ChristianMatch

Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:04
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?

KAT125 schreef:
Maar dat heeft niets met het wel of niet "gaan stemmen" te maken.

Dat heeft te maken met het feit, dat er in een land wetten zijn, waar iedere burger zich aan dient te houden, anders krijg je chaos.

En "onderdanig" zijn.....? Wat versta jij daaronder?

Dat wil dus niet zeggen, dat je daar maar kritiekloos aan hebt TE GEHOORZAMEN als een onmondig kind.

Als er bijv. onrechtvaardige wetten zijn, dan kun je daar zeer zeker
kritiek op uitoefenen en daar bezwaar tegen maken.

Onderdanig zijn wil m.i. zeggen, dat je als burger de overheid met zijn wetten accepteert en respecteert, maar je mag je verzetten tegen onrechtvaardigheid, onrecht, Goddeloosheid. Knipoog smiley

onder onderdanig zijn versta ik dat je gehoorzaam bent.

en ik ben van mening dat een christelijke nederlander verplicht is om te stemmen, ik zal zoeken want daar staat iets over in de bijbel,maja die ken ik ook niet uit mijn hoofd.[/quote]

Onderdanig zijn is niet geljk aan gehoorzaamheid....dat is heel iets anders.

Kinderen moeten gehoorzaam zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:58
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?

CHATULIEM619 schreef:
Als mensen zoiets in mijn gemeente zeggen, zeg ik dat ze vloeken. Ze gebruiken God nl. op een oneigenlijke manier. Je bent niet voor God getrouwd, als je met elkaar naar bed geweest bent. Je hebt gezondigd, en dat is heel wat anders. Daar is God niet bij betrokken geweest, dus betrek Hem daar ook niet bij. Vraag vergeving en een nieuwe kans.

Ik heb nl. teveel meegemaakt, dat deze term misbruikt is door mensen. Dan was de eerste keer alleen maar zonde, maar daarna was je toch getrouwd??
Als een jongen of een meisje na een nachtje stappen dronken in andermans bed stapt, zijn ze dan al meteen getrouwd? Voor trouwen is heel wat meer nodig dan seks. Voor een goed huwelijk is er meer nodig dan alleen maar seks hebben. Ik ken voldoende stelletjes, die met elkaar het huwelijksbootje in moesten omdat ze seks hadden gehad. En dan wist je van tevoren, dat dat huwelijk nooit stand kon houden.
Of het meisje, dat een drugsverslaafde vriend had, die weer terugviel. Ze wilde nooit meer trouwen, omdat ze toch met hem getrouwd was geweest? 18 jaar oud en gebukt gaande onder deze uitspraak. Zeer onbijbels en zeer gevaarlijk.
Zonde is zonde en daarvoor is vergeving mogelijk.

Zo is dat! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:48

MARIJAN072 schreef:
'k Moet even glimlachen, mag wel hè. Lachende smiley Knipoog smiley

glimlachen is altijd goed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:43

KAT125 schreef:
wat zijn dat allemaal voor rare teksten dan? staat niet eens in mijn bijbel, hoe kan dat?

Rare teksten? Hoe bedoel je?

Die staan gewoon in iedere bijbel hoor. Ook in de jouwe....echt wel.....

Zoek ze maar eens op dan, want anders heb jij wel een erg rare bijbel. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:27

JONATHAN890 schreef:
ok...ik doe er nog een scheppie bovenop.....(sorry zo ben ik nu eenmaal)

Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd. Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde" (Matteüs 5:27-29).

Ik heb op mijn profiel staan ''Burgerlijke staat : gescheiden "......Andere keuzes waren ...in relatie....getrouwd.....weduwe/weduwnaar......en vrijgezel, nooit getrouwd geweest.
Dit zijn allemaal uiterlijke keuzes....voor God ben je getrouwd als je sex gehad hebt met een man/vrouw. Dus als je daar niet meer mee bent...ben je ook gescheiden.
De keuze ''burgerlijke staat'' moet nog een keuze erbij hebben........ Maar ja.....als die keuze erbij komt?...moet er dan een hoeveelheid bij??
En moet ik dan ook het begeren erbij zetten.......ik heb zoveel gefaald dan.

Geld dit niet voor zeer velen voor ons. Ik heb dan een uiterlijke scheiding ondergaan, maar velen een verborgene.

JONATHAN890 schreef:
voor God ben je getrouwd als je sex gehad hebt met een man/vrouw. .

Daar ben ik het niet mee eens Jonathan....als je buitenechtelijke sex hebt gehad (of beter: vleselijke gemeenschap hebt gehad) met een man of een vrouw, dan ben je voor
god nog niet METEEN getrouwd......echt niet, maar dan ben je [color=#FF0000]WEL 1 VLEES
met een dergelijk iemand. Zie maar eens dat gedeelte in de bijbel, waar er gesproken wordt om sex te hebben met een hoer. Er staat dan daar, dat je je dan lichamelijk verbindt met een hoer...je wordt 1 vllees met haar.

NBV
1 Kor 6,15
Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit!
1 Kor 6,16
Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’

SV-J
1 Kor 6,15
Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan de leden van Christus nemen, en maken ze leden ener hoer? Dat zij verre.
1 Kor 6,16
Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, één lichaam met haar is? Want die twee, zegt Hij, zullen tot één vlees wezen.

NBG51
1 Kor 6,15
Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? Zal ik dan leden van Christus wegnemen om er leden ener hoer van te maken? Volstrekt niet!
1 Kor 6,16
Of weet gij niet, dat wie zich aan een hoer hecht, één lichaam (met haar) is? Want, zegt Hij, die twee zullen tot één vlees zijn.

Je bent pas getrouwd met iemand, als je met die persoon een huwelijk hebt gesloten.[/color]

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 25 februari 2010, 21:46
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:46

KAT125 schreef:
Wel nee, waar heb je dat vandaan? Er staat in de bijbel, dat waneer je het van de wet verwacht, dan ben je LOS van Christus!

Jezus Christus heeft ons losgekocht van de wet. De wet is gestorven....zo dood als een pier......

Nu mogen we leven van Zijn genade, waarin de liefde het meest is.
Geloof. hoop en liefde! Lachende smiley

Ik leef onder de genade van de Heer en ik hoef helemaal niet te stemmen

er staat ook iets in over onderdaning zijn aan de wet en de koningen en rechters.[/quote]

Maar dat heeft niets met het wel of niet "gaan stemmen" te maken.

Dat heeft te maken met het feit, dat er in een land wetten zijn, waar iedere burger zich aan dient te houden, anders krijg je chaos.

En "onderdanig" zijn.....? Wat versta jij daaronder?

Dat wil dus niet zeggen, dat je daar maar kritiekloos aan hebt TE GEHOORZAMEN als een onmondig kind.

Als er bijv. onrechtvaardige wetten zijn, dan kun je daar zeer zeker
kritiek op uitoefenen en daar bezwaar tegen maken.

Onderdanig zijn wil m.i. zeggen, dat je als burger de overheid met zijn wetten accepteert en respecteert, maar je mag je verzetten tegen onrechtvaardigheid, onrecht, Goddeloosheid. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 25 februari 2010, 00:47
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:01

KAT125 schreef:
Het kan ook zijn, dat ik helemaal niet meer stem en niet meer meedoe met de ellende van deze wereld.....Ik blijf me liever bezighouden met de Heer en Zijn toekomst.....lijkt me echt veeeel beter. Lachende smiley

als je je met de Heere bezig houd en zijn geboden, dan zul je aan de wet moeten voldoen. en stemmen op een christelijkepartij.[/quote]

Wel nee, waar heb je dat vandaan? Er staat in de bijbel, dat waneer je het van de wet verwacht, dan ben je LOS van Christus!

Jezus Christus heeft ons losgekocht van de wet. De wet is gestorven....zo dood als een pier......

Nu mogen we leven van Zijn genade, waarin de liefde het meest is.
Geloof. hoop en liefde! Lachende smiley

Ik leef onder de genade van de Heer en ik hoef helemaal niet te stemmen

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 25 februari 2010, 00:02
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:25

PIETER649 schreef:
Als hij zo principieel is, moet hij ook niet in dat kabinet gaan zitten.
Ben je trouwens vergeten dat CU ingestemd heeft met embryoselectie?
Stoere christen hoor, die leider van jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik wist niets van die embryoselectie....

Ben dan wel benieuwd, wat dat precies inhoudt dan en waarom hij daarmee ingestemd heeft. .

Hij is trouwens niet mijn leider, Jezus Christus is Mijn Leider.

Het kan ook zijn, dat ik helemaal niet meer stem en niet meer meedoe met de ellende van deze wereld.....Ik blijf me liever bezighouden met de Heer en Zijn toekomst.....lijkt me echt veeeel beter. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 19:58

PIETER649 schreef:
De pvda is uit de regering gestapt.
Alle departementen waar pvda politici minister of staatssecretaris waren, moeten nu dus door cda of cu politici overgenomen worden.
Rouvoet is daar mee accoord gegaan, dan moet hij nu niet zeuren omdat hij iets krijgt wat hij niet wil hebben... dan had hij er ook uit moeten stappen.

Ik kan me voorstellen, dat hij het met homoEMANCIPATIE moeilijk heeft. Want dat is hetzelfde m.i. als je goedkeuring geven aan een bewust volharden in een zondige levensstijl en dat kun je nou echt niet van een Christen vragen lijkt me. Verraste, verbaasde smiley

Maar goed, dit thema is al eens uitvoerig besproken bij de topic over de Paus en het homohuwelijk .............. Coole smiley met zonnebril

Ik denk, dat ik ook weer CU stem.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 24 februari 2010, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 19:30

JONATHAN890 schreef:

Hoi schrijver,

jammer dat je er zo over denkt. vind dit een niet over nagedacht herhalen van wat jij ooit geleerd of gehoord hebt, zonder er zelf over na te denken. Napraten van kerkelijke instituten

Ik vind sowieso al wat je schrijft, dat de man wel......en de vrouw niet.......
een aparte manier van de bijbel lezen. Waarom zou God een verschil maken tussen de man en de vrouw. Ja ... heel veel wetten in t oude testament werden geschreven in een man-mode. Maar in die tijd was t een soort gewoonte dat de vrouw wat minder belangrijk was dan de man. Nog steeds zie je dergelijke trend bij de islam.
Gelukkig heeft God ons vrijgekocht van de zonde. Wij mogen leven in een zeker weten dat God onze zonde heeft vergeven.

Ook de zonde van scheiding. Ja ik weet dat God het zo niet bedoeld heeft. Maar zo heeft God zoveel niet bedoeld. Kijk naar de Sameritaanse vrouw die bij Jezus kwam, bij de waterput. Wat zegt Jezus haar? Dat ze zondig is, dat ze de wet overtreden heeft....nee hij vertelt haar dat er Levend water is, genezing.

En dan de vrouw die door de farizeeen (lees de wet - of - mensen die alleen volgens regels trachten te leven ) voor Hem wordt gebracht, en daar aangeklaagd. Wat doet Jezus....?
Veroordeeld hij de vrouw? Nee, hij zegt tegen de farizeeen....dat degene die zonder zonde is, de eerste steen mag werpen. Daarna dropen ze af.
En.......wierp Jezus toen zelf de steen, hij is immers zonder zonde??? Nee hij vergaf.

Welke zonde is groter scheiden-begeren-stelen-god niet als 1e-vloeken-naaste niet liefhebben??
kom op.....we falen allemaal.....maar God is een vergevende God.
Daarom stond er een kruis, hing er een man aan dat kruis, is de zonde gekruisigd.

Moet er dan weer straf zijn voor een zonde? Dat zou wel heel raar zijn, dan zeg je dat t kruis niet genoeg is geweest, dat Jezus loog toen Hij zei....ALLES is volbracht.

En dan over die schuldbelijdenis doen vóór de kerk?? Maar goed dat dat een zwaar achterhaalde manier is. vind t in de categorie heksen-vervolging horen. De zwaarste zonde openbaar in de kerk maken....waarom? Om jezelf beter te voelen.

Met elke zonde horen we naar God te gaan, dit belijden en dan weten dat t vergeven is.

Over trouwen kan je ook eens de volgende dingen denken.
Trouwen, sex hebben met een man of vrouw is sowieso niet de beste weg.

1Korinthe 7:1,7,8,27,38,40
Hoe gek het ook moge klinken: 1Korinthe 7 is bepaald geen aanbeveling van het huwelijk. Integendeel zelfs. Paulus begint zijn relaas over het huwelijk zelfs met de bewering dat het ideaal is voor een mens om (zoals er letterlijk staat) "een vrouw niet aan te raken". En: wie trouwt doet goed, maar wie niet trouwt doet beter.

Het enige argument dat Paulus in 1Korinthe 7 noemt om te trouwen, is gebrek aan zelfbeheersing. "Indien zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan te branden". Dat klinkt misschien niet zo elegant (en romantisch) maar het is wel eerlijk. Paulus erkent ook ruiterlijk dat niet iedereen (zoals hijzelf) begiftigd is met de gave van onthouding.
1Korinthe 7:2,7-9

Maar ik ga die weg graag .En verder ben ik t niet helemaal met Paulus eens hoor. God schiep man en vrouw. En de man zou zijn ouders verlaten en een vrouw zoeken en één vlees worden.

Zeer goede opmerkingen Jonathan,. Ik ga je verhaal bewaren, staan erg goede opmerkingen in........

Ik heb ook veel gedaan, wat God heeft verboden...zelfs met getrouwde mannen naar bed geweest in mijn zondige periode en dus heb ik me ook aan echtbreuk schuldig gemaakt toen daardoor.....God heeft me dit echter allemaal vergeven.....

God is inderdaad GOED, maar Hij wil ook, dat we niet meer zondigen. Dat zei Hij ook tegen die overspelige vrouw, die door de Farizeeers werd opgebracht, toen ze op heterdaad betrapt werd .......Jezus zei toen: heeft niemand u veroordeeld, ik ook niet, maar ga heen en zondig niet meer.

Jezus praat de zonde niet maar op een goedkope manier goed. Hij heeft er tenslotte voor aan het kruis moeten hangen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 15:53
BerichtOnderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart

CROSSROAD317 schreef:
Ik kan 3 mensen meenemen, 2 plaatsen zijn al voor Chatuliem en Susannah.

Ik hoor het wel wie allemaal mee willen rijden, kan eventueel wel een busje huren, maken we er een gezellige rit van Clown smiley

Dus mensen die dichtbij de A28 of de A50 wonen ......
Maar ook mensen die naar Ede toe willen komen om vanaf daar mee te rijden kunnen zich melden

Kosten van het huren van het busje moeten we dan maar delen (voorwaarde is wel, vooraf meebetalen aan de huur) ..... Lachende smiley

Mag ik dan ook met je mee Cross?
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:28
BerichtOnderwerp: politieke discussies

IMRE695 schreef:
Is dat hoe de Schepper van hemel en aarde en de dieren het bedoeld heeft: kippen zonder snavel, varkens zonder staart (die uit frustratie agressief worden), koeien die idd. altijd op stal staan en koeien zonder hoorns? Ik denk van niet. Dat dit gedaan wordt, is omdat de dieren niet meer dier kunnen zijn: niet scharrelen, wroeten of in een weiland rustig liggen herkauwen. Tegen-natuurlijk.

Nog een nadenkertje: ik denk dat Adam en Eva hoogstwaarschijk vegetarisch aten: van alle vruchten in de Hof van Eden. Dieren die elkaar opeten en mensen die dieren doden en opeten, is, denk ik, van na de zondeval.

Vreemd: de dieren worden er voor gestraft, omdat ze hun eigenheid als rund, vogel of varken moeten opgeven om de mens te dienen.
Rentmeesterschap betekent ook goed zijn voor dieren. Ook zij horen bij het geschapene.

En alle boeren die wel goed met hun dieren omgaan, verdienen daarom onze respect en steun. Ook als hun producten daardoor iets duurder worden.

IMRE695 schreef:
Vreemd: de dieren worden er voor gestraft, omdat ze hun eigenheid als rund, vogel of varken moeten opgeven om de mens te dienen.
Rentmeesterschap betekent ook goed zijn voor dieren. Ook zij horen bij het geschapene .

Hoe bedoel je?

In de O.T. tijd werden de dieren gebruikt om in de tempel als offer te fungeren aan God voor de zonden van de mens!

Dieren hebben altijd al de mens gediend. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 15:18
BerichtOnderwerp: De rooie balk deel 2

IMRE695 schreef:
Geen wonder dat ik ze nooit zie, die rode balken. Ze zijn alleen zichtbaar in de chatbox. Maar wat betekenen ze dan? Smiley die vol vragen zit

Dan loopt het gesprek vast en dan zegt die rode balk, dat je het weer opnieuw moet proberen........wat niwet altijd (meteen) lukt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:43
BerichtOnderwerp: De rooie balk deel 2

MARISKA601 schreef:
Heden avond zo rond 20.15 had ik een rooie balk.

Ja......ik krijg de rode waas van de rode balk zo langzamerhand..... Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:25
BerichtOnderwerp: Aardbeving

MARISKA601 schreef:
Is een natuurramp wel Gods toorn?

Nou ehh....het ligt er maar aan, waar die natuurramp toeslaat....als het midden op zee is, waar niemand er last van heeft, dan is het niet zo erg, maar als mensen er door getroffen worden....dan is het dus wel erg en dan spreekt men van Gods toorn, omdat het mensenlevens gekost heeft.

Dus ik kom dan tot de conclusie, dat die mensen, die getroffen zijn op de verkeerde plaats waren.....of dat er mensen zijn, die het nalaten om de juiste maatregelen te nemen, daar waar er kans is op een natuurramp en dat daardoor mensen, die daar wonen, getroffen kunnen worden.

Of mensen, die toch in zo´n gebied gaan wonen zijn zeer dom en stellen hun leven in de waagschaal, of de regering faalt om daar geen goede huizen te bouwen, die bestand zijn tegen dergelijke natuurrampen.

Meestal speelt armoede daar een grote rol bij m.i.. Arme mensen moeten soms wel in bepaalde "gevaarlijke" gebieden gaan wonen, vanwege hun broodwinning en kunnen zich geen woonplaats veroorloven op plaatsen, die safer zijn, zoals in Bangladesh bijv.. Daar moeten mensen dichtbij de zee zijn vanwege hun broodwinning, n.l. de visvangst. Deze mensen worden dan m.n getroffen door Tsunami's bijv..

Of je dus kunt spreken van Gods toorn....volgens mij niet. Het is nou eenmaal niet erg verstandig om naast een krater van een levende vulkaan te gaan wonen bijv.. Daar kun je God niet de schuld van geven. Dat haal je dan zelf op je hals. Clown smiley

In mijn optiek kan er slechts evt. sprake zijn van Gods toorn als er dingen gebeuren ergens, die niet normaal zijn (voor die streek) en die je dus niet hebt kunnen voorzien en ontlopen door je goede verstand te gebruiken.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 22 februari 2010, 14:33
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:00
BerichtOnderwerp: onbedoeld christelijk

PETER758 schreef:
Tsjah, daar heb je een punt.
Maar mijn punt is, dat ik niet zou weten op wie.
Waarom zinloos stemmen?
Ik kan toch niet zomaar een willekeurige aanwijzen?
Qua brood dan misschien, maar niet als het om politiek gaat.

Mijn idee Peter....als je hget niet weet, stem dan maar niet....is nog altijd beter dan verkeerd te stemmen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:53
BerichtOnderwerp: RODE BALK!!!!!!!!

IMRE695 schreef:
Het is natuurlijk niet juist , dat een Wouter Bos al voordat de zaak in de ministerraad was besproken prematuur zijn standpunt kenbaar maakte.

Daar bezondigt iedere minister zich wel eens aan. Zelfs de MP JP.
Trouwens, wat is prematuur? Het PvdA-standpunt is al heel lang bekend, dus waar praten we dan over? Duidelijkheid in de politiek: het is terug en het heet Wouter Bos! Lachende smiley

In het verleden waren er meer al bekende PvdA standpunten geweest, die toch gezien de omstandigheden zijn bijgesteld.

Wat heet duideljkheid....niet met een bord voor je kop! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 22 februari 2010, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:41
BerichtOnderwerp: onbedoeld christelijk

HENK710 schreef:
Drie opties zien en dan een vierde kiezen?
Als je met boodschappen doen 3 verschillende broden ziet om uit te kiezen, ga je dan ook maar geen brood kopen Smiley die vol vragen zit

Dit is natuurlijk wel heeeeel iets anders....slaat m.i. nergens op. Clown smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 12:57
BerichtOnderwerp: RODE BALK!!!!!!!!

Er zijn over en weer fouten gemaakt, denk ik... Ik ben er niet bij geweest...... Alhoewel....het blijft een feit, dat er nog een klus te doen is daar en zo te horen willen de militairen die daar zitten de klus afmaken. Ze doen daar zeer goed werk en ik vind het zeer frustrerend om dan zoiets te moeten afbreken. Dan krijg je het gevoel het allemaal voor niets te hebben gedaan. Lijkt me niet juist.

Je kunt wel afspreken op een bepaald ogenblik, dat je over een paar jaar je als land terugtrekt, maaaaarrrrrr als het voor de situatie nou eenmaal nog te vroeg is om je terug te trekken en je succesvolle participatie nog nodig is, dan is het toch m.i. wel erg dom om dat dan niet te doen.

Maar misschien als het nu geen verkiezingstijd was, was het wel tot een GOEDE oplossing gekomen. Smiley die vol vragen zit

Het is natuurlijk niet juist , dat een Wouter Bos al voordat de zaak in de ministerraad was besproken prematuur zijn standpunt kenbaar maakte.

Terecht, dat men dan spreekt over 2 kabinetten.......Zoiets kan natuurlijk niet.

Wouter Bos wilde dus scoren. Dat krijg je als een partijleider in de regering gaat zitten....dan lopen de partijpolitieke belangen er doorheen op een gegeven ogenblik. Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 22 februari 2010, 13:16
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 12:36
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Van harte gefeliciteerd Chat met Gods rijke zegen. Een heel fijne dag toegewenst. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 22:53
BerichtOnderwerp: bidden geneest hiv

[quote=ALFAROMEO918]Als je gelooft in Jezus Christus, Gods dierbare zoon, dan ben je overal vrij van.

Bij Hem kun je met al je zorgen en je zonden terecht.....ook die van je ouders en je voorvaderen en mag je en kun je vergeving vragen voor al datgeen, waarvan jij vindt, dat het zonden betreffen en je mag Jezus vragen om je daarvan te reinigen en ook je ouders te reinigen en te vergeven.

Hij maakt je werkelijk vrij......In Jezus Christus leven wij niet meer onder Gods toorn, maar mogen wij leven in alle vrijheid in Zijn genade.

Geniet van Zijn genade en leef daarin en stort je hart uit voor de Heer in persoonlijk gebed. Hij hoort ons....Hij is zeer dicht bij ons en heeft ons lief.

Jezus houdt van je!Wees daarvan overtuigd. Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 februari 2010, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 22:43

GRACE015 schreef:
Hallo Solafide,
Nu heb ik jou een mail gestuurd, terwijl ik een reactie wilde plaatsen op het forum over gebedsgenezing.
Kan jij mijn reactie terugplaatsen, of kan dat helemaal niet?
Hartelijke groet,
Grace.

Ja hoor Grace, hier komt de tekst Knipoog smiley :

GRACE015 schreef:
Ik heb zelf moeite met het begrip gebedsgenezing.
Nadat mijn vader aan een hersentumor gestorven was, kreeg mijn man enkele jaren daarna dezelfde ziekte. Veel mensen mailden ons en spraken mij aan om met hem naar Jan Zijlstra in Drachten te gaan. Maar mijn man wilde dat niet. Is het gebed van 1 man meer waard als het gebed van een hele gemeente? vond hij. Dag aan dag werd er voor hem gebeden, maar uiteindelijk na veel lijden is hij gestorven.
Jaren geleden hebben wij ook een jongetje van 13 jaar in de gemeente gehad met kanker. Er was een gebedsrooster ingesteld, dat nog extra elke dag iemand voor hem zou bidden. En toch is hij gestorven.Ik deed er ook aan mee, en was zeer teleurgesteld en verdrietig. Het kostte mij tijd om daarover heen te komen. Zowel mijn man als die jongen kenden Jezus als hun redder en zaligmaker. Hadden een rotsvast vertrouwen, het zou goed komen, hoe dan ook.
Ik denk dat het gebed inderdaad veel vermag, maar vaak op een andere manier komt die verhoring tot ons. Want als je er oog voor hebt komt er ondanks veel verdriet veel zegen op mijn weg, op een manier die ik soms helemaal niet verwacht. We kunnen wel om veel dingen vragen, maar gebed is geen verlanglijstje dat altijd gehonoreerd wordt.Natuurlijk heb ik ook gehoord van genezingen, maar kan ik dan zeggen, dat de ene mens meer geloof bezit dan een ander, of dat je dan niet genoeg je best gedaan hebt? Of er zelf niet in geloofde?
De waarheid ligt volgens mij bij God, dat kunnen wij niet doorgronden.
Grace

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 februari 2010, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 17:40

ALFAROMEO918 schreef:
HIV,is onstaan door sexuele wellust.

Wat bedoel je hiermee ? Smiley die vol vragen zit

En wat dan wat betreft kinderen, die met HIV geboren worden?

Of mensen, die d.m.v. een bloedtransfusie besmet raken?

Je weet toch wel, dat de Here Jezus niet gekomen is om te veroordelen, maar om te REDDEN!

Je weet toch wel, dat Hij voor onze zonden is gestorven aan het kruis en het volmaakte offer heeft volbracht voor onze zonden?

Dat Hij zonden vergeeft!

Waar anders is Hij dan voor gestorven?

Hij is nu niet gekomen als RECHTER, maar als redder. Pas later zal de Heer als rechter optreden, maar NU is het GENADETIJD en is Hij onze REDDER, HEILAND, GENEESHEER, DE GOEDE HERDER, EEN HEN, DE ZIJN KUIKENS ONDER ZIJN VLEUGELS WIL VERGAREN. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 februari 2010, 17:44
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 16:58

MARISKA601 schreef:
Kijk ook maar eens naar de situatie van Sylvia Millecam en Jomanda.
Artsen zeiden borstkanker en Jomanda had het over een ontsteking.
Ik meen dat Jomanda Sylvia had afgeraden om naar een reguliere arts te gaan.

Inderdaad....heel erg triest was dit, alhoewel ik niet weet of Jomanda haar heeft ontraden om naar een reguliere arts te gaan; ik dacht dat Jomanda dat ontkent heeft. Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley Maar ja, ik ben daar niet persoonlijk bij geweest.

Nou ben ik nooit bij Jomanda in zo´n genezingssessie van haar geweest, maar ik heb daar wel wat van gezien enkele keren op de T.V.. Jomanda geneest niet in de naam van de Here Jezus. Zij straalt mensen in, zo wordt dat geloof ik genoemd. Maar voor mij is duidelijk, dat ze dus geen CHRISTELIJKE genezeres is. Coole smiley met zonnebril

Wat zij doet is dus m.i. totaaaaaaaal wat anders! Clown smiley Zieke smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 februari 2010, 17:06
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 06:25

MARISKA601 schreef:
Aanvulling op Pieter.. ook vaak word tegen ze gezegd stop maar met die medicijnen.

Ja, helaas speelt dat vaak. Ik persoonlijk vind dat geen goede zaak..... Als je nog niet genezen bent, moet je natuurlijk geen domme en dwaze dingen doen, die je gezondheid ondertussen kunnen schaden...het is triest, dat men dan onder druk gezet wordt door sommige mensen om de medicijnen, die iemand nodig heeft voor genezing van een ziekte, niet meer in te nemen.

Veel mensen zien dat als een teken, dat je gelooft in je genezing of liever gezegd, dat je dan aan de Heer laat zien, dat je Hem wil geloven en dat je dan als teken daarvoor je medicijnen niet meer inneemt.

Ik persoonlijk heb daar zeer grote moeite mee en vind zoiets onverantwoord en zeer heftig voor de betrokken persoon of personen. Misschien ook met de achterliggende gedachte, dat wanneer je doorgaat met het innemen van je medicijnen, dat dit dan voor de Heer een teken ZOU ZIJN van ONGELOOF.

Ik heb elders hier op het forum verteld van een vrouw, die in het ziekenhuis lag en onder behandeling was voor een kwaadaardige aandoening. Het feit, dat zij dus onder behandeling was van menselijke artsen, was voor de Heer totaal geen punt om haar WEL te genezen toen zij dus als ongeneeslijk werd verklaard door de artsen.

Zij heeft nooit voor een dergelijk dilemma gestaan om haar medicijnen niet meer in te nemen of iets dergelijks en TOCH HEEFT DE HEER HAAR GENEZEN in een fractie van een seconde, toen mijn toenmalige vriend, die bijna afgestudeerd arts was, haar meegenomen had naar onze gemeente om voor haar genezing te bidden, hetgeen dus toen ook direct gebeurd is en er dus dan ook overduidelijk een manifestatie was van de Heilige Geest, die niet alleen zij merkte, maar ook de anderen, die er bij aanwezig waren. Zij werd op dat moment heel duidelijk aangeraakt door de Heer.

Ik persoonlijk zie het dus als zeer verkeerd om mensen te adviseren om je medicijnen niet meer in te nemen, als teken voor de Heer van je GELOOF daarvoor in Hem.

Ik heb zo´n geval ook meegemaakt, dat een vrouw in de gemeente een kwaadaardige aandoening had in haar arm en dat er toen door bepaalde gemeenteleden haar geadviseerd werd om als GELOOFSDAAD de behandeling van een arts hiervoor te weigeren. Deze vrouw wilde dat zelf ook, omdat ze alleen op de Heer wilde vertrouwen. Zij is toen ook overleden, helaas. Heel triest natuurlijk.

Mijn ervaring is persoonlijk, dat wanneer de Heer je werkelijk aanraakt en je geneest, dat je dit dan ook overduidelijk weet en voelt, doordat de Heilige Geest over en in je komt en Zijn werk aan je en in je doet en dat is iets, wat je overduidelijk merkt en niet alleen jijzelf maar ook de mensen, die er bij aanwezig zijn. Dan gebeurt er OVERDUIDELIJK IETS...... iK KAN DIT NIET GENOEG BENADRUKKEN. Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:30

Een seropositief iemand kan rustig zijn medicijn innemen onder dankzegging tot God, maar hij/zij mag en kan in alle vrijmoedigheid zeer aanhoudend bidden, met alles wat er in hem/haar is, om genezing van zijn/haar ziekte....en als je dan door God genezen wordt....heus, geloof me...dan weet je het ook en dan ben je ook GENEZEN....en dan kun je je drankje echt weggooien hoor.

En dit is geen vroom geklets, maar dit weet ik door eigen ervaring.....

God zegen iedereen....God is gisteren en heden niog steeds Dezelfde. Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 16:46
BerichtOnderwerp: God redde mij op 14 Januari 2010

JILL658 schreef:
Mooie getuigenis Peter.
God heeft een beter plan voor jou!
Shaloom Jill

Mijn idee, Jill Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:33
BerichtOnderwerp: Schrijfwijze

Tja.....situaties veranderen steeds weer....je kunt niet eenmaal van tevoren zeggen, dat iets zus en zo zal gaan of uitpakken, ook al wil je het nog zo graag. Wat dat betreft kun je niet in een glazen bol kijken. Smiley die vol vragen zit

Ik denk toch, dat de NAVO steeds weer met verzoeken aan komt zetten, als het gewoon gezien de actuele situatie nodig zal zijn. Zal wel moeilijk anders kunnen.

Daarom zie ik het als niet juist, dat de PvdA al van tevoren gaat stellen, dat men zich op een bepaalde datum zal terugtrekken. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:15

RUTGER643 schreef:
Zijn doktoren niet voor niets gezegend met medische kennis?

Bidden helpt misschien voor de gemoedsrust maar volgens mij is er nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat bidden medisch helpt.

Nu weet ik wel dat er gevallen bekend zijn die door de medici en de medische wetenschap niet begrepen worden. Is het niet gevaarlijk om de zaken dan direct op deze manier stellen?

Ik heb echter persoonlijk mee mogen maken op mijn persoonlijk gebed toen ik in diepe ellende zat, dat Jezus nog steeds Dezelfde is en ook inderdaad nog steeds geneest. In een fractie van en seconde werd mijn gebed verhoord en kwam de Heilige Geest over mij, wat een zeer mooie en niet te verwoorden ervaring is en er tot in totaal 3 x toe ets uit mij gevlogen is...ik dnk dus dat ik ben gereinigd van enkele onreine geesten en ook was ik meteen van mijn zwar depressie verloist en heb ik sindsdien geen hypoerventilatie meer gehad bijv. terwijl ik daarvoor herhaaldelijk hyperventilaties kreeg...ik hoefde er slechts aan te denken en dan had ik er weer eentje.

Sindsdien heb ik al biddend met de ]Heer aan mijn genezing mogen werken door te bidden, want de duivel laat je niet met rust en probeert je steeds weer onderuit te halen.

Juist door het gebed tot de Heer bij iedere aanval op mijn geest door de duisternis, heb ik de overwinning op deze aanvallen mogen behalen en kreeg steeds weer meer levensruimte net zolang totdat ik weer een hele dag zonder die duistere aanvallen op mijn geest kon leven...en daar ben ik toch wel 2 jaar zeer intensief mee beziggeweest...ik was de hele dag bezig om daarvoor in gebed te vechten en de overwinning is behaald, zoals ik daa4rvan destijds ook overtuigd was, want ik wist met zekerheid, dat Jezus nog steeds leeft en nog geneest. Hij is niet veranderd.

God is goed en oppermachtig

Voor de Heer is niets te wonderbaar!

Ook heb ik uit mijn directe omgeving meegemaakt, of liever gezeg mijn vriend van destijds, die bijna afgestudeerd medisch student was, dat de Heer ook een vrouw met een kwaadaardige aandoening, die door de behandelende artsen ziekenhuis was opgegeven, heeft genezen op gelovig gebed. Daar was toen mijn vriend persoonlijk bij aanwezig.

Mijn vriend was na de ronde van artsen (waar mijn vriend ook in meeliep) in het ziekenhuis naar haar toegegaan en had haar gezegd, dat Jezus haar kon genezen. Dit mocht mijn vriend overigens niet doen, dat was verboden eigenlijk. Deze vrouw geloofde dat Jezus haar kon genezen en toen is mijn vriend met haar naar onze gemeente gegaan en is voor haar gebeden en toen gebeurde dat zomaar in een fractie van een seconde. Mijn vriend zei later tegen me, dat hij ook kon merken dat er toen iets gebeurde in dat gebed. Geweldige dingen zijn dit!!!

Toen deze vrouw voor controle bij de haar behandelende arts in het ziekenhuis kwam, vond men totaal geen kwaadaardige aandoening meer en was alles gewoon weg.

Ze was gewoon helemaal genezen.

Dus je zou kunnen stellen, dat toen wetenschappelijk is aangetoond, dat ze op gebed is genezen, want anders zou die aandoening er nog moeten zitten

GELOOF zul je nooit wetenschappelijk kunnen aantonen, want geloof is het zeker weten van de dingen, die je niet kunt zien.

eN HOE BEDOEL JE, DAT DOKTOREN GEZEGEND ZIJN MET MEDISCHE KENNIS....DAT MOETEN ZE ZICH DOOR STUDIE EIGEN MAKEN......waarin er steeds weer voortschrijdend inzicht wordt verkregen, maar zonder God zullen ze veel zaken steeds weer verkeerd interpreteren en benaderen.......

God alleen is onze geneesheer! Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 18 februari 2010, 14:23
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 03:14
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN

[quote=ARJAN007]

Wat is nou niet schadelijk hier op deze aardkloot Arjan....zelfs het ruiken aan een heel mooie roos is tegenwoordig al niet meer verantwoord Zieke smiley ...daar zit ook al gif op.....dus met goed fatsoen kun je jouw geliefde al niet meer een mooie bos rozen geven, tenminste die je bij de bloemist hebt gekocht dan. Huilende smiley, smiley in tranen

Maar ik geef toe....het is beter niet te roken........

Heb jij trouwens een auto? Wat vindt je daarvan dan..............? Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 23 Volgende
Pagina 13 van 23