Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 mei 2014, 20:25
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
lekkere karbonaat ( ) met sperzieboontjes en toen lustte ik nog wel wat, dus maar wat spiesjes uit de vriezer gehaald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 mei 2014, 07:02
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
THOMAS968 schreef: | To bed or not to bed houdt meer mensen bezig.
Thomas die voor deze opmerking vroeger strafwerk kreeg, oeps. |
haha
Ik zit nu meer in de trant
to sleep or not to sleep....
of
to have meetings or not to have meetings, that's no question
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 mei 2014, 06:59
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Een poos geleden gehoord van een dierenarts
'Als een man het OPEENS te druk heeft en geen tijd voor je heeft, dan is er een ander mokkel' |
Waarheid als een koe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 mei 2014, 06:57
Onderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
|
|
|
ALBLASY297 schreef: | ------------------------- Dank u wel voor uw reactie. Wat ik met uw reactie aan moet weet ik niet. Het proeft naar een steek, of was het toch sarcasme wat ik merk? Afijn, dat moet niet hinderen, is gezond. Graag maak ik duidelijk dat ik nooit heb gezegd dat mijn spoor de enigste juiste zou zijn, o nee, absoluut niet. En dan eigenlijk liever maar te zwijgen van het verdere van uw mening. Ik zal het respecteren, maar eerbied klinkt er totaal niet in uw antwoord. En dan doel ik niet op eerbied naar mij dat begrijpt u denk ik wel, maar eerbied hoe u dingen ziet en beschouwt in het licht van God. @ ook al zeg je van niet, je houding komt zo over; knap dat u dat kan zien als helderziend [not]. Hoe u het beschrijft daar zou ik zelf ook de griezels van krijgen, als men zo zou zijn, daar heb u gelijk in. Om over de rest dan maar te zwijgen daar het doelloos en nutteloos zou zijn mij verder met uw reactie te bemoeien.
Vriendelijke groet.
Ik denk dat we bij deze afscheid hebben genomen? Het ga u goed. |
Ik lees duidelijk in Genesis dat de heerschappij van de man over de vrouw een gevolg is van de zondeval. God zegt ook duidelijk tegen de man, dat vanwege hem de aardbodem vervloekt is. Dus als we kijken naar de oorsprong hoe God het bedoeld heeft en Hij zag dat het goed was, dan zullen man en vrouw niet over elkaar heersen
16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op vrijdag 2 mei 2014, 06:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 april 2014, 20:17
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JOL252 schreef: | Lekker spaghetti met witte saus en een groene salade ernaast. (Leuk, langer haar staat je goed!) |
Net thuis, toch maar pannekoek in de magnetron
(haar is aan 1 kan lang, extensions )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 april 2014, 06:57
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
vandaag nog niet veel. Maar dit weekend wel een huwelijksaanzoek gehad ... van een dronken kerel die een EHBO-er aan de haak slaan wel leuk leek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 april 2014, 06:55
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
de zon de vele evenementen waar we weer lekker gaan EHBO-en (mensen kijken dus )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 april 2014, 06:45
Onderwerp: wel of niet bidden
|
|
|
AKKARI165 schreef: | Ben benieuwd hoe jij erover denkt.
Ik vind bidden maar niks Ik geloof dat God weet wat je nodig hebt. God kent mijn gedachte en weet waar ik tegen aan loop Als ik ergens moeite mee heb en zaken niet begrijp dan denk Ik dat hard op in mijn gedachten van hoe kan dat God. En God moet dat toch snappen. Hij heeft me immers gemaakt en weet alles van me. Zo kun je bijvoorbeeld bidden tot je een ons weegt Maar waarom heeft dat dan meerwaarde. Stel je bid voor geen oorlog geen honger op de wereld. Ik denk dan ja dat hebben wij aan ons zelf te wijten. Een econoom filosoof zei als al het geld op de wereld verdeeld zou worden was Afrika net zo welvarend als Amerika Ecologisch gezien zijn we ook weer egocentrische wezens. God's wegen zijn immers niet onze wegen en denk dat hij wil dat we problemen zelf eerst moeten en kunnen oplossen Mijn stelling is dus heeft gebed werkelijk effect en nut of weet god wat de wereld en de schepping nodig heeft |
God weet inderdaad alles over je, maar dat is naar mijn idee geen reden om niet te bidden. In een relatie zou je ook kunnen zeggen: jij kent me zou goed, je moet wel weten wat ik voel. En dan stoppen met elkaar te praten. Dat zou raar zijn. God wil ook een relatie, Hij wil graag dat je het gesprek met Hem aangaat.
En ja alle ellende in de wereld. Die shitzooi maken wij ervan. Maar daarom is het niet verkeerd te bidden voor inzicht bij regeringen, voor minder egoisme en voor Zijn wederkomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 april 2014, 20:40
Onderwerp: Pasen en de Bijbel
|
|
|
Ik lees in Matt 20 vers 19 dat Jezus op de derde dag zal opstaan. Niet zozeer dat Hij 3 dagen in het graf zal liggen. Op de eerste dag van de week, zondag gebeurde dat. Als dat de derde dag is dan is de sabbat de 2de en de vrijdag de 1ste dag van het lijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 08:59
Onderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Als je iets past (in het pashokje), en het past dan kijk je vaak even verder naar iets wat erbij past. Als je dat ook hebt gepast en het past dan koop je een setje wat goed past en goed bij elkaar past....zó zit dat! | En dan nog de schoenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 07:59
Onderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
|
|
|
Verschil tussen mannen en vrouwen??
Ik werk in een mannenwereld, kan iemand me even helpen herinneren hoe vrouwen zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 07:55
Onderwerp: Invulling 40 dagentijd
|
|
|
Maar goed de vraag was: Ik ben erg benieuwd hoe jullie de 40 dagentijd invullen.
Ik ga: - koekjes en snoepjes laten staan (pffff heb er nu al een hard hoofd in , maar goed eigenlijk zou het niet moeilijk moeten zijn, want ik ben allergisch voor chocola en dat laat ik ook met gemak staan) - als ik thuis kom, meestal vrij laat na een lange dag werken, plof ik vaak met bordje eten op de bank voor de tv. Dat moet toch anders kunnen... Vandaar het CM abbo maar ff niet verlengen, anders zit ik weer voor het volgende beeldbuisje . (dat wordt dus veel wandelen, want ik ben dus niet zo'n boekenwurm, of zal ik leren breien?) - weer eens de kerk uitproberen. Afgelopen 2 jaar niet meer binnen geweest (nu is het trouwens ook wel makkelijk dat je het tegenwoordig op een laptopje kunt volgen), door diverse omstandigheden (en eigenwijzgheden ) Maar in mij optiek moet je gewoon geen lid van een kerk zijn als je er niet naar toe gaat. Dus maar eens een knoop doorhakken de komende weken.
nou dat vond ik wel ffies genoeg voor de komende tijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 07:42
Onderwerp: Het weer
|
|
|
raam maar eens lekker open gezet... je zult vandaag maar vrij zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 07:41
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ga je nou toch naar de Noordpool? Nou, Meis, Daar is het zo koud dat zelfs je honden graag terug naar Nederland komen. En jij naar CM. Of je moet daar natuurlijk die geweldige oervent van je tegen komen ...! Dus tot gauw |
ze waren al bezet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 07:40
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
JANS221 schreef: | Zeg je dan alleen maar: Tot ziens? Of ga je ook weg van CM? |
Ik ga ook even weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 07:12
|
|
|
O ja. Woensdag (Aswoensdag) begint de vastentijd. Dat is 46 dagen naar Pasen toe, maar... de zondagen telden traditioneel niet mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 07:11
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het heeft me altijd heel erg verbaasd, dat er zo serieus wordt omgegaan met de 40 dagen tijd, ook in het onderwijs. Zover ik weet komt het voort uit een Roomse traditie en is totaal niet Bijbels gefundeerd...... |
Op zich is het niet zo'n vreemde traditie om naar Pasen toe te leven. Jezus deed dat ook. Tuurlijk vanaf Zijn geboorte al, maar je ziet op het laatste dat dat steeds intensiever wordt, met name in zijn preken. Waar die 40 dagen vandaan komt kan ik niet zo weer vinden, misschien wel uit Lucas 4.
Ik denk dat het niet misplaatst is dat christenen wat meer naar Pasen toe leven dan niet christenen. Dat we stilstaan (stap voor stap) wat Jezus voor ons heeft gedaan.
Vasten kan ook in de vorm van, minder of niet tv kijken (waardoor je meer tijd om te bidden hebt), ff geen alcohol of een sigaret, geen chocola . Of wat dan maar ook wat je zelf heel moeilijk los kan laten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 maart 2014, 07:05
Onderwerp: Uitje
|
|
|
TGWS995 schreef: | Hoi allemaal
Ik zat te denken om het uitje op 29 maart s'middags te organiseren. Maar het bowlen ga ik alleen reserveren als er minimaal 4 mensen mee gaan. Dus laat even je reactie achter als je mee wil.
Groetjes |
Kun je even helder neer zetten wat het uitje inhoud? Dus hoe laat is het karten/bowlen Hoeveel kost het waar is het?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 07:24
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JANS221 schreef: | Huh Sinds vandaag match ik met een vrouw. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een man. En dat heb ik ook aangegeven bij de matchcriteria. Hoe kan dit? |
CM wordt gewoon hip
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 12:52
Onderwerp: daten
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ff terug on topic.
wanneer ga je daten ?
eerst via de foon elkaar beter leren kennen en dan ? |
Naar mijn idee zo snel mogelijk een kop koffie ergens op een terras (binnen mag ook met dit weer ) Als je elkaar ziet weet je binnen een uurtje wel of het klikt ja of nee. Je kunt eindeloos mailen, maar dat zegt lang niet alles over de persoon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 09:39
Onderwerp: Kan je als christen drinken, roken, of überhaupt niet?
|
|
|
LIEN529 schreef: | Ik ben van mening dat je inderdaad wel zelf kan weten wanneer je drinken, eten of roken een probleem is in je leven ... over eten is de bijbel wel duidelijk als het om veelvraat gaat, en met drank al evengoed. . . .
|
heel veel mensen denken te weten wanneer het een probleem is! Maar als ... ..je weken longontsteking hebt en gewoon doorrookt, denk je het dan te weten? ..je bij een tentfeest drinkt terwijl je medicijnen neemt en door je 'hoeven' zakt, denk je het dan te weten? ..je bij een feest nodig moet plassen maar even vergeet dat je midden in de menigte staat, denk je het dan te weten? .. enz.
Ik ben niet tegen het drinken van alcohol, maar zij het met mate. Het is ook bewezen dat bv een glaasje wijn positieve gezondheidseffecten heeft. Roken vind ik wat anders. Daarvan is duidelijk wetenschappelijk bewezen dat het negatieve gezondheidseffecten heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 14:30
Onderwerp: Naakt in de kunst
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wat ik me afvraag is wat de schilder precies nou eigenlijk met dat schilderij had willen zeggen
|
Ik denk naakt omdat deze mensen echt niets meer hadden wat hun kon redden. Het geeft een soort van leegheid aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 11:55
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | dat mn moeder 80 is geworden en ik daarom vandaag de hele familie ga zien. Kan ik meteen mn vriend aan de hele familie voorstellen. |
Gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|