet wat ik denk is van belang, Djes. Hetgeen God van mij wil. En van zulke 'slimme" bijbelkenners kan ik best wel wat meepikken om het nog beter te doen. Ikzelf heb zelf hierover écht niet veel te vertellen, hoor. Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 9 juni 2012, 13:55
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 13:32
BerichtOnderwerp: Het weer

ROELANDE345 schreef:
Ja en ik heb zo een verjaardags feestje binnen

Roelande, let the sun shine in your heart, Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 9 juni 2012, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 13:01
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd

PIETER619 schreef:
Laten we eerst maar bidden voor de zieken en dan pas van ondwerp veranderen.

Als men in een kerk komt om een dienst me te maken, is er meestal wel een collecte, niets mis mee.

Het neerleggen van machtigingen zal nooit een verplichting worden om gehoor aan tegeven. Zelf doe ik meestal gewoon geld in de collecte zak, heb 1 x een machtiging gedaan bij Opwekking.

Gods en Zijn evangelie zijn en blijven gratis beschikbaar voor iedereen, maar wij moeten wel mogelijkheden creëren om het voor iedereen toegangkelijk te maken, en dat kost ons wel geld, maar voor hen die geen geld hebben een optie om het toch zo te verkrijgen.

Ben ik met je eens Pieter, geven met een blijmoedig hart. En je niet laten imponeren blijft een boodschap. Blijf met je 2 voeten op de "vaste" grond, is volledig Bijbels Boze smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 9 juni 2012, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 12:24

HERMAN968 schreef:
Goed (lees evenwichtig) onderwijs uit het boek dat ik "toevallig" in handen kreeg van een medecm-ster- kan zeker geen kwaad Shanita. Daarom het onderstaand stukje uit Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid en groei, van Willem J. Ouweneel uitgegeven door Medema. En jawel hoor, ik moet toegeven het is een zeer inspirerend boek. Knipoog smiley

Als de mens inderdaad zo slecht is, hoe komt het dan dat er zoveel oprechte christenen zijn die vaal zulke ellendige dingen doen en dat er vaak zoveel ongelovige mensen zijn die zulke prachtige goede dingen doen ?

Er is een mooi voorbeeld in Markus 10; als de Heer Jezus spreekt me de rijke jongeling, zien we daar de oprechtheid en eerlijkheid waarmee die jongen antwoordt. Hij hunkert eigenlijk naar het heil, maar de barrriére is te groot, hij kan de navolging niet aan. Maar hij is wel oprecht en eerlijk, en er staat in ves 21: “Jezus nu keek hem aan en had hem lief.” Waarom hat Hij hem lief? Ik denk –zegt Ouweneel- omdat Hij waardering had voor datgene wat van die glans van dat prachtige schepsel dat God in het begin gemaakt had, nog in de eerlijkheid en de oprechtheid van deze jongeman te zien was. Als je bij je buurman ontdenkt dat hij aardiger en hulpvaardiger is dan jijzelf, dat hij beter voor zijn vrouw is dan jij voor jouw vrouw, enz.., dan moet je voor die buurman respect hebben. Maar –en nu komt het beslissende punt- al die goede daden van je ongelovige buurman brengen hem geen stap dichter bij de hemel. Zo was ook die rijke jongeling met al zijn eerlijkheid en oprechtheid heel dicht bij het koninkrijk van God (vgl Mark 12:34), maar hij was er nog niet in !

Dat moeten we goed onderscheiden. Daarom zegt Jesaja va Israëls goede daden dat “al onze gerechtigheden als een bezoedeld kleed” zijn (64;6). Hij zegt niet “ongerechtigheden” -nee, hij erkent dat er wel degelijk “"gerechtigheden” waren- maar al die gerechtigheden waren als een “wegwerpelijk kleed” (St.vert), dat geen waarde had voor God en dat het volk geen stap dichter bij het heil bracht.
...
Al hun goede daden brengen hen geen stap dichter bij God, zolang ze niet leren hun knieën te buigen voor de Heer Jezus. Immers, al hun goede daden zijn nog nooit voortgekomen uit het verlangen God te dienen, uit gehoorzaamheid jegens God en zijn geboden.En dan zijn ze een “bezoedeld kleed”. Je kunt het nu niet direct boze werken noemen, maar het zijn toch wel wat Hebreeën 6:1; 9:14 “dode werken” noemt. Werkelijk goede werken zijn niet alleen maar mooi en heilzaam op zichzelf, maar zijn gedaan uit liefde tot Jezus, uit toewijding jegens God, uit het verlangen Hem te dienen en te gehoorzamen. Als dat niet het geval is, zijn die mooie werken de mens alleen maar tot een aanfluiting, als je ze ziet in het perspectief van de eeuwigheid.

Goeie vraag Willemijn. Wat mij betreft vindt ik dat het een goede prediking is, en vindt ik evenwichtige getuigenis van hemzelf. Is interessant om te delen met degenen die dit willen lezen. Da's alles. Alleen dat dit ik dit item op het verkeerde forum heb gezet. Had beter gestaan bij "verkoop wat je hebt, en volg mij" Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 19 juni 2012, 16:35
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 11:57

SHANITA130 schreef:
Nee dat heb je niet mis. Mensen zo op een voetstuk plaatsten is niet goed.
Men doet maar, wel jammer.

Goed (lees evenwichtig) onderwijs uit het boek dat ik "toevallig" in handen kreeg van een medecm-ster- kan zeker geen kwaad Shanita. Daarom het onderstaand stukje uit Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid en groei, van Willem J. Ouweneel uitgegeven door Medema. En jawel hoor, ik moet toegeven het is een zeer insperend boek. Knipoog smiley

Als de mens inderdaad zo slecht is, hoe komt het dan dat er zoveel oprechte christenen zijn die vaal zulke ellendige dingen doen en dat er vaak zoveel ongelovige mensen zijn die zulke prachtige goede dingen doen ?

Er is een mooi voorbeeld in Markus 10; als de Heer Jezus spreekt me de rijke jongeling, zien we daar de oprechtheid en eerlijkheid waarmee die jongen antwoordt. Hij hunkert eigenlijk naar het heil, maar de barrriére is te groot, hij kan de navolging niet aan. Maar hij is wel oprecht en eerlijk, en er staat in ves 21: “Jezus nu keek hem aan en had hem lief.” Waarom hat Hij hem lief? Ik denk –zegt Ouweneel- omdat Hij waardering had voor datgene wat van die glans van dat prachtige schepsel dat God in het begin gemaakt had, nog in de eerlijkheid en de oprechtheid van deze jongeman te zien was. Als je bij je buurman ontdenkt dat hij aardiger en hulpvaardiger is dan jijzelf, dat hij beter voor zijn vrouw is dan jij voor jouw vrouw, enz.., dan moet je voor die buurman respect hebben. Maar –en nu komt het beslissende punt- al die goede daden van je ongelovige buurman brengen hem geen stap dichter bij de hemel. Zo was ook die rijke jongeling met al zijn eerlijkheid en oprechtheid heel dicht bij het koninkrijk van God (vgl Mark 12:34), maar hij was er nog niet in !

Dat moeten we goed onderscheiden. Daarom zegt Jesaja va Israëls goede daden dat “al onze gerechtigheden als een bezoedeld kleed” zijn (64;6). Hij zegt niet “ongerechtigheden” -nee, hij erkent dat er wel degelijk “"gerechtigheden” waren- maar al die gerechtigheden waren als een “wegwerpelijk kleed” (St.vert), dat geen waarde had voor God en dat het volk geen stap dichter bij het heil bracht.
...
Al hun goede daden brengen hen geen stap dichter bij God, zolang ze niet leren hun knieën te buigen voor de Heer Jezus. Immers, al hun goede daden zijn nog nooit voortgekomen uit het verlangen God te dienen, uit gehoorzaamheid jegens God en zijn geboden.En dan zijn ze een “bezoedeld kleed”. Je kunt het nu niet direct boze werken noemen, maar het zijn toch wel wat Hebreeën 6:1; 9:14 “dode werken” noemt. Werkelijk goede werken zijn niet alleen maar mooi en heilzaam op zichzelf, maar zijn gedaan uit liefde tot Jezus, uit toewijding jegens God, uit het verlangen Hem te dienen en te gehoorzamen. Als dat niet het geval is, zijn die mooie werken de mens alleen maar tot een aanfluiting, als je ze ziet in het perspectief van de eeuwigheid.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 9 juni 2012, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 10:34
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...

GLORIA404 schreef:
willen jullie bidden voor rust voor mijn doop? ik heb watervrees, dus vind het achterover in het water gaan best eng... Huilende smiley, smiley in tranen maar ik bid zelf ook om rust en dat ik het over me heen mag laten komen, letterlijk.. Engeltje smiley
ik doe dit in gehoorzaamheid aan de Heer en als een getuigenis voor velen....

Here
dank dat U Gloria naar U toe trekt
en haar volwaardig als kind ziet
Here U kent haar
beter dan zijzelf
wilt U haar dragen tijdens de doopceremonie
overgave in haar hart leggen
zodat ze in het volste vertrouwen tot U mag komen
dat geen siddering mag zijn
Dank Here dat wij met al de zorgen bij U moge komen
God van trouw
die er is wanneer ik zwak ben.

Met nog een dikke proficiat voor je keuze Gloria
Laat wete hoe het ging Knipoog smiley
Lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 08:54

MARIEKE009 schreef:
trouwen/niet trouwe/samen wonen/sex voor het huwelijk.
Dit alles is heel persoonlijk. Ieder doet naar eigen geweten of overtuiging. Ik wil daar verder geen uitspraak over doen. Ik zelf (ben al wat ouder) zou trouwen en niet gaan samen wonen. Ik las vanmorgen een stukje in de bijbel.
I Korintiers 7.Hier schrijft Paulus een brief over de gehuwde en de ongehuwde staat. . De maatschappij is tegenwoordig veranderd. We leven in een hele andere wereld. Het is voor de mensen in de 'wereld' soms niet te begrijpen dat een Christen zo ouderwets is. Ik houd mij aan bijbelse principes. Maar zoals ik al zei ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen leven en daden.
En ik gun het ware geluk voor iedereen.
Lachende smiley

Mooie reactie vanuit de Bijbel. Marieke. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 08:52

PETRA411 schreef:
klopt,maar als iemand in het openbaar dingen over je gaat schrijven,die niet kloppen, heb jehet recht omjezelf te verdedigen.
En dan doe je dat ook in het openbaar.

Petra, mss je woorden volgende keer beter formuleren. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 13:31
BerichtOnderwerp: themadag:jij maakt verschil,`leven na je scheiding'27 okt'12

ROOS423 schreef:

Juist omdat elke scheiding anders verloopt, is deze dag erop gericht dat je als moeder altijd in relatie blijft met de vader van de kinderen, en dat je daar iets mee moet.

De dag is niet zozeer gericht op het verwerken van emoties, maar op het nemen van je verantwoordelijkheid als moeder:
over je eigen leven en dat van je kinderen.

Het belooft een stevige en inhoudelijke dag te worden met leuke verrassingen en een goede verzorging.

Hans Groeneboer (therapeut) geeft een lezing over hoe God in je gebrokenheid toch met jou tot Zijn doel kan komen.
Er zijn workshops, en er is tijd voor ontmoeting met elkaar.

Datum: zaterdag 27 oktober 2012
Plaats: Doorn, Landgoed Zonneheuvel
kosten: €32,50 incl. lunch, koffie en thee (excl. reseveringskosten)
Meer info en reserveren: EO.nl/eva

God bless,
Roos

Is erg interessant ! Aan te bevelingswaardig. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 08:52

HANNAH810 schreef:
Herman, zouden we nu dan weer on-topic mogen van je?
opnieuw een poging...............; Verliefde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 07:35
BerichtOnderwerp: Gebedsroom donderdag 7 juni

MARTHA725 schreef:
Jeremia 32 : 27

Zie, Ik, de Here, ben de God van al wat leeft; zou voor Mij iets te wonderlijk zijn?

Hoi allemaal,

Morgenavond is er weer bidstond in gebedsroom,
We nodigen je van harte uit om mee te bidden en te danken Lachende smiley
Je bent uiteraard vrij om mee te doen, we dringen niemand iets op.

We houden het van 20.00 tot 21.00 in gebdsroom, je kan ons vinden als je de Chat bovenaan de balk aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken Knipoog smiley

Ook ben je vrij om je/een naaam onderaan de voorbedelijst te zetten.

Voorbedelijst,
voorbede voor;

Marjo
Ad
Clasien
Tijntje
Jaap
Cees
San
Dirk en Corrie
Henk
Guus