ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:21
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

Dan iets anders ...

In een ander topic werd geschreven dat God tegen iemand zegt, heel persoonlijk "Vertrouw je op Mij of vertrouw je op de medicatie".

Wat als deze persoon geen gehoor had gegeven aan het Woord van God, en was begonnen met de medicatie, dus voorbij was gegaan aan de persoonlijke boodschap van God gericht aan hem?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:51
BerichtOnderwerp: operatie

JOSINA022 schreef:
Ff weer een update...

Ben inmiddels een week thuis en heb alweer 2 controles gehad.

Het abces zit en draagt nog behoorlijk. Op zich goed dat het draagt, maar minder goed is dat het nog niet minder wordt.

Wat betreft mijn hb...uitslag krijg ik maandag (net als alle andere waardes), maar de klachten worden niet minder, dus veel gestegen zal het nog niet zijn.
Maar zolang ze niet bellen is het iig niet gezakt naar het niveau dat ik weer een bloedtransfusie nodig zal hebben en dat is weer positief.

De inwendige catheter mag er pas 31 oktober uit, die moet dus langer dan gepland blijven zitten. Dit omdat mijn lijf erg traag is in het genezen.

Beide artsen hebben wel gemeld dat het nog wel heel lang kan gaan duren voordat ik echt weer de oude ben. Ik ben nu 4 maanden bezig en volgens de gynaecoloog kan ik er rustig het dubbele van gaan maken voordat ik weer mijn normale en werkzame leven terug heb.

Intussentijd nog steeds flink aan de pijnstillers en vooral niets kunnen. Alles dat ik doe is teveel. Gisteravond ben ik wel naar de Bijbelkring geweest en dat was fijn, maar wel met gevolg dat vannacht weer erg veel pijn heb gehad en er nu weer uitzie (en voel) als een spook.
Maar het weegt niet op tegen het fijne van het samenzijn gisteravond!

Ik verlies nog steeds de moed niet, hoewel het wel een aanslag is op mijn geduld zo langzamerhand. En die extreme moeheid, pijn en lamlendigheid maakt het er niet beter op.

Dus helaas...ik blijf jullie nog ff vervelen hier...heb tijd in overvloed Knipoog smiley

Hoi Josina,

Gelukkig dat je de moed niet verliest.

In een ander topic werd geschreven over vertrouwen hebben en vertrouwen houden.
Ik hoop en bid dat je je vertrouwen houdt in God de Vader, dat Hij ondanks alle moeilijkheden en ziektes dicht bij jou staat en blijft staan.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:44
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

FRANKT627 schreef:
neen, ben mails aan het verwijderen Gefrustreerde smiley
Eigenlijk zouden ze wel zo'n knop mogen uitvinden waarmee je een hele reeks mails kan aanklikken en verwijderen.

Tegen het einde van de rit is mijn muis versleten...en mijn vinger ook Boze smiley

als je nou de mails selecteert die je wilt houden, verplaats je die naar een een andere map (wel even aanmaken) en verwijder je de rest van de mails met één druk op de knop.
Ga op postvak in of op verzonden staan, rechtermuisknop -- map opschonenen of alles verwijderen ... een Belg kan de was doen ... Smiley die vol vragen zit (hoewel)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:30
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

FRANKT627 schreef:
Vandaag wil ik ons oud-Cm-collegaatje Marijan072 van harte feliciteren met haar verjaardag...

Een mooi en bijzonder nieuw levensjaar wens ik haar toe.

He Marijan ... van harte gefeliciteerd met je verjaardag ... feliciteer je zus ook maar ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:27
BerichtOnderwerp: Off topic gaan.

PIETER649 schreef:
heb je daar vaker last van?
daar kun je iets aan doen hoor!
overleg eens met je huisarts Knipoog smiley Clown smiley

Gaat jouw huisarts dan off-topic

Kom je met een verstuikte enkel en ga je weg met een ingepakte zeurzak ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:22
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

VISSER278 schreef:
0 - 0

Ajax ... een club met zoveel ambitie ... geen woorden maar daden ...

0 - 0 ze zullen wel veel na te praten hebben
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:29
BerichtOnderwerp: Fileleed

COOTJE711 schreef:
Staan jullie ook regelmatig in de file?
Wat voor filerijder ben jij? (stress, gelaten, vluchtstrookrijder, tijd voor hobby's etc etc)

Zag net misschien wel dè oplossing voor het file probleem òf goede bezuinigingsmaatregel....? Clown smiley

http://nos.nl/video/272751-hoeveel-chinezen-passen-er-in-een-taxibus.html[/url]

Er gaan veel tamme schapen in een hok ...

Met schoolkinderen is dat dus gelukt ... Maar waar vind je 64 tamme christenen (die willen carpoolen) ... Clown smiley

Ik sta gelukkig nooit meer in de file ... maar toen ik nog wel regelmatig in de file stond ... grrr ... gelaten, altijd in de "langzame" baan, maar niet van links naar rechts en weer terug, om maar "sneller" thuis of op bestemming te zijn ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 15:02

CROSSROAD317 schreef:
Zou God dan ook acteren ...

Jakobus5:13 Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet. 17 Elia was een mens als wij, en nadat hij vurig had gebeden dat het niet zou regenen, is er drie-en-een-half jaar lang geen regen gevallen op het land. 18 Toen bad hij opnieuw, en de hemel gaf regen, en het land bracht zijn vrucht weer voort.

SHANITA130 schreef:
Staat 'redden' , niét genezen.

Verder zie ik niet wat dit bijbelgedeelte met het zogenaamde 'genezingsdiensten' te maken heeft.

'Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen.'

Staat niet van organiseer een grote 'healing'-bijeenkomst ergens in een zaal, en vraag toegangsgeld, en/of hou een of meerdere collecte(s) met nadruk van hoe meer je geeft, hoe meer God zal zegenen.

Dat klopt, er staat "redden" niet "genezen" ... dat staat een vers verder ... "en de Heer zal hem laten opstaan". En nog een vers verder staat het het woord genezen weldegelijk.
Er staat ook nergens dat het geen grote bijeenkomst mag zijn ... Het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet ... en of dat tijdens een grote healing-bijeenkomst is of thuis bij iemand ... het gaat om het gebed van de rechtvaardige ... en om dat gelijk maar aan de hand van de Bijbel duidelijk te maken, lees eens Handelingen 2:43 en hoofdstuk 3 waar Petrus een verlamde geneest. Waar: in de tempel waar een grote meningte getuige is van dit wonder ... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:44
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

ROADY641 schreef:
Ik zie duidelijk een verschil tussen Gods willen en het menselijk willen.
Voornamelijk dat laatste daar schort het nogal 's aan.

Je gaat mij echt niet wijsmaken dat een liefdevolle God die het allerliefste wat Hij had, voor de mens heeft gegeven, dat is Zijn Zoon, dat diezelfde God niet een vredige slaap voor elk mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte gezondheid voor ieder mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte vrede op aarde zou willen. Dat diezelfde God een hongerloze wereld zou willen. De bijbel zegt dat AL het goede, elke goede daad van Hem komt. Dan ben ik van mening dat je Hem zeer te kort doet door te zeggen dat Hij niet altijd het goede wil voor een mens....

Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt.
God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?

Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....

Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt.
Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen.

En ik besef heus wel dat elk mens in een proces zit, waar hij/zij (hopelijk met de Here God) in wil groeien. En dat tijdens dit proces de dingen helder zullen worden, kennis wordt opgedaan, de geest stukje bij beetje verlicht wordt, daar rust komt etc etc.

Quote:
Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt.
God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?

Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....

SHANITA130 schreef:
Ik ben zo blij dat ik verlost ben van deze onzin.....

--

Geef dan ook aan wat je onzin vind en kom met duidelijke bijbelse argumenten die zijn beweringen tegenspreken.

... Nu kom je alleen maar met een loze nietszeggende opmerking ...

Lees voor de aardigheid eens Romeinen 6 ... misschien dat je die "onzin" dan ook kunt gaan toepassen in je eigen leven
Of lees Efeze 5:1-21 eens aandachtig door

Maar misschien zegt deze tekst wel voldoende
2 Korinthe 3:5 Niet dat wij vanuit onszelf zo bekwaam zijn dat we dit als ons eigen werk kunnen beschouwen; onze bekwaamheid danken we aan God. 6 Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.
Geschokte, onthutste smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 14 september 2011, 14:44
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:05

SHANITA130 schreef:
Er zijn ook mensen die erg goed kunnen acteren.....

Héél erg goed....zo goed dat zelfs de meest intelligente personen er met open ogen intrappen.

Zou God dan ook acteren ...

Jakobus5:13 Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet. 17 Elia was een mens als wij, en nadat hij vurig had gebeden dat het niet zou regenen, is er drie-en-een-half jaar lang geen regen gevallen op het land. 18 Toen bad hij opnieuw, en de hemel gaf regen, en het land bracht zijn vrucht weer voort.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 00:29

ROADY641 schreef:
Dat is waar Cross,
Maar ik bemoedig Erika liever met iets dat haar aanspoort de oorzaak van haar slapeloosheid te vinden.
Ik weet namelijk zeker dat elk mens een vredige rustige slaap kan hebben. Daarvan ben ik rotsvast overtuigd.
Ik weet intussen ook wat de mens -ten diepste- uit de slaap houdt...
Een slaapapneu misschien ?? om maar iets te noemen ...

Maar ja, als je dat hier gaat vertellen word je meteen afgevuurd en gestenigd door een paar voorbijgangers...

Ik ben benieuwd wat de mens ten diepste uit de slaap houdt ... ???
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 00:25

CROSSROAD317 schreef:
Roady ik ben het met je eens !!!

Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen.
Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.

Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.

Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God.
Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ???

ANNETTE792 schreef:
Maar vind je het dan een gebrek aan vertrouwen als het niet zonder medicijnen gebeurd of begrijp ik je dan verkeerd?

Ik vind het geen gebrek aan vertrouwen als het niet zonder medicijnen gebeurt. Ik neem aan dat je bedoelt dat God je geneest zonder medicijnen ...
Maar ik vind het ook geen gebrek aan vertrouwen als het door medicijnen gebeurt.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 21:28

Roady ik ben het met je eens !!!

Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen.
Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.

Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.

Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God.
Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ???
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 23:56
BerichtOnderwerp: 11 September Bethel Drachten Bijbelstudie Openbaring deel 7

MIEK114 schreef:
Jammer van de autopech.
maandag vanaf 18 uur staat de dienst op de site: www.bethel.nl/openbaringen of in de mediaplayer op dezelfde site.

Op naar 9 oktober voor deel 8 ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 23:14
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

WILLEMIJN232 schreef:
Voor jou mag yoga onschuldiger zijn dan roddel en achterklap, voor mij staat het bijna op één lijn. Ik vind yoga nog steeds een occulte bezigheid.

En ook al is yoga voor jou alleen maar ontspanning het neemt niet weg dat de achtergrond, van yoga en de houdingen die je aanneemt tijdens je uurtje yoga, weldegelijk een diepere betekenis hebben.

ik moet je eerlijk zeggen dat ik roddel en achterklap stukken ernstiger vind dan mijn uurtje yoga in de week. Met roddel en achterklap beschadig je mensen en doe je mensen vaak ook onterecht pijn......Zo hoor je als christen niet te leven, weten we allemaal......
Ach ik heb brede schouders en dat ze over me kletsen is mij al lang bekend. En om eerlijk te zijn, ik maak me er ook wel schuldig aan, net als al de mensen van CM die ik wel eens heb gesproken ... maar over iemand praten hoeft niet altijd roddel of achterklap te zijn ...
Ik denk dat het punt is dat jij er veel betekenis aan hecht maar om mij dan gelijk maar van occulte zaken te betichten vind ik zelf erg ver gaan....... Ja als ik yoga occult vind doordat de achtergrond m.i. occult is, dan zal dat de conclussie zijn.
Ik ben en blijf een oprecht christen die op yoga zit........en eigenlijk durf je ook wel wat te zeggen..........je beticht dus gewoon iemand van occulte bezigheden omdat jij dat vind........ Herhaling, "Ja als ik yoga occult vind doordat de achtergrond m.i. occult is, dan zal dat de conclussie zijn"
Is dat wel christelijk? Sinds wanneer is iets niet christelijk als je zegt hoe je er tegen aan kijkt, het is een mening die ik weergeef en die mening kan ik zelfs aan de hand van de Bijbel staven ... Je kan het er niet mee eens zijn, prima.......ben ik ook niet met jou stelling van kom maar God vergeeft je wel enz....Het leven is vaak te gecompliceerd en te moeilijk om dat zo te kunnen zeggen en bij sommige mensen blijven littekens bestaan en dat begrijpt God prima hoor.........Maar als dat jouw diepste overtuiging is heb ik dat te respecteren......... Wat probeer je nu te zeggen, ga je vergeven vergelijken met yoga ... ?? Vergeven is een Bijbels gegeven dus het tegenovergestelde van yoga m.i.
En net wat Thomas al aanhaalde in zijn schrijven, wat denk je van al die mensen die anti depressiva slikken en een verandering van geestelijk welbevinden krijgen....Ik vind het een zegen dat het er is of noem je dat dan ook occult?????? Deze stelling vind ik erg tricky. Medicatie in welke vorm dan ook, in dit geval zal ik het bij anti-depressiva houden, gaat niet uit van universele energiestromen en banen die je dichter bij of tot God brengen. Om heel direct te zijn, ik vind deze stellingname zelfs zo listig dat ik me oprecht afvraag waarom je zo in de aanval gaat ... ???
Je kan er hele theorién van Internet plukken maar het gaat erom wat je zelf voelt en beleeft en voor God en jezelf kan verantwoorden.
En ik vind werkelijk niet dat ik een mindere christen ben omdat ik een uurtje per week de sprinkhaan of de krokodil doe.......
Ik vind het jammer dat christenen zich inlaten met occulte zaken, en ik vind het mijn plicht om christenen te wijzen op de gevaren die in yoga schuilen. De achtergrond en de denkwijze van yoga is occult, dat heb ik opgezocht op internet en geplaatst ... Vanuit bepaalde stadia in meditatie de paranormale gaven worder versterkt ... De weg naar een eindeloze gelukzaligheid en een nieuwe magische wereld staat open. Je hoeft alleen nog maar een wens uit te spreken en het gebeurt ... Je mag het van mij zien als onschuldig, voor mij is het niet onschuldig. Jij mag vinden dat vergeven niet zo simpel is, "kom maar God vergeeft je wel enz...." voor mij is dit wel simpel en waarheid. En ondanks mijn littekens, hoe diep die ook zaten, door te vergeven ben ik vrij van dat stuk wrok en bitterheid ... zo simpel is het voor mij, en dat gun ik jou ook van harte !!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:07

FRANKT627 schreef:
Boze smiley nou had ik dit niet van jou verwacht hoor... Huilende smiley, smiley in tranen niemand houdt van mij...zelfs Cross niet

Kop op FrankT ... die lachspieren zullen in één dag toch nog niet verschrompeld zijn Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:01
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MAJARO438 schreef:
dat ik zo stoned was van de pijnstillers die ik gisteravond heb gekregen in het ziekenhuis dat ik me vanmorgen heb verslapen en door een collega wakker werd gebeld dat ik een vroege dienst had ipv een late. Als gevolg daarvan mijn pijnstillers voor vandaag vergeten heb in te nemen, me over 2 stoelen van de auto heb neer gevleid en toch nog heb gewerkt met extra ondersteuning van collega. Je kon mij niet van client onderscheiden. Verraste, verbaasde smiley

majaro

Beterschap en sterkte toegewenst
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 21:56

FRANKT627 schreef:
Vrouwelijk aandacht krijgen kan leuk zijn...maar niet in dit geval... Als nu straks Erika ook nog begint is het vrouwenkransje compleet en kunnen ze deze arme donder nog meer onder vuur nemen... Boze smiley

Ik denk dat ik maar weer even verdwijn...in de tuin en ga snoeien...

pfff, nat worden in de plassen en op een geschildert schommelbankje gaan liggen... Gefrustreerde smiley

Ik maak me ernstig zorgen om je Frank ... je miept als een Trien ... Staat daar de T soms voor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt gggrrijns ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 17:06

[quote=WILLEMIJN232]Je denkt dat maar je hebt er niet opgezeten dus je vult het erg in.......
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik yoga onschuldiger vind dan de roddel en achterklap die ik hier zo af en toe hoor.......
Laat mij maar lekker 1 x per week de krokodil , sprikhaan en de tijger doen.....en daarnaast kan ik prima christen zijn.......dus wat je zegt klopt niet.......
En nare ervaringen? Denk je dat mensen die met de kerk niet hebben???????[quote]

----

Voor jou mag yoga onschuldiger zijn dan roddel en achterklap, voor mij staat het bijna op één lijn. Ik vind yoga nog steeds een occulte bezigheid.

En ook al is yoga voor jou alleen maar ontspanning het neemt niet weg dat de achtergrond, van yoga en de houdingen die je aanneemt tijdens je uurtje yoga, weldegelijk een diepere betekenis hebben.

De dieren die je bijv. aanhaalt, krokodil, sprinkhaan en tijger, je noemt ze vast niet voor niets, zullen jouw totemdieren zijn. Door op internet, ik heb bewust niet gezocht op christelijke sites maar alleen op reguliere yoga sites, e.e.a. na te zoeken kwam ik erachter dat deze “houdingen” uit de hatha yoga voortkomen.

Hieronder een overzicht uit de verschillende yoga sites.

Het term hatha bestaat in het Sanskriet uit ha (zon) en tha (maan), wat verwijst naar het evenwicht tussen tegengestelden. Yoga betekent "juk", "verenigen", "beheersen". Yoga in zijn brede context, kan als volgt worden gedefinieerd: een hindoeïstische filosofie die leert de geest, het gevoel en het lichaam te beheersen, om daarmee de vereniging met God te bereiken.

Hatha yoga wordt vaak gezien als de weg van de kracht en is in het Westen vaak niet meer dan de lichamelijke oefening. In zijn oorspronkelijke uitoefening gaat het om meer dan alleen de puur fysieke aspecten, als kracht, gezondheid, souplesse en welbevinden en is het een zoektocht naar de vereniging van energieën binnen in de mens.

Hatha yoga wordt ook wel gezien als een weg die bestaat uit de brug tussen de wereld van binnen en van buiten, tussen het materiële en het spirituele en tussen het essentiële en het existentiële bestaan. De tegenstelling tussen zon en maan, komt in verschillende uitingen terug. Zo wordt de lucht die door het rechterneusgat naar binnen gaat "adem van de zon" genoemd, terwijl de "adem van de maan" door het linkerneusgat gaat. Het evenwicht tussen uitersten komt ook tot uitdrukking in bijvoorbeeld:

vrouwelijk / mannelijk
beweging / onbeweeglijkheid
inademing / uitademing
aanspannen / loslaten

Indiakundige Jean Herbert geeft de volgende definitie over Yoga:

"Yoga is de staat waarin de mens zich onder één juk met het Goddelijke bevindt, dat wil zeggen verbonden met het Goddelijke, zoals dit wordt uitgedrukt in het woord religie."

Met een kleine variant drukt het woord yoga de toestand uit, waarin de 'waarneembare mens' ook verbonden is met de 'wezenlijke mens', dat wil zeggen waarin de mens zijn ware aard heeft herkregen en er in overeenstemming mee leeft. Aldus Jean Herbert.

Bij het ontdekken van totems moet je eerst achterhalen of het een Levens Totem, Een Journey/Reis Totem, een Boodschap Totem of Schaduw Totem is. Alle totems zijn krachtig maar de betekenis die de totem brengt zal afhangen van jouw actie, afhankelijk van welk type totem naar jou toe is gekomen.

**Krokodil - Kracht; Overleven; Moederschap; Oer-energieën van geboorte; Initiatie.
**Sprinkhaan - Macht der stilte; Griezelige sprongen vooruit.
**Tijger - Passie; Kracht; Devotie; Sensualiteit; Nauwkeurigheid.

Yoga is een geheime wetenschap (Gupta Vidya), die niet in boeken kan uitgelegd worden. Yoga kan alleen door orale overdracht doorgegeven worden, omdat deze kennis gebaseerd is op "realisatie".

Enkele kernpunten binnen de (hatha)yoga:
**Een oneindige, dubbele energiestroom (Shiva and Shakti) is de fundamentele bouwsteen van je wezen. Er zijn twee in/uitgangen: één bevindt zich ca 15 cm boven je kruin en één bevindt zich in je bekkenbodem.
**Er zijn tien morele principes en idealen (Yama's and Niyama's) om je te helpen een juiste innerlijke houding te krijgen en in harmonie te komen met de natuur.
**Om de vele fysieke houdingen (Asana's) op een succesvolle wijze te beoefenen vermijd je te zweten, ondanks het strekken van je lichaam. Elke keer dat je oefent houd je de houding wat langer aan, zonder te bewegen. Je lichaam herstelt helemaal en wordt fit doordat bepaalde energiecentra (Cakra's) gestimuleerd worden en in harmonie (Sattva) gehouden worden.
**Er zijn acht technieken, die we energiecontrole oefeningen noemen (Pranayama's), om de kwaliteit en de kwantiteit van jouw energie tussen de twee in/uitgangen te herstellen. De oefeningen zorgen ervoor dat je tijdelijk gezond, soepel en sterk wordt.
**Er zijn elf technieken, energiezegels (Mudra's), om verschillende energie niveau's met elkaar te verbinden. Zo kun je altijd over voldoende energie beschikken om te leven, of om de kwaliteit van je leven te verbeteren.
**Er zijn vier verschillende soorten onthechting oefeningen (Pratyahara's) om controle te verkrijgen over je zintuiglijke en motorische organen. Deze helpen ook bij de controle van je gedachten, emoties en stemmingen.
**Er zijn vier stappen om een correcte concentratie (Dharana) te verwerven en vier soorten concentratie om een totale gezondheid en een hoger bewustzijn te verkrijgen.
**Echte meditatie (Dhyana) is het resultaat van concentratie, waarbij totale abstractie optreedt van elke gedachte, behalve één. Alleen vanuit deze toestand kan fysieke onsterfelijkheid bereikt worden, alsmede diverse occulte vermogens. De activiteit van je hersenen kan uiteindelijk gestopt worden.
**Er zijn twaalf verschillende soorten contemplaties (Samadhi's) om je hoger bewustzijn onder controle te krijgen. Ze laten je echte vreugde, liefde en vrede ontdekken en beleven. De activiteit van je hart kan uiteindelijk gestopt worden.
**Er zijn dertig verschillende soorten concentratie-meditatie-contemplatie oefeningen (Samyama's), die de hoogste technieken van Yoga vormen. Deze oefeningen openbaren je de werkelijkheid van vele verborgen paranormale vermogens die in je sluimeren. Ze leiden je naar Zelfrealisatie, Verlichting en Bevrijding.
**De verschillende technieken worden spontaan na vele jaren oefenen. De weg naar een eindeloze gelukzaligheid en een nieuwe magische wereld staat open. Je hoeft alleen nog maar een wens uit te spreken en het gebeurt.

Wat ik me afvraag, als het alleen maar voor de ontspanning is en verder geen betekenis heeft, waarom noemen mensen het dan yoga ?????
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 16:02
BerichtOnderwerp: Singledag 2012 ?!

ADELAAR559 schreef:
Verduidelijking .......

Noord NL is in mijn ogen nog steeds:

Groningen
Friesland
Drenthe

Heb ik hiermee wat heldere informatie gegeven? Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Lachende smiley Knipoog smiley

Voor zover een "noorderling" uit het hoge noorden helder kan zijn ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik dacht altijd, dat als ik bij Zwolle de IJssel over was, dat ik dan in Noord NL was Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:25
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

SHANITA130 schreef:
Al meer dan duizend reakties, en elke keer één zinnetje, da's is géén discussie. Maar een 'slow chat'.

Ik moet zeggen dat je wel aardig met het "slow chatten" uit de voeten kunt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:43
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

SHANITA130 schreef:
Met die onzinnige slow chat maak je het ook moeilijker voor mensen die wél serieus over het geloof willen discussiëren.

Zieke smiley

Je reageert volgens mij in een verkeerd topic Gefrustreerde smiley

Maar als je er behoefte aan hebt, mag je ook in dit topic serieus over je geloof praten hoor (al is het dan wel off-topic) Twijfelende smiley

Ik wou wel verlengen maar kon niet verlengen, hoe graag ik ook wou ... mijn portemonnee was van siepelleer ... Huilende smiley, smiley in tranen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:28
BerichtOnderwerp: 11 September Bethel Drachten Bijbelstudie Openbaring deel 7

CROSSROAD317 schreef:
Zondag 11 September 2011 is er weer een Bijbelstudie de serie over Openbaring.
Deze avond deel 7 met als onderwerp "Harmagedon en de bruiloft van het Lam"

Aanvang: 19.30
Einde: ± 21.00
Voorganger: Orlando Bottenbley

Verzamelen tussen 19.10 en 19.20 bij de ingang

http://www.bethel.nl/actueel/actueel/diensten/openbaring_deel_7_harmagedon_en_de_bruiloft_van_het_lam.html

De delen 1 tot en met 6 zijn te beluisteren via onderstaande link, om vast in de stemming te komen ...
(hier staan ook studies uit 2006 / 2007 over Openbaring)

http://mediaspeler.bethel.nl/category/openbaring/

Crossroad
Leonard o.v.
Billy
2 aanmeldingen oud leden
..
..

zet je naam er maar bij Lachende smiley

UP

..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:26
BerichtOnderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond

CROSSROAD317 schreef:
Wie heeft er zin om mee te gaan naar de band Trinity

Wanneer: 22 oktober 2011
Waar: 2de Exloërmond (Drenthe)
Aanvang: 20.30
Einde: 22.30

Kosten: € 12.50 + € 2,- reserveringskosten per ticket

Voor wie: Iedereen die van muziek houdt en het leuk vind om andere CM'ers te ontmoeten. Introducees zijn natuurlijk welkom ...

Meer informatie ...

http://www.bandtrinity.nl/nl/tour-dates/item/28-trinity-live-

Klein voorproefje -- Trinity -- 4*4 -- X-Noizz Flevofestival

http://www.youtube.com/watch?v=0bxzxniN7zk

Crossroad
Billy
..
..
..
..

Zet je naam er maar bij Lachende smiley

UP

..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 12:20
BerichtOnderwerp: Singledag 2012 ?!

ADELAAR559 schreef:
Das niet het punt, zucht! Gefrustreerde smiley
Ik begon het topic met de vraag of er niet eens een singledag in het noorden georganiseerd kan worden--> Het geografische noorden. Niet meer, niet minder. Ik heb het niet over reisafstand gehad, ik heb het ook niet gehad over de reistijd. Gewoon een simpele vraag.

Ik denk dat je die vraag "beter" bij Judith kunt neerleggen Adelaar.

En wat is het geografische noorden ... als je er van uitgaat dat Amersfoort "midden" Nederland is ... Dan is Zwolle toch Noord-Nederland?

Uploaded with ImageShack.us

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 8 september 2011, 12:22
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:01
BerichtOnderwerp: Geneest God altijd als we genoeg geloven?

MARIAN519 schreef:
Als we genoeg geloven....
Maar wie bepaalt of we genoeg geloven?
LIgt dit niet alleen bij God?

En gaat het wel om de kwantiteit van ons geloof of om de kwaliteit?

Ik geloof dat God, net als Jezus deed, iedereen genezen kan en will..Hij heeft immers ons geluk op het oog?

Alleen denken wij dan vaak aan een lichamelijke genezing en liefst direct...of op onze tijd..

Maar God doet alles op Zijn tijd...en geneest soms op een andere manier dan wij willen en denken kunnen..

Hij heelt ons...innerlijk..
......daarom wordt Jezus onze Heiland genoemd..de grote Heelmeester..

Ik vraag me af, wie er dan niet genoeg zou geloven ... Twijfelende smiley

Degene die bidt of degene waarvoor gebeden wordt ...

Matteus 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’ (NBV)

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 5 september 2011, 23:02
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:50
BerichtOnderwerp: De hel

JOLAN931 schreef:
Wat een rare tekst eigenlijk.
De bijbel is er toch duidelijk over? Natuurlijk is er een hel, net zo goed als er een hemel is.

De bijbel geeft ook duidelijk aan wie daar zullen komen...dieven , moordenaars, gierigaard, dronkenlappen , overspelers en alle anderen die zich niet bekeren van hun zonden.
Het geloven in de hemel kan niet los staan van het geloven in een hel. Hoe het daar exact is weet geen mens, Daar waar voor eeuwig geen genade meer is. Het gaat onze vreselijkste gedachten ver te boven. Daar is de volmaakte toorn van God, terwijl in de hemel Zijn volmaakte zaligheid is, zo mooi dat we ook die niet kunnen bevatten.

Dit staat heel duidelijk in Johannes 3:17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Om het heel duidelijk te stellen, het gaat dus om iedereen die niet geloofd in Jezus Christus, die Hem niet hebben aangenomen als hun persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker die mensen gaan naar de hel ...

Dus niet je goede werken, je doop, je kinderdoop, dat je opgedragen bent door je ouders, je belijdenis, het geloof van je ouders, je studie theologie enz. enz. Alleen hij of zij, die gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is, dat die Jezus Christus jouw schuld heeft gedragen op het kruis van Golgotha, dat Zijn Bloed jouw zonden heeft weggewassen, dat Hij voor jou de dood heeft overwonnen is een wederom geboren (mens) christen.
En dan kun je bovenstaande allemaal weten ... maar je hebt Hem niet toegelaten in je hart, dan is het theorie en geen hartezaak, dan ken je Hem niet ... Lukas 8:11 Dit is de betekenis van de gelijkenis: Het zaad is het woord van God. 12 Het zaad op de weg, dat zijn zij die geluisterd hebben, maar daarna komt de duivel en graait het woord weg uit hun hart, om te voorkomen dat ze worden gered door te geloven.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 20:57
BerichtOnderwerp: Grace en Sjaak

Sjaak zong nog een lied zingen voor zijn lieve vrouw ...

Melodie opwekking 566

Grace ik verlang naar jouw aanwezigheid
Bij alles wat ik doe
Mijn liefde voor jou alles overstijgt
Daarom wijd ik heel mijn leven aan jou toe

Grace mag ik er zijn in voor en tegenspoed
Bij alles wat wij doen
Dat de liefde onze wegen leidt
En ons jawoord on voor altijd verblijdt

Refrein:
Dank U Heer, voor wat U geeft
Zegen ons Heer, als nieuw gezin
Hier zijn wij, U toegewijd; wij aanbidden U.

De tijd van alleen zijn is nu voorbij
Eén plus één maakt ZES
Ja, de kinderen horen er ook bij!!
Samen zijn is een hele levensles

Jezus koning van de eeuwigheid
Wij geloven in Uw Woord
Wat geschreven staat geeft zekerheid
Want Uw woorden brengen Leven aan wie hoort

Refrein:
Machtig Heer, alles wat leeft
zingt tot Uw eer in eeuwigheid
Hier zijn wij, U toegewijd; wij aanbidden .. U Wij aanbidden U
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 20:33

Dat is het gevaar Mariska, mensen hebben er baat bij en dus is het goed ...
De uitleg van het, door jou geplaatste stukje, geeft duidelijk aan dat het niet bijbels is.

Persoonlijk denk ik dat satan de macht heeft om te kunnen genezen, maar dat hij daardoor wel mensen aan zich bindt, en dat zowel yoga als reiki door hem zijn geintroduceert als zijn antwoord op "gebedsgenezing". En wat satan aanbiedt is nooit goed ... Occult is het enige juiste woord voor reiki en yoga ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 20:03
BerichtOnderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond

Wie heeft er zin om mee te gaan naar de band Trinity

Wanneer: 22 oktober 2011
Waar: 2de Exloërmond (Drenthe)
Aanvang: 20.30
Einde: 22.30

Kosten: € 12.50 + € 2,- reserveringskosten per ticket

Voor wie: Iedereen die van muziek houdt en het leuk vind om andere CM'ers te ontmoeten. Introducees zijn natuurlijk welkom ...

Meer informatie ...

http://www.bandtrinity.nl/nl/tour-dates/item/28-trinity-live-

Klein voorproefje -- Trinity -- 4*4 -- X-Noizz Flevofestival

http://www.youtube.com/watch?v=0bxzxniN7zk

Crossroad
Billy
..
..
..
..

Zet je naam er maar bij Lachende smiley

..