Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 13:37
Onderwerp: Staatsloterij
|
|
|
Maarre, bedankt voor al jullie adviezen, maar wat zouden jullie doen was mijn vraag???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:45
Onderwerp: Staatsloterij
|
|
|
Ja, ik ben ontdeugend, maar deze week ga ik voor het eerst eens een staatslot kopen. Wat zou ik gaan doen als ik een grote prijs win? En wat zouden jullie doen met een prijs van 1 miljoen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 22:13
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
HENK710 schreef: | Ging iedereen er maar zo makkelijk mee om Marian... Voor velen is het meer dan enkel dat... (is het trouwens ook, want de roman is op historie gebaseerd) Zoals voor ons de Bijbel meer is dan enkel een boek... | De zgn bewijzen zijn allang weerlegd hoor, het is volledige fictie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 12:17
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
Eerlijk gezegd vind ik de Bijbel niet zo onduidelijk hoor. Als je een goede vertaling leest, kun je 98% goed lezen....Mensen maken het zelf vaak onduidelijk, omdat ze de Bijbel zo graag willen aanpassen aan hun ideeën en gedachten. Wat betreft de term "duistere teksten". Dit heeft een hele sterke lading, omdat er mensen zijn die geloven dat er verborgen boodschappen in de Bijbel zitten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 12:05
Onderwerp: DONKERE DAGEN VOOR KERST
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Chat, je kan ook elke dag en elk jaar opnieuw met je volle verstand verder gaan, èn desondanks toch voelen op deze dagen (en andere momenten) dat het verdriet je leven blijft overheersen! De ene mens is de andere niet, niet met en in zijn emoties en in zijn reageren. Dit doet niets af aan die mens zijn wilskracht hoor. | Eerlijk gezegd denk ik dat je zelf er een heleboel aan kunt doen. Dat zeg ik uit ervaring, met verdriet valt heel goed te leven. Natuurlijk heeft iedereen wel eens momenten van gemis, maar uiteindelijk krijgt het een plaats in je leven en hoef je je er niet door te laten overheersen. Als het verdriet na jaren je leven nog overheerst, heb je een heel groot probleem. Toen ikzelf op een vreselijke manier geconfronteerd werd met de dood van een familielid, heb ik bewust gekozen om de plek waar het ongeluk gebeurd was niet te ontwijken. Heb ik bewust gekozen het leven van mijn kinderen niet in het teken te stellen van dit verlies...Dagen in het teken stellen van het gemis, zorgt er alleen maar voor dat het je verlamt...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 28 december 2010, 12:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 18:01
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | da's wel het laatste waar je mee wil reizen | zegt de buschauffeur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 10:19
Onderwerp: Sfeer en onderlinge contacten.
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Dat zegt niks over jou en dat zegt niks over de ander.
Afspraak is dat het Forum niét gebruikt zal worden voor persoonlijk gerichte veroordelingen. Hier is weer sprake van uitlokken.... Waar ik niet op in ga... | Ik weet niet waar je die veroordelingen leest, wel weet dat ik het enige wat je kunt doen, is een positieve houding te hebben in de chatbox. Dat scheelt al een enorm stuk.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 27 december 2010, 10:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 09:10
Onderwerp: Sfeer en onderlinge contacten.
|
|
|
Eerlijk gezegd vind ik dat dit behoorlijk op gezeur en geklaag begint te lijken. In de chatbox is het heel vaak gezellig. En net zoals in het echte leven zijn er wel eens momentjes dat het wat minder gezellig is..... Ik denk dat je jezelf alleen maar mee hebt als je voortdurend loopt te denken hoe slecht het is. En de een is nu eenmaal anders dan de andere. Accepteer gewoon eens dat je met de ene nu eenmaal beter kunt opschieten dan de ander. Dat zegt niks over jou en dat zegt niks over de ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 00:32
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
We kunnen ook gewoon een feessie afspreken in maart? Kan ik gelukkig geen ezel zijn.....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 24 december 2010, 00:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 12:41
Onderwerp: Rom 8
|
|
|
Een tweede vraag die ik hier neer wil leggen is: hoe is jouw omgang met God? Om dit goed te begrijpen, is het belangrijk te kijken wie God is in de Bijbel. Het belangrijkste aspect van Zijn handelen heeft slechts één doel: nl een intieme omgang met de mens. In een ander stukje op het forum heb ik dit duidelijk gemaakt: God wil wonen bij de mensen. Als we in de hemel zijn zullen we altijd in Zijn aanwezigheid zijn, maar ook hier op aarde kunnen we dat voor een deel beleven.
Met Kerst vieren we immers dat God de Vader Zijn zoon stuurde om bij ons te zijn? Ook nu kunnen we wandelen zoals Henoch wandelde met God. In hoeverre belemmert onze angst echter dat we vrijmoedig met Hem wandelen? Hoe intiem gaat u met God om?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 23 december 2010, 12:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 12:27
|
|
|
Na deze theoretische verhandeling terug naar de praktijk. Hoe ziet ons dagelijks leven met God eruit.
Het eerste wat ik merk, is dat voor veel mensen het begrip zonde een vaag begrip is. Weerstand bieden aan zonde, wat is dan zonde? En omdat ze dat niet goed kunnen definiëren kunnen ze er niet tegen strijden. Het geeft vaak een te passieve houding, aan de ene kant weten ze dat ze zondigen, maar wat ze precies verkeerd doen en hoe ze dat kunnen overwinnen is vaag. Meestal laat men het erbij en vraagt voor de zekerheid regelmatig vergeving voor zonde, zonder dat ze er verder mee kunnen. Ik geloof echter dat we er een veel actievere houding tegenover kunnen hebben. Als we geloven, dat de Geest ons zonde openbaart, staan we er dan wel voor open om tegen die zonde te strijden en uiteindelijk af te leggen?? Of leggen we dat gewoon naast ons neer, omdat dat wel gemakkelijker is. Is het niet veel gemakkelijker een slachtofferrol aan te nemen tegenover de Heer dan dat we actief bezig zijn om ook dingen af te leggen die niet goed voor ons zijn?
2 Tim 1 schreef: | God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid. | Als we geloven dat de Geest in ons woont, moeten we tegelijkertijd beseffen, dat dit niet een geest van lafhartigheid is, maar van kracht...We hebben dus de Geest ontvangen om overwinning te behalen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 23 december 2010, 12:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 11:35
|
|
|
Heb ff gekeken in de agenda. Het volgende kerstfeestje op zaterdag 17 december 2011???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:37
|
|
|
DAVID923 schreef: | je zegt niks verkeerds, maar wel weer eenzijdig, en het is niet zo dat we als christen-kind van God niet getuchtigd kunnen worden, integendeel, vandaar mijn tegengewicht. | Laten we deze tekst er dan eens bijhalen.
Hebr 12 schreef: | Nu wij door zo’n menigte geloofsgetuigen omringd zijn, moeten ook wij de last van de zonde, waarin we steeds weer verstrikt raken, van ons afwerpen en vastberaden de wedstrijd lopen die voor ons ligt. 2 Laten we daarbij de blik gericht houden op Jezus, de grondlegger en voltooier van ons geloof: denkend aan de vreugde die voor hem in het verschiet lag, liet hij zich niet afschrikken door de schande van het kruis. Hij hield stand en nam plaats aan de rechterzijde van de troon van God. 3 Laat tot u doordringen hoe hij standhield toen de zondaars zich zo tegen hem verzetten, opdat u niet de moed verliest en het opgeeft. 4 U hebt in uw strijd tegen de zonde uw leven nog niet op het spel gezet. 5 Kennelijk bent u de bemoediging vergeten die tot u als tot kinderen wordt gericht: ‘Mijn zoon, je mag een vermaning van de Heer nooit terzijde schuiven en nooit opgeven als je door hem terechtgewezen wordt, 6 want de Heer berispt wie hij liefheeft, straft elke zoon van wie hij houdt.’ 7 Houd vol, het betreft hier immers een leerschool, God behandelt u als zijn kinderen. Welk kind wordt niet door zijn vader berispt? 8 Maar als u die leerschool niet doorloopt zoals alle anderen vóór u, dan bent u geen kinderen, maar bastaards. | Allereerst spreekt het van een strijd die we voeren om de zonde in ons leven af te leggen en de strijd aan te gaan. De veroordeling is van ons weggehaald door Christus Jezus, maar de zonde is een dagelijkse strijd. We kunnen deze strijd aangaan, omdat we in Christus de kracht hebben gekregen weerstand te bieden tegen zonde. En als je van God houdt wil je niet eens dat de zonde haar grip op je leven behoudt. Maar het gaat te ver te denken dat God ons straft als het ons niet lukt. Het leven in Christus is een leven met vallen en opstaan. Soms zijn er overwinningen, en soms laten die langer op zich wachten dan dat we willen. Als we maar in alles oprecht blijven voor Hem en ons afhankelijk van Hem opstellen, zal Hij ons leiden naar volwassenheid, dwz een evenbeeld zijn van Hem in onze woorden en daden. Op deze manier zullen we merken dat de strijd die we voeren, door omstandigheden, tegenslag of zonde onze status in Christus alleen maar bevestigt, omdat God ons als Zijn kinderen ziet en niet als bastaards. Dus getuchtigd worden, is opgevoed worden door God. Zelfs onze grootste strijd kunnen we zien als een manier van leren en te vertrouwen dat God onze Vader ons niet in de steek laat.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 23 december 2010, 12:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 00:52
|
|
|
DAVID923 schreef: | @chat, Jazeker wel! ik ben wedergeboren en heb de Geest ontvangen, God heeft van mij een nieuwe schepping gemaakt,erken Hem ook als ABBA. en ken de liefde, wilde alleen wat Bijbels tegengewicht geven.
@THOMAS
Zo zie je maar dat zelf ook van jouw vooronderstellingen en paradigma afgaat, want nee ik kom juist NIET van een traditie als streng gerformeerd/calvinistisch zoals je misschien denkt. Mijn hele punt is juist een evenwichtig BIJBELS beeld. niet eenzijdig of projectie van onze vaderlijke wensen. net zoals die opwekkingsliederen dus onbewust veroorzaken.
edit: God heeft me uit de wereld getrokken, had geen kerkelijke opvoeding what so ever. Puur door de Bijbel te bestuderen en de Leiding van de Geest ben ik waar ik ben, de kerken die ik later bezocht waren eerder eyeopeneres voor de dingen die er fout waeren dan dat ik er groeide. |
Waarom heb je behoefte er een bijbels evenwicht in aan te brengen? Het lijkt wel alsof je reageert in een reflex. Je moet vooral laten zien, dat God ook een oordelend God is. Waarom???
De basis van de relatie met God is liefde. En dat wil heel wat zeggen. Liefde van Hem voor mij, omdat Hij Zijn Zoon gestuurd heeft naar deze wereld. Deze tekst vertelt mij dat we niet bang hoeven te zijn voor God, omdat de Geest in ons woont.
vers 1 schreef: | Dus wie in Christus Jezus zijn, worden niet meer veroordeeld. 2 De wet van de Geest die in Christus Jezus leven brengt, heeft u bevrijd van de wet van de zonde en de dood. |
Dat oordeel van God is verdwenen als we in Christus zijn omdat we bevrijd zijn van de wet. De wet veroordeelt de zonde immers. Het oordeel geldt niet meer voor de verlosten in Christus. We hoeven dus niet te vrezen. De term In Christus zijn beschrijft een status. Je bent in Christus als je een kind van God bent. Verliezen we deze status als we zondigen? Sommigen denken dat wel. Ik denk dat dat pas het geval is, als we Hem de rug toekeren. Zolang we Hem vasthouden, zullen we in Christus zijn. Zeggen we Hem vaarwel, dan zal Hij ons laten gaan. Maar dat heeft niks te maken met de dagelijkse zonde die we doen, die zijn immers betaald door Jezus aan het kruis. Hij is voor onze zonde aan het kruis gegaan, niet omdat we uit onszelf zo perfect waren. Nu leven mensen vaak in een kramp. Aan de ene kant geloven ze wel dat God hun bevrijd en verlost heeft van het oordeel van de wet, maar zodra ze iets verkeerds doen denken ze meteen dat God hen straft. Je kunt niet iemand lief hebben en tegelijk bang voor Hem zijn. Veel mensen hebben dat in hun eigen leven ook gemerkt omdat ze getrouwd waren met een partner die hun overheerste...Dan was er waarschijnlijk wel liefde, maar die liefde werd overheerst door angst om het fout te doen. Hoeveel mensen laten zich in hun geloof leiden door hun angst voor God en hoeveel door hun liefde voor Hem?
Onze status van In Christus zijn houdt nog meer in. We zijn niet alleen verloste zondaars, nee, we mogen ons zelfs kinderen van God noemen. Dat houdt dus in, dat onze relatie verder gaat dan alleen maar genade ontvangen. We mogen dus bij Hem komen en Hem aanspreken als Abba, wat eigenlijk papa betekent. De Geest geeft ons de vrijmoedigheid en de kracht om Hem aan te roepen als papa. Dit geeft de intimiteit van onze relatie met God weer. Een kind houdt van zn Vader, ook al vindt hij Hem nog wel eens streng. Een Vader staat klaar om Zijn kind te helpen. lief te hebben en te vergeven...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 22 december 2010, 10:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:18
Onderwerp: Afscheid Chris Algra
|
|
|
Word je nu zelf ook lid van CM???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:17
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik zat mij af te vragen wat jij bedoelde met "samen leven?" Blijkbaar bedoelde jij dus onder een dak leven.... Vandaar dat ik daarop reageerde om te weten wat je nu precies bedoelde....
Even los van je reactie...
Toen ik verloofd was met mijn vrouw bestond "borderline" nog niet als diagnose.... Zes weken voor onze eerste trouw datum kwam mijn vrouw in een rustoord terecht waarvan de psychologe tegen mij zij dat ik beter de relatie kon verbreken en dat er genoeg betere vrouwen waren... Ik had die keuze, maar heb bewust voor haar gekozen omdat ik van haar hield en wist dat zij van mij hield....tevens had ik mijn geloof waarop ik vertrouwde..... We hebben samen twee kinderen gekregen waar ik dol gelukkig mee ben... Ondanks wat we in ons gezin meegemaakt hebben, heeft de Here Jezus altijd centraal gestaan en heeft ons doorheen geholpen.... Alleen met menselijke liefde zouden we niet ver gekomen zijn....
Iemand die "borderline" heeft kan ook heel goed lief hebben, alleen het uit zich anders dan bij een gemiddeld iemand.....(zacht uitgedrukt)
Wat heeft het betekend voor mijn kinderen om verlaten te worden op een radicale wijze en beslissing, van hun moeder door "bordeline"???? en voor mij??? (why me Lord???). Het zijn twee kinderen die weten wat verlatingsangst en daarop bindingsangst inhoudt..... Dat is voor mij nog een taak, om hun te helpen om daarmee te leren om te gaan....
Snapt iemand in de omgeving of de familie het??? Nee....niemand....zelfs hier op CM niet.... Alleen wanneer iemand begrijpt wat "ware liefde" inhoud die kan het verstaan.... Liefde zoeke zichzelfe niet...(dat is wat Chat geloof ik bedoeld)... In een relatie zoek iemand de liefde bij een ander en niet bij zichzelf..... Dat is wat ik duidelijk probeer te maken.... God houd van deze wereld zoals we zijn en niet onder voorwaarde's en/of verwachtingen van onszelf....
Je gaat ervoor of je gaat er niet voor... die keuze ligt bij elk..... | Mar, ik heb bewondering voor de manier waarop jij met je geliefde omgegaan bent. Ik moet zeggen, dat ik dat niet zou kunnen. Zeker niet als ik van tevoren wist wat er aan de hand was. De problematiek is gewoon te zwaar, het is alleen maar geven en helemaal niks ontvangen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:40
Onderwerp: het 7de gebod.......
|
|
|
DAVID923 schreef: | Jezus zelf ook in mat 19.
Daarom meng ik me niet in de topic over scheiden, dan word ik waarschijnlijk gestenigd:P | Nou David, ik dacht dat we altijd goede discussies hadden. Geef je mening maar, vind ik geen probleem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 18:40
Onderwerp: Afscheid Chris Algra
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Ik moet helaas afscheid nemen van al mijn ChristianMatch-vrienden. Ik heb besloten om Provident, het bedrijf dat eigenaar is van ChristianMatch, te verlaten. Mijn laatste werkdag zal zijn op 23 december.
ChristianMatch is in 5 jaar uitgegroeid tot iets heel moois, en daar ben ik dankbaar voor. Ik ben ontzettend blij voor de bijzondere band die ik met velen van jullie heb opgebouwd. Daar wil ik jullie allemaal dan ook hartelijk voor bedanken.
Ik wens jullie allemaal Gods onmisbare zegen toe.
Fijne feestdagen en een gezegend 2011 allemaal.
Chris Algra | Dank je wel Chris voor alles.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 17:18
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
WILMA082 schreef: | Een bizar verhaal van witte en zwarte bijbels.... . een rare draai die dan aan de inzegening wordt gegeven en roept alleen maar op tot geroddel. Dit gaat volgens mij helemaal in zoals de Here wil dat we met elkaar omgaan: liefdevol en vergevingsgezind. Ik geloof dat de Here seks voor in het huwelijk bestemd heeft en als een stel daar de fout mee in gaat, moeten ze dat vooraf met God in orde maken. Toch doet dit voor mij niet af aan de waarde van een kerkelijke huwelijksbevestiging (zie eerder stukje). | In sommige kerken mag je huwelijk niet eens ingezegend als je je niet aan de regels hebt gehouden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 11:39
|
|
|
DAVID923 schreef: | God is ook een Heilig, rechtvaardig God. Die zijn kinderen ook tuchtigt. angst zou verkeerd zijn, maar ontzag en ''de vrese des Here'' is zeker op zn plaats, ik kan slcht tegen christenen die eenzijdig over God denken als alleen lieve Papa en vriend/buddy. Misschien ook beetje de westerse moderne cultuur.
Mozes was zelfs een vriend van God, vriend van de almachtige schepper van hemel en aarde, can you imagine?!
En toch:
hebr 12:
18 Want gij zijt niet genaderd tot een tastbaar en brandend vuur, tot donkerheid, duisternis en stormwind, 19 tot het geklank van een bazuin en tot het geluid van een stem, bij het horen waarvan zij verzochten, dat niet verder tot hen gesproken werd; 20 want zij konden dit bevel niet dragen: Zelfs als een dier de berg aanraakt, zal het worden gestenigd. 21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze en beving. 22 Maar gij zijt genaderd tot de berg Sion, tot de stad van de levende God, het hemelse Jeruzalem, en tot tienduizendtallen van engelen, 23 en tot een feestelijke en plechtige vergadering van eerstgeborenen, die ingeschreven zijn in de hemelen, en tot God, de Rechter over allen, en tot de geesten der rechtvaardigen, die de voleinding bereikt hebben, 24 en tot Jezus, de middelaar van een nieuw verbond, en tot het bloed der besprenging, dat krachtiger spreekt dan Abel. |
Het is dus duidelijk dat je met deze tekst niet echt uit de voeten kunt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 11:21
Onderwerp: Themachat
|
|
|
GERT856 schreef: | Vindt jij je zelf nu niet hooghartig Chat, staat er niiet geschreven je kennis te delen, en te onderwijzen, en dat je niet belerent mag zijn, het is geen commentaar hoor, gewoon een opmerking. | Ik denk dat het niet om die kennis gaat, Gert. Heb wel eens vaker een poging gedaan uit te leggen hoe het vertaalproces in zn werk gaat. Maar je krijgt altijd subjectieve antwoorden.
Ik wil wel een schot voor de boeg geven hoor. De Statenvertaling is een concordante vertaling. Dat betekent, dat er slechts één betekenis aan een Grieks woord wordt gegeven, en er geen oog is voor betekenisnuances. Terwijl woorden verschillende betekenissen kunnen hebben. Die betekenissen liggen naast elkaar, maar kunnen toch verschillend zijn.
Vb in het Nederlands: post, kan zowel postbode als brief betekenen..
Ten tweede houdt de Statenvertaling de tale Kanaans in stand. Sommige woorden in de Bijbel betekenen heel wat anders dan in het gewone leven. Er is dus een aparte woordkennis nodig om te begrijpen wat er staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 11:10
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Hey Chat , het leuke is toch een beetje in je kindertijd en puberteit blijven plakken .... of vind jij dat niet ? | ja, tuurlijk alles met een knipoog...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 11:05
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | ben jij geen leek dan professor.. | Ik ben geen professor Dikkie, maar ik veronderstel dat er weinig mensen zijn die echt vanuit de grondtekst kunnen praten. En als we het over vertaling hebben, dan zouden we eens echt vanuit de grondtekst moeten kunnen praten om een objectieve discussie te hebben. Anders blijft het alleen maar vanuit kennis van een ander...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 10:17
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Nee! Mijn idee is niet die discussie, maar in bredere zin SV, NGB, de hele mikmak van vertalingen door elkaar. | Wat voor zin heeft een discussie onder leken? Uiteindelijk schrijft iedereen vanuit zijn/haar voorkeur. En voorkeur is iets wat ook met je kerkelijke achtergrond te maken heeft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 22:57
|
|
|
GERT856 schreef: | Met alle respekt Chat, maar er zijn voorgangers (etc) en gevolg (o.a) ouderlingen) en dan vooral die laatste geven nog goed voorbeeld laat staan volgen, is de kerk voormij taboe. En das persoonlijk (ik) de kerk van wel eer is bij mij niet meer, maar ook niet minder, dan alleen de standaard diensten. | omdat enkelen het niet goed doen, dan maar iedereen veroordelen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 21:39
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | ik twijfel of je goed kan lezen chat,ik zou toch maar is een andere bril op zetten..
men kan menen dat iets geoorloofd en voordelig is, maar zich bezondigen als men het niet afslaat. iets kan redelijk en goed lijken en toch een sterke verzoeking zijn. eenmaal schonk God in zijn gunst ons een voortreffelijke bijbelvertaling. Godsvrucht en wetenschap gingen samen. moest deze werkelijk worden herzien? zal koper het goud kunnen vervangen?
de erven der vaderen verkopen? waakt en ziet toe! in uw persoonlijk leven. in uw huiselijk leven. in het kerkelijk leven. op alle terreinen van het leven. geld voor ons allemaal. |
Deze vertaling is echt niet heiliger dan de andere die gemaakt zijn. Sorry, je beledigt hiermee iedereen die zich ingezet heeft om een goede en een begrijpelijke vertaling te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 21:37
|
|
|
GERT856 schreef: | Wat is dan eigenlijk de meerwaarde, als dat dan een voorganger of predikant voor je doet, ik vindt dat het tussen een persoon en onze lieve Heer veel belangrijker is dan een vage predikant voorganger of pastoor een zegen vraagt. Dan doe je het volgens mij meer voor gezichtverlies bij een gemeente, familie en vrienden. Lekker belangrijk, en als het dan al mis zou gaan, wie schiet je te hulp, meestal niet die, maar ga je wel juist bij hen over de tong. Dus waarom, het is persoonlijk, tussen jou je ega en Hem. | Als het goed is doet de voorganger dat namens God. Hij mag de zegen namens God uitspreken over het paar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:41
|
|
|
MAR907 schreef: | Het verschil ligt hem hierin, dat ieder "persoonlijke belofte" naar de Here Jezus toe, al geldt.... Zonder toepassing van zgn door mensen aangestelde personen in een kerk en/of gemeente.....
Een voorbeeld is de belofte van: Ananias en Saffira..... | Wees eens eerlijk, heb jij gebeden voordat je de eerste keer de liefde met haar bedreef buiten het huwelijk om? Hoe kun je dan zeggen, dat het op basis van een persoonlijke belofte gebeurt? Meestal gebeurt het omdat je er gewoon in zin hebt en je niet kunt/wilt beheersen. Ik ken weinig mensen die dat als een heilig moment ervaren....(je hoeft niet persoonlijk te antwoorden hoor)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:38
Onderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
|
|
|
HENK710 schreef: | Maar wel een die dan dient te voldoen aan voorwaarden, waaronder een vertaler... En helaas mis ik die regelmatig als er mensen in tongen (zeggen te) spreken. Dus dan toch eerder het poppenkastgevoel dat Pieter al beschreef... | Er is een verschil tussen een profetische tong, die uitgesproken wordt in de gemeente en mensen die voor zichzelf tijdens de aanbidding tot God in tongen bidden. En poppenkast, het is wel een gave van God, dus zou ik wel dat het met eerbied besproken moet worden.
|
|
Naar boven |
|
|