ChristianMatch

Forum

Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:43
BerichtOnderwerp: Andere religie, andere God of niet?

MARYLIEN613 schreef:
Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?

Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!

Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,,
kinderen geboren midden in een streng islam milieu,
kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu,
dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan,
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,

elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,

Voor mij is er maar één God,
Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder,
ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,
maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan

Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16
"Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn;
ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen
en het zal worden één kudde, één herder."

Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?

Ik geloof dat je met het aanhalen van Joh 10:16 zelf het antwoord hebt gegeven op je vraag. Daarbij bedenk ik me ook dat God de Schepper is van hemel en aarde, er is geen andere God. Wel heeft Zijn huis vele woningen zoals in de bijbel staat; ik denk dat daarmee al die verschillende religies worden bedoeld. God ziet het hart aan, niet of je wel de bijbel op je nachtkastje hebt liggen, die is er voor ons om uit te leren niet voor Hem. Er zijn zuivere kinderen en volwassenen die leven zoals Hij hen roept en daar gaat het denk ik om. Schapen die afdwalen en Zijn Stem de rug toekeren, geeft Hij kans op kans zich te bekeren en Zijn uitgestoken Hand te pakken. Maak je geen zorgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 23:33
BerichtOnderwerp: Vriendschap als fundament voor een goede relatie.

RENATE619 schreef:
Moet er niet eerst verliefdheid als basis zijn om een relatie aan te gaan? Ik hoor jullie helemaal niet over die kriebels, de spanning van het leren kennen van elkaar....

Renate

volgens mij kan je eerst verliefd worden en met kriebels en al elkaar leren kennen en dan goede vrienden of beste maatjes worden.........en ik denk ook dat er eerst mooie vriendschap kan groeien van waaruit verliefdheid kan ontstaan.....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 23:13
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ook Marijan....en trouwens.....zij heeft het ook niet zo fair gespeeld toch om al een afspraakje met hem te maken???? Verraste, verbaasde smiley
Ben inderdaad naar de reacties van de andere dames, die zijn volgens mij niet voor de poes........ Knipoog smiley
Nou ja, blijft spannend!

Die meiden gaan hem het vuur aan de schenen leggen, reken maar!!
Hij geeft er twee het idee dat ze het wordt en dat kan-ie beter niet doen, hè, vragen om problemen. Hij is er niet uit en ze glimlachen wel lief naar hem maar meer ook niet; ze zijn op hun hoede. Hij maakt een wat warrige en flirterige indruk naar alledrie, arme man.
Zelfs in de wereld draait door zat de tafel vol met Yvonne, exboer op zoek met ega en deskundigen die de laatste aflevering ontrafelden, lachen! Dus Willemijn, neem die aflevering ook even mee met uitzending gemist, dat mag je niet missen.......
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 22:39
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

[quote=DIKKIE717]

je zou je beter kunnen onthouden van dit soort smakeloze opmerkingen. Het is niet nodig mensen op deze manier te trakteren op je kwetsende commentaar. Zeker als al meerdere malen door veel mensen duidelijk is gemaakt dat dat zeer ongewenst gedrag is en zeker op een christelijk forum.
Laat dit duidelijk zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 19:55
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

LEONARD480 schreef:
Thomas om een deel van Christelijk Nederland te gaan vergelijken met de farizeeën gaat mij wat dat betreft te ver ...een beetje zwart/wit lijkt me en angst is ook een verkeerde uitdrukking ..ik zou meer te term God vrezend willen zien ...angst klinkt verkeerd ...

Nou, Leonard, je zou de 'christenen' de kost moeten geven die zich als Farizeeër hebben gedragen en dat nog vol verve zullen doen bij gelegenheid. Er zijn velen op cm die daarvan kunnen getuigen. Meestal komt dit gedrag voort uit angst voor de Oud Testamentische God. Degenen die nog steeds niet hebben begrepen wat de betekenis is van het leven en sterven van de opgestane Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:37

WILLEMIJN232 schreef:
Niet iedereeen maakt dezelfde keus Mieke........Een ieder doet wat hij\ij denkt goed is voor zichzelf en voor zijn\haar kinderen......
Ik moet er niet aan denken om 12 jaar in de bijstand te lopen maar als dat voor een ander de ideale oplossing is wie ben ik dan om dat te veroordelen? En zo werkt het natuurlijk ook andersom...........
Ik ben blij dat ik altijd wel gewerkt heb en mijn eigen brood heb kunnen verdienen en nooit mijn hand heb hoeven ophouden........

Daar zit een oordeel in dat ik niet verdien en de mensen met mij die die keuze bewust hebben gemaakt om een klein kind alle rust en aandacht te geven die het verdient en nodig heeft. Voor die tijd heb ik altijd fulltime (40 uur per week) gewerkt en tijdens die periode heb ik veel vrijwilligerswerk gedaan. Ik vind je opmerking denigrerend en dat is niet nodig. Het is misbruik maken van mijn openhartigheid om te sneren en jezelf te verheffen boven mensen die een andere keuze hebben gemaakt dan jij.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:25

LEANNE226 schreef:
Werkende vrouwen zijn een Bijbels fenomeen........

Voorbeeld:Spreuken 31

10] Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.*
[11] Haar man vertrouwt op haar
en zal daar rijkelijk bij winnen.
[12] Ze brengt hem voorspoed, geen ellende,
alle dagen van haar leven.
[13] Ze zoekt wol en linnen uit,
en spint en weeft met vreugde.
[14] Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart,
zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft.
[15] Ze staat al op als het nog donker is,
regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op.
[16] Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem,
van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard.
[17] Zij is vol daadkracht,
onvermoeibaar is ze in de weer.
[18] Handeldrijven gaat haar heel goed af,
’s nachts gaat haar lamp niet uit.
[19] Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok,
ze houdt altijd de weefspoel vast.
[20] Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen,
ze geeft de armen hulp.
[21] Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,
zij heeft hen allen warm* gekleed.
[22] Ze maakt de mooiste dekens,
ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
[23] Haar man geniet bekendheid in de stad,
hij vergadert met de oudsten in de poort.
[24] Zij vervaardigt kleding en gordels,
en levert die aan kooplui.
[25] Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid,
de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet.
[26] Ze spreekt wijze woorden,
wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen.
[27] Ze waakt over haar huishouding,
nietsdoen is haar onbekend.
[28] Haar kinderen prijzen haar,
haar man bejubelt haar:
[29] ‘Er zijn veel sterke vrouwen,
maar jij overtreft ze allemaal.’
[30] Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat,
maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen.

[31] Moge zij de vruchten plukken van haar werk,

Nog even een aanvulling(voor ik aangezien wordt voor een carriereb*tchKnipoog smiley)Toen de mogelijkheid er was heb ik er ook voor gekozen thuis voor man en kinderen te zorgen omdat ik dat belangrijker vond dan geld........

Prachtige bijdrage Leanne waar ik me in kan vinden. Heb twaalf jaar niet gewerkt om als gescheiden vrouw voor mijn kind te kunnen zorgen, fulltime, daarvoor mocht ik van de algemene bijstandswet leven. Dat kan inmiddels niet meer zo lang. Vóór die tijd was ik een werkende alleenstaande, later werkend en samenwonend waarna gehuwd en werkend. Enkele jaren daarna scheidde ik.
In de tijd dat mijn kind naar school ging deed ik dat ook en haalde een mooi diploma waarmee ik een goede herstart kon maken op de arbeidsmarkt toen mijn zoon dertien jaar was. Beginnend met vier uurtjes en werkte al snel tijdens de schooluren van mijn zoon. Toen hij ging werken breidde ik mijn werkuren uit tot 32 uur per week.
In de tijd dat ik niet werkte deed ik veel vrijwilligerswerk voor de kerk en voor de school zodat we niet op een eilandje in een vreemde stad kwamen te vertoeven.
Ik ben een rijk gezegend mens op dit gebied dat realiseer ik me wel.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 19:56
BerichtOnderwerp: kanker

PIEKIE042 schreef:
ik heb kanker, en ben geopereerd, en ben een nier kwijt..
Nierkanker ..
Ik heb uitzaai in mijn botten.
ik ben medisch ongeneeslijk ziek.
Hoe kijken jullie er geloofelijk tegen aan?
genezen of niet genezen?
ben benieuwd naar jullie antwoorden,...jullie eigen antwoorden..

lees je bericht nu voor het eerst en vind het vreselijk voor je. In mijn omgeving via werk en familie ben ik regelmatig geconfronteerd geweest met mensen met deze ziekte. Ik ken een vrouw die al bijna tien jaar worstelt met borstkanker (twee keer teruggekomen) met uitzaaiingen in het bot. Ze wordt daarvoor behandeld en werkte in de loop der jaren steeds minder uren. Het gaat naar omstandigheden goed met haar en dankzij de behandelingen heeft ze vele jaren van allerlei dingen kunnen doen die ze graag wilde met haar dierbaren om zich heen. Ze haalt alles uit het leven wat er in zit en leeft bij de dag.
Je hebt je geloof als extra op deze bewonderenswaardige vrouw.
Wat ik je toebid is geniet van je leven en ga zo door. Je bent zo'n rijk mens met zo'n prachtig geloof.
Ik wens je nog veel goede, mooie tijd toe en dat je geloof rotsvast moge blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

THOMAS968 schreef:
Tsja en dat bedoel ik dus. Een beetje hufterig van de oudste, lijkt me.En verder zie mijn eerdere stukje.

Thomas

Zou zo'n oudste wel beseffen wat hij aanricht. En is er binnen die gemeente dan niemand die zo'n man aanspreekt op zijn liefdeloze en onchristelijke houding? Is zo'n gemeente niet een achterhaald bolwerk van macht en het daarbij behorende misbruik ervan? Moet zo'n kerkeraad niet eens op de schop!? Wat zou het goed zijn als mensen niet via de achterdeur de gemeente verlaten maar kritisch zijn en hun mening durven geven zodat zo'n gemeente kan 'humaniseren' en een echt christelijke club kan worden.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 23:36
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

MARIAN519 schreef:
Ik geef je ten dele gelijk en zet er niet voor niets bij dat het in mijn ogen zo is.
Als je van iemand houdt wil je toch met die ander samen zijn? en samen zijn vraagt dan enige aanpassing.
Het kan offers vragen maar het lijkt wel of we daartoe niet meer bereid zijn.
Het gaat vaak om ons eigen gerieflijke leventje en dat willen we niet graag opgeven, terwijl je er liefde voor terugkrijgt en een huwelijk uit liefde in mijn ogen een verrijking voor je leven is.
Maar misschien ben ik wel te idealistisch?

Het is wel zo dat je op onze leeftijd gesetteld bent en minder gemakkelijk grote veranderingen verwerkt.
Vaak is er van veel meer sprake dan 'enige aanpassing' als er getrouwd wordt.
Bereid zijn om offers te plengen is niet altijd gelijk aan je realiseren wat dat werkelijk van je vraagt en welke impact dat heeft op emotioneel, relationeel en materieel gebied. Vaak zijn de verworvenheden met veel moeite en tijd opgebouwd. Terwijl we na een echtscheiding inmiddels weten wat het met je doet als je al deze zaken 'opgeeft' en die misschien - na het mislukken van de nieuwe relatie - weer moet opbouwen.
Een huwelijk uit liefde hebben we wellicht al achter de rug en weten dat ondanks Gods Zegen en een jarenlang opgebouwde relatie die weer op een echtscheiding kan uitlopen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 00:28
BerichtOnderwerp: mensen leren kennen

PIEKIE042 schreef:
daar kun je wel es groot gelijk mee hebben..
en......
misschien al dat mensen ook gelijk denken dat het gelijk "de ware "en door "God" geleid is.

Volgens mij is ieder mens op je pad door God gegeven en ik geloof dat God alles leidt.
Hij is, was en komt en heeft alles geschapen.
Als je hoteldebotel bent van iemand is diegene 'de ware' op dat moment, een Godsgeschenk.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 22:49
BerichtOnderwerp: Blijf trouw aan jezelf

YELNIN491 schreef:
Blijf trouw aan jezelf, met je fouten, je krachten
je eenzaamheid soms, je emoties, je moed
Aan dàt wat alleen maar in jou uit kon groeien
in wisselend klimaat met wat kwaad is
en wat goed. Blijf trouw aan je denken,
verlangen en voelen, aan uiten, aan warmte,
aan stilte en muziek.
Want jij bent een mens als geen ander op aarde
in jou is de wereld bijzonder uniek.

Blijf trouw aan jezelf, aan je lachen, je zingen,
je vallen en opstaan, je inzet, je pijn
Aan dat wat bij jou hoort, je warmte en verlangen
waardoor je in alles herkenbaar zult zijn.
Blijf trouw aan je denken, je zwakte, je aarzelen
je hoop en je waarde, je angst, je muziek
want jij bent een mens die gewoon van belang is
in zijn en bestaan, zo verrassend uniek.

Blijf trouw aan jezelf, bouw een hut in de wereld
waarin je kunt wonen, kunt schuilen voor 't kwaad
kunt warmen en wapenen in hoop en begrijpen
wanneer men je pijn doet in liefde en haat.
Blijf trouw aan je wezen, aan zwakte en krachten
en speel heel alleen
voor jezelf wat muziek
want jij bent een mens om veel van te houden
in jou is de wereld bijzonder uniek.

Kreeg dit gedicht eens onder ogen en was geraakt door wat erin stond.
Zo herkenbaar en toch hoopgevend.
Weet niet wie het gedicht gemaakt heeft, maar wilde jullie het niet onthouden, vandaar.

Heel mooi en een heel goed advies!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 november 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

THOMAS968 schreef:
Oh, leuk, was jij dat?

Engeltje smiley Thomas, regelmatig Sinterklaas.

als je maar lang genoeg braaf bent, he Chat... dan komen kleinejongetjesdromen uit......wat een goede geest, die Sint.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

FRANKT627 schreef:
Hoi Pieter,

De studies die ik deed waren omwille van het feit dat ik het graag deed. Tijdens mijn kloosterleven studeerde ik om dat het me gevraagd werd. Nadien wilde ik een eens een andere studie doen die niets te maken had met theologie, filosofie, liturgie en aanverwante. Ik studeerde graag. Het ging me ook goed af. Leergierig als ik toen was greep ik ook die kansen die me werden geboden. Het was dus niet om een 'chikie' te doen.

Ik heb inderdaad ondervonden dat CM niet een site is voor RK-mensen. Gelukkig was en ben ik niet op zoek naar een 'chikie' Ik durf het niet meer aan en ik kan het niet meer aan. Ik heb ook zo mijn ervaringen. Ik heb ook gemerkt de afgelopen maanden dat vele zich chtistelijk noemen maar dat ze heel veel vooroordelen hebben. Dat sommige zelfs onmenseliijk zijn. Trap ik hier nu mee op lange tenen? Oké, dat kan maar het is niet mijn bedoeling om er kwaad mee te doen. Het is erg om als een christen te moeten zien hoe sommige strekkingen zijn. Ofwel leunen ze erg tegen een sektarische beweging aan of ze werden zo beinvloed dat alles aanzien moet worden als een angst voor God. Angst voor God??? Ik begrijp het niet. Zal natuurlijk komen door mijn RK-ongesteldheid.

Het uiterlijk blijft altijd een rol spelen Pieter. Ik heb spijt dat ik de mails niet heb bewaard van bepaalde vrouwen. Je zou echt doodschrikken wanneer je ze onder ogen kreeg. Voor alle duidelijkheid wil ik melden dat het geen CM-vrouwen waren.

Tijdens mijn kloosterleven, 12 jaar lang, had ik enorme aandacht van vrouwen. Ik kon vooral goed luisteren. Een pasklaar antwoord op hun zorgen had ik niet altijd. Aandacht van vrouwen was ook aanwezig op een andere manier. Ik moest toen soms erg sterk in mijn kloostersandalen staan om heen geen scheve staats te berijden. Blijkbaar was een monnik een aantrekkelijk figuur. Het zou niet mooi zijn van me om namen te noemen maar ik kan je in alle eerlijkheid vertellen dat het ook wel eens vrouwen waren die we allemaal wel kennen van televisie.

Ik ben niet op deze site gekomen om een partner te vinden. Dat zei ik al eerder in deze reaktie. Het was eerder een tijd verdrijf en en ja ik hoopte op een goede vriendin. Niet zozeer dat zij dan uiteindelijk dan mijn liefje zou worden. Ik praat nu eenmaal heel graag met vrouwen. Ik luister vooral heel graag naar vrouwen. Ik kan er van genieten. Net zoals ik echt enorm geniet van de foto van Annette met jullie meisje. Die foto ontroert me heel erg. Die is zo mooi dat ik het niet met woorden kan beschrijven. Het is niet alleen omdat Annette en het kleine meisje zo mooi maar het is wel de manier waarop ze zo samen daar liggen. Ik wil maar gewoon zeggen dat ik hou van manier van de vrouwen. Hun mimiek, humor, ernst, hun...van alles.

Ik stuur dit nu even want het wordt me even te moeilijk

Alles heeft zijn tijd, Frank, je zal weer vertrouwen krijgen dat je een relatie aankunt en God is geduldig. Als je zover bent zal Hij haar je geven en je aan de hand nemen, ik weet het zeker.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:27
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

FRANKT627 schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen. Wel heb ik onthouden dat sommige mensen meer gesteld zijn op het EQ dan op IQ. Daar kan ik me erg in terugvinden. Niet iedereen heeft een kans gekregen om te studeren ondanks de IQ-capaciteiten die ze hadden.

Zelf heb ik erg veel gestudeerd. Soms gewoon uit pure hobby. Ik studeer graag en gemakkelijk. Ik ben ontzettend leergierig en toch nog wel een beetje wereldvreemd; Tijdens mijn abdij-jaren heb ik 5 jaar 'religieuze studies' gedaan. Nadien nog eens een andere HBO studie. Daarna nog veel zelfstudie. Wat heb ik er uiteindelijk mee bereikt? Niets dus. Want als het uiterlijk er niet is dan maak je sowieso weinig kans. Ook merkt ik hier dat de geloofsovertuiging ook nog eens moet matchen. Het is altijd wel iets. Dan heb je gestudeerd...en wat nu?

Frank, je reactie verbaast me een beetje. Van jou lees ik vaak positieve bijdragen waarin je intellect, je invoelingsvermogen en je brede interesse blijken. Allemaal - er zijn er vast nog veel meer - een groot deel het gevolg van je persoonlijke ontwikkeling tot nu toe, inclusief al je studie-inspanningen.
Dat heeft toch als resultaat dat je je leven interessant hebt gemaakt, je talenten hebt benut, veel boeiende mensen hebt ontmoet, veel voor anderen hebt kunnen betekenen en dat nog doet.
Je persoonlijke ontwikkeling gaat op cm - zo krijg ik tenminste van velen hier de indruk, geldt voor mij ook - vaak op een dieper niveau door. Vooral gaat het over hoe je nu in het leven staat, waarvoor je staat, hoe je jezelf ziet, hoe je wilt dat anderen je zien, welke eigenschappen je waardeert in een toekomstige partner, het gaat over wat je geloof ten diepste voor je betekent, waar je grenzen liggen op velerlei gebied.
En wat is er mis met je uiterlijk? Iedereen ziet de minder fraaie dingetjes van zichzelf uitvergroot ook van de buitenkant. Het gaat om aantrekkingskracht, Frank, dat weet je, en dat straalt door het uiterlijk heen.
November is niet de vrolijkste maand van het jaar. Heb jezelf lief en waardeer jezelf, respecteer jezelf en wees dankbaar voor wat je allemaal hebt kunnen bereiken. Leg je vragen bij onze Vader neer en laat je leiden door Zijn Liefde, geef de moed maar niet op, Frank.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zondag 7 november 2010, 21:54
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 17 oktober 2010, 20:33
BerichtOnderwerp: Renske en Bull.........

RENSKE067 schreef:

Wat een geluk, prachtig om te zien. Een heel voorspoedig huwelijk toegewenst en Gods zegen op jullie allen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 23:08
BerichtOnderwerp: Esther 10-10-'10

ANNETTE792 schreef:
En daar is ze dan:

Wat zullen jullie trots zijn op haar, wat een mooi blosje op een lief gezichtje!
Van harte en een voorspoedig herstel, succes met alles!

Laatst aangepast door
MIEKE364
op vrijdag 15 oktober 2010, 23:08
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 22:04
BerichtOnderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...

INKA401 schreef:
hoi ...

gezien jullie reaktie's, leeft dit probleem enorm ... en ben ik niet de enige die daar mee worsteld ... nou ja, ik moet ook niet overdrijven hoor, mijn pubertje is voor 95% wel lief, alleen het probleem dat hij op gezette tijden alleen thuis is ... ja en wat doe je dan als de hormonen door je lijf gieren en sommige dingen nogal spannend kunnen zijn?
idd ... de grenzen opzoeken, waar pa niet blij van word.
in het bericht van mieke staat érg veel ... veel om als vent van te leren, maar nu komt het ... inka klinkt nu stront eigenwijs , maar al deze goéd bedoelde adviezen zijn bij mij al bekend ... graag leg ik dit even uit ...
ik woon in een super klein, saamhorig dorp ... we kennen hier elkaar bijna alemaal, en na het overlijden van mijn vrouw was er ook gelijk iemand die de problemen van toen op zich nam ...
iemand die elke morgen om 7 uur hier was om mijn zoontje opweg te helpen naar school ... halen, brengen, halen brengen, jullie moeders kennen dit wel ... ik was er erg blij mee, en de spiraal ging omhoog ...
dit duurde van januarie tort oktober ... en toén ging het mis ... als toen mijn opppas zei van hé, eet je brood eens op, zei mijn zoontje ( toen nog maar 6 jaar oud) van uuuh maar JIJ bent mijn moeder niet? ... en ik zag dat het niet langer leuk was voor mijn zoontje en dacht na ...
ik kon het niét verkroppen dat de spiraal nu weer naar beneden ging, en besloot om een jáár lang thuis te blijven voor mijn zoontje ... en heb in die tijd, de moedertaak heel goed leren kennen ... pffffffffffff
mensenkennis heb ik opgedaan doordat ik een buurvrouw heb, die psychotherpeute is ... ons lot trok haar enórm aan, kwam hier élke dag om ons te begelijden, en nóg komt ze onverwachts nog wel een binnen lopen om te vragen hoe het met ons gaat ... jullie snap?
een kind heeft nou eenmaal aandacht nodg ... en vooral de opvang na school ... iemand die er voor hem is ... zijn verhaal aan hoord ... en hem het gevoel geeft dat digene waanzinnig om hem geeft, als je dít uitstraalt naar je kind, dan krijg je er alles van terug van wat je verwacht.
complimentjes geven .... jááá ... daar groeien kids van ... en de uitwerking is enorm ...
maar uuuh ... dit gaat hier in huis niet op hé ... pappa gaat om 6 uur de deur uit, en komt er om half zes weer ín ... en zoontje lief mist hierdoor zóóveel ... dat kattekwaad niet uit blijft ... zucht, zucht zucht ...

groetjes inka

Veel sterkte, Inka, blijf hem al het goede geven dat je hebt. Je staat er niet alleen voor. Opvoedtips haalde ik uit de boeken van Gordon, die kun je invlechten in jouw eigen manier van opvoeden. Hij heeft ook boeken geschreven om volwassenen communicatietrainingen te geven. Heel boeiend allemaal, ook voor je eigen ontwikkeling. Blijf genieten, ook van deze jongeling en veel succes!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 20:39
BerichtOnderwerp: Esther 10-10-'10

Annette en Pieter, ik ben blij voor jullie dat het zover is, dat jullie haar kunnen vasthouden en vertroetelen! Heel veel geluk met jullie dochtertje en zusje en ik wens Annette voorspoedig herstel.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:54
BerichtOnderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...

Lekker veel reacties, Inka. Er zit vast veel voor je bij. Wat mij hielp mijn zoon door zijn puberteit heen te helpen is me blijven realiseren dat hij het het moeilijkst had. Hij zit in de orkaan van alle indrukken vanuit de wereld waarin hij leeft waarvan hij stukjes en beetjes van gaat begrijpen. Zijn kindertijd in het paradijs is voorbij. Hij realiseert zich dat de mensen zo goed niet zijn, dat er veel kwaad is. Zijn wereld wordt steeds onveiliger. De verwarring is groot, geestelijk en lichamelijk. De hormonen gieren hem door het lijf, hij is man aan het worden. Hij raakt zijn vertrouwde ik kwijt. Tegen wil en dank moet hij volwassen worden.
Veroordeel het gedrag wat je van hem afkeurt duidelijk en motiveer dat zonder kwaad te worden, leg hem uit wat je voelt. Dat je wilt dat het goed met hem gaat en dat hij goed terecht komt omdat je van hem houdt, omdat hij je zo dierbaar is. Leg hem uit dat je niet wilt dat hem iets overkomt (spelen met vuur) omdat je er niet aan moet denken. Ook dat je niet wilt dat hij een ander iets aandoet wat je zelf ook niet wilt ervaren. Stel je voor hoe jij je zou voelen als je buurjongen jouw schuur in de fik zou steken! Voedt zijn inlevingsvermogen, zijn verantwoordelijkheidsgevoel.
Vertel hem wat je goed van hem vindt. Wat je aandacht geeft wordt groter. Geef zo min mogelijk aandacht aan negatief gedrag, negeer het of wijs het af en leg uit waarom. Geef hem elke dag minstens een compliment over wat hij goed doet en leg hem uit waarom je dat vindt. Maak elke dag fysiek contact, al is het maar een klopje op zijn schouder, je hand even op zijn arm.
Stel hem elke dag open vragen over wat hij doet en met wie hij omgaat, luister aandachtig en geef daar blijk van. Neem hem serieus, waardeer hem en blijf met hem kijken naar wat goed gaat, maak plannen met hem. Doe dingen samen met hem. Laat hem meedenken met dingen die je hem wilt leren, laat hem mee beslissen met aankopen.
Geef het niet op en leg alles in gebed voor Hem, vraag om Zijn inspiratie, geef je zoon iedere dag opnieuw in Zijn Handen en vraag Hem de beste vader te mogen worden die je kunt zijn, je zoon de beste zoon die hij kan worden.
Zet 'm op, Inka. Verlies je vertrouwen in de goede zaak niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?

Een mooi betoog, Chatuliem, waarin ik me best kan vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: annette

PIETER649 schreef:
Jetz gehts losssssss...

Aangezien Annet niet meer op of neer kon van de pijn en mede daardoor al wat slapeloze nachtjes heeft gehad... ja ik weet, mijn gesnork doet er ook geen goed aan... heb ik haar hedenmorgen bij het ziekenhuis afgegeven.
Voorlopig moeten medicijnen zorgen voor de slaap en pijnbestrijding.

Jullie zullen haar sprankelende aanwezigheid op forum en cm-chat voorlopig moeten missen.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(en ik eet voorlopig weer uit de muur... Huilende smiley, smiley in tranen )

Heel veel sterkte, Pieter en Annette, jullie neem ik op in mijn gebed.
Van harte wens ik dat het allemaal goed verloopt en dat je vrouw en baby gauw lekker bij je thuis hebt. Hou'je maar goed!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 00:07
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

EVA685 schreef:
Je zegt het precies goed.....afgod....dat zei die man ook, heb jij hetzelfde gezien?
Het bemoedigt me wel wat, toch zit ik ermee Smiley die vol vragen zit
terwijl ik toch echt met HEM leef en overal bij betrek.

Nee, Eva, ik heb het niet gezien, het staat in de bijbel, ergens, ik ben niet zo goed in het aanhalen van bijbelteksten. Het is een bekende tekst.
Zoals we je kennen als een zeer gelovige vrouw die anderen zo trouw en liefdevol bemoedigt, Eva, mag je toch niet kleingelovig zijn? Twijfelen, daar zijn we mens voor, dat doen we allemaal van tijd tot tijd. Over of we wel goed genoeg doen en of we wel genoeg volgens Zijn Woord leven. God houdt van ons, Eva, omdat Hijzelf ons heeft gemaakt zoals we zijn.
Er is ook het kwade, dat ons lafhartig aan het twijfelen maakt. Trap er niet in, Eva, en weet hoeveel Hij van je houdt. Hijzelf heeft je deze relatie gegeven omdat Hij niet wil dat je alleen bent. Wees dankbaar en blij met dit grote geschenk en geniet van hem zoveel je maar kunt en wees gelukkig! Daarmee eer je Zijn Liefde voor jou door zijn geschenk aan te nemen. Wees maar heel gelukkig met elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:58
BerichtOnderwerp: pijnbestrijding

PIETER649 schreef:
Door omstandigheden word ik momenteel bepaald bij pijnbestrijding.
Een moeilijk punt omdat ik het toch bijbels wil houden.

In Genesis word de vrouw uitdrukkelijk gezegd dat ze met smart haar kinderen moet baren.
De zondige mensch heeft 6000 jaar na dato de pijnbestrijding tot in de finesse ontwikkeld.
Er is een mogelijkheid bij de bevalling, tijdens het baren dus, als het ware, een ruggeprik te krijgen.

Wat is jullie, liefst onderbouwde, mening over deze vorm van pijnbestrijding waardoor het Woord uit Genesis haar waarde verliest?
Is dit te combineren met een christelijke levenswijze?

Het valt voor de aanstaande vader ook niet mee, hoor, laten we dat niet vergeten! Het lijkt me geen fijn idee te weten dat je geliefde een pijnlijke gang moet gaan om jullie nazaat ter wereld te brengen.
Ik ben ervan overtuigd dat ook hierin God het probleem heeft geschapen met de ene hand en de oplossing met de andere. Vrij vertaald, vergeef me, uit de bijbel. De wetenschap en ja, pijnbestrijding zullen het mogelijk maken jullie kind middels de keizersnede het levenslicht te laten aanschouwen. Wat een fantastische uitvinding. En zal het kind toch komen via de natuurlijke weg en wil Annette pijnbestrijding dan is er mijns inziens geen enkele reden in de bijbel te vinden (ik zou er niet naar zoeken, ook!) die daar tegen pleit.
Christus deed vele genezingen, zelfs op de Sabbat. Zou Hij willen dat we onnodig lijden? Daar geloof ik niks van.
Sterkte voor jou en je vrouw, Pieter en van harte een voorspoedige bevalling toegewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:52
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

EVA685 schreef:
Over samenkomsten gesproken, ik zag net bij Familiy7, prachtige zender, maar die man zei, alles wat je vasthoudt zul je verliezen,
ik werd er depri van, moet je dan je relatie meer vrijheid geven?
Zo langzamerhand weet ik het allemaal niet meer Twijfelende smiley

Lieve Eva, je bemoedigt altijd iedereen zo enthousiast en ik hoop dat ik je naast alle bemoedigingen ook een beetje moed mag geven.

Wat volgens mij wordt bedoeld is dat je, zoals het mij is uitgelegd, het beste God op de eerste plaats kan stellen. Dat lukt ons imperfecte mensen natuurlijk niet maar het is wel goed daarnaar te streven. Van je geliefde, je auto, je baan, je kinderen etc kan je een afgod maken, op de eerste plaats stellen. Op die manier laat je Gods liefde niet efficiënt toe in je leven. Als je Hem op de eerste plaats stelt, kan Hij je tegemoet komen in alles wat je graag wilt en wat naar Zijn wil is.
Houd goede moed, Eva en geniet maar van je relatie en alles wat God je gegeven heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 18:08
BerichtOnderwerp: Bij de chat zien dat een ander aan het terugtypen is.

THOMAS968 schreef:
Het zal vast al eens eerder geroepen zijn maar ik zou graag een indicatie krijgen in het chatvenster dat de ander een bericht aan het (terug)typen is. Je ziet dat ook bij MSN en het geavanceerde Ichat bijvoorbeeld. Het interface van CM doet me ook wat Spartaans aan, maar goed het gaat om de functionaliteit. Voor de groepschat is het wellicht minder van belang, maar ook denkbaar.

Is dat te realiseren, vraag ik me af. Of zit er een beperking in Java of iets dergelijks?
Ik denk dat veel mensen deze optie om te zien dat de ander aan het typen is op prijs zullen stellen.

mvrgr

Thomas

Lijkt me een heel goede verbetering! Goed idee!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 22:19
BerichtOnderwerp: Reiki & Therapeutic Touch - onbewust de demonen dienen

ANITA324 schreef:
Energy Healing: Reiki & Therapeutic Touch - onbewust de demonen dienen

Uittreksel van For Many Shall Come in My Name door Ray Yungen, hoofdstuk 6 http://www.lighthousetrailsresearch.com Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling, plaatje en voetnoten door M.V.

LTRP Noot: Technieken van energy healing (energiegenezing of -heelmaking) zoals Reiki, groeien snel in populariteit, zelfs in christelijke kringen. Als je zoiets populairs hebt als Dr. OZ telling millions
to practice Reiki
, dan realiseer je dat we niet met iets gering te maken hebben. Het is voor christenen belangrijk te weten dat deze vormen van “genezing” een occulte basis hebben en extreem gevaarlijk zijn.

Zij heelt met haar handen en, jongens!, als ze haar handen op je legt, dan weet je dat je aangeraakt bent. Zelfs naast je lichaam voel je het. Het is gewoon ongelooflijk. Maar ze is echt
afgestemd op een soort van hogere kracht.
[1]

Occultisten geloven dat de mens meer dat één lichaam heeft, dat er andere onzichtbare lichamen zijn die bovenop het fysische lichaam bestaan. Zij verwijzen naar één van deze als het “etherische lichaam” en geloven dat daarin energiecentra zitten die chakra’s genoemd worden.
De term chakra betekent “draaiend wiel” in het Sanskriet, de oude hindoetaal. Ze werden door helderzienden gezien als draaiende ballen van psychische energie. Er wordt geleerd dat er zeven chakra’s zijn, die
beginnen aan de basis van de ruggegraat2 en eindigen aan de bovenkant van het hoofd (de kruinchakra).

Elke chakra wordt verondersteld een aparte functie te hebben overeenkomstig bepaalde niveaus van bewustzijn. De chakra’s handelen als kanaal of geleider voor wat Kundalini of “serpent energy” genoemd wordt. Men beweert dat deze kracht gekronkeld maar latent aanwezig
ligt aan de basis van de ruggegraat, zoals een slang.
Wanneer bewust gemaakt tijdens meditatie, wordt deze verondersteld op te rijzen in de ruggegraat waarbij elke chakra wordt geactiveerd bij het opwellen naar boven. Wanneer de kundalinikracht de kruinchakra treft, ervaart de persoon verlichting van zelfrealisatie. Deze mystieke stroom brengt in de persoon teweeg dat hij weet God te zijn. Dat is de reden waarom soms naar Kundalini verwezen wordt als de goddelijke energie. Volgens New Age voorstanders is bij alle meditatieve methodes
energie en kracht betrokken, en hoe groter de kracht, hoe krachtiger de ervaring.

Fundamenteel openen alle energy healings de chakra’s, door middel van meditatie of het overbrengen van de kundalinikracht van iemand die reeds afgestemd (attuned) is:

Bij de zesde chakra wordt een persoon ontsloten tot een hoger niveau van intuïtie en innerlijke begeleiding.
Bij de zevende voelt de persoon een soort van fuseren met Geest
.[2]

1 Metafysisch: bovennatuurlijk, bovenzintuiglijk. ? Grieks, ta meta ta phusika: wat na, achter de fysieke zaken ligt.
2 Ik schrijf “ruggegraat” i.p.v. het taalkundig absurde “ruggengraat”.

Ik wens dat mensen weten dat energy healing qua natuur fundamenteel bovennatuurlijk is. Het is niet gebaseerd op iets fysisch tastbaars zoals bv. een massage. De chakra’s kunnen niet chirurgisch geopend worden om ernaar te kijken alsof het om fysische organen gaat.

Het chakrasysteem is de basis voor virtueel alle energy healing technieken. Bij energy healing wordt de kracht in de patiënt gekanaliseerd om zo het verlangde welzijn en de “heelheid” teweeg
te brengen van de persoon die ze ontvangt. Er bestaan vandaag een aantal te onderscheiden energy healing systemen. Maar alhoewel ze verschillende namen hebben komt de energie die ze aanwenden uit dezelfde bron.

Reiki

Een van de snelst groeiende New Age genezingstechnieken vandaag is Reiki, een Japans woord dat zich laat vertalen als universele levensenergie of God-energie. Ook wordt ernaar verwezen als de stralings- of radiatietechniek. Reiki is een oud Tibetaanse genezingssysteem dat herontdekt werd door een Japanse man in de jaren (19)80 en pas recent naar het Westen gebracht werd.

De techniek bestaat uit het plaatsen van de handen op de ontvanger en het activeren van de energie van in de practicus tot in de ontvanger. De practicus beschrijft de ervaring op de volgende manier:

Wanneer ik dat doe, wordt ik een kanaal waardoor deze kracht, dit sap van het universum, komt te stromen uit mijn palmen in het lichaam van de persoon die ik aanraak, soms licht, bijna onwaarneembaar, soms met hongerig zuigende trekken. Ik krijg het zelf ook als ik het geef. Het omgeeft ons tweeën, patiënt en practicus.[3]

Men verkrijgt deze kracht om Reiki te beoefenen door afgestemd (attuned) te zijn door een Reikimeester.
Dit wordt gedaan in vier sessies waarbij de meester de chakra’s activeert, waardoor een open kanaal wordt geactiveerd voor de energie. Het afstemmingsproces wordt niet kenbaar gemaakt in de algemene informatie maar wordt in het geheim bestemd voor hen die geïnitieerd worden.

Een van de hoofdredenen waarom Reiki zo populair is geworden is zijn schijnbaar aangename ervaring. Zij die Reiki ervaren hebben melden een krachtig gevoel van warmte en veiligheid. Een vrouw, nu een Reiki-meester, merkte na haar eerste ervaring op: “Ik weet niet wat dit is wat u hebt maar ik moet het gewoon hebben”.[4] Mensen doen zo’n uitspraken niet tenzij er een aantrekkingskracht bij betrokken is. Een succesvolle zakenvrouw prijst Reiki op de volgende manier:

Reiki zou beschikbaar moeten zijn middels elke medische, chiropractische en mentale gezondheidsvoorziening in dit land. Het te betalen honorarium is maar een kleine prijs voor zo’n indrukwekkende resultaten. Ik weet niet hoe Reiki werkt, maar het werkt; dat is alles wat telt voor mij.[5]

Het is een New Age leer dat eens iemand is afgestemd (attuned) hij of zij de kracht niet meer kan verliezen; het is voor het leven. Zelfs afstanden vormen geen barrière voor de Reiki-energie, want de kanaliseerder (chaneller) kan beslissen een afstandsgenezing toe te passen, waarbij de energie over grote afstand wordt gestuurd, zelfs duizenden kilometers ver. Een meester vertelt:

Je hebt gewoon de naam of een voorwerp van een persoon, of misschien slechts een afbeelding in uw hand, en u kan Reiki naar hen toezenden, waar ze ook zijn in de wereld.[6]

Meer dan een miljoen mensen beoefenen vandaag Reiki in de Verenigde Staten.[7] In veel gevallen zijn dat mensen die samenwerken met anderen op een therapeutische basis, zoals gezondheidsprofessionals, lichaamshelers, chiropractici en counselors. Niettegenstaande zijn bizarre en onconventionele natuur, heeft Reiki de gevoelige snaar geraakt bij een ongelooflijk aantal gewone, normale mensen. In Europa alleen is het aantal mensen dat Reiki accepteert erg indrukwekkend. Een Reikimeester beweert dat in de dertien jaar dat zij in Europa woonde zij alleen 45.000 mensen initieerde in Reiki als kanaliseerders (channelers).[8]

Het gaat bij Reiki helemaal om het gebruik van deze kracht om anderen te transformeren in het New Age bewustzijn. Zoals een Reiki-leider het stelt:

Het maakt ook een niveau van spirituele transformatie beschikbaar voor de niet-mediteerders, wat gewoonlijk gereserveerd is voor hen die een meditatief pad3 hebben.[9]

Verklaringen als deze onthullen dat Reiki op dezelfde lijn zit als alle andere New Age transformatie- inspanningen. Het verandert de manier waarop mensen de realiteit waarnemen. De meeste practici erkennen de waarheid hiervan. Een Duitse Reiki channeler geeft dit commentaar:

Het gebeurt frequent dat patiënten in contact komen met nieuwe ideeën na enkele Reikibehandelingen. Sommigen zullen Yoga gaan beoefenen of autogene training of ze beginnen te mediteren of [sic] een andere vorm van spirituele methode … Fundamentele veranderingen zullen zich inzetten, en nieuwe dingen zullen zich beginnen te ontwikkelen. U zal het gemakkelijker vinden om oude, afgeleefde structuren af te werpen en u zal merken dat u meer en meer geleid en gegidst wordt.[10]

Wat mij zorgen maakt is dat Reiki blijkbaar gecombineerd kan worden met gewone massagetechnieken zonder dat de ontvanger daar iets van weet. Een brief in het Reiki Journal onthult:

Reiki is een geheel nieuwe ervaring wanneer gebruikt in mijn massagepraktijk. Massage, zo dacht ik, zou een excellent hulpmiddel kunnen zijn om de radiatie te verspreiden van deze universele energie en de cliënt zou er zijn voordeel me doen en zich helemaal niet realiseren wat een wonderlijke groei er gebeurde in zijn of haar wezen.[11]

Van alle New Age praktijken en modaliteiten, is Reiki de meest intrigerende en beangstigende. Dit wordt uitgebracht in de volgende observaties door iemand van de voornaamste Reiki-meesters in het land. Hij onthult:

Wanneer ik psychisch naar de energie keek, kon ik ze dikwijls zien als duizenden kleine deeltjes van licht, zoals “corpuskels”4 gevuld met stralende Reiki-energie die door me heen en uit mijn handen vloeien. Het was alsof deze Reiki “corpuskels” van licht een doel en intelligentie hadden.[12]

Vermits Reiki niet via het intellect aangeleerd wordt kan het zelfs kinderen bijgebracht worden. In één Reikimagazine vond ik een advertentie dat een Reikihandboek voor kinderen aanbood: A Guide to Energy Healing for Kids. Het boek wordt omschreven als een “Gids die kinderen voorziet in wat zij nodig hebben om zich voor te bereiden op hun eerste Reiki Attunement”.[13]

Therapeutic Touch

Therapeutic touch (therapeutische aanraking) is een andere wijdverspreide genezingstechniek. Deze methode werd ontwikkeld en gepromoot door Dr. Delores Krieger, een professor in verpleging aan
de New York Universiteit.

Terwijl Reiki wordt verkregen door afgestemd (attuned) te worden door een meester wordt therapeutic touch verworven door standaard metafysische meditatie, dat algemeen “centering” wordt genoemd. Leraren van therapeutic touch erkennen graag:“centering is waarschijnlijk het belangrijkste deel van het hele proces”.[14] Een practicus vertelt dat toen zij voor het eerst met therapeutic touch in aanraking kwam, in een middelbare verplegerschool, dit voor haar “het gekste en meest geschifte wat ik ooit had gezien of gehoord” was. Dit scepticisme verdween niet. Zij legt uit:

Ik ging evenwel door het semester, en in het verloop voerde Dr. Krieger de procedure op mij uit. Het was toen dat ik wist dat er iets heel echts aan het gebeuren was, en daarom begon ik er meer over te leren, en beoefende het.[15]

Zoals anderen schrijft zij deze kracht toe aan “het individuele Hogere Zelf”[16] en voelt ze dat dit type van healing niet enkel voor het lichaam bestemd is, maar ook “erg spiritueel” is.[17]

3 Gautama de Boeddha vermeldt 84.000 verschillende paden die naar verlichting kunnen leiden en alle zijn meditatief
(Wiki).
4 Corpuskels: atomaire deeltjes.

Noten
1. Robert Hass and Cher, Forever Fit (New York, NY: Bantam Books, 1991), p. 165.
2. Joy Gardner-Gordon, Pocket Guide to Chakras (Freedom, CA: The Crossing Press, 1998), p. 13.
3. “Healing Hands”, op. cit., p. 78.
4. Joyce Morris, “The Reiki Touch” (The Movement Newspaper, October 1985).
5. Barbara Ray, Ph.D., The Reiki Factor (Smithtown, NY: Exposition Press, 1983), p. 63.
6. “Vincent J. Barra Psychic Healer Transmits Reiki Energy” (Meditation Magazine, Summer 1991), p. 31.
7. William Lee Rand, “Keeping Reiki Free” (Reiki News Magazine, Spring 2005), p. 37.
8. Mari Hall, “Reiki and the Adventure of My Life” (Reiki News Magazine, Summer 2006), p. 14.
9. Paula Horan, Empowerment Through Reiki (Wilmot, WI: Lotus Light Publications, 1990), p. 9.
10. Bodo J. Baginski and Shalila Sharamon, Reiki Universal Life Energy (Mendocino, CA: Life Rhythm, 1988), pp. 33,
49-50.
11. “Sharings” (The Reiki Journal, Vol. VI, No. 4, October/December 1986), p. 17.
12. William Lee Rand, “The Nature of Reiki Energy” (The Reiki News, Autumn 2000, p. 5.
13. The Reiki News, Spring 2006, p. 43.
14. D. Scott Rogo, “The Potentials of Therapeutic Touch”, Interview with Janet F. Quinn, Ph.D., R.N. (Science of
Mind, May 1988), p. 14.
15. Ibid., p. 83.
16. Ibid., pp. 83-84.
17. Ibid., p. 87.

Wat een duizelingwekkende belangstelling voor deze onderwerpen... Mijns inziens kan je je beter verre houden van wat je als gevaarlijk en occult betitelt in plaats van al die rare informatie in je geest toe te laten.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:04
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!

WILLEMIJN232 schreef:
Klopt wel Mieke, ik zie me er de polonaise nog niet op dansen.......... Knipoog smiley

in slowmotion misschien maar dat is zonde, het is een heel mooi luisterlied voor bij een herfstige avond bij de kachel met de kaarsjes aan...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen

THOMAS968 schreef:
Jarige Marian:

Zeker weten! Zij hebben vaak hele 'rake' analyses. Knipoog smiley

Zelfs Trouw glijdt wel eens uit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Thomas, Trouw lezer.

Zeg, Thomas,
1. Dit is een vrouwentopic en volgens mij ben je een man...dus mag je wel lezen maar niet reageren, of geldt dat niet meer, damens?
2. de opmerking van de jarige Marian (van harte, Marian) is een heel rake, over de rake analyses in Trouw.
3. Wat zou het leven zijn zonder waarheid over vrouwen in de krant.
4. Het bewijs is geleverd, de politiek kan niet zonder vrouwen; er kan geen kabinet worden gevormd zonder vrouwen in de denktank, laat staan dat een kabinet kan worden gevormd zonder vrouwen. Lachende smiley met blinkend witte tanden eh juist!
5. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 22:34
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!

CHATULIEM619 schreef:
Ede Staal staat bekend als de beste vertolker van het Groningse lied. Een Groningse Johnny Jordaan. De liefde voor het platteland, de rust de gehechtheid aan die rust komt hier sterk naar voren. En dat is voor meer mensen herkenbaar.

Johnny Jordaan, Chat?....die vergelijking gaat nogal mank volgens mij, hoor.
Is toch een heel ander genre.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 26 Volgende
Pagina 13 van 26