ChristianMatch

Forum

Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 november 2010, 22:30
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Think!

http://www.youtube.com/watch?v=wc0bmBRyxK4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: PC-problemen

Kan iemand mij vertellen hoe ik mn bluetooth op de pc aansluit?

Heb geïnstalleerd, en op de pc lijkt alles in orde, maar mijn mobiel vind em niet terug. Smiley die vol vragen zit

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 21:14
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"

BASTIAAN161 schreef:
Inderdaad,
alleen de Schrift is een betrouwbare toetssteen voor alles wat wij tegenkomen.

Jezus wees op het gevaar van een traditie die niet was geijkt aan Gods Woord.
Want Jezus verweet de Farizeeën in Markus 7 dat zij het gebod Gods verwaarloosden, dat zij het gebod van God buiten werking stelden, dat zij het Woord van God krachteloos maakten. De principiële fout van de Farizeeën was dat zij hun traditie (“de zogenaamde overlevering van de ouden”) naast en in feite boven het Woord van God plaatsten.
Dit deden zij niet incidenteel maar structureel: "en dergelijke dingen doet gij vele" (Markus 7:13).
Traditie is een gevaar voor het Woord van God als het zich niet steeds opnieuw laat normeren aan Gods Woord.
Jezus zelf wijst op het gevaar dat door traditie Gods woord:
- wordt nagelaten (Mark 7:8)
- te niet wordt gedaan (Mark. 7:9)
- wordt overtreden (Matt. 15:3)
- krachteloos wordt gemaakt ( Matt. 15:6, Mark. 7:13)

Als Traditie om wat voor een reden dan ook bij voorbaat als geïnspireerd of goddelijk beschouwd wordt. Dan is toetsing per definitie onmogelijk.
De Schriftgeleerden en farizeeërs achtten hun ongeschreven wet of traditie dermate synchroon met de geschreven wet dat het vrijwel onmogelijk werd om de geldigheid ter discussie te stellen.
Had mozes ook niet mondelinge overleveringen nagelaten? Waren zij niet degene die konden roepen “Des Heeren volk zijn wij”? En is deze traditie dus niet uiteindelijk afkomstig van God zelf ? En is het niet per definitie onmogelijk dat er een ongerijmdheid tussen hun geschreven Schrift en hun ongeschreven schrift kan bestaan? Beide waren toch afkomstig van Mozes, en uiteindelijk van God zelf?
Door zo’n claim haalt Jezus een streep.
Jezus wijst op het gevaar van traditie. Tradities worden gevaarlijk als ze van vormen in normen veranderen. Traditie kan daarom onmogelijk zonder een daarboven gestelde norm, een toetsteen waaraan het geijkt kan worden.
Is de traditie overeenkomstig de schrift, de bijbel, dan zal zij door de kerk worden gehanteerd. Is zij daarentegen onschriftuurlijk, dan zal zij als zodanig worden benoemd en afgewezen.

Precies. "Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede".

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:55
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring

[quote=WILLEMIJN232]

Huh Smiley die vol vragen zit Da's 2 x... je blaast em op Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:49
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"

ANITA324 schreef:
“Ga niet boven hetgeen geschreven staat”

Soms hoort men dat sommigen Paulus’ woorden “want wij kennen ten dele” (1 Kor. 13:9) blijkbaar als een excuus gebruiken om zich bezig te houden met geestelijke ‘kennis’ waarover de Bijbel geen openbaring geeft. Alsof “ten dele kennen” een vrijbrief is voor fantastische speculaties. Schrijvers zoals b.v. Tolkien, C.S. Lewis, die zich christen noemden, propageren zulke buitenbijbelse fantasieen.

Beetje raar artikel Anita. De schrijver heeft het over Tolkien en Lewis en hun fantasiën en houdt vervolgens een betoog dat wij niets aan de bijbel mogen toevoegen? Dat hebben Tolkien en Lewis toch ook nooit geprobeerd?

Ik hoop wel dat jij/de schrijver met dit stuk niet bedoeld te zeggen dat de Heilige Geest nu zijn werk niet meer doet en we ons dus uitsluitend op de bijbel moeten richten. Alsof de schrijver bang is dat God nog steeds werkt zoals in de bijbel beschreven wordt. In Handelingen 2:17 staat: "En het zal zijn in de laatste dagen, zegt God, dat Ik zal uitstorten van mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouderen zullen dromen dromen".

Het stuk lijkt me ook in strijd met Daniël 12: "Te dien tijde zal Michael opstaan, de grote vorst, die de zonen van uw volk terzijde staat; en er zal een tijd van grote benauwdheid zijn, zoals er niet geweest is sinds er volken bestaan, tot op die tijd toe. Maar in die tijd zal uw volk ontkomen: al wie in het boek geschreven wordt bevonden. Velen van hen die slapen in het stof der aarde, zullen ontwaken, dezen tot eeuwig leven en genen tot versmading, tot eeuwig afgrijzen. En de verstandigen zullen stralen als de glans van het uitspansel, en die velen tot gerechtigheid hebben gebracht als de sterren, voor eeuwig en altoos. Maar gij, Daniel, houd de woorden verborgen, en verzegel het boek tot de eindtijd; velen zullen onderzoek doen, en de kennis zal vermeerderen."

Alleen de Schrift is een betrouwbare toetssteen voor alles wat wij tegenkomen.

GrZ!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 3 november 2010, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 17:50
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

De vertaling:

Appels en wijn

Vrouwen zijn als appelen aan bomen. De beste zitten in de top van de boom. De meeste mannen willen niet naar de goede appels reiken omdat ze bang zijn te vallen en zich te bezeren. In plaats daarvan rapen ze soms de appels van de grond op. Deze zijn niet zo goed, maar wel gemakkelijk. De appels in de top denken dat er iets mis is met hen, terwijl ze in werkelijkheid verbazingwekkend zijn. Zij moeten gewoon wachten totdat de juiste man voorbij komt. Degene die moedig genoeg is helemaal tot bovenin de top van de boom te klimmen.

En nu mannen . . . mannen zijn als een goede wijn. Zij beginnen als druiven, en het is aan de vrouwen om bij hen de shit eruit te stampen totdat ze veranderen in iets acceptabel genoeg om mee te dineren.

Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 3 november 2010, 17:51
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 17:38

Apples and wine

Women are like apples on trees. The best ones are at the top of the tree. Most men don’t want to reach for the good ones because they are afraid of falling and getting hurt. Instead, they sometimes take the apples from the ground that aren’t as good, but easy. The apples at the top think something is wrong with them, when in reality, they’re amazing. They just have to wait for the right man to come along, the one who is brave enough to climb all the way to the top of the tree.

Now men . . . men are like a fine wine. They begin as grapes, and it’s up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.

Lachende smiley met blinkend witte tanden

(Wordt vertaald...)

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 3 november 2010, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 17:33
BerichtOnderwerp: begravenis

DAVID923 schreef:
Mijn oma is vandaag begraven.
Ze was 94 en was devoot katholiek.
De uitvaartsliturgie/dienst was katholiek/gregoriaans.
Misschien verwacht je nu een theologische verhandeling van me hoe ik tegen veel theologische dogma`s van de katholieke leer ben als die-hard radicaal evangelisch ggggrrrrrristen, maar nee not today.

Wel wil ik met jullie delen wat een indruk de dienst op me maakte, de pastoor haalde de Schrift aan waar Jezus wijst op de vele woningen die bereid zijn voor zijn kinderen, en hoe oma er naar verlangde.
Hoe oma haar geloof uitleefde en die wijsheid op de familie overdroeg door handel en wandel, niet alleen woorden.

Verder legde de pastoor heel goed uit waarom hij met die wc-borstel ( ) de kist natmaakte, waarom er wierook was en er iemand met het kruis aan het hoofd van de kist stond. Kernpunten als zonde, vergevend bloed en het kruis kwamen op een eenvoudige doch doordringende manier voorbij in zijn uitleg voor de bezoeker en leek.

Alle theologische boeken, woorden en Bijbelstudie`s zijn zeer mager in verhouding met deze getuigenis van mijn oma, en de mooie uitleg van deze katholieke broeder.

diep onder de indruk, kijk nog even paar keer in de spiegel....

Tot boven oma.

Fijn dat je dat mag weten hé. Sterkte ermee.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 17:17
BerichtOnderwerp: Wie gaat er mee naar het kerstdiner van Christianmatch?

LOES550 schreef:
Clown smiley het leven is al serieus genoeg, leve de lol Clown smiley

Als we nu eens een rekening openen voor de niet draagkrachtige cm-leden.......Dan kan iedereen naar t feest! Coole smiley met zonnebril

We kunnen et toch declareren bij VGZ als 1e date?? D'r hoeft maar 1 VGZ-lid tussen te zitten... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:49
BerichtOnderwerp: Afgodendienst in de kerk

ERNSTJAN522 schreef:
Inderdaad. Ik krijg dat soms ook te horen in bepaalde gemeentes.
Derek Prince was ook zo'n aanhanger (als je niet rijk bent/getrouwd/gezond/een baan hebt, dan heeft God je niet gezegend) hoewel ik dat niet direkt opmerk uit zijn boek "In Gods Aanwezigheid" waar ik tegenwoordig aan het doorlezen ben. Daar zie ik dat ik, als 30 jaar christen, nog niet eens voor een kwart op weg ben naar werkelijke aanbidding... maar gelukkig is de rest genade....
Knipoog smiley

EJ

Hey, ik heb veel gelezen (en geluisterd) naar Derek Prince, maar dat heb ik bij hem nu juist niet gehoord. Hoe kom jij hierbij?

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:35

MARIAN519 schreef:
Met BDE wordt een ervaring bedoeld in een veranderde bewustzijnsstaat tijdens een reële levensbedreigende situatie, levensbedreigend dus.

Wat is dat?

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:27

HENK710 schreef:
Ook daar kan dat evangelie gerust gebracht worden toch? Gelukkig zijn is wellicht meer dan wat je er soms maar al te snel voor invult... Er zijn mensen die allerlei teleurstellingen en moeiten meemaken, maar die zich toch gelukkig weten...veelal geholpen door hun geloof!

Dat is niet wat ik bedoel Henk. Ik loop regelmatig tegen een soort 'welvaartsgeloof' aan. "God wil dat je gelukkig bent" impliceert dan dat je dus ook zult genezen, een baan zult vinden, al je problemen zullen worden opgelost en God altijd in alle materiële noden zal voorzien. En hoewel ik al veel wonderen heb meegemaakt zijn er ook zieken die niet genezen en problemen die niet worden opgelost. Zo'n evangelie lijkt me lastig te verkondigen in een omgeving waar christenen lijden door ziekte of vervolging.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:16

MARIAN519 schreef:
Hallo Zinga,

Ik geloof alles wat hier staat.
De context is een BDE.
Al deze mensen hebben gezichten/visioenen/openbaringen bij leven.

Mensen met BDE ook! BDE is een moderne westerse uitdrukking die wij eraan hebben gegeven. Wat is het verschil?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:06
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

GRACE585 schreef:
het slechtste moment was dat de huisarts me doorstuurde naar het ziekenhuis voor onderzoeken waar ik niet op zat te wachten Twijfelende smiley
hoop en bid dat de uitslagen niet zo negatief zullen zijn. Smiley die vol vragen zit

Ik doe met je mee Grace. Veel sterkte gewenst!

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:05

DAVID923 schreef:
is God een doel of een middel?

Dat is idd heel kernachtig weergegeven.

Ik loop er ook vaak tegenaan: "God wil dat je gelukkig bent...". Maar een Evangelie dat niet met hetzelfde enthousiasme (zonder schaamrood op je kaken) in bijv. Noord-Korea kan worden gebracht als hier in ons rijke landje, vind ik niet zo geloofwaardig.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:55

MARIAN519 schreef:
Ik wilde aangeven dat je met het beschrijven van ervaringen over aanwezigheid in de hemel/hel mijns inziens niet bijbels bezig bent en dat ik het met Thomas eens ben die stelt:

Als je dit gelooft hoe verklaar je dan de beschrijvingen over bovennatuurlijke zaken die in de bijbel staan?
Hieronder staan een aantal citaten uit de bijbel; geen uitputtende opsomming.

Jesaja 6:1 In het sterfjaar van koning Uzzia zag ik de Here zitten op een hoge en verheven troon en zijn zomen vulden de tempel. Serafs stonden boven Hem; ieder had zes vleugels: met twee bedekte hij zijn aangezicht, met twee bedekte hij zijn voeten en met twee vloog hij. En de een riep de ander toe: Heilig, heilig, heilig is de Here der heerscharen, de ganse aarde is van zijn heerlijkheid vol. En de dorpelposten beefden van het luide roepen en het huis werd vervuld met rook. Toen zeide ik: Wee mij, ik ga ten onder, want ik ben een man, onrein van lippen, en woon te midden van een volk, dat onrein van lippen is; en mijn ogen hebben de Koning, de Here der heerscharen, gezien.

Ik geloof dat Jesaja hier getuige is van bovennatuurlijke realiteit. Het is geen 'verhaaltje' een filmpje of toneelspel dat wordt opgevoerd. Het is echt. De plaats van handeling is de woonplaats van God en dat is dus in de hemel.

Openbaringen 1: 10 Ik kwam in vervoering des geestes op de dag des Heren, en ik hoorde achter mij een luide stem, als van een bazuin, zeggende: Hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek en zend het aan de zeven gemeenten: naar Efeze, en naar Smyrna, en naar Pergamum, en naar Tyatira, en naar Sardes, en naar Filadelfia en naar Laodicea. En ik keerde mij om, ten einde de stem te zien, die met mij sprak. En toen ik mij omkeerde, zag ik zeven gouden kandelaren, en te midden van de kandelaren iemand als eens mensen zoon, bekleed met een tot de voeten reikend gewaad, en aan de borsten omgord met een gouden gordel; en zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol, als sneeuw, en zijn ogen als een vuurvlam; en zijn voeten waren gelijk koperbrons, als in een oven gloeiend gemaakt, en zijn stem was als een geluid van vele wateren. En Hij had zeven sterren in zijn rechterhand en uit zijn mond kwam een tweesnijdend scherp zwaard; en zijn aanzien was gelijk de zon schijnt in haar kracht. En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten; en Hij legde zijn rechterhand op mij en zeide: Wees niet bevreesd, Ik ben de eerste en de laatste, en de levende, en Ik ben dood geweest, en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheden, en Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk. Schrijf dan hetgeen gij gezien hebt en hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden zal.

Hier zie je dat het verplaatsen van de geest om hemelse zaken waar te kunnen nemen mogelijk is; mits geïnitieerd door God.

Openbaringen 8:1 En toen Hij het zevende zegel opende, kwam er een stilte in de hemel, ongeveer een half uur lang. En ik zag de zeven engelen, die voor God staan, en hun werden zeven bazuinen gegeven. En er kwam een andere engel, die met een gouden wierookvat bij het altaar ging staan, en hem werd veel reukwerk geschonken om het te geven, met de gebeden van alle heiligen, op het gouden altaar voor de troon. En de rook van het reukwerk, met de gebeden der heiligen, steeg uit de hand van de engel voor Gods aangezicht op.

Plaats van handeling: de hemel. Bij de troon en aanwezigheid van God zelf, in de buurt van een wierookvat een altaar en zeven engelen. Johannes' zijn geest moet dus wel in de hemel zijn.

Zacharia 3: 1 Vervolgens deed Hij mij de hogepriester Jozua zien, staande voor de Engel des Heren, terwijl de satan aan zijn rechterhand stond om hem aan te klagen. De Here echter zeide tot de satan: De Here bestraffe u, satan, ja de Here, die Jeruzalem verkiest, bestraffe u; is deze niet een brandhout uit het vuur gerukt?

Lijkt me ook geen aards tafereel.

Daniël 7:9 Terwijl ik bleef toekijken, werden tronen opgesteld, en een Oude van dagen zette Zich neder; zijn kleed was wit als sneeuw en zijn hoofdhaar blank als wol; zijn troon bestond uit vuurvlammen, de raderen daarvan uit laaiend vuur; en een stroom van vuur welde op en vloeide voor hem uit; duizendmaal duizenden dienden hem en tienduizend maal tienduizenden stonden voor hem. De vierschaar zette zich neder en de boeken werden geopend.

Daniël kijkt ook in de hemel.

Openbaringen 4:1 Na deze dingen zag ik, en zie, er was een deur geopend in de hemel; en de eerste stem, die ik gehoord had, alsof een bazuin met mij sprak, zeide: Klim hierheen op en ik zal u tonen, wat na dezen geschieden moet. Terstond kwam ik in vervoering des geestes en zie, er stond een troon in de hemel en iemand was op die troon gezeten. En die erop gezeten was, was van aanzien de diamant en sardius gelijk; en een regenboog was rondom de troon, van aanzien de smaragd gelijk. En rondom de troon waren vierentwintig tronen, en op die tronen waren vierentwintig oudsten gezeten, in witte klederen gekleed en met gouden kronen op hun hoofden. En van de troon gingen bliksemstralen, stemmen en donderslagen uit; en zeven vurige fakkels brandden voor de troon; dit zijn de zeven Geesten Gods. En voor de troon was als een glazen zee, kristal gelijk. En midden in de troon en rondom de troon waren vier dieren, vol ogen van voren en van achteren.

Sja, wetenschappelijk niet verklaarbaar...

2 Corinthiërs 12:2 Ik weet van een mens in Christus, veertien jaar is het geleden (of het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het) dat die persoon weggevoerd werd tot in de derde hemel. En ik weet van die persoon (of het in het lichaam of buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het) dat hij weggevoerd werd naar het paradijs en onuitsprekelijke woorden gehoord heeft, die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken.

Ook Paulus gelooft in illusies???

Openbaringen 11 En na die drie en een halve dag voer een levensgeest uit God in hen, en zij gingen op hun voeten staan en grote vrees viel op allen, die hen aanschouwden. En zij hoorden een luide stem uit de hemel tot hen zeggen: Klimt hierheen op! En zij klommen naar de hemel op in de wolk, en hun vijanden aanschouwden hen.

Je kunt zelfs met een ladder naar de hemel klimmen... (Waar heb ik dat eerder gehoord?)

Openbaringen 11: 16 En de vierentwintig oudsten, die voor God op hun tronen gezeten waren, wierpen zich op hun aangezicht en aanbaden God, zeggende: Wij danken U, Here God, Almachtige, die is en die was, dat Gij uw grote macht hebt opgenomen en het koningschap hebt aanvaard; en de volkeren waren toornig geworden, maar uw toorn is gekomen en de tijd voor de doden om geoordeeld te worden en om het loon te geven aan uw knechten, profeten, en aan de heiligen en aan hen, die uw naam vrezen, aan de kleinen en de groten en om te verderven wie de aarde verderven. En de tempel Gods, die in de hemel is, ging open en de ark van zijn verbond werd zichtbaar in zijn tempel, en er kwamen bliksemstralen en stemmen en donderslagen en aardbeving en zware hagel.

Plaats van handeling: duidelijk in de hemel.

Ben benieuwd hoe jullie deze 'verhaaltjes' lezen. Zien jullie God als een grote Toneelspeler die, weliswaar dramatische, scenes opvoert om Zijn knechten te instrueren? Of is er meer aan de hand dan een tekort aan stofjes in de hersenen, of beeldende verhaaltjes?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:49

CARIN303 schreef:
Nou, ik ook, neem alleen al de geur, de kleuren, storm en harde slagregens.
Ik geniet dan het meeste als ik lekker in die regen loop , wind tegen heb en daarna thuiskomen in een warm huis en dan koffie Lachende smiley
Heerlijk, herfst!

En de speculaas en chocomel, knapperend vuurtje, warme slofjes... Hoort allemaal bij de herfst. Toch? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:39

LOES550 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt zoooooo donker buiten en regen!!! bluh
als je niet depressief bent dan wordt je het wel in
dit kikkerlandje.......

Als ik rijk was dan ging ik nu met mn privé jet
naar de ZON Coole smiley met zonnebril

Maar daar hebben ze niet van die mooie herfstkleuren. Ik vind nat worden niet zo leuk, maar ik geniet met volle teugen van al die prachtige herfsttinten. En van de straten die er weer een beetje feestelijk beginnen uit te zien met dat mooie natuurlijke tapijt.

Oh en de paddo's en de eekhoorntjes. Ik ben dol op de herfst.... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
ZINGA672
op dinsdag 2 november 2010, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:25

‘If you just close your eyes, you can feel the enemy’, zong de Ierse band U2 begin jaren negentig. Je hoeft je ogen maar te sluiten om te voelen dat er een vijand is. Het grootste gevaar bevindt zich niet buiten, maar binnenin ons (Marcus 7:20). Dit geldt ook voor de kerk. Vorige week betoogde de anglicaanse theoloog Chris Wright (foto) op het Lausanne congres in Kaapstad: ‘Het grootste probleem voor de zending van de kerk is niet vervolging, ook niet de weerstand van de wereld, maar de zonde van Gods eigen volk. Het falen van zijn uitverkoren kinderen doet God meer pijn dan het falen van de wereld’ (Nederlands Dagblad, 23 oktober 2010).

Zowel Jesaja als Paulus waarschuwen in de Bijbel voor het dienen van afgoden. Volgens Wright maken christenen zich daar vandaag opnieuw schuldig aan. Hij wees op het streven naar macht, naar populariteit en succes en naar een leven in luxe. In plaats daarvan moeten navolgers van Christus zich richten op ‘eenvoud, nederigheid en integriteit’.

Emotioneel gedoe

Vooral voor mensen die veel op podia staan, is dat geen eenvoudige opdracht. Toch zijn er goede voorbeelden te noemen, zoals de Amerikaanse zanger Keith Green (1953 - 1982). Hij streed vurig om zijn integriteit als christen te behouden. Zijn vrouw Melody herinnert zich hoe Keith aan het begin van een optreden tegen haar zei: ‘Ik voel de verleiding aan mij trekken op het podium de mensen te manipuleren, door dingen te zeggen die hen emotioneel raken. Maar ik wil niet in oppervlakkig emotioneel gedoe verzeild raken.’

Keith Green geloofde, net als Chris Wright, dat een falende kerk de grootste bedreiging vormt voor ons getuigenis. ‘De wereld om ons heen is op weg naar de hel', zei hij eens tegen een groep christenen. 'Niet door het communisme, de televisie, drugs, seks, alcohol of de duivel, maar de door de kerk. Het is onze schuld!’

Plastic evangelie

De zanger betoogde dat veel christenen een ‘plastic evangelie' verkondigden: ‘Ik geloof met mijn hele hart dat Jezus zich zou schamen voor de meeste evangelieverkondiging die vandaag de dag plaatsvindt. Hoe durven wij in vredesnaam het evangelie te veranderen! We halen de meest vitale elementen eruit en vervangen ze door eigen verzinsels. Wat wij nu horen is een bloedeloos evangelie. Verwijder het bloed uit de verkondiging van het evangelie, en je verwijdert de kracht om de duivel en zijn macht over de ziel van de mensen te overwinnen.’

Woorden die nog steeds actueel zijn. Durven wij het evangelie te brengen in onverdunde vorm?

Door Gertjan de Jong op www.habakuk.nu

Gertjan de Jong is redactioneel medewerker voor www.habakuk.nu en De Oogst, het maandblad van stichting Tot Heil des Volks.

Laatst aangepast door
ZINGA672
op dinsdag 2 november 2010, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:10
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

GRIFFIN748 schreef:
zo dan...vandaag de laatste dag hier. en aangezien ik vanavond late dienst heb, zal dit wel zo ongeveer het laatste bericht zijn dat ik hier spui.

wat zal het hier stil worden, zeg: geen 'gezeik' meer over Saabs en dergelijke. na 536 berichten en 2418 bezoekers is het voor mij hier 'einde verhaal'. niet altijd even vrolijk, maar hé: dat zijn jullie toch ook niet altijd?

zal ik gemist worden? ik heb er zo mijn eigen idee over. ik heb altijd 'vanaf de zijlijn' meegekeken/meegelezen, en mijn bijdragen waren marginaal.

ik zal met een (1) enkeling zo af en toe kontakt (proberen te) blijven houden, daar ben ik geen uitblinker in, weet ik van mezelf.

het ga u allen goed, en hou mekaar een beetje heel (lees: heb een beetje respect voor andermans (m/v) mening en opvattingen over bepaalde dingen, en brand mekaar niet tot onder de voetzolen af).

Hey coach... hoe lang ga je dat volhouden?? Succes met alles en God bless!

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:08
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

JOSINA022 schreef:
Ik werd gebeld door de woningbouw: heb alsnog de flat gekregen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Van harte Josina!! Dat gaan we vieren met een hééle sterke bak koffie. Lachende smiley met blinkend witte tanden

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 22:01
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Voor de leukste man van CM

http://www.youtube.com/watch?v=tiRG4rqzjX0

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 20:25

MARIO216 schreef:
Nee, want dan mis ik HotelBazaar, eerst mijjn maag vullen.

Ow, dus op 21 november zoek jij een grot op... Met je berevelletje, knots en zaklantaarn? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 20:20

MARIO216 schreef:
Dan dan is het nieuwjaar Gefrustreerde smiley

Dat zijn wel hele lange nachjes dan Mario. Ga je winterslaap houden Smiley die vol vragen zit

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 20:14

JOSINA022 schreef:
En dan.... Smiley die vol vragen zit

Ist wiekent! Clown smiley

Maar eigenlijk begint het wiekent al wat uurtjes ervoor Knipoog smiley

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 20:06

Nog 5 nachjes slapen Slapende smiley Slapende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 00:19
BerichtOnderwerp: Hardrock kerstfeest

CROSSROAD317 schreef:
Maak maar een lijst, mij mag je erbij zetten Lachende smiley

Oké dan:

Swingend hardrock kerstfeest op vrijdag 24 of zaterdag 25 december ergens in het midden van NL. Wellicht leuk om zelf instrumenten mee te nemen om te gaan jammen?

Wie komen er:
Crossroad (gitaar)
Zinga (sax en vocals)
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 08:35

WILLEMIJN232 schreef:
Ik lees met verbazing je stukje.....ik heb het ook een paar keer overgelezen.......Is dit wat je omschrijft wel volgens de christelijke leer die jij aanhangt????? Binnen het christendom zijn hemel en hel iets buitenaards waarbij we alleen maar denken en geloven dat het zo is nav verhalen die in de Bijbel staan en die wij als christenen ook al zo verschillend opvatten.
Het is iets waar wij na ons sterven hopen heen te gaan en waarvan wij denken dat het iets moois is of anderen die in de hel geloven zijn er ook weer angstig voor.......Je merkt het ook als mensen gaan overlijden....zij worden dan ook een beetje buitenaards.....zo noem ik maar even voor het gemak.....zij zweven een beetje tussen aarde en het hiernamaals....
Maar wat jij beschrijft is dat jij er bent geweest en weer teruggekomen bent. of lees ik het nu helemaal verkeerd......? En menselijker wijs kan dit toch helemaal niet?

t Gebeurt in de bijbel ook. Lees maar eens 2 Corinthiërs 12:2 "Ik weet van een mens in Christus, veertien jaar is het geleden (of het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het) dat die persoon weggevoerd werd tot in de derde hemel."

Verder staat de bijbel vol met gezichten en openbaringen die door God gegeven worden.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 08:07

MAR907 schreef:
Als ik het goed begrijp is jou "geest" ergens geweest.
Dus een uittreden van je geest naar ergens.
Naar mijn weten is dat hetzelfde als "het uitreden van je geest".
Dat is spiritisme.

Klopt helemaal Mar. Als je uit eigen beweging uit je lichaam treedt dan is dat spiritisme en heel erg verboden door God.

Ik ga niet in detail beschrijven wat ik in de de hel gezien heb (er zijn mensen die dat wel hebben gedaan), maar ik wil er nog het volgende over zeggen. Ik denk dat God mij deze ervaring heeft gegeven om mij te waarschuwen. Daarnaast heeft het mij gevormd en mij overtuigd van de absolute waarheid van het Woord van God. En van de noodzaak en ernst om God serieus te nemen en Hem te gehoorzamen.

Op het moment dat ik op die plaats was, was het overduidelijk dat er geen enkele weg uit was. Maar omdat ik inmiddels christen was heb ik Jezus aangeroepen en Hij heeft mij er direct uitgehaald.

Je hoeft mij niet te geloven. Maar zoek in de bijbel en lees wat God zegt over het hiernamaals. En neem Hem serieus.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 23:43
BerichtOnderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden

LEPELTJE037 schreef:
Misschien een echte CM-agenda... zo eentje met bloemetjes... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Moeten die bloemetjes ook water Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 40 Volgende
Pagina 12 van 40