ChristianMatch

Forum

Berichten van HANNAH810
Ga naar pagina Vorige 1 ... 101 102 103 104 105 106 107 ... 135 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HANNAH810
Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 08:41
BerichtOnderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland

VISSER278 schreef:
En wie kan er weer zeulen met die zware kratten bier....... de man.

Vrouw brengt de lege wel terug. Knipoog smiley

ennehhh.......waar is het bier gebleven?
toch vriendelijk dat zíj de kratten weer terugbrengt.......... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 08:37
BerichtOnderwerp: Jeugdsentiment

GEHOLI202 schreef:
Zwemles in het sportfondsenbad in amsterdam............

Een kreng van een juf hield je nek vast met een ijzeren haak...
En koud....dat water.

Alleen de busreis van en naar het zwembad was leuk; heel veel snoep , door sommigen gestolen uit de buurtsuper( ik niet natuurlijk!)

Geen wonder dat ik nog altijd NIET van zwemmen houd.

ik vond die haak nou juist wel een veilig gevoel onder mijn hoofd.
want ik vond het maar niks, als ik een plons water over mn gezicht kreeg.
enneh..........mijn voeten zijn schoon; Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 08:21
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

IMKE917 schreef:
Precies, je kunt niet elk geval of elke situatie af doen met 'het staat nu eenmaal zo in de Bijbel', en dan 1 tekst geven.
Dan zou je zo'n vrouw als Elske daarbij nog met een schuldcomplex kunnen opzadelen.

dat is precies waarom ik de discussie dus aan ben gegaan binnen onze gemeente. zelf ben ik vrij goed onderlegd, maar er zijn ook mensen die hierin veel kwetsbaarder zijn, en dus levenslang eenzaam zouden zijn.
er zijn namelijk ook gemeenten waar een predikant wel betrokken is in een pastoraal gesprek, maar toch ook volgens andere lijnen denkt.
hij baseert zijn mening op bijbelse gronden, ik baseer mijn mening op bijbelse gronden.
de één neemt alleen de zogenaamde "scheidings-teksten" en de ander neemt er ook de gedeelten bij op die laten zien hoe God is.
hoe gevoelig God is op rechtvaardigheid en verantwoordelijkheid voor je gezin/huwelijk nemen.
wat ik heel mooi vond om te zien, is dat je dan dus met kerkeraadsleden een goed en persoonlijk gesprek kunt hebben, ondanks dat je van mening verschilt.
voorwaarde daarbij is wel dat je je bewust bent, beiden op zoek te zijn naar de Waarheid in de bijbel; hoe verschillend de uitkomst dan die zoektocht ook kan zijn.

het schuldcomplex bleef uit, imke; maar ik moet wel zeggen dat een dergelijk gesprek zowel mooi, als ook heel pijnlijk kan zijn. ook vind ik het erg moeilijk, niet aan de sacramenten deel te kunnen nemen, hoewel ik verwacht dat ik de zegen evenwel zal ontvangen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland

kijk, dat is lekker barbeknoeien
andersom zou het toch een regelrechte ramp worden?

1. vrouw haalt barbecue en kolen uit de schuur.
2. man maakt de grill van de barbecue maar half schoon.
3. man gaat naar de winkel, maar vergeet de helft en neemt overbodige andere helft mee...
4. man gaat naar de slager, en besteed een maandsalaris aan teveel vlees
5. man gaat naar de bakker.
6. man maakt de salades niet klaar en bereidt de groenten niet, want vlees is veel lekkerder.
7. man bereidt de diverse vleessoorten niet, want dat heeft de slager al gedaan voor hem; wel zo practisch.
8. man legt al het vlees op een schaal samen met alle andere barbecue benodigdheden; sausjes etc.
9.man brengt de schaal en de halfvuile grill naar de vrouw die bij de barbecue staat te wachten met een ongeduldig gezicht.

10.vrouw legt het vlees één voor één op de barbecue.

11.man geniet en vergeet de tafel te dekken.
12.man gaat zitten en geniet.
13.man blijft zitten en geniet.
14 man vertelt dat het vlees op de barbecue is aangebrand.

15. Man pakt het aangebrande vlees van de barbecue en geeft het op een schaal aan de vrouw.

16 vrouw snijd de zwartste randjes eraf, en meld dat dit nu barbeknoeien heet.

16. Man ziet vrouw grinniken en concludeert dat het mogelijk is om vrouwen gelukkig te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:27
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

mariek;
doen we 28 augustus, als we terug komen van vacantie, of 25 september?
de andere zaterdagen heb ik nl al ingevuld staan.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 14:41
BerichtOnderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus

CROSSROAD317 schreef:
Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?

Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.

Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....

Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??

Opgegeven tot nu toe;
Erika129
Angelique327
Yes356 (onder voorbehoud)
Crossroad317
Anoniempje (onder voorbehoud)
Henk546
Bert168 (onder voorbehoud)
Henduk927
Marcowaal200
Chatuliem619

..

even een vraag cross......
is dit een uitje met of zonder kinderen?
(op een vraag kun je altijd twee antwoorden geven, dus zeg gerust zonder...........)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:00

CHATULIEM619 schreef:
Laat ik nu niet in dezelfde val trappen als dat ik beschreef, nl. dat één bijbels principe boven alles verheven wordt. Op grond van dit principe zou ik er absoluut niks op tegen hebben dat deze vrouw weer opnieuw zou hertrouwen.
In een andere bijdrage heb ik al weergegeven dat ik het sowieso belangrijk vind dat vrouwen weer hertrouwen, omdat de verleidingen van het ongetrouwd zijn in mijn ogen te groot zijn.
Eerlijk gezegd ben ik in mijn overtuiging gesterkt, omdat ik merk dat er teveel vrouwen zijn, die verwond zijn door hun relatie en daardoor een vervormd beeld hebben gekregen van een man en van een relatie. En hoe langer deze periode duurt, des te groter wordt de aversie en in sommige gevallen de haat tegen mannen.
Een nieuwe relatie kan in dit geval genezend werken.

ik weet niet of aversie na een periode rust zou toenemen, ik denk dat het ook zo kan werken dat je als mens eerst een aantal dingen even moet verwerken, je balans hervinden, voor je klaar zou zijn voor een nieuwe strart.
en dan moet je nog de juiste persoon tegenkomen ook, he?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 00:23

CHATULIEM619 schreef:
Ik kan bevestigen dat er geen woord gelogen is aan dit verhaal. Omdat het n iet alleen staat. Zelf vind ik dat er maar één Bijbels principe hier gehanteerd wordt, nl. je zult niet scheiden. En dat principe wordt zeer absoluut gehanteerd. Maar de kunst van ethiek is juist dat een keuze gemaakt moet worden tussen belangrijke principes. Het andere principe wat hier overtreden wordt is dat de man zijn vrouw niet behandelde als broos vaatwerk, haar niet eerde, maar haar onderdrukte, sloeg en vernederde. Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf is ook zo'n principe.
Wat ik lees, is dat deze vrouw bijbelse principes volgde totdat het niet meer ging. Ze vergaf hem ze gaf hem iedere keer weer een kans. Ze drong aan op therapie, dat alles in geloof en gehoorzaamheid aan God.
De man wees iedere keer Gods principes af. Hij weigerde zich nederig op te stellen en ging door met zondigen.
Uit bescherming voor haar eigen leven en het weer terugvinden van haar eigenwaarde kon ze niet anders dan bij hem weggaan. Ik vraag me af of de man na afloop ook door de gemeente gecorrigeerd is, want in mijn ogen heeft hij gezondigd, hoewel zij van hem gescheiden is.

ik ben het eens met je chatuliem;
en hoe hanteer je in deze de bijbeltekst;
als iemand niet luistert als je samen praat, niet naar een broeder, en niet naar de gemeente(/dominee/voorganger) zij hij u als de heiden en tollenaar......
stel dat hij het initiatief had genomen, dan kun je daar de tekst bij voegen; indien de ongelovige scheid, dat hij scheidde, de ander wordt in dat geval niet dienstbaar gemaakt, want god heeft ons tot vrede geroepen
(onder voorbehoud van kleine aanpassingen, want ik weet niet of ik deze teksten letterlijk citeer uit mn hoofd)
mijns inziens, zou ze dan wel vrij zijn tot hertouw, of niet?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 00:05
BerichtOnderwerp: Dagje "strand" ...

BEHAPPY332 schreef:
Ik rij daar taxi... en kan jou - of anderen - zelfs ophalen van station Rotterdam en omstreken als ik die dag vrij ben... dus mail!

tess.........!!
nieuwe taxi meld zich........... Clown smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 3 augustus 2010, 00:06
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:58
BerichtOnderwerp: Picknicken bij het henschotermeer

wie gaat er nog meer mee mensen?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 20:58
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:42

MARIEKE897 schreef:
OKÉ!!!!

als ik er vanavond aan toe kom open ik een nieuw topic voor de volgende (tevens laatste dit jaar) picknick Lachende smiley

latersssssssssssssssssss
Knipoog smiley

de laatste?? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:22
BerichtOnderwerp: Geeft God naar kracht of naar behoefte?

LEANNE226 schreef:
ja Han,vertrouwen blijven houden en uit handen geven maar dat is nou juist het moeilijke omdat je weet dat je soms kiest voor weer een bord vol.......

leanne;
als je houd van het bord, neem dan ook wat er op ligt, tenzij je weet dat het giftig is voor je!
het is zaliger te geven dan te ontvangen
en je bent een heel sterke persoonlijkheid, die veel te bieden heeft.
bovendien; lege borden bestaan niet denk ik!
hoeveel kun je betekenen voor iemand, wanneer je voor je bord vol kiest?
en hoeveel waarde heeft het bord voor jou?
leg het voor Hem neer, en laat hem het bord en de inhoud zien,
en kijk dan eens wat Hij met je gevoelens doet....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:26

MARIJAN072 schreef:
Gisteren hebben we in de kerk een psalm (oude berijming) gezongen, waar dit in staat. Weet jij welke psalm dit is, Hannah? Ik kan 'm niet meer vinden. Zo bemoedigend, net als vele psalmen w.o. psalm 42: 3 en 5.

psalm 18 is dat marijan;
ik kan met U door sterke benden dringen,
met mijnen God zelfs over muren springen,
des HEEREN weg is gans volmaakt en recht
doorloutert rein en trouw al wat Hij zegt
Hij is een schild en schutsheer voor den vrome
voor wie tot Hem de toevlucht heeft genomen
wie is een God als Hij in tegenheen,
wie is een rots dan onze God alleen

t is God die mij met sterkte wil omgorden
Hij doet mijn weg volkomen effen worden
maakt dat mijn voet als die der hinden snelt,
terwijl Hij mij op mijne hoogten stelt
Hij leert mijn hand heldhaftig orelogen
mijn strijdbaar' arm verbreekt zelfs stalen bogen
mij gaf G'Uw schild, Uw hand heeft mij gesterkt
Uw goedheid heeft mijn grootheid uitgewerkt.

Mijn voet hebt Gij doen in de ruimte treden
mijn gang werd vast ik ben niet uitgegleden
de vijand week; ik volgd' en trof hem aan
en keerde niet, tot ik hem had voldaan....

psalm 18 vers 30;
want met U loop ik door een bende en met mijn God spring ik over een muur; Gods weg is volmaakt........

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 10:28
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:44

LEANNE226 schreef:
Een vraag die vaak bij me boven komt........ik geloof dat God Zijn kinderen dat geeft wat Hem goed lijkt,maar hoe moeten wij als mensen dat zien?Krijgt een zwakkere persoon een sterke partner of is dat iets wat wij als mensen kiezen?Het is een vaak gebruikte zin:je krijgt nooit meer op je bord dan je aankunt........het klinkt zo mooi maar ik denk dat velen hier weten dat het hard is om een vol bord te krijgen.
Doet God aan beloning?(knap gedaan Mijn kind,hierna zal alles beter worden)of zet God Zijn sterkere kinderen in voor de "volgende klus"?

Mijn gedachtengang is waarschijnlijk moeilijk te volgen maar wie weet is er iemand die begrijpt wat ik bedoel en anders moet ik de rugzak maar eens opentrekken Knipoog smiley

ik snap precies wat je zeggen wilt leanne;
ik denk dat het maar net is welk plan God met je leven heeft.
tuurlijk maak je je eigen keuzes, want als je in het kleine getrouw bent, zul je over veel gesteld worden;
dat impliceert dus dat je keuze hebt; ofwel je neemt je bordje vol voor je
of je schuift het van je af.
maar het is denk ik wel zo, dat wanneer je echt op zoek gaat met Gods wil in je leven, je steeds weer nieuwe dingen tegenkomt, waar je Zijn hulp bij nodig hebt.
en waar je geestelijk dus van kunt groeien.
als je bijvoorbeeld naar de Heere Jezus kijkt, dan was die ook wel eens moe van al die mensen die naar Hem toekwamen, om hulp en genezing.
hij vluchtte dan de berg op, om eens een hele nacht alleen met Zijn Vader te zijn, of ging in een bootje alleen het meer op, en liet de "schare" achter zich.
zo ook elia, als er even 400 baalpriesters een koppie kleiner zijn gemaakt, dan is hij zo (levens-) moe dat hij onder een jeneverstruik neerploft en zegt; Heere God, neem me alstublieft weg uit dit leven; ik ben er allemaal zoooo moe van!
wel mooi, dat de Heere Jezus dan versterkt wordt op de berg, en dat God elia een engel stuurt, niet om hem uit dit leven weg te nemen, maar om hem te versterken, zodat hij zijn taak weer op zich kan nemen.
t is echt waar; met God spring je over een berg (aan problemen en zorgen)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:10
BerichtOnderwerp: De aarde beheren/beheersen, wat consumeer je bewust of niet?

MIEKE364 schreef:
De eerste zin is volgens mij klinkklare onzin, waar je die klets vandaan haalt is mij een raadsel.
Tweede zin, ok, mee eens. Wat is dan goed rentmeesterschap volgens jou?

ik was te snel met mijn reactie, die info stond hierboven dus al.... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 09:11
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:03

RICHARDRI464 schreef:
Jan en Elske zijn 30 jaar getrouwd. Jan mishandeld Elske. Elske heeft met Jan diverse malen gepraat maar niets lijkt te helpen. Ook relatie therapie helpt niet. Elske wil graag dat Jan haar vergeving schenkt, ook hier gaat Jan niet op in. Jan is zeer introvert en op de cruciale vragen geeft hij niet thuis. De kinderen worden de dupe. De kerk zegt "wat God heeft samen gebracht scheidde de mens niet". De kinderen lijden er door want de kinderen zien ook dat pappa mamma slaat. Elske wordt depressief en moet aan medicatie. Ze zet alles op alles om maar bij elkaar te blijven immers de kerk geeft dat zo aan. Elske kan het niet meer aan. Zij wil wel gaan scheiden van Jan. Maar ja, Jezus zegt toch dat alleen bij overspel, de scheiding een optie is? Volgens Jezus is het kennelijk overspel erger dan dat Jan Elske in elkaar rammelt. (Zo lees ik dat dan, keihard dat wel).

Uiteindelijk nadat Elske het ziekenhuis in beland is heeft ze toch besloten te gaan scheiden. Elske woont nu op haar zelf en de kinderen zijn elders onder gebracht. De kinderen hebben ook last van psychische zaken helaas. Elske ontmoet na een paar jaar een lieve man. Zij gaat daar mee trouwen.

In bovenstaande verhaal gekoppeld aan de Bijbel zou het zijn:

Elske pleegt overspel zij is de eerste die met een nieuwe partner gaat. In dit geval is Jan die in de prijzen valt. Want Elske pleegt overspel dus mag Jan ook opnieuw huwen.

Ik lees en begrijp de Bijbel op deze manier. Ik begrijp dat iemand zegt dat de Bijbel niet meer in deze cultuur past zoals slavernij. Dus de Bijbel is in dat geval niet helemaal up to date en niet toereikend? Want dan kunnen we de Bijbel in gebed met de Heer vragen wat we per geval moeten doen. Maar dan komen we misschien wel bij het punt dat een soortgelijke situatie iemand van de Heer heeft gehoord dat het wel mag terwijl bij iemand anders niet het geval is. Bijvoorbeeld dat Jan tot de Heer bid dat hij met een man mag huwen, noem maar wat. En daarop was het antwoord van de Here dat de herenliefde wel toegestaan is.

Ik snap de Bijbel niet en voel mij gezien mijn eigen ouders situatie niet gelukkig in. Misschien dat de Bijbel erg onduidelijk is. Ik vind dat jammer Huilende smiley, smiley in tranen

Ik zelf zou liever zien dat Elske volste recht had om te gaan scheiden als er geen oplossing is (zoals in de Bijbel terecht staat dat uwer harten VERHARD zijt, dat moet ook we gezien situatie hierboven geschreven is omdat Jan nergens op antwoord en thuis geeft). En dat Elske het gun dat ze nu wel een gelukkig huwelijk mag hebben. Maar zo lees ik de Bijbel helaas niet, hoewel ik het anders zou willen.

op deze manier wordt inderdaad erg vaak geredeneerd richard; maar t is anders in de bijbel beschreven;
er staat namelijk;
"dat de vrouw van de man niet scheidde, maar indien zij ook scheidt, dat zij alleen blijve, of met haar man verzoene......."
dit zou dus in elske's verhaal betekenen, dat zij wel degelijk weggaat wanneer zij en de kinderen worden mishandeld, en de psychische schade dus beperkt gebleven zou zijn!
waar je echter dan weer tegenaan loopt is; hoe gaat elske haar leven ooit op de rit krijgen; mishandeld, en dan alleen blijven omdat haar echtgenoot geen goede man voor haar was?
tja.......
er staat ook in de bijbel; degene die het onrecht doet, zal het onrecht dragen dat hij gedaan heeft.
in jouw voorbeeld zou elske het onrecht dragen dat hij, haar man, gedaan heeft.
dus dat past niet in de goddelijke struktuur.

t is niet al te gemakkelijke kost, om je hierin te verdiepen. ik heb er zelf een hele studie van gemaakt, maar je blijft toch tegen verschillen in benadering aanlopen, die niet even met een bijbelgedeelte weg te poetsen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 08:44
BerichtOnderwerp: Polymagie huwelijken

TESSYBEAR731 schreef:
Ken wel polygamie, maar wist niet dat het ook magisch was Smiley die vol vragen zit

polymagie is een andere vorm van leven dan monogamie denk ik tessy!
overigens kan ik zo snel niet bedenken, waar God iemand een tweede vrouw geeft richard.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 08:32
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

LAURENS814 schreef:
Waarom staat er volgens de Bijbel de doodstraf op homoseksueel gedrag? Of waarom staat de doodstraf op hekserij, Of waarom wordt een meisje dat geen maagd meer is ter dood gebracht al ze dat toch niet meer blijkt te zijn?

Tasten al deze zonden God aan in zijn persoon, of treffen deze zonden uiteindelijk alleen de zondaren zelf?
Het kwaad uit je midden verwijderen, het kwaad uitroeien. Dat is wat denk ik de reden is. Door de kwaadaardigen van de aarde te verwijderen is er weer 'lucht' voor de rechvaardigen. Door te vloeken breng je een ander te val en door een ander ten val te brengen bezegel je je eigen ondergang.

Als ik met deze opmerkinen een 'varken' ben, zoals een enkeling hier op het forum claimt. Het zij zo.

je bent geen varken laurens, en niemand heeft het recht je te beledigen.
maar het is wel zo, dat God Heer van hemel en aarde is, en ook wel de Heilige wordt genoemd.
persoonlijk komt je stijl van schrijven op me over alsof je God ziet als een "ding" in plaats van de grote Heilige Almachtige Alwetende God.
waarom God de doodstraf heeft ingesteld?
ik weet het niet;
wat ik me voor zou kunnen stellen, is dat Hij als grote God, Heer van de hemelse engelenmachten, Schepper van de hemel en de aarde, zich misschien niet laat beledigen door kleine mensjes die van Hem afhankelijk zijn?
er staat ergens in Jesaja, dat wij minder zijn dan een stofje aan een weegschaal en een druppeltje aan de emmer;
en toch ziet God ons als zo enorm waardevol, dat Hij Zijn eigen Zoon voor ons overgegeven heeft, om ons van onze zelfverdiende straf te verlossen.
God vraagt van ons, om naar Zijn maatstaven te leven, en dat recht heeft Hij.
en Hij heeft ook het recht, mochten we dat niet doen, om daar concequenties aan te verbinden; maar liever heeft Hij, dat we naar Hem toekomen, in onze gebeden, en ons leven aan Hem toewijden.
ik hoop dat ik een beetje duidelijk neer heb kunnen zetten hoe ik je mening ervaar, en misschien begrijp je nu beter de emotionele reacties van de brazeevel?

en is het je zowiezo als eens opgevallen dat God zich laat kennen als een God met emoties?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 08:37
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 01:15

MARCOWAAL200 schreef:
Had ik maar iemand om van te houwe.
2 sachte armen om me heen .
Die mij altijd beschermen sauwe .
Ik foel me so ver@@#@ alleeeeeeen

o dat sou me toch wat wesu...
as ik altijd iemand ha-had
om tegu an te kennuh leunuh
teguh mu eiguh liefu schat!

k sou dur ech op handu draguh
mn sachtu arrumu om haar he-heen
k sou dur nooit meer late varuhhh
k liet ur ech nooit meer allleeeeeen!

k sou mu leve lang haar allus latu voeluuuuh
wat ik an warrumtu in me he-heb!!!
k sou dur ech wel overvoeru
as ik su in mun arrumuh heb!!

k sou mu lefuh vor dur gefuh
k sou ech allus foor dur doe-hoen
k sou fan gekkigheid nie wetuh
ik liep regelrecht naas mu schoen!!

k sou met tranu lopen juub'len
k sou nie meer slapu foor lange tij-heid
k sou ech ongelooflijk blij sein
met een leukuh liefu meid!!

Uit lied bundel Chat.... Gefrustreerde smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley

chat, mocht je ooit trouwen, dan is er een cm-bandje te regelen voor je hoor! Clown smiley

k hoop overigens dat je mn mate van onzin uitkramen kunt waarderen....t is de tijd moet je maar denken!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 09:23
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 00:20

CROSSROAD317 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Chatuliem, ik heb me blauw lopen te ergeren aan al die kinderen, die maar liepen te jengelen omdat ze weer een smerige luier aan hadden De volwassenen m/v die zich stonden te verdringen om het desbetreffende kind te mogen verschonen. Tis ook een manier van aandacht krijgen natuurlijk, want de mogelijke toekomstige partner weet dan wel hoe goed je maar haar / zijn kind om gaat.
Dus ik kan me indenken dat dit in alle ernst best goed past bij een dating-site, mannen die zich uitsloven met een bal of badminton racket om toch maar vooral te laten zien dat ze sportief zijn, en dat ze ook nog eens heel goed om kunnen gaan met het kind van de toekomstige partner. Vrouwen die de lekkerste hapjes op tafel toveren, onder het mom, dit vind mijn kind lekker, maar jullie mogen ook we een hapje proberen hoor. En dan nog die overheerlijke snoepjes, blokjes kaas, koekjes en bolussen, natuurlijk alleen voor de kids (jaja, hoe lok ik mijn toekomstige partner in mijn net).
Ja ik kan niet anders dan je gelijk geven, de CM uitjes gaan de kant op van het libelle niveau.
Gelukkig is het aan jou om zelf iets anders te organiseren, voor alleen volwassenen natuurlijk, om niet in (de zo gehate) libelle sferen terecht te komen. Ik zou dan zeggen qua niveau natuurlijk, in vergelijk tot de libelle, het Plus Magazine: méér dan 200 pagina’s betrouwbare en actuele informatie, over o.a. geldzaken en rechten, praktische tips voor gezondheid, maatschappelijke ontwikkelingen, relaties en werk en tot slot nog inspirerende ideeën voor huis, tuin en boeiende reisreportages.

[b]Bij de volgende picknick ga ik me ook zo uitsloven ..... kijken of ik een leuke vrouw kan vangen ..... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen
[/b]

t is ook echt niet zo moeilik cross, gewoon een dochter en een potje olvarit meenemen.......... Clown smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 00:20
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 00:03

CHATULIEM619 schreef:
Lieve Hannah, als ik zou willen komen, kan ik echt wel. Vervoer is geen enkel probleem en ik zou niet eens hoeven te vragen om mee te mogen rijden.
Wat betreft jaloers zijn, het is duidelijk dat je iets achter mn argumenten zoekt wat er niet is. Maar helaas is dat moelijk om je ervan te overtuigen.
Ik heb altijd gezegd dat ik vind dat een picknick met kinderen niet zo goed past bij een dating site. Twee redenen heb ik daarvoor aangegeven: ten eerste verandert de rol van de vrouw in de rol van moeder, ten tweede vind ik dat je bij ontmoeten van evt. partner je de kinderen er niet meteen bij moet betrekken. De reacties in de chatbox hebben me nog een derde argument opgegeven: men heeft meer belangstelling voor de kinderen dan voor de volwassenen....
Maar aan de andere kant schijn ik als enige te vinden, maar om me dan meteen neer te zetten als iemand die jaloers is, vind ik toch wel erg ver gaan.

*zucht* hij segt dattie mu lief fin..........!! Verlegen lachende smiley *zwijmel*
voor de hele wereld leesbaar nog wel........*zwijmel*
toch nog iemand op deze aardbol, die me waardeert.......
dank je, chatuliem!!

(ik stelde overigens een vraag in het bericht waar je op reageert, ik stelde niet dat je jaloers bent, ik vroeg of het zo zou kunnen zijn, dat je graag even om het hoekje had gekeken hoe dat er nou aan toe gaat....)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 09:36
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 23:52

TESSYBEAR731 schreef:
Ik bemoei me der ook maar weer es tegen an...

Wat heeft de intentie van de site met de intentie van de picknicks te maken?
Ja, het eerste contact word gelegd via de site...maar zelfs de site zelf geeft al aan dat dit ook een plek is om gewoon andere christenen te "ontmoeten"...
Niet iedereen op deze site is (actief) op zoek naar een partner, Chat!
Respecteer dat nou ook es en ga niet iedere keer zitten mekkeren omdat de dingen niet gaan zoals jij ze wilt hebben.
Als jij wilt daten, dan kijk je gewoon of er ergens op CM nog een vrouw te vinden is die daar gek genoeg voor is, en dan geef je expliciet aan dat je der zonder kinderen verwacht...en laat al die andere mensen die liever op een ongedwongen manier elkaar ontmoeten dat gewoon lekker doen.
Maak je niet zo druk, denk om je hart joh!

laat je woorden met zout besprenkeld zijn tessy!
weet je wat ik me overigens afvraag?
paar bladzijden geleden stond er van iemand een bericht, dat de gemoederen nogal in beweging brengt, omdat er gevraagd werd de uitdaging aan te gaan....
maar wat ik wel lees, is dat 1 negatief bericht maar liefst meer dan tien!! negatieve berichten oplevert!!
en, zolang er antwoorden blijven komen, heeft die persoon misschien ook steeds weer een nieuw aanknopingspunt om een negatieve reactie te geven.
dus.....
actie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactiegeeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie enz....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 23:42

CHATULIEM619 schreef:
De intentie van de picknick is duidelijk, en ik denk dat de intentie van de site anders is.

heb je er behoefte aan dat ik je het verschil duidelijk maak, tussen een picknick en een site, chat?
ik wil het je met alle plezier uitleggen, hoor; er zit namelijk echt enig verschil tussen! Clown smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 1 augustus 2010, 23:44
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 13:12

MARIEKE897 schreef:
kan niet anders?? Clown smiley Knipoog smiley

even tellen...eh...de eerste was een verlaat ontbijt...de 2e een laten lunch Lachende smiley de 3de bij een half bakkie leut van Han...de 4e als borrelhapje bij nog een bakkie leut Knipoog smiley enne...de 5e..vanmorgen als ontbijt.. Verlegen lachende smiley
het kan zijn dat ik er nog één vergeten ben hoor Engeltje smiley
één vergeten?? kom op, mariek;
visser had twee gebaksdozen volgestouwt met bolussen;
en die ene doos stond leeg voor JOUW neus madammeke!

Boze smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 1 augustus 2010, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:07

CHATULIEM619 schreef:
Inderdaad aan jullie reacties te lezen is dus precies gebeurd waar ik bang voor was. Wat hebben de kinderen toch een fijne tijd met elkaar gehad. En wat zien we er weer naar uit elkaars kinderen weer te zien.....
Mensen dit is een dating site, het gaat erom dat je elkaar leert kennen en sommigen zijn op zoek naar een partner!!!! Als je elkaars kinderen wilt ontmoeten ga dan naar het Libelle forum!
Ik begrijp dat ik me niet geliefd maak met mijn opmerkingen, zwak uitgedrukt, maar ik hoop dat jullie eens een keer nadenken over waar je mee bezig bent. Het is niet mijn intentie om mensen in het harnas te jagen, maar om eens een keer een echt gesprek op gang te brengen.
De laatste tijd is mij verweten dat ik een kinderhater ben, dat ik niet iets met vrouwen wil, als ze kinderen hebben. Dat ik sowieso nooit een vrouw met een verleden zou willen hebben. Dit zijn verwijten die totaal ongegrond zijn. Het gaat mij erom duidelijk te maken dat als je activiteiten organiseert in het kader van een dating site, je wel in de gaten moet blijven houden dat het natuurlijk past in het kader van die site. En tot mijn schrik kom ik tot de conclusie dat jullie meer met elkaars kinderen zijn bezig geweest dan met elkaar. En ik vraag me daarom in alle ernst af of dit past in deze site. De hatelijke term Libelle gebruik ik niet voor niks, omdat het in mijn ogen echt die kant op gaat. In plaats van een uitdaging zien jullie dit als een beschuldiging. Ik daag jullie uit eens te bewijzen dat deze activiteit in de doelstelling van deze site past en het niet tegenwerkt.

goeiemorgen chatuliem!
weet je, je hebt humor, you make me smiling, ik grinnik tijdens het hele stukje dat je schrijft!
alleen; ik verwacht dat je zelf niet in de gaten hebt welk een overdosis lachwekkende uitspraken/humor er in je bijdragen verwerkt zit.

kan het héééél misschien zijn, dat je..........ehm.........toch wel heel graag ergens vanuit een schuilhoekje, eventjes mee zou hebben willen gluren hoe heerlijk we het hebben gehad met elkaar?
zou je niet hebben willen zien, dat er gaandeweg de middag ineens een hand van de ene persoon verdwaalde naar de knie van een ander persoontje?
dat er mensen ineens wel ernstig diep in gesprek raakten, zodat ze de rest van de groep niet meer zagen?
zou je niet hebben genoten, als het afbreken van de tent met felle gebaren en flinke discussies plaats vind, zodat er mensen zijn die zich afvragen wat ze daar nou weer van moeten denken?
of als je even naar een paar paardenkarren gaat kijken, je ineens aan de andere kant van de heuvel een knuffelend stelletje ziet staan, zodat je denkt; heerlijk; weer twee mensen gelukkig!!

best interessant hoor, zo'n picknick.....
en ook heel gezellig, dat er een klein waal-meisje net zo makkelijk op je schootje klimt als je eigen dochter.......dat ook
bovendien heb je de trossen druiven van de verspieders uit kanaän misgelopen, de bolussen uit zeeland, de veluwse tiramisu, de zoetigheden uit brabant, en de warme gezelligheid van de edense heide.......

je zou ook kunnen zeggen; jammer dat ik geen vervoer had; ik had er zooooooo graag bij geweest.
maar dat wordt wel lastig, als je steeds zo hard blijft roepen over libelles, klef, en je mening niet bij kunt stellen.......

ik wens je veel geluk, chatuliem, kom es naar de picknick, joh!
wieweet wacht het geluk op je op die grote stille heide........ Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 1 augustus 2010, 12:11
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 11:35
BerichtOnderwerp: Picknicken bij het henschotermeer

MARISKA601 schreef:
Effe dit onderwerp naar boven boven halen.

Picknick henschotermeer... zwemmen niet verplicht.
Maar als men de picknick op de hei nog leuker vind, dan doen we dat.

ik vind jouw idee ook wel erg leuk hoor mariska;
maar misschien moet je alle info over datum en tijd nog eens opnieuw posten, met de lijst deelnemers erbij?
t is een stuk verder rijden voor mij persoonlijk; maar ik zou het erg leuk vinden om naar het henschotermeer te gaan, en dan gewoon op een andere datum weer naar de heide in ede.......

wie gaat er mee? dan maken we hier ook weer een lijstje;

mariska,
hannah810 37 jaar met pleegdochter
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 11:32
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

LAURENS814 schreef:
Denk je dat God zich in zijn ego voelt aangetast als wij vloeken? Is hij dan zo'n egoist dat hij iedereen die niet naar zijn pijpen danst het liefste meteen in zijn persoonlijke eeuwige vuuroven wil gooien? Als dat zo zou zijn, dan verwerp ik deze 'god' meteen en wens hem alle vloeken der aarde toe.
Maar natuurlijk is God niet zo! Wie vloekt zet zich vrijwillig af tegen al wat goed en zuiver is, en trekt uiteindelijk aan het langste eind. Je graaft een kuil voor jezelf. Wie Gods naam verwenst heeft daar uiteindelijk alleen zelf het meeste last van.

Daarnaast kun je Gods naam of vele manieren ontheiligen, een vloek uitspreken is daar slechts een voorbeeld van. Je kunt bijvoorbeeld ook in naam van God kleine kinderen verkrachten of mensen in de gaskamers laten omkomen. Allemaal ellende dat de Heer van Hemel en Aarde een slechte naam bezorgt, waardoor mensen zich van God willen afkeren en zich afsluiten voor de verlossing en genade.
Ik denk dat de reden waarom we God niet mogen vervloeken (op welke manier dan ook) in eerste instantie bedoelt is om andere mensen niet voor het hoofd te stoten. God zelf zal er niet minder heilig door worden, mensen misschien wel.

God wordt niet minder van het gedrag van mensen, dat is waar.
maar waarom staat er in de bijbel de doodstraf op de zonden die je noemt, denk je, laurens?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 1 augustus 2010, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 08:20

SUSANNAH475 schreef:
allen bedankt voor de gezellige middag...
de zeeuwse bolus was idd. erg lekker... de donuts mochten er wat mij betreft ook zijn, en ow wat een hete tomaat, haha ('t bleek een pepertje te zijn Clown smiley )
Wanneer is de volgende Han ? Knipoog smiley

eerst maar es langs het henschotermeer voor een picknick van mariska misschien?
we moeten er onze gedachten maar es over laten gaan, maar een volgende picknick in ede lijkt me erg leuk!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 08:16

[quote=GRACE585] voor me zoon is het al genoeg om met takken te spelen,boom te klimmen en grote torren te zoeken al waren de meisjes van marco en hannah de kampioenen daarin,lol

en geen regen gehad ging rond 5 weer naar huis en hoe zuidelijker ik kwam,hoe harder de zon scheen Coole smiley met zonnebril

grace.......stop asjeblieft over die torren!
wil ik mn meisje gisteravond op bed leggen, wil ze een wit bakje met iets blauw/zwarts meenemen naar haar nachtkastje......*gruw*
dat mocht natuurlijk niet, ze zouden maar omvallen! brrrr
dus wat gebeurd er, vanmorgen onder het ontbijt, staat er een prachtig, wit bakje op tafel, waar met een stokje in wordt geroerd! "lusten torretjes ook broodjes mamaaaah?"
afijn, denk ik dat ik het inmiddels wel een beetje gehad heb met die torren van drie centimeter, die elkaar verdringen om een zo goed mogelijk plekje in het bakje te bemachtigen......
kom ik op het forum...............*zzzzucht*
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 08:08

VISSER278 schreef:
Hannah......... je bungalowtent komt vol hoor!

Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HANNAH810
Ga naar pagina Vorige 1 ... 101 102 103 104 105 106 107 ... 135 Volgende
Pagina 104 van 135