ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 119 120 121 122 123 124 125 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:41
BerichtOnderwerp: Bindingsangst

Iedere vrouw, die alleen maar een LAT relatie zoekt heeft last van bindingsangst. Mijn advies aan jou, als je een relatie zoekt, vraag dan aan een vrouw of ze een stabiele relatie zoekt. Op het moment dat ze zegt dat ze alleen maar wil LATTEN, weet je ook dat je er niet aan moet beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

CARIEN982 schreef:
Een vette knuffel voor Pieter en Chatje, Kussende smiley
kom er maar voor uit da gulllie gerne knuffelt hihi. Knipoog smiley
Kom hem dan maar brengen Carien, dat zegt me veel meer...De meeste knuffels zijn niet gemeend, of zijn uit een opwelling geschreven of als een goedmakertje....Als je eerst iemand knuffelt en daarna over hem roddelt, stelt een knuffel mij niks voor. Als je iemand moet knuffelen omdat je weer te ver bent gegaan, stelt die ook niks voor....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 5 december 2010, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 18:55
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Kan dit topic eindelijk eens een keer afgesloten worden...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 18:20
BerichtOnderwerp: Christelijke feestdagen vieren?

ANITA324 schreef:
Christelijke feestdagen vieren?
De zogenaamde christelijke feestdagen bestaan niet in het Nieuwe Testament; geen enkele. Het is dus eigenlijk niet bijbels om met die dagen rekening te houden als dat het bijzondere dagen zouden zijn. Dit alles is voortgezet judaïsme of katholicisme. Voor ons geldt echter: “Maar gij geheel anders” (Efez. 4:20, umeis de ouch outós, TR). Er zijn geen “bijzondere dagen” voor christenen. In de “genadebedeling” (Efez. 3:2) en de “bediening des Geestes” (2 Kor. 3:8) zijn alle dagen gelijk. Enkel de avondsmaalviering als zodanig (niet een dag) is bijzonder en de samenkomsten, waar Gods Woord gepredikt wordt.

Hoewel er geen christelijke feestdag niet ingesteld zijn, zijn er door God wel feesten ingesteld. Ik denk dat het meer een kwestie van tijd was...Het Nieuwe Testament eindigt in ongeveer 100 na Christus. De gemeente was nog maar 70 jaar oud. Het volk Israël bestond al 400 jaar voordat de feesten ingesteld werden door God...
Toch zien we een heel belangrijk principe terug in het OT. Het herdenken van belangrijke gebeurtenissen. En ik geloof dat het ook voor christenen geldt, de gebeurtenissen herdenken en vieren hoe God de overwinning behaald heeft.
Met Kerst vieren we de komst van de Here Jezus naar deze wereld. Er zijn een heleboel facetten aan, die we daarmee kunnen vieren. Ik ben het met je eens, dat er een heleboel dingen bij zijn, die eigenlijk niet bij het Kerstfeest horen, maar zolang de boodschap niet ondergesneeuwd raakt, vind ik het niet zo erg.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 december 2010, 22:38
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

ZINGA672 schreef:
k Ben er ook erg blij mee. Vond het een schandaal dat het überhaupt werd overwogen; onderzoek heeft namelijk aangetoond dat het alleen maar véél geld ging kosten. Zijn er nog politici die zich het lot van het volk waarvoor ze worden geacht te zorgen, nog aantrekken Smiley die vol vragen zit

GrZing!
Aan zulke onderzoeken hecht ik weinig waarde. Omdat elke vorm van promotie geld oplevert. Als ik zie naar de investeringen, zie ik dat als investeringen, betere infrastructuur, betere faciliteiten. Dit kan niet anders dan alleen geld genereren....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 december 2010, 22:36

TESSYBEAR731 schreef:
Sja, zo'n klaploper ben ik nou eenmaal! Gefrustreerde smiley

Sorry Pieter, normaal kan ik je humor best waarderen maar het mag duidelijk zijn dat ik pertinent niet op deze regering gestemd heb!
Ik heb namelijk nogal andere prioriteiten...en sja, eerlijk gezegd weet ik minstens tien anderen plekken waar die miljoenen die nu over zijn omdat we het WK in 2018 toch niet krijgen, heel goed op hun plek zouden zijn...
Dus vandaag valt je opmerking even niet zo goed, morgen misschien nog es proberen Twijfelende smiley
Ik heb vol overtuiging op dit kabinet gestemd. En heb er nog geen dag spijt van gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 december 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: bijbelvraagje

ZINGA672 schreef:
Een vraagje over Joodse gebruiken.

Ik heb ooit gehoord over een Joods gebruik t.a.v. brood. Dit brood staat bedekt op de tafel en er is een stukje vanaf gehaald; dat is verstopt en dat mogen kinderen opzoeken. Op een bepaald moment wordt ook het brood op tafel gedeeld en genuttigd.

Ik ben alleen vergeten hoe dit brood heet, waarvoor dit gebruik staat en hoe het ook al weer precies verloopt. Kan iemand mij dit uitleggen?

GrZ!
Voordat het feest van de ongezuurde broden gevierd worden, maken de vrouwen het hele huis schoon, zodat er geen enkele vorm van gist te vinden is in het huis. Als afsluiting van die geheel, verstopt de moeder dan 10 brokjes brood, die de kinderen dan moeten opzoeken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:15
BerichtOnderwerp: Humanisme

AREND003 schreef:
En? Welke concequenties horen daarbij dan? Hoezo zou ik me overgeven aan iemand die ik niet ken en ook geen antwoorden geeft? Dat zou jij in het realistische leven ook niet doen, but correct me if im wrong!
Dus je denkt dat als je je geeft aan Iemand, dat je Hem niet leert kennen? En dat Hij geen antwoorden geeft?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 19:54

MARIJAN072 schreef:
Even iets anders, dan de kou. Knipoog smiley

De Nederlandse overheid wil zich in allerlei bochten wringen om het WK voetbal van 2018 binnen te halen. De wereldvoetbalbond FIFA wil geen cent belasting betalen, de investeringen zijn enorm en ook de wet moet worden aangepast. Minister De Jager van Financiën geeft de FIFA zelfs een totale belastingvrijstelling.

Wat vinden jullie? Moet het WK in Nederland komen? Ik vind van niet! ‘k Vind het in deze tijden van economische crisis, niet verantwoord om zo’n groot bedrag (nieuwe stadions, beveiliging, enz.) uit te geven aan zo’n toernooi. Ik hoop dat ze niet gekozen worden. Wel jammer, dat het dan sowieso al minstens anderhalf miljoen euro gekost heeft. Eigenlijk te gek voor woorden, want dat is wel ons belastinggeld. Dat had beter besteed kunnen worden.
Opbrengst is moeilijk te berekenen. Vooral als je ziet wat voor goodwill je ermee kweekt. Hoeveel mensen zouden nu juist niet een vakantie naar Zuid Afrika geboekt hebben? Ik zie het als vier weken reclame voor ons land en ik denk dat de investeringen er ruimschoots uit zullen komen.
Bovendien wordt de infracstructuur verbeterd, daar hebben we allemaal profijt van. Die investeringen zijn geen weggegooid geld, maar zullen onze economie juist meer stimuleren.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 1 december 2010, 19:55
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 19:47
BerichtOnderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores

Heb net een flirtmail gehad van Ilse de L. musicus...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 18:20
BerichtOnderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores

Op nr. 1 staat Heidi Klum
Nr. 2 Daphne Deckers
Nr. 3 Maxima...

tjonge met wie zou ik willen daten?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 11:33
BerichtOnderwerp: Kerstfeest

Als ik zo de reacties overzie, zie ik dat veel mensen worstelen met Kerst. En dat is m.i. terecht, want zo duidelijk is het eigenlijk helemaal niet wat voor feest het is.
Voor de een is het alleen maar romantiek, voor de ander staat het voor gezelligheid of eenzaamheid. En het wordt eigenlijk alleeen maar verwarrender. Daarom zal ik de komende weken een aantal bijbelse thema's behandelen, waardoor de zin van Kerstfeest beter naar voren komt.
Joh 1 schreef:
Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader

God wil wonen bij de mensen

Een van de belangrijkste thema's in de Bijbel is het verlangen van God om bij de mens te zijn. Dat begint al in het paradijs. Daar schiep hij Adam en we lezen dat Hij samen met Adam wandelde in het paradijs.

Gen 2 schreef:
God, de HEER, bracht de mens dus in de tuin van Eden, om die te bewerken en erover te waken. 16 Hij hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, 17 maar niet van de boom van de kennis van goed en kwaad; wanneer je daarvan eet, zul je onherroepelijk sterven.’

De mens werd aangesteld om over de tuin van Eden te waken. Hiermee werd de mens door God gezien als verantwoordelijk wezen, die namen mocht geven aan de dieren en er zorg voor moest dragen dat het werk van God beheerd werd.
Het ging zelfs verder: de mens werd voor een keuze gesteld. Eén ding waar hij niet aan mocht komen was de boom van kennis van goed en kwaad. Daarmee gaf God ook de ruimte om vrijwillig te kiezen. Het was dus in het paradijs niet de bedoeling, dat de mens alleen gewillig deed wat God van hem vroeg, de mens kreeg ook de ruimte om zelf te kiezen. (Arminiaaans he, David). Maar het centrale thema van het paradijs was toch wel dat God samen met de mens wilde wandelen in de tuin van Eden.

Ex 25 schreef:
De Israëlieten moeten een heiligdom voor mij maken, zodat ik te midden van hen kan wonen. 9 Ik zal je een ontwerp laten zien van de tabernakel en van alle voorwerpen die bij deze tent horen; houd je daar nauwkeurig aan.

We zijn nu een aantal eeuwen verder. God heeft het volk geroepen uit Egypte en in dit verhaal lezen we dat God de opdracht geeft tot het bouwen van de tabernakel, met als doel dat Hij wil wonen bij de mensen. Hoewel de tabernakel gebouwd is vol met symbolen, was het heilige der Heilige de woonplaats van God. Zijn heerlijkheid daalde daadwerkelijk neer in de tabernakel.
Ex 40 schreef:
Toen werd de ontmoetingstent overdekt door een wolk en werd de tabernakel gevuld door de majesteit van de HEER. 35 Mozes kon de ontmoetingstent niet meer binnengaan, want de wolk rustte daarop en de majesteit van de HEER vulde de tabernakel. 36 Zolang hun tocht duurde, trokken de Israëlieten pas verder wanneer de wolk zich van de tabernakel verhief. 37 Wanneer de wolk niet opsteeg, trokken ze niet verder; ze wachtten tot de wolk weer opsteeg. 38 Zolang hun tocht duurde, rustte overdag de wolk van de HEER op de tabernakel, ’s nachts verscheen er een vuur in, dat voor alle Israëlieten zichtbaar was.

Maar in de relatie met het volk zien we meteen een probleem ontstaan. God is niet alleen de God die bij de mens wil zijn, maar God is ook heilig en dient aanbeden te worden. De spanning tussen de heiligheid van God en de Liefde van God is eigenlijk voortdurend zichtbaar in de Bijbel. God is Liefde, maar Hij is meer dan dat. Hij overstijgt Zijn liefde, verliest Zich niet in Zijn liefde, maar blijft God.
En nu de tekst, die bovenaan stond, Het Woord is mens geworden en heeft onder ons gewoond. Zoals in het Oude Testament God bij de mens wilde wonen, ging Hij in het nieuwe Testament zelfs een stap verder. Hij werd mens als de mensen, om de mens uiteindelijk terug te winnen voor Zijn koninkrijk. Hij vereenzelvigde Zich met de mens, echter zonder Zichzelf te verliezen in zonde. In het kerstverhaal zien we de goddelijkheid van Jezus terug. De engelen die aan de hemel verschenen, de herders die Hem kwamen aanbidden. Terwijl het een “gewone” baby was, die in een stal/grot geboren was.

Als we geloven dat God wil wonen bij de mensen, onder de mensen wilde zijn, is het ook goed om te zien hoe het in de hemel zal zijn. De hemel staat open voor de mens. Hij nodigt ons uit om samen met Hem te gaan wonen…
Met Kerstfeest vieren wij, dat God bij ons wil zijn. Dat Hij een persoonlijk God is, die een relatie met de mens wil hebben. Onze God, is een God die Zich bekommert om de mens, bereid is, Zijn heerlijkheid af te leggen en onder ons wil wonen. Het gaat zelfs nog een stapje verder:

opb 3 schreef:
k sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

God wil in ons hart wonen. Dat wil zeggen dat Hij heel intiem met ons wil zijn. Hij wil weten wat we denken, wat we voelen en hoe we zijn. Hij wil ons antwoorden als we met vragen zitten, Hij wil ons troosten. Kerstfeest is iets wat je in je hart kunt ervaren. Is Jezus al geboren in je hart????

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 1 december 2010, 11:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 15:57
BerichtOnderwerp: Voor deze tijd.

Ik wil een broertje, en een mooie rooie fiets
En een hele grote teddybeer maar meestal krijg ik niets
Ik wil een racebaan en een nieuwe toverdoos
Hoewel ik snel tevreden ben wordt m'n vader altijd boos
En hij wordt rood, en hij wordt rooier, hij spat bijna uit elkaar

Ik ben toch zeker Sinterklaas niet
Er staat geen geldboom in m'n tuin
'k Ben Sinterklaas niet
Ik heb een negatief fortuin
Als er straks bankbiljetten groeien op m'n rug
Ben jij de eerste die het hoort
Kom dan nog maar eens terug
'k Ben Sinterklaas niet

Ik wil een walkman en een dagboek met een slot
En een turbocompactdiscodrive maar meestal vang ik bot
'k Wil een computer en een huiswerkautomaat
Hoewel ik kleine wensen heb, wordt m'n vader altijd kwaad
En hij wordt rood, en hij wordt rooier, hij spat bijna uit elkaar

'k Ben Sinterklaas niet
'k Ben Sinterklaas niet

Mijn vader is geen miljonair en zelfs geen directeur
Hij is niet eens bekend bij de belastinginspecteur
Hij trouwde met m'n moeder dus niet met een rijke vrouw
Hij heeft niet eens een eigen huis, laat staan een flatgebouw
Oh, was mijn vader maar gewoon een hele rijke vent
Dan werd er bij ons thuis niet meer gekeken op een cent

'k Ben Sinterklaas niet
'k Ben Sinterklaas niet
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 15:55

Zachtjes gaan de paardenvoetjes
Trippel, trappel, trippel, trap
't Is het paard van Sinterklaasje
Stippe, stappe, stippe, stap
't Schimmeltje draagt met gemak
Sinterklaasje over 't dak
't Schimmeltje draagt met gemak
Sinterklaasje over 't dak

't Paardje kan de weg wel vinden
In het held're maneschijntje
't Paardje is nog lang niet moe
Maar ik moet naar bedje toe
't Paardje is nog lang niet moe
Maar ik moet naar bedje toe

'k Hoor de vlugge paardenvoetjes
In mijn lekker warme bedje
En ik droom van Sinterklaas
En zijn zwarte Pieterbaas
En ik droom van Sinterklaas
En zijn zwarte Pieterbaas
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 13:17

Zie de maan schijnt door de bomen
makkers staakt uw wild geraas
't Heerlijk avondje is gekomen
avonden van Sinterklaas
vol verwachting klopt ons hart
wie de koek krijgt wie de gard'
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 13:16

Daar wordt aan de deur geklopt
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt
wie zal dat zijn???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 13:14

Zie ginds komt de stoomboot
uit Spanje weer aan.
Hij brengt ons Sint Nicolaas
ik zie hem al staan
Hoe huppelt zijn paardje
het dek op en neer.
Hoe waaien de wimpels
al heen en al weer.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 12:33
BerichtOnderwerp: grote positieve CM-logboek

BART817 schreef:
vertel gewoon in het kort als je op deze site iets leuks hebt meegemaakt.
geen zware kritische uitlatingen!!!!!!!!!!!!
alleen dingen als:

- ik kreeg zo een lief mailtje <3
- volgens mij mag (...) mij wel
- zo veel vlinders in mn buik om (...)!
- (...) is nieuw, hij/zij lijkt me zo leuk!
- ik las elders op het forum (...), zo grappig!
- (...) en ik zijn nu een stelletje/we hadden een date gisteren
- we waren als cm-groep uit geweest, en gezellig! we hebben...
- ik heb toch zó leuke vrienden op cm mogen leren kennen...
- ... cm-mers hebben me toch gefeliciteerd
- ik ben geslaagd voor mijn...
- ik wil (...) bedanken voor...
- ben terug van een time-out
- (...) en ik hebben zo veel lol, mail ons :) humor!
- ik ga afscheid nemen van cm, maar wil de groeten doen/bedanken...
- mijn nicht/zus/dochter/vrouw/tante is getrouwd/zwanger/bevallen van een...

Engeltje smiley deel nu ook eens de leuke dingen Coole smiley met zonnebril

Wat ik leuk vind, is dat je gewoon van mening mag verschillen hier. Dat jij dat als negatief ervaart, zegt geloof ik ook iets over hoe jezelf met kritiek omgaat. Ik vind het prettig om diepgaande discussies te hebben, wat sommigen meteen als ruzie ervaren. In mijn ogen zijn felle discussie zelfs gezond, want dan leer je echt eens wat de mensen denken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 09:47

ZINGA672 schreef:
D'r licht sneeuw op.... Gefrustreerde smiley
Sneeuw is reflecterend he

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 30 november 2010, 09:47
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 09:45
BerichtOnderwerp: 1 groot familie

ANITA324 schreef:
Lieve broeders en zusters,

Nadat ik mijn gedichten weer eens terug lees die ik eens heb opgeschreven kwam tot mijn gedachtes dat we ondanks de verschillende stromingen zijn.
Blijven we 1 groot familie we mogen op verschillende tereinen niet met elkaar eens zijn en dat mag. Want ik verneem de laatste keren dat ik zelf op de troon zat de kar voorruit zat te rennen de trechters in anders mans keel zat te gieten vol te proppen met de boodschap door te waarschuwen, enz terwijl we inwezen alles los moeten laten en plaat moeten gaan maken in wat Heere God wil en doet in ieders leven. Daarin is alleen gebed mogelijk en Heere God kent de harten die Hem van harte lief hebben.
Ja ik heb vele harten gekwetst en pijn gedaan.
Ja ook ik zit in de leerschool en kan niks uit mezelf ja ook ik heb Gods Handleiding nodig in mijn leven.
Vele harten is boos, verdrietig, wrok of haat naar mij toe kan ik mij ook wel begrijpen want in welke houding ik deed was niet correct dat was niet in liefde.
Of je mij wel of niet wil vergeven ben je helemaal vrij in.
Wat ik blijf zeggen dat ondanks welke stroming je ook zit ik als zuster van jullie blijf houden en dat we ondanks alles onze ogen gericht mogen houden op de Vader totdat de Heere Jezus Christus terug komt om ons op te halen.

Hartelijke groet,

Shalom,

Anita
Je vraagt vergeving om de toon waarmee je dingen neergezet hebt. Dat waardeer ik. Ik vraag me alleen af hoelang het duurt voordat je weer in de aanval gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 09:43
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

CROSSROAD317 schreef:
Sommige mensen hebben weer moeite met de zaterdag Chat, je kunt 't niet iedereen naar de zin maken denk ik.....
Klopt Cross, maar deze wijziging heeft niet te maken met de opkomst.
Ik vind dat ik rekening heb te houden met de zondagsheiliging. Er zijn mensen die graag naar de dienst gaan en dat wil ik natuurlijk respecteren.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:14
BerichtOnderwerp: De 3 Noordelijke provincie`s activiteiten

ANITA324 schreef:
Lezingen: `Wat bedreigt ons? Over geestelijke gevaren in de eindtijd’

FRANEKER op woensdag 17 november en 16 februari en 16 maart 2011 in Baptistengemeente Maranatha, Schilcampen 49
Cursusleider: evang. Feike ter Velde
Aanvang alle avonden 20.00 uur

Lezingen ‘Geestelijke verleidingen in de eindtijd’

ONSTWEDDE op woensdag 16 februari, 2,16 en 23 maart 2011 in de D’Ekkelkaamp, Kerklaan 7
Spreker: ds. Theo Niemeijer, Losser
Aanvang 19.30 uur!

ZOEKLICHT SAMENKOMSTEN

LEEUWARDEN op woensdag 2 maart 2011
in de Kurioskerk, Julianalaan 38
Spreker: evangelist Dick Wolbers, Franeker
Aanvang 20.00 uur

ONSTWEDDE op woensdag 6 april 2011
in de Nederlands Hervormde Kerk, Kerklaan 9
Spreker: ds Theo Niemeijer, Losser
Aanvang: 19.30 uur!

Shalom,

Denk je nu echt dat wij met je mee willen als je mensen volgt die zulke verderfelijke boodschappen hebben??
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:03
BerichtOnderwerp: Winter

MARIO216 schreef:
Rookpluimen
Stijgen op
Boven witberijpte daken
Mijn adem maakt worden van
IJskristallen letters, een koude siddering,
Binnenkort kunnen we de sneeuw weer ruimen
Sleetje rijden vanaf een enkele heuveltop
En horen we opgewonden kinderen hun vreugdekreten slaken
Maar kan de auto wegens gladheid in de ban
Mat ijsvrij en Elfsteden in het verschiet de winter in!
Mn schotel kan niet meer draaien. Ik mis 5000 zenders...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:01

Goed, we hebben het nu een beetje over de randverschijnselen, maar stel je een voor wat voor boodschap heeft Kerst voor jou?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:44
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

ZINGA672 schreef:
Voor de mooiste man van CM....

http://www.youtube.com/watch?v=a8arvEzHsA8&feature=related

Coole smiley met zonnebril
Dank je Zinga
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:54

Zin of onzin. Gezelligheid, romantiek, gezellig eten, konijn op tafel, kortom
wat is de betekenis voor Kerst voor jou en hoe wil je dat vormgeven dit jaar....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 16:55

SUSANNAH475 schreef:
Als het zo wit is als nu... wel mooi voor zo'n vroege kerst... Clown smiley
Niet te hopen dat het (zoals 2 jaar geleden) in de tuin is... 1 of andere C.M. 'gek' deed dat toen (grapje hoor Inka Knipoog smiley jouw feessie vergeten we nooit meer Clown smiley ... oa. met die rode kaarsen op de witte (stro eh...) tafelkleden... en heel veel lichtjes...)
eerlijk gezegd is dat een van de leukste kersfeesten geweest die ik heb meegemaakt. Maar goed dat er van die terrasverwarming stond, en dat we later zelfs de vuurkorf aan konden zetten in de tent...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 11:57
BerichtOnderwerp: bijbelvraagje

ZINGA672 schreef:
Ik ben een verhaal aan het voorbereiden en vraag me af wat de betekenis en de gevoelswaarde van het Aramese woord Rabboeni is.

Rabbi betekent 'meester' en voor zover ik weet betekent Rabboeni 'mijn meester'. Meer kan ik er echter niet over vinden.

Kan iemand hier nog iets over vertellen?

GrZ!
Dit woord komt twee keer in het NT voor. De nadruk ligt m.i. niet op de term Meester, maar veel meer op de term MIJN. Het is heel opvallend dat Bartimeüs dit zegt voordat hij genezen is. Hij begroet Hem niet als leraar, meester, maar veel meer als MIJN HEER. Jezuis kan het wonder plegen en als antwoord daarop erkent hij, dat hij meer is dan alleen maar een gewone leraar, die lesgeeft in de synagoge, maar de Heer van zijn leven. Het geeft het geloof weer, dat Bartimeüs heeft, voordat hij genezen is..

In Joh 20 zegt Maria het tegen Jezus als ze Hem herkent. Daarmee erkent ze haar geloof in Hem. Ze ziet wat Hij gedaan heeft en erkent Hem als haar Heer en Meester.

Ik concludeer dus vanuit deze teksten, dat dit idd vertaald moeten worden als Mijn Meester. Vooral omdat je ziet in wat voor context dit gebruikt wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 09:47

Zaterdag 15 januari om 14:00 een nieuwjaarswandeling in de staatsbossen van Drenthe. Om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen.
In het mooiste stukje van Drenthe, midden in de bosrijke omgeving van Gasselte, vindt u 't Nije Hemelriek. Bij veel mensen bekend als de perfecte plaats om 's zomers je handdoek op het zand neer te leggen en te genieten van zon, water en strand. Maar 't Nije Hemelriek biedt meer. Veel meer.
Door de bosrijke omgeving met prachtige beukenlanen, het meer en niet te vergeten het strand, is ’t Nije Hemelriek een uitstekende locatie om welk jaargetijde dan ook te vertoeven.

En om 16:00 gezellig wat drinken in het restaurant.
o, ja. honden welkom

Lijstje Aanmeldingen:
1. Wilma
2. Grace
3. Chat..+ hond
4. Willemijn??

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 29 november 2010, 11:40
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 09:37

WILMA082 schreef:
Voor mij ook jammer dat het op een zondag is. Op zaterdag was ik graag meegegaan. Gefrustreerde smiley
Wilma
Deze reactie heb ik dus meerdere malen gehoord. Om daaraan tegemoet te komen, wil ik het verplaatsen naar zaterdag 15 januari.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 december 2010, 14:09
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 119 120 121 122 123 124 125 ... 169 Volgende
Pagina 122 van 169