ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 maart 2014, 20:04
BerichtOnderwerp: Happy birthday!

gefeliciteerd Jol, een fijn jaar toegewenst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 maart 2014, 01:23
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

MARIO216 schreef:
Dat we meer geld willen zien, om te investeren. Hij gaf daarop geen antwoord. Hij heeft hele grote handen en is heeeel lang.

En hij is dus ook een beetje doof(zoals meerdere ministers)
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 maart 2014, 20:07
BerichtOnderwerp: beproeft mij toch daarmee

LEANNE226 schreef:
Weet ik petra,zo bedoelde ik het ook niet.
Soms zijn mensen zo afgehard door het leven dat 'kleine" dingen geen beproeving meer zijn maar alleen de mensen om je heen nog tellen........en dan wil je zo graag tegen beter weten in alles geven om ze maar bij je te houden .........dat het zo niet werkt weet iedereen maar toch........
Soms voel ik God heel dichtbij maar soms is Hij onvindbaar.Dat Hij toch bij me was besef ik dan achteraf wel eens maar op het moment zelf had ik dat gevoel juist nodig.

ps.het is niet persoonlijk bedoeld petra,echt niet,het is maar een gedachtengang van mij,meer niet Knipoog smiley

liefs
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 21:31
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

MARIO216 schreef:
Vandaag minister Asscher van sociale zaken gesproken en een hand gegeven.

En wat heb je tegen hem gezegd Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 21:14

LEANNE226 schreef:
Beproevingen genoeg hier,hét kankergen woekert door mijn schoonfamilie en maakt vele slachtoffers.........
Ik heb er mijn hele hebben en houden voor over om dat gen kwijt te raken(mijn kinderen weten al bijna zeker dat ze kanker zullen krijgen),maar of het helpt dat ik alles in het collectezakje gooi?

Weetje leanne, ik heb echt niet overal een antwoord op! schreef hier alleen een stukje getuigenis, Als God tegen me zegt dat ik moet geven, dan doe ik dat, vaak heb ik me laatste geld ook aan zwervers gegeven, de eerste keer dat ik dacht dat God tegen me zei, geef die man je geld, hij heeft het nodig, dacht ik, maar God, ik moet daar nog zoveel dagen mee eten met de kinderen? Toch gaf ik en God voorzag op allerlei manieren .
toen ik een half jaar geleden bijna financieel er aan onder doorging door wat financiële tegenslagen , daarbij de inboedel verzekering had laten lopen en ik buiten op de stoep zat te kijken hoe de brandweer me huis in ging, me hele inboedel bijna verloor, voelde ik god heel dicht bij me en hijzelf zei me, maak je geen zorgen! ik Zorg voor je, geef je wat je nodig hebt,
nu een half jaar later, heb ik geen dreigende deurwaarders meer, me hele huis en inboedel op orde, nog nooit zo,'n mooi huis gehad sinds me scheiding en etc geweldige ervaring gehad hoe god op allerlei manieren voorzag in de dingen die ik en me kinderen nodig hadden. En zo zat ik afgelopen zondag in de kerk bij de collecte, god ik heb nog maar drie euro vijftig tot donderdag........ En wel schreef gewoon heel blij en dankbaar een stukje getuigenis hoe God weer voor me zorgde.

nergens zeg ik bv. dat als je je geld in de collecte zak doet, dat je geen kanker krijgt. sterkte ermee trouwens.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 16:55

IESJE369 schreef:
Whauw, Thomas, hoe kom ik aan dat boek? Knipoog smiley

By the way: wat hebben mannen nodig?

Volgens mij wc papier
Dat zijn de basis behoeften voor een man... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 16:52
BerichtOnderwerp: Druk op CM met proefleden.

THOMAS968 schreef:
We doen een deal, Petra. Duizend vrouwen erbij en voor het evenwicht 800 mannen, dan zeurt niemand meer. Knipoog smiley

Thomas.

Slechte deal, gewoon alleen 1000 mannen erbij.
En ach Jane... De lente enzo.... Ha ha oké als ik 50 ben , en nog niet THE one heb gevonden, geef ik het misschien wel echt op. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 10:21

jaa, gaaf he Lachende smiley en hij voorzag zelfs in chocolade, wetende hoeveel ik daarvan hou, petra die chocolade zit te eten achter de pc Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 10:08

ik ben heel eigenwijs... toch wil ik duizend mannen erbij: duh iets meer keuze ..... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 maart 2014, 10:07
BerichtOnderwerp: Gods plan met ons

ROELOF140 schreef:
ik merk weinig van plannen, dus plan ik zelf maar een beetje. da's ook niet verboden. lijkt me.

en vooralsnog past daar noch een relatie, noch familie in.

Mischien zie ik het verkeerd, je komt over als of je verbitterd bent over je vorige relatie en je familie, en dat is vast nooit Gods plan geweest voor jou. En natuurlijk is het niet verboden om zelf maar een beetje te plannen, alleen dit topic gaat toch over gods plan met je???
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:27

ZEELAND736 schreef:
Nu 1901.....voor 5 euro 95...kom ik weer even voor een maandje...rondstruinen....

welkom terug Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:27

THOMAS968 schreef:
Het zakt toch weer iets terug, nu nog ruim 1900 leden.

Thomas

het word tijd dat er eens zo,n duizend mannen bij komen, liefst van rond mijn leeftijd Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 20:25

ROELOF140 schreef:
relatie? hm...nee, dat is in strijd met een van mijn 2 voornemens.

na het stuklopen van een relatie in 2009 heb ik mij 2 dingen voorgenomen.

een ervan is dat zolang mijn moeder nog op deez' aardkloot rondloopt ik niet aan een relatie begin.
de andere is dat zodra ze het hoofd neerlegt, ik de sleutel van haar huis inlever bij de ex.test., zijnde mijn broer. ter voorkoming van beschuldigingen dat ik dingen uit het ouderlijk huis meeneem (aangezien ik het dichtstbij woon...)

ik moet zeggen dat ik me er aardig goed aan houd...

je zal je dus afvragen wat ik hier dan (nog) doe. goeie vraag, ik heb nog een paar dagen, verlengen zit er dus niet in.

Zou dat Godsplan met jou zijn? Ik denk het niet .
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 17:31

Er staat over geven van je tienden, beproefd mij toch er mee en zal ik dan de hemel niet voor je open zetten?
Dus gisteren zat ik in de kerk en de collecte kwam en ik had nog 3,50 tot donderdag, en dacht aan die woorden en spannend Lachende smiley hoe zal God er in voorzien Smiley die vol vragen zit Dus gaf me laatste geld aan de colecte...
Natuurlijk had ik ook nog van dat beetje iets kunnen kopen , maar ken God inmiddels een beetje en love de uitdaging...
Dus net, 5 uur etenstijd en de bel ging en daar stond een vriendin met een boodschappen tas vol eten Lachende smiley en ik weet, er komt nog meer, God kennende geeft hij altijd meer dan dat je nodig hebt , in overvloed

petra love god en love de uitdagingen soms als gelovige Lachende smiley

Laatst aangepast door
PETRA373
op maandag 17 maart 2014, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 12:34

Ik denk dat God een plan met me heeft. maar dat zijn dingen buiten cm om,
en aangezien hij graag wil ik gelukkig ben, laat hij me vast ooit een man toevallen, omdat ik liever een man heb dan alleen.
Ben hem alleen nog niet tegengekomen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 12:27
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

THOMAS968 schreef:
Ik heb een app gekocht, een programmaatje dat zowel op een ipad/iphone werkt als op de computer. MeteoEarth heet het, met mooi grafisch weergegeven wat de verwachting is voor de komende vijf dagen, als het gaat om temperatuur, neerslag en wind. Het programma WeatherPro had ik al en daar werkt het mee samen, als je dat wilt. Leuk voor mensen die graag buiten zijn, zoals wandelaars. fietsers of vakantiegangers. Het weer is voor iedereen een issue.

Thomas, nog twee weken tot de zomertijd en het voorjaar - op donderdag 20 maart, om 17.17 uur - is zelfs al bijna daar...

Thomas

leuk, thuis heb ik een ouderwets weerstation, het ding klopt altijd en kan zo goed het weer voorspellen voor de volgende dag. Er zit een lucht druk meter bij en storm glas, iets heel ouds , idee uit de 18de eeuw waar een of andere ondekker mee de noordpool op ging. Dus iedere ochtend als ik wakker word, kijk ik na dat weerstation Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 17 maart 2014, 12:23
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

JOL252 schreef:
Ik weet van een voorbeeld waarbij slachtoffer verhuisde naar een nieuwe school en daar een ventje zat van de vorige school die precies wist hoe slachtoffer gepest moest worden. Wat op vorige school 6 jaar lang had geduurd was op deze school in 1 dag bekeken. Het moment dat dit gozertje zijn pestcampagne begon met de verheffende voornaam die men had bedacht op de vorige school (sommigen daar wisten niet eens hoe de persoon echt heette) kwam een onderwijzer op het plein naar hem toe en zonder uit te vragen hoe en wat werd deze opdonder zonder pardon naar binnen "gedragen". Geen haan die hiernaar kraaide en... het gepest was verleden tijd... ik bedoel maar. Soms kun je als je boos bent, terecht boos als leerkracht, ingrijpen en is dat een groot(s) voorbeeld aan de pester, de omstanders en de gepeste dat er een grens is. En een grens is soms boem.
Zolang de grens van boem, een kind optillen is en w eg zetten, sta ik er achter niet met een vorm van geweld door hardhandig iemand te pakken.
Volwassenen kunnen kinderen niet aanspreken op gedrag als ze zelf niet een goed voorbeeld geven, dan heeft het niet veel nut. Vind ik dan. Petra die vind dat er nooit een excuus is om geweld op wat voor vorm dan ook tegen een kind gebruiken. En blij is met het feit dat leerkrachten niet in die machtpositie tegen over kinderen zijn om een kind te slaan ofzo zoals vroeger. Mijn vader was leerkracht, heeft nooit een kind hoeven slaan, zijn andere manieren om kinderen op hun gedrag aantespreken.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 12:04
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

JANE410 schreef:
Ja zingen is geweldig fijn, goed dat je het oppakt Jol en misschien zien we je een keer bij de Nederlandzingt dag of zo Knipoog smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 12:01

JANS221 schreef:
Zullen we het allereerst eens even op gaan nemen voor de slachtoffers van het pesten, voordat we excuses gaan aanbieden aan de pestkoppen?! Pesten is nooit ofte nimmer goed te praten. Excuses aanbieden aan pestkoppen? Het moet toch niet gekker worden. Als in onze liberale maatschappij de vrijheid van het individu ten koste gaat van de vrijheid van een ander is er toch echt iets mis. Mag er nog corrigerend worden opgetreden?

Als een onderwijzer op een verkeerde manier, waarin hij ook een verkeerd voorbeeld geeft, op pesters in gaat, mag hij ook op zijn fout worden gewezen vind ik.
En dat vraag ik me af.... zo uitgebreid geeft het artikel geen verslag, hoe oud waren de pesters? Eh was het pesten erg??? Hoe ging de leerkracht op de pesters af? Zie je het bv al voor je een grote onderwijzer die erg agressief overkomend boos op kinderen van bv 11 jaar afstapt en ze hardhandig bij hun arm pakt?
En ben absoluut tegen pesten, maar ben ook voor een goed voorbeeld voor kinderen hoe je dan wel met elkaar hoort omtegaan. Dat doe je niet door een kind bv pijn aan zijn of haar arm te doen.

En dan de vraag hoe erg was het pesten??? heeft de onderwijzer eerst goed beide kanten hun verhaal gehoort of is hij meteen boos na buiten gelopen omdat kinderen komen zeggen ik word gepest, kan me nog een kind herrineren die ook altijd na de juf en meester ging, klagen dat ie gepest werd, hij lokte het zelf uit, vervolgens als kinderen zich verweerden en terug pesten ging hij huilend na de leerkracht, de leerkracht geloofde meteen de huilebalk en gaf de ander de schuld tot die er eindelijk eens achter kwam hoe het echt in elkaar zat.
En geef hier alleen maar mee aan, dat je niet zo snel effe kan oordelen over een paar zinnen die niet duidelijk het hele verhaal omschrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 08:17
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

JOL252 schreef:
Vandaag ga ik scratchen... nooit eerder van gehoord maar het is in één dag een repertoire in-oefenen voor het goede doel en dat ook nog dezelfde dag samen als koor-voor-één-dag ten gehore brengen.

Bén benieuwd!

nou vertel, nou ben ik ook benieuwd... was het leuk Smiley die vol vragen zit Of niet om aan te horen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 16 maart 2014, 08:13

toch de vraag is natuurlijk hoe hard heeft de onderwijzer dat kind bij de arm gegrepen?
Ik ben ooit na de directeur gestapt omdat een leerkracht me dochter bij haar arm greep, die vervolgens echt flink blauw was.
Als je een kind corrigeert, hoor je die te corrigeren met het goede voorbeeld en niet door een kind gruwelijk hard bij de arm te grijpen. (in dit geval een half overspannen leerkracht die nog ouderwetse ideeen had van kinderen slaan)
Ik heb destijds een excuus van de leerkracht geeist tegenover me dochter, heeft ze gedaan. En was het ook zat als ouder om aan te zien, hoe er een leerkracht voor de klas stond die kinderen heel hard bij de arm greep of gewoon een klap gaf. niemand heeft het recht om een kind te slaan, en helemaal niet als je een voorbeeld functie hebt.
Dus dat vraag ik me dan af als ik dat artikel lees
Komt op mij over dat d e ouders aangifte hebben gedaan bij de politie dat de politie er op zit.
Je leest een artikel, iedereen is meteen voor de onderwijzer, maar ik zou wel eens willen weten op wat voor manier die onderwijzer op die kinderen is afgestapt. wanneer het gefilmd zou zijn en op you tube geplaatst, kun je de waarheid echt goed zien, en zie je het missschien wel weer anders. Er staat de leerkracht op de kinderen afstapte, maar op wat voor manier??? en op wat voor manier greep hij een kind bij de arm???
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 08:32
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?

En wat een karakter had die vrouw, ze was de eerste officele vrouwelijke horlogemaakster toch? Ging als vrouw in het verzet tijdens de tweede wereldoorlog.
Volgens mij trok ze zich niets aan van mannen die zeiden dat de plaats van de vrouw alleen achter het aanrecht was. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 maart 2014, 08:27

JOL252 schreef:
Corrie ten Boom stond daar ook van te kijken... in zendingslanden sprak ze, in gevangenissen en kerkdiensten, overal waar ze kwam sprak ze... alleen hier in Nederland deden ze moeilijk.

Ach ja...

Gefrustreerde smiley

Ooit zei een voorganger die eerst voorganger was in een land waar cristenvervolging was, dat het moeilijker was om in nederland voorganger te zijn, je zou denken moeilijker in een land met cristen vervolging, maar wat hij moeilijker vond was in een land waar je met vette kritiek werd aangevallen door andere cristenen.

Corrie ten boom: ze raakte het hart aan van zware criminelen, soldaten aan het front van vietnam, maar het hart van een man die een juk heeft van wetten van een kerk.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 16:43

ha ha , dankje Thomas, en ja kan me so wie so wel voorstellen, dat je liever een vrouw dan man wil en dan helemaal geen starre man Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 maart 2014, 13:51

JOL252 schreef:
Dus als ik het goed begrijp was Rachel een echte vent, en de Sulamitische in Hooglied ook. Coole smiley met zonnebril

mischien beetje offtopic, maar sommigge mannen, vinden vrouwen niets in ambt, maar als het gaat om andere dingen geen probleem, niemand die er bezwaar tegen maakt als ik me trap verf of me vuilnisbak buiten zet...en allerlei dingen zelf doe, waar een man wel makkelijk voor zou wezen...dan vinden ze dat alleen maar geweldig... maar oh wee als ik ga spreken in een kerk... dan moet ik me plek weten.... Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 21:12
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

En waarom zal ik eigenlijk nog blijven. Tot me lidmaatschap is afgelopen? Ik ben niet meer van plan om te daten, ga niet meer zoeken na een man, liefs voor iedereen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 19:01
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

Het gaat je goed Shanita, mijn Abbott loopt nog effe, maar als die van mij is afgelopen kap ik er ook mee denk ik Smiley die vol vragen zit
Veel liefs voor jouw en godszegen voor jou en je leuke vriend Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 16:11
BerichtOnderwerp: Ik vraag gebed voor mijn 3 kinderen en mij

JUDITH677 schreef:
Mooi geschreven....maar voor mij persoonlijk vind ik het wat moeilijk..weet vaak niet meer wat te denken....ik vind het gewoon vaak erg zwaar wb mijn kinderen..mijn oudste is autistisch en als ik ze apart een dagje heb zijn het schatten...maar samen dan is het vreselijk..vanaf het moment dat ze opstaan (vaak rond 6 uur) is het al ruzie tot ze naar bed gaan..ze gunnen elkaar niks...negatieve aandacht en het vreet energie van mij..ik heb er helemaal geen plezier in dat ik moeder ben...er komt nog wel hulp maar er is een wachtlijst Twijfelende smiley

Niet opgeven, ooit zijn jullie aan de beurt met de wachtlijst, en ik neem aan dat ze meestal om 8 uur allemaal in bed liggen, probeer in de avonden wat tijd voor jezelf te vinden, iets wat je leuk vind een hobbie, iets voor jezelf,
ik ben na me scheiding gaan piano spelen, deed mij echt goed, iets voor me zelf, de rest effe loslaten, je zorgen, verantwoordelijkheden , deed mij erg goed. En dan kun je er weer beter tegen om voor je kinderen te zorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 16:07
BerichtOnderwerp: Naakt in de kunst

ANNA415 schreef:
Ik denk naakt omdat deze mensen echt niets meer hadden wat hun kon redden. Het geeft een soort van leegheid aan

Denk ik ook, en ze komen ook veel kwetsbaarder over naakt. Het geeft voor mijn gevoel extra weer hoe kwetsbaar ze waren.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 14:15
BerichtOnderwerp: Naakt in de kunst

GIDEONS321 schreef:
Sarcasme is ook een kunst...

Goed lezen is ook een kunst
als jij mijn zin als sarcasme ziet, zegt iets over jouw....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 76 Volgende
Pagina 11 van 76