Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 11:54
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heeeeyyyy wat gezellig, iedereen is er weer ff!!
Hallo iedereen!!!!
|
Hallo en dag (ik ben nl een paar daagjes weg)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 08:21
Onderwerp: kledingvoorschriften
|
|
|
JANS221 schreef: | De vraag op dit topic gaat niet over het er verzorgd of niet verzorgd uitzien. Ik denk dat een ieder het er wel over eens is dat er verzorgd uitzien de voorkeur geniet boven er niet verzorgd uitzien. En ook dat kan weer voor een ieder iets anders betekenen. De vraag op dit topic is waarom kerken bepaalde kledingvoorschriften hebben en met name een rok voor de dames en een hoed op de zondag en dat ook alweer voor de dames. |
Ik vindt het altijd wel bijzonder dat de vrouw met de bijbel wordt 'opgejaagd' bepaalde kleding te dragen, lang haar te hebben, enz.
Vreemd dat in diezelfde kerken niet de man wordt 'opgejaagd' om bv een baard te hebben.
't zal wel zo zijn omdat wij die vrucht geplukt hebben.. ..en niet omdat de man zei, oh lekker vruchtje Eva, waar heb je die vandaan, lekker sappig hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 08:09
Onderwerp: Paulus en zijn invloed op het beleven van relaties
|
|
|
PETRA373 schreef: | Echt he, hoeveel mensen om me heen, snappen niet, dat als je al negen jaar gescheiden bent, ergens diep in je hart hoop heb om nog ooit een maatje te vinden, dat duhh de woorden van paulus.... dan zit je op een connectgroep tussen stellen... en dan denken ze dat jij zoooo gelukkig bent, want je hebt vast net als paulus meer tijd voor God. en ja is ook wel zo, maar ik wil en tijd voor god en een maatje, drie eenheid. En meestal ben ik wel blij in me eentje maar niet altijd
gefrustreerde petra, op valenteins dag... die bijna in dip zit na hele week romantische films kijken... duhh word tijd voor andere filmen, horrors ofzo |
Kijk dan maar niet uit het raam, dan wordt de dip nog groter
Het is inderdaad stom dat er maar vanuit wordt gegaan dat het alleen zijn prettig is omdat je dan meer tijd hebt voor God en de kerk. Nou omdat ik alleen ben heb ik meer tijd nodig voor het huishouden ed. en heb ook nog een drukke baan. O ja want daar houdt ook niet elke kerk rekening me dat er vrouwen zijn die carrière maken (kun je Paulus ook nog voor misbruiken).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 februari 2014, 06:24
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
.... er nog geen kaartje in mijn mailbox zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 februari 2014, 06:23
|
|
|
Meest belangrijke vraag op Valentijnsdag:
Zit mijn haar goed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 februari 2014, 06:22
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Brievenbus leeghalen(kan er meer in),vazen klaar zetten en een flinke honger kweken......wie weet wat er gaat gebeuren! |
Ik had laatst een boterham in de brievenbus. Geldt dat ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 februari 2014, 16:10
Onderwerp: Het weer
|
|
|
volgende week -9
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 februari 2014, 15:56
Onderwerp: daten
|
|
|
JANE410 schreef: | Een saaie man voor jou Petra en Anna?
Lijkt me niet echt passen bij jou, ben je denk ik snel op uitgekeken.
Jij bent zo`n sprankelend persoon, maar misschien vergis ik mij en is dat wel wat je nodig hebt.
En Roelande had het over een mix, zij lijkt me ook geen type voor een saaie man |
haha, nee niet voor mij, dan kan ik ze vast overslaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 12:02
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha, maar hoop wel die lijst met saaie mannen te krijgen van roe lande |
ja dat moet roelande nog ff voor ons regelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 07:15
|
|
|
En .. o ja... zolang er op je werk niet onderhandeld wordt hoeveel kamelen je waard bent....
niks aan de hand dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 07:14
|
|
|
PETRA373 schreef: | Tja, zo is het inderdaad een mooi woord zoals jans het omschrijft:onafhankelijkheid.
En roelande, oke 4 weken kan wel Weetje mischien denk ik wel teveel na over daten enzo... gewoon weer ooit verliefd worden en er voor gaan... |
Niet nadenken, gewoon doen! En ja er zijn veel rare snuiters, saaie sukkels, onflatteuze horken enz. Maar dan beleef je nog eens wat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 februari 2014, 02:14
Onderwerp: Pronkjuweel
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Tsja, ik ben erg in geologie geïnteresseerd, blijkbaar één van de weinigen op cm....lol. Heb we een topic helemaal voor onszelf..... ......lol
Ik keek zojuist nog even op een website van verontruste Groningers...Maar gisteren, woensdag 5 februari is er weer een aardbeving geweest, magnitude 2,0. Toch niet niks, maar het komt niet eens meer in het nieuws. Er zijn dit jaar al meer dan 10 aardbevingen geweest in Noord-Oost Groningen, wel allemaal minder sterk als deze. Toch wel zorgwekkend. Zie gegevens bij KNMI - Seismologie.... |
Was het geen geluidsknal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 februari 2014, 20:58
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ik heb inderdaad redelijk vaak gedate. Ik probeerde zo 1 keer per maand. Gewoon ontspannen kennismaken. heb het altijd heel leuk gevonden. En hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat Toch heb ik "de ware" alsnog per ongeluk gevonden via een andere site waar ik slechts voor 1 week op was op uitnodiging van een oud CM lid. Mijn vriend heeft daar zelfs maar 2 dagen op gezeten. Dus je ziet het kan raar gaan. Wel denk ik dat je door regelmatig te daten er goed achterkomt wat je nu eigenlijk zoekt. Bij mij was dat tenminste zo Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik heel erg op zoek was naar foute mannen. Toen ik dat door had heb ik alleen nog maar hele saaie mannen gedate. Haha maar die waren soms zo saai dat ik er bijna bij in slaap viel En nu heb ik de perfecte mix de perfecte man |
Zeg als je nu even die hele saaien en foute mannen aan ons doorgeeft, hoeven wij die ervaring niet te onder gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 20:49
|
|
|
JANE410 schreef: | Ach als jij jezelf al te oud vind Petra dan kan ik wel helemaal inpakken, nou lekker bemoedigend hoor
Ik zeg me abbo wel weer op
Oh heb net een mailtje gehad voor kennismaken , toch maar blijven dan |
tuurlijk blijven, we volgen graag de ontwikkelingen op dit forum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 06:49
|
|
|
THOMAS968 schreef: | En wat was nou het eerste dat niet goed was in de Bijbel? De ongehoorzaamheid? Welnee, voor die tijd lees je al wat dat was.
Het is wel opvallend dat het eerste dat vermeld werd, als zijnde niet goed, was en is:
Het is niet goed dat de mens alleen is.
Zou dat niet iets betekenen, Petra? Thomas, is het wel met God eens |
De man was alleen en dat was niet goed voor hem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 februari 2014, 07:04
Onderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
|
|
|
LAURA291 schreef: | Het voelt heel tegennatuurlijk. En dan bedoel ik alleen het onderwijzen aan de gemeente. Ik kan me wel vinden in de uitleg van jouw eerste link. Het verplicht zwijgen van de vrouw spreekt mij minder aan. En mijn eigen man thuis om opheldering vragen kan ik ook al niet |
De eerste link vind ik eigenlijk heel concreet tot ongeveer de laatste alinea's De hele tekst wordt uitgelegd dat vrouwen eigenlijk van alles mogen. t/m profeteren (vandaar dat ik de tweede link heb toegevoegd waar heel concreet staat wat profeteren inhoud) De eerste link legt uit dat bepaalde teksten in de culturele context gelezen moeten worden. Mijn conclusie zou dan zijn dat een vrouw wel mag preken.
Dus vandaar rare laatste alinea's. Zeker omdat er in Paulus zijn tijd ook duidelijk vrouwen aan het werk waren in de kerk. Als Paulus erop tegen was zou hij er toch direct een einde aan hebben gemaakt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 februari 2014, 18:53
|
|
|
PETRA373 schreef: | i love nr 5... ha ha hoe vaak gehoord, was een vrouw die van d e verboden vrucht at... duhhh was inderdaad een man die jezus verraade... duhhhh ha ha ha |
Psst, ook de man at er van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 februari 2014, 18:47
|
|
|
LAURA291 schreef: | Hm… nummer 4 geeft voor mij wel de doorslag hoor. Temeer daar poema's in sommige streken regelmatig gesignaleerd worden.
Om heel eerlijk te zijn; ik vind het helemaal nix een vrouw op de 'preekstoel'. Het is in mijn kringen heel gebruikelijk, maar ik kan er niet aan wennen. |
Wat is dan de achterliggende reden dat je er niet aan kunt wennen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 februari 2014, 11:54
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ZON
*bikini afstoffen*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 06:44
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ook ik ga morgenavond weer een poosje off-line. Iedereen het beste toegewenst!
Tot ziens! Shalom! Goodbye!
Steen |
LATERZ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 06:37
Onderwerp: hoe gaan we het beste met elkaar om in een relatie ?
|
|
|
PETRA373 schreef: | en toch, moet je zelf ook lekker in je vel zitten in een relatie , je eigen alleen maar inspannen voor de ander, opoffferen voor de ander....je eigen dus niet ontwikkelen.... het doel om d e ander gelukkig te maken, beter doel lijkt me samen gelukkig zijn... niet helemaal opofferen voor de ander, je eigen grenzen bewaken.... nee ik zou niet met iemand trouwen als die zei: het doel is dat jij mij gelukkig maakt... en natuurlijk is liefde ook geven, wel eens opofferen, etc. maar dit geeft de indruk als je steeds dat moet doen,
stukje grenzen bewaken, wat heel belangrijk is, in een relatie, hoor je ook niets over, eerder de boodschap, ga over je grens, stel je zelf als offer... en das een fout denk ik, om zo in een relatie te stappen, met die gedachte....
denk dat dat toch een fout is die cristenen maken in een relatie, zich zelf verliezen, door zulk soort gedachten, leert jezus niet van anderen te houden, net zoals van ons zelf??? dus jij bent er ook wel degelijk in een relatie .... |
Ik lees het stukje van Jane wat anders. Tegenwoordig gaan veel relaties stuk omdat men alleen naar zichzelf kijkt. Als ik maar krijg wat ik wil... Het is te vaak: ik ik IK
Als je je relatie ingaat om er voor die ander te zijn, die ander gelukkig te maken,heb je al heel andere intenties.
Jezus heeft ons inderdaad geleerd anderen lief te hebben als jezelf. Maar dan houden heel veel mensen erg weinig van zichzelf of we komen die regel niet na.
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op vrijdag 31 januari 2014, 06:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 januari 2014, 08:26
Onderwerp: Kan je als christen drinken, roken, of überhaupt niet?
|
|
|
God wil niet dat we weer in slavernij vervallen.
Slaaf van: - roken - drinken - chocola - sporten - diëten - werken - seks - computerspelletjes - gokken - enzovoort.......
Er zijn heel veel op zich zelf staande onschuldige zaken, indien met mate
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|