Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 10:40
Onderwerp: relatie samen met een ongelovige
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wat versta je onder ongelovig?Werkelijk ongelovig, niet kerkelijk of iemand met een andere mening of een atheist?
Ik denk dat je eerst moet bekijken in hoeverre je er met elkaar over kunt praten en of je elkaar in ieders waarde kunt laten en je gesteund voelt.
Alleen het naamplaatje "christelijk" zegt mij niet zoveel,de mens achter het etiketje des te meer. |
Hai Leanne,
Daar ben ik het mee eens; het gaat erom; de mens achter het etiket 'christelijk', of 'niet christelijk'...
En: in hoeverre je er met elkaar over kunt praten en of je elkaar in ieders waarde kunt laten en je gesteund voelt.
Je gesteund voelen daar gaat het om. Ja, en zelf steunen.
Ik vind het belangrijk, als degene maar wel respect heeft voor het geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 00:42
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
FAITH187 schreef: | Op de laatste reactie van Shanita, waarin ze schrijft dat je je eigen grenzen moet bewaken en dat je zelfs in een burn out kan raken als je iemand in je leven hebt die alleen maar zuigt en dus energie uit je trekt: uit ervaring kan ik zeggen dat ze daar helemaal gelijk in heeft! Iemand moet zijn eigen problemen wel op orde hebben, daar moet je een ander niet mee belasten (als je aan het daten bent). |
Hoi Faith,
Ja, idd, je grenzen aangeven, ook al begrijpt een ander dat niet altijd, dat hoeft niet. Je hoeft mekaar niet altijd te begrijpen.
Idd als je aan het daten bent maar feitelijk in alle menselijke interacties.' Als je denkt dat iemand je grenzen niet weet, kan je dat vriendelijk doch vastberaden uitleggen.
Trusten!
Ps: Het gaat om Respect voor een ander, als hij/zij je grenzen respecteert en dus ook accepteert. En andersom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 00:18
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | kende haar nog maar net op de chat gehad viel ze weg niet eens afscheid kunnen nemen |
Dan kan het ook dat haar abonnement was afgelopen, ja, ik heb even niet bijgehouden hoelang ze hier was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 23:59
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wel jammer dat Petra net weg was voordat Maritime verdween. Haar reactie over hoe het er aan de hemelpoort zal toegaan vond ik ontwapenend, al zal het wel niet aangekomen zijn.
Thomas |
Ja, jammer dat Petra weg is....
Van Maritime dat hij verdwenen is bedoel ik, ja dat kan ik wel helemaal begrijpen. Sterker, ik zou het echt raar vinden als dat niet zo zou zijn.
Ja, sommigen dingen kunnen niet, ja, ik had hem dus ook een ban gegeven, als ik hier iets te vertellen zou hebben bij de Redactie.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 23 januari 2013, 00:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 19:03
|
|
|
JOL252 schreef: | Je hebt gelijk, we kunnen elkaars lijden niet meten of vergelijken. Ik vind het super moedig dat je in jouw situatie dit neerzet. En ik wens jou heel oprecht vriendschappen toe ook via CM, ik weet ondertussen dat dit een van de mooie mogelijkheden is hier. |
Ik vind het ook super moedig van Anita!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:58
|
|
|
ALTJE848 schreef aan WILLEMIJN232: ...en je gewoon gezegd had via mail of hier op topic het hebt me geraakt het doet me pijn ik heb kanker en wil leven dan Had ik allang mijn spijt betuigt IK kan niet ruiken wat jij hebt en vind dit oprecht heel erg,
En: Ik weet hoe ik je heb gekwetst dat was nooit mijn bedoeling ik wist het niet
SHANITA130 schreef: Ja, dat kan ik me voorstellen, dan weet je niet dat iemand heel erg ziek is, en ja dan zeg je dingen die je niet zou zeggen als je dat had geweten...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 22 januari 2013, 18:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 14:34
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
[quote=ZOEKER064]Hoi Shanita, ik heb het hele verhaal nog niet doorgelezen, ik wil hier namelijk graag op reageren.
Ik ben heel benieuwd wat jij nu eigenlijk bedoeld met jezelf zijn. Je geeft namelijk regelmatig aan dat je het belangrijk vind dat iemand moet kunnen zeggen wat hij/zij denkt en ik verwacht dat dit voor jou bijna 1 op 1 aan elkaar is gekoppeld (jezelf zijn en zeggen wat je denkt).
Ja, zo is het.
Bij anderen hoor ik dat jezelf zijn is doen waar je zelf zin in hebt.
Zover als het niet tegen Gods wetten ingaat: ja.
Voor mij is zeggen wat ik denk helemaal lang niet altijd opbouwend. Als ik dan mezelf ben doe ik mezelf te kort. Ik ben van nature mijn eigen grootste vijand. Zeggen wat ik denk kan bij mij juist leiden tot burn-out.
Ik ben van Nature mijn eigen grootste vriend, na God dan natuurlijk!
Ik herken twee zoekers in me: een oude en een nieuwe. De ene wil ik graag laten groeien, de ander mag van mij wel eens stoppen met zenden. Dus mezelf zijn zegt mij eigenlijk niets meer.
Je doelt op de oude, en nieuwe mens die na de bekering zeg maar. Mijn oude mens, ja, dingen die ik anders zou doen als ik niet gelovig zou zijn, ja, die doe ik nu niet...ik verander steeds meer, in mijn denken....'wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken'. Aan de andere kant zijn de goede dingen die ik had als 'oude mens', ja die hou ik, in die zin, dat ik wel dingen verander als daar dingen zijn in tegenspraak met Gods wetten. Wat ik leer is dat denken in zichzelf een riskante bezigheid is. Dus zeker ook zeggen wat ik denk. Voor mij juist niet, al laat ik natuurlijk niet achterste van me tong zien, dat kan zo lijken, maar geloof me wat ik vertelde zo nu en dan is een ijsbergtopje. Iig, voor mij is omschrijven wat ik denk, goed, hangt er natuurlijk ook af aan wie, die wel die niet, die een beetje, waar ik dingen aan vertel. En hier op het forum, ja, ik groei, dat ervaar ik door feed back en ja, doordat ik hier mezelf ben, dus kan omschrijven hoe ik dingen ervaar, en mijn mening, ja, worden dingen ook voor mezelf duidelijker, kijk, een dagboek is ook ok, maar ja die leest niemand. Als ik denk ben ik niet beschikbaar / aanwezig. Dan kan ik niet luisteren. Luisteren en denken lijken niet samen te gaan. Bij mij gaat het samen; in een gesprek kan ik eerst luisteren, dan iets zelf vertellen dan weer luisteren etc.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 22 januari 2013, 14:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 14:05
|
|
|
ALTJE848 schreef:Ik wil iedereen niemand uitgezonderd bedanken voor alle reacties Hoe goed of slecht ze overkwamen En wens iedereen toe dat zijn of haar reis mag eindigen bij onze lieve HEER. Hoe we verder gaan op reis dat weet niemand , maar ik heb nergens genoemd dat ik me van kant wil maken en nooit in mijn gedachten opgekomen dat ik er niet meer wilde zijn ook. Hoe dingen wel niet gelezen worden jammer. SHANITA130 schreef: Zo las ik het niet, van anderen ja, dat weet ik niet helemaal zeker natuurlijk! ALTJE848 schreef: En ja sommigen terecht dat er zorgen waren dat spijt me dan want dat was niet mijn bedoeling het werd me zeker wel te veel En ik leef daar al 46 jaar mee en bedoel dan dat ik met terug trek van de wereld in mijn eigen huis en dan met niemand in discussie hoef , Ik hoop dat ik het goed zeg als ik dit terug lees dat er mensen zijn die ook vanuit hun worstelingen hebben gereageerd maar ik kreeg door reacties van sommigen hier alleen maar meer angst ipv van begrip voor de situatie SHANITA130 schreef: Ik ken Angst.....ik kan getuigen hoe ik er ben uitgekomen...eerst de oorzaak zoeken....vaak vanuit vroeger heb ik gelezen, iig was bij mij zo... Ik ben veel gaan lezen, en als door een wonder, geen Angst meer. Het was bij mij zo erg, jaren terug, dat ik dacht, als iemand even 2 minuten zou voelen wat ik voel zou hij er al gek van worden en ik heb het uren/dagenlang.... ALTJE848 schreef: Ik ben iemand die met anderen meeleeft als ik weet hoet het is en zit SHANITA130 schreef: Ik ook ALTJE848 schreef: Er word hier gereageerd op stukjes puzzels dat dan niet kloppend is met wat de ander in dit geval ik lees SHANITA130 schreef: Duidelijk zijn kan je leren, erachter komen waardoor je de Angst heb, veel erover lezen, als je wil, dat heeft mij wel geholpen en als je veel weet kan je ook beter meewerken met de hulpverlening want je weet dan waar ze naartoe willen en willen bereiken zeg maar. ALTJE848 schreef: Ik heb nu meer begrip voor een ieder die geschreven heeft heb nu ook rust omdat iemand met me heeft gebeden. wat ik wel wil zeggen is dat ik zeker wil leven maar al wat ik schreef 46 jaar vecht voor een leven dat leefbaar is, en dan probeer ik vrienden en vriendinnen te ontmoeten die waar ik me kan delen helen en het leven door kan ook als is het moeilijk. Want dat heb ik niet ik ben allen sta alleen ben in een proces van mensen ontmoeten maar knap wel snel af als mensen je zo begroeten Nu begrijp ik het als ik alles lees, ik gun iedereen een leven zoals God het bedoelt heeft en daar zijn we allemaal naar op zoek dat is toch ieders verlangen ????????? SHANITA130 schreef: Een leven zoals God het bedoelt heeft? God heeft het bedoelt dat we in het Paradijs zouden leven, totdat de mensen ongehoorzaam was, en daarom leven we nu in een gebroken wereld. Je kan er wel het beste van maken. Als je wilt, Door er veel over te lezen. Ik zal je een schrijver geven: Alice Miller. Voor mij de allerbelangrijkste schrijver, en zijn er veel meer natuurlijk. Hoe meer je afweet waar je Angst vandaan komt hoe beter je er dingen aan kan doen, kennis is macht in die zin. ALTJE8484 schreef: Mijne wel en ik hoop dat ik mensen mag ontmoeten waar ik lang bevriend mee mag zijn die me steunen om te groeien in geloof hoop en liefde want dat is waar het om draait in het leven . SHANITA130 schreef: Ja, dan zou je juist 'uit' moeten gaan, vrijwilligerswerk, beginnen met enkele uren, als je wil. ALTJE848 schreef: En profesionals heb ik niet nodig dat is angst die over heerst SHANITA130 schreef: Wat ik al zei; er veel over lezen over Angst en waar het vandaan kan komen, en achter de oorzaak komen van je Angst, als je wilt, die meestal zijn wortels heeft in het verleden. En dan zou je kúnnen praten omdat je wéét...en dus vrienden kunnen maken..als je wilt.. En ja, juist als je veel weet, en geloof me, na één boek erover weet je al veel, bibliotheek heeft alles....En dan, dan kan je meerwerken met proffesionals ALTJE848 schreef: en ja ik heb gebeld vorig jaar is me dat ook overkomen heb ik gebeld de therapeut bad voor mij een lang gesprek volgde en het was duidelijk ik wist het wel maar kon er niet bij angst overheerst gevoel van niet begrepen te worden dat me hier ook parte speelde jammer maar gebeurd Nu gaat het goed met me en wil ik nogmaals dank zeggen voor jullie schrijven van mij Gods zegen ook aan mensen die me neerzetten en dingen die niet kloppen in hun schrijven en dat zijn er meerdere want alleen ik weet wat ik bedoel met mijn woorden verder niemand anders hier . SHANITA130 schreef: Niemand kan alles weten, maar ja, wel een indruk krijgen. ALTJE130 schreef: Gods zegen op jullie wegen hoop dat je een mooie reis tegemoet mag gaan waarvan je op en dag kan vragen HEER heb ik het goede gedaan.
Ik bid dat dit topic van mij mag sluiten er helemaal uit word gehaald vernietigd tot as zodat alles bij het kruis mag blijven. Dat een ieder die heeft geschreven gezegend word in Jezus naam.
Blessings to you all
Anita
SHANITA130 schreef: Shanita
Zegens, ik bedoel het goed!
Laterz!
Als je wat wilt weten mag je me wel mailen hoor!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 22 januari 2013, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 11:48
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
Rond 2 jaar geleden schreef het ND al over cijfers van 50% alleen al tussen de christelijke heren.....
Ik kijk later wel ff naar de link, heb het nu druk zeg maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:38
|
|
|
Nou Zoeker,
Ik geef de reactie deze week of morgen. Moet morgen werken, vroeg op.
Misschien morgen dus, anders deze week, iig deze week!
Welterusten, droom lekker, slaap lekker, en ik vergeet zeker niet te bidden voor Willemijn!
Sterkte Willemijn, ik mail je morgen weer!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:33
|
|
|
maandag 21 januari 2013, 21:10
MARITIME853 schreef: Willemijn reageerd op de gevoelens van Anita, zij reageerde daar op. En nou moet ik mijn exuus aanbieden omdat ik, op de gevoelens van Anita reaageer??? Om wie gaat het? Om Willemijn alleen? De gevoelens van Anita is dan niet meer van belang???
De Heer lette op schaapjes welke in de sloot belanden...
JOL schreef: Je reageert op een onbeschofte manier door de ziekte, de pijn en de strijd te ontkennen waar Willemijn doorheen gaat. Hiervoor vind ik, en ik merk ook anderen, alleen maar gerechtvaardigd dat er een excuus volgt om verder te gaan met dit topic. Ik vind het ongekend, geen ander woord voor. En jij denkt hiermee weg te komen door weer om de bekende brij heen te draaien? No way!
SHANITA130 schreef: Idd!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 22 januari 2013, 19:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:29
|
|
|
maandag 21 januari 2013, 21:17
ZOEKER064 schreef: Ik wil graag even kort met jullie delen dat we contact hebben gehad met Anita en dat het op dit moment redelijk met haar gaat.
Ik wil jullie vragen om te stoppen met ruzie maken en met elkaar na te denken hoe je iemand kunt helpen die vast zit in angst. Dat is net een andere twist aan dit topic, maar zal zeker helpen. Veel reacties hebben te maken met een machteloos gevoel als je zo'n noodkreet ziet.
En ik zou willen toevoegen, dit soort angst redeneer je niet weg. Integendeel, redeneren maakt het alleen maar groter. Alleen gebed en gericht gebed kan hier helpen.
Ik zou jullie willen vragen heel specifiek voor Anita te bidden.
Maar niet alleen voor Anita, de macht die wil dat we elkaar verkeerd begrijpen is erg krachtig aanwezig. Die creert ook angst. Angst om lief te hebben angst om te vertrouwen.
I bid dat die geest van misverstand geen plaats meer heeft op dit forum!
JOL schreef: Het gaat hier over ongekend gedrag dat niet door de beugel kan en om de brij heen draaien plus iemand tot leugenaar bestempelen. Niet over demonen.
SHANITA130 schreef: Inderdaad! Lekker makkelijk: oh dat was ik niet, waren de demonen.
Ja, ik zou niet over verleden, moet me nu ff, uitzondering iets van het hart.
Ja, van se..eh groepen, moest ik vergeven, want oa, zelf niet dat waren namelijk demonen die dat door hem deden. St. de H. te D. maakte het zo bont: ja, hij kon er ook niets aan doen dat ie pedofiel was...
S. sommigen groepen, stichtingen etc., zijn zo bezeten van demonen dat ze het daar bijna de gehele dag door over hebben.
Waardoor er geen eigen verantwoordelijkheid is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 mei 2013, 10:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 22:16
|
|
|
Stukje quote uit het stuk van Thomas: Zelfs als je de beperkte uitdrukkingsvaardigheid en slordige taal van Maritime als verzachtende omstandigheid aanvoert, ook dan kan je het nog niet zeggen dat een vrouw met kanker niet ziek is. Ik probeer me voor te stellen dat Willemijn dit leest. Nee hoor, je hebt geen chemokuren en geen kanker en je bent niet ziek, Maritime weet wel hoe het zit. Dan worden grenzen overschreden en niet te weinig ook. En dan Ik heb het meegemaakt en IK kom voor haar op want Ik weet wat het is. Nou anderen kennelijk niet of minder. Ik denk dat je het niveau van met name een aantal vrouwen hier ernstig onderschat. Als je ergens echt goed in bent dan hoeft je dat ook niet van jezelf te zeggen, dat merken anderen vanzelf wel op.
SHANITA schreef: HELEMAAL MEE EENS!
Bedankt Thomas voor je wijsheid!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 22 januari 2013, 19:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:56
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
MARISKA601 schreef: | eh...
inmiddels doet de tv het weer... het lag niet aan mijn tv. nog het snoertje maar aan de kpn zelf... het snoertje wat ze mij toestuurden is inmiddels weer retour gegaan... |
Gelukkig ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:03
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!! Ziek ben je zeker niet. Wel anders. Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben. Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt. |
Zeg doe jij even tjes normaal, id@#$%!
Willemijn weet heel goed wat ze schrijft!
Anita zit eerst mij te beschuldigen dat ik mij ellende over haar uitstort, en ze had het bij elke zin die ze schreef over hoe de Heer haar helpt, en ja, nu wil ze ineens niet meer leven.
Ja, er zijn hier mensen die vechten om te mogen leven!
Ik heb op de niet okee knop gedrukt, je bent nu over mijn grens gegaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:50
Onderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
|
|
|
Altje, als ik jou gekwetst heb, dan spijt mij dat, het was in ieder geval niet mijn bedoeling, en het is zeker niet expres gegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:28
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Angst en vrees kunnen door elkaar gehaald worden. Ik denk dat Shanita de vreze des Heeren bedoelt, het begin van de wijsheid. Die vrees heb ik wel eens ervaren. Er is wel verschil tussen vrees en angst, al kan ik het niet zo goed in woorden weergeven. Zoeker heeft gelijk dat de wedergeboren mens onderscheiden kan tussen angst (van de oude mens) en de vreze des Heeren (hoort bij de wedergeboren mens, die de Heere als hoogste prioriteit heeft). Onrust/vrees kan wel degelijk ingegegeven worden door de Heilige Geest, zoals vrede ook kan horen bij een bevestiging van de Here dat de ingeslagen weg de juiste is. Het is dus zaak om de angstgevoelens goed te onderzoeken en de oorsprong van de angstgevoelens te onderzoeken. De vrees die de Heilige Geest kan geven is altijd zonder oordeel/veroordeling. Angst van de oude mens heeft dat oordeel/zelfveroordeling wel in zich en dan is het een zeer slecht gevoel, dat overwonnen moet worden. |
Hai Annette,
Ja, je benaderd het goed.
Kijk, als Amsterdammer wéét je dat als je op het Rokin gaat lopen, dat je als vrouw, je tas met alles erin niet zomaar losjes over je schouder moet hangen, maar een tas moet nemen die je om je heen kan doen. Zodat staatrovers die tas niet met een klein rukje van je af kunnen trekken En als man je portemonnee niet zomaar in je achterzak, maar in je binnenzak. Voor tasjesdieven ed. Waarschuwingen staan overal in verschillende talen, in de tram, openbare gelegenheden etc.
Dus ja, als ik dan met iemand naar Amsterdam ga, zeg ik altijd bijvoorbeeld van doe die portemonnee in je binnenzak. En ik denk niet van la maar zitten, want ik wéét dat het daar stikt van de zakkenrollers. Kijk, dan zijn ze bijvoorbeeld met zijn tweeën, en de een botst tegen iemand aan keihard, zogenaamd per ongeluk, en de ander pakt zijn portemonnee.
Nou deze angst is een gevolg van logisch en verstandig nadenken, als ik wéét dat dat gebeurd, gewoon omdat ik een Amsterdammer ben, dan loop ik niet op me gemak(min of meer angstig), als een vriend met wie ik ben, zijn portemonnee in zijn achterzak heeft...
Dan heb je idd 'De Vreze Des Heren', ja, ik ga niet opzettelijk zondigen, ik wil zo eerlijk mogelijk leven. Maak ik weleens een fout, ja, dan biedt ik mijn excuses aan. En dan wil ík het er ook niet meer over hebben, want 'het' ging niet expres én ik heb vergeving gevraagd.
Ja, en dan kom ik op een punt; een voorbeeld van jaren geleden, ja, een ex van mij, zat elke keer weer, ja, dit en dat, dingen waar ik allang oprecht mijn excuses voor had gegeven. én, ik had zelf ook mijn portie verdriet van de scheiding.. En ja, als ik iets niet wou zei die, 'ja, maar ik deed toen ook dit en dat voor jou'. dan zou ik me onterecht schuldig moeten voelen. Want, Ik zou 'dit en dat' ook meteen andersom, voor hem hebben gedaan. Kijk, en dan was ik bang, dat ik weer ruzie zou krijgen, als ik hem zou zien, iets zou afspreken. En ja, dat heb ik opgelost door me grenzen te stellen, of geen contact meer, of contact maar dan wel dit en dat en niet meer dat en dat, dit is een voorbeeld he
Quote: | Onrust/vrees kan wel degelijk ingegegeven worden door de Heilige Geest, zoals vrede ook kan horen bij een bevestiging van de Here dat de ingeslagen weg de juiste is. Het is dus zaak om de angstgevoelens goed te onderzoeken en de oorsprong van de angstgevoelens te onderzoeken. | Ja, idd. bij mijn eerste voorbeeld was de angst gewoon dat mijn vriend berooft zou worden. Net als dat je je fiets op slot zet in een drukke winkelstraat.
2de voorbeeld, ja, de Vreze des Heren, ik wil God recht aan kunnen kijken, en geen geheimen hebben. Ja, ik weet dat God alles weet en ziet; ik bedoel, bij wijze van spreken.
3de voorbeeld; angst voor emotionele onrust door ruzie met een ex, waar ik dan op een gegeven moment echt niet meer tegen kon, dus me grenzen aangaf: of dit en dat niet meer, en anders wil ik het contact verbreken. En het is evident, dat de grenzen die ik aangaf, bijvoorbeeld niet meer over het verleden elkaar dingen verwijten, ja, dat ik me daar dan ook aan zou houden.
Het is een beetje lang geworden, ja, ik wou duidelijk zijn.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 21 januari 2013, 19:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:18
|
|
|
Hai Zoeker,
Ik reageer later op je bijdrage, want ik ben nu bezig.
Dan kan ik er ook nog even over denken hoe ik het op kan schrijven.
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 14:10
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Dat is wat angst doet Anita, het zorgt ervoor dat je altijd gelijk krijgt. Het is zo'n beetje de rode draad in iedere keuze die je hebt: Luister je naar angst of niet?
Ik bid je toe dat je naar de andere innerlijke stem luistert .. De Stem die vrede geeft en ontMOET. |
Hai Zoeker,
Ik had een vraag.
Je moet toch juist naar je angst luisteren.....angst is toch ook door de natuur, of God gegeven als emotie. als waarschuwing.
Dan bedoel ik niet irreele angst, die schijnbaar nergens door komt.
Maar bijvoorbeeld angst, van ja, als ik met die en die omga wordt het weer ruzie. Dan is angst een waarschuwing. Toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 13:01
|
|
|
Ja, jezelf kunnen zijn is heel belangrijk, eigenlijk een voorwaarde om psychisch gezond te blijven en niet in een burn-out te vallen.
Ja, je kan wel steeds zeggen van 'de Heer' haalt dit en dat weg, maar ja de Heer geeft ook artsen gegeven, en deskundigen die bijvoorbeeld ook bovenstaande artikelen schrijven waarvan ik linken heb gemaakt.
Deze foto geeft voor mij goed weer hoe iemand zich voelt die zichzelf niet kan zijn.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 21 januari 2013, 13:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 08:21
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het zou zo fijn zijn als in dit topic getuigenissen zouden komen van christenen, die hebben ervaren dat de Heere God hen uit een valstrik, of uit een moeilijke situatie, of vul maar in, geleid heeft. Zoals in psalm 23 staat, de goede herder die het lam dat verstrikt was geraakt in een struik, terug heeft gebracht naar een grazige weide, naar de juiste kudde, beschermt door de Heere Jezus zelf. |
Getuigenis: Als ik gewoon dingen doe die ik heb afgesproken met mijn begeleider(ik weet nog steeds niet wat haar precieze functie heet), dus gewoon de deur uit, vrijwilligerswerk, dag act. centrum, dat soort dingen, ja, dan heb ik het gezellig, doe ook dingen. Ja, en als ik me dan verzorg, en me huis ook, ja, dan gaat het prima, dan merk ik ook dat God dat zegent, en ik zelf ook gelukkig wordt en ben.
Ja, en als ik me opsluit in me huis, veel slaap, ja, ik ben dan niet ongelukkig, maar ja, veel gelukkiger ben ik alS ik door de week me dingen doe, daar heb ik afspraken voor. En dan in het weekend wat leuks ga doen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 21 januari 2013, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 08:04
Onderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Soms kan je de mensen niet ontlopen en hoe dan ook weer tegenkomen, dan merk je hoe een gebed kracht kan geven en God je beschermt voor deze mensen.
en met het omdraaien merk ik deze persoon, kan mij geen pijn meer doen! zijn woorden geven geen kracht meer! |
Ja, idd. Mooie gezegd.
Gebed. ja natuurlijk, voor alles eerst bidden en in de rust blijven.
'Deze mensen' kunnen/kan ook mens(en) zijn waar je om geeft, en ja Daarom juist.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 07:51
|
|
|
JOL252 schreef: | Go girl, als er eentje hier op het forum haar "demonen" (menselijke, angsten, herinneringen) aan het verslaan is geweest ben jij het wel. |
Ach, ja, het is gewoon een kwestie van zelfdiscipline een paar dagen en ik ben weer de oude, net als enkele weken geleden. Ja, en natuurlijk helpt God daarbij.
Daarom ben ik nu ook al drie kwartier wakker. Had de wekker gezet. Regelmaat is zó belangrijk.
Ach, ik dacht als iemand hier ze toch wel heftige verhalen neerzet, van kinderen bij jeugdzorg, vriend die niet helemaal spoort, zelf ook in de war, en ik herken wat dingen, schulden ja, dan reageer ik. Kijk, voorbeeld, ik zelf heb dan wel geen schulden, zelfs geen euro rood sta ik, maar ja, ik moet wel nu met ontzettend weinig geld rondkomen, en ja, dat lukt me net elke maand. Dus in die zin, zou de overeenkomst zijn, het rondkomen van een klein bedrag, en de een heeft schulden, de ander niet, maar het rondkomen met een klein bedrag blijft hetzelfde. En ja, dan word ik ff weggezet als degene die haar omlaag wilt halen, met mijn problemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 00:07
|
|
|
Ja he?
Welterusten!
Droom lekker!
Tot morgen!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 21 januari 2013, 00:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 00:04
Onderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
|
|
|
Stukje uit de bijdrage van Thomas: Veel mensen willen hun eigen vroomheid ook illustreren door het gebruik van veel bijbelteksten. Als het vroom en in de geest klinkt dan is het goed en in sommige kringen is het ook zo, dat dat werkt. Ze raken uitermate gefrustreerd als je ze op een fout gebruik van bijbelteksten wijst.
Idd. En ook met in bijna elke zin, De Heer, God, Vaderhart, demonen, werdergeboren, woestijn, moeras enz.te schrijven. En idd. een hoop Bijbelteksten, Nou is dat wel oke, maar ja, in elke alinea, ik lees ze dan ook niet eens meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:51
|
|
|
zondag 20 januari 2013, 22:37 Reageer met quote PIETER619 schreef: Als men elkaar dus verkeerd begrijpt of begrepen wordt en dat ook aangeeft, waarom dan altijd blijven doordrammen op wat iemand heeft geschreven en al uitlegd dat het anders was bedoeld.
Waarom wil men in Gods naam (tenminste als weo ns christen willen noemen) niet aannmen wat iemand probeert uit te leggen, dat het dus beslist niet kwaad was bedoeld maar soms juist het tegenovergestelde.
Wat heeft men er aan om toch door te drammen, is het afreagren en zo je kwaadheid of onmacht uiting te geven? Is Jezus ons voorbeeld in conlict situaties?
misschien om in het vervolg eens uit te gaan van dit https://www.youtube.com/watch?v=Hg-Xx4y04EY
WILLEMIJN: Jammer dat je dit zo ervaart. Er wordt helemaal niet gedramd er zijn mensen die het niet eens zijn met wat Anita schrijft. Dat heeft niets met afreageren en je kwaadheid uiten te maken. Jammer dat je dat zo ziet. Iedereen zal goede intenties hebben met zijn stukjes maar dan mag je geen kritische noot meer krijgen? Of mogen mensen niet meer laten merken dat ze zich gekwetst voelen door het geschrevene? Volgens jou moeten er dan maar lappen tekst geschreven worden waar men niet op mag reageren? Alleen omdat de schrijfster dat haar waarheid vind? Ik ben het er absoluut niet mee eens en dat mag ik dus niet meer schrijven omdat je dan dramt? Het moet niet erger worden Pieter.......
Idd.
Ik reageerde om te bemoedigen...en dat wordt drammen genoemt.
WILLEMIJN: Volgens jou moeten er dan maar lappen tekst geschreven worden waar men niet op mag reageren? Alleen omdat de schrijfster dat haar waarheid vind? Ik ben het er absoluut niet mee eens en dat mag ik dus niet meer schrijven omdat je dan dramt? Het moet niet erger worden Pieter.......
Nee, het moet idd niet erger worden....En Pieter, misschien wel ff handig erbij te zetten wat je bedoeld, des noods met een quote of kopie erbij, met degene zijn naam erboven dat duidelijk te zien is wie wat schreef.
Dank Willemijn!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 23:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien kan je je eens verantwoordelijk voelen voor de mails die je schrijft ? Je schuift het n wel makkelijk op de ander zeg.....en zet Shanita nog even in een kwaad daglicht....Dat verdient ze zeker niet! E het dan ook nog bemoedigend noemen gaat echt een brug te ver..... |
Ja, en het dan ook nog 'bemoediging ' noemen, mij in een kwaad daglicht te zetten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:28
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Heeft helemaal niets met mijn vriend te maken ik zei naar aanleiding van jouw laatste zin waar we over een tijdje zouden zijn en ik dacht als grapje WIJ samen aan de costa del sol om eens te genieten van het leven want dat hebben vooral JIJ maar ook IK verdient zo dacht ik meer niet En dan achter ons latent in gedachten wat we gedeeld hebben en met de HEER uit te zien naar het leven dat voor ons ligt .
Groet Anita |
Ja, dat snapte ik...zucht.....
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 21:24
|
|
|
ALTJE848 schreef: | dat maak jij ervan dat staat er niet eens als jij je kan vinden en je soms fijn vind te lezen dat je niet de enige ben zo heb ik je vaak ook gelezen en voel ik met je mee en bedoel ik het bemoedigend meer niet
Als je me nu door de mangel wilt halen prima maar dat doe ik niet met jouw ik voel me bewogen met jou en wat je hebt meegemaakt. niet meer en niet minder ja dat ik mens ben ik fouten maak Heer vergeef mij wat ik verkeerd heb geschreven of wat verkeerd is overgekomen en geef wijsheid in deze mails/
anita |
Het staat er wel: zondag 20 januari 2013, 18:25 Altje schreef: Ik krijg nog teksten door terwijl ik zocht naar de tekst witter dan sneeuw zeker wast HIJ ons witter dan sneeuw en mogen we straks rein voor HEM staan maar goed
Hebreeën:3 vers 12 en 13 zie er op toe broeders (zusters) dat er nooit in iemand van u een verdorven hart zal zijn vl ongeloof om daardoor afallig te worden van de levenden God. Maar vermaan elke dag zolang men van een heden kan spreken opdat niemand van u verhard zal worden door de verleiding van de zonde.
Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaar.
Ik vind het niet fijn in die zin dat ik niet de enige ben, dat ik blij ben dat een anders iets zo ook ervaart.
Het is gewoon wat ik ervaarde iets gemeenschappelijks.....wat bemoedigend had kunnen zijn, want dan weet je, ben niet de enige.
En nu hou ik er helemaal over op. Heb ook niets tegen jou, maar ja, dit gaat mij veels te gecompliceerd worden.
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|