ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 14:07
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Zo. Ja, er zijn nog zoveel posts waar ik wel op wil reageren nu Kwijlende smiley

Maar, ja, het is nu voorlopig even 'Kleine huis op de prairie tijd'. Kwijlende smiley

Laterz! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 13:14
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

Ik boodschappen ga doen, daar geen zin in heb, maar als je buiten loopt is het toch wel weer lekker, en ik wel moet want ik begin honger Kwijlende smiley te krijgen...latertjes!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 13:10
BerichtOnderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013

Ik denk dat de naam gewoon; Koninginnedag' blijft, net zoals 'Prinsjesdag' ook zo is blijven heten.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 13:07

ERIKA129 schreef:
Zoals we allemaal net hebben kunnen horen doet onze Koningin afstand van de troon en krijgen we dit jaar een bijzondere koninginnedag!

Hoe kijken jullie hier naar toe??
Hoe vonden jullie dat ze als koningin was en hoe zullen Willem Alexander en Maxima het doen?

Aan de ene kant vind ik het wel leuk om te volgen, want Alexander en Maxima zijn zo'n beetje van mijn leeftijd, en dan die drie schattige kindertjes.
En ja, Beatrix is ongeveer zo oud als mijn moeder.

Verder, ja, wel leuk dus, meer niet.

Mazzeltjes!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 13:04

KABOUTER722 schreef:
ben overigens wel benieuwd naar de mening van ons aller nederduitstalige, uit Nederland afkomstige en naar Duitland gevluchte en aldaar wonende voorstander van de Republiek der 12 Vereenigde Neederlandsche Provinciën, PIETER649

Ja, ik wou net ook reageren op eerste post van Erika: 'Zou Pieter649 leuk vinden...LOL
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 12:57
BerichtOnderwerp: kinder doop of volwassen doop of zit er iets tussen in

JANE410 schreef:
Wat je zegt Shanita: U geloof heeft u behouden en niet de manier waarop je gedoopt bent/wordt.
Je zet er een verlegen smily bij, maar er had wel een wijze smily bij gemogen, die hebben we helaas niet in het rijtje van emoticons. Knipoog smiley

Jane

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 10:21
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

Quote:
we hebbe allemaal op ons maniertje (en God op Zijn enige grote manier, waarvoor dank) gelijk Lachende smiley

Ik dacht dat Keith dit hier even wou benadrukken... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 23:38
BerichtOnderwerp: Gebed vriendin

MARENTH030 schreef:
Beste mensen,
Willen jullie bidden voor mijn vriendin. Vanavond gehoord dat zij nog maar een paar dagen zal leven. Heeft mij opgebeld, ligt nu in het ziekenhuis.
Arts had geadviseerd om afscheid te nemen van haar in het weekend.
Hoop morgen naar haar toe te gaan, en de juiste woorden te vinden. Want wat zeg je tegen iemand die mij zo dierbaar is.
Kan alleen maar bidden om kracht.
Dank voor jullie gebed
Gr Marenth

Wat verschrikkelijk...onvoorstelbaar...nog een paar dagen te leven....je zal het maar te horen krijgen....

Ja, ik heb wel gehoord dat God kracht geeft aan je geest dan als je nog maar kort te leven hebt, een stofje wat je beschermd, dat je toch gelukkig kan zijn en rustig....

Maar het is wat:
Quote:
Heeft mij opgebeld, ligt nu in het ziekenhuis.
...ze kan dus nog bellen, tis wat....onvoorstelbaar...

Sterkte, je vriendin is in de hemel, maar ja het Verlies...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 23:31

Het gaat idd om geloof; God ziet het hart aan.

Gedoopt, niet gedoopt, als kind, als volwassen, dan heb je nog als volwassen in een traditionele kerk, en de volwassendoop in de evangelische kerk...

God ziet het hart aan. Of je geloof, ieder die gelooft is behouden.

En ja er zijn ook wat teksten; ieder die gelooft én zich laat dopen....

Maar ja, iedereen, hoop ik Verlegen lachende smiley snapt toch wel dat het uiteindelijk om geloof gaat: 'uw geloof heeft u behouden, zegt Jezus ergens. En niet; Uw doop heeft uw behouden...

Dusz..

Ik wens iedereen een fijne nacht met mooie dromen van God en anders ja, dan kan je aan iets vredigs en veiligs denken.

Welterusten!

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 23:12
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Ik wou dat ik rijk was en niet zo knap Gefrustreerde smiley

Amsterdamse humor
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:59
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

Ik heb altijd gedacht dat c.s. consorten betekend. Ergens gelezen vandaar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:05
BerichtOnderwerp: Vergeving

ZEELAND736 schreef:
alleen als degene op sterven ligt kan je hem zien

WAAROM DAN PAS WEL????

Degene was altijd zo; ik ben beter, sluwer, als bijvoorbeeld iemand ziek was dan zat ie te pesten jij gaat lekker dood en ik niet, ik ben heel gezond, jij niet, ja, alles was altijd beter aan hem, vond ie zelf...

En ja, constant vernederen, blij dat dingen niet goed gaan met een andere ook en juist degene die naast hem staan...

Vandaar, als ie op sterven ligt, en ik ben gezond, stel, kans is groot, degene is een stuk ouder, ja, dan kan ik een blik geven...óf hij zou iets moeten willen zeggen ten gunste van mij, maar dát betwijfel ik.

Iig, het geeft de ernst aan als een reformatorische psych, die ook echt gelovig is in zijn hart, dát zegt....

Ik kán je dingen vertellen!!!, deed ik hier weleens, nu niet meer, mee gestopt, ook niet een beetje.
En lang niet alles gezegd, topje ijsberg.
Kon niet, zelfbescherming, had ook beter nooit zo persoonlijk kunnen worden misschien achteraf....
Zeg maar, tegenovergestelde van huis v/d prairie.

In me dossier staat: cliënt is in de up-positie geklommen en heeft ...es goed de waarheid gezegd, dat was toen ik contact verbrak.
Dit schreef een christelijke arts-assistent van de gliag...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 29 januari 2013, 22:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:59

PETRA373 schreef:
Mijn broer overleed op zijn 30 ste, daar bij de kist kon ik de relatie afronden.(de broer die me misbruikte he) ging voor me moeder bij te staan, maar het deed mij goed, daar ronde ik de dingen af, beetje moeilijk uitteleggen....

Ik voel 'm wel aan. Ja, wat een verdriet denk ik, maar ja velen hebben hun pakje verdriet, ja...zonder geloof zou ik het niet redden, nu heb ik goede tijden, slechte tijden en ertussenin.
Maar, dus óók goede tijden.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:41
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

PETRA373 schreef:
oh oh, sommigge behandelaars, wist je dat therapeuten en spygologen etc het drukst hebben rond de kerstdagen, als de familie dagen er aan komen? pff ik kon pas na 4 kerstfeesten weer normaal de kerstboom versieren , zonder trillende handen, omdat exje lief me een keer probeerde te wurgen bij de kerstboom, eerste jaar had ik gewoon een hekel aan alle kerstversieringen enzo die je overal tegenkwam, had zin om die stomme kerstman poppen die je ook overal zag en die ik nooit mooi had gevonden in elkaar te trappen, gelukkig hield ik me in. ha ha maar kan me voorstellen dat de gezelligge kerstfeestdagen voor jou moeilijk zijn. heel normaal dat je dan effe minder gaat shanita.
achter laten, als of je dingen kan vergeten,nee, leren de dingen een plek in je hart te geven. OOk zo,n stomme opmerking van mensen goed bedoeld, niet wetende hoe het is, word het niet es tijd om dingen achter je te laten.
En ja je bent intelligent Shanita, petra die voortaan gewoon vrolijk kerstfeest viert, maar de dingen achterlaten, nee , mee leren leven.

Ja weleens een keer van gehoord dat die het dan het drukst hebben....

Ja, het is een vakantie periode...

In die tijd gebeurde de meest afschuwelijke dingen.....in een ander land....
Quote:
Petra: als of je dingen kan vergeten,nee, leren de dingen een plek in je hart te geven. OOk zo,n stomme opmerking van mensen goed bedoeld, niet wetende hoe het is, word het niet es tijd om dingen achter je te laten.
En ja je bent intelligent Shanita, petra die voortaan gewoon vrolijk kerstfeest viert, maar de dingen achterlaten, nee , mee leren leven.
Idd, méé leren leven....
Ja, stomme(goedbedoelende opmerkingen), hoe kan ik nu.... Zieke smiley ...een plekje in mijn hart geven....
En ja, 'wordt het niets eens tijd om het áchter je te laten..?
Ja, dan had ik het toch allang gedaan als dat kon grote idioot!, ik ben toch al al bijna 41!

Nou jij bent ook behoorlijk intelligent Petra, ook al heb je dan geen opleiding, ook weer zoiets, mensen die intelligentie afmeten aan opleiding...

Heel goed gezegd, 'mee leren leven'. Knipoog smiley

ps: volgende keer als iemand zegt: 'Wordt het niet eens tijd om het achter je te laten?, ja, dan zeg ik wordt het niet eens tijd om je grote @#$ te houden? Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 29 januari 2013, 21:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 17:27
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.

De site ziet er ook goed uit zeg maar.
Knipoog smiley
Gewoon netjes, zonder al die Amerikaanse evangelische kreten erop.

Ja, ik zei ook niet alle gemeentes, het viel Otto de Bruine gewoon op dat er zoveel evangelische kerkverlating was....en daar was ik er een van, en anderen, of nieuwelingen hier die zich daarbij herkennen kunnen erkenning vinden dmv het onderzoek te lezen zeg maar.

Even linkje site ziet er goed uit vind ik Parousia Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 31 januari 2013, 06:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 17:13

Ik vind het ook heel mooi als een kind wordt gedoopt!!!! Lachende smiley

Ja, we geloven in dezelfde God!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 29 januari 2013, 17:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 17:11

JANS221 schreef:
De gevolgen zijn er zeker, maar die hoeven ook niet ontkent te worden! En met schuld wordt de schuld die de ander heeft ten opzichte van jou bedoeld. Daardoor is er dus een blokkade ontstaan.

idd, en door die blokkade wil ik iemand nooit meer zien...ja, als mijn reformatorische psych dat zei; alleen als degene op sterven ligt kan je hem zien, kan je nagaan wat diegene heeft geflikt en nog steeds deed.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 16:35

JANS221 schreef:
Ik las ergens een stukje over vergeven:

De letterlijke betekenis van het woord afhièmi, dat in de Bijbel gebruikt wordt voor vergeven, betekent iemand laten gaan, hem achterlaten. Soms wordt het voor heel gewone dingen gebruikt: de discipelen lieten hun vader Zebedeüs achter. Of: wij hebben alles prijsgegeven om U te volgen. Daar wordt precies hetzelfde woord gebruikt als voor vergeven. Loslaten. Laten gaan. Daar komt vergeven uiteindelijk op neer.
Misschien vindt u deze uitleg wel te mager. En ik stem ook toe dat er, ideaal gesproken, nog meer zou moeten gebeuren. Namelijk dat er verzoening zou volgen, dat betekent dat de relatie hersteld wordt. Dat is inderdaad veel mooier, maar het is niet altijd haalbaar.
En daarom begin ik vergeving graag bij de eenvoudige bijbelse betekenis van het ‘loslaten’. Niet dat het dan simpel is, trouwens. Ik zit vast aan de dader en het zou me ontzettend veel kosten om die band te verbreken. Hoe groter het kwaad is dat hij me aangedaan heeft, hoe zwaarder het is om de ander los te laten. En wat het zo zwaar maakt, dat is… schuld. Er ligt een echte blokkade en die heet schuld. Daar moet iets mee, het is geen bedenksel van mensen die zich aanstellen. Dat kun je trouwens ook al afleiden uit het gegeven, dat God zelf niet zomaar kon zeggen: Ik stop met beschuldigen en Ik vergeef die mensen. Het duidelijkste bewijs dat dit onmogelijk is, is het feit dat God zijn eigen Zoon gegeven heeft als offer voor de schuld. Hij zou dat toch nooit gedaan hebben als Hij ook zomaar had kunnen zeggen: Ik vergeef jullie?

Einde citaat.

Misschien iets om over na te denken. Is dit zo?
Soms kan je de ander niet vergeven, omdat er ``schuld`` tussen zit. En schuld is niet zomaar weg te poetsen. De ander laten gaan, achterlaten zou al genoeg zijn, als de relatie niet hersteld kan worden.
En als God ons niet ``zomaar`` kon vergeven, ``moeten`` wij dat dan wel naar de ander kunnen? Misschien ligt daar het antwoord?! ``Loslaten, achterlaten`` zien als vergeven, -als meer niet haalbaar is-, kan toch voor onszelf een stuk rust en ruimte geven. God vraagt toch niet het onmogelijke van ons?!

Jans, denkt er nog over na.

Ha Jans,

Ja, als de bijbelse betekenis loslaten is, ja, dan krijg je misverstanden, dan heb ik degene waar ik tegenover onverschillig ben dus vergeven, want ik heb degene op allle mogelijke manieren losgelaten zie degene al 20 jaar niet meer.
Het kost mij niets om die band te verbreken, enkelt een schok; heeft diegene mij dát en dat en dat aangedaan?
De band verbreken had vele positieve gevolgen, mijn agressie was weg en die was heel erg.
Gewoon een opluchting van die @#$%$ is weg uit mijn leven, Halleluja, wat jammer dat ik dat niet eerder had gedaan, contact verbreken, ja, een soort blijdschap...

Ja, tuurlijk toen het een en ander door mijn verdringing sijpelde was ik eventjes woedend, dat verdween al snel toen ik alle banden doorsneed, meteen eigenlijk.
Zeker als mensen heimelijk zo gemeen zijn, zodat anderen het niet 'merken', ja, dan is er één optie, alle banden doorsnijden, en ja, tegenovergestelde van liefde is dus in mijn visie onverschilligheid.Ja, sommigen kunnen zich dat niet voorstellen, dat iemand zo kan doen jaren dat je, ik dus, zo ga denken.

Bij mij was het juist, hoe groter het kwaad dat degene me had aangedaan, hoe makkelijker het was los te laten. Dan herinnerde ik me dit, dan dat, ism met me psych.

Schuld, blokkade?, nee hoor....

Ik ga er later nog even dieper en verder op in, moet nu ff wat doen, heb 't ff vluchtig gelezen, laterz!!!!

Ja, idd, denk ik nu, als God ons niet ``zomaar`` kon vergeven, ``moeten`` wij dat dan wel naar de ander kunnen? Misschien ligt daar het antwoord?! ``Loslaten, achterlaten`` zien als vergeven, -als meer niet haalbaar is-, kan toch voor onszelf een stuk rust en ruimte geven. God vraagt toch niet het onmogelijke van ons?!
Dus ik laat los verbreek alle banden degene zegt me niets meer, en toch dat eeuwige gezeik over moeten vergeven, en dat aanpraten van boosheid en wrok, die ik wel moet hebben...zucht....blij dat ik daar pleitte ben...die groeperingen...

Ik zit wel met alle gevolgen van dien, wat dader heeft gedaan, dat is iets anders dan dat ik wrok, boosheid oid zou hebben...onverschilligheid heb ik.

Mazzeltjes!!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 29 januari 2013, 17:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 16:17

Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 16:26

MIEK114 schreef:
Vergeven betekend niet vergeten. vergeven is een keuze een wilsbeschikking. vergeven is ook loslaten, en het mooie is dat zijn zegen daarop rust. Vergeven betekend dat jij niet langer het slachtoffer hoeft te zijn van hetgeen jou is aangedaan, door het in Zijn hand te leggen. Vergeven is heel persoonlijk. Iets tussen jou en God in de eerste plaats, dan pas komt al het andere

WILLEMIJN: Waarom moet je eigenlijk altijd vergeven, soms worden mensen helemaal niet meer belangrijk voor je en dan is vergeven ook niet aan de orde omdat die ander weg is uit je leven.......heeft toch niets met de slachtofferrol te maken?

SHANITA130: Idd Willemijn. Als iemand al jaren weg is uit je leven en totaal onbelangrijk voor je is, sterker nog, je wil degene niet eens meer zíen....ja, er worden door sommigen gewoon een slachtofferrol aangepraat....kan honderden keren zeggen dat het me onverschillig laat, nee, ik moet en zou bitterheid, boosheid en wrok moeten voelen....

Nee, niet bij de laatste postings van Roady en Petra.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 16:10

PETRA373 schreef:
over gevoel
soms hebben we gevoel uitgeschakeld om door te kunnen gaan en dan komt er een gevoel van onverschilligheid.
soms he, wil niet zeggen dat dat bij jou het geval is. liefs

Hai Lieve Petra,

Jou kennende weet ik dat je het goed bedoeld.

Hier was geen sprake van verdringing. Er waren en zijn meerdere die degene gedogen, en die hem totaal onverschillig laten.

Het verdringen van mijn kant was juist aardig en lief doen...'

Wat zich wreekte op andere manieren; boosheid naar mijn man...

Maar je zegt ook dat dat niet wil zeggen dat dat bij mij het geval is zie ik nu.

Dat vind ik tof; ja er zijn zoveel overeenkomsten en ook zoveel verschillen, wat bij de een normaal is, kan een ander zich weer niet voorstellen en andersom.

Liefs

S. die denkt dat het idd verstandiger is om bij mezelf te blijven wat voor de een opgaat gaat niet voor de ander op, ja, of het moeten van deze duidelijke dingen zijn van 'niet stelen', ja, daar zijn geen meerdere uitleggingen voor.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 15:59

ROADY558 schreef:
Hey Shanita,

Dat kan he, dat we een verschillende kijk hebben op iets.
Ik kan daar prima mee leven.

Een klein verschil tussen ons is wel, dat ik geen onverschilligheid heb ten aanzien van de persoon die ik diende te vergeven. Sterker nog, ik voel warmte en liefde voor die persoon. Ja ik heb lang gebeden voor die ander, en met de liefde van Jezus ga ik die ander waarlijk liefhebben. DAT is pas een wonderlijke gewaarwording. Machtig mooi. En soms ook zo inmens lastig. Dus van boosheid en haat, ga ik nu in vrijheid en liefde naar die ander toe. Dank U Jezus voor dit wonder.

Maar ik begrijp jouw situatie ook steeds beter, door alle stukken heen die je hier schrijft. Een ieder gaat op z'n eigen weg, z'n eigen tempo. En dat is prima.

En als ik jou of iemand anders onopzettelijk toch gekwetst heb, dan vraag ik bij deze vergeving, want dat was nooit mijn bedoeling geweest. Dan moet ik nog werken aan mijn "manier van schrijven" waarschijnlijk :)
Het blijft tenslotte schrift nietwaar?

Ik wens je vrede toe.

Roady,

De ene keer las ik je stuk, de andere keer niet.

Ja, dan heb ik het druk en de helft van de keren kán ik niet alles lezen.

Weet je hóe het ging: nou ik wou reageren op Zoeker in 'cynisme'.

En ik had ook meerdere vensters open van CM, afijn, bij de helft van Zoeker ze post, ging ik door met reageren, per ongeluk, bij de 2de helft bij jou post. Anders was me dat niet eens opgevallen, je mening over vergeven die je algemeeniseerde zeg maar.
Omdat dat pas in de 2de helft van je stukje was, en ja de ene keer lees ik die wel andere keer niet.

Ja, en toen ging het even 'verkeerd', verkeerd tussen aanhalingstekens, omdat mijn gevoel terecht was voor mezelf, ik vond je kon dat niet maken; zeggen van iedereen moet ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God.

Maar ja, het had er al behoorlijk ingehakt bij mij; toen ik pas de evangelische bewegingen verliet, toen dacht ik, wat wil God liever, dat ik eerlijk ben en niet kan vergeven ofdat ik lieg daarover, snappie?

Je schrijft ook ieder gaat zijn eigen weg, maar ja God gaat ook met ieder zijn eigen weg....en ik voel echt onverschilligheid, ja, misschien niet voor te stellen, iemand kan zo ver gaan dat je namelijk niet meer voelt voor diegene dan, ook geen haat...
Dat is een ervaring die ik heb, en die heb jij niet gehad.

En dan heb je nog het verschil tussen overtredingen, en misdaden, en daartussenin.

Kijk, ik vergeef mensen ook in de regel, ook als ze best wel over de scheef waren gegaan...
Alleen ja, ik ervaar ook onverschilligheid met iemand, dat is misschien moeilijk voor te stellen maar ja het is zo.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:05

ZOEKER064 schreef:
Ok, dus wat wil je nu bespreekbaar maken? en met wie wil je daar over spreken? Ik weet niet hoe dat voor anderen is, maar ik probeer echt te begrijpen wat je nu wilt en van andere forumleden verwacht.

Bespreekbaar maken betekend voor mij dat verschillende visies worden gedeeld met het doel om elkaar beter te begrijpen. Volgens mij zit er al heel wat waardevols in wat er tot nu toe door deze en gene is gezegd.

Wat verwacht je nu van iemand die in een evangelische gemeente zit? Wat verwacht je van mij?

Zoeker, je zit een quote van Willemijn te herhalen op dinsdag 29 januari 2013, 09:10 nml:
SHANITA130 schreef:
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:02 Ik geef wel ff antwoord: het gaat hier om ervaringen met wat individuele evangelische forum leden wat desastreus was. Omdat er verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken.....

Shanita130: duidelijker kan Willemijn het niet maken. en ik ook niet.

Hier quote Shanita dus een stukje van Willemijn haar stuk, en wel de laatste alinea ervan....

Er staat ook: Shanita130: duidelijker kan Willemijn het niet maken. en ik ook niet.

Beetje opletten he?
----
En ik verwacht niets van jou.
Van mij mag jij vertellen waarom de gemeente waar je nu in zit zo tof is ofzo.

Ik ben niet zo rigide dat ik nu denk dat álle gemeentes zo zijn....maar ééntje die zo is is er echt een teveel; het gaat namelijk wél om Gods koninkrijk.

Ik heb er veel negativiteit ervaren, vele anderen ook die ik ken,
En ik ben blij dat oa Otto de Bruine ea, een boek over 'ooit evangelisch' hebben geschreven en een onderzoek, waar ik me in 99% van de uitspraken in kan vinden.
Boek moet ik nog lezen en ik verwacht zo het onderzoek lezende dat ik me in dat boek kan vinden.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 29 januari 2013, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 11:56

PETRA373 schreef:
gewoon effe lieve knuffel voor je Knipoog smiley

Thank you, you too, big hug! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 11:55

En nu...werken Gefrustreerde smiley Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Ik wens iedereen een fijne dag.

Sorry voor deze smiley's....ja, zo voel ik me, ja als ik eenmaal bezig ben niet meer hoor....

Iig, fijne Dag voor zover mogelijk, en misschien tot vanavond, anders morgen, of deze week! Heb het namelijk héél druk.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 11:41

ALTJE848 schreef:
Ik lees en er komt ineens een heel oud lied in mij op

DE WARE KERK DES HEEREN

Gezang 303 las ik op you tube

En welke kerk je gaat als je de kerk verlaat stap dan maar de kerk van de Heer binnen , en blijf in Hem zoals HIJ in jouw is .

Anita

Mooi, heel mooi!!! Lachende smiley

Dank je! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 11:40

ALTJE848 schreef:
Ik lees en er komt ineens een heel oud lied in mij op

DE WARE KERK DES HEEREN

Gezang 303 las ik op you tube

En welke kerk je gaat als je de kerk verlaat stap dan maar de kerk van de Heer binnen , en blijf in Hem zoals HIJ in jouw is .

Anita

Mooi, heel mooi!!! Lachende smiley

Dank je! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 11:36

Zoeker: Mijn vraag is of daar een grens aan zit. Volgens mij wel en ik heb het gevoel dat ze daar overheen gaat.

Mag ze daarin onredelijk zijn en emotioneel? Liever niet, maar als het nodig is. Mijn vraag is of daar een grens aan zit. Volgens mij wel en ik heb het gevoel dat ze daar overheen gaat.

Shanita130: Voor mensen die zich goed voelen in hun evangelische gemeente ben ik onredelijk; alhoewel, als je goed nadenkt, kan je wel raden dat ik die gemeente(n) dan dus niet bedoel.

Voor mensen die ook zo zijn beschadigt als ik ben ik juist reëel, die herkennen....en voelen zich daardoor erkent.
Alhoewel velen zo zijn gemanipuleerd, die durven hun mond niet open te doen. Begrijpelijk ook.

Aan de waarheid tentoonstellen zit nooit een grens....

'Doet niet mee aan de werken der duisternis, ontmaskerd ze veeleer...deze tekst kwam ineens bij me op....'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 29 januari 2013, 11:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 11:33

@ Zoeker,

Mijn grootste motivatie is dat pas gelovigen en/of twijfelaars dit lezen, en daarom op hun hoede zullen blijven en zich niet zullen laten manipuleren en intimideren, als ze met zulke groepen in aanraking komen. Omdat ze er al dingen over hebben gelezen 'een gewaarschuwd mens telt voor 2'.

En ja, er zitten ook goede tussen, zoals ik al zei, bijvoorbeeld en dat weet ik uit ervaring, de vrije baptisten in onder meer Heerenveen en Drachten.

Verder is mijn motivatie om dit neer te zetten; een stukje verwerking, erkenning, die ik dat van Roos kreeg bijvoorbeeld, van ze laten je vallen als een baksteen, ja, precies, denk ik dan.

En, de Waarheid...kijk dat de wereld liegt, bedriegt, en dingen in de doofpot stopt, ja, dat weet je, alhoewel dat dus ook niet láng altijd het geval is hoor.
Heel veel mensen die niet geloven zijn juist hele goede gasten!!!

Maar ja, dat gemeentes, die proclameren Gods huis te zijn, zoveel mensen zoveel hebben beschadigt en nog doen, in de naam van God, ja, dat gaat mij te ver, en vind ik een belediging naar God toe.
Ze noemen zich namelijk wel Gods huis.

En ja, dat, 'niets zeggen hoor, dat gaat ten koste van 'het getuigenis', ja, dat heb ik zo vaak gehoord. Ja, de buitenkant moet goed lijken zodat het nieuwkomers aantrekt, en ja die komen er wel een keer achter, maar ja dan zijn ze al binnen, ja die indruk kreeg ik en dat werd ook gezegd zo.

Ik vind dat deze mistanden naar de openheid moeten worden gebracht, en niet verstoppen in de doofpot, omdat een voorganger denkt waarvan moet ik nu me hypotheek en mijn vakanties van betalen, o, ik kan dingen vertellen, daar lusten de honden geen brood van zoals Zoeker pas zei, en ja die ruimte heb ik, ik kan GG mailen en dat ga ik zeker doen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 11:12

Stukje quote uit Petra haar stukje:
Quote:
maar heb nu een fijne kerk, mensen zijn betrokken en ooit gaf iedereen me zelfs geld, toen ze hoorden ik met 7 kids en een uitkering leefde. terwijl ik zei, ik heb het niet nodig, red het hoor, koop er dan maar een leuk cadootje van voor je zelf zeiden ze, heb je verdiend, god houd van je, je mag zelf ook van je zelf houden. ik ging na huis met overal geld, in me tas en in me handen gepropt........ gewoon van allerlei mensen spontaan gegeven met een lieve knuffel doordat ze zo ontroerd waren door een getuigenis van 1 van me kinderen, dat god ons altijd voorziet. De voorganger zei,zoiets als 1 van onze leden het moeilijk heeft laten we elkaar helpen, en toen tegen iemand wat zit er nog in de kas voor de armen onder ons? dus ik zei hadden he, nu gaat het goed.Ik heb geen geld nodig, toch voelde velen zich geroepen om me geldt te geven. met de mededeling heb je het effe financieel goed, koop er wat leuks van.geef hier maar mee aan , dat ze niet overal hetzelfde zijn. Heb lang daarna ook mensen moeten zien t e overtuigen , ik red het , gaat nu goed dus nee, je hoeft me adres niet te weten om me boodschappen te bezorgen en nee, ik wil niet na je kapperszaak om me kinderen gratis te laten knippen. wat ben ik effe gezegend met zulke lieve cristenen om me heen Lachende smiley

Hai Petra, Lachende smiley

Ja, zo zie je maar weer; het zijn natuurlijk lang niet alle 'vrije groepen'. Lachende smiley

Gelukkig maar. Lachende smiley

Ik zelf heb zoveel nare ervaringen opgelopen ik kan er niet over praten nu.

Te moeilijk. /vandaar dingen overgenomen uit 'ooit evangelisch'.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 08:41

Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:02 Reageer met quote

WILLEMIJN232 schreef:
Een ieder moet weten wat hij geloofd maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen hier op CM met een aantal Evangelisch gezinde mensen desastreus was. En waarom? Omdat met de Bijbel in de hand de meest verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken.....

Zoeker: Hoi Willemijn. Gaat het hier over de uitspraken van individuele forumleden, waar in andere topics al heel wat over gezegd is? Of gaat het hier om een open bespreking over een bepaalde afdeling/een fileaal/lichaamsdeel van het Lichaam van Christus?
Als we hier liefdevol over kunnen spreken, vanuit het oogpunt van de arm heeft het been nodig, en de voet het hoofd, ben ik de eerste die daar constructief over wil praten. Kijken hoe we van elkaar kunnen leren.

En wat ik in mijn vorige punt aangeef, we hebben als Lichaam van Christus een roeping om in de wereld te staan en ons aan te passen aan wat er om ons heen gebeurt (Jood met de Jood, Griek met de Griek). Op dat punt hebben we vanuit alle kerken een gemeenschappelijk belang. Ook daar wil ik graag over praten.

Maar als het een vecht topic wordt: kijk eens wat je mij hebt aangedaan en kijk eens wat je me aandoet. Jij moet veranderen, ik heb gelijk. Dan ben ik niet van de partij en dekt dat ook niet de lading van de eerste tekst. daarom vraag ik ook aan Shanita wat ze ermee bedoeld. haar eerste reactie is niet bemoedigend.

Ik geef wel ff antwoord: het gaat hier om ervaringen met wat individuele evangelische forum leden wat desastreus was. Omdat er verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken.....

Shanita130: duidelijker kan Willemijn het niet maken. en ik ook niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 29 januari 2013, 08:43
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 ... 235 Volgende
Pagina 102 van 235