Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:45
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
Ik lees op dit moment een Nora Roberts roman........ lekker laag complex en heerlijk als je op de bank zit met een lekkere kop koffie erbij! En het loopt altijd goed af.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 19:11
Onderwerp: Wie of Wat is de Heilig Geest voor jullie persoonlijk?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach, is dat juist ook niet de charme van dit forum. Iedereen die lid is, kan deelnemen aan de discussie. |
Klopt Chatuliem wat je zegt, het kan de charme van het forum zijn mits je de grenzen van het onbetamelijke niet overgaat.....dan is er weinig charmants aan volgens mij en beschadig je alleen maar mensen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:47
|
|
|
Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld
Ik lees zo'n tekst met grote verbazing?????? Weet je wel wat je schrijft vraag ik me serieus af? Ik vraag me ook af waarom je zulke lelijke dingen schrijft.......... Wijsheid komt met de jaren zeggen ze, maar bij sommige mensen vraag ik me dat echt af.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 26 juli 2011, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:40
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
ROADY641 schreef: | Ik krijg werkelijk de kriebels als ik dit soort dingen lees (over hoedjes enzo wel / niet in de kerk).
Vreselijk wat een wettisch gebeuren word het dan. Wordt iemand zonder hoofddeksel dan raar aangekeken?
Ik denk maar zo: De Heer ziet het hart aan!
En iemand die denkt iets aan het werk van Jezus te kunnen toevoegen door een hoedje te dragen, die moet dan maar de gehele wet houden....
Hoe simpel waren de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde....." Ofwel: "Blijf in Mij"..... |
Ik kan me je kriebel wel voorstellen maar aan de andere kant kom ik toch weer even terug bij het christelijk gedrag. Veel mensen hebben hun eigen christelijk gedrag en vinden HUN waarheid, DE WAARHEID........ Dat is nu eenmaal zo en dat mag een ieder weten...... Voor mij houdt dat eigenlijk ook in dat als mensen denken dat geloof van het dragen van een hoed afhangt dat ik dat prima vind, moeten ze vooral doen.....Het is niet mijn keuze, dat weer wel....... Maar is het ook geen christelijk gedrag om eens toleranter naar de ander te kijken? Met name op geloofsgebied? Wij (ook ik) hebben allemaal van die meningen als mensen anders geloven dan dat jezelf doet.....lees het forum maar na.......waarom moeten we eigenlijk ons geloof en onze mening bijna dwingend aan de ander over brengen? Laten we elkaar respecteren in wat we geloven en waar we voor staan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:27
Onderwerp: Kan er een Chatalert worden ingevoerd?
|
|
|
HARRIET534 schreef: | hoe kan ik zien dat mensen met mij chatten want ik hoor alleen een deuntje maar verder zie ik niks kan ik dat ergens zien? |
chatalert, toen ik het net las dacht ik : ik weet niets eens wat een chatalert is? Legde de klemtoon ook wat verkeerd....... Al die engelse termen, wanneer gaan we nu toch eens over naar gewoon Nederlands? Voor iedereen te begrijpen.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 26 juli 2011, 17:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:25
Onderwerp: liegen of een leugentje
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Een christen(ikzelf) leef mijn geloof en leven, net als Lot en net als Job en net als Jezus tussen allerlei mensen, die van alles en nog wat kunnen beweren over mij, mijn geloof en mijn Christus. Maar ik ben vrij van de oordelen van mensen, Christus is het Die mij oordeelt en mij raadt in het leven, om Zijn zoutend zout te zijn en lichtend licht en met voorzichtigheid te wandelen bij en naast hen, die(nog) buiten zijn |
Jaja, een mooi verhaal Christen, maar nu de praktijk? Is wat weerbarstiger heb ik de indruk......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:17
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
HANNAH810 schreef: | angst en vertrouwen/geloof zijn immers ook elkaars tegenpool? |
Zo zou het moeten zijn Hannah, dat ben ik helemaal met je eens.... Maar als je realistisch kijkt zijn angst en geloof heel erg met elkaar verweven.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:53
Onderwerp: De klik...
|
|
|
nee; precies, willemijn; hopelijk zijn klikken verkrijgbaar in verschillende smaken...... urine is niet mijn favoriet, geloof ik........ zou er ook mokka-klik gestaan, denk
Daar krijg ik ook allemaal niet smakelijke visioenen bij..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik weet niet of ik dan wel een klik wil ervaren, hoor, visser!! lijkt me byzonder onprettig!
om het over hygiene dan nog niet eens te hebben..........
. |
In ieder geval niet DE klik met Visser Hannah brr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:24
|
|
|
VISSER278 schreef: | Klik...de klik ...wat klik. Soms lijkt het wel een toverwoord, heel dat woord "klik". Gelijk moet er maar een klik zijn en als die er niet is gaat het feest niet door. Het is alsof een klik niet later pas kan komen. Dat zoiets niet kan groeien . Ik haar dat woord "klik" en men gebruikt het ook te pas en te onpas vind ik. Ik heb hier op de site met verschillenden heel goed contact . Dat klikt gewoon. Althans zo ervaar ik het. Maar ik weet ook dat er zijn waar het alleen maar bij goed contact zal blijven. Daarom zeg ik .......dé klik, is dat niet iets wat moet groeien? |
Is waar wat je zegt Visser, soms heb je gewoon een klik met iemand maar dat is dan niet DE klik waar veel mensen het over hebben..... En dat hoeft ook helemaal niet, het is ook leuk om een vriendschappelijke klik met iemand te hebben. Dus klikken? Je hebt ze in allerlei soorten en maten volgens mij........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:06
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | @ Willemijn ik schrijf juist dat Henkwal een visie heeft, maar ik heb geen respect voor die visie omdat ie m.i. onjuist is en dat heeft niets te maken met de persoon, ik be-oordeel elke visie op Waarheidsgetrouwheid via de opdracht om alle visies te beproeven of ze uit God zijn of niet... Men mag ook op mij reageren vanuit de Schriften en dan zal ik ook reageren ook zal ik mijn fouten bekennen, als die aantoonbaar begaan zijn... |
Dat vind ik nu juist zo jammer Christen, want wat voor jou Waarheidsgetrouw is hoeft het voor mij absoluut niet te zijn omdat ik de Bijbel wat anders lees dan jij dat doet..... Wil dat zeggen dat ik het dan bij het verkeerde eind heb of dat jij dat hebt? nee, dat is net de verschillende blik van kijken die mensen hebben. Waarom denk je dat er zoveel verschillende kerken zijn? Ik vind het nogal pretentieus om te denken dat alleen jouw visie de ware visie is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:47
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Opnieuw lees jij niet goed en maakt er een eigen visie op. Ik ontken niet dat de Heilige Geest Een Persoon is, maar als een mens de Heilige Geest los trekt van Jezus Christus en God de Vader door alle of veel nadruk op Hem te leggen, dan val je om met die Geest... want de Geest verheerlijkt de Zoon en de Vader en de Zoon spreekt door de Geest van Zichzelf en de Vader en ook van Zichzelf. Hoe lees je Henkwal, met de bril van een Schriftgeleerde of de bril van een arme van geest? |
Ik denk dat Henk zeker wel een visie heeft, het is alleen niet jouw visie dat is wel duidelijk, ook niet altijd de mijne maar ik probeer er wel begrip en respect voor te hebben , probeer ik ook met jouw schrijfsels......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:43
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Opnieuw veronderstellingen en verdachtmakingen, zonder direct bewijs, juist die dit soort gedragingen "veroordelen" doen heimelijk zelf wat zij in een willekeurige ander verfoeien... de z.g. balk in eigen ogen.. |
Maar nu ben ik toch wel benieuwd wat jij onder de term' çhristelijk gedrag'verstaat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:37
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Je hebt inderdaad gelijk. De kreet 'Christelijk gedrag' wordt ook door iedereen anders ingevuld.
Mijn opmerking was niet voor jou bedoeld. Ik leef ook in deze wereld en zal daar ook mee geconfronteerd worden.
Christelijk gedrag - ik denk dat bestaat uit het naar eer en geweten leven. En daarin zullen we zeker fouten maken. Dat is ook wat Paulus zegt. Hij wil het goede doen, maar dat lukt hem niet altijd.
Sommige vinden dat je dan op zondag geen tv mag kijken, anderen verbieden vrouwen het dragen van een broek en het spreken in de gemeente/kerk. Weer anderen nemen het niet zou nauw en mogen schijnbaar alles. Het is allemaal heel erg afhankelijk in welke kringen iemand verkeerd en in welke regio iemand woont. |
Ik voelde me ook absoluut niet aangesproken maar ik vroeg het me af..... Het is nl wel een term die hier om de klipklap naar voren komt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:20
Onderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oh nee, absoluut niet.Als jij de benzine betaalt.......dan rij ik desnoods via den Haag naar de Veluwe. Maar tussendoor even een bakkie doen, zoals Chat aangeeft.....heel af en toe dan hoor. |
Als ik de benzine betaal......pfff ik ben geen feministe hoor...... Ik ben nog van de oude stempel Visser en vind het zelfs nog leuk als een man de deur voor me open houdt en me in mijn jas helpt.......
Het klopt toch wel die reclame van Zeeuws meisje waarin ze zeggen dat de zeeuwen zuinig zijn.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 25 juli 2011, 17:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou, als ik moest kiezen dan rij ik toch liever 150 km. i.p.v. 350 km. Of toch eerst een weekje met de zeilboot? Maarja, helaas, die heeft visser niet. En ook geen aanlegsteiger. |
Bedoel je daarmee te zeggen Visser dat het nooit wat tussen ons wordt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:05
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Ben ik helemaal mee eens. Je hoeft inderdaad niet te liegen, maar je hoeft zeker niet alles te vertellen. Het forum is zo wie zo openbaar, dus moet je het al helemaal niet doen.
En via mail is het ook riskant, omdat je iemand niet in zijn ogen kan kijken. Het feit dat dit een christelijke site is, wil niet zeggen dat de mensen die lid zijn, zich ook christelijke gedragen. |
Beetje off topic,maar wat versta je nu eigenlijk onder christelijk gedrag? Die term wordt hier te pas en te onpas gebruikt naar mijn gevoel en ik denk dan altijd wat verstaat iemand daaronder? Ik pretendeer ook een christen te zijn maar leef ook het leven, heb ik dan geen christelijk gedrag? Wat is in de praktijk christelijk gedrag? En nee, nu aub geen bijbelteksten maar gewoon de praktijk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:00
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | We leven ook als christenen temidden van een Mac Donald's cultuur, waarbij relaties als een zak patat worden "opgegeten"en vervolgens op straat worden "weggegooid" |
Je bent wel erg cynisch met je blik van kijken Christen, gelukkig zijn er ook nog voorbeelden te over van goede relaties...... Voor mij is het glas altijd half vol voor jou duidelijk half leeg......jammer.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 22:58
Onderwerp: Ik ga op rei.s (2)
|
|
|
VISSER278 schreef: | Mario, pas op joh, laat je niet verleiden. Straks gaat W-tje zich er ook mee bemoeien. Ik ben er van de week ook ingetrapt. Nieuwsgieruuuuuugh |
Belangstellend heet dat Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 22:57
Onderwerp: www.filosofischkwintet.tv
|
|
|
MIEKE364 schreef: | voor degenen die willen doorfilosoferen over de samenleving van nu in de resterende vakantieperiode, ik raad het jullie aan.
De onderwerpen raken vaak onze christelijke levensovertuiging en daagt ons uit mee te denken hoe je leeft (wilt leven) in deze dynamische wereld. |
Je hebt gelijk, ik heb het verleden week gezien en ik vond het bijzonder leerzaam en vooral ook boeiend.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 23:29
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Moet er wel bij zeggen....met virtuele hulp. |
Had ik je geholpen dan vandaag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 22:54
Onderwerp: App CM voor iPhone
|
|
|
IMKE917 schreef: | Heb net vanmiddag met mijn dochter daarover gehad, want het lijkt mij ook wel leuk zo'n ding. Idd met e-book whatsup enzo..... Maar voordat ik door het bel/sms/enzbundelbos de smartenifoons zie zal er nog wel heel wat water naar zee moeten stromen.............
snap ik het zelf nog |
Valt reuze mee hoor Imke, ik snap het ook en geloof me.....dat zegt wat want ik ben een echte digibeet...... Ik kan er wel wijs mee doen (dat is wat anders dan dat ik alles snap hoor.....)
Maar hoe ik nu moet chatten op CM met mijn I phone?????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 23 juli 2011, 22:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:44
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Laten wij dan maar ouderwets zijn...
Antiek ben je toch zo rond je 50ste jaar? |
Ik heb wel een Iphone in mijn tas Dus ben wel bij de tijd op mijn oude dag........Maar ik doe het gewoon niet in de trein....... Maar ik gebruik hem wel weer als wekker.......en om als ebook te gebruiken: de lettertjes zijn inderdaad klein.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 23 juli 2011, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:37
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Vroeger keken de mensen naar buiten als ze in de trein zaten, of lazen een boek/krant. En hadden geen telefoon bij zich.
Heerlijk toch? |
Vroeger? Dan ben ik zeker nog ouderwets, ik lees de krant en kijk gezellig uit het raam........ook anno 2011 en de telefoon? Die blijft gewoon in mijn tas........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 19:28
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Met WhatsApp kun je heel veel besparen sms-en. Het is dan gratis. Alle functies hoef je ook niet te weten, als je de functies die je gebruikt maar slim toepast. En het argument dat het gratis is, zal veel Nederlanders aanspreken. Maar het wordt zoals gebruikelijk op CM weer een andere discussie.
Thomas |
Klopt, de dicussie is om met Griffin te spreken: Waarom zou je het willen???? Nu, dat weten we nu dus ook, het is gratis......een goede reden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 18:00
Onderwerp: Zeilen 6 augustus Loosdrechtse plassen
|
|
|
[quote=HANNAH810]zelfs dat is de vraag niet; de vraag is; GA JE GEZELLIG MEE?[/quote
Klopt wat je zegt en een simpel ja of nee moet dan toch al voldoende zijn?
Of denk ik nu weer te simpel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 00:42
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | mobiel chatten, waarom zou je het willen? |
Welkom in 2011 Griffin....... Leef je ook nog zonder mobiel? Want waarom zou je dat willen???
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 23 juli 2011, 00:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juli 2011, 22:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zoiets: 1 - Ja, een ouwe rotbak 2 - Ja, m'n tweede huis 3 - Nee, het openbaar vervoer is zo gek nog niet 4 - Nee, ik ben super gezond bezig...ik fiets |
vergeet het merk en jaar niet, ook super belangrijk.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|