ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 111 112 113 114 115 116 117 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:57
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn

LYDIA448 schreef:

Als je iets wilt, zoek je een mogelijkheid
Als je iets niet wilt, zoek je een reden

Als je iets wilt, zoek je idd een mogelijkheid ;)

Als ik iets niet wil, zoek ik geen reden, dan héb ik een reden....!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 6 januari 2013, 14:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:48

.
LYDIA448 schreef:
Dit is een typische ' overlevingstekst' , "als ik maar hard genoeg roep dat ik niet meer wil, dan ga ik dat vanzelf wel geloven.."

Ik ben een hooggevoelig mens, jou ongelukkig gevoel straalt uit je teksten.
En als jij je bewust bent van Gods liefde, wat zal het je dan toch uitmaken idd, maar waarom groei je daar dan niet verder in?
Niet groeien in je geloof, maar groeien in je autoriteit, in het bewustzijn wie je bent in Hem.
Als je je dat werkelijk bewust bent kan je niet anders dan stralen.. Lachende smiley met blinkend witte tanden en een stralend mens heeft aantrekkingskracht op de mens in het algemeen! Clown smiley

Toch zit er, mijns inziens waarheid in.

Even voor mezelf praten; ik roep ook steeds van dat ik geen relatie wil.

Omdat ik weet, ik zit zodanig ingewikkeld in elkaar.

En even wat anders: iemand zei hier laatst dat de liefde tussen man en vrouw heel anders is en niet te vergelijken is met de liefde van vriendschap.

Daar ben ik het niet mee eens: de liefde van een vriendschap, en de liefde in een huwelijk, of iets soortgelijks, kan elkaar wel degelijk een heel stuk overlappen.

Voorbeeld wat ik nog weet van wiskunde begin 1ste klas:

Kijk, op dit voorbeeld zie je twee rondjes, de ene, de roze-achtige is een huwelijk(of iets soortgelijks), het tweede rondje, de lichtblauwe is een vriendschap.

En het stuk wat elkaar overlapt is het blauwe stuk, ja, dat is wat je in een vriendschap hebt én in een huwelijk aan affiniteit, begrip, invoelingsvermogen, humor, gezamelijke hobby's etc.

Nou is het wel zo, er zijn zoveel soorten situaties; als een vriend bijvoorbeeld zelf overspannen is, bijvoorbeeld he?, en ik ben zelf ook overspannen, ja dan kan ik 'm ff niet helpen.

Dan heb ik dus niet van de blinde helpt de lamme, want dan kom ik nog ergens, maar dan heb ik zoiets als de blinde helpt de blinde.
Dan wordt mijn overspannenheid; angstig zijn, verdriet hebben dus juist versterkt, dan wíl ik wel helpen maar kan het dan dus niet.
En met 'blind' bedoel ik niet het woordje 'blind' zoals dat vaak in de bijbel wordt gebruikt, in gelijkenissen enzo.

Ja, in zo'n geval móet ik zelfs afstand nemen een tijd, net hoelang ik nodig heb, anders zou ik niet voor mezelf zorgen en er zelf aan onderdoor gaan.

Ja, dan kan alleen iemand helpen die wél sterk(er) in zijn/haar schoenen staat(op dat moment iig). Want ík kán het dan dus écht niet. Omdat ik zelf ook goede dagen heb, maar óók moeilijke dagen.

En ja, dat zal ik moeten accepteren; ik heb nu eenmaal dagen dat het goed gaat, minder goed en ronduit slecht. En ja, het kan dan lijken alsof het altijd goed gaat, als iemand mij op zulke dagen zag.
Ja, op mijn werk weet men ervan, dat is wel fijn. Dan helpt men mij daar met dingen en ontziet men mij even.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 7 januari 2013, 09:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:10
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ROELANDE345 schreef:
mm als je vaker wilt gaan? we wonen vlak bij elkaar en ik vind samen wandelen ook leuker

Samen wandelen is veel leuker!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 14:06
BerichtOnderwerp: Het mannenhart

TESSYBEAR731 schreef:
Just saying...

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/3880_139791802844161_1922440021_n.jpg

Interessant stukje...

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 13:50
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met ?

ALTJE848 schreef:
Vroeger was ik degene die dacht alles goed te doen gelukkig weet ik nu beter.
Maar nu krijg ik mensen op mijn pad die mij vertellen wie ik ben zo auw hard ze hebben gelijk zou het van de Heer zijn ?
Vind het moeilijk zijn geen mensen die iets van me willen en toch ze prikken door me heen.
Heb vaak gezegd zou eens willen dat er mensen waren die me vertelde wat ik moet doen dan kan ik veranderen .

Kent iemand dit ook totale verandering bij zich zelf ?

Anita

Hai Anita,

Ja, ik herken ook een hele grote verandering bij mezelf, ja, in drie jaar tijd.

Ja, ik dacht ook alles goed te doen, zeker toen ik jonger was. Ja, en toen ik niet geloofde, ja, geen leidraad, met alle winden meewaaien.

Ja, mensen kunnen mij dingen vertellen; ze hebben gelijk, of ik ben er niet zeker van of ze gelijk hebben, wil het eerst ook zelf goed overdenken, ja, of ik vind dat ze gewoonweg geen gelijk hebben, maar ja, dan leg ik ook wel heel duidelijk uit waarom.

Dit gaat altijd goed. Ik heb het nu m.n.over mijn behandelaar.(v)

Maar ja, dit kan ook opgaan met vrienden.

Als er iemand door me heen prikt (even; toen ik doorprikken opzocht op google kwam ik deze interessante Link tegen.

Iig, als iemand door me heenprikt; ziet wát er in me omgaat, ja, dan ben ik juist wel blij.

Ik heb iemand die me verteld wat ik moet doen dan kan ik veranderen. Namelijk mijn behandelaar, en ja, heb haar nu drie weken niet gezien, ja, ik voel me idd dus best ontregeld. (niet ongelukkig), maar ja ik weet dat ze weer komt deze week.

Maar ja, ze zegt niet echt wat ik móet doen, meer wat ik kan doen. en ja, dan heb ik drie mogelijkheden: mee eens, weet het nog niet, wil het nog zelf overdenken, niet mee eens, maar kan wel goed verwoorden waarom niet, zodat ze dat begrijpt.

Maar ja, idd een totale verandering, ja dat herken ik bij mezelf, ten goede Knipoog smiley

Zegens en fijne zondag!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 13:26

VISSER278 schreef:
Soooooo , weer laat gemaakt vannacht? Lachende smiley

Ja, de ene aflevering na de andere van 'het kleine huis..' Ja, uur of een.

En ja werd rond 12ven wakker gebeld door een vriend die net uit de kerk kwam, en heb daar ff een uurtje mee gebabbeld.

Dus ja, die tijd zat er ook tussen.

Eigenlijk was ik dus om 11.45 uur wakker; ja, ik heb minimaal 10 uur slaap nodig.

En dus nét pas koffie gezet ;)

Ja, zo gaat dat hier.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 13:10

Ik net wakker ben en nu heerlijk aan mijn eerste kopje koffie zit? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 23:57
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Heel bijzonder, eindtijd liedje

Hier
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:05
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?

ALTJE848 schreef:
Tja beetje humor heb ik ook nog wel hoor mannen worden knapper naarmate ze ouder worden Shanita dus hoe langer we wachten hoe mooier de Parel Lachende smiley

Anita

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:04

Wat ik bedoel is eigenlijk dat mijn zoontje verteld in een pleeggezin wat niet waar is ik geen recht word gedaan , door jeugdzorg omdat ze mij niet geloven, en de woorden hebben meer kracht van mijn zoon op dit moment , maar ik heb het antwoord al gevonden in de bijbel God zegt wat ik moet en mag doen,
Ik schrok ff, denk, weer es jeugdzorg, ja, ik hoor meer van die dingen links en rechts...
Ze kunnen hem hebben gemanipuleerd, denk ik dan, ja hoe weet ik niet, heb geen verstand van jeugdzorg, alleen wat ik hier en daar es hoorde, soort zelfde verhaal wat jij schrijft.
Schandalig van jeugdzorg.....ja, dat komt in me op.
En daarna, wat een verdriet voor jou.....
Ik kan zelf geen kinderen krijgen maar me wel invoelen, heb een tijd opgepast op kleintjes, tot ze zelf naar school konden lopen etc, voor 2-verdieners.
Maar ja, denk ik dan dat pleegezin...ik bedoel mensen geven zich niet zomaar op als pleeggezin, dan moet je mijns insziens wel affiniteit met kinderen hebben...
Ja, wat ik zou doen: proberen te bedenken waarom je zoontje dingen anders zegt...want de een kan eenzelfde situatie compleet anders beschrijven dan iemand anders.
Ten tweede, ja, ik zou zorgen dat ik op goede voet met de pleegouders zou komen te staan.

Het zou fijn zijn als er een soort van regeling, of zou komen in de toekomst dat je je zoontje een keer in de zoveel tijd kan zien, en dan kwaliteitstijd met hem zou doorbrengen, hoe dan ook ;)en dat is LOSLATEN.zoals HIJ zijn zoon los moest laten mag ik dat ook doen al leeft mijn zoontje en weet ik zeker dat God in hem leeft
daarom kan ik loslaten in het zeker weten dat God alles ten goede zal keren en niet instanties die denken het beter te weten.
Ja, loslaten, je eigen kind...ja, als het niet anders kan zou God je daar kracht voor geven denk ik.Op een dag komt hij bij mij terug en kan ik vertellen waarom het zo gegaan is en dan is het feest als het op aarde gebeurd dan hier en anders in de Hemel waar mijn zoontje weer bij me terug zal komen.
Ja, ik heb ook, onopzettelijk veel rottigheid meegemaakt, wel met andere zaken, en ja, ik denk nu precies zo wat je schrijft:
Op een dag komen dingen goed, en kan ik, in mijn geval, me moeder dingen schrijven waarom dit en dat zo is gegaan...en dan is het feest hier of in de hemel...
Ik wilde niet zo in persoonlijke dingen gaan treden maar ik ben open eerlijk en wat als God mij verteld in Jesaja dat Hij ter verantwoording zal roepen die mij ter verantwoording roepen .
Ja, idd, ik leef ook zo dat ik God dingen kan verantwoorden....ik heb bijvoorbeeld enkele vrienden, bijna geen vriendinnen, ja, met mannen kan ik nu eenmaal beter overweg, had ik als meisje al... Nou dachten sommigen mensen dat ik ook met hun allemaal.....En natuurlijk doe ik dat niet....ik wil het niet en als ik het wel zal willen; ik wil bij alles wat ik doe ook mezelf kunnen verantwoorden bij God.
Dat heb ik al een heel jaar gezegd zonder dat ik wist dat deze woorden in de bijbel stonden en nu kreeg ik het zomaar dat ik zei heer wat wilt U dat ik lees mijn mail opende een schrijven over teleurstelling kreeg en toen deze verzen Jesaja 49 17 20 23 en vers 25 laatste twee regels
Dan mag ik weten dat ik een God heb die mij de weg wijst wat mensen ook doen en willen Hij wijst mij een weg .
En ik volg Hem gewillig achterna wat er ook gebeuren zal HIJ zal het ten goede keren op een dag.
Ja, God laat alles meewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben(Bijbeltekst)
We hebben een God van wonderen daar geloof ik in het is niet altijd makkelijk maar wel mogelijk door HEM die mij kracht geeft.

Ja, idd, ik heb dan wel andere situaties dan jij, maar ja het is idd niet altijd makkelijk...
Ik ben bijvoorbeeld uit een diepe put gekomen, mede door hulpverlening, en ja, ik heb nog wel dat ik regelmatig ff een paar dagen alleen wil zijn..
Ja, en me behandelaar is/was drie weken op vakantie, en ja, grenzen aangeven is voor mij belangrijk.
Regelmatig kan ik dingen niet, wil ik alleen zijn, dingen overdenken, tot rust komen en ja, dan zit ik al tegen overspannenheid aan.
Maar ja, het gaat steeds beter, ja ik heb hele goede dagen.

Ik wens ook een ieder die dit leest en jouw dit toe veel kracht wijsheid van de Heer .
Dank je ik jou ook!!
Hij geeft als we bidden geneest en hersteld ons naar Zijn plan.
Zoist!

Groet en zegen Anita

Zegens, en ja iets prive, ja, soms is dat duidelijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:24

Ja, Maritime mooie profielfoto!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:23

ROADY558 schreef:
Woorden van anderen kunnen je veel pijn doen. En .... hoe meer je je afhankelijk van mensen opstelt, hoe meer zij jou pijn kunnen doen.
Hoe meer je je afhankelijk opstelt naar God toe, hoe minder anderen je kunnen raken. Hangt er ook sterk vanaf hoe intiem de relatie is. Hoe intiemer de relatie is, hoe meer je gekwetst kan worden.

Bid dagelijks tot God, en probeer te blijven beseffen hoeveel Hij van je houdt. Mensen stellen je teleur, God doet dat niet. Probeer dagelijks uit Zijn Woord te lezen. Dat voedt je geest en je zal merken dat dat een versterkend effect heeft op je hele wezen.

En leer ook de wapenrusting te hanteren uit Efeze 6.
Een mooi boekje dat daarover gaat is "En nu, pak aan" van A. Berents-Karkdijk.

Blijf ook in contact met volwassen christenen. Waar je tegenaan kan praten, en die je kunnen helpen met hoe te wandelen. En die ook met jou kunnen bidden.

Nou ja, een paar goedbedoelde raadgevingen :)

Mooi geschreven Roady, ja en zo waar!

Bedankt!!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:15

ALTJE848 schreef:
Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen?
Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?

Anita

Ik geef ff mijn mening, anderen kunnen anders denken.

Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen?
Dat gevoel ken ik, dan wordt je, mijns inziens gemanipuleerd.
Voorbeeld: iemand geeft je iets, je bent er erg blij mee.
Maar ja, dan verwacht degene dit en dat. en dit en dat wil je ook wel zo regelmatig, maar ja je kan ff een paar dagen niet, veel te doen, ook grieperig...en je voelt je verplicht om het een en ander te doen, omdat je dit en dat heb gehad.

Dán is er sprake van manipulatie...als je zoals jij schrijft dat de woorden van een ander je machteloos kunnen maken, en je onderuit halen.

En dan is er één ding er niet in mee gaan. Je kan een paar dagen niet, period.
Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?
In de bijbel zullen wel antwoorden zijn...
Ja, te veel laten binnekomen, ja, als de een overspannen is en de ander teveel claimt die ook al niet al te sterk in zijn schoenen staat, ja....
Dan kan je krijgen dat je ook overspannen kan worden.

Je kan iemand wel willen helpen, maar ja, niet als het over je grenzen gaat, dan help je iemand die bijvoorbeeld angstig is, en ja dan kan jezelf ook angstig worden en overspannen.
Je kan iemand helpen in een tijd als je jezelf goed voelt, en niet als jezelf ook behoorlijk wankelt..
Jol verwoorde dat een keer zo mooi: Dan legt iemand als het ware zijn bagage op jou rug, zoiets... als ik ff tijd heb zoek ik 't op hoe ze 't precies zei.

Dit waren gewoon even wat zelfbedachte voorbeelden hoor.

Sterkte met je situaties!

En zolang jij dicht bij God blijft kan jou niets gebeuren!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 5 januari 2013, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:56
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

LEANNE226 schreef:
Iets heel vrouwelijks........uiteraard Engeltje smiley Knipoog smiley
Een zwart kanten jurkje met bijpassende zwarte hoge laarzen,simpel maar netjes(uche).

Vanavond de hakken uittesten tijdens een feestje.........

Fijn weekend allemaal!

Heerlijk, hoge hakken, ja, ben ik ook gek op. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:41

TESSYBEAR731 schreef:
Ik zie toch goed dat je pas 27 bent, Laverde?
Jongen, je leven begint nét...

Ja, ik wou net zeggen...pas 27 :)

Jou tijd komt nog wel, Laverde!

Weet je veel vrouwen van rond de 20 vallen op mannen van rond de 40 ;)

Is echt zo, ja, veel vrouwen, dus ook veel vrouwen niet, dus no offense, ik spreek niet over mensen hier op het forum, tis gewoon wat ik zag...in mijn leven en weleens las hier en daar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:05

LYDIA448 schreef:
Ja, mannen, wie komt het eerst met een uitleg over het mánnenhart?? Smiley die vol vragen zit

Ik kom binnenkort met een reactie, jaja, ik zal ook nog het dieetlijst overtypen, kan niet scannen rood, dus ja.....

En het gebed wat de kinderen van Charles(kleine huis op de prairie) opzeggen voor ze gaan slapen. Dat moet ik ff opzoeken, welke aflevering dat ook alweer was...

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 4 januari 2013, 19:06
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:02

LAVERDE524 schreef:
Mannenhart? Wat wil je hiermee bereiken?

Hai Laverde, gewoon ook voor de fun..alhoewel ook er serieuze postings zullen zijn.

Fijn Weekend!!!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:01

LYDIA448 schreef:
Ja, mannen, wie komt het eerst met een uitleg over het mánnenhart?? Smiley die vol vragen zit

Haha, leuk..

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:39

ROELANDE345 schreef:
Een nieuwe laptop; een Dell inspiron 15 Clown smiley Lachende smiley
ik kreeg toch nog van 1 zoon nog 1 keer kinderbijslag en vond dat ik het na al die jaren kinderen (op)voeden wel verdient had om daar iets voor mezelf van te kopen.
En nu maar wachten tot ie bezorgd wordt........... Verlegen lachende smiley

Hai Roelande :)

Hebbie 'm al binne, gaaf laptoppie, heb m ff bekeken op internet!

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 4 januari 2013, 20:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 21:49
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart

Ik wou ff wat kwijt, nou ja, dan hier maar, gaat over 'vriendschap, en vrouwenhart, dus dekt de lading.

Nou ik ga heel goed om met mij 2de ex(huwelijk dus). De beste vrienden, kennen mekaar al 15 jaar, voelen elkaar aan.

En ja ik ga ook goed om, met een andere ex, ja.....die ik pas drie jaar ken, en daar enkel enkele weken iets mee had.

Beide zijn vrienden, en gevoelsmatig familie.
Me ex die ik al 15 1/2 jaar ken woont zowat naast me, de andere in Fries
land, 4 uur reizen met het ov.

Daar Skype ik weleens mee, en bellen en dan net wat je bij vriendinnen ziet, ditjes en datjes uitwisselen...heerlijk.

En de ex die ik al 15 1/2 jaar ken, ja, da's zo lang, ja, die ken ik dieper zeg maar en hij mij ook.

Voor mij zijn deze 2 contacten, meer heb ik er nu niet op dit moment, heel erg belangrijk.

Ineens schiet me een liedje te binnen:

Ik heb je lief met de liefde van de Heer, ik heb je lief met de liefde van de Heer, want ik zie in jou de grootheid van zijn kracht, ik heb je lief met de liefde van de Heer.

Mensen wees blij met vrienden familie of beide.

Want ook al kan je niet meteen een prob. oplossen; alleen luisteren kan wonderen doen, en het gevoel er staan mensen naast je.

Fijne Avond!!!!!!

En Tess, leuk je weer te zien!!

En nu weer terug , jahaaa, naar het kleine huis op de prairie Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 18:27
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Josina: Dank je wel, Shanita!

Het lijkt gelukkig allemaal met een sisser af te lopen deze keer. Ze houden hem sowieso nog tot morgen, dit om hem in de gaten te houden maar ook omdat zijn bloeddruk nog veel te laag blijft. Gelukkig en dankbaar zijn we dat het hartritme zich spontaan hersteld heeft!

Gelukkig....

Een lage bloedruk? Mijn is te hoog...?

Anyway, je kan toch beter te lage hebben?

Maar ja, fijn dat het met een sisser is afgelopen, of storm in glas water, zeggen ze toch ook?

Wat fijn dat het het ritme zich spontaan heeft hersteld...!!!

Zegens!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 3 januari 2013, 18:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 18:21

Frank: 'Wie in zijn spreken nooit misdoet is een volmaakt mens, in staat zichzelf geheel in toom te houden.' Jak 3, 2...

Heel goed dat je dit Bijbeltekst erbij haalt, ja, had ik ff nodig zeg maar.'Ja, idd, woorden, hoe zeg je iets....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 18:17

LAVERDE524 schreef:
Je kunt het ook vergelijken met mensen die opzoek zijn naar God. Degenen die niet opzoek zijn naar God hebben dan ook geen interesse in Hem. Maar degenen die serieus naar Hem opzoek zijn zullen Hem vinden.

Zo is dit ook in liefdes relaties, als je niet zoekt zal er ook niks gebeuren. Je zult er enerzijds iets voor over moeten hebben.

Ik kan volmondig zeggen dat ik altijd mijn best heb gedaan naar het zoeken van een vrouw, alleen het is me altijd mislukt, wat ik ook deed, dat is het enige verschil. Maar ik kan zeggen dat ik er veel moeite en tijd in gestoken heb.

Maar ik zeg ook altijd, voor de ene is het wel weggelegd en voor de ander niet, en daar moet men zich er ook bij neerleggen. En tenslotte, het leven is gelukkig kort, voordat ik het weet ben ik bij Jezus, en daar zie ik naar uit om bij Hem te wezen. Natuurlijk is het ook mogelijk dat Jezus van te voren al weder is gekeerd om de eerstelingen op te halen om samen met hen te regeren over de gehele aarde, maar goed... dat kan, het hoeft niet, maar dat kan misschien langer duren dan we soms denken of willen denken. Niemand weet de ure noch die dag. Ik zou het grandioos vinden als Jezus vanavond, of nu al terug zou komen, maar ja... tot die tijd zullen we geduld moeten hebben.

Nee, ik heb zoiets van; dan maar alleen verder door het leven, voordat je het weet is het leven zo weer over, en heb je er niks van gemerkt dat je al die tijd alleen bent geweest.

Ik heb mij er allang bij neergelegd dat ik geen vrouw kan krijgen, ik heb Jezus, die accepteert mij en neemt mij zoals ik ben, en daar heb je meer waarde aan, en tenslotte is Hij getrouw. En de Heilige Geest is mijn Trooster en Helper. Wat wil een mens nog meer?

En ik moet gewoon eventjes vol houden in dit leven, de Bijbel zegt het ook, we moeten gewoon de strijd volhardend doorstaan, maar voordat je het weet is het zo voorbij en heb je de strijd overwonnen. Ik snak net zoals Paulus, naar dat onzichtbare, om bij Jezus te zijn. Dat aardse is maar tijdelijk, hecht je er geen waarde aan wat tijdelijk is.

Mooi geschreven Laverde, kan me erin vinden!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 18:15

KABOUTER722 schreef:
ik ben best technisch, al zeg ik het zelf: versnellingsbak of motor vervangen is een peulenschil. maar aan een vrouwenhart waag ik me niet (meer).

Dat kan ik heel goed begrijpen, veel vrouwen zijn zo beschadigd, niet in staat om langdurig een relatie, met wie dan ook te onderhouden.

Ik heb een paar vrienden, en ja, daar voel ik me thuis, op me gemak bij.

Maar ja, relatie zit er voor mij niet in, wil ik niet....voel me dan opgesloten...

Maar ja, vergis je niet, je kan zo goed bevriend zijn met mensen dat het net is als familie die band zelfs nog sterker, ja dat ervaar ik zo.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 17:03

[quote=JOSINA022]

Sterkte Josina....dat je vader maar weer snel naar huis kan, dat hoop ik zo!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 17:01

ZEELAND736 schreef:
Nee...gelukkig geen vader of moeder...waar zorgen om zijn...(Sterkte Josina!!!)

Wel een heel droevig bericht.....
Het jaar was 1 dag oud....
Gisterenmorgen in alle vroegte....verloor de man van een collega...de moed..om nog verder te leven....O...wat vreselijk...

Gelukkig getrouwd...een prachtige baan...2 gelukkig getrouwde kinderen...en zou hij met 5 maanden voor het eerst Opa worden....

En toch???
53 en nu al weg uit dit leven....

Als hun het al niet begrijpen....Woorden schieten tekort...ik heb ze dus niet!!!

Ja, en met een collega kan je best 'close' zijn.

Jeetje, als ik dit hoor schrik ik wel.

Dan was de druk van het leven te groot.

Jeetje wat een verdriet, zelf ik voel het hier vanachter mijn scherm...

Sterkte!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 16:23

ROELANDE345 schreef:
Een nieuwe laptop; een Dell inspiron 15 Clown smiley Lachende smiley
ik kreeg toch nog van 1 zoon nog 1 keer kinderbijslag en vond dat ik het na al die jaren kinderen (op)voeden wel verdient had om daar iets voor mezelf van te kopen.
En nu maar wachten tot ie bezorgd wordt........... Verlegen lachende smiley

Spannnennnnddd!!!!!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 16:07

Quote Mariska: Maar mensen die een bepaalde negatieve ervaring hebben,
zitten niet echt te wachten op alle "deskundigen" van hier.
Goede raad komt vaak verkeerd aan.
Maar het kan ook zo zijn dat men er nog niet aan toe is om een kleine verandering in zijn/haar leven aan te brengen.

Men weet niet vaak als buitenstaander niet hoe zeer oud leed pijn doet.
Vaak is het litteken behoorlijk groot.
Een lichamelijk grote wond wat gehecht word kan later voor verklevingen zorgen en de bijbehorende problemen.
Psychische wonden hebben hetzelfde maar dat is niet te zien aan de buitenkant.

Ja, idd. Maar ja de andere kant is, en dan kom ik weer bij het invoelingsvermogen; ik kan door 'goede raad' heenkijken.
Net als 'tussen de regels', zoiets.

Zeker als ik de mensen wat langer ken dan voel ik als het ware wat ze bedoelen met bijvoorbeeld, als ik niet lekker was, 'een schop onder je kont ;)
Heel eenvoudig, er wordt dan bedoeld, van 'probeer je ertoe te zetten, net als mensen die iets moeten doen en zich ook niet zo lekker voelen, zoiets.

En ja, dan doet mij zo'n posting wel/toch erg goed.

En ook de mensen die wéten, ja, net wat jij zegt; een psychische beschadiging zie je niet...ja, postings van hun deden mij dan ook erg goed.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 3 januari 2013, 16:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 15:56

MARISKA601 schreef:
Tuurlijk mag je jezelf zijn...,
Maar zoals er eerder al gezegd werd,
het word door weinigen maar geaccepteerd.

Soms moeten we maar accepteren dat een ander irritaties bij je kan opwekken.
En dan is het de vraag hoe ga je er mee om?
Aan wie ligt het dat een ander je kan irriteren?

Ja, kijk, irritaties kan je ook in 'real life' hebben.

Ja, hoe ga je ermee om: de ene is boos voelt zich onbegrepen, de ander ook.

Ach ja, bij mij, ik neem ff wat afstand.

En ook invoelingsvermogen is belangrijk.
Van beide kanten.
Zoiets staat ook in de bijbel, van hou rekening, of verdraagt elkaars zwakheden.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 15:47

PELLE852 schreef:
Yep tegenwoordig willen velen zo snel mogelijk via date-verkeer wat afspreken en derg. Terwijl je elkaar ook eerst eens rustig via berichten kan leren kennen (zo was het in het verleden ook altijd). Ook aan de hand daarvan kan je een bepaald beeld vormen van iemand, alvorens evt. iets persoonlijks af te spreken. Met andere woorden die mogelijkheid is er dus ook. Twijfelende smiley

Quote:
Terwijl je elkaar ook eerst eens rustig via berichten kan leren kennen (zo was het in het verleden ook altijd).

Ja, idd. Eerst was het ook zo op(christelijke) fora, dat er relaties ontstonden alleen doordat men elkaar kon juist via de postings.

Ja, idd die mogelijkheid is er ook.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 111 112 113 114 115 116 117 ... 235 Volgende
Pagina 114 van 235