Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 22:50
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
HENK710 schreef: | Wat ik aangeef is dat er juist vanuit de verbondsdopers veelal wel begrip is voor de andere interpretatie van de geloofsdopers, maar dat dit andersom veelal niet zo is. Nergens staat dat je die andere doop moet accepteren, enkel dat je moet respecteren dan een ander vanuit dezelfde basis toch tot andere conclusies kan komen. Dat is niet bepaald kortzichtig, maar juist veel ruimte latend aan andersdenkenden met wie je je toch een voelt...
Overigens kent de verbondsdoop geen verkeerde verwachtingen. Weer zo'n verkeerde vooronderstelling... | Zowel het ritueel als de achterliggende theologie zijn in mijn ogen niet acceptabel...omdat ze teveel afwijken van de oorspronkelijke bedoeling van de doop...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:43
Onderwerp: Dating/vriendschapsite of Bijbel-Discussie site?
|
|
|
Gibby, iedere keer hetzelfde liedje. Je draait een oude plaat die blijft steken bij het zelfde onderwerp. Wanneer luister je nu eens naar wijze raad en accepteer je eens dat dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn.
Wat betreft bijbelstudie...misschien staat het jou niet aan, dat wil nog niet zeggen dat anderen dat niet interessant vinden. Ook hier zie ik weer dat dwingende terug...Laat mensen gewoon in hun waarde en laat ze zijn zoals ze zijn en probeer ze niet om te vormen naar jouw gedachten of meningen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:38
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat is nu juist wat veelal opvalt bij afwijzers van de kinderdoop (waar ik overigens liever de term verbondsdoop gebruik, aangezien het niet enkel aan kinderen bediend wordt). Immers die worden meteen als onbijbels afgeschilderd, terwijl de meeste verbondsdopers accepteren dat er blijkbaar ook een andere uitleg mogelijk is, welke zij respecteren. | Kun je je echt niet voorstellen waarom mensen die geloven in de Bijbelse manier van doop moeite hebben met de visie op kinderdoop? oftewel verbondsdoop? Na al die maanden van discussie, waarin verschillende facetten belicht zijn, kun je je nog niet voorstellen waarom wij daar niet achter kunnen staan?
Jullie vragen nl heel wat van ons...je vraagt van ons een manier van dopen te accepteren, die in de Bijbel niet voorkomt. Die ook nog voortkomt uit een bepaalde theologie waar we niet achter kunnen staan en die ook nog verkeerde verwachtingen schept? Kijk dat noem ik nu kortzichtig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 18:28
|
|
|
GERT856 schreef: | Nee vriend, bij jou niet, het al oude principe dat is wat jij zegt volgens de bijbel Johannes dopen door onderdompeling in de Jordaan. Er zijn landen van grote droogte en armoede, dus kunnen die mensen dan niet gedoopt worden? Volgens mij is het te meer die Grote gedachte daarin het waarom, en niet hoe je het doet, maar te meer dat je er zich naar gedraagt, en voor de rest ben ik het helemaal met Henk eens. | Eerlijk gezegd is het uitermate onprettig om zo aangesproken te worden. En verder zou ik maar eens een keer wat minder grote onzin opschrijven...Want nergens verpicht te bijbel dat er alleen in de jordaan gedoopt mag worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 16:45
|
|
|
GERT856 schreef: | Als jij in jou beleving dan zo op je princiepes blijft hangen en het Woord zo letterlijk neemt moet je ook afreizen voor een doop naar de Jordaan en niet zoals hier gebeurd in een chloor badje. Ik ben het overgens niet met je eens. | We zijn geen moslims, die perse naar Mekka toe moeten...Doop kan overal plaatsvinden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 14:58
Onderwerp: Hallelujah
|
|
|
Tegenwoordig kom je dit liedje overal tegen. Van Shrek tot de Olympische Spelen. Tijd eens voor de tekst:
Now I've heard there was a secret chord That David played, and it pleased the Lord But you don't really care for music, do you? It goes like this The fourth, the fifth The minor fall, the major lift The baffled king composing Hallelujah Hallelujah Hallelujah Hallelujah Hallelujah
Your faith was strong but you needed proof You saw her bathing on the roof Her beauty and the moonlight overthrew you She tied you To a kitchen chair She broke your throne, and she cut your hair And from your lips she drew the Hallelujah
Baby I have been here before I know this room, I've walked this floor I used to live alone before I knew you. I've seen your flag on the marble arch Love is not a victory march It's a cold and it's a broken Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah Hallelujah, Hallelujah
There was a time you let me know What's really going on below But now you never show it to me, do you? And remember when I moved in you The holy dove was moving too And every breath we drew was Hallelujah
Maybe there’s a God above But all I’ve ever learned from love Was how to shoot at someone who outdrew you It’s not a cry you can hear at night It’s not somebody who has seen the light It’s a cold and it’s a broken Hallelujah
You say I took the name in vain I don't even know the name But if I did, well really, what's it to you? There's a blaze of light In every word It doesn't matter which you heard The holy or the broken Hallelujah
I did my best, it wasn't much I couldn't feel, so I tried to touch I've told the truth, I didn't come to fool you And even though It all went wrong I'll stand before the Lord of Song With nothing on my tongue but Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah Hallelujah, Hallelujah Hallelujah, Hallelujah Hallelujah, Hallelujah Hallelujah, Hallelujah Hallelujah, Hallelujah Hallelujah, Hallelujah Hallelujah, Hallelujah Hallelujah
Wat vind je ervan?
De originele versie is van Leonarde Cohen:
http://www.youtube.com/watch?v=WJTiXoMCppw
http://www.metacafe.com/watch/sy-17305740001/leonard_cohen_hallelujah_official_music_video/
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 16 januari 2011, 15:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 14:28
Onderwerp: Ik ga d'r vandoor
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Hallo allemaal.
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen. Na ruim een jaar lid van CM geweest te zijn wil ik velen van jullie bedanken voor hun vriendschap. Ik ga het zonder CM proberen.
En ik ga niet alleen, want ik heb willie511 ook meegenomen We hebben nu ruim een jaar, en zijn heel gelukkig samen, dus het wordt tijd om op te stappen.
We wensen jullie een heel fijne tijd nog op CM, en misschien tot ziens! Het ga jullie goed. Willie511 & jolan931
En nu nog volhouden om weg te blijven | Jolan en Willie, ik zal jullie missen. Heb je leren kennen als nuchtere mensen, en de gesprekken hadden vaak een inhoud en diepgang..Suc6 met jullie verdere leven, stiekum hoop ik dat ik in de toekomst nog van jullie zal blijven horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: Eerlijk gezegd vind ik dit echt veel te gemakkelijk gesteld. Omdat het mooi verwoord is, heeft ze gelijk? Waar is deze discussie dan voor.
Henk710 schreef: | Waar haal je vandaan dat het haar om het gelijk gaat??? Misschien is dat wel het probleem in een dergelijke discussie. Ga er toch niet van uit dat het hier om gelijk halen gaat! Dat vervuilt discussies enorm. | Ik haal mn gelijk niet vanuit mezelf, maar ik laat de bijbel spreken zoals het er staat….Dat sommige mensen er iets anders van willen maken is en blijft hun goed recht, maar mn eigen mening is, dat ik de Bijbel zoals geschreven letterlijk interpreteer, ook al gaat dat af en toe ten koste van mijn eigen gevoelens en gedachten.
CHATULIEM619 schreef: Nog ff mijn punten op een rijtje:
De Bijbel spreekt maar over één doop. Hoe durf je dan een ander door mensen uitgevonden instelling dat dan maar op eén niveau te stellen?
Henk710 schreef: | Dat het door mensen is uitgevonden, is JOUW interpretatie. Er is al voldoende materiaal aangeleverd in de loop der tijden om duidelijk te maken dat het ook met oprechtheid uit Gods Woord te halen is.
Tevens is het niet zo dat je, zoals ook al vaker belicht is, over hetzelfde spreekt als je beide dopen naast elkaar zet. Kort gezegd moet je, als je wilt vergelijken de volgende zaken vergelijken: verbondsdoop <=> opdragen; belijdenis <=> geloofsdoop.
Geen appels met peren vergelijken dus, want dan sla je direct al een kloof in de discussie. | Een aantal bijdragen in dit topic heeft aangetoond, dat het ritueel los ontstaan van de theologische invulling. Bovendien vind ik het niet gepast het woord doop te gebruiken bij iets wat de Bijbel als iets heel anders ziet.
Henk710 schreef: | CHATULIEM619 schreef: Het gaat niet alleen om een ritueel, het gaat om de boodschap die er achter zit. En kinderdoop en verbondstheologie gaan hand in hand samen. Een oudtestamentische theologie, die de verlossing van Jezus Christus negeert en de nadruk legt op predestinatie....
Zoals al zo vaak aangegeven, negeert de verbondsdoop NERGENS de verlossing! De doop is er juist om te benadrukken dat je afhankelijk bent van God! Dus aub geen nonsens verkopen. | Toch wordt er meer de nadruk gelegd op het feit dat je uitverkoren bent. En wordt dit ritueel gezien als bevestiging van die gedachte. En btw is het niet veel sterker door je te laten afdalen in het watergraf te laten zien dat je afhankelijk van God bent. Je geeft jezelf immers letterlijk aan Hem over…
Henk710 schreef: | Overigens heb je zelf in een eerdere discussie over dit thema ook al wel eens gemeld dat je je ook deelgenoot weet van een verbond met God en dat verbondsdopers en geloofsdopers dus minder afstand tot elkaar hebben dan dat je nu weer doet geloven... |
Henk710 schreef: | En dan het stukje predestinatie. Dit is, ook dit is al meermalen aangegeven in al de discussies hierover, geen theorie over een prullenbak waar allemaal proppen papier in zitten, waaruit God dan willekeurig propje Jan wel pakt en propje Piet niet! Dat is niet de boodschap van Gods Woord en ook niet die van de predestinatie. Predestinatie gaat puur uit van de belijdenis dat een ieder die gelooft in Jezus behouden is. Daarin ligt onze voorbestemming. We leven nu in een moeras waarin we dreigen te verdrinken. God reikt ons Zijn Hand (Jezus) om ons eruit te trekken. Nergens enige willekeur dus, maar een algeheel aanbod. En wie die Hand pakt en vasthoudt, die zal door God op vaste bodem gezet worden.
Hopelijk kan er bij dit onderwerp een keer vanuit werkelijke zaken gepraat worden en niet vanuit allerhande foute vooronderstellingen! Zo gaan we toch niet met elkaar om als broers en zussen???? | Je geeft toch wel een heel verkeerde voorstelling van zaken. Het wordt door velen gezien en beleefd dat de predestinatie een selectie vooraf is. Een proces waar wij eigenlijk niks aan kunnen doen en dat door God in zijn oneindige macht gedaan wordt. De kernvraag was immers: Wie kan de macht van God weerstaan? Dat impliceert, dat als je niet gelooft, je ook niet geroepen bent. En idd, ik zie iedereen als mn broeder en zuster, die Jezus heeft aangenomen in Zn leven. Maar dat betekent niet dat ik het met iedereen eens ben.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 16 januari 2011, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 11:34
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Vind dat je dit heel mooi verwoordt, Daniëlle! | Eerlijk gezegd vind ik dit echt veel te gemakkelijk gesteld. Omdat het mooi verwoord is, heeft ze gelijk? Waar is deze discussie dan voor.
Nog ff mijn punten op een rijtje:
De Bijbel spreekt maar over één doop. Hoe durf je dan een ander door mensen uitgevonden instelling dat dan maar op eén niveau te stellen?
Het gaat niet alleen om een ritueel, het gaat om de booschap die er achter zit. En kinderdoop en verbondstheologie gaan hand in hand samen. Een oudtestamentische theologie, die de verlossing van Jezus Christus negeert en de nadruk legt op predestinatie....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:32
Onderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
|
|
|
Ik begrijp deze discussie niet zo goed. Als je samen bent, deel je toch alles met elkaar? Tenminste, zo had ik het wel ervaren. Openheid is vanzelf aanwezig, omdat je toch werkelijk in elke vezel met elkaar verbonden bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:08
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
GIBBY159 schreef: | . En heb een lijst samengesteld om...als het écht nodig is...naar het kantoor te gaan van Provident. Wat moet dat moet dan maar. Verder trek ik mij terug en kom zo af en toe maar eens kijken en lezen om bij te blijven. Voorzover ik (nog) geen ban krijg opgelegd. | Is dit nu een dating site of een oorlog, vraag ik mezelf af. Je lijkt je constant te moeten wapenen tegen vermeende vijanden. Het is nu dus zelfs zover, dat je dossiers bijhoudt om je gelijk te halen... Man probeer eens van je gedrag af te komen want dit krijgt toch wel extreme vormen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:36
|
|
|
GIBBY159 schreef: | "Wie de schoen past...trekke het aan" is een veel gehoorde opmerking. Welnu...ik doe dat dus nu ook. Omdat ik mij aangesproken voel. Voor alle duidelijkheid ik heb niet eens de inténtie om op deze site als een soort moderator uit te hangen! Wat ik iedere keer probeer uit te leggen is dat het Forum en de Lobby worden gebruikt (misbruikt) soms frustraties op elkaar te kunnen af reageren. Ik heb voldoende competentie er op in te gaan om er wat aan te doen. Enkelen onder ons scheppen er kennelijk behagen in om te blijven te reageren door sneer op en aanmerkingen te plaatsen. Ook ik (!!!)ben daar debet aan! En toch wordt dát net weer niet opgepikt. Maar juist er nog een schepje bovenop doen. Misschien met een bepaalde bedoeling? En least but not last...mocht de redactie van mening zijn dat mijn deelname aan het Forum en in de Lobby buiten de normen van de wet en niet Christelijke grondslag bevat; mij van de site zal verwijderen. Wat de 'enkelingen' betreft het is niet aan hun om niet... | Waarom zeg je dan in de chatbox dat je op het hoofdkantoor met de directeur wilt praten gewapend met een lijst van namen en van klachten??? Je stelt je hiermee bewust boven de groep en je geeft iedereen het gevoel, dat jij de wijsheid in pacht hebt en het wel even zal regelen hoe we met elkaar om moeten dien te gaan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 01:32
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
De definitieve lijst: 1. Majaro 2. Chat..+ hond 3. Billy 701 4. Jasmyn 5. Mar907 6. Trijnie 7. Jozua 332 8. Siem720 9.Crossroad 10. Loretta 11. Walter 12. Marijan (o.v. dat het bijv. niet hard regent) 13. JanWillem 14. Bert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 22:42
|
|
|
HENK710 schreef: | Een naar gevoel voor moderators? Is dat niet vragen om gespannen situaties als je dan lid wordt van een site? | Wel als iemand zelf zo gaat spelen, en op deze manier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 22:19
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Mijn comments en topics herlees ik zeer zorgvuldig, Willemijn. Ik voel én ben ik "volwassen genoeg" voor. De essentie in mijn tekst(en) van betreffende comments en topics zijn van dezelfde kwaliteit. Er is geen sprake van een "belérend toontje" Het spijt me maar dat is jouw opvatting. Dat iemand zeer goede bijdragen levert juisch ik van harte toe! Behalve de laatste van bettrokken lid. Verder gedraag ik mij uiterst netjes en correct bij vele discussies. | Ik vind je ook als een soort moderator gedragen en ik krijg er een naar gevoel bij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:24
|
|
|
We leven in een tijd, waarin het verstrekken van een hypotheek meestal wordt gebaseerd op twee inkomens. Dit verplicht vrouwen meestal tot werken, waardoor de kinderwens vaak uitgesteld wordt...Ook zijn vrouwen verplicht te werken als ze alleenstaande ouder zijn en de kinderen de schoolgaande leeftijd hebben.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 14 januari 2011, 18:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 11:55
|
|
|
GERT856 schreef: | Of God het zo gewild heeft? Dat trek ik in twijfel, niet in God maar wel in jou interpetatie hier over. Terug naar je eerste opmerking over Sara(i) Abraham was al 99 en Sara 90 toen zij gezegend werd met de belofte een kind te krijgen, zij was immers onvruchtbaar. Abram had wel een buiten echtelijke zoon bij Hagar. (Genesis 17:17) Plus het feit dat tegenwoordig steeds jonger getrouwd wordt heeft volgens mij ook meer een economisch aspekt, vroeg uit de kinderen, huis kunnen kopen (makkelijker een lening kunnen krijgen dan vroeger) alleen in de meeste gevallen, kennen de meeste hun verantwoording nog niet zo erg in deze ( geld niet voor iedereen) Dus stel dat ik over een jaar vader zou worden, is dat geheel dus niet onbijbels ongelovig onverantwoord, voor de wereld wel, maar ik ben dan ook liever niet van de wereld. Tja als je je er wel voor gaat schamen, moet je het niet meer doen, maar als je innig van iemand zou houden, waarom niet, vertrouw Hoop en Liefde, daar komt geen wereld tussen. | Ik denk niet, dat je kunt stellen dat omdat Sara moest wachten tot haar 90ste, de vrouwen ook maar moeten wachten. ... Er wordt tegenwoordig juist later getrouwd dan vroeger en meestal heeft dat gevolgen voor de zwangerschap van de vrouw. Die gaat moeilijker..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 11:03
|
|
|
GERT856 schreef: | Dat is ook niet echt Biijbels Sara was ook niet een van de jongste meer.En daar bij ken ik mensen die al heel lang getrouwd waren en pas op latere leeftijd ouders werden. En dan daarbij gelaten, ik ben bewust vrijgezel gebleven, rond mijn 23ste was volgens mij het fenomeen scheiden pas goed ontdekt. Er waren toen meer mensen die de echt ontbonden dan dat er zich in de echt verbonden. In ieder geval zou ik het niet zo,n probleem vinden, papa genoemd worden, ipv opa. | Sorry. hier moet ik om lachen hoor. Dat je de leeftijd van Sara als bijbelse norm gaat hanteren. Neem van mij aan dat ze behoorlijk wat jonger was toen ze trouwde...
In tegenstelling tot sommige bijdrages hier, denk ik dat trouwen en kinderen krijgen een heel natuurlijk proces is, en dat het verhogen van de leeftijd eigenlijk heel onnatuurlijk is. Bovendien denk ik, dat als je van de ander houdt, je kinderen van hem/haar wilt. Want dat is een bevestiging van je liefde aan elkaar. Zo heeft God het ook gewild denk ik.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 14 januari 2011, 11:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 09:23
|
|
|
14 januari: de lijst ziet er nu zo uit: 1. Majaro 2. Chat..+ hond 3. Billy 701 4. Jasmyn 5. Mar907 6. Trijnie 7. Jozua 332 8. Siem720 9.Crossroad 10. Loretta 11. Walter 12. Marijan (o.v. dat het bijv. niet hard regent) 13. JanWillem o.v.=onder voorbehoud.
Ik hoop dat jullie allemaal de mail ontvangen hebben met mn mobiele nr. Mocht je onderling iets afspreken ivm vervoer is het ook handig elkaar je nr. te geven. Mocht je niet op de lijst staan en je denkt zaterdag, het is toch leuk, zorg er dan voor dat je er om 14.00 bent. Je bent altijd welkom..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 14 januari 2011, 17:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 09:19
|
|
|
Laat ik eens een nieuw aspect op tafel brengen. Veel postings gaan erover dat men te jong trouwt en daardoor sneller gaat scheiden. Volgens mij is het zo, dat hoe ouder je wordt, het moeilijker voor je is om te trouwen. Stel je trouwt pas op je 30ste. Dan wordt het een stuk moeilijker je leven aan te passen aan de ander. Je bent dan meestal behoorlijk gesettled. Je hebt een eigen baan, een eigen huis, een eigen vriendenkring. Als je jonger trouwt, bouw je samen dat bestaan op en ik denk dat daar niks op tegen is. Bovendien heb je nog het aspect kinderen. De klok van de vrouw tikt wel door......
Ik denk dat de leeftijd van trouwen niet zoveel invloed heeft op de echtscheiding. En eerlijk gezegd zou ik het ook niet anders willen zien. Ik was 23 toen ik trouwde, toen ik 30 was had ik drie kinderen. Ik zou het niet anders gewild hebben. Ik zou er niet aan moeten denken met mn vijftigste bij de basisschool moeten staan om mn kinderen op te wachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 22:58
Onderwerp: Samengesteld
|
|
|
MARTIN695 schreef: | We hebben het hier steeds over kinderen bij de vrouw maar ik had mijn kinderen bij me en die acepteerde de andere vrouw ook niet en dan heb je een heel groot probleem wat uiteindelijk inhield dat ze bij me weggingen en dat uitijnelijk ook dat huwelijk stuk liep dus dat zijn ook de dingen die kunnen gebeuren maar gelukkig is de relatie allemaal weer op een hoogpunt gelukkig . Ik praat wel over ( haast 30 jaar terug) Sjalom. Martin | Het kan heel moeilijk zijn he, denk je dat het tegenwoordig veranderd is, of zijn de problemen nog steeds hetzelfde?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:52
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ken ik die hond niet ergens van, Chat? | Hier was haar oortje nog heel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:51
Onderwerp: WAAROM
|
|
|
Waar gaat dit eigenlijk nog over? Het ging toch over het woordje paps? Dan meteen elkaar onderling aanspreken over de sfeer, vind ik gewoon te ver gaan. De termen kaf en koren....wat is er aan de hand? Misschien trekken mensen zich wel iets heel erg aan, terwijl het helemaal niet zo bedoeld was..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:38
Onderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Gezellig! Er zijn nu al enthousiastelingen! Hier het lijstje van mensen die mee gaan: Jasmyn Trijnie671 Billy701 Siem Crossroad Mar907 | Ik kom ook, leuk idee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:31
Onderwerp: Samengesteld
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan zie je toch al dat jouw theoretisch verhaal niet klopt? En je kan er eigenlijk ook geen standaard mening over hebben want iedere situatie is weer anders....... | Ik vroeg ook bewust naar verhalen uit de praktijk...maar het zijn uitgangspunten, een basis van waaruit je denkt en handelt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 14:24
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Bouviers met gecoupeerde oren en staart kwamen in mijn tijd niet (meer) op het trainings-veld! Werd bij de wet verboden! VH3 programma. Zeg maar een soort verédelde gedrag en gehoorzaamheid cursus. | tjonge, dit is niet mn bouvier hoor. Ze zou dan wel erg klein zijn he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:32
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
GIBBY159 schreef: | God laat niéts toe...naar mijn bescheiden mening. Ik zei al eerder: De vraag is beter dat WAARTOE Gods plan leidt | Ik denk juist dat God veel dingen toelaat, maar alles ombuigt naar Zijn plan. ps 34 schreef: | Al blijft de rechtvaardige niets bespaard, de HEER zal hem steeds weer bevrijden. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:24
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | ik ook willemijn...speciaal die mannen die honden mee laten lijden aan dit soort eh....kan het goede woord niet vinden..... |
Uploaded with ImageShack.us
Hoezo lijden?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 13 januari 2011, 12:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:55
|
|
|
13 januari: de lijst ziet er nu zo uit:
1. Wilma 082 2. Majaro 3. Chat..+ hond 4. Billy 701(o.v.) 5. Jasmyn (o.v.) 6. Mar907 7. Trijnie (o.v.) 8. Mary 052 (o.v.) 9. Jozua 332 10. Siem720 11.Crossroad 12. Loretta 13. Timo 14. Marijan (o.v. dat het bijv. niet hard regent) 15. JanWillem o.v.=onder voorbehoud.
Ik hoop dat jullie allemaal de mail ontvangen hebben met mn mobiele nr. Mocht je onderling iets afspreken ivm vervoer is het ook handig elkaar je nr. te geven. (nietwaar Marianne 129) Mocht je niet op de lijst staan en je denkt zaterdag, het is toch leuk, zorg er dan voor dat je er om 14.00 bent. Je bent altijd welkom..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 13 januari 2011, 12:00
|
|
Naar boven |
|
|