ChristianMatch

Forum

Wat vind jij leuk aan een forum?
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 23:45

Ook maar eens een nieuwe topic geopend! Knipoog smiley

Al lezend op het forum denk ik wel eens, wat is soms het doel van iemand om op het forum te lezen en te schrijven?

Mensen die hier schrijven hebben allemaal een eigen "rugzak".
De ene rugzak, zit bomvol en de andere is velemale lichter.
Ik denk dat hier boven-gemiddeld veel mensen zitten met een 'ruime levenservaring'.

Soms lees ik over veel persoonlijke sores.
Wat is je doel om dit te delen met (misschien wel) honderden leden op een datingsite?
Wat beweegt iemand om dit hier te schrijven?

Bespreek je dit (zomogelijk) niet liever met vrienden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 23:57

ROOS575 schreef:

Al lezend op het forum denk ik wel eens, wat is soms het doel van iemand om op het forum te lezen en te schrijven?

Ik denk dat hier boven-gemiddeld veel mensen zitten met een 'ruime levenservaring'.

Wat is je doel om dit te delen met (misschien wel) honderden leden op een datingsite?

Leuke topic, een denkertje.........
waarom zet ik de dingen neer en wat is mijn doel ervan!
Soms krijg ik dat op mijn hart om op te schrijven hierzo!
Het gevoel van doe het maar!
Ik schrijf niet alles hier, doe ik ook niet, kan ik ook niet en de andere gaat dat ook niks aan!
Ik hou van gek doen en echte serieuze dingen schrijven hier, soms!
Als ik diepe gesprekken wilt dan liever met vrienden en pratend!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:32

ROOS575 schreef:

Wat beweegt mij hier te schrijven, leuke vraag!

Het forum werkt voor mij als uitlaatklep waar ik dingen en gevoelens kan ventileren en ook respons krijg, waardoor het mij soms helpt om te relativeren.

Het achterste deel van mijn tong zal ik hier niet laten zien, dat bewaar ik idd voor mijn vrienden en familie. Echter kan het soms goed zijn om bepaalde dingen juist met vreemden te delen, omdat zij er objectiever in staan en dat juist goed kan zijn.

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat het forum 24/7 beschikbaar is en mijn vrienden en familie zijn dat niet en dat maakt dat het makkelijk toegankelijk is.

En aangezien humor en lol maken een van mijn manieren is om dingen te verwerken en stoom af te blazen, zal ik vaak op de "lol-topics" te vinden zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:42

JOANNIE702 schreef:
Leuke topic, een denkertje.........
waarom zet ik de dingen neer en wat is mijn doel ervan!
Soms krijg ik dat op mijn hart om op te schrijven hierzo!
Het gevoel van doe het maar!
Ik schrijf niet alles hier, doe ik ook niet, kan ik ook niet en de andere gaat dat ook niks aan!
Ik hou van gek doen en echte serieuze dingen schrijven hier, soms!
Als ik diepe gesprekken wilt dan liever met vrienden en pratend!

Lachende smiley

Bedankt voor je reactie!
Kan die helemaal volgen, het forum is ook veelzijdig
Sommige dingen zijn leuk om te lezen en andere sla ik maar over.
Maarja dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak!

Ik hou ook van lekker gek doen en schrijf daarom de minder serieuze dingen, op dit forum. De serieuze/ prive dingen deel ik via de mail of chat of onder 4 ogen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 09:52

ROOS575 schreef:

Nou Roos, om je eerlijk de waarheid te zeggen (zetten) das een goeie, volgens mij zetten mensen hier neer, waar ze thuis geen eerlijk antwoord op krijgen.
Hier kunnen sommige nogal eens confronterend zijn, wat eigenlijk ook niet moet, en weer anderen zetten hier neer, wat ze anders niet durven te zetten (zeggen)
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:24

JOSINA022 schreef:
Wat beweegt mij hier te schrijven, leuke vraag!

Het forum werkt voor mij als uitlaatklep waar ik dingen en gevoelens kan ventileren en ook respons krijg, waardoor het mij soms helpt om te relativeren.

Het achterste deel van mijn tong zal ik hier niet laten zien, dat bewaar ik idd voor mijn vrienden en familie. Echter kan het soms goed zijn om bepaalde dingen juist met vreemden te delen, omdat zij er objectiever in staan en dat juist goed kan zijn.

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat het forum 24/7 beschikbaar is en mijn vrienden en familie zijn dat niet en dat maakt dat het makkelijk toegankelijk is.

En aangezien humor en lol maken een van mijn manieren is om dingen te verwerken en stoom af te blazen, zal ik vaak op de "lol-topics" te vinden zijn.
Bedankt voor je persoonlijke reactie!
Objectieve reacties kunnen soms als een spiegel werken èè?
Misschien is het wel een klein beetje een vervanging wat je anders met een partner zou delen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:27

GERRIT084 schreef:
Nou Roos, om je eerlijk de waarheid te zeggen (zetten) das een goeie, volgens mij zetten mensen hier neer, waar ze thuis geen eerlijk antwoord op krijgen.
Hier kunnen sommige nogal eens confronterend zijn, wat eigenlijk ook niet moet, en weer anderen zetten hier neer, wat ze anders niet durven te zetten (zeggen)

Ben ik met je eens Gerrit, op een forum kàn je anoniem zijn.
Je bent er zelf bij om hier grenzen in aan te geven.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:06

ROOS575 schreef:
Bedankt voor je persoonlijke reactie!
Objectieve reacties kunnen soms als een spiegel werken èè?
Misschien is het wel een klein beetje een vervanging wat je anders met een partner zou delen?

Idd!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:49

ROOS575 schreef:
Ben ik met je eens Gerrit, op een forum kàn je anoniem zijn.
Je bent er zelf bij om hier grenzen in aan te geven.

Half anoniem he Lachende smiley je naam staat er (niet helemaal, en sommige verborgen maar wel te lezen op profiel) een balkje zou soms wenselijk zijn.
En dat laatste mag dan wenselijk zijn, maar weer niet uitvoerbaar, daar de meesten onder ons nog te veel last hebben van splinters Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:57

GERRIT084 schreef:
Half anoniem he Lachende smiley je naam staat er (niet helemaal, en sommige verborgen maar wel te lezen op profiel) een balkje zou soms wenselijk zijn.
En dat laatste mag dan wenselijk zijn, maar weer niet uitvoerbaar, daar de meesten onder ons nog te veel last hebben van splinters Gefrustreerde smiley

Ik bedoelde dat je er zelf bij ben hoe anoniem je wilt blijven! (naamkeuze, foto's, persoonlijke info op je profiel, wat je verteld op het forum)
Inderdaad zijn er ook veel splinters, wat het gesprek kan beinvloeden Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 11:29

ROOS575 schreef:
Ik bedoelde dat je er zelf bij ben hoe anoniem je wilt blijven! (naamkeuze, foto's, persoonlijke info op je profiel, wat je verteld op het forum)
Inderdaad zijn er ook veel splinters, wat het gesprek kan beinvloeden Twijfelende smiley Knipoog smiley

Precies, om maar te zwijgen over de verborgen, HBO talenten, die zich verbergen achter niet uitspreekbare of uitvoerbare woorden Gefrustreerde smiley
Je prikt er zo doorheen, ik heb ze gekend, gewoon op straat, in een conflict dat ik naderhand zei, zo he woordenboek vergeten Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 11:42

ROOS575 schreef:

zozo leuk topic zeg
Ja mijn rugzak is weer vol en misschien klaar voor de start om de wereld in te gaan en maar te zien waar ik terecht kom .
Soms liever hier veilig thuis veilig contact .
En ja wat doe je als je je leven geen vrienden /vriendinnen hebt gehad,
En een God waarvan ik vandaag denk ( ik weet dat het niet zo is ) maar laat ook maar
De kerk heb opgezegd altijd de dingen doe die ik niet wil en daardoor alles verlies
Ja wat doe je dan daten en je ellende vergeten nee dat wil ik ook niet meer ,
schrijven dan maar met alle comentaar van dien die ik niet meer wil zien.
ik weet het niet meer ..

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 13:56

http://www.youtube.com/watch?v=EeH9-YBD60M
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:13

ROOS575 schreef:
Bedankt voor je reactie!
Kan die helemaal volgen, het forum is ook veelzijdig
Sommige dingen zijn leuk om te lezen en andere sla ik maar over.
Maarja dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak!

Ik hou ook van lekker gek doen en schrijf daarom de minder serieuze dingen, op dit forum. De serieuze/ prive dingen deel ik via de mail of chat of onder 4 ogen.

Ja voorlopig ben ik nog niet vanaf, ik zal dit gaan missen...............en vooral jullie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:38

Me mening geven.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:51

Het internationale karakter van forum Zieke smiley is zeker leuk Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 21:58

Het valt me op dat er de laatste tijd voor elke nieuwe mening een nieuw topic geopend wordt.......op zich geen probleem maar er is echt geen touw meer aan vast te knopen dus laat ik mijn reactie maar achterwege Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:06

LEANNE226 schreef:
Het valt me op dat er de laatste tijd voor elke nieuwe mening een nieuw topic geopend wordt.......op zich geen probleem maar er is echt geen touw meer aan vast te knopen dus laat ik mijn reactie maar achterwege Twijfelende smiley

ach Leanne, je kan soms beter een neuzelaars topic hebben zonder haat en nijd Lachende smiley dan die hele lange met dat oeverloos ge... Gefrustreerde smiley
Waar het HBO gehalte schijnbaar hoog is, het lezen zwaar vermoeiend is, waar je eerst maar door alle citaten van derden heen moet bijten.
Ten einde raad aan het eind gekomen, niet meer weet waar het werkelijk over ging. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 23:23

Het lucht ontzettend op, om eventjes mijn mening te kunnen geven op angstgeloofpredikers, zo van als je niet vergeeft ben je ongehoorzaam aan God, want God wil dat jij iedereen vergeeft, want jou schuld is veel groter dan die van de dader...en dat zou dan 'een zuiver motief moeten zijn, let op: moeten.....zijn om iedereen meteen te vergeven, berouw of niet....Doe je dat niet, ben je ongehoorzaam aan God....

Dit staat nergens in de bijbel, heeft mij zoveel schade berokkent, en dat kan ik hier ff heerlijk van me afschrijven.

En dat lucht heerlijk op! Lachende smiley

Ik wens iedereen, ook al kan tie het niet volgen die lange lappen, een hele fijne avond nog, en een hele fijne nacht! Knipoog smiley
En voor degenen onder ons die het moeilijk hebben en pijn en verdriet, die wens ik ook een goede nachtrust toe, dat ze goed kunnen slapen en anders rust kunnen vinden in een boek, of iets dergelijks.!!!

Tot morgen! Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 24 januari 2013, 23:30
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:16

SHANITA130 schreef:
Het lucht ontzettend op, om eventjes mijn mening te kunnen geven op angstgeloofpredikers, zo van als je niet vergeeft ben je ongehoorzaam aan God, want God wil dat jij iedereen vergeeft, want jou schuld is veel groter dan die van de dader...en dat zou dan 'een zuiver motief moeten zijn, let op: moeten.....zijn om iedereen meteen te vergeven, berouw of niet....Doe je dat niet, ben je ongehoorzaam aan God....

Dit staat nergens in de bijbel, heeft mij zoveel schade berokkent, en dat kan ik hier ff heerlijk van me afschrijven.

En dat lucht heerlijk op! Lachende smiley

Ik wens iedereen, ook al kan tie het niet volgen die lange lappen, een hele fijne avond nog, en een hele fijne nacht! Knipoog smiley
En voor degenen onder ons die het moeilijk hebben en pijn en verdriet, die wens ik ook een goede nachtrust toe, dat ze goed kunnen slapen en anders rust kunnen vinden in een boek, of iets dergelijks.!!!

Tot morgen! Coole smiley met zonnebril

Soms niet vaak, maar het komt voor, zijn er mensen die lappen van teksten niet willen volgen, meestal omdat zij hier voor ontspanning zijn.
Soms wel hier zijn, niet altijd, maar wel vaak, een mogelijke partner te zoeken, voor weer andere momenten Geschokte, onthutste smiley
En wensen, jou het zelfde toe, wat omslachtig weer Gefrustreerde smiley
Welterusten voor vandaag zzzzzzzzzzzzzzz Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:38

Schrijven kan soms zeker veel goed doen!
Ik heb dat ook een tijdje gedaan, gewoon simpel in een schrift
die ik pas versnipperd heb, want wil niet dat mijn erfgenamen het ooit nog eens lezen Clown smiley
Het leuke van een forum is dat je er ook opbouwende reacties op kan krijgen!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 08:53

ROOS575 schreef:
Schrijven kan soms zeker veel goed doen!
Ik heb dat ook een tijdje gedaan, gewoon simpel in een schrift
die ik pas versnipperd heb, want wil niet dat mijn erfgenamen het ooit nog eens lezen Clown smiley
Het leuke van een forum is dat je er ook opbouwende reacties op kan krijgen!

Ja, dat kan, maar ook afbrekend, dat gebeurd ook helaas Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 09:11

GERRIT084 schreef:
Ja, dat kan, maar ook afbrekend, dat gebeurd ook helaas Geschokte, onthutste smiley

Jawel maar ik had het nu over de leuke kant Knipoog smiley

die kant vind ik leuk aan een forum Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
ROOS575
op vrijdag 25 januari 2013, 09:12
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 10:04

ROOS575 schreef:

Ja, sommige dingen bespreek ik met vriendinnen... Maar soms wil ik wel eens de mening van een vreemde horen en daar is een forum een uitermate geschikt medium voor mijns ziens.
Schrijven is ook een heel goed middel om schrijvender wijs dingen duidelijk te krijgen.

Ik heb het regelmatig nodig om te ' analyseren' omdat ik er anders niet uitkom en het in mijn hoofd blijft malen m

Zo heb ik dus diverse uitlaatkleppen en manieren om mijn hoofd te legen.

Toch moet ik zeggen dat iedere keer als ik het weer eens probeer bij een forum ik het al gauw 'zat' wordt want het komt op mij steeds weer over als een drukbevolkt klasje wat ( oneerbiedig gezegd) door elkaar heen kakelt om het hoogste woord te krijgen.

Begrijp me goed, zo komt het op MIJ over.
Dit heeft met name met mijn ' hooggevoeligheid' te maken. Ik vind het al snel te druk om me heen en in sommige gevallen straalt dat 'van het scherm' af.

In het dagelijkse leven trek ik me meestal terug met mijn oortjes, dan doe ik mijn muziekjes in en creeer op deze manier mijn rust.

En soms ' zoek' ik medegenoten die snappen wat ik bedoel.
En dan kom ik in mijn zoektocht wel eens op een forum terecht.

Het is een relatief veilig medium want als ik geen zin meer heb dan druk ik op het kruisje en doe ik weer mijn eigen ding....

Ik heb al heel veel gelezen op sommige topics, bv die topic waar maritime uit geband is.
Ik heb met grote verbazing de felheid gelezen, als dit live was geweest was het volgens mij een vette ruzie!

Ik ben nu in het stadium van ' horen, zien en zwijgen'.....

En dat is de reden waarom ik af en toe op een forum te vinden ben..
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 00:09

LYDIA448 schreef:
Ja, sommige dingen bespreek ik met vriendinnen... Maar soms wil ik wel eens de mening van een vreemde horen en daar is een forum een uitermate geschikt medium voor mijns ziens.
Schrijven is ook een heel goed middel om schrijvender wijs dingen duidelijk te krijgen.

Ik heb het regelmatig nodig om te ' analyseren' omdat ik er anders niet uitkom en het in mijn hoofd blijft malen m

Zo heb ik dus diverse uitlaatkleppen en manieren om mijn hoofd te legen.

Toch moet ik zeggen dat iedere keer als ik het weer eens probeer bij een forum ik het al gauw 'zat' wordt want het komt op mij steeds weer over als een drukbevolkt klasje wat ( oneerbiedig gezegd) door elkaar heen kakelt om het hoogste woord te krijgen.

Begrijp me goed, zo komt het op MIJ over.
Dit heeft met name met mijn ' hooggevoeligheid' te maken. Ik vind het al snel te druk om me heen en in sommige gevallen straalt dat 'van het scherm' af.

In het dagelijkse leven trek ik me meestal terug met mijn oortjes, dan doe ik mijn muziekjes in en creeer op deze manier mijn rust.

En soms ' zoek' ik medegenoten die snappen wat ik bedoel.
En dan kom ik in mijn zoektocht wel eens op een forum terecht.

Het is een relatief veilig medium want als ik geen zin meer heb dan druk ik op het kruisje en doe ik weer mijn eigen ding....

Ik heb al heel veel gelezen op sommige topics, bv die topic waar maritime uit geband is.
Ik heb met grote verbazing de felheid gelezen, als dit live was geweest was het volgens mij een vette ruzie!

Ik ben nu in het stadium van ' horen, zien en zwijgen'.....

En dat is de reden waarom ik af en toe op een forum te vinden ben..
Knipoog smiley

Ben ik met je eens Lydia! Soms is contact met iemand die er meer neutraal in staat wel even lekker.
Het is ook veel vrijblijvender.
Ik lees lang niet alles, wat mij niet interreseerd sla ik over of ik lees het alleen en geef geen commentaar.
Dus dan ook het: horen-zien en zwijgen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 07:42

ROOS575 schreef:
Ben ik met je eens Lydia! Soms is contact met iemand die er meer neutraal in staat wel even lekker.
Het is ook veel vrijblijvender.
Ik lees lang niet alles, wat mij niet interreseerd sla ik over of ik lees het alleen en geef geen commentaar.
Dus dan ook het: horen-zien en zwijgen Knipoog smiley

Net als die spontane knipogen, je weet nooit waar je aan toe bent.
Het is geen hom en het is geen kuit, of iemand het meent, of je in
de zeik neemt Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 10:14

GERRIT084 schreef:
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:34

GERRIT084 schreef:

welke knipogen, deze Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

die zijn met een twinkel gegeven, gewoon...
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:54

LYDIA448 schreef:
welke knipogen, deze Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

die zijn met een twinkel gegeven, gewoon...
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1