ChristianMatch

Forum

Berichten van ANNETTE050
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 45 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE050
Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:42
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben

ZOEKER064 schreef:
Hoi Shanita.

hoe ik het leer en ervaar is dat emotie een hele goede natuurlijke richtingwijzer is. Het is zeker een van de belangrijkste stukjes informatie als je een keuze gaat maken.

Maar emotie (hoort bij denken) en onderbuik gevoel (ook wel gut-feeling) horen bij ons ego, onze natuurlijke / oude mens. Deze informatie helpt om te kunnen overleven en heeft alles te maken met vertouwen op jezelf.
En gelukkig maar dat dat zo werkt, zo moeten we groeien. Het domein van de rups. Zoals een vlinder niet kan ontstaan zonder rups, zo kunnen wij niet wedergeboren worden zonder onze oude mens.

Het is ook niet iets om te veroordelen of te haten, het is een deel van onze schepping en we mogen daar blij mee zijn. Pas als we dat leren accepteren kunnen we naar de volgende fase in ons leven. Kunnen we ontpoppen tot vlinder.

De adelaar raakt zijn overlevingsinstrumenten kwijt (klauwen en scherpe bek).

Dat is het mysterie wat Jezus heeft laten zien. Niet meer het oude testament (de wetten, straffen, ) het oog om oog tand om tand, nee, iets geheel nieuws. Het oude heeft afgedaan een nieuw leven begind. Zonder oordeel, zonder afscheidiing, een leven uit Liefde. Liefde en angst sluiten elkaar uit.

De vlinder laat zich niet meer leiden door angst, maar door liefde. Leven zoals het bedoeld is.

Angst en vrees kunnen door elkaar gehaald worden.
Ik denk dat Shanita de vreze des Heeren bedoelt, het begin van de wijsheid. Die vrees heb ik wel eens ervaren. Er is wel verschil tussen vrees en angst, al kan ik het niet zo goed in woorden weergeven.
Zoeker heeft gelijk dat de wedergeboren mens onderscheiden kan tussen angst (van de oude mens) en de vreze des Heeren (hoort bij de wedergeboren mens, die de Heere als hoogste prioriteit heeft).
Onrust/vrees kan wel degelijk ingegegeven worden door de Heilige Geest, zoals vrede ook kan horen bij een bevestiging van de Here dat de ingeslagen weg de juiste is.
Het is dus zaak om de angstgevoelens goed te onderzoeken en de oorsprong van de angstgevoelens te onderzoeken. De vrees die de Heilige Geest kan geven is altijd zonder oordeel/veroordeling.
Angst van de oude mens heeft dat oordeel/zelfveroordeling wel in zich en dan is het een zeer slecht gevoel, dat overwonnen moet worden.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 21 januari 2013, 14:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 16:04
BerichtOnderwerp: Het weer

VISSER278 schreef:
Veel te veel sneeuw , dat wordt weer een half uur vegen vanavond . Huilende smiley, smiley in tranen

Hebben jullie wel de volle laag gehad?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:39

FRANKT627 schreef:
Hier sneeuwt het ook al een uur en de lucht hangt nog veel met sneeuwwolken...

Hier zo nu en dan een miezerig vlokje...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 12:55

FRANKT627 schreef:
als je binnen bent moet je dan ook warme sokken aan? Anna-piet gaat slapen met warme sokken en dat kan ik nog begrijpen met haar zuiderse ingesteldheid Knipoog smiley

Nou, het sneeuwt hier nog steeds niet..... Woedende smiley ....( de beloftes va het KNMI moet je met een grote korrel strooizout nemen) maar ik heb ook gezellig de radio aan, warme choco melk, eem broodje met kaas, en ook twee paar sokken en truien......best gezellig.....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 20 januari 2013, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 09:53

FRANKT627 schreef:
Het is koud... Boze smiley

Op de buienradar is te zien dat dé sneeuw Ede elk moment kan bereiken....so zpannent..... Clown smiley

maar er is nog geen vlok te zien..... Smiley die vol vragen zit.....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 20 januari 2013, 09:56
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 21:57
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon

MARITIME853 schreef:
Wat wil je nu zeggen dan? Omhaal van woorden waar ik niks mee kan.

Mar, ik begrijp heel goed wat Thomas bedoelt.
Kun je misschien wat nader aangeven, wat je niet kunt pakken en waar je niets mee kunt?
De reactie is niet op jou als persoon gericht, maar moet je plaatsen in de context van de lopende discussie, waar Thomas volgens mij ook weer graag naar terug wil en ik zou het fijn vinden als je daarin mee blijft doen.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 januari 2013, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 14:02
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

KEITH722 schreef:
aaaaa ANNETTE050 Schreef: wat?

ja, k heb met veel moeite een stukje geschreven, maar het is weg
sorry
ik zal het weer proberen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:54

JANS221 schreef:
Liefde en seksualiteit horen bij elkaar. Als je iemand liefhebt is het dus min of meer vanzelfsprekend dat ook het beleven van de seksualiteit een rol speelt. Als gemeenschap met elkaar hebben hetzelfde is als met elkaar trouwen en een van beiden verbreekt de relatie dan is het huwelijk ontbonden. Hoe God dat ziet? Het is niet Gods bedoeling geweest, maar zou het wel Gods bedoeling zijn dat twee mensen bij elkaar blijven zonder dat er nog sprake is van liefde? Een huwelijk zonder liefde is toch ook geen huwelijk meer? En meerderen weten hier dat scheiden geen makkelijke keuze is, maar vaak wel een betere keuze. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en krijgen lijkt mij ook niet iets dat God van ons vraagt. God wil ons gelukkig zien en eist niet het onmogelijke van ons.

Wil de Heere niet juist dat we groeien in de Liefde van 1 Cor. 13?
Is geluk niet het gevolg van die opdracht?
Als je één keer ofzo gemeenschap hebt is een breuk niet zo erg,
maar als je echt biddend begonnen bent?
Ik ben van de 'generatie van Henk Binnendijk' en heb veel van hem geleerd, ook op het gebied van relaties.
Henk Binnendijk vergeleek eens een huwelijk met een vliegtuig.
Soms valt één van de motoren even uit in een moeilijk periode, de motor van het gevoel.
Dan blijft er nog de andere motor over, de motor van het verstand.
dan moet je samen even vliegen op de motor van het verstand, die de keuze kan maken om bij elkaar te blijven.
Dan kun je met je verstand met elkaar omgaan door de keuze van beide partners om in de Liefde van 1 Cor. 13 te blijven of ernaar terug te keren, vertrouwende dat de Here de motor van het gevoel hersteld door de werking van de Heilige Geest?
Als dan één van beiden afhaakt dan verhard één van beide partijen toch zijn/haar hart?
Het verharden van het hart waar in de Bijbel zo voor gewaarschuwd wordt.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 januari 2013, 15:56
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:14

FRANKT627 schreef:
Als je met gemeenschap hebben het huwelijk bedoeld dan is dat normaal gesproken een levenslange verbintenis hebben....tot de dood ons scheidt. Als je met gemeenschap het seksuele aspect bedoelt dan is nog maar de vraag wat jij bedoelt met een 'andere vulling/waarde'. Vreemd gaan tijdens een huwelijk (en ook in de verkeringsperiode) is een gruwel voor God. Zelfs als mensen niet gelovig zijn is dat een gruwel.

Een huwelijk, hoe gelovig je ook mag zijn, en hoe goed je het ook bedoelde, is nooit een zekerheid. Alles is vergankelijk. Ook een verkering of huwelijk kan op de klippen lopen door verschillenden reden...

Op dit moment, Annette, zijn er maar 2 zekerheden. Je leeft nu en ooit zal je dood gaan. Al de rest is vertrouwen...vertrouwen hebben in een het goed alleen kunnen zijn of vertrouwen hebben in je job...of vertrouwen hebben in een relatie of huwelijk.

Ik reageerde op de bijdrage van Corne, waarin hij aangeeft, dat gemeenschap hebben in Gods ogen hetzelfde is als trouwen.
Als je vanuit dat ideaal beiden in een relatie stapt en de ander lijkt er naderhand toch anders over te denken....waar sta je dan.....
hoe ziet God het dan als de ander eruitstapt...
Voor mij weegt het voor God getrouwd zijn zwaarder als een boterbriefje.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 januari 2013, 13:17
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:06
BerichtOnderwerp: Tuusen Bijbel en Babylon

THOMAS968 schreef:
De Gereformeerde kerk Vrijgemaakt had indertijd de pretentie de enige ware kerk te zijn die zich het beste aan het Woord hield. Veel vrijgemaakten gingen zo ver dat ze stelden dat vrijgemaakten als enige in de hemel kwamen. Mede daardoor onstond er een kerkregel en die luidde dat je allebei belijdend lid van de GVK moest zijn als je een kerkelijke bevestiging van je huwelijk wilde. Bedenk dat de kerken elkaars doop erkennen. Hoewel de gedachte dat mensen alleen zalig worden als GVK-ers erg aan het afbrokkelen is, je vraagt je af hoe een dergelijke volstrekt absurde gedachte kan ontstaan, heeft het nog wel aanhang. Het maakt de omgang van buitenstaanders met leden van de GVK soms wel moeilijk. Het heeft in het verleden families verscheurd, ik heb er zelf ervaring mee. Ik heb wel het inzicht daardoor gekregen dat je kerkscheuringen moet vermijden. De bijbelse onderbouwing van dit steeds minder aangehangen standpunt ontbreekt overigens geheel, dat is wel ironisch. Want een ieder die Mij aanneemt, een uitspraak van de baas zelf, dat zal dan wel een valse leer geweest zijn, immers alles wat niet volgens de Vrijgemaakte traditie en interpretatie was, was vals. Het neemt niet weg dat de leden in de huidige GVK over het algemeen gelukkig zo niet meer denken. Kerkdiensten zijn goed verzorgd, wel sterk op het Woord gericht. De GVK kende ook twee scheuringen sinds het ontstaan in ongeveer de donkerste tijd die Nederland kende, in 1944. Om goed te beseffen hoe het er aan toe ging is er een documentaire gemaakt over de GVK in Kampen. Bij de kerkscheuring tussen de GVK en wat nu de Nederlands Gereformeerde Kerk heet ging in een gezin de moeder met een aantal kinderen naar de NGK en de vader met een aantal, bleef in de GVK. Dat het niet meer goed is gekomen, zal een ieder wel aanvoelen. Dit waren overigens de ouders van Aleid Schilder. Ze schreef het geweldige boekje met de titel: Hulpeloos maar schuldig.

Thomas, hoedt U voor mensen die een leer vals vinden en vraag ze om onderbouwing.

Bedankt voor dit mooie stukje.
Mag ik even ingaan op de gedachte die je zo mooi verwoord dat de GVK de enige ware kerk zou zijn.
Gelukkig komt de GVK op die uitspraken terug, althans de jongeren.
Mijn eigen oom is betrokken geweest bij de scheuring.
In die uiterst benarde tijd is hij dicht bij de Heere God gaan leven...werd Hij álles voor mijn oom...vooral nadat de Engelsen per ongeluk een gebouw bombardeerden waar zijn broer werkte. Hij overleed.

Uit die houding, van grote afhankelijkheid van de Heere en een grote liefde voor Hem, in reactie ook op de vreselijke winter van 1944, is er bij meerderen een verlangen ontstaan om de Heere zo zuiver mogelijk te dienen, Hem alle eer te geven.
Mijn oom was op wonderbaarlijke wijze uit zeer benarde situaties gered.
De GVK is uit erg hoge ideale ontstaan....met als context dus de afschuwelijk winter en de verschrikkingen van het verliezen van dierbaren.

Later zijn dominees enz. aan de haal gegaan met de hoge idealen die ten grondslag liggen van de GKV. Sommige dingen zijn een eigen leven gaan leiden, bijvoorbeeld de gedachte dat de GVK de enige ware kerk zou zijn.
Mijn oom heeft veel verdriet gehad over deze ontwikkeling.
De stichters van de GVK hebben het nooit zo bedoeld.
De idelaen zijn niet begrepen, maar zijn een eigen leven gaan leiden en tot wet geworden, een dogma....terwijl dit nooit zo bedoeld was.
Mijn oom is later geemigreerd naar Canada..
Ik ben er zelf uitgestapt toe ik 22 jaar was, de Onvoorwaardelijke Liefde van God beantwoorden, het grote ideaal waarmee de GVK gestart was, kon ik er ook niet meer vinden.
Zoals Thomas gelukkig aangaf, zijn er jongeren en ook ouderen, die de idealen weer zien en terug willen, en niet de wetten.

Een echte babylonische spraakverwarring ...nooit zo bedoeld.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 januari 2013, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:37

CORNE927 schreef:
Dus ja, God is 1, jezelf is 2 (je hebt zelf balans nodig), je partner is 3, in die volgorde en ja...

.....De Bijbel zegt toch ook dat gemeenschap hebben = gehuwd zijn! .

Dank je wel voor je mooie bijdrage, erg duidelijk.
Maar mag ik er even opgaan.....
Is het niet zo, dat je je zelf en de ander op dezelfde plaats gaat zetten....bij onvoorwaardelijke liefde?

En wat als jezelf helemaal gelooft, dat gemeenschap hebben in Gods Ogen een levenslange verbintenis is....en de ander gaat er later toch een andere invulling/waarde aan geven......waar blijf jezelf dan....je blijft zelf gehuwd...en de ander denkt dat je het gewoon uit mag maken....
Hoe ziet God dit dan....?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 januari 2013, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 10:24

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley zullen, zallen zullen ze dat echt Clown smiley

T'is idd brrrrr koud en voor de verandering weer eens een zeer grijze lucht Geschokte, onthutste smiley

Maar dan is het te ook te koud om te schaatsen.... Gefrustreerde smiley ......
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 10:16

FRANKT627 schreef:
Als er wokken in het ijs zitten gaan we niet schaatsen maar wakken... Kwijlende smiley

Nou, vergeet het wakken maar, het is zo berekoud, dat die wokken wel snel dicht zullen gewokt zullen zijn........
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:00
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?

ZOEKER064 schreef:
Gerrit, ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld: als ik nu denk dat ik iets volgens de wil van God doe kan later blijken dat ik dat verkeerd had begrepen. Dat is leren.

Hoe verhoud zich dit nu tot jouw vertrouwen in God?

God kijkt altijd naar de intenties van je hart.
Als je intentie oprecht was, dan staat er in de Bijbel dat de Here alles ten goede keert voor hen die Hem liefhebben.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 18 januari 2013, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:50
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?

Het zou zo fijn zijn als in dit topic getuigenissen zouden komen van christenen, die hebben ervaren dat de Heere God hen uit een valstrik, of uit een moeilijke situatie, of vul maar in, geleid heeft.
Zoals in psalm 23 staat, de goede herder die het lam dat verstrikt was geraakt in een struik, terug heeft gebracht naar een grazige weide, naar de juiste kudde, beschermt door de Heere Jezus zelf.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 18 januari 2013, 18:14
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:10

MARITIME853 schreef:
Stefanus was de laaste apostol van de 12 welke gedood werdt 3.5 jaar nadat de Heer aan het kruis is geweest.

Hm, wie is dan de apostel Petrus, met wie Paulus in contact komt in Handelingen 9?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 17 januari 2013, 09:11
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:43

ZOEKER064 schreef:
Hoi Annette, dat is een mooi onderwerp voor een nieuw topic!

Vroeger verstond ik daar iets heel anders onder dan nu. Daar zijn hele boeken over geschreven en nog te schrijven.

Ja, dat zou wel fijn zijn!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:31

PETRA373 schreef:
Ik denk dat Stefanus god heel goed kende, hij richtte zich op boven, en liet de dingen van de aarde geen macht over hem nemen.Hij was in staat om een oordeel te laten rusten en om tijdens zijn steniging te bidden voor de mensen die hem stenigden.
Ik denk helemaal niet dat stefanus zijn geloof aan het verliezen was, alleen jezus heeft alleen zijn kruis moeten dragen, voor ons, wanneer wij vervolgd worden ofzo om jezus naam, staat jezus en god ons bij, geeft ons de kracht en ja dan staat de hemel helemaal open om ons te helpen.
lees maar es getuigenissen van mensen die geleden hebben om jezus naam.

Niets zo veilig trouwens als vertrouwen op god. toen ik er alleen voor stond met 7 inwonende kids, niemand had die me echt hielp, gebroken was in het leven, soms geen geld om te eten, geen huis kon vinden,erg agressieve ex.heb ik god leren vertrouwen omdat ik me in me wanhoop tot hem richtte. god zorgt als een vader voor ons, een hele goede lieve vader. Ook al begrijpen we soms niet waarom, 1 ding weet ik wel, niets zo veilig als op god vertrouwen. Lachende smiley

Bedankt voor je mooie reactie. Zou fijn zijn als er een topic zou komen over dit onderwerp en dat cm-leden misschien iets willen vertellen, hoe de Heere God gered heeft uit pittige situaties. Dat zou echt mooi zijn!!

Maar toch is er wat bijzonders aan de hand geweest toen Stefanus gestenigd werd. Het is niet de eerste keer geweest, dat Jezus niet ingreep. Sommigen zeggen dat bij de steniging van Stefanus de echte christenvervolging begon.
Maar dat is denk ik niet zo, omdat Jezus, zoals ik al schreef, ook bij Johannes de Doper niet ingreep, in tegenstelling zelfs.
Johannes de Doper heeft toen in de gevangenis ook wel getwijfeld; ...hij liet de discipelen vragen aan Jezus of Hij de Messias was of dat ze moesten wachten op de echte. Maar Jezus ging niet eens naar hem toe en we weten hoe hij gestorven is.

Er staat, zover ik weet, maar twee maal in de Bijbel dat de hemel zich opende. Bij de doop van Jezus en hier bij Stefanus...please correct me if I am wrong!!!
Wat ook bijzonder is, is dat er in de Bijbel staat dat Jezus stond, toen Stefanus hem zag. In alle andere gevallen wordt geschreven, dat Jezus zit aan de rechterhand van God.
Dat God nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open doors).
Maar het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.

Het heeft me altijd diep geraakt...soms redt God wonderbaarlijk....Petrus bevrijdt door een engel, Paulus wordt gebeten door een giftige slang en schudt de slang af enz. enz. Anne van der Bijl wordt wonderbaarlijk geleidt en geredt.

En ja, ik weet wel zeker, dat Stefanus een diep gelovig man is geweest, met een enorm geloof/vertrouwen in de Heere.
Het bizarre is, dat de steniging de goedkeuring van Saulus heeft, die dan later door God met blindheid geslagen wordt, ná de dood van Stefanus.
Dan wordt hij Paulus, die erg veel Bijbelboeken heeft geschreven.

Stefanus had bij de farizeeen. die luisterden, al het bloed onder de nagels vandaan gehaald. Maar hij hield niet op en ging door met getuigen. Hij stopte pas met getuigen toen het niet anders meer kon.
Hij gaf zich niet passief over. Groot respect voor hem!

Maar wat is dat nu concreet, overgave, geloof, vertrouwen....wanneer moet je blijven vechten voor iets, wanneer moet je iets loslaten en het maar over je heen laten komen zoals het komt.
Overgave komt op mij soms over als het rustig op een stoel gaan zitten aan te kijken hoe een dief je huis leegfooft, zonder je daar tegen te verzetten. Ik weet het zelf echt even niet.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 16 januari 2013, 21:26
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:26

ZOEKER064 schreef:
Ja, vertrouwen op Hem betekend vertrouwen dat het leven zoals het nu is goed is. Dat het alles biedt om te kunnen groeien, groeien in zelfvertrouwen en groeien in begrijpen van wat God met het leven heeft bedoeld.

Ik moet denken aan een lied dat zondag bij ons in de gemeente werd gezongen, een lied van Laura Story met de titel Blessings.

http://www.youtube.com/watch?v=WvgzjNb_X3Q

Wij bidden om verlichting van lijden.
Maar wat nu als Uw genezing komt door tranen?
Wat als de tegenslagen in dit leven vermomde genade van u is?

Vertrouw niet op mensen en laat je niet leiden door angst. Vertrouw dat God weet wat het beste voor ons is, altijd. Geen zorgen voor de dag van morgen, wees als de bloem in het veld ....

Dank voor de bemoedigende woorden en het lied.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 18 januari 2013, 17:55
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 18:54

ZEELAND736 schreef:
Juist...ook ik was 45 minuten onderweg....en nog wel langs verlaten polder weggetjes....(en ik die geen held ben met dit weer)
Maar veilig over...en ook weer veilig thuis...

Maar de wereld is zo maagdelijk wit...en mooi!!!

Vroeger, nog niet zolang geleden, kon ik ook zo genieten van de schitterende witte sneeuw, wou dat ik dat weer kon....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 15 januari 2013, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 10:18
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

GERRIT603 schreef:
ze drinkt graag azijn denk ik Knipoog smiley

laat ieder vogeltje maar zingen zoals het gebekt is....je weet soms niet waarom een vogeltje zingt zoals het gebekt is, Gerrit....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 23:06
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

verkeerde topic, sorry

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 7 januari 2013, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:03
BerichtOnderwerp: Gebedsverzoek overspanneheid

SHANITA130 schreef:
Beste broeders en zusters,

Ik heb het gevoel best wel overspannen te zijn.

Daar wou ik gebed voor vragen.

Dat ik dingen weer in perspectief enzo kan zien.

En dingen kan doen die ik wil doen.

Alvast bedankt!

Ik bedoel dus niet dat ik ongelukkig ben; ik heb mijn behandelaar al drie!! weken niet gezien vanwege vakantie, en ik zie haar weer deze week.

Iig, dit schrijven hier doet me ff goed!

Ik neem even me 'indien nodig' tablet in. Ja, God heeft de artsen ook wijsheid gegeven om deze tabletten te ontwerpen zeg maar.

Ja, bij dat idee al voel ik me al beter.

Laterz!

Nou, ben al wat rustiger met me 'indien nodig tablet'.

Ach, ja, dreigde overzicht kwijt te raken, ben nu weer in de rust.

Shanita, je posting raakte me.
Weet dat de Heere God trouw is. Trouwer dan je denkt.
Natuurlijk bid ik voor je, we zijn net een kleine gemeente hier.
Hou je taai, meid.
Jezus heeft de werken van de boze overwonnen en vernietigd.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 15:38
BerichtOnderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek

JANS221 schreef:
Weet je wat pas eng is.....nummers van K3 achteruitdraaien!!!!Brrrrr! Gefrustreerde smiley

Soms gebruik ik wel eens C.D.'s van K3 in de groep. De meiden willen dat graag.
Ik dacht dat dát echt onschuldig was....maar niet dus.
Wat is er zo eng aan?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Anderhalve maand geleden werd bij één van mijn Noorse Boskatten HCM vastgesteld. Een ziekte, waardoor de hartspier steeds stugger wordt, de rechterkamer van het hart kleiner en de linkerkamer groter.
De dierenarts wilde haar in laten slapen, maar ik kón het gewoon niet. Ze is nog maar 3 jaar en zo komisch en aanhankelijk. Ze heeft het niet verdiend om zomaar opgegeven te worden. Ik wilde haar de kans geven er bovenop te komen, ze is zo een lief, trouw dier.
Ik heb voor haar gevochten. Ze was te moe om kleine brokjes te eten.
Alleen blikjes met paté, dun uitgesmeerd op een schoteltje, met een beetje water erdoorheen, kon ze maar met kleine beetjes naar binnen likken.

Maar de medicatie slaat helemaal aan, ze er weer bovenopgekrabbeld, de dappere kleine vechter.
Ik heb erg veel tegenslag en verdriet gehad, maar het voelde vanmorgen zó goed, dat ze me een speelse tik met haar poot gaf, vanaf haar plekje op de krabpaal. Even met haar gestoeid. Zoals vroeger.

Gek, dat zoiets je weer zoveel moed kan geven om verder te gaan , zelf ook weer te gaan vechten. Er zijn dus toch nog artsen en mensen, met het hart op de goede plek. Mensen voor wie alles niet om geld draait, maar die van harte bereid zijn voor zoiets het onderste uit de kan te halen. Eén van de dierenartsen heeft kostenloos met een specialist gebeld, welke medicatie het beste was.

Mensen, voor wie leven op zich waarde heeft, ook al is het maar een dier.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 6 januari 2013, 15:01
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:36
BerichtOnderwerp: Jezus volgen betekend vervolging.

ROELANDE345 schreef:
Ja of die wet wel of niet deugd is een gepasserd station .

Voor mij nog niet.
Is het nu de waarheid of een aanname dat de wet sowieso gehoorzaamd moet worden?
Moeten we de Here niet meer gehoorzaam zijn dan de wet?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:26

verkeerde topic, sorry

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 4 januari 2013, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:32

FRANKT627 schreef:
De ontwikkeling is inderdaad niet zo onschuldig wanneer die opgedwongen wordt aan mensen met een ander principe. Toch moet men ergens ook kunnen begrijpen dat de maatschappij evolueert.

Verplaatst je eens in een arts die een abortus moet regelen voor een patient of er zelf één uit moet voeren......de beste stuurlui staan wel eens aan wal....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 4 januari 2013, 19:08
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:16

FRANKT627 schreef:
Annette, zijn het dan leerkrachten op een multi-culturele shool? Ik vind er niets mis mee om voor te lezen uit de Koran zolang je maar niet gedwongen wordt om ook in die Koran te geloven of om van geloof te veranderen.

Ik denk dat deze ontwikkeling niet zo onschuldig is. Vreemd dat je het gewoon vindt.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 4 januari 2013, 18:52
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 17:03

FRITS625 schreef:
Tenzij ons rechtssysteem verandert - wat mij niet waarschijnlijk lijkt -, geldt er gewoon vrijheid van Godsdienst. Er moet geen filosofie of religie worden geprefereerd boven de ander van staatswege, dan krijg je immers scheve verhoudingen. Dit betekent secularisering ten volle en hier is niks mis mee. Als je dat als geestelijke vervolging ervaart, tja, jouw recht op religieuze vrijheid is niet meer dan de ander, deze mogen daarom ook niet concurreren en van staatswege uit moet de vrijheid eerlijk en dit betekent billijk toegekend worden in overeenstemming met de constituties.

Het militante atheïsme is een quasi-religie, zij zijn met weinig, maar presenteren zich als main-line in de media. Daarnaast willen zij niet het recht bevechten van religieuze vrijheid, maar de constellatie van gelovige overtuiging, die zij als mythologisch en daarmee pre-modern afdoen. Dit betekent slechts dat de gelovigen in hun geestelijk leven zullen worden aangevochten en daar is ook niets mis mee. Dit roept ons gelovigen alleen maar op om over het 'geloven in' nieuw te reflecteren en een redelijke fundering te verschaffen.

'slechts'?
In het christelijk basisonderwijs worden groepsleerkrachten al gedwongen om Allah als een andere verschijning van onze eigen Vader God te zien. Als je je daar tegen verzet word je gezien als een 'lastige' leerkracht.....met alle gevolgen van dien.
Mijns inziens is er wel sprake van een vorm van 'vervolging', alleen heel anders dan in vroegere tijden. Het gaat niet zozeer om de groepsleerkracht, maar wel om wat de leerling aangeboden wordt. Een kind tot 12 jaar is nog vollop bezig het geweten etc. te ontwikkelen.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 4 januari 2013, 19:38
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE050
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 45 Volgende
Pagina 14 van 45