Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 19:46
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
Ik ben trots op onze PKN gemeente. Dit in tegenstelling tot wat sommige anderen vinden van een PKN gemeente. Laat het oordeel aan wie de overwinning behaald heeft...nl aan Jezus
Laten wij Hem slechts prijzen, liefhebben en omzien naar onze naasten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 19:45
Onderwerp: Mijn PKN kerk is TOP
|
|
|
Ik ben trots op onze PKN gemeente. Dit in tegenstelling tot wat sommige anderen vinden van een PKN gemeente. Laat het oordeel aan wie de overwinning behaald heeft...nl aan Jezus
Laten wij Hem slechts prijzen, liefhebben en omzien naar onze naasten
Mijn gemeente staat voor: Onze missie: Een gemeente te zijn waar mensen Jezus Christus leren kennen, Hem samen volgen en van Hem getuigen
Ons motto: Leven uit Gods liefde Zorgen voor elkaar Getuigen in de wereld
Hoe kunnen wij zo gemeente zijn, dat wij voor steeds meer mensen een brug kunnen zijn naar God?
Uitgangspunten Er is maar één weg tot God, en dat is Jezus Christus, die gezegd heeft: "Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Joh.14:6). Aan het kruis heeft Hij onze zonden gedragen, onze schuld verzoend. Hij heeft door Zijn opstanding de dood overwonnen en voor ons mensen de weg gebaand naar een nieuw, eeuwig leven met God. Dat is het evangelie, de blijde boodschap die wij in alle toonaarden willen laten horen. Wij kunnen een brug zijn door het evangelie van Gods genade van Jezus Christus
Wij zijn in de eerste plaats gemeente van Jezus Christus. Hij is onze Verlosser en Heer. In Hem geloven wij, Hem willen wij eren, liefhebben, dienen en gehoorzamen. Wij willen ons voor Hem buigen en Hem aanbidden. Wij willen zijn Koninkrijk zoeken. Wij willen gehoorzaam zijn aan de opdracht die Hij ons heeft gegeven: "Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb." (Matt 28:18,19) Wij kunnen een brug zijn door als leerlingen en getuigen van Jezus Christus te leven.
Door het geloof in Jezus Christus worden wij kinderen van God. Wij mogen leven in een persoonlijke relatie met God onze hemelse Vader. Het hart van die relatie is liefde. En de kern van Gods bedoeling met ons leven wordt door Jezus zo verwoord: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. Dit is het grote en eerste gebod. Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. (Matt 22:38,39). De liefde tot God en tot onze naaste horen bij elkaar. Wij kunnen een brug zijn door in het voetspoor van Jezus de liefde van de Vader te beantwoorden en als zijn kinderen te leven.
De gemeente wordt in de bijbel 'het lichaam van Christus' genoemd. (1 Kor.3:16) Dat beeld spreekt van een sterke verbondenheid met onze Heer en met elkaar. Wij leden zijn van één lichaam. Alleen samen kunnen wij aan onze roeping beantwoorden. God heeft ons aan elkaar gegeven. Wij kunnen een brug zijn wanneer wij met elkaar verbonden willen zijn in liefde als leden van het lichaam van Christus
De gemeente wordt in de bijbel ook 'tempel van de Heilige Geest' genoemd. Dat wil zeggen dat God zelf in ons midden aanwezig is door zijn Heilige Geest. Hij woont in ons en wil door ons heen werken. Daardoor is de gemeente een plaats waar wij de aanwezigheid van God kunnen ervaren. Door zijn kracht is er genezing, vernieuwing, bevrijding mogelijk. Wij kunnen een brug zijn door te vertrouwen op de kracht van de Heilige Geest, de levende aanwezigheid van Jezus Christus in ons midden
Samengevat: Wij kunnen alleen voor mensen een brug zijn naar God toe, als wij voluit Gemeente-van-Jezus-Christus zijn. Als Hij centraal staat en wij in gehoorzaamheid aan Hem leven. Als wij leven vanuit zijn genade en vanuit zijn levende aanwezigheid in ons midden.
De gemeente als een proces, een dubbele beweging
Hoewel het beeld van de brug in zekere zin een statisch beeld is, drukt het ook beweging uit. Want het doel van een brug is juist om het mogelijk te maken van de ene kant naar de andere te bewegen. Zo is ook een gezonde gemeente een proces, waarbij mensen voortdurend in beweging zijn.
Ons motto verwoordt onze roeping in drie hoofddoelen.
Leven uit Gods liefde Zorgen voor elkaar Getuigen in de wereld
Voor ieder hoofddoel hebben wij een een aantal kernwaarden geformuleerd, die aangeven hoe wij ons op deze doelen willen richten. Deze waarden hebben meer te maken met wie wij zijn dan met wat wij doen. Zij geven eenvoudigweg aan wat wij belangrijk vinden. Samen met onze missie, bepalen zij de identiteit van onze gemeente. De sfeer waarin wij gemeente willen zijn. Deze 12 kernwaarden worden hieronder verder uitgewerkt.
Leven uit Gods liefde aanbidding verwachting gehoorzaamheid vreugde
Zorgen voor elkaar eensgezindheid aanvaarding verbondenheid verantwoordelijkheid
Getuigen in de wereld bewogenheid gastvrijheid gulheid dienstbaarheid
Leven uit Gods liefde
Aanbidding is de enige juiste reactie, wanneer wij God leren kennen. Wanneer onze ogen open gaan voor Zijn Heerlijkheid, Zijn Goedheid en Liefde, dan wil alles in ons zich voor Hem buigen. Hem loven en prijzen. Aanbidding heeft een centrale plek in onze diensten en bijeenkomsten, wanneer wij samen zingen en bidden. Maar aanbidding gaat verder. Het is een levensstijl. Een voortdurende gerichtheid op God en een verwondering over wie Hij is.
Verwachting is een houding van geloof. Wij verwachten grote dingen van God, omdat Hij ons zoveel heeft beloofd. Verwachting gaat samen met geloof en vertrouwen. Een houding van verwachting wordt gevoed door gebed. Gebed is de adem van het geloof, en daarmee ook van de gemeente. Alleen een biddende gemeente kan een gezonde gemeente zijn. Maar wij mogen bidden met verwachting: "Niet gij hebt Mij, maar Ik heb u uitgekozen en u aangewezen, opdat gij zoudt heengaan en vrucht dragen en uw vrucht zou blijven, opdat de Vader u alles geve, wat gij Hem bidt in mijn naam." (Joh.15:16) Gehoorzaamheid aan God is onlosmakelijk verbonden met het liefhebben van God. "Indien gij mijn geboden bewaart, zult gij in Mijn Liefde blijven, gelijk Ik de geboden mijns Vaders bewaard heb en blijf in zijn liefde." (Joh.15:10). Wij willen in alle dingen God gehoorzamen en Jezus volgen (discipelschap). Wij willen groeien in toewijding. Daarom heeft de Bijbel als Gods Woord het hoogste gezag in ons midden. Wij willen ons blijven verdiepen in de bijbel, en daaruit leren en leven. Vreugde en blijdschap horen bij een gezonde gemeente. "Dient de Here met vreugde" (Ps.100:2). Paulus schrijft aan de gemeente van Filippi: "Verblijdt u in de Here te allen tijde" (Filipp.4:7). Hoewel we ook als gemeente mooie en moeilijke momenten, goede en kwade dagen zullen kennen, mag de dragende kracht onze blijdschap zijn. Een blijdschap die haar grond vindt in de goedheid en de trouw van God. En die blijdschap mag ook geuit worden in een blije, informele sfeer, waarin ruimte is voor spontaniteit.
Zorgen voor elkaar Eensgezindheid is mede bepalend voor de kracht van onze gemeente. Paulus schrijft over een gemeente die éénsgezind is, " één in liefdebetoon, één van ziel, één in streven" (Fil.2:2). Deze éénsgezindheid wil niet zeggen dat wij het over alles eens zijn, maar wel dat wij hetzelfde doel nastreven: het volgen van Jezus.
Aanvaarding van elkaar, hoe verschillend wij ook zijn, vloeit voort uit Gods genade. Zijn genade betekent dat Hij ons neemt zoals we zijn. Hij wil ons ontmoeten op de plek waar wij ons bevinden en gaat van daaruit met ons op weg, zodat geestelijke groei mogelijk wordt. Zo willen wij ook met elkaar omgaan. "Aanvaardt elkander, zoals ook Christus ons aanvaard heeft tot heerlijkheid Gods" (Rom.15:7). Verbondenheid spreekt uit één van de bekendste beelden die het NT gebruikt voor de gemeente: zij is het lichaam van Christus (o.a.1 Kor.12). Het volgen van Jezus in deze wereld is geen eenzaam avontuur, maar alleen iets wat we alleen samen kunnen volbrengen. Wij hebben elkaar nodig. God heeft ons aan elkaar gegeven om elkaar tot hand en voet te zijn.
Verantwoordelijkheid vloeit voort uit de verbondenheid waarover we hierboven spraken. Het samen gemeente zijn, is niet vrijblijvend. Enerzijds worden wij geroepen om onze geestelijke gaven, die ieder lid van de gemeente heeft ontvangen, in te zetten voor de opbouw van de gemeente. Anderzijds kan de gemeente alleen functioneren als ieder lid ook zijn financiële verantwoordelijkheid neemt door te geven.
Getuigen in de wereld
Bewogenheid betekent dat ons hart open staat voor de nood van mensen, dichtbij en verder weg. Het evangelie zegt van Jezus zelf, dat hij "met ontferming bewogen werd "(Matt.9:36), wanneer Hij de nood van de schare zag. Wij willen als gemeente met open ogen en een open hart in de wereld staan, in het bijzonder in onze wijk en onze stad. Niet naar binnen gericht, maar juist naar buiten. En steeds de vraag stellen: hoe kunnen wij verschil maken?
Gastvrijheid betekent dat iedereen bij ons welkom is en zich ook welkom voelt. Het betekent dat wij in onze diensten en overige activiteiten rekening houden met gasten en nieuwkomers. Wij willen graag dat zij zich bij ons thuis voelen. Het betekent ook dat wij onze gebouwen en middelen waar mogelijk willen delen met anderen die dat nodig hebben. "Legt u toe op de gastvrijheid" (Rom.12:13). Gulheid is de bereidheid om te geven. Jezus leert ons: "Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet." (Matt 10:8b). Wij geloven dat wat wij als gemeente van God ontvangen, niet bedoeld is om voor ons zelf te houden, maar om het door te geven aan anderen. Dat geldt zowel voor geestelijke als voor materiële zegeningen. Wij willen gericht zijn op wat wij kunnen geven. Wat wij anderen het meeste gunnen is de liefde van God in Jezus Christus. Daarom willen wij met vrijmoedigheid daarvan getuigen.
Dienstbaarheid is de gezindheid van Christus, die 'niet kwam om zich te laten dienen, maar om te dienen' (Matt.20:28). Wij willen actief zoeken hoe wij als gemeente dienstbaar kunnen zijn aan mensen. Niet alleen met woorden, maar ook met onze daden. Alleen dan kan ons getuigenis geloofwaardig zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 18:27
Onderwerp: durf het nog niet
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 21:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 18:20
Onderwerp: Zij leefden nog lang en gelukkig!
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ook ik heb hier geen ervaring mee, hopelijk kom ik er nog eens achter.
'k Denk wel dat een open communicatie ontzettend belangrijk is. Daarmee bedoel ik dat je elkaar alles kunt, wilt en durft te vertellen. Je moet je veilig en vertrouwd voelen bij elkaar. Dat betekent vooral ook; naar elkaar luisteren en open staan voor elkaar. Heeft dat niet alles met liefde te maken?
Marijan, in theorie lijkt het zo simpel |
Ja marijan, dat is helemaal waar het om gaat. Dat geen zeg ik ook altijd.
elkaar alles kunnen....willen..... en durven te vertellen. Dat betekent dat je je dus veilig en vertrouwd kan en mag voelen. Dus het is een instelling van jezelf....open staan, luisteren, de ander de ruimte en vertrouwen geven.
Ja dat is liefde........ En ik voel dat momenteel helemaal en ga er ook helemaal voor........ mijn meisie verdient dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:49
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
origineel niet te vinden...maar hierbij een heel mooie cover van Leslie (of Sam)Phillips - Your Kindness
Van haar CD the Turning.....wat een moeilijke diepe teksten van iemand, die balanceert op een randje , maar waar God haar in de hand houdt
http://www.youtube.com/watch?v=A7Z5JV5cZec&feature=related
I will carry you http://www.youtube.com/watch?v=x7D_tZDr6QM&feature=related
The Turning http://www.youtube.com/watch?v=P1ZdtS_F8W8&feature=related
en het nummer Libera me....jee dan moet je diep zitten hoor als dit soort teksten in je hoofd spelen
http://www.youtube.com/watch?v=-UwrF7VT0JY&feature=related Dreams that I can't trace pull my heart away from love I long to taste. Why do I run away when I come face to face with anything I need?
I am so afraid if i keep hoping there will come a day when my heart is open that you will walk away like you were never there.
And I don't know all the truth from the lying but I know that I need you 'cause I am dying from bein' held by hell in this cell of blinding fear.
Oh, oh, oh, oh. Libera, libere, liberame from this dark dream to a life stream. Libera, libera, liberame from this bruised soul living half whole. Libera, libera, liberame.
I know there is a place free from no borders before I turn this grace into disorder I've got to find a way out of this chaos. And I don't know all the truth from the lying but I know that I need you 'cause I am dying from being held by hell in this cell of blinding fear.
Oh, oh, oh, oh. Libera, libera, liberame from this dark dream to a life stream. Libera, libera, liberame from this bruised soul living half whole. Libera, libera, liberame let the truth break what my fears make. Libera, libera, liberame from this dark dream to a life stream. Libera, libera, liberame.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:32
Onderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Er zit wellicht een les in het feit dat Job van zijn bezittingen het dubbele van God terug kreeg, maar niet van zijn kinderen. Dit betekent dat Job zijn eerste kinderen niet kwijt was; zij waren hem voorgegaan naar het huis van de Vader.
Wij zijn nog zo geneigd om onze ogen op dit aardse leven gericht te houden. Ik denk dat God meer dan ons denkt en handelt vanuit eeuwigheidsperspectief.
Wat dat bidden betreft; dat ben ik helemaal met je eens. Het gebed van een rechtvaardige vermag veel. En dat is dan het wonderlijke, dat, hoewel Gods plan met deze wereld al gemaakt is, wij hierin met Hem mogen samenwerken. Hoe al deze dingen in logisch verband samenhangen is misschien iets dat ons aan de 'andere kant' pas duidelijk wordt.
GrZing! |
Ja ik ben dit met je eens, dat wij vaak zo aards denken.
Maar wat mij vooral raakt is dat Jezus, weende om doden, die hij opwekte. Vooraf was hij met ontferming bewogen. Het leed van ons mensen raakt Hem ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:45
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik ben er niet zeker van of ik je vraag goed begrijp. Bedoel je of ik denk dat alle rampen door God als straf worden bewerkt? Waar lees jij trouwens dat het oordeel is uitgesteld? Ik denk wel dat je gelijk hebt; maar ik vraag me af of het ook zo expliciet in de bijbel staat. Dat betwijfel ik eigenlijk.
|
Ik had in het stukje waarmee ik dit topic begon wat teksten aangehaald:
In de bijbel staat eigenlijk maar één ding, en dat is dat alleen God weet wanneer Hij de macht van satan zal afbreken en alles weer naar Hem toe zal halen, alle macht zal Jezus geschonken worden en uiteindelijk zal ook jezus zich onderwerpen aan God. Maar de tijd hoelang nog, daarover schrijven Paulus, Petrus en Johannes allen hetzelfde. totdat het getal vol is. Tja....welk getal God in Zijn hoofd heeft weten we echter niet. Maar ik kijk er naar uit.
Hand 2:39 want voor u geldt deze belofte, evenals voor uw kinderen en voor allen die ver weg zijn en die de Heer, onze God, tot zich zal roepen.’
Rom 11:25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis: een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,
Openb 11:10 En zij riepen met luider stem en zeiden: Tot hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet aan hen, die op de aarde wonen? 11 En aan elk hunner werd een wit gewaad gegeven, en hun werd gezegd, dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook het getal vol zou zijn van hun mededienstknechten en hun broeders, die gedood zouden worden evenals zij.
1 Kor 15:24 En dan komt het einde en draagt hij het koningschap over aan God, de Vader, nadat hij alle heerschappij en elke macht en kracht vernietigd heeft.
Efe 1: 8 Hij heeft ons in al zijn wijsheid en inzicht 9-10 dit mysterie onthuld: zijn voornemen om met Christus de voltooiing van de tijd te verwezenlijken en zijn besluit om alles in de hemel en op aarde onder één hoofd bijeen te brengen, onder Christus.
Openb 22:3 Er zal niets meer zijn waarop nog een vloek rust. De troon van God en van het lam zal daar in de stad staan. Zijn dienaren zullen hem vereren 4 en hem met eigen ogen zien, en zijn naam staat op hun voorhoofd. 5 Het zal er geen nacht meer zijn en het licht van een lamp of het licht van de zon hebben ze niet nodig, want God, de Heer, zal hun licht zijn. En zij zullen als koningen heersen tot in eeuwigheid.
In feite geeft dit geen direct antwoord op je vraag, maar als je de dingen bij mekaar leest, lees je dat God geduld heeft, en wacht tot een specifiek getal.
ZINGA672 schreef: | Als je naar de zondvloed kijkt dan zie je dat God wel in staat is om te straffen d.m.v. natuurrampen. En de straffen in het OT voor het volk Israël waren ook niet mis. En dan hebben we natuurlijk Openbaringen nog. Maar daar tussenin?
|
Bij bijna alle straffen die je in het OT leest, zie je dat God ook steeds bevrijdend bezig is. Noach die wordt gered, Lot die wordt gered, het volk Israel dat wordt gered. En ja God tuchtigt zijn volk ook regelmatig, met als doel dat ze tot inkeer zouden komen en zich zouden bekeren en weer God's weg, de wet en profeten zouden volgen. Voor ons is de weg langs het kruis van gogoltha waar God de straf heeft doen gelden.
De straffen die in het boek openbaringen staan gaan richting de climax, de wederkomst van Christus in deze wereld. De rampen en dergelijke zullen hard en wreed zijn, dat vind ik wel, maar God heeft dan ook zijn punt bereikt dat het getal vol is.
ZINGA672 schreef: | Ik vind het moeilijk om een zinnig antwoord te geven op het waarom van natuurrampen (voor zover ze niet het gevolg zijn van menselijk ingrijpen..!) Wel denk ik dat ze niet zouden gebeuren als God het niet wilde. Want wie doet het dan? De duivel kan niets meer doen dan dat God hem toestaat. Dus dan staat God het toe met een bedoeling. En die bedoeling past dan weer in dat plan dat Hij met deze hele wereld heeft. En dat plan omvat zoveel dat het ons begrip ver te boven gaat. Ik denk ook dat God dwars door bijv. die natuurrampen heen, dingen bewerkt die wellicht niet op een andere of betere manier tot stand zouden kunnen komen. Ik ga nu geen voorbeelden noemen, maar die zijn wel te bedenken. Mss zou je het zo kunnen zien: door de vloek die God over de aardbodem heeft gesproken worden o.a. natuurrampen veroorzaakt. En wellicht dat God de natuurrampen die Hij kan gebruiken om iets goeds uit voort te brengen (dat past in Zijn plan met deze wereld) toelaat. En andere tegenhoudt(?)
|
Vergeet niet dat de duivel rondgaat als een briesende leeuw. En ik denk inderdaad dat god alles kan tegenhouden. Er is een continue strijd in de hemelse gewesten. Hoever gaat de macht van het kwaad als het goede niet strijd. En ons bidden kan heel veel doen in die strijd. Maar door de zonde is de aarde in barendsnood gekomen, God heeft dat niet gewild en daardoor denk ik dat God geen bedoeling heeft met de grote lijn van het kwaad. Alleen dat Hij er een andere verlossende weg in heeft neer gezet. Zijn liefde is Zijn zoon geweest.
ZINGA672 schreef: | Soms denk ik weleens dat wij de zaken beter zouden moeten omkeren. Wij vragen ons af waarom er zoveel ellende in de wereld is. Maar misschien zouden wij ons beter kunnen afvragen hoe het toch kan dat er nog zoveel goeds in de wereld is?? Als je ziet en weet waar de duivel toe in staat is, wat zijn plan met de mensheid is, wetende dat hij op dit moment de heerser over deze aarbol is. De duivel krijgt overigens zijn autoriteit van de mens. Niet van God. De duivel krijgt niet meer speelruimte op deze aarde als de mens hem toestaat, maar helaas krijgt hij van veel mensen bijna alle speelruimte. Ik denk eigenlijk dat God hem nog heel vaak en veel tegenhoudt op vele fronten en dat we er anders nog veel slechter aan toe zouden zijn geweest.
|
Daarom geloof ik te meer dat bidden, volharden de strijd tussen het goede en kwade, kan doen beslissen in het voordeel van het goede. God heeft ons hiertoe ook geroepen, te volharden in bidden.
ZINGA672 schreef: | Nog even over Job. Dit verhaal kreeg voor mij pas betekenis toen iemand mij wees op Job 42:5. Job zegt hier dat hij eerst slechts van horen zeggen van God had vernomen, maar dat hij nu God heeft aanschouwd. Het allermooiste dat een mens van God kan ontvangen is een openbaring van Hemzelf. Er is niets op deze aarde dat kan wedijveren met een ontmoeting met God. (Lees maar eens over Mozes op de berg met Hem). Een uitleg van het boek Job (waarmee ik kan leven) is dat God Job (uiteindelijk) wilde zegenen met het kostbaarste dat Job kon ontvangen: een openbaring en ontmoeting met God zelf. Maar om dit te kunnen ontvangen moest Job eerst worden voorbereid om dit kunnen ontvangen. En deze weg ging dwars door het lijden heen. Is denk ik voor ons ook heel herkenbaar. Voor mij in ieder geval wel. Ik heb dwars door moeilijke tijden heen God veel beter leren kennen en dat is mij dierbaarder dan welke andere ervaring dan ook.
|
Door alle pijn, verdriet, tegenslag en kwaad heen, laat God mooie dingen gebeuren, achteraf zien we de weg die God gegaan is. God heeft ons gedragen en een richting op gemanoeuvreerd. De keuze van ja/nee blijft bij ons liggen of we naar God's weg willen. Door alles heen blijft God een liefdevolle vader die het beste met ons voorheeft. Ook al zien wij soms alleen het kwaad wat geschiedt.
Ook Job kreeg allerlei zegen achteraf, maar de pijn en verdriet van alle verlies hiervoor wordt niet weggeveegd. Die wonden blijven bestaan. Zijn kinderen, personeel enz. kwam niet terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:35
Onderwerp: het kruis - het volmaakte offer
|
|
|
zelfde site lijkt het dus wel !
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=17511
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:17
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
Wij zitten op vakantie in Griekenland. 's Avonds laat zitten mijn duitse buur-jongeren met stel andere jongeren flink aan de waterpijp en een of andere drugs te gebruiken. Iets van opium begreep ik Maakt mij niet uit, tollerante nederlandse opvoeding genoten denk ik.
De volgende dag, zitten ze al veel eerder aan de waterpijp buiten op het terras. Precies de tijd dat wij gaan eten.
Angela (10jr) ziet dat en zegt ....ach..... kijk papa ..hier naast gaan ze fonduen.
Nou iedere winkel die we zagen waar ze waterpijpen verkochten werd natuurlijk het fondue verhaal weer naar voren gehaald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:14
Onderwerp: Het geweten in de mens.
|
|
|
Maar waar de een last krijgt van zijn geweten, gaat de ander zonder schroom verder op de weg van zijn/haar daden en woorden.
Wil dat dan zeggen dat de daden/woorden van die ene persoon slecht zijn? En het niet handelen van de ander bij voorbaat dus goed?
Geweten is voor ieder mens iets verschillends, voor de een een rem te handelen. terwijl de ander die gewoon doet, misschien dus goed of misschien fout doet.
Te stellen dat je geweten dus een norm is voor goed of kwaad is dus moeilijk te stellen. Te zeggen dat de handelingen van een ander, daden zijn van iemand zonder geweten hoeft ook niet zo te zijn. Het hangt er maar net vanaf welk referentie kader wij gebruiken, welke normen, waarden en traditie dat kader gevormd heeft.
God heeft zijn universele wet gegeven, de 10 geboden, die voor ieder mens een duidelijke leidraad zijn van hetgeen Hij goed voor de mens heeft gesteld. Veel van de dingen in de 10geboden zijn ingebakken in ons mensen, want iemand doden is in alle culturen en tradities altijd als fout bestempeld. (dan ga ik even langs aan allerlei duistere praktijken waar mensenoffers werden gebracht, want op die punten werd de mens duidelijk beinvloed door satan) Van iemand iets onrechtmatig afnemen is ook iets wat al als een baby ingebakken zit....'' is mij '' roept al snel een kind wat nog niet eens goed praten kan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 19:04
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Bronvermelding?? |
geen idee meer, ik denk dat ik het gelezen heb op CIP.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 07:38
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Het vorige nummer was een mooi Praise nummer
Maar als je nu van Rock houdt.....dit vind ik een echt lekker nummer.
Een drum die lijkt net te langzaam te gaan, gitaren die psychadelisch er door heen gillen, de beat de sneller en sneller gaat en dan van te langzaam naar te snel gaat.
Blijft voor mij een van de beste Rock bands die er is
the SeventySevens - Pearls before the swine
http://www.youtube.com/watch?v=HrCrmr5wtjw&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 23:36
Onderwerp: Niet mokken maar ( meegaan) wokken
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Tot dan iig. |
Ik krijg van Carin de vraag (haar PC blijft geen beeld geven) of ik even op t forum wil zetten, dat zij vanuit haar werk, er al om ongeveer 17.45uur is. Ik begreep dat jullie om ongeveer 18.30uur hebben afgesproken.
Dus om kwart v 6 is er gesprek stof aanwezig in de wok, geen reden dus om er pas om 18.30 uur te zijn.
lijst tot zover is:
Motormuis Anoniempje Carin Wadriaan Mario Lepeltje Adrianne Gift
Wie nog meer mee wil, graag dit op t topic melden.
@Mario...neem aan dat jij t aantal deelnemers tov de reservering in de gaten houdt??
@anoniempje...... ik ga er vanuit dat jij meegaat, jij leest vast dit topic, je had je aangemeld bij Carin, maar zij kan niet op CM komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 21:40
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | Iedereen weer lekker aan het werk na de vakantie |
yep....eerste dag vandaag....pfff mis mijn siësta wel.
Kreeg van Carin al het advies om gewoon de 1e dag vrij te nemen....
Maar ja....niet gedaan, vanmorgen dus vroeg uit de veren, en naar mijn werk getogen. Mail-box bijgewerkt, met directeur bijgepraat, andere afdelingshoofden gesproken, service/planner gesproken....en bakken koffie gedronken.
Mijn stagaire heeft echt goed zijn best gedaan gedurende mijn vakantie !!! Er zijn geen dingen blijven liggen, offertes zijn allemaal bij. Ben trots op hem.
En toen werd het middag....zooooooo moe...echt tijd voor siësta.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 21:36
Onderwerp: Queen and gospel
|
|
|
Ook zo'n rare artiest...Prince. Zulke waanzinnig mooie muziek maken,
maar in zijn teksten zo raar/apart
Het volgende nummer vind ik zo mooi van hem
The Cross
http://www.youtube.com/watch?v=vCC9HVx7Ba0&feature=related
Black day, stormy night No love, no hope in sight Don't cry, he is coming Don't die without knowing the cross Ghettos 2 the left of us Flowers 2 the right There'll be bread 4 all of us If we can just bear the cross
Sweet song of salvation A pregnant mother sings She lives in starvation Her children need all that she brings
We all have our problems Some BIG, some are small Soon all of our problems Will be taken by the cross
Black day, stormy night No love, no hope in sight Don't cry 4 he is coming Don't die without knowing the cross
Ghettos 2 the left of us Flowers 2 the right There'll be bread 4 all, y'all If we can just, just bear the cross, yeah
We all have our problems Some are BIG, some are small Soon all of our problems, y'all Will be taken by the cross
The cross
Maar ja, dan schrijft hij ook nummers die zo met sex, ego, drugs te maken hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 21:28
|
|
|
Satan weet dat het kruis onze redding en zijn nederlaag betekent. Daarom doet hij alles om de ware betekenis van dat kruis te ontkrachten. Dat doet hij bijvoorbeeld door de new age, die wel een kosmische Jezus wil, een verlichte leraar, maar niet een kruis waar onze schuld is betaald. Dat doet hij door de islam, die van Jezus spreekt en zelfs van het kruis, maar die ontkent dat Jezus daaraan gestorven is. Hij doet dat door de vrijzinnige theologie, die van Jezus slechts een mens maakt en van Zijn kruisdood een voorbeeld van liefde en opofferingsgezindheid.
Ook onder de evangelische gemeenschap begint die strategie te werken. Dat een God van liefde de dood van Zijn Zoon zou kunnen eisen als genoegdoening voor onze zonden, wordt door een groeiend aantal gelovigen voor onmogelijk gehouden. Zo wreed kan God nooit zijn. Zij willen in Jezus' sterven slechts een liefdesverklaring van God aan ons zien. Maar zou juist dát niet wreed zijn, als Zijn kruisdood niet echt nodig was? In Getsemané smeekte Jezus de Vader of de beker van het lijden aan Hem voorbij mocht gaan, als dat mogelijk was. Het was niet mogelijk. Waarom? Alleen door onze schuld op Zich te nemen en de prijs voor onze zonden te betalen, was er redding voor ons. De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem.
Veel dieper Jezus’ kruisdood reduceren tot een liefdesverklaring en Zijn plaatsvervangend offer ontkennen, negeert niet alleen Gods heiligheid en gerechtigheid, maar doet ook de grootheid van Zijn liefde tekort. Nee, het kruis gaat veel dieper: God zelf voorzag in het offer dat nodig was om onze schuld te vereffenen en vergeving te schenken van de zonden die ons voor eeuwig van Hem scheidden. Dat is pas liefde! Zonder een volmaakt offer is er geen vergeving van zonden. Dat laat zien hoe groot Gods liefde was, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon niet spaarde. Hij was het volmaakte offer.
The wonderful cross - Michael W Smith http://www.youtube.com/watch?v=_9oIJUK8QLA&feature=player_embedded
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 20:28
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Als je goed kijkt zie je dat Gift zichzelf er in het lijstje bijgeplakt heeft! |
ik zie het foutje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 20:18
|
|
|
Beste Gift...
je hebt geen reactie gegeven op het onderwerp wokken, ik weet niet of je meeging
Tot heden is volgens mij het aantal mensen als volgt:
Motormuis Anoniempje Carin Wadriaan Mario Lepeltje Adrianne
Carin's pc is dood dus zij kan niet reageren had ik begrepen, ikzelf ga niet mee, kan helaas niet, maar bij deze staat het onderwerp weer boven aan
Adres is (volgens mij) Mister Shi Amerongseberg 89 3524 LN UTRECHT
Fijne avond jullie en Als je wilt weten of er genoeg plek is.....Mario heeft geboekt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 19:46
|
|
|
@Zinga
Ik vind je artikel goed om te lezen, maar dan heb ik toch aan jou een vraag.
als je de tekst uit 1 joh 5: 19 leest '' We weten dat wij uit God voortkomen, terwijl de hele wereld in de macht is van hem die het kwaad zelf is '' Gen 3: 17 waarin God de akker vervloekt.
Jezus bestraft zelf de wind.....Hij was er dus boos op, knipte dus niet met zijn vingers of regelde het anders, nee hij bestraft Matteüs 8: 23-27 Hij stapte in de boot en zijn leerlingen volgden hem. Plotseling begon het meer enorm te kolken, zodat de boot bijna door de golven werd verzwolgen. Maar Jezus sliep. Ze maakten hem wakker en riepen: ‘Heer, red ons toch, we vergaan!’ Hij zei tegen hen: ‘Waarom hebben jullie zo weinig moed, kleingelovigen?’ Toen stond hij op en sprak de wind en het water bestraffend toe, en het meer kwam geheel tot rust. De mensen zeiden vol verbazing: ‘Wat is dit toch voor iemand, dat zelfs de wind en het water hem gehoorzamen?’
Er zijn inderdaad mensen die die vraag bevestigend beantwoorden. Ik geloof niet dat God de mensheid straft door welbewust rampen of andere ellende te sturen. De bijbel is er duidelijk over dat het oordeel is uitgesteld. Bovendien zou het wreed en willekeurig zijn. Waarom zou de een wel gestraft worden en de ander niet? We leven in genadetijd, wat wil zeggen dat door het offer van Jezus ieder mens het met God in orde kan maken. Als God nu rechtstreeks zou straffen, dan zou Hij het offer van Jezus veronachtzamen. Dat God liefde is wil niet zeggen dat God lievig is. Hij huilt bij het zien van de ellende op aarde, maar Hij huilt ook bij de opstandigheid en ongehoorzaamheid van mensen. Gods toorn is wel degelijk realiteit. Maar, Gods toorn heeft het karakter van gekrenkte liefde. Hij wil dat mensen Hem dienen, dat mensen gelukkig worden. Dat God toorn kent, wil nog niet zeggen dat God wreed en willekeurig is. Daarom beantwoord ik deze vraag, of de ramp een oordeel van God is, ontkennend. Dan blijven er nog veel vragen over, en begrijpen we er nog steeds niets van. Daarom is het een troost te weten dat de schepping in ‘barensnood’ is van de wederkomst van Jezus Christus. Daarna zal het afgelopen zijn met de ellende.
Rom 8:18 Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. 19 De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat openbaar wordt wie Gods kinderen zijn. 20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt.
Ook heb ik de indruk na het lezen van dat artikel , dat doet voorkomen alsof alle dingen die een mens doet geplande acties van God zijn. Hier weiger ik dus in te geloven. Hitler, Stalin en zovelen ander machthebbers die zoveel leed op aarde hebben uitgestort zijn geen dingen waar God enige vorm van verantwoording voor heeft. Dat Nebukadnezar wordt aangehaald, blijf ik ook lezen in het feit dat hij deel uitmaakte van het plan wat God uitvoerde met Zijn volk Israel.
Ja God's wil gebeurt altijd, God weet alles, ben ik het allemaal mee eens, maar de dingen die op aarde geschieden zijn geen dingen die God allemaal doet.
God's straf heeft op Gogoltha gestaan en wij leven in een genade tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:06
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Leuk, zo'n topic!
@ Pieter en Jonathan: Jullie zullen geen vriendjes worden, so be it! Daar komt de rest van de wereld best overheen... Maar is het echt nodig om dat vervolgens op het forum helemaal uit te gaan zitten kauwen en elkaar de loef af te willen steken Doe me een lol...en hou dat gewoon lekker voor achter de schermen!
Zo, dat wilde ik ff kwijt...en ja, bewust op het forum omdat ik van mening ben dat openbaar gedrag in dit geval ook openbaar terecht gewezen mag worden.
Ik wens u allen een gezegende zondag verder... |
Het spijt mij, maar ik heb alleen mijn mening gegeven aangaande de tekstinhoud van een band als AC/DC. Waarbij ik van mening ben dat ik als christen, hier niet naar kan luisteren.
En inderdaad geef ik dan een reactie af, betreffende de engelse taal kennis van duitsers. Wat mij dan enkelt verbaast is dat iemand die zelf altijd scherp en ongenuanceerd naar anderen is, zich opeens moet gaan verdedigen. Dat leverde mij een -smile- op.....kom op beetje humor moet kunnen hoor. Terwijl ik zelf voor godslasteraar ben uitgemaakt op t forum in het topic over de 10-geboden. Dan verbaast mij de laconieke houding betreffende de tekstinhoud van muziek mij dermate.
Maar ik zal het niet meer doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:07
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik hoop dat je geen sport gaat maken van het verdraaien van andermans woorden, daar kan ik slecht tegen. gij zult geen vals getuigenis afleggen... weet je nog?
ik heb nooit het idee gehad dat jij en ik grote vrienden zouden worden. uit het feit dat jij mij geblokkeerd had blijkt dat jij dat ook dacht.
laten wij het hier maar bij houden.... je bent mn type niet |
hap
maar laat ik dan gelijk dat ook maar uit de wereld helpen.
een goede 8mnd geleden, was er een topic over de 10 geboden. Hier poste ik wat anders 'bewoorde' tien geboden. 10 geboden in nieuw testamentisch perspectief, 10 geboden voor kinderen en nog eentje.
daarop werd nogal heftig gereageerd , tot zelfs de term godslastering aan toe (eh.....ac/dc vind ik dus godslastering) Maar om terug te komen..... ik werd overspoeld met mails van enkelen wat behoudener CM-leden...En daar werd ik even niet goed van. Heb toen de personen die mij die postings kwalijk namen, geblokkeerd...was ik daar ook vanaf.
En ja...jij was daar ook bij maar momenteel kan je mij gewoon mailen hoor.....feel free
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op zondag 15 augustus 2010, 00:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:56
|
|
|
MARIO216 schreef: | Kom je (Carin) wel een zaterdag, of was je dat vergeten. Oh, ja je kunt niet antwoorden |
wat een vraag zeg....natuurlijk gaat Carin mee....die heeft t wokken zelf in het leven geroepen !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:55
|
|
|
MARIO216 schreef: | Kom je wel een zaterdag, of was je dat vergeten. Oh, ja je kunt niet antwoorden |
wat een vraag zeg....natuurlijk gaat Carin mee....die heeft t wokken zelf in het leven geroepen !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat iemand zegt niet naar de teksten te luisteren, wil niet zeggen dat die persoon het niet zou kunnen verstaan. muziek interesseert mij nu eenmaal geen biet, het is behang, meer niet. ik geloof graag dat er mensen zijn die muziek serieus nemen en teksten uitpluizen, van mij mogen ze, ga vooral je gang.
zoals gezegt, vroeger was ik een liefhebber van hardrock en het deuntje staat mij nog steeds aan, so what? moet ik daar nu opeens de koude rillingen van krijgen omdat ik christen ben?
de talenkennis van de gemiddelde duitser is inderdaad minder dan die van nederlanders. gelukkig heb ik het voorrecht gehad in al mijn schoolvacanties bij schotse vrienden van de familie doorgebracht te hebben, alwaar mijn kennis van de engelse taal best wel gevormd is... ye ken? daarnaast heb ik als fabrikant van spuitapparatuur een compleet dealernet opgebouwd in UK USA en Canada dat al bijna 20 jaar functioneerd, ook al heb ik die fabriek in 1994 verkocht. dat heb ik dus vanaf 0 opgebouwd.... een iets andere prestatie denk ik dan ergens solliciteren en op een bestaand patroon doorwerken, talenkennis of niet.
en nee ik zal niet lachen |
heerlijk vind ik dit....dat jij je moet gaan verdedigen...smile smile smile
zelf kan je iemand zo uit zijn tent lokken door bijna sarcastisch te zijn...maar owee...als het over jou gaat
kijk maar uit dat ik er geen sport van ga maken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:38
|
|
|
MARIO216 schreef: | Daar heeft ie zijn handen vol aan |
ach.....soms wel en soms niet, hangt van de dag af en de plaats waar je bent. Er zijn meer dingen in het leven dan CM....heb ik wel ontdekt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:36
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Net gelezen: "Night" van Elie Wiesel. |
net gelezen....
Flatner Cottage - Gaat over een vrouw van begin 30 die gehandicapt raakt door ongeluk, haar verloofde en haar ouders verliest. In worsteling raakt met dat verlies, de strijd van haar verlamd raken, de zin van het leven. maar dan nieuwe vrienden begint te maken. En dan haar strijd met haar verlangens als vrouw, liefde die ze gaat voelen, maar een stap niet durft te maken in haar leven, omdat ze gehandicapt is. Haar vriend constant op afstand houdt, omdat ze bang is voor haar gevoelens, verlangens, waar ze geen weg in ziet om dat te combineren met haar gehandicapt zijn. Hoe gaat ze om met deze gevoelens is de vraag voor haar en de draad door het boek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:29
|
|
|
PIETER649 schreef: | er word hardop afgevraagd hoe je dat als christen kan doen.... met als achterliggende mening ( en dat straalt er werkelijk van af ): dat kan NIET als christen... |
ik schreef dit niet maar het volgende....
heerlijk lijkt me dat.....luisteren naar de volgende teksten: en dan niets voelen van .....hé...ik ben christen hier kan ik NIET naar luisteren
ik zeg niets over de muziek...heerlijk is het sommige muziek, maar de inhoud van de muziek...daar kan ik niet naar luisteren.
op mijn werk valt t mij ook al op dat duitsers niet zo goed in engels zijn...whahahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 21:20
|
|
|
CARIN303 schreef: | Hoi allemaal,
Even snel op Cm kijken bij mn ouders, zit voorlopig nog zonder pc en dus CM ,mis jullie wel hoor! |
ach...... mis jou ook hoor en nog wel aantal mensen zo te zien !!
enne...ik hield het 17 dagen vol zonder CM
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|