Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:00
Onderwerp: IOVER ROKEN
|
|
|
[quote=ARJAN007]
Volgens mij zie je dat verkeerd, want je stopt een sigaret of in mijn geval een sigaartje in je mond en je inhaleert rook of je inhaleert niet en je paft het weer uit. Dus het komt van buitenaf in je .
Ik denk, dat Jezus dus iets anders bedoelt hier.....Hij heeft het over verkeerde gedachten, die wij uitspreken en die uit ons hart komen; alles, wat komt aan onreinheid uit ons hart, dat maakt ons dus onrein.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:32
Onderwerp: God redde mij op 14 Januari 2010
|
|
|
Geweldig getuigenis Peter. Inderdaad....Gods timing is accuraat....ook ik kan daar van getuigen. Hij heeft mij ook uit grote ellende gehaald en ook op wonderlijke wijze. Zoiets vergeet je nooit. God is goed. Praised be the Lord!
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 17 februari 2010, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 04:11
Onderwerp: Het gaat kalmer aan.
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik dacht dat Chatuliem daar net al iets over schreef.
@ Over enkele weken komt er een kamerdebat waarin men ouderen wil toestaan om euthanasie te plegen zonder dat daar een echt medische noodzaak voor is. |
Er breken dan dus gouden tijden aan voor familieleden van rijke ouderen........ Het zal wel een frisse boel worden dan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:37
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Opleidingsniveau zegt niet alles, maar ik vind het wel fijn als je op (ongeveer) hetzelfde denkniveau zit. Dat maakt het communiceren en elkaar begrijpen makkelijker. 't Kan zijn dat je sneller een 'klik' hebt met iemand rond je eigen opleidingsniveau, dat merk ik met 'gewone' vriend(inn)en ook wel. Je hebt dan wat meer gemeenschappelijk. |
Zo denk ik er ook over....zelfs meer...het is ook mijn ervaring op datingsites.
Het elkaar goed begrijpen is zeer belangrijk en niet alles tot in den treure te moeten uitleggen steeds, dus je partner een hele opleiding ondertussen te moeten geven. Niets is zo teleurstellend dan dat je elkaar niet kunt begrijpen. Je zoekt tenslotte toch de klik voor een gelukkig samenleven met elkaar.
Het ``gemeente zijn`` met broeders en zusters van verschillend opleidingsniveau is weer een andere zaak.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 15 februari 2010, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 01:32
Onderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
|
|
|
Dat krijg je ervan...te veel omhaal van woorden........
Het is dan totaal niet meer te volgen m.i. en ik vraag me af of diegenen zichzelf nog wel kunnen volgen.......??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 23:38
Onderwerp: De reddingslijn
|
|
|
EVA685 schreef: | Vooral dit stukje trof mij zo Solafide.
Groetjes van Eva |
Ik kan me dat voorstellen Eva....het is tenslotte het verborgen leven met de Heer, die je snoeit. Heel pijnlijk ergens maar ook heel mooi eigenlijk. Zo gaat dat. Groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 04:22
Onderwerp: Baai Baai!!!
|
|
|
GRACE585 schreef: | hallo lieve cm mensen over ruim 1 week loopt mijn abbonnement af en zoals het er nu voorstaat zal ik niet terugkomen daar ik al mijn tijd en energie ga steken in mijn nieuwe toekomstige gezin een nieuwe partner die ik hier tijdens zijn proefabbonnement mocht leren kennen. ik wens jullie allemaal Gods zegen toe en voor degene die nog zoekende zijn ;er is altijd hoop,veel succes knuffel en liefs Grace |
Geweldig Grace....heel veel geluk toegewenst met Gods rijke zegen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 02:19
Onderwerp: De reddingslijn
|
|
|
EVA685 schreef: | Woensdag 10 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
IK ben je Redder, je Redder van de slavernij der zonde, je Redder van alle zorgen en levensmoeilijkheden, je Redder van alle ziekte.
In alle omstandigheden spreek IK tot je, zie naar Mij op voor redding, vertrouw dat IK je helpen zal, heeft niet een dienstknecht van Mij in vroeger dagen gezegd:
Al Uw golven en baren zijn over mij heengegaan?
Maar alle wateren van rampspoed konden hem niet verzwelgen, want op hem was van toepassing:
Hij kwam van omhoog, Hij greep mij, Hij trok mij op uit vele wateren.
De reddingslijn, de lijn van verlossing is de lijn van de ziel tot God, tot geloof en macht, het is een sterke lijn en geen ziel, die door die lijn met Mij verbonden is, kan omkomen.
Vertrouw, vertrouw, vertrouw, wees nooit bevreesd.
Denk aan Mijn bomen - ontdaan van hun schoonheid, gesnoeid, afgezaagd, misvormd, kaal, maar door de donkere en schijnbaar dode takken vloeit stil en in het verborgen het levenssap van de geest, totdat met de lentezon nieuw leven komt, bladeren - knoppen, bloesem, vrucht, maar vrucht, die door het snoeiproces duizendmaal beter is.
Bedenk, dat een Meester - Hovenier je onder handen heeft, Hij vergist zich niet in Zijn snoeien, verblijd je, vreugde wil zeggen, dat de heilige Geest zich uitstrekt om Mij Zijn dank te brengen.
Het is het nieuwe levenssap van de boom, dat zich naar Mij uitstrekt om later tot zo.n schone expressie te komen.
Verblijd je daarom te allen tijde, verblijd je. |
Mooi Eva!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 01:47
Onderwerp: Stel je je eens voor dat
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben niet zo iemand van complottheorieën. En het is niet mijn bedoeling dat met topic aan te wakkeren, maar toch?
Als je het nieuws gevolgd hebt, de laatste tijd, blijkt dus dat de wetenschap toch niet zo wetenschappelijk is. Het rapport over klimaatverandering schijnt toch meer gebaseerd zijn op ingekleurde meningen van de wetenschappers zelf. Luister goed, ik wil niet zeggen dat ze het mis hebben, ik zeg alleen maar dat dit rapport te gekleurd is.
Het is vaker gebeurd dat de wetenschap het mis heeft, Einstein met zijn relativiteitstheorie schijnt toch ook de zaak op zijn kop gezet hebben. En de komst van de string theorie heeft toch ook wel andere visies op de wereld om ons heen veranderd. Maar goed, daar weet ik ook niet zoveel van. Maar het brengt me wel aan het twijfelen geslagen. Kunnen we de zgn. wetenschap vertrouwen of is de wereld toch iets gecompliceerder? Dan kom ik op de chaos theorie terecht, die het onvoorspelbare van de wetenschap bestudeert.
Maar stel eens het volgende: de verandering van het klimaat is een natuurlijk gegeven. Zoals het al eeuwen gebeurd is. Dan betekent dat dat we met al onze pogingen om het klimaat te bestrijden het uiteindelijk niet in de hand hebben....Dat we het onderwijs moeten aanpassen, wat mensen jaren gekregen hebben. Dat staat dus de wetenschap op zijn grondvesten te trillen.
Graag jullie reacties |
Mijn mening is deze:
Er IS INDERDAAD GEEN WAARDEVRIJE WETENSCHAP.......,maar dat weet m.i. iedere zichzelf respecterende wetenschapper allang en anders heeft hij/zij nog niet op een goede manier nagedacht m.i..
Wetenschap is mensenwerk....en dus niet feilloos...zet 20 wetenschappers op een rij en je zult behoorlijke verschillen in uitkomst krijgen...... Dit komt m.i. omdat ieder mens en wetenschapper weer andere achtergronden heeft en levensbeginsels, die kleuren hun visie en aanpak en dan krijg je dus andere uitkomsten...... Het is goed m.i. om dit aspect in de gaten te blijven houden...en dus kritisch te blijven bij wetenschappelijke werk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 00:53
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk, op een aantal plaatsen is de bijbel multi-interpretabel. Maar op veel plaatsen ook niet. En veel mensen willen Gods Woord aanpassen aan hun eigen leven, terwijl het andersom zou moeten zijn. |
Ik ben het helemaal met je eens Chat. Jezus zei: 'Wie zijn/haar leven vindt, zal het verliezen en wie zijn/haar leven verliest, zal het vinden" .
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 7 februari 2010, 23:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 02:35
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hoe wist je dat ik zo graag de hele dag zing, sola? (blaffen ligt me niet zo....... )
dus rest me niets meer dan ieder een zeer gerust vertrouwende nachtrust toe te zingen;
dit is Mijn gebod dat gij elkander liefhebt, en uw blijdschap wordt vervuld en uw blijdschap wordt vervu-uld en uw blijdschap wordt vervuld dit is mijn gebod dat gij elkander liefhebt, en uw blijdschap wordt vervuld....
slaap lekker sola........ |
En wat denk jij dat liefhebben is Hannah....?
Elkaar de hele dag te knuffelen en maar ja en amen te zeggen op alles wat er zoal schrijvenderwijs voorbij komt vliegen langs je ogen hier op het forum om maar bij elkaar in het gevlei te komen?
Ik denk het niet......
Ik zoek niet de eer van mensen Hannah.......en ik hoop dat dat zo blijft...best wel moeilijk af en toe......
Weet je Hannah....volg jij nu maar de Heer zelf, dan doe ik het ook.
Zo liefdevol vind ik je ook niet, want je zit vol met kritiek.
Als je ergens gebrek aan ziet....doe het dan zelf goed en geef het goede voorbeeld....... Maar steeds maar overal gebrek aan zien...tja, dat kan iedere domme hoor.
Verras mij door je goede en liefdevolle voorbeeld hier op het forum. Doe het gewoon voor hoe het moet en niet maar even....maar steeds weer. Dat is je ware. Dat zal mensen raken....denk je ook niet?
Kijk Hannah....jij bent een type, die iemand wil veranderen, maar dat gaat helemaal niet. Dat zul je best wel weten.....toch?
Christus accepteert een ieder zo als hij/zij is en alleen Hij kan mensen veranderen......echt hoor...alleen Hij. En weet je, wat je dan moet doen, als je zoveel kritiek hebt op iemand?.....Bidden Hannah....veel bidden voor die persoon. Dat is je ware......opdat God die persoon kan veranderen.
Mensen kunnen mensen niet veranderen......dat kun je wel vergeten en volgens mij weet je dat best. Maar bij God is alles mogelijk...alleen bij God.
Gods zegen Hannah.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 01:57
|
|
|
JILL658 schreef: | Ben het helemaal met je eens Cross. En Sola er is een gezegde Hoge bomen vangen veel wind |
Dank je wel voor je lieve woorden Jill
En....zo hoog ben ik niet hoor, maar er staat wel in de bijbel, dat wanneer je pal staat voor je Heer en Heiland, dat je dan smaad en spot, ja zelfs vervolging te verduren zult krijgen...zo is het nu eenmaal........
God bless you!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 01:47
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ben het in heel veel dingen wel met Sola eens, soms ook niet, maar dan zeg ik dat ook gerust tegen haar..... En de manier waarop Sola omgaat met haar rotsvaste vertrouwen in God de Vader, nou ik zou voor mezelf willen dat ik diezelfde standvastigheid had in bepaalde dingen. Ik kan me lang niet altijd vinden in de scherpte van haar antwoorden, maar wel in de inhoud van die woorden, die ze m.i. uit de enige bron van Waarheid haalt, de BIJBEL.
Sola respect, en Gods rijke zegen zal zeker zijn uitwerking hebben op datgene wat je zegt, doet en laat |
Dank je wel Cross. Moedig....je positieve opmerkingen aan mijn adres.
Inderdaad...ik waardeer je eerlijkheid....ook al zijn we het niet altijd eens.Dat is je ware.
We hebben gelukkig 1 persoon gemeen en Die is de Here en het ter harte gaan van Zijn zaak. Dat proef ik bij je.
Fijn dat met je te mogen delen. Het raakt me....... God bless you too en dank voor je zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 01:23
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Arme Sola, je typeert jezelf weer meesterlijk..... |
Je bent te goed Mieke, dank voor je compliment.
Gods zegen toegewenst.
En onthou het.....alleen maar Jezus kan je vrijmaken....alleen Hij en dan zul je werkelijk vrij zijn.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 3 februari 2010, 02:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 01:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Alleen wel jammer dat je dan klakkeloos blijkbaar onzinverhalen aanneemt |
Nee hoor, ik heb niets klakkeloos onzinverhalen aangenomen. Ik heb het bij de juiste bron geverifieerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:29
|
|
|
HENK710 schreef: | Uw oor dus toch maar eens op andere plekken te luisteren leggen |
Ik bepaal zelf wel, waar ik mijn oor te luister leg, Henk.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:13
|
|
|
HENK710 schreef: | Je mag natuurlijk zelf bepalen. Ik geef enkel een suggestie, waarbij je kunt leren om niet te snel een ander zijn gedachten af te kraken oid, maar eens te proberen je erin te verplaatsen. Dat kan wel eens ruimte geven om je eigen gedachten ten positieve aan te scherpen. Zo kun je je vrijheid in Christus juist extra gaan ervaren. Maar ik leg je niets op, je bent geheel vrij om te doen wat je zelf wilt.
Enne ik doe niets met reiki, dus dat misschien even corrigeren |
Gelukkig dan maar.......weer een hele geruststelling, zeer zeker, dat je niets met Reiki doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:41
|
|
|
HENK710 schreef: | Wellicht wel een idee om je ook eens in de gedachten van broers en zussen te verplaatsen. We kunnen tenslotte allemaal van elkaar leren |
Mag ik a.u.b. zelf uitmaken in welke gedachten ik mij wil verplaatsen Henk. Of is dat een wet van Meden en Perzen hier?
Zo langzamerhand heb ik totaal niets meer over mij zelf te vertellen. Iedereen wil, dat ik naar hem of naar haar moet luisteren.
Ik sta in de vrijheid van Jezus Christus Henk, en ik wens mij met zaken die er m.i. niet toedoen mij niet bezig te houden.
Als jij je voor alles en nog wat wil openstellen,( zoals Reiki bijv.)....ga je gang...dat moet je zelf weten...maar ik heb die behoefte niet. Ook jij bent m.i. als jij je met Reiki bezighoudt het spoor behoorlijk bijster
Ook vind ik, dat jij met je Reiki praktijken je teveel openstelt voor dingen, die niet van de Heilige Geest zijn en dat vind ik erg jammer. Wat mij betreft kun je Mieke een hand geven!
Jullie zullen elkaar wel erg goed begrijpen, denk ik........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:30
|
|
|
HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: je snapt me niet sola? dit stukje komt op mij over als een zeer creatieve wijze van een goede nachtrust toewensen;
Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9 Jezus zei in Matth.15 : 7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u: 8 “Dit volk eert mij met de lippen, maar hun hart is ver van mij; 9 tevergeefs vereren ze mij, want ze onderwijzen hun eigen leer, voorschriften van mensen.”’ \
dat is wat ik bedoelde met; jij ook welterusten....
Ik snap het nog steeds niet.... het is maar goed, dat jij het tenminste snapt. Laatst aangepast door SOLAFIDE630 op dinsdag 2 februari 2010, 17:35
dat is ook precies de reden dat ik t je probeer duidelijk te maken sola.....
stel je voor, dat ik je in een huiselijke situatie welterusten zou wensen, en dat dan tegelijkertijd combineer met een bijbeltekst over huichelaars, zou je dan beseffen hoe fijn ik t zou vinden als je lekker zou slapen, of zou je je gekwetst voelen denk je?
ik zou persoonlijk liever een welterusten meekrijgen in de zin van;
ik lag en sliep gerust, van 's Heeren trouw bewust, tot ik verfrist ontwaakte want God was aan mijn zij, Hij ondersteunde mij, in t leed dat mij genaakte
ik zal vol heldenmoed daar mij Zijn hand behoed tien duizenden niet vrezen schoon ik van alle kant geweldig "aangerand" en fel geprangt moog' wezen....
dus bij deze nog eens een geruste slaap toegewenst uit het zuiden..... snap je nu beter wat ik bedoelde, sola? |
Ach Hannah...niet iedereen heeft dezelfde gaven en.... ik ben ook niet volmaakt, verre van dat...ik ben maar een beperkt en zondig mens, die de Here Jezus iedere seconde van de dag weer nodig heeft.
Ik zou zeggen, als je dat mist hier...... dan kun jij mooi hier je gaven met gulheid uitdelen en iedereen hier goede nacht toezingen...ga je gang, zou ik zo zeggen....ik hou je in ieder geval niet tegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:20
|
|
|
HENK710 schreef: | Het is een ietwat vrije vertaling van de eerder gegeven definitie van de uitdrukking dat de paus vervanger van God zou zijn.
Niet enkel protestanten...Er heerst geregeld een verkeerd beeld van de katholieke kerk in gebruiken etc., ook als het om de positie van iemand als de paus gaat. Een beeld dat veelal ontstaat door een bepaalde opvoeding, waarbij geen informatie ingewonnen wordt van de andere kant. Ook het stukje zoals jij dat geciteerd hebt over de uitdrukking Vicarius Fili Dei, geeft daar bij nader inzien toch weer blijk van.... |
Ik had het alleen maar over het betreffende hier geciteerde stukje Henk....verder niet..... Voor de rest hou ik me met dergelijke zaken niet zo bezig, moet ik je zeggen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:17
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Mooie poging om Sola een spiegel voor te houden, Hannah, wellicht komt het nu over bij haar. Misschien voelt ze iets van de harteloze wettische houding tegenover haar medemensen van wie je, volgens de Schrift, moet houden zoals van jezelf.
Hou je wel van jezelf, Solafide? Kan je jezelf en daardoor ook anderen, vergeven? Kan je ook met een menselijk warm hart naar mensen en dus ook naar jezelf, kijken; mensen geschapen naar Gods Beeld, imperfect en daardoor zondig, maar stuk voor stuk van Hem. Zoek niet naar de zonde in de ander want daarin veroordeel je keer op keer jezelf. Zoek naar wat goed is in de ander en geef daar je aandacht aan, zodat wat goed is groter wordt en wat niet goed is (wie oordeelt?) minder groot wordt. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen, Sola. Oordeelt niet opdat u zelf niet in het oordeel komt. |
Ik wil van de Here Jezus houden Mieke........en mijn leven om Zijnentwil verliezen, want dan alleen zal ik het leven behouden.
Maar ik vrees, dat je dit wel niet zult begrijpen......daar je m.i. zeer occult belast bent en in mijn visie al helemaal de bijbel niet naar behoren kunt lezen.
Je bent het spoor m.i. behoorlijk bijster.
De bijbel kun je alleen maar DOOR DE HEILIGE GEEST lezen en jij geeft je over aan allerlei zaken, zoals Yoga, dat zijn oorsprong heeft uit een andere en duistere geestelijke wereld. In ieder geval komt het niet van de Heilige Geest, de Geest, die de Here Jezus heeft gezonden en HEM ALLEEN MAAR VERHEERLIJKT.
Maar jouw smaad is mij als muziek in mijn oren, want er staat: Lucas 6 : 22 Gelukkig zijn jullie wanneer de mensen jullie omwille van de Mensenzoon haten en buitensluiten en beschimpen en je naam door het slijk halen. 23 Wees verheugd als die dag komt en spring op van blijdschap, want jullie zullen rijkelijk beloond worden in de hemel. Vergeet niet dat hun voorouders de profeten op dezelfde wijze hebben behandeld.
God heeft je lief, Mieke.......Gods zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 16:54
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je snapt me niet sola? dit stukje komt op mij over als een zeer creatieve wijze van een goede nachtrust toewensen;
Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9
Jezus zei in Matth.15 :
7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u: 8 “Dit volk eert mij met de lippen, maar hun hart is ver van mij; 9 tevergeefs vereren ze mij, want ze onderwijzen hun eigen leer, voorschriften van mensen.”’ \
dat is wat ik bedoelde met; jij ook welterusten.... |
Ik snap het nog steeds niet.... het is maar goed, dat jij het tenminste snapt.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op dinsdag 2 februari 2010, 17:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 23:25
Onderwerp: De rijke en de arme man
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hier kun je toch niet omheen???? ALTIJD beticht je mij van onbijbelse argumenten... en dan kom ik es n keer met bijbelse argumenten en nu weiger je nog mij gelijk te geven. De geest van koppigheid is je niet vreemd geloof ik.
Lees de bijbel nou eens zonder je vooringenomenheid en exact zoals het er staat! ( ook als de conclusie je een keer niet zint) |
Ik vind jouw aangehaalde citaten helemaal niet van toepassing.
Maar daar ga ik het niet meer over hebben. Ieder hoort en ziet maar, zoals hij of zij hoort en ziet.......
Ik hou met deze discussie op....heb er genoeg van !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 23:14
|
|
|
HENK710 schreef: | Naar aanleiding van de hier ontstane gedachtenwisseling toch nog eens in gesprek gegaan met een aantal katholieken. Zij zijn het toch pertinent oneens met de uitleg zoals deze in het geciteerde artikel wordt weergegeven. De letterlijke vertaling van Vicarius Fili Dei is plaatsvervanger van de Zoon van God. Hiermee wordt in katholieke kringen niet bedoelt dat de paus de nieuwe belichaming van God zou zijn, zoals in dit artikel welhaast wordt aangenomen. De apostelen waren na Jezus' Hemelvaart degenen die het evangelie de wereld in moesten brengen zoals Jezus hun dat had geleerd. Zo waren zij de vervangers van Jezus op aarde, als boodschappers van God. In dat licht moet ook de titel van de Paus gezien worden, die zich in de lijn van Petrus als sleuteldrager ziet. Deze apostolische opvolging is een punt waar we met katholieken over van gedachten mogen blijven wisselen. Maar ik denk toch dat het onterecht is om hen ervan te betichten dat de paus zich als vervanger van God ziet... Mijn totaalbeeld is wel weer aangescherpt door het gesprek hier en het vervolg... Daarom leek het me wel goed om het hier nog te delen als vervolg op de eerdere uitingen hierover. |
Niemand heeft m.i. in dit stukje gezegd, dat de Paus de belichaming van Jezus Christus is. Die kwalificatie is helemaal niet genoemd, ik kan het niet ontdekken tenminste.
Ik begrijp uit het betreffende stukje, dat bepaalde protestanten de Paus ergens van betichten, maar niet, dat de Katholieken de Paus als zodanig zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 23:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Welterusten! Huichelaars
kijk sola; je leert het echt nog wel joh; iets aardigs zeggen en anders je mond houden....
jij ook een goede nachtrust gewenst hoor!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:29
|
|
|
PIETER649 schreef: | Je slaat nu echt door hoor Sola... of zit je ons nu te dollen??? Als jij dit serieus meent, heb je een erg verwrongen beeld van de manier waarop God tegen geld-rijkdom-bezit aankijkt. MIJNS INZIENS wil God juist dat wij ook in dit leven een reserve hebben... Denk maar aan Jozef die van de farao opdracht kreeg hetgeen overbleef van de 7 vette jaren, op te slaan voor de 7 magere jaren Ze hadden dus een TROOST in de voorraadschuren. Deze TROOST is door God zelf gestuurd dmv de droom van de farao. Een ander voorbeeld is dat van de wijze en de dwaze maagden. De wijze maagden hadden TROOST in hun reserveflesjes. Nou ging die gelijkenis uiteraard over het bereid zijn voor de komst van de Koning, God zelf dus, maar door juist dit voorbeeld geeft Jezus aan dat een reserve eerder verstandig dan onbijbels is. |
Jij hebt jouw visie Pieter....ik de mijne.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 16:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het een flauwe opmerking, dat ik weer aan het interpreteren ben. Idd. ik probeer je opmerkingen in een bepaalde contekst te plaatsen zodat ik ze beter kan begrijpen. Iedereen interpreteert, dat is heel normaal. vooral op het forum ontkom je er niet aan, omdat je gewoon andere middelen mist met communicatie. Achter elke bijdrage zit een mens, en deze reageert natuurlijk ook van uit zijn/haar eigen ervaringen. Je geeft aan dat je gezien hebt hoe rijken hun rijkdom misbruiken. Daar heb je gelijk in. Maar zit dan niet meer het probleem in hoe met rijkdom om te gaan. Als rijkdom leidt tot trots en status en bewondering van mensen zonder dat je de Heer nodig hebt, is het verkeerd. Rijkdom kan je heel gemakkelijk van de Heer afhalen. Je hebt het immers goed, je krijgt aanzien van mensen en daar is iedereen gevoelig voor. Zodra geld de leidraad voor je leven wordt, gaat het m.i. mis. Want rijkdom kan vervliegen, wat heb je dan over? Het is juist de kunst om geld te gebruiken en niet door geld gebruikt te worden. Dan kan het een zegen zijn en kun je een zegen zijn voor God. |
CHATULIEM619 schreef: | Het is juist de kunst om geld te gebruiken en niet door geld gebruikt te worden. Dan kan het een zegen zijn en kun je een zegen zijn voor God. |
Kijk, Chat....dit is weer iets, zoals jij het kennelijk wilt zien.....je eigen ideale mening en houding t.o.v. geld. Dat is je goed recht, maar ik denk toch, dat het niet datgene is, wat Jezus zegt en bedoelt.
Jezus zegt in Zijn woord, dat als iemand rijk is en dus ook veel geld heeft, en dan gaat het er niet om of hij bescheiden of onbescheiden daarmee omgaat, dan heb je dus een TROOST (op de bank). Je HEBT GELD DUS, d.w.z. BIJV. als er in jouw leven dan een calamiteit gebeurt, dan heb jij het geld om dat evt. op te lossen....geen probleem voor iemand met geld. Maaaarrrrrr........als iemand helemaal geen geld heeft en misschien net kan rondkomen of miischien wel in de schulden zit of zoiets...dus er is een tekort of geen rek in het financièle, ja, dan is dat voor een dergelijk persoon wel wat anders dan, als hem of haar een calamiteit overkomt. Die zit dan meteen in de problemen en niet zo´n beetje ook. JE HEBT IMMERS HET GELD NIET EN JE VOELT METEEN HET ONGEMAK OF DE CATASTROFE AAN LEVENDE LIJVE.....om met Jezus´woorden dat te formuleren: een dergelijk iemand heeft dan geen TROOST meer op de bank. DAAR ZIT HET VERSCHIL IN m.i..
Dus....ook al ga je goed en concentieus met geld om, dan nog blijf je je troost hebben, want als het nodig is, kun jij je zonder problemen uit de problemen redden, maar iemand zonder enige cent op de bank kan dat niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 01:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Beste Sola,
Ik begrijp je reacties een beetje te begrijpen, want zo ken ik je niet. Over het algemeen kom je niet met zulke extreme uitspraken. Je kunt wel een duidelijk standpunt innemen, maar niet zo extreem. Wat ik concludeer uit je bijdrage, is dat je beide werelden kent. Je hebt opgetrokken met rijken, die zich arrogant gedroegen, hun macht uitbuiten en in hun rijkdom neerbuigend deden over armen. Ze buitten de armen uit, en toonden ook geen genade. Je weet ook wat het betekent in een positie te zitten waarin het financieel allemaal niet zo gemakkelijk gaat. Daar ben je gemanipuleerd, onderdrukt. |
Je slaat weer aan het interpreteren Chat.......dat zit kennelijk in je systeem........
Ik ben nog nooit gemanipuleerd en onderdrukt ook niet....Ik heb altijd goed mijn woordje kunnen doen, omdat ik altijd bezig ben geweest om me te ontwikkelen. Ik vind studeren leuk en heb daar dus nooit een hekel aan gehad.
Sinds de Heer in mijn leven is gekomen probeer ik zo te leven, wat Jezus adviseert....dus ik zoek mijn heil niet bij de rijken en ik ben er ook niet op uit geweest om rijk te worden, alhoewel ik dat wel had gekund, want ik was al helemaal zo geprogrammeerd, maar ik heb mijn best gedaan om DAT uit mijn systeem te krijgen en dat heeft mij best wel wat gekost zowel aan tijd, als aan moeite, want ik was erg succesvol en het leven ging mij zeer gemakkelijk af.
Ik ben echter beducht voor het rijke leven...want inderdaad dat ken ik van zeer dichtbij en dat wilde ik niet meer.
Ik ben altijd zo vrij geweest als een vogeltje.....en dat ben ik nog.
Ik heb eerst Zijn Koninkrijk willen zoeken en niet mijn studie of het vekrijgen van een topfunctie op de eerste plaats gezet.
Ik moest ook wel, want ik zat toen in een niet zo leuke situatie toen de Heer mij redde uit een zeer gladde put van een uitzichtsloze zware depressie, waar ik zelf niet meer op eigen kracht uit kon komen.
En eigenlijk ben ik dankbaar, dat ik in zo'n put heb gezeten, want ik weet nu, hoe belanrijk het is om de woorden van de Heer serieus te nemen en daar oog voor te mogen hebben, want als ik dat niet had, dan was ik niet nu, waar ik nu ben, want met de \Heer heb ik een heel genezingsproces mogen doormaken en wel door Zijn woorden te nemen, zoals Hij het zegt in Zijn Woord. Ik mag uit genade zeggen, dat ik de kracht van Zijn woorden heb ervaren in mijn eigen leven. Dat is zeer grote genade Chat. Ik voel mij daardoor een bevoorrecht en begenadigd mens.
Dat geeft mij dus de kracht om echt te zoeken hoe de Heer Zijn woorden bedoelt en dan bedoel ik dus, dat ik het niet maar laat zitten bij mijn eigen interpretatie op het eerste gezicht, maar ik zoek verder naar bevestigingen, die de tekst mij aanreikt of niet.
Mijn leidraad is nu, zoals de Heer zegt: werkt niet om de spijs die vergaat, maar om de spijs die eeuwig blijft. DaAR KOMT HET M.I. OP AAN. Want Zijn woorden zullen eeuwig blijven bestaan.
En denk maar niet dat het volgen van de Heer voor mij zonder strijd is, zeer zeker niet.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 1 februari 2010, 01:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 00:29
|
|
|
INEZ910 schreef: | Armen van geest, hongeren naar gerechtigheid staat in Mattheüs 5.. toch een aanrader zoals Chatuliem ook al zegt om zaken in de kontekst te lezen. En het voorbeeld van Zacheüs wat ik noem hier ergens eerder gaat over niet eerlijk verdiend geld hé.. waarbij hij zelf aanbiedt om het terug te betalen.. meer dan wettelijk verplicht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 00:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laten we de twee topics dan uit elkaar halen. Wat is de bedoeling van deze gelijkenis en daarvan los staande: hoe moeten wij omgaan met rijkdom. Want die teksten is wat anders dan de bijbelstekst die we hier behandelen. |
Nou Chat.....dat ben ik niet met je eens.....in vind het helemaal niet zo anders......integendeel....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|