Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 08:40
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Hier schijnt het zonnetje volop ... nu maar hopen dat het bij Grace en Sjaak ook zonnig is ... Als ze door de stress de zon nog kunnen zien ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 september 2011, 08:38
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Huh ...het is toch waar de libelle gehalte of theekransje op CM of is dat platte tekst ja of nee |
De Libelle is qua lay-out zeer complex, zeker geen platte tekst ... En wat te denken van Jan, Jans en de kinderen ... weet je wel hoe moeilijk het is om elke week, weer een actueel onderwerp te vinden en daar dan ook nog eens een strip over te maken ...
Als die gasten nou eens pc-problemen zouden hebben ... duizenden, ja zo niet honderduizenden, vrouwen en mannen, en niet te vergeten te stiekeme anti libelle mannen, zouden dan hun favoriete leesvoer een week moeten missen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 september 2011, 23:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb een PC probleem. Ik moet een artikel aanleveren in een platte tekst??? Heb het al even gegoogled en daar snap ik niets van. is er misschien iemand op CM die mij dit in lekentaal (en op mijn computer niveau) kan vertellen??? |
Hoi Willemijn,
Heb je outlook?? zo ja ...
Nieuwe mail -- tekst opmaken -- selecteer daar "Aa tekst zonder opmaak" Meer hoef je niet te doen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 22:11
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Ineke155 van harte gefelictieerd met je verjaardag motormuis ...
Voor je verjaardag toch maar die nieuwe BMW gekocht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:49
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
MARIO216 schreef: In Brabant is er ophef ontstaan om een priester die weigerde iemand in zijn kerk de laatste eer te bewijzen. Zij had euthanasie laten plegen en zij hoorde tot zijn gemeenschap.
Hoe denken jullie daarover? Ik denk wel dat de priester een punt heeft.
COOTJE711 schreef: | Naar mijn mening heeft een dominee/ priester een eigen mening èn mag hij deze uitdragen. Een dominee blijft herder dus moet hij steun geven maar daarnaast ook eerlijk (niet op een veroordelende manier) zijn standpunt aangeven èn mag hij de dienst weigeren. Alleen vraag ik met het volgende af: hoe verloopt het kerkelijk als je over zo'n belangrijk punt niet op 1 lijn zit? Is het niet zo dat je in hetzelfde kerkverband vaak hetzelfde denkt over dit punt?? |
De vraag die volgens mij veel belangrijker is, waarom hij heeft geweigerd om de uitvaartdienst te leiden/laatste eer te bewijzen,
Één vraag die specifiek bij me opkomt: Ziet hij euthanasie als zelfmoord en als "dood"zonde ... daardoor is de persoon ook zondig, ongelovig en verloren voor God. Waarschijnlijk zullen ook de laatste sacramenten (sacramentum exeuntium (sacrament van de stervenden)) niet zijn toegediend in dit geval.
Uit het Katechismus van de Katholieke Kerk
2276 -- 1503 Mensen van wie het leven kwalitatief verminderd of verzwakt is, verdienen een bijzondere eerbied. Zieken en gehandicapten moeten geholpen worden om een leven te leiden dat zo normaal mogelijk verloopt. 2277 Wat de motieven en de aangewende middelen ook mogen zijn, de directe euthanasie bestaat erin om een einde te maken aan het leven van gehandicapten, zieken of stervenden. Deze is moreel onaanvaardbaar.
Zo is een handeling die of een verzuim dat - in zichzelf of qua intentie - de dood bewerkt teneinde de pijn weg te nemen, een moord die ernstig in strijd is met de waardigheid van de menselijke persoon en met de eerbied voor de levende God als zijn Schepper. De beoordelingsfout die men te goeder trouw begaan kan hebben, verandert niets aan de aard van deze moorddadige ingreep, die steeds veroordeeld en uitgesloten moet worden. 2278 -- 1007 Het stopzetten van medische behandelingen die belastend zijn, gevaarlijk, buitengewoon of die niet in verhouding tot de verwachte resultaten staan, kan geoorloofd zijn. Dit is het afwijzen van 'therapeutische koppigheid'. Men wil zo niet de dood bewerken; men aanvaardt dat men hem niet kan verhinderen. De beslissingen moeten genomen worden door de patiënt, als hij daartoe de bevoegdheid en het vermogen heeft en anders door de wettelijk bevoegden waarbij men steeds rekening houdt met de redelijke wil en de gerechtvaardigde belangen van de patiënt. 2279 Zelfs indien de dood dreigend nabij geacht wordt, is het niet geoorloofd om de verzorging die men gewoonlijk aan een zieke verschuldigd is, te onderbreken. Het gebruik van pijnstillende middelen om het lijden van een stervende te verlichten, zelfs als men daardoor zijn leven zou verkorten, kan moreel in overeenstemming zijn met de menselijke waardigheid, als de dood noch als doel noch als middel beoogd wordt, maar enkel wordt voorzien en geduld als onvermijdelijk. De pijn-verzachtende verzorging is een bevoorrechte vorm van onbaatzuchtige liefde. Daarom moet zij bevorderd worden.
http://www.stvitus.nl/kkk/default_m.asp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 13:42
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
BILLY701 schreef: | nog een paar uurtjes is deze jongen weer weg. iedereen een fijne tijd gewenst. |
He Billy, we spreken elkaar binnenkort wel weer.
(de kaarten voor Trinity zijn besteld...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 23:10
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hahaha.....wat zijn we weer leuk
'k zal zo eerst eens kijken of al mn wekkers het nog wel doen. |
als je die haan zijn nek niet hebt omgedraaid zal het wel goed komen toch .. ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 22:57
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
[quote=ERIKA129]Weet je wel hoe vet dat is? en ja dan ben je wel lekker gebraden
ik bleef netjes on-topic het ging over zon en mijn kreet van de week ging ook over zon ...
Wel bij de les blijven Erika. Maar aan de andere kant, off-topic gaan is aan de orde van de dag, gelukkig is dat met deze kreet niet aan de orde. Zeg je nu zeker, dat klinkt me bekend in de oren, niet als muziek in de oren mag ik hopen ... Maar zoals zo vaak, de geest is gewillig, maar het vlees is zwak, en vaak weet je ook niet wat voor vlees je in de kuip hebt, zullen we die dan maar tot zondebok maken ... Ik zou dus niet zomaar meer eten wat de pot schaft, best kans dat de vlammen me uit slaan, dan is mijn gezicht als een oorwurm ... en daar bedank ik voor ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 22:29
|
|
|
[quote=ERIKA129]Eh Cross! de zon is warm he dat is niet plons maar TSssssssssssssssssssss
het was PLONS ...
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet uit de zon blijven ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 10:55
|
|
|
IMKE917 schreef: |
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onder ging, zul je hem nooit meer zien opgaan. |
[quote Herman388]Ook niet ondergang. Het is stil op deze foto
soms kun je de zon onder horen gaan ... Plons ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 22:00
Onderwerp: Als een arend.
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zacht glijd ik door de wind mijn vleugels ver gespreid zoekend de drijvend thermiek die mij stuwt naar hoogten over bossen en bergen heen die laat zweven over landen over zeeën en blanke stranden vliegend als de adelaar langs ravijnen en kloven hoogtes en dalen in het leven en laat me landen daar waar geen stormen woeden slechts zacht een koele wind kruinen van bomen doet wiegen en leven alleen vrede vindt. |
Mooi Mario ..
28 Weet je het niet? Heb je het niet gehoord? Een eeuwige God is de HEER, schepper van de einden der aarde. Hij wordt niet moe, hij raakt niet uitgeput, zijn wijsheid is niet te doorgronden. 29 Hij geeft de vermoeide kracht, de machteloze geeft hij macht in overvloed. 30 Jonge strijders worden moe en raken uitgeput, zelfs sterke helden struikelen, 31 maar wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 19:21
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
BILLY701 schreef: | Verloren zoon is ook ff terug!!! |
He Billy, was je verloren dan ?? Ik dacht dat je gered was ...
Welkom terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 12:22
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja....centerparcs.....zucht... nou ja....koffie gezet....iets lekkers bakken...kaarsjes aan ... muziekje............................................................................ en dromen van de heerlijke wandeling die nu in het water valt.....
enne Cross...wel eens een kletsnatte, statische sheltie in huis gehad.... |
Nee wel een duitse herder, met lang stokhaar ... die ging vaak mee met hardlopen (arme hond) ...
MIsschien een idee om eens met een heel stel CM'ers bij slecht weer een huisje centerparcs te boeken ... en dan de waterval opzoeken in het subtropisch zwembad ... als je dan toch nat wilt worden dan maar op die manier ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:49
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | het dondert en bliksemt hier al weer...... wat een vreemde zomer...bijna elke dag onweer.... en k wilde een hééééél eind gaan wandelen.....BALEN!!!!! |
Kom op Annette, een beetje regen kan je toch wel hebben ... en van bliksem ... beetje statisch haar krijg je er van, meer niet
Ik vond het altijd heerlijk om in de regen te hardlopen, kon je als het ware op het ritme van de regen gaan hardlopen. Mijn beste 10 km tijd was ook in de regen (29.58 min.) Nu, weer of geen weer, altijd centerparcs weer ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:43
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Is ook goedkoper zeker |
Herman moet wel beknibbelen Josina, de rekening van de garage, reparatie auto dochter, ligt er nog ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 22:09
Onderwerp: Hoe moet het forum worden gebruikt?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zeeland, je was er helemaal niet bij. En de mensen die toen een ban kregen,vanwege het gebrek aan respect zijn er ook niet meer. Dit stukje is enorm suggestief en laag bij de gronds... |
Wat is in jouw ogen suggestief en laag bij de gronds Chatuliem ... ik vind dit dus een voorbeeld van hoe het forum niet moet worden gebruikt ...
En als het over mijn posting gaat, daar staat heel duidelijk dat het mij niet om de mensen gaat, maar om het onderwerp ...
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 25 augustus 2011, 22:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat het juist heel verfrissend is om het in het hier en nu te bekijken, dan kan je mensen er ook op aanspreken. Wat vroeger hier gebeurde ging om mensen die er nu niet meer zijn.....we zijn nu met veel andere mensen die anders denken en voelen, niets mis mee..... Ik denk dat er heel duidelijk benoemd wordt wat er speelt dus daar is vandaag toch wel wat mee gedaan? En dan moet het ook weer een keer klaar zijn en beginnen we gewoon met een schone lei....... |
Het is ook verfrissend om het in het hier en nu te bekijken, maar ik gaf aan dat dezelfde problemen die toen ook al speelden, nu nog spelen, met een aantal andere / nieuwe mensen maar ook een aantal oudgedienden.
En omdat het mij om de "klachten" gaat en niet om de mensen vind ik dat de problemen van toen nu weer heel actueel zijn ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het niet handiger om het even te houden bij de problemen die er nu zijn? Vroeger of een aantal maanden geleden is nu niet ....dat is geweest. En laten we positief naar oplossingen zoeken.....lijkt me een veel betere optie..... |
Blijkbaar is wat "vroeger" al speelde, nu weer heel actueel.
En naar oplossingen zoeken ... dan moet je toch eerst weten te benoemen wat er speelt. Als dat bekend is kun je doelgericht naar oplossingen zoeken ... toch?
En uit de "oude" zaken kun je ook heel veel opsteken, een les leren, dus waarom opnieuw het wiel uitvinden terwijl er voorbeelden te over zijn die aangeven hoe het niet moet ... Het wordt dus tijd om met nieuwe oplossingen te komen, voordat we weer in dezelfde valkuilen vallen die al zijn gemaakt ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:36
Onderwerp: GELOOF IN GOD...
|
|
|
HENDRIKA148 schreef: | Geloof in God vraagt om een sterk vertrouwen. Je moet Hem immers volgen,stap voor stap! Je weet niet eens wat morgen zal gebeuren, maar...'t leert je leven uit de wetenschap dat Hij je vasthoudt en je zelf blijf leiden, ook als de weg soms onbegaanbaar blijkt.
Nooit laat Hij toe dat je te zwaar belast wordt, Zijn Liefde wil niet dat je onderweg bezwijkt. Hij blijft je dragen in Zijn sterke armen en komt je troosten in het bangst gevaar.
Geloof in God bewaart je niet voor rampen maar...maakt je wel Zijn tegenwoordigheid gewaar. Je leert het wonder van Zijn almacht kennen al zal je Zijn beleid niets steeds verstaan. Je weet je in Zijn trouw voorgoed geborgen; GELOOF IN GOD....durft elke toekomst aan! |
Mooi en zo waar We volgen Hem stap voor stap, maar juist daar waar volgen moeilijk is, draagt Hij ons ... God is goed !!!
En juist als niemand helpt
Heb je zorgen of verdriet, luister dan goed naar Hem. En vergeet dan niet: Hij staat naast jou. Ja, dag in, dag uit, en juist als niemand helpt Komt Hij jou met Zijn Liefde sterken, kun je weer vooruit.
Ben je eenzaam of alleen, luister dan naar Zijn stem. Kijk dan om je heen, Hij is dichtbij Ja, dag in, dag uit, en juist als niemand helpt Zal Hij jou met Zijn Vriendschap steunen, kun je weer vooruit.
Heb vertrouwen in Zijn Kracht, je bent Zijn kostbaar kind Dat leeft en dat lacht zoals Hij het wil, zoals Hij het wil Ja, dag in dag, uit, want juist als niemand helpt Staat Hij klaar met Zijn Vaderliefde, kun je weer vooruit.
Zegt Jezus niet in Zijn Woord, niemand zal je rukken uit Mijn hand Ja, elk kind, dat Mij toebehoort, gaat met Mij naar het Vaderland. Ja, dag in, dag uit, want juist als niemand helpt Draag Ik jou in Mijn Vaderarmen, kun je weer vooruit.
..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:26
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...
CHATULIEM619 schreef: | En wat wil je nu hiermee zeggen, het is mij niet helemaal duidelijk. Die citaten hebben ongetwijfeld te maken gehad met andere situaties, moeten we nu al die oude citaten bekijken in welke contekst ze geschreven zijn??? |
Wat is je niet duidelijk ...
Ik schreef: "Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen" ...
Aan de hand van die zin heb ik dus het forum eens nagezocht op onderwerpen die daar over gaan. En de meest gehoorde klacht is dus .... zie mijn vorige posting ... Mocht het je nog niet helemaal duidelijk zijn, schroom dan niet om dit aan te geven, ik wil het gerust nog een keer uitleggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:30
|
|
|
Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...
Heb even gezocht in oude topics ...
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:15
Ik wil nog één keer de hardheid en onvriendelijkheid die ik bespeur op het forum en in de chatbox aankaarten. Ik baal er enorm van als mensen publiekelijk in de zeik genomen worden, en daar treden we dan ook hard tegen op.
Ik baal ook enorm van het gebrek aan zelfreinigend vermogen hier. Als er bijvoorbeeld in de chatbox dingen gebeuren die niet kunnen, denigrerende zaken, dan moet je er wat van zeggen, dan moet je dat melden. Of, laat ik het eens van een wat liberaler standpunt zeggen, als je merkt dat iemand niet goed tegen een bepaalde grap kan, dan respecteer je dat, dan hou je je in, dan bied je je excuses aan, dan laat je die persoon met rust. Dat is de christelijke weg die Paulus beschrijft: Je houdt rekening met elkaars gevoeligheden. En je probeert elkaar op te bouwen in plaats van af te breken.
Ik weet dat er hier mensen zijn die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is niet erg. Maar laten we elkaar in ieders waarde laten. Laten we ons niet verlagen tot flauwe grappen op de man, die niets met het verschil van inzicht te maken hebben.
Weet je wat bijvoorbeeld niet christelijk is? Als je in mails of privéchats met je 'medestanders' eens lekker los gaat over hoe vervelend je die man of vrouw wel niet vindt. Want wat is daar de christelijke functie van?
Nogmaals, wij staan met ChristianMatch een site voor waar iedereen zich geaccepteerd en veilig voelt, waar mensen elkaar opbouwen en dichter bij God brengen. Als je niet bereid bent om daar aan bij te dragen, dan is ChristianMatch niet de website voor jou.
Zo. Ik heb het gezegd. Niemand kan nu zeggen 'maar je hebt me niet gewaarschuwd' als die het slachtoffer is geworden van onze maatregelen.
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:27 Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.
Bovenstaande is terug te lezen op onderstaande link ...
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=428
Een topic-onderwerp later Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:13
Het lukt nog niet echt om aardig te zijn voor elkaar
Ik sluit ook dit topic maar.
Meer nog: Alles is nu wel gezegd. Ik wil niet meer dat er over deze kwestie in het openbaar gesproken wordt. Want als we het niet in een positieve context kunnen doen, dan maar helemaal niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:37
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:27 Ik hoop dat Judith, CM, eens duidelijke regels opstelt (weet niet eens of ze er zijn, heb ze niet kunnen vinden in de algemene voorwaarden) voor wat betreft de communicatie regels in zowel de chatbox als op het forum ...
Op deze posting kreeg ik heel veel commentaar ...
------------
Nu lees ik echter dat een enkeling nog veel verder wil gaan ... 1) Censuur toepassen ... 2) Bijdrages verwijderen met flauwe opmerkingen ... 3) Waarschuwen voor een ban --> ....
4) ..... moderator aanstellen in de chatbox .... 5) ..... moderator aanstellen voor het forum .... 6) ..... bij aanmelding CM bewijs van goed gedrag kunnen overleggen .... 7) ..... naar eigen inzicht invullen .....
Nog niet zo lang geleden, 11 juli, kreeg het topic "Frusty" een slotje ... Het nieuwe topic "Vrijheid van meningsuiting op het forum", kreeg op 31 juli een slotje ...
Ben benieuwd welke nieuwe inzichten men naar voren brengt wat nog niet eerder gezegd is ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 25 augustus 2011, 11:39
|
|
Naar boven |
|
|