Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 19:08
Onderwerp: Twee-of driedubbele replies kan ik daar wat aan doen?
|
|
|
EVELINE286 schreef: | hallo,
Ik heb nu een paar mailtjes verstuurd. Een werd in tweevoud verstuurd, de andere zelfs in drievoud.. Ligt dat nu aan mij? Of hebben anderen daar ook last van?
groetjes |
neehoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 18:27
Onderwerp: zondag
|
|
|
Ik verbaas me een beetje over de ophef die hier gemaakt wordt. Het hele forum stroomt over van de figuren die het beter weten en andersdenkenden met bijbelteksten om de oren slaan. Zo bijzonder vind ik Pieter zijn mening niet. Hij heeft vanuit zijn overtuiging bepaalde principes. Dat is zijn goed recht. Dat hij hier zijn mede-christenen vermaand, is zelfs zijn bijbelse opdracht. Wat degenen die nu op de teentjes getrapt zijn daarmee doen is hun eigen verantwoording.
Wellicht doet het ff zeer dat er nu vermaand wordt over een onderwerp waarbij velen zich aangesproken voelen ( hetgeen bij bijv. homosexualiteit waarschijnlijk anders is ) Verontrustend vind ik wel dat velen er voetstoots van uit blijken te gaan dat de zondaginvulling van Pieter een vreugdeloze straf is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 19:32
Onderwerp: Stel je je eens voor dat
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik denk dat er rigoreuze keuzes gemaakt moeten gaan worden... Keuzes die ik persoonlijk nooit zou willen en kunnen maken.
Verplichte geboortebeperking is een optie... en ja ik weet waar dat in China toe heeft geleid.
Ook heb ik mijn twijfels over de goedbedoelde inentingsprogramma´s voor ontwikkelingslanden: je red een baby maar creeert een hongerige. En wat gaan hongerigen doen? Proberen aan voedsel te komen, dus oorlogen voeren.... Misschien is het een optie om ipv een inenting, een sterilisatie te sponsoren? Klinkt heel kil en heel hard, dat realiseer ik me ook wel, maar word het geen tijd om kwaliteit boven kwantiteit te zetten? Het is nu eenmaal zo dat deze aarde ook grenzen heeft.
Ik weet even niet waartoe verplichte geboortebeperking toe heeft geleid in China, behalve in een zeer succesvolle groei-economie, die zelfs weinig tot niets merkt van de financiële crisis.
Voor de rest zou ik willen zeggen: waarom moeten de 3e wereldlanden, de armen van deze aarde opdraaien voor onze kwaliteit van leven?
Oorlogen om voedsel, heb ik nooit van gehoord. Wel om grondstoffen, olie met name. Zou de aarde niet groot genoeg zijn om ons allen te voeden? Is het niet een kwestie van niet kunnen betalen en distributie?
Verder stemmen arme mensen met hun voeten: ze lopen weg uit de armoede en komen naar Noord-Amerika of naar de Europese Unie. Op zoek naar een beter bestaan. Het zijn net mensen zoals jij en ik: ze willen ook een beter leven, meer kwaliteit en een goede toekomst voor hun kinderen. Wie zijn wij om hen dat te ontzeggen??? |
Misschien dat het woordje abortus een belletje doet rinkelen? Of het werkwoord 'te vondeling leggen van dochters' ? Maar verder een mooi land hoor, China, je kunt er nog leuk vissen in de Gele rivier bijvoorbeeld... komen hele rare vissen uit... je kunt ze zo op de bbq leggen, dood zijn ze al. Je kunt er ook heel goedkoop dingetjes bestellen, arbeid kost wat minder dan hier. Gelukkig hebben ze goede sociale omstandigheden zo is minimum jeugdloon voor 8-jarigen al gauw een kommetje rijst per dag, incl. sambal nog wel!!
Maarre... hoezo moeten de 3e wereldlanden opdraaien voor onze rijkdom en levensstandaard?? Sponsoren ze ons ofzo?? Volgens mij gaan er kapitalen die kant op, ieder jaar weer. Helaas met als resultaat: onvoldoende Beetje onzinnig om met dat argument te komen, het is geeneens een argument, het is een misplaatste manier om schuld aan te praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 18:42
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik geloof niet dat ik je kan volgen pieter; wat bedoel je precies? |
Zoals jij het omschrijft, volg je de geboden niet omdat het geboden zijn, maar uit dankbaarheid. Naar mijn bescheiden mening heb je die geboden gewoon te volgen, uit wat voor doelstelling je dat doet, heeft daar in principe niets mee te maken.
Duidelijker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 18:39
Onderwerp: Stel je je eens voor dat
|
|
|
IMRE695 schreef: | Men heeft vastgesteld dat de wereldtemperatuur niet meer dan 2 graden mag stijgen. Als de temperatuur gemiddeld over een jaar gesproken meer dan 2 graden stijgt kan het zijn dat grote gebieden op aarde onleefbaar worden. Dan is het mogelijk dat bepaalde gebieden uitsterven en dat miljoenen mensen elders in de wereld moeten gaan wonen.
Dat is wel een verontrustende boodschap. Als de aarde opwarmt door menselijk gedrag en hele grote gebieden worden onleefbaar, dan hebben we een groot probleem. Blijft over de vraag: hoe kunnen we het gedrag van mensen veranderen, zodat de opwarming van de aarde stopt? En als dat niet lukt, hoe kunnen we de mensen opvangen uit bijvoorbeeld Bangla Desh, als hun deltaland permanent onder water komt te staan? Of als Spanje in een woestijn veranderd. Of Holland, Zeeland en Friesland onder de golven verdwijnen? |
Ik denk dat er rigoreuze keuzes gemaakt moeten gaan worden... Keuzes die ik persoonlijk nooit zou willen en kunnen maken.
Verplichte geboortebeperking is een optie... en ja ik weet waar dat in China toe heeft geleid.
Ook heb ik mijn twijfels over de goedbedoelde inentingsprogramma´s voor ontwikkelingslanden: je red een baby maar creeert een hongerige. En wat gaan hongerigen doen? Proberen aan voedsel te komen, dus oorlogen voeren.... Misschien is het een optie om ipv een inenting, een sterilisatie te sponsoren? Klinkt heel kil en heel hard, dat realiseer ik me ook wel, maar word het geen tijd om kwaliteit boven kwantiteit te zetten? Het is nu eenmaal zo dat deze aarde ook grenzen heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 17:48
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
HANNAH810 schreef: | chat, ik denk dat vincent bedoeld dat hij de geboden van God wil houden uit dankbaarheid, en niet uit slaafsheid. in die zin ben ik t wel met hem eens, eigenlijk. |
God mag daar wel dankbaar voor zijn zeker? Voor die gunst?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 23:00
Onderwerp: zoeken van
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat was GEEN date!!! Dat was gewoon de hond uitlaten, als jij het een date ging noemen ging ik niet mee, weet je nog |
en als jij vond dat ik te ver ging, moest je t zeggen... ik heb nog steeds niks gehoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 22:44
Onderwerp: In Deutschland ist alles besser???
|
|
|
http://www.raincitystory.com/flash/screenclean.swf
bei uns in Deutschland ist ALLES besser!!! probeer deze maar Arjan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 21:53
Onderwerp: zoeken van
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | hoe kan je een relatie vinden op deze site?? zijn daar tips voor? |
koop een puppy, zet daar een foto van op je profiel en je kunt de dates niet meer aan. werkt perfect, ene lokhond zo wou ene annette792 niet met me daten, wat ik ook probeerde, en geloof me, ik probeerde veel maar toen ik een schattig zwart puppy op mn profiel zette, was het binnen 2 dagen bingo!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 21:05
Onderwerp: zich laten dopen .
|
|
|
SAMENZIJN153 schreef: | Ja,ik ga me laten dopen ,dat staat vast. |
was je als kind ook al gedoopt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 13:36
Onderwerp: zware koek - mijn rijm weekboek
|
|
|
JILL658 schreef: | Heeeeeee Pieter een is toch genoeg |
meer dan genoeg zelfs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 08:47
Onderwerp: zware koek - mijn rijm weekboek
|
|
|
Je hebt helemaal gelijk!! Nooit meer aan terug denken want er is een troost: Geen handvol maar een landvol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:29
Onderwerp: Hoe uit jij je zorg?
|
|
|
definieer jij eerst eens waarom je je zorgen zou maken? enneh Henk, hoe doe jij dat zelf?
stel dat een onschuldig meisje blij verteld dat ze met een oudere man een week naar turkeye gaat op vacantie. nou weet jij dat deze man erg wisselend is in zijn contacten met dames, maar het vooral heeft voorzien op jongere vrouwen.... waarschuw jij dat meisje dan, HENK710?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 19:25
Onderwerp: Wat zou Jezus doen
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ik zal er serieus op ingaan, Tessy. Gelukkig spreek ik niet uit eigen ervaring. Ik zou zeker niet aanraden bijbelteksten uit de context te halen, dat wordt hier veelvuldig gedaan en daarmee wordt het Woord misbruikt. Zeker als het ook nog wordt misbruikt om goede mensen mee af te serveren, smakeloos en respectloos, ten aanzien van het Woord en je medemens. In zo'n geval zou ik me vasthouden aan wat het eerste gebod is: Gij zult Uw God liefhebben, met geheel uw hart, geheel uw ziel, geheel uw verstand en het tweede daaraan gelijk is, heb uw naaste lief gelijk uzelf. Als je nog van de ontrouwe echtgenoot houdt zou ik proberen het uit te praten met elkaar en vooral heel goed naar elkaar te luisteren. Er is hoop, geloof en liefde en daarvan is het laatste het belangrijkst. Als je het kunt opbrengen hem te vergeven (en dat kan een langdurig proces zijn) en samen met een schone lei te beginnen hebben beiden alles gewonnen. Als de liefde er niet meer is en je kunt het samen niet meer oppakken dan lijkt het mij onmogelijk nog met elkaar te leven, maar je zou zde stellen de kost moeten geven die wel verder gaan met elkaar, inclusief mokken, verwijten, ruziemaken en elkaar het leven zuur maken. Dat is voor mij geen optie. Zoals ik er nu tegenaan kijk: er samen voor gaan, de diepte in, goed naar elkaar luisteren, geen verwijten, maar in een opbouwende, liefdevolle, respectvolle relatie verder gaan met elkaar. Moeilijk maar als het kan alleszins de moeite waard lijkt me. |
Wijze woorden Mieke Jammer alleen dat Tess geen lid meer is hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:33
Onderwerp: IOVER ROKEN
|
|
|
Valt wel mee met die kosten joh.... accijnsen brengen veel op en rokers kosten ook niet zoveel aow
trouwens nooit geweten dat Lucifer de eigenaar van Marlboro was... ik weet wel dat de weduwe eigenaar is van Van Nelle... hoe is zij eigenlijk weduwe geworden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:17
Onderwerp: De rijke en de arme man
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zo heb ik het nog niet bekeken. Pieter. Maar je hebt gelijk, sparen is volgens mij heel bijbels. Waarbij we natuurlijk de opdracht houden, om ook andere mensen te helpen. Juist door te sparen, kun je - wellicht op een later tijdstip - een ander helpen. Jozef verzamelde het koren niet alleen voor zichzelf, maar deelde het later ook met anderen. |
Toch had je dit gewoon kunnen lezen in je bijbel hoor Marijan. Dat zouden meer mensen moeten doen, ALLES lezen en niet alleen wat je toevallig goed uitkomt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:37
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Jij hebt jouw visie Pieter....ik de mijne. |
Hier kun je toch niet omheen???? ALTIJD beticht je mij van onbijbelse argumenten... en dan kom ik es n keer met bijbelse argumenten en nu weiger je nog mij gelijk te geven. De geest van koppigheid is je niet vreemd geloof ik.
Lees de bijbel nou eens zonder je vooringenomenheid en exact zoals het er staat! ( ook als de conclusie je een keer niet zint)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 19:29
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Mijn streefgewicht mag iedereen weten, dat is namelijk 65 kg. Maar m'n gewicht hou ik liever voor mezelf.
Henkeman, veel succes met afvallen! |
hee das mijn streefgewicht ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 16:43
|
|
|
HENKEMAN399 schreef: | statussymbool....je was rijk genoeg om dik te worden....tja |
en Rubens maar schelden op die dikke vrouwen dat het zoveel verf kostte om ze te schilderen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 16:39
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Kijk, Chat....dit is weer iets, zoals jij het kennelijk wilt zien.....je eigen ideale mening en houding t.o.v. geld. Dat is je goed recht, maar ik denk toch, dat het niet datgene is, wat Jezus zegt en bedoelt.
Jezus zegt in Zijn woord, dat als iemand rijk is en dus ook veel geld heeft, en dan gaat het er niet om of hij bescheiden of onbescheiden daarmee omgaat, dan heb je dus een TROOST (op de bank). Je HEBT GELD DUS, d.w.z. BIJV. als er in jouw leven dan een calamiteit gebeurt, dan heb jij het geld om dat evt. op te lossen....geen probleem voor iemand met geld. Maaaarrrrrr........als iemand helemaal geen geld heeft en misschien net kan rondkomen of miischien wel in de schulden zit of zoiets...dus er is een tekort of geen rek in het financièle, ja, dan is dat voor een dergelijk persoon wel wat anders dan, als hem of haar een calamiteit overkomt. Die zit dan meteen in de problemen en niet zo´n beetje ook. JE HEBT IMMERS HET GELD NIET EN JE VOELT METEEN HET ONGEMAK OF DE CATASTROFE AAN LEVENDE LIJVE.....om met Jezus´woorden dat te formuleren: een dergelijk iemand heeft dan geen TROOST meer op de bank. DAAR ZIT HET VERSCHIL IN m.i..
Dus....ook al ga je goed en concentieus met geld om, dan nog blijf je je troost hebben, want als het nodig is, kun jij je zonder problemen uit de problemen redden, maar iemand zonder enige cent op de bank kan dat niet. |
Je slaat nu echt door hoor Sola... of zit je ons nu te dollen??? Als jij dit serieus meent, heb je een erg verwrongen beeld van de manier waarop God tegen geld-rijkdom-bezit aankijkt. MIJNS INZIENS wil God juist dat wij ook in dit leven een reserve hebben... Denk maar aan Jozef die van de farao opdracht kreeg hetgeen overbleef van de 7 vette jaren, op te slaan voor de 7 magere jaren Ze hadden dus een TROOST in de voorraadschuren. Deze TROOST is door God zelf gestuurd dmv de droom van de farao. Een ander voorbeeld is dat van de wijze en de dwaze maagden. De wijze maagden hadden TROOST in hun reserveflesjes. Nou ging die gelijkenis uiteraard over het bereid zijn voor de komst van de Koning, God zelf dus, maar door juist dit voorbeeld geeft Jezus aan dat een reserve eerder verstandig dan onbijbels is.
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op maandag 1 februari 2010, 16:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 januari 2010, 21:40
|
|
|
De meeste mensen kennen hier het verhaal van de boer tijdens de watersnoodramp wel... het staat ook op forum, ergens anders.
In hoofdlijnen komt het neer op een boer die op het dak van zn boerderij zit terwijl het water blijft stijgen. Tot 3x toe komt er een bootje voorbij maar de boer stapt niet in omdat hij verwacht dat God uitkomst zal geven. Uiteindelijk verdrinkt de boer en komt in de hemel. Daar klaagt hij dat God uitkomst zou geven, maar dat dit niet gebeurd is. God zegt dan dat Hij tot 3x toe een boot heeft gestuurd.....
Er is een zakenman die ook geloofd dat God uitkomst zal geven. In overleg met zn vrouw geeft hij op zn 35e alles weg wat hij verdiend heeft. Want God zal uitkomst geven. Hij gaat verder met zaken doen en verdiend weer een vermogen. In overleg met zn vrouw geeft hij op zn 50e alles weg wat hij verdiend heeft. Want God zal uitkomst geven. Uiteraard gaat hij verder met zaken doen, verdiend weer veul geld en dat geeft hij op zn 65e weer allemaal weg. Want God zal uitkomst geven...
Helaas breekt er een kredietcrisis uit en de zakenman geraakt geheel aan de bedelstaf Uiteindelijk belanden ze op straat en in een koude nacht vriezen ze beide dood. In de hemel aangekomen, beklaagd de zakenman zich: hij heeft immers gewoekerd met zn talenten en vertrouwd op de uitkomst die God zou geven!! Ach man, zegt God, Ik heb je tot 3x toe rijk gemaakt... jij gaf alles iedere keer weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 januari 2010, 19:41
Onderwerp: Veroordelen....
|
|
|
MARIO216 schreef: | Schrijf jij dan eens een mooi gedicht |
tja, maar als ik dat doe, ga jij weer lopen zeuren dat het smakeloos is enzo. de definitie mooi is heel verschillend bij jou en mij Marco.
op het oude forum stonden er overigens wel een paar van mijn hand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 januari 2010, 18:51
|
|
|
HENKEMAN399 schreef: | 't is toch wat later geworden, vanmorgen gewogen 136 kg |
wees er nog maar ff zuinig op met deze kou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 januari 2010, 17:37
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ja...jij bent zooo actief op dat gebied.....daar kan niemand natuurlijk tegenop. |
beetje flauw sola.... ik ben niet zo geweldig, heb ik ook nooit beweerd. daarom zet ik dus niet dat soort stukjes op t forum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 23:26
Onderwerp: In Deutschland ist alles besser???
|
|
|
ARJAN007 schreef: | En als dit voorval nou in NL was geweest..... wat had je dan gezegd? |
precies hetzelfde, een mensenleven gaat ten alle tijden boven een dierenleven. stomme vraag dus Arjan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 23:24
|
|
|
INEZ910 schreef: | Ja leuk hé |
mail me maar dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 21:19
|
|
|
INEZ910 schreef: | Ik ken de geciteerde boeken. . Ik zeg niet dat helpen is alles maar laten zoals het is!?!? Ik hou ook niet van pappen en nat houden.. maar omzien is wel waar het mee begint.. zonder veroordeling, gewoon beginnen. En weten en begrijpen en er rekening mee houden dat de werkelijkheid wat weerbarstiger is dan 'niet willen' 'eigen keuze' enz.
PS Draai een keer wat dagen mee in de thuis-en daklozenopvang of loop met mij mee als een maatschappelijke stage |
ow dat lijkt me best geinig om met jou n dagje op pad te gaan als stagiare
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 20:46
|
|
|
INEZ910 schreef: | Matthi citeerde uit de bijbel: Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen. 42 Want ik had honger en jullie gaven mij niet te eten, ik had dorst en jullie gaven me niet te drinken. 43 Ik was een vreemdeling en jullie namen mij niet op, ik was naakt en jullie kleedden mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten mij niet.” 44 Dan zullen ook zij antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien of dorstig, als vreemdeling of naakt, ziek of in de gevangenis, en hebben wij niet voor u gezorgd?” 45 En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet gedaan.” 46 Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven
Hiet staat niets over eigen schuld dikke bult, over kiezen voor armoede en ellende, voor illegaliteit versus armoede en dood in het land van herkomst, hier staat gewoon dat je om moet zien naar je naaste.. Daar begint het mee.. |
Theoretisch een goede conclusie hoor. Ja we mogen en moeten helpen, dat klopt Maar het houd een keertje op... Zijn best wat goede boeken over geschreven.. bijvoorbeeld De moeder van David S. er is ook een boek van ik meen Christiane F. ofzoiets. Enig idee hoever de families vaak al gegaan zijn, met als resultaat dat de dakloze dakloos bleef, de verslaafde verslaafd en de thuisbasis kapot?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 19:13
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Nou, daar ben ik niet zo zeker van......er leven heel wat zwervende mensen OP STRAAT hier in Nederland.....Niet zo heel aanlokkelijk......nee, ik ben er niet zo zeker van, dat je hier in Nederland zo goed door anderen wordt geholpen. Dat valt volgens mij best tegen. |
Voor veel van die mensen is dat min of meer een eigen keuze. Drank en drugs doen veel kwaad Ook zitten er mensen tussen die in deze samenleving niet kunnen of willen functioneren maar weigeren zich psychiatrisch te laten behandelen. Trek er dan ook nog de illegale vreemdelingen van af en er blijft niet veel meer over. Een sociaal land is iets anders dan een luilekkerland
|
|
Naar boven |
|
|