Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 20:18
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Maandag 11 Oktober, Rom. 11: 13-24; Over hakken en takken
Er is in de gemeente van Rome heel wat gehakketak over Israël. Die oude joodse gebruiken en wetten, moeten die nu in acht genomen worden of is dat allemaal niet meer nodig? Daarover wordt druk gesproken. Het gevaar dreigt dat de ene partij zich boven de andere partij, vanwege de gedachte: wij hebben het bij het goede eind; zoals wij het doen, zo wil God het. Paules waarschuwd sterk tegen deze houding. Hij vergelijkt de gemeenteleden met de takken van een boom. Het volk Israël is een edele olijf; de heidenen vergelijkt Paules met een wilde olijfboom. God heeft van die eerste, die edele boom, takken afgehakt. Door hun ongeloof hebben vele Joden zich buiten het Koninkrijk van God geplaatst. Ondertussen zijn er echter vele heidenen tot geloof gekomen. Die zijn, zo zegt Paules, als wilde takken geënt op die edele boom. Soms zie je wel eens boom die eigenlijk uit twee delen bestaat; je ziet het aan de bloesem: de twee kleuren duiden er op dat er een tak van een andere boom is geënt. Zo’n boom is nu het Rijk van God. Het is een boom met oorspronkelijke, Joodse takken. Maar er zitten ook andere takken aan, van heidende kom-af. En nu waarschuwt Paules: Weest niet hoogmoedig! God kan opnieuw afhakken en enten! Hij is de Landman. Elke rank die geen vrucht draagt, die neemt Hij weg. En elke die welvrucht draagt, die snoeit Hij opdat zij meer vrucht drage.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 20:14
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Hoi Tess, ik denk dat ik er al eens geweest ben. Ik kan de site die je gaf niet openen. Is het een Afrikaans restaurant?
R'dam is nu niet bepaald een stad waar je de wagen makkelijk kwijt kan.
Frank |
Misschien net buiten Rotterdam parkeren Frank en dan de metro ... Doen wij voor het winkelen wel eens ... Is maar een idee , of het haalbaar is voor 'avonds , ja dat weet ik nu ook weer niet ... [/quote]
Tot min. 24.00 uur rijden de metro's en parkeergarages zijn de meeste tot heel laat open.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 18:18
Onderwerp: Esther 10-10-'10
|
|
|
Pieter en Annette,
Van Harte Gefeliciteerd !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:21
|
|
|
Zondag 10 Oktober 2010, Rom. 8: 31-39; Meer dan overwinnaars.
Bij een wedstrijd hoor je soms de supporters op de tribune roepen, na afloop: We hebben gewonnen, we hebben gewonnen! Dol van vreugde vallen ze elkaar om de hals… Goedbeschouwd is dat wel wat vreemd. Die mensen aan de zijlijn hebben niet meegespeeld. Hoe kunnen zij nu zeggen: Wij hebben gewonnen? Ze hebben er alleen maar naar zitten kijken…De spelers, die hebben het zwaar gehad, die hebben gevochten en de overwinning behaald! Zo is dit woord van Paules ook een vreemd gezegde. ‘Wij zijn meer dan overwinnaars….’ Paules, hoe kom je erbij? Je ziet toch hoe de gemeente wordt vervolgd? Je spreekt toch zelf van verdrukking en benauwdheid, van gevaar en zwaard? Christenen worden opgepakt, veroordeeld, ter dood gebracht. Hoe kun je dan zeggen: We zijn meer dan overwinnaars? Het geheim van Paules’woord is verscholen in de woorden die volgen. ‘Wij zijn meer dan overwinnaars door Hem die ons heeft liefgehad.’ Het is net als met die supporters op de tribune. Niet de christenen behalen de overwinning. Niet wij zijn van die geestelijke krachtpatsers. Integendeel! Maar Christus zelf is het veld ingegaan, de woestijn in, de verzoeking tegemoet. Hij is de aanval niet uit de weg gegaan. En Hij heeft, dwars door de dood heen, overwonnen! Dat is de reden van Paules’ uitroep! Wij, mensen-aan-de-kant, wij mogen roepen: Meer dan overwinnaars zijn we, niet omdat wij zo sterk zijn, maar door Hem die ons liefhebt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 09:25
Onderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ben erg benieuwd naar hoe de kalfspannenkoeken en bananenbier waren |
Nou, ik niet. Geef mij maar een gewoon biertje.
Maar, iedereen wel een fijne avond toegewenst.[/quote]
Trouwens ook de kippen liepen ook los.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:51
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | ...en toen was iedereen ineens alweer weg...
Ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling nog effe ergens nagenieten, met een colaatje of een pilsje bij een cafeetje oid... (net als de bij de bewuste wokavond) daarom was ik gauw nog ff extra wezen pinnen... Ik kom terug... iedereen foetsie.
Enfin...
Het was ook dit keer weer beregezellig.
En we mochten met onze handjes eten! De 'rijste-pannekoek' met (in mijn geval) kip was dan ook overheerlijk. Nooit gedacht dat die Ethiopiers zulk lekker eten kunnen maken. Dat je het hoofdgerecht met je handjes mocht eten... oke... maar volgens mij dachten enkelen dat ze het nagerecht ook met hun handjes mochten eten... wat een knoeierds weer.
Mocht iemand schieuwnierig geworden zijn, naar het bananebier... Ik zou zo zeggen... gewoon 's proberen...
Mij smaakte het biertje prima!
Heerlijk biertje!
|
Op de achtergrond ben ik en heb daar geen toestemming voorgegeven mijn handen zijn noch vies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 09:51
|
|
|
Zaterdag 9 Oktober, Rom. 8: 18-26; Moeder aarde.
Moeder aarde is in verwachting. De schepping wacht op de geboorte van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Een vrouw die in verwachting is, heeft het niet gemakkelijk. Het werken gaat steeds moeilijker, het lopen zwaarder, het zitten is niet zo lang meer vol te houden… Zo is het met de schepping, zegt Paules. Moeder aarde is in verwachting. Aan alle kanten zie je hoe moeilijk het leven is. Er wordt wat geleden aan pijn, aan honger, en dorst, aan verdriet. Het lijkt wel alsof het steeds moeilijker wordt om op aarde te leven. Er is steeds meer spanning en dreiging van oorlogsgeweld, van verwoesting en vernietiging. De schepping kreunt aan alle kanten. Nu is dat op zichzelf verschrikkelijk. Maar Paules zet dat alles in een ander licht. Hij zegt: Die kreunende schepping kun je vergelijken met een zwangere vrouw, een aanstaande moeder. Zij heeft het steeds zwaarder. Zij heeft het wel moeilijk en naar mate de geboorte dichterbij komt, wordt het steeds zwaarder. Maar wees niet ongerust, het hoort erbij, straks is de pijn vergeten en het leed geleden! Het is bijna zover! Zij die de Geest ontvangen hebben, de discipelen van Christus, zuchten met de schepping mee! Kom, Here Jezus! Ja, kom spoedig! Laat die nieuwe hemel en die nieuwe aarde worden geboren! Laat aan het Licht komen wie de kinderen van Uw Koninkrijk in deze wereld zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 23:57
Onderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Mario, later als je groot bent zal je zeker deze overbekende uitspraak niet in twijfel trekken: Varium et mutabile semper femina...
Frank |
Begrijp het
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 00:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 23:53
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Belg ? |
Sorry Sofie, was geen aanval op jouw, gekent toch die grapjes toch hoe wij denken over onze aardige zuiderburen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 23:51
|
|
|
PIETER649 schreef: | De naam was idd nog ff spannend.. Bij Annette op de kamer lag een vrouw die te horen had gekregen dat ze een dochter zou krijgen... had de echo uitgewezen.. De kinderkamer was roze... ze had roze kleertjes bij zich.... er was een meisjesnaam uitgezocht... En toen kwam de bevalling... ze hebben hem Jan genoemd.
Het kostte ons slechts 3 minuten om te bepalen hoe ons kind gaat heten als de echo bij Annette het ook mis heeft. |
Kan het mis hebben maar is er een baby???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 23:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | Terwijl het zo makkelijk is . Gewoon prikken , zoals je met een datum doet. Maar ja , het zal wel op z'n duits moeten. |
In de blessuretijd, net als de doktoren besluiten een keizersnee uit te voeren en net de buik willen openmaken, breken spontaan de vliezen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 22:03
|
|
|
VISSER278 schreef: | Duurt wel erg lang voor de uitslag bekend is. |
De uitslag Moldavië - Nederland is bekend over 15 minuten.
Is 0 - 1 gebleven.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 22:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 21:47
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zoveel bos hebben we hier niet, hoeft er dus niet eens aan te denken. |
De Ardennen zijn voor jouw heel dicht bij. Belg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 19:42
|
|
|
HANNAH810 schreef: | CARIN303 schreef: Anoniempje was vast de ideale vrouw, je weet wel, lang blond haar,benen die niet van ophouden weten en een glimlach waar je spontaan duizelig van wordt! Jammer dat je haar gemist hebt
rianne 544 schreef; Deze keer kom ik wel
en toch blijf ik die vierde foto van je duizelingwekkend gevaarlijk vinden, rianne; wachtlijst ten spijt; mailbox of niet.......... WARNING; she is DANGEROUSSSSSS........ |
Zal vast mijn helm en mijn schild meenemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 19:41
Onderwerp: Handige Internet Links
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | waarom werkt die link-aanmaak nou weer niet ?????? |
Carin wilde gewoon een man die met briefjes werkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 15:31
Onderwerp: Positief
|
|
|
Positief en negatief ging in gevecht met elkaar soms ging het beter soms gaat het weer slecht veel mensen lopen zo te zeuren het glas is ook altijd half leeg nu hebben de mopperkonten weer de grootste mond wanneer gaan we de bloemen weer eens buiten zetten? positief is; wanneer het optimisme van elk mens boven komt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:40
|
|
|
Vrijdag 8 Oktober, Rom 8: 1-11; In Christus Jezus zijn.
Als je een nieuwe auto koopt, moet je niet vergeten de auto te verzekeren! Stel je voor dat je auto niet verzekerd is en je krijgt een ongeluk…Auto Total loss – en de schade is onbetaalbaar! Zo spreekt Jezus en over hen die ‘in Jezus Christus’ zijn. Wie niet ‘in Christus’ is, wordt veroordeeld. Buiten Jezus lijk je ‘schade aan je ziel’. Maar er is geen veroordeling voor hen die in Christus Jezus zijn! Ook al maak je brokken, ook al ga je soms te veel naar rechts of te veel naar links, ook al verdwaal je onderweg of je komt in botsing – wie in Christus Jezus is wordt niet veroordeeld! Wie in Christus Jezus is, die is verzekerd dat noch heden noch toekomst, noch dood noch leven ons kan scheiden van de liefde van God. Betekent dat nu, dat je er dan maar op los kunt leven? Dat zou een vreemde gedachte zijn! Ook al is een automobilist verzekerd, de verkeersregels gelden ook voor hem! Huist degene die in Christus Jezus is, juist wie staat in vrijheid van Gods kinderen, krijgt een open oor en een open oog voor Gods geboden. Dat bedoelt Paules als hij spreekt over het leven door de Geest. Wie werkelijk door het geloof met Christus is verbonden, die ontvangt de Geest. En die Geest van Jezus maakt ons wegwijs, doet ons voorzichtig en zorgvuldig leven. De Geest brengt ons tot rust en brvrijdt ons van ons jagen en jakkeren, juist omdat er geen veroordeling is voor hen die in Christus Jezus zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 10:48
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Voor de ouderen onder ons, maar hij blijft mooi:
[/url]http://www.youtube.com/watch?v=57tK6aQS_H0[url]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:26
|
|
|
Donderdag 7 Oktober 2010, Rom. 7: 13-26; Ik, ellendig mens.
Het is net alsof Paules zichzelf uitscheldt: Ik, ellendig mens! Hoe komt Paules er toe om zo te keer te gaan tegen zichzelf? Paules heeft ontdekt dat hij door twee krachten wordt beheerst. Die twee krachten voeren oorlog in hem. Ze gaan tegen elkaar in. Paules zegt: Mijn leven is één gevecht. Het goede dat ik wil doen, dat doe ik niet. En het kwade dat ik niet wil doen, dat doe ik juist! Altijd weer lig ik met mijzelf overhoop. Ik weet heel goed dat ik sommige dingen niet moet doen, maar ik doe ze toch , tegen mijn zin. En er zijn ook dingen waarvan ik weet dat ik ze zou moeten doen, en die doe ik juist niet. Wat ben ik toch een ellendeling!Die twee krachten noemt Paules twee wetten. De ene wet is de wet van God. De andere wet is de wet van de zonde. Paules noemt die krachten ‘wetten’ omdat ze allebei tegen hem zeggen: dat moet je doen! Het verschil is alleen dat Gods wet hem vraagt het goede te doen, terwijl de wet van de zonde hem aanspoort om het kwade te doen. Paules voelt zich eigenlijk een krijgsgevangene van die wet van de zonde. Hij hoort eigenlijk bij het Rijk van het Licht. Maar de vijand, de duisternis, maakt hem krijgsgevangene. En zo wordt Paules heen en weer geslingerd. Hij komt maar niet tot rust. Hoe kan hij ooit ontsnappen aam die strijd? Zo kan het toch niet eeuwig duren… Gelukkig! Paules weet: er is een uitweg! God zij dank: door Jezus Christus is er bevrijding! Hij heeft de vijand overwonnen! Ook al word je steeds aangevallen door die wet van de zonde, door Jezusm die de wet van God heeft vervuld, mag je leven als een vrij mens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:30
Onderwerp: wáárom zijn wij hier in hemels naam gezet op aarde ...
|
|
|
Het stukje uit de kerbode van deze maand:
‘Mensen zijn soms zo, dat ze je een heel warm en blij gevoel van binnen geven. Wat hebben ze vaak veel voor anderen over. Wat hebben ze vaak veel voor anderen over. Wat hebben we allemaal veel aan mensen te danken. Aan vaders en moeders, die veel aan hun kinderen ten koste legden, op allerlei manier. Aan vrienden of vriendinnen, die behulpzaam en begrijpend waren. Aan mensen die wilden zorgen en dienen, luisteren en helpen. Mensen kunnen echt geweldig zijn… Maar het omgekeerde komt ook voor: dat mensen zich zo gedragen, dat je zegt: het is werkelijk om te huilen, of erger. Door wat mensen doen, kunnen anderen soms zelfs hun geloof in God helemaal kwijt raken.
Wat zijn mensen eigenlijk? Gen. 2 probeert ons dat te vertellen. De aarde ligt als het ware te wachten op de komst van de mens, die haar zal gaan bewerken, zodat er vruchten komen. En dan zien we het gebeuren, zo plastisch wordt het verteld: God knielt neer op de aarde en formeert/boetseert met Zijn handen uit het stof van de aarde een mensenfiguur. En dan buigt God Zich over die mensengestalte heen, en blaast hem de levensadem in de mond. Zo wwerd de mens tot een levend wezen.
In deze paar Bijbelwoorden wordt precies aangegeven wat wij mensen zijn. Geen halfgoden, geen engelen, geen demonen. Nee, wij zijn mensen. ‘Adam’, heten we. Dat betekent: ‘aardman’. We zijn uit stof aan ’t licht gekomen, zingt een Psalm, en we leven slechts op de adem van Gods stem. Wij kunnen alleen maar bestaan, zolang God dat wil. Wij zijn maar mensen…
Dat maant ons enerzijds tot grote bescheidenheid. We verbeelden ons vaak heel veel; denken soms de wjsheid in pacht te hebben. En soms zijn we doodsbang voor de machthebbers van deze wereld, die beschikken over de levens van miljoenen. Maar noch die verbeelding, noch die angst is op z’n plaats. Want de Bijbel zegt: Mensen zijn het. Allemaal mensen. Alle vlees is als gras en als een bloem in het veld. Als de wind er maar even overheen waait, dan zijn ze niet meer. Weg. Stof tot stof.
Maar anderzijds geeft dit Bijbelgedeelte tegelijk iets onvergelijks aan van die mens. Die kleine mens leeft van de adem van God Zelf! Zijn leven komt van God. Hij staat in directe relatie tot God. We mogen met Hem omgaan, Hem kennen en leifhebben; en in onze omgang met elkaar mogen we iets afspiegelen van Gods trouw en liefde. Dat geeft aan mensen iets ongehoords. En daarom is de Bijbel zo zuinig op mensen en spreekt zo zorgvuldig over hen. Ze leven immers niet toevallig. Ze zijn maar niet ergens neergesmeten op de aarde als iets achteloos uitgestrooid wordt. Nee, God heeft hen zorgvuldig gemaakt en zij leven op de adem van Zijn stem. Daar moet u Psalm 139 eens op nalezen! Zo gewelig is het!
En zo’n geweldige plaats krijgen we als mensen ook in het geheel van de schepping. In Gen. 2 woont de mens vlakbij de vier bronrivieren van der wereld. In een speciaal voor hem gemaakte hof. En hij krijgt de opdracht om die te bebouwen en te bewaren; en zoals de mens de dieren en de dingen noemt, zo zullen zij heten. Kortom, wij mensen zijn stedehouders van God temidden van de schepping. We mogen met alles wat God ons ter beschikking stelt Zijn schepping beheren, bewaren en besturen. De Here heeft ons een geweldige verantwoordelijkheid gegeven. We zijn ‘maar’mensen, zeker! Maar tegelijk veracht en kleineert de Bijbel ons niet, integendeel, we zijn tot een geweldige taak geroepen: zorgvuldig en respektvol met elkaar en met Gods schepping omgaan.
Einde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 21:21
Onderwerp: annette
|
|
|
Sterkte Pieter en Annette, ook voor jullie andere kinderen en de grootouders.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 7 oktober 2010, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 21:12
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zeg maar tegen hem dat zo`n eerste date met ons minder erg is dat met zn aanstaande schoonfamilie |
Dat moet ik nog zien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:27
Onderwerp: wáárom zijn wij hier in hemels naam gezet op aarde ...
|
|
|
MARIAN519 schreef: | God zeide; 'Laat ons mensen maken, naar ons beeld en onze gelijkenis". Maar mensen? dacht het niet...de kroon op Zijn Schepping.. |
Lees het stukje er achter maar door...ik ben het met je eens maar ook om de aarde te besturen, bewerken.
|
|
Naar boven |
|
|