Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 10:56
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
Toch wil ik je betoog een behoorlijk beetje nuanceren Shanita. Ook in 'niet evangelische' kringen is de kerkverlating hoog.
Hoe het komt? Ik denk oa. omdat: - Er een groep is die nog lang op papier lid is maar deze generatie wordt kleiner - mensen zoeken naar ervaringen in geloof en shoppen makkelijker - echtheid in een gemeente wordt gemist - er zijn kerken die zich gaan aanpassen aan de gemeente - een gemeente wordt een socio clubje
En bedenk dat in iedere kerk er wel wat is, er zijn mensen en die maken fouten. Het belangrijkste is: hoe is MIJN persoonlijke relatie met God, weet ik of mijn zonde vergeven zijn. En daarnaast: hoe kan ik dienstbaar zijn richting anderen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 10:22
|
|
|
Mijn ervaring met een evangelische gemeente was dat er een heel open en vrije cultuur heerst. Men is er heel gastvrij en laagdrempelig. Alles is heel vrijblijvend en op je persoonlijk gevoel (relatie met God) gericht, maar ze laten je ook weer vallen als een baksteen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 10:19
|
|
|
Als ik het goed begrijp dan staat de kerksoort achter de reden? Bedoelen ze daarmee wat het nieuwe kerkgenootschap geworden is of vanuit welke kerk de verlating is? Ik zie daar namelijk lang niet altijd evangelische gemeenten staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 10:08
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Je mag dan van de week ouder worden maar wijzer |
Wijsheid komt met de jaren maar sommige krijgen het nooit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 00:46
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
PETRA373 schreef: | als jullie elkaar nu es effe vergeven, dan is dit opgelost. ieder van jullie heeft zo zijn eigen kijk op de dingen,kan gebeuren liefs voor beide |
precies, kan dit topic gesloten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 00:24
Onderwerp: Het weer
|
|
|
GERRIT084 schreef: | ach treur toch niet Roosje, aan alle dag komt och een eind morgen zal hij gerust weer schijnen en is hij er toch even niet kopje op en geen verdriet. Zeg het telkens keer op keer, op een dag verschijnt hij gelukkig weer |
Dank voor deze zeer bemoedigende woorden!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 00:21
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | ........ Ohoh......nu weer een rooibosbruine AnnaPiet?? |
nee een rood gestoomd bos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 18:28
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Bijna alle sneeuw is weg geregend, en nu doet de zon nog snel ff een poging de dag goed af te sluiten....... Kon minder allemaal |
Hier ook, maar nu is hij weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | T'is ook nooit goed of het deugd nie he Sneeuwt het meneer doet regent het meneer doet wat wil je nu sneeuw of niet
Het regent lekker door en laat dat nu ook maar even lekker doorgaan des te eerder is alle sneeuw verdwenen en de gladdigheid weg zonder dat alles vieze drerrie wordt |
lekker regent het niet Maar de helft van de sneeuw is hier wel weg en nu inderdaad gelijk maar de zomer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:18
Onderwerp: Hoe was jou kerkdienst
|
|
|
Vanmorgen een mooie preek gehoord over onderstaande teksten. Het zette mij weer even stil...
Prediker 12
Bijbel schreef: | 1. Denk aan uw Schepper in de dagen van uw jeugd, voordat de kwade dagen komen en de jaren naderen waarvan u zeggen zult:Ik vind er geen vreugde in;
13 De slotsom van al wat door u gehoord is, is dit: Vrees God, en houd u aan Zijn geboden, want dit geldt voor alle mensen. 14 God zal namelijk elke daad in het gericht brengen, met alles wat verborgen is, hetzij goed, hetzij kwaad. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:05
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNA415 schreef: | Heb geen congnac in huis, kun je niet wat brengen? |
Rum kan ook hoor Anna
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:54
Onderwerp: Wat vind jij leuk aan een forum?
|
|
|
LYDIA448 schreef: | welke knipogen, deze
die zijn met een twinkel gegeven, gewoon... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 12:51
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja wat zal ik zeggen het begint net hard te sneeuwen hier |
Waar kun je ski's huuren.... heb ik zo'n enorme zin in!!!! en anders maar een bobslee
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op zaterdag 26 januari 2013, 12:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:33
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nou, bij al mijn bazen mocht je juist geen vrouwen meenemen en dat gold later voor de vrouwen die reden evenzo (mannen) dat lijkt mij wel de beste oplossing | Verschil moet er zijn Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heb het idd doorgestuurd want hier valt niks Al is de lucht wel weer erg grijs! |
Bedankt!!! hier valt er momenteel genoeg! sneeuw is romantisch zeggen ze
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:05
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | nou daten noem ik dat niet meer hoor.ik heb er wel eens 88 dames in een bus gehad naar de huishoudbeurs. dus die ervaring heb ik al |
inderdaad 88 lijkt mij ook wel wat overdadig, 44 is genoeg lijkt me
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 10:26
Onderwerp: Gebed vriendin
|
|
|
Heel veel sterkte!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 10:14
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Net als die spontane knipogen, je weet nooit waar je aan toe bent. Het is geen hom en het is geen kuit, of iemand het meent, of je in de zeik neemt |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 00:21
Onderwerp: De Trein
|
|
|
Mooie vergelijking!
Alleen jammer dat er tegenwoordig zoveel treinen vertraging hebben en uitvallen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 00:09
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Ja, sommige dingen bespreek ik met vriendinnen... Maar soms wil ik wel eens de mening van een vreemde horen en daar is een forum een uitermate geschikt medium voor mijns ziens. Schrijven is ook een heel goed middel om schrijvender wijs dingen duidelijk te krijgen.
Ik heb het regelmatig nodig om te ' analyseren' omdat ik er anders niet uitkom en het in mijn hoofd blijft malen m
Zo heb ik dus diverse uitlaatkleppen en manieren om mijn hoofd te legen.
Toch moet ik zeggen dat iedere keer als ik het weer eens probeer bij een forum ik het al gauw 'zat' wordt want het komt op mij steeds weer over als een drukbevolkt klasje wat ( oneerbiedig gezegd) door elkaar heen kakelt om het hoogste woord te krijgen.
Begrijp me goed, zo komt het op MIJ over. Dit heeft met name met mijn ' hooggevoeligheid' te maken. Ik vind het al snel te druk om me heen en in sommige gevallen straalt dat 'van het scherm' af.
In het dagelijkse leven trek ik me meestal terug met mijn oortjes, dan doe ik mijn muziekjes in en creeer op deze manier mijn rust.
En soms ' zoek' ik medegenoten die snappen wat ik bedoel. En dan kom ik in mijn zoektocht wel eens op een forum terecht.
Het is een relatief veilig medium want als ik geen zin meer heb dan druk ik op het kruisje en doe ik weer mijn eigen ding....
Ik heb al heel veel gelezen op sommige topics, bv die topic waar maritime uit geband is. Ik heb met grote verbazing de felheid gelezen, als dit live was geweest was het volgens mij een vette ruzie!
Ik ben nu in het stadium van ' horen, zien en zwijgen'.....
En dat is de reden waarom ik af en toe op een forum te vinden ben.. |
Ben ik met je eens Lydia! Soms is contact met iemand die er meer neutraal in staat wel even lekker. Het is ook veel vrijblijvender. Ik lees lang niet alles, wat mij niet interreseerd sla ik over of ik lees het alleen en geef geen commentaar. Dus dan ook het: horen-zien en zwijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 23:55
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dan maak je toch tamme goulash hoef je er in ieder geval niwt achter aan te rennen |
Waarom zou je achter een wilde goulash gaan rennen??? En dan nog wel met die sneeuw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|