Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 mei 2010, 11:48
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
JOHANNEKE817 schreef: | Hoi allemaal!
Ik wilde me toch ook maar opgeven voor de picknick! Ik kom met 3 kinderen, waarvan twee kleintjes dus het is wel even afwachten hoe dat gaat! Maar als ik zie hoeveel er komen moet het allemaal wel lukken. Tot zaterdag, hopelijk met de zon erbij
Johanneke |
tuurlijk lukt het, johanneke; met rond de vijftig man/vrouw hulp! leuk dat je erbij bent,joh!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 mei 2010, 08:25
Onderwerp: ff weg...
|
|
|
nee, hoor; ze komt er aan...........hihi half vol; weet je nog, jonathan??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 mei 2010, 08:18
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
RIK120 schreef: | 4Hydroxy-3-methoxybenzaldehyde of toch?
Die snackbarhouder keek me heel raar aan toen ik dat bestelde |
hahaha, wat vroeg hij; of je bij de apotheek had moeten zijn???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 mei 2010, 08:14
|
|
|
toch maar een jas aan dan, imre; niet gaan slapen op de hei, maar voetballen met de jongens, rondjes wandelen met de dames.... in beweging blijven......... dan krijg je t echt niet koud
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 21:05
|
|
|
IMRE695 schreef: | Grote vraag: wat gaat het weer doen? |
het weer gaat steeds gezelliger doen natuurlijk imre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 19:07
Onderwerp: ff weg...
|
|
|
ik ga je helemaal niet missen; tot gauw!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 15:04
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
INEZ910 schreef: | Als hier niemand is die het kan gebruiken: de gezinnen waar mijn collega's en ik werken kunnen het vaak wel... nu is 078 en 050 een behoorlijke afstand voor een aantal dozen met kleren.. Wellicht is er bij jou in de buurt een werkeenheid/afdeling van het Leger des Heils en zijn er daar ook gezinnen die je er blij mee kunt maken !! |
ik heb hier nog een auto vol dozen, gesorteert op maat, inez; ik had het bewaard, ivm een eventuele crisis plaatsing, maar daar komt toch niet zo veel meer van, verwacht ik....... kom je toevallig naar de picknick, dat we ze even over zouden kunnen zetten in jouw auto?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 10:21
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hannah neemt E306 300 472a 322 471 472e 339 450 263 330 332 333 202 440 410 160b 101 160a!!!!mee naar de picknick. oftewel broodje gezond |
nee, nee, vissertje! je had het over chocoladebroodjes!! nu niet beginnen over gezonde broodjes he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 10:15
Onderwerp: Doop in de Geest
|
|
|
MAR907 schreef: | Matt. 28:19 is overduidelijk niet correct als het over 'een doop in 3 namen' gaat, omdat:
- er maar 2 namen zijn, namelijk die van Jezus (Yeshua) en die van GOD (JHWH) - de Bijbel aangeeft dat er slechts in één naam redding voor ons is (Hand 4:12); in naam van Jezus (Yeshua). - geschiedschrijver Eusebius melding maakt van matt 28:19 zonder het bestaan van het '3-namen-doopgedeelte'. Een aantal eeuwen later ten tijde van de Nicea-geloofsbelijdenis (3-ene-kerkgod) verschijnt (oa in Codex Vaticanus) 'opeens' de aanvulling met een doop in 3-namen; kennelijk behorende bij die 3-ene-kerkgeloofsbelijdenis...
Kortom: bijbels geloof in 1 GOD én 1 Heer behoeft beslist geen bekrachtiging in 3 namen; slechts de naam van Yeshua (Jezus) is voldoende; tot eer en Zegen van GOD! |
mar, ik heb hiervoor al eens aangegeven dat ik er op mn 18e eens een studie van heb gemaakt, in een discussie met jehova's getuigen. ik zou je graag uitnodigen er eens dieper op door te gaan; t is wel pittige kost, maar ik verwacht niet dat je daar erg veel moeite mee zult hebben.
mijn vraag aan jou is dan ook; hoe verklaar jij de bijbeltekst uit 1 johannes 5; "drie zijn er die getuigen in de hemel; de Vader, het Woord, en de Heilige Geest, en deze drie zijn EEN"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 10:03
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk niet dat het een probleem is maar dat andere mensen het als een probleem zien....Denk je niet? Mijn ervaring hier is toch wel dat ik met de mensen waar ik het helemaal niet mee eens ben hele goede en leerzame gesprekken heb gehad en waar we toch-en dat is het mooie- uitkwamen op begrip voor elkaar......
Willemijn |
zo is dat willemijn....... t kan erg leerzaam zijn, inderdaad! en ik zeg maar zo; je hebt pas een probleem, wanneer je er een probleem van máákt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 20:51
Onderwerp: Eindtijd
|
|
|
INEZ910 schreef: | Dat heb ik gedaan... maar die hele eindtijd theorie ken ik niet.. vandaar mijn vraag om uitleg |
inez, de tekst die bedoeld wordt vind je in mattheus 24; 32-34 en leer van de vijgeboom deze gelijkenis; als zijn tak teer wordt, en de bladeren uitspruiten, dan weet je dat de zomer nabij is, zo gijlieden ook; wanneer gij "al deze dingen" zult zien, zo weet dat het nabij is, voor de deur, want voorwaar Ik zeg u; dit geslacht zal niet voorbij gaan, voor al deze dingen geschied zullen zijn...
welke "theorie" er bedoeld wordt, weet ik echter ook niet........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 14 mei 2010, 20:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 20:12
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nee......is dat hier normaal dan,dat je dan een knipoog stuurt?? |
dan zal t wel een foutje zijn, denk ik. toen ik net op cm stond, heb ik ook op mn ontdekkingstocht per ongeluk geknipoogd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 19:03
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb een knipoog gekregen van een...........vrouw (hopelijk een vergissing????) Ik heb die cursus hard nodig! |
misschien heeft ze op haar profiel staan; op zoek naar vriendschap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 19:00
|
|
|
oooh, dat klinkt goed zeg! ik ben dol op E306 300 472a 322 471 472e 339 450 263 330 332 333 202 440 410 160b 101 160a!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 17:50
Onderwerp: picknick-with-music
|
|
|
WIMBRIENE892 schreef: | Ik vind het een leuk idee Hannah Wie gaan er al mee? Is er al een datum? Ik ben alleen van het openbaar vervoer afhankelijk
Groeten wim |
ik heb alleen deze aanmeldingen gelezen, wim maar ben zelf druk genoeg op t moment om twee picknicks te organiseren; is t geen idee, als jij dit topic in de gaten houdt? (maw; mag ik dit topic naar jou delegeren??? )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:49
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
niet definitief verloren gelukkig; wel denk ik dat je op die manier de zegen van God in je leven tegenstaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | en nu schijnt men een bepaalde schroom te hebben een bijdrage te leveren..... |
lijkt het je niet een beetje vroeg, om dit al vast te stellen na 23 uur en 45 minuten, chatuliem???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:43
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zucht... moeilijk onderwerp. Domme vraag misschien: hoe weet je dat je Gods Geest ontvangt en dat het dus geen inbeelding is?
Verder moest ik aan koning Saul denken, die soms door een boze geest werd bezocht en dan weer in vervoering raakte door Gods Geest ('Behoort Saul ook al tot de profeten?').
In mijn type kerk is het: Woord en Geest. Het één kan niet zonder het ander. Aan het Woord toets je de juistheid van de Geest. En de Geest maakt het Woord als een lamp voor je voeten. |
in mijn type kerk ook al, imre...... en ik verwacht dat iedere christen dat wil. en als je er de bijbel naast legt, dan zie je in galaten 5 vers 22 en 23; de vruchten van de Geest zijn liefde, vrede lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en matigheid.
een boom herken je aan de vruchten, een goede boom brengt goede vruchten voort, al moeten ze wel rijpen...... dus wanneer je de vruchten van de Heilige Geest ziet rijpen in je leven, dan is de Geest dus aan het werk.
wat betreft Saul, imre; saul wilde david doden, en stuurde tot drie keer toe boodschappers naar het plaatsje rama, om david op te pakken, en ging uiteindelijk zelf; maar de Geest beschermde david, door saul's hart in de lofprijzingen mee te nemen, zodat david kon vluchten. een hoofdstuk later vind ik nl bij saul geen liefde, blijdschap vrede etc meer terug, maar moordnijgingen ed. dus het lijkt mij wel van belang, om de context van de bijbelgedeelten ook mee te nemen in je overwegingen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 20:06
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 12 mei 2010, 20:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:22
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik vraag het gewoon...... "Zeg ken jij de mosselman?" |
want jan die viel in dui---gen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:12
|
|
|
grut, jos; wat kunnen mensen toch een verschillend godsbeeld hebben! ik heb een God die niet veroordelend is ingesteld, maar genade biedt. het enige dat Hij van ons als mensen vraagt, is om te vertrouwen op Zijn Woord. de voorwaardelijke liefde die je noemt, heeft God niet, want Hij had ons al lief toen wij nog vijanden van Hem waren..... de enige reden dat Hij mensen af moet wijzen, zodat zij verloren gaan, is wanneer zij Zijn liefde blijven vertrappen, jaar in jaar uit. Hij weet hoe ons lichaam werkt, en geeft daar ook aanwijzingen voor, zodat je de gaven die we als mensen van Hem ontvangen, ook op de juiste manier zou gebruiken, en daar gelukkiger van worden. ik hoop dat je onze God inmiddels ook anders hebt leren kennen!! ik kan drie keer niets met je bericht, als ik eerlijk ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 19:19
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
[quote=ANITA324]
Hij heelt gebrokenen van hart, en verbind ze in hun smart; wanneer je met ellenden tot Hem je om genezing zult wenden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 18:58
|
|
|
is dat niet in veel groepen zo, imre; dat er een vorm van groeps-code is?
(voldoende gemis om tot Christus te komen, volkomen verlossing, en dankbaarheid naarmate het besef er is van wat je ontvangen hebt.... )
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 11 mei 2010, 19:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 18:55
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ik begrijp je gevoel van schaamte anita; maar de man die je dit aangedaan heeft, zou zich moeten schamen; een meisje van 5 hoeft zich niet te schamen want zij heeft niets fout gedaan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 18:12
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
en als de kerkdienst God centraal stelt, rik, en t werk van de Heilige Geest? wie moet het dan doen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 16:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hannah,
ik begrijp je stukje heel goed maar ik denk ook dat jij je thuis voelt en net zo denkt als mensen in jouw kerk.....Helemaal niets mis mee begrijp me goed.... Maar je moet je ook kunnen voorstellen dat het niet altijd makkelijk is om je aan zo'n cultuur te onttrekken als je je daar niet thuis voelt en er een andere beleving van kerk op na houdt...... Neem van mij aan dat je dat nog jaren parten kan spelen..........
Willemijn |
er zijn ook mensen binnen deze gemeente die een eigen opvatting hebben over dingen, willemijn, en hoewel ze dan wat meer aan de zijlijn van de gemeente functioneren, naar hun eigen keuze, doen ze evenwel nog de leiding van de jeugdgroepen en dergelijke...... dus intolerant kan ik mijn kerkelijke gemeente zeer zeker niet noemen. ik weet dat er minder accepterende gemeenten zijn, maar deze gemeente heeft geen moeite om mensen hun eigen stukje identiteit te laten behouden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 14:43
|
|
|
ik vraag me af of we in dezelfde bommelerwaard wonen, en bij dezelfde kerkstroming zijn aangesloten, imre; ik schrik enorm van de toon van je betoog;
ik ken deze fijne gereformeerden als mensen die hun vrije zaterdag opofferen, om me te komen helpen met verhuizen, klussen op te knappen, hoewel ze zo druk zijn met gezin, kerkewerk en 70 urige werkweek. die rijke man, zoals je die in je verhaal noemt, zou mijn huisbaas kunnen zijn; zonder hem had ik met twee kleine kinderen op straat gestaan! hij doet er alles aan, om het me hier naar mijn zin te maken; zelfs mn tuingrond wordt nog aangevuld, en hij laat een pergola plaatsen, omdat hannah dat zo leuk vind!! gemeente leden bieden me aan, om mijn kinderen op te vangen, zodat ik een paar uur vrij ben van verantwoordelijkheden; er wordt voor me gebeden, gevraagd of ik het nog wel trek, met me meegeleeft; t is zelfs zo; dat ik niet eens hulp hoef te vragen, meestal is het zo, dat ik kan zeggen, dank je voor je aanbod, maar ik red het wel hoor! wetten worden me niet opgelegt, zover ik zie; en een etiket "pas op; gescheiden" heb ik ook niet op mn voorhoofd.
ik denk, imre, dat het kan helpen, om met een zonniger bril de wereld in te kijken, denk je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 00:12
|
|
|
MAR907 schreef: | Om op een fluit die dwars ligt te spelen en ook nog tegelijk zingen, dat lijkt mij sowieso moeilijk om daar aan toe te komen.
|
die dwarse fluit blijft de 22e thuis hoor mar...... en zingen doe ik vrijwel altijd......... behalve als ik mn mond vol heb, zoals tijdens een picknick
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:52
|
|
|
HANNAH810 schreef: we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind) vriendin van nisha met pleegkindje willianne485 met twee kinderen roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje anita324 walenka 689 duifje176
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mark811(misschien met zijn broer) mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 imre695 peter646 kanjer134 louwrens662 henk546 schaapherder herman040 dirkjan078 leo571 met drie kinderen jan853 met vijf kinderen premnath106
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........
het wordt hoe langer hoe leuker............... maar volgens mij heb ik nooit tijd genoeg om aan zingen toe te komen.... gelukkig maar voor degenen die wel gevoel voor muziek hebben!!
.
|
|
Naar boven |
|
|