Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 12:52
Onderwerp: Op televisie
|
|
|
[quote=ANNETTE050]
lijkt wel zo..al vind ik het wel heel verwarrend...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 12:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind die familie Baxter net een christelijk bouquetboekje, het komt altijd goed en dat is toch niet de realiteit van het echte leven.Ik heb ze niet eens allemaal gelezen om die reden........ Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen....... |
Die bouquetboekjes zijn lucht..meer niet..én erg oppervlakkig...
vind dan ook jouw vergelijking als een t..op een v..slaan.. over verschillende smaken gesproken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 12:11
Onderwerp: Geneest God altijd als we genoeg geloven?
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Ik denk dat GOD aanbeden wil worden en als je dat doet dan kan er genezing komen ik kan alleen naar me zelf kijken want dat heb ik heel veel gedaan . Ik denk ook dat GOD een plan heeft met iedereen omdat HIJ ons allemaal kent. Sjalom. Martin |
Ik geloof ook dat God gehoorzaamd wil worden én aanbeden...en als ik dan bij mezelf blijf zie ik zoveel genezing en wonderen..en dan weet ik dat God toch een plan heeft met iedereen en zelfs als ik eraan twijfel..Hij niet laat varen wat Zijn hand begon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 12:09
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik vraag me af, wie er dan niet genoeg zou geloven ...
Degene die bidt of degene waarvoor gebeden wordt ...
Matteus 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’ (NBV)
.. |
Maar als er gebrek aan is? is het dan de hoeveelheid? of is er iets gewoon niet? En het gaat altijd om degene die bidt voor zichzelf of de ander..zijn/haar geloof moet er zijn en ja, groot genoeg zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Boekjes waar ook altijd alles goed komt maar dan zonder te bidden....... |
Ken ik dan niet...
God heeft beloofd dat alles goed komt voor hen die in Hem geloven.. HIj heeft ons geluk voor ogen en wil ons een hoopvolle toekomst geven..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 10 september 2011, 21:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind die familie Baxter net een christelijk bouquetboekje, het komt altijd goed en dat is toch niet de realiteit van het echte leven.Ik heb ze niet eens allemaal gelezen om die reden........ Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen....... |
En wat zijn bouquet boekjes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:57
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar wat is er mis mee om een uurtje in de week gericht te zijn op jezelf? Je hoofd en lijf lekker leeg maken.......Heeft de één met spinning de ander met yoga....... |
NIets... dunkt me Zoals jij het ziet, als gewoon lekker ontspannen bezig zijn..lijkt me niet verkeerd..al waag je je wel op glad ijs... Pas als je het doet om de idee erachter...dán ga je in mijn ogen te ver..
En dan nog ja, "een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd", aldus Paulus...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 11 september 2011, 19:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor NGC is een interview geweest met George Bush, die vertelde wat hij beleefd heeft op 9/11. Het was een persoonlijk verslag wat ik wel interessant vond.
Vanavond om 21.00 uur komt er een interview met Rudof Guilliani, de toenmalige burgemeester van New York.
De hele week staat in het teken van 9/11 |
Je bedoelt 11-9 ?
Heb net een boeken serie gelezen ...ook rond de ramp...Familie Baxter...van Karin Kingsbury....
Prachtige christelijke romans...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:21
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Vergeven is een krachtig redmiddel en (gelukkig) niet alleen gegeven aan christenen en past wel erg bij ons en dat is een zegen.
Ik kan het niet laten om toch een paar reacties te geven op jullie vele inspanningen op zoek naar de waarheid.
Yoga occult noemen of de bronnen waaraan het ten grondslag ligt is beledigend en doet afbreuk aan de bron waaraan tenslotte iedere schepping ten grondslag ligt. Je mag een mening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat je de waarheid hebt gevonden al leg je de hele encyclopedie op dit cm-forum neer.
Hindoes, boeddhisten, christenen, moslims, atheïsten, humanisten allen zijn naar het evenbeeld van God geschapen; niet één uitgezonderd en die in hun eigenheid dienen te worden gerespecteerd, dat is een regel door Christus zelf uitgevaardigd (Hebt uw naasten lief, gelijk uzelf en hebt uw vijanden lief).
Net zoals in het christendom zijn er in de yogafilosofie vele stromingen. Er zijn orthodoxe christenen, er zijn christenen die tot beelden bidden en er zijn vrijzinnige christenen en afgescheiden christenen. Kan je ze daarom op één hoop gooien en veroordelen omdat ze niet zijn zoals je wilt dat ze zijn?
Yoga is de mens gegeven als hulpmiddel om alles enigszins op een afstand te brengen dat hem/haar afhoudt van contemplatie op Gods inspiratie. De Heilige Geest hoor je door stil te zijn en te luisteren.
Jezus volgen is de weg maar hoe bewandel je die?
Als alle indrukken en invloeden van een druk bestaan je geest in beslag nemen hoe richt je je dan op God?
Yogaoefeningen leiden de geest af van gedachten, emoties en gevoelens die van binnenuit en van buitenaf onze aandacht opeisen. De aandacht wordt erdoor gericht; naar de 'binnenkamer' , onszelf. In die staat van rust gekomen kan je mediteren wat ook wel 'luisteren naar God' wordt genoemd als tegenhanger van bidden; 'praten met God'. De fluistering van de ziel wordt dan waarneembaar want in de stilte is HIJ, de altijd zijnde. HIJ is schepper van hemel en aarde dus ook van het boeddhisme, hindoeïsme, wetenschap, muziek, haaien, vlinders, orkanen en tropische stranden..... Eer Hem in het bewonderen van de veelkleurigheid, veelzijdigheid van de schepping.
Beelden (zoals in het Hindoeïsme) zijn eenvoudigen gegeven om Gods eigenschappen herleidbaar, herkenbaar te maken; het zijn hulpmiddelen om mensen dichterbij God te brengen. Occult?; van God gegeven....
Mahatma Gandhi was een hindoe; één van de grootste vredestichters ooit...Zalig zijn de zachte voetstappen van degene die vrede brengt.. (Bergrede). Zijn vredebrengers alleen christenen en alle anderen occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.
De schoonheid en integriteit van het Hindoeïsme is ontroerend waaruit grote liefde en respect voor God spreekt. De discipline vanuit die levenswijze strekt hen tot zegen. Hun religie is hen van God gegeven.
De leringen van de Boeddha lijken heel veel op die van Christus Jezus, onze Heer en richten de voeten van de toehoorder naar God. Niet christelijk dus occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.
En steek na dit pleidooi voor vrede, verdraagzaamheid, menslievendheid, heelheid en respect voor alles wat Gods hand heeft gemaakt, niet meteen van wal tegen mij.....en laat je 'zusterlijk' vermanen (hoe Bijbels!) opdat je je hart niet verhard want het hart is wat God aanziet.
En oh ja, Christus heb ik aangenomen als mijn Redder en als zichtbare tekenen daarvan draag ik een (leeg) kruisje van rode (de kleur van bloed, leven) jaspis omdat ik geloof in de wederopstanding na die van Jezus die ons is voorgegaan en een sierlijke zilveren vis want ik heb mij laten vangen door het vangnet van Gods liefdevolle hand omdat ik het leven liefheb en het ten volle wil leven naar Zijn Heilige Inspiratie, niet in een verkrampt angstgeloof in de wetenschap dat Hij ons liefheeft voordat wij hem liefhebben en Hij ons vergeeft maar ons houdt aan onze eigen verantwoordelijkheid het christenzijn in te vullen naar het voorbeeld van Zijn eniggeboren zoon Jezus Christus (wat wij niet volledig kunnen omdat we imperfect zijn). Ik wens een ieder van harte verdraagzaamheid en vredelievendheid toe in het bewustzijn dat iedereen gelukkig wil zijn en alle leven heilig is immers; Gods schepping. |
Ik kan wel alles wat je hier neerschrijft gaan weerleggen, maar het einden/mijn conclusie zal hetzelfde zijn..
Ik zie dit alles als een dwaling die het christendom steeds meer zal binnendringen en ben er heel beducht voor.
Temeer omdat ik het zie als een leugen die verspreidt wordt door de Vader der leugenaars..Satan..die op deze manier mensen van het ware geloof in God en Jezus...,De enige waarachtige Redder én Zaligmaker meer en meer af willen trekken...door dingen verdraaid weer te geven, zodat het lijkt of het Gods goedkeuring en zegen heeft.
Het gaat om het liefhebben van de naaste..zeker..niet het liefhebben van de afgoden van de naastte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:10
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Oordelen en beschimpen is de weg van de minste weerstand en getuigt van gebrek aan respect. New age is een beweging van mensen die zoeken naar de weg van de vrede in plaats van oorlog en van de verbinding in plaats van afscheiding. Hun filosofie, muziek en poëzie verspreiden het licht van rust en ontspanning tegenover verdeeldheid en geschil voor iedereen, zonder aanziens des persoons, zonder te oordelen over religie, sekse, geslacht, ras.......
Zalig zijn de zachte voetstappen van degene die vrede brengt. Daar hoef je niet persé christen voor te zijn en dan heb je wel begrepen wat de boodschap van Jezus is. |
Je leest niet goed.. Hij zegt alleen waar het naar ruikt..new age dus!!
en Jezus zegt: Zalig zijn de zachtmoedigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 09:21
Onderwerp: Kort daarna moet ze gesprongen zijn...
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik kan Chatuliem e.a. wel volgen en ben het er ook mee eens.
Het zijn idd verhalen die nooit vergeten mogen worden, die keer op keer verteld moeten worden. En ja, dan spreken persoonlijke getuigenissen meer aan.
Deze man heeft zelf zijn verhaal aan de krant verteld, welke krant doet er niet toe, en daarmee zijn bijdrage aan deze geschiedenis geleverd. Maar...en da's nog vele malen belangrijker...door zijn verhaal te vertellen verwerkt hij datgene wat hij en zijn vrouw meegemaakt hebben.
Daardoor vind er een stukje rouwverwerking plaats, maar door het zo aan de grote klok te hangen, kweekt hij ook begrip van de buitenwereld voor de gevolgen van de ramp.
Voor ons is het belangrijk om te weten wat er gebeurd is en wat het met de mensen gedaan heeft én nog doet.
En ik kan idd meer met de persoonlijke verhalen dan met allerlei feiten en statistieken. |
Ben het helemaal met je eens....Gevolgen van terroristische aanslagen die zo'n grote impact hebben en daardoor vergeleken kunnen worden met de gevolgen van wat er in de tweede wereld oorlog gebeurde mogen/moeten herdacht worden en hoe kan dat beter door te luistern naar persoonlijke verhalen...het is voor dei mensen zeker een manier van rouwverwerking en voor ons een wijze om te beseffen wat de gevolgen zijn van zoiets vreselijks en dat het nu 10 jaar na dato nóg steeds speelt..
Goed topic Chatuliem.....en een krant heeft het als bladvulling? wat heeft een krant niet als bladvulling..dar zij het kranten/journalisten voor.. Ze verslaan nieuws...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 08:57
Onderwerp: Hoe noem jij je ouders?
|
|
|
Toen mijn moeder nog leefde noemde ik haar gewoon mama of mams.. Als liefkozend naampje noemde ik haar ook wel "moesje"..
MIjn vader noem ik papa, al is mijn verdere familie hem op een bepaalde leeftijd "vader" gaan noemen..
MIjn kinderen zeggen mama of mams tegen mij..en mijn schoonzoon zegt gewoon Marian.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 23:19
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 6 september 2011, 21:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 22:38
Onderwerp: Welke bijbel lezen we?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heb je die echte ouderwetse nog Mariska, met die mooie platen? Kan ook dat ze helemaal niet zo mooi waren/zijn maar dat dat in mijn herinnering zo was.........
Ik heb gisteren de Chagall Bijbel gekregen, werkelijk prachtig toen ik hem even inzag......... |
Willemijn? was die met die mooie platen wel van Anne de Vries? ik herinner me een andere naam weet alleen niet welke..
Kreeg jij de Chagall Bijbel? die is heel erg mooi, is dat niet die met al die kunst?
Bofferd....
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op maandag 5 september 2011, 22:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 22:32
Onderwerp: operatie
|
|
|
JOSINA022 schreef: | het heeft even geduurd, maar hier dan toch het laatste nieuws:
de ontstekingswaarden zijn verder gedaald en da's heel gunstig. Echter is mijn hb ook weer gezakt, maar niet zover dat ik weer een zakje bloed nodig heb. Wel moet ik aan de medicijnen daarvoor en natuurlijk qua voeding het nodige. Hm...verplicht biefstuk eten
Inmiddels ben ik voorzien met een grote lijst met instructies en mag ik morgen dan toch echt naar huis! |
Fijn nieuws...en je hebt gelukkig wat te lezen.. en heerlijk op je eigen plekje.. geniet ervan..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 22:23
Onderwerp: Welke bijbel lezen we?
|
|
|
Ik lees de SV en Het Boek..samen de Parallel Bijbel..
In onze kerk wordt de NBG en de HSV gelezen..
OP internet lees ik verschillende vertalingen/overzettingen naast elkaar..
De kinderbijbel van Evert Kuijt vind k het mooist..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op maandag 5 september 2011, 22:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 22:17
|
|
|
Als we genoeg geloven.... Maar wie bepaalt of we genoeg geloven? LIgt dit niet alleen bij God?
En gaat het wel om de kwantiteit van ons geloof of om de kwaliteit?
Ik geloof dat God, net als Jezus deed, iedereen genezen kan en will..Hij heeft immers ons geluk op het oog?
Alleen denken wij dan vaak aan een lichamelijke genezing en liefst direct...of op onze tijd..
Maar God doet alles op Zijn tijd...en geneest soms op een andere manier dan wij willen en denken kunnen..
Hij heelt ons...innerlijk.. ......daarom wordt Jezus onze Heiland genoemd..de grote Heelmeester..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 09:39
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Een van de 2 liederen die ik als laatste op het forum gezet heb, gaat over Petrus die door 2 engelen uit de gevangenis gehaald werd, midden in de nacht en dat was voor mij het lied waar ik als 1e aan dacht.
When God closes the door, He opens a window! |
Yep, Jose, zo is het..als we op Zijn Woord vertrouwen..
http://youtu.be/XAZrV1pS2Ek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 september 2011, 20:52
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mijn vader is vandaag 89 geworden en hij hield maar vol dat hij 100 was nu... prachtig..zijn overtuiging toen hij dat zei..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 23:09
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Vanavond een schrijnende situatie gehoord, bejaarde mensen uit Afrika, christenen, hun beiden zoons verloren, nu laat onze staat hen vallen. Maar God heeft voorzien voor hen door twee christen artsen op hun pad te brengen, of andersom...twee barmhartige samaritanen, misschien verhoring van talloze woordeloze gebeden..... Dit lied draag ik aan deze twee bejaarde mensen op... http://youtu.be/LPoHQ6REV9Y |
Wat een vreselijk nieuws om te horen Annette..
Dit lied kwam in mijn gedachten toen ik het las.. http://youtu.be/OCGmYo4im7E
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 22:28
Onderwerp: Grenzen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toen ik zo een aantal onderwerpen las op het forum, moest ik automatisch aan een bijbelstudie denken die ik jaren geleden gehoord had. De spreker vergeleek het geloof met het autorijden de berg op. Als je veilig de berg op wil rijden, rijd je zo dicht mogelijk tegen de berg. Maar sommigen die houden van meer risico en gaan helemaal aan de buitenkant rijden, vlak langs het ravijn. Hij vergeleek de berg dan met God. Als je dichtbij God blijft, zit je het veiligst...
Wat ik merk aan sommige onderwerpen is, dat mensen zo graag de grenzen willen opzoeken. Is het goed om dit of dat te doen, terwijl ik bij mezelf denk: waarom zou je dat risico willen lopen. Stel je eens voor dat het fout is, dan heb je een probleem. Waarom rijd je eigenlijk zover mogelijk aan de kant van het ravijn??? Waarom zoeken zoveel christenen alleen maar de grenzen op, en waarom genieten ze niet van de liefde die God geeft? |
Maar Chat...toen mijn vader vroeger dicht langs de bergwand reed, zo dichtbij dat we de Grimselpas...de Griezelpas zijn gaan noemen....hadden we wel een prachtig uitzicht...al was het .wat mijn vader deed ..niet goed..
Wj mensen zitten zo in elkaar dat we constant grenzen opzoeken..zoveel mogeljk ergens uithalen willen...Zoveel mogeljk genieten....en we verleggen onze grenzen ook telkens...het is de aard van het beestje..
Tegelijkertijd geloof ik dat we ook genieten van alles wat God ons geeft.. Kan dit samen gaan? volgens mij wel...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 9 september 2011, 08:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 22:23
Onderwerp: Grenzen
|
|
|
PIETER649 schreef: | sorry, ik zocht mn grens weer es op |
dit is een serieus topic..Pieter..en aangezien je toch al over de grens gegaan bent....weet jij echt wel waar of die ligt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 22:19
Onderwerp: De zonden
|
|
|
Heel goed stukje uitleg. Het zijn inderdaad de 3 vragen die je jezelf moet stellen vóór je over anderen spreekt..
1 Is het waar?
2 Is het nuttig voor anderen om het te weten?
3 Is het in vertrouwen aan mij verteld?
Mooi Thomas...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 22:12
|
|
|
[quote=MIEKE364]
Geweldig!!.. Is dat het wat we van onze christelijke geloofsgemeenschap verwachten? Of is het de uitholling van het Woord van God? Of hebben we doodgewoon behoefte aan iets nieuws/alternatiefs? Zijn we "verzadigd" van het goede?
Ik geloof, net als Cross ook zegt, dat het allemaal zaken zijn die niet goed zijn voor ons en al helemaal niet als wij als kerk zoiets nodig blijken te hebben...als een letterlijke uitholling om "iets" te beleven...
Hoe zou Jezus hiermee omgaan? denk dat we ons dát afvragen moeten..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:49
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Weet je het is mooi weer envrouwen zijn dan te vermoeiend voor die ouwe man |
OUd? wie? ....laat het hem maar niet horen.. en dan...een mens is zo jong als ie zich voelt, nietwaar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:44
Onderwerp: De hel
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind dit een vreemde tekst. Ze nemen paranormale uitingen, Maria openbaringen, net zo serieus als datgene wat in de bijbel staat. En ik geloof er niet in dat we zo bezig moeten zijn met de hel, laten we ons concentreren op de hemel. |
Ik geloof dat wij ons niet bezig meten houden met de vraag of de hel er is en wie of er in de hel komt. De Bijbel geeft dit al duidelijk aan..
Laten wij ons bezig houden met het verkondigen van het Evangelie...de belofte..blijde boodschap....dat we het van Jezus verwachten mogen, omdat Hij onze zonden gedragen heeft..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:32
Onderwerp: De zonden
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Onder relativeren versta ik gelukkkig wat anders Marian.... Niet dat je de meest onbelangrijke zin uit een goed stuk eens even aanhaalt........ |
Thomas heeft zeker mooi uitgelegd dat het de bron is waar het om draait.. Ik ben het helemaal met hem eens...
|
|
Naar boven |
|
|