ChristianMatch

Forum

Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 44 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 17:11
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk

WILLEMIJN232 schreef:
Het is misschien niet zo romantisch maar als je goed de inhoud leest is het wel een mooie en waardevolle tekst.....

Klopt Willemijn.. met de rest van zijn tekst was helemaal niets mis Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 09:20

LEONARD480 schreef:
Ja .......ha ha ha een man met een pijl en boog.
Best moeilijk voor de man van nu hoor lisa Smiley die vol vragen zit

Spreek voor jezelf Leonard. Of nee.... dat doe je natuurlijk al. Nou gewoon flink blijven oefenen, maar bij voorkeur wel aan die kant van het land. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt En als iemand met een pijl en boog achter me aan gaat, dan maak ik dat ik weg kom.. Weinig kans dat het dan tot een romantisch aanzoek komt.

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 10 mei 2011, 09:25
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 09:17

CROSSROAD317 schreef:
Niet als het om een echte man gaat .... Lachende smiley

Crossroad

Handboog -- recurve -- klasse 1 -- algeheel kampioen NNHF seizoen 1997-1998-1999 -- afstanden 18 mtr, 25 mtr en 70 mtr

Jammer voor Lisa (en alle andere vrouwen) dat ik mijn boog in de wilgen heb gehangen. Ma(j)ar(o) ik heb wel de hoofdprijs gewonnen Verliefde smiley Verlegen lachende smiley

Da's helemaal niet jammer voor Lisa maar erg fijn voor jou en jouw hoofdprijs. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 00:20

BASTIBRO042 schreef:
Pff wat een moeilijk gedoie allemaal.
Als je zo moeilijk denkt krijg je nooit een liefdesrelatie.
Ik denk dat waar een wil is een weg is en latten lijkt me echt niet lekker.
Als je voor elkaar kiest, zeker wanneer je zo oud bent als jij en ik, trouw je.

Zo, en wat is hierop uw antwoord? Gefrustreerde smiley

Is dit een aanzoek? Nou dan wacht ik wel tot er iemand komt met een romantischere poging... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 10 mei 2011, 00:24
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk

HENKWAL969 schreef:
Hi Lisa,

Bestaat er ook zo'n tekst voor mannen??? Verlegen lachende smiley

Geen idee Henk. Ik had deze afgelopen week in mijn mailbox en ik vond hem wel passen bij dit topic ha ha ha. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: Festival 316

MAJARO438 schreef:
Hallo allemaal,

wie kan mij uit de brand helpen?? Ik wil graag naar Festival 316 maar het is uitverkocht . Ik zoek nog 3 kaartjes Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Wie heeft er wat over???

Groetjes Majaro

Hé Majaro. Ik heb destijds meteen 4 kaarten besteld toen ik reserveerde voor Kees Kraayenoord, zonder zeker te weten of ik zelf wel kan / ga. Ik heb dat weekend geen kids, dus ik heb minimaal twee kaarten over (Vraag me niet waarom ik vier kaarten besteld heb. Was gewoon een opwelling...). Dus wat mij betreft zoek je nog hooguit één kaartje Knipoog smiley. Laat maar ff via een pv-mail weten waar ik die twee naartoe moet sturen zodra ik ze binnen heb.

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 9 mei 2011, 21:51
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 20:52
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HARM012 schreef:
Dat ik vandaag besefte 3e te zijn op de halve marathon die ik gister in het erg- warme- weer hardgelopen heb. Lachende smiley

Gefeliciteerd Harm, knap gedaan! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:04
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken

CHATULIEM619 schreef:
Beste Frank ik vind wel dat je te ver gaat. Omdat ik oecumene met de RK niet zie zitten ben ik opeens een fundamentalisch fanaticus. Nee, ik ben gewoon niet bereid een oogje dicht te doen wat betreft Maria en heiligenverering. Als we hiervoor een oogje dichtdoen, dan kunnen we ook een oogje dichtdoen wat betreft Mormonen. Die geloven nl ook in en/en en hebben een derde testament geschreven..

Beter lezen Chat. Frank noemt jou niet een fundamentalistiche fanaticus, maar hij heeft het over fundamentalistische fanataci van een andere godsdienst. Jij bent niet van een andere godsdienst, want jij en Frank zijn allebei christen, zij het dat jullie lid zijn van verschillende kerken en dat jullie geloofsbeleving op bepaalde punten ook heel erg verschillend is.
Jullie geloven echter allebei in God, in Jezus Christus en in de Heilige Geest, dus dat is wat jullie wel degelijk met elkaar gemeen hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:47
BerichtOnderwerp: Welkom terug

FRANKT627 schreef:
Dank je wel Lisa.

Ik was maar een klein beetje zomaar ineens verdwenen...maar op aandringen van ons Judith Knipoog smiley ben ik maar vlug teruggekomen...ze had nog enkele serieuze mensen nodig om CM te bevolken...

Wanneer mogen we Marianne072 weer verwelkomen??? Lachende smiley

En vergeet Annette050 niet... die is zomaar ineens ook grijs Boze smiley (of heb ik iets gemist???)
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 15:25
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk

CLEO478 schreef:
Tja wat kan ik hier nu aan toevoegen. Dit hoeft niet eens een discussie punt te zijn. Wat ik wel weet is dat mannen die om de een of ander reden minder populair zijn bij de dames wel trouw zijn aan hun vrouw en ze zijn dol op hun gezin. Ze hoeven met hun zogenaamde good-looks geen indruk te maken op de dames. Ps ik schrik niet zo snel hoor.....

Charme is bedriegelijk en schoonheid vergaat, maar een vrouw met ontzag voor de Heer moet worden geprezen.
Spreuken 31:30
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:22
BerichtOnderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?

FRANKT627 schreef:
Zouden er op de vorige pn mensen zijn geweest die misschien last hadden van je baksels???
Misschien schrikt het hen af nu je weer aan het bakken gaat...
Ik vond de cake wel heel lekker Kwijlende smiley

Knipoog smiley

Nah aan de baksels van Thirza ligt het zeker niet. Die waren heerlijk. En aan haar sportiviteit ligt het ook niet. Maar ja, wij hebben andere plannen voor die zaterdag, dus hopelijk zijn er anderen die mee gaan volleyballen. Maybe next time Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:08
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken

FRANKT627 schreef:
Ik heb enkele leden onlangs een beleving opgestuurd en ik dacht die ook op deze topic te zetten. Ik kreeg echter niet de minste reactie hierop wat me doet besluiten om het maar niet te plaatsen.

Frank ik heb die mail van jou niet gehad. Wil je mij die alsnog toesturen? Of gewoon toch op dit topic zetten? Thx, Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:00
BerichtOnderwerp: Welkom terug

En daar was ie weer: Welkom terug Frank, goed te zien dat je er weer bent. En nou niet weer zomaar ineens verdwijnen he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 12:56
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

RONNY104 schreef:
ik vind het niet netjes dat jij voor andere spreekt en dat doe jij in jouw reactie 2x.
ik vind daarnaast dat de topic duidelijk is ,je weet je wat je kan verwachten,je kan er voor kiezen om deze niet te lezen.
ik vind om te kunnen praten of je iets kan of mag doen het eerst moet onderzoeken.
Daarnaast begrijp ik niet wat jij bedoelt met"dat soort informatie"ik denk dan ook dat dat wat ik gezegt heb niet juist door jouw wordt ingevuld.
Ik denk dat/vind maak ik uit op jouw verhaal dat als jij voor een keuze staat dus er liever niet over nadenkt?
en let vooral op..ik vind dat.

Nou Ronnie. Met "dat soort informatie" doel ik op dat jij aangeeft dat je het zou moeten hebben over "wie doen wat". Persoonlijk hoef ik dat niet te lezen van anderen op dit forum. En als je eerdere bijdragen in dit topic gelezen hebt, kun je wel degelijk zien dat er meer mensen zijn die daar net zo over denken. Maar als iemand daar anders over denkt staat het hem of haar vrij om daar tegenin te gaan hoor. We leven per slot van rekening in een vrij land.

Verder heb ik er absoluut geen problemen mee als jij denkt / vind dat ik iemand ben die als zij voor een keuze staat er liever niet over nadenkt. Dat mag jij best denken / vinden hoor. Per slot van rekening heb ik net weer nieuwe high-lights in mijn haar laten zetten, dus een beetje blond ben ik wel (al komt het dan uit een potje van de kapper...) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 9 mei 2011, 13:11
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 09:57

RONNY104 schreef:
als je hierover goed wil praten moet je weten wat het inhoud,wie doen dat en wie niet en waarom...welke gevolgen heeft het voor jezelf en voor anderren...waarom zou je zulke dingen doen.

Nou Ronny, ik denk niet dat mensen zitten te wachten om dat soort informatie te delen op een forum en persoonlijk zit ik er ook totaal niet op te wachten om dat soort informatie te lezen op een forum. Iedereen weet echt wel waar het over gaat en dit topic is dan ook meer bedoeld om de discussie te voeren over de vraag of je kan / mag masturberen als vrijgezel christen of dat het zondig is. Blijkbaar is daar genoeg over te zeggen gezien de lengte van dit topic, dus laat je er vooral niet van weerhouden om een inhoudelijke bijdrage te leveren.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 18:37
BerichtOnderwerp: Drachten

[quote=LISA610]Voor de liefhebbers: vanavond vind er weer een thema-dienst over Openbaringen plaats. Het thema van vanavond is "de zegels en de bazuinen". Wie wil kan de themadienst morgen vanaf 18:00 uur weer beluisteren op de Bethel-mediaspeler:

http://mediaspeler.bethel.nl/category/openbaring/

Samenvattingen van alle preken over openbaringen kun je vinden op:
http://www.bethel.nl/actueel/openbaring/preeksamenvattingen.html

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 8 mei 2011, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:24
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd

JHM495 schreef:
Ik ben het met je eens Lisa. We moeten geen tijd besteden aan dwaalleer. Ik ben helemaal niet bang, en ik denk dat geen Christen dat zou moeten zijn. Ik bid iedere avond tot God dat Jezus snel mag komen voor de dag des oordeels. Alle ellende om ons heen in de wereld wordt dan een einde aan gemaakt. Hoe sta je er zelf tegenover?

Ik lig er ook niet van wakker hoor, maar ik denk dat dit al is gebleken uit eerdere bijdragen van mij op dit forum. Ik vind echter wel dat we ons des te meer bewust moeten zijn van de opdracht die Jezus ons gegeven heeft: Maar alle volkeren van mijn discipelen. Het is aan ons om ook anderen te helpen Jezus te vinden, te volgen en te verkondigen (dat is hetgeen dat staat verwoord in de missie van de gemeente waar ik lid van ben en ik vind het een hele mooie bewoording die ik graag onderschrijf).

Kortom: ik denk dat christenen zich geen zorgen hoeven te maken over het feit dat zij in de eindtijd leven, maar ik meen wel dat zij zich hiervan bewust moeten zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:42
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Dit is mijn 2500ste bericht. Beloning: weekendje Ardennen !

Dit mijn 1000-ste. Beloning: straks lekker BBQ-en met mijn kids Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:41

THOMAS968 schreef:
Lisa, je vergeet die acht procent mannen die liegen in dit onderzoek. Engeltje smiley
En is het onderzoek van Kinsey niet wat eeeeh, gedateerd? In zijn tijd droegen meisjes nog niet eens petticoats.

Thomas, van het liegende percentage vrouwen ben ik niet zeker, 30?

Ha ha ha.. dat onderzoek is inderdaad gedateerd. Maar als de percentage's in die tijd al zo hoog lagen bij de mensen die gewoon eerlijk geantwoord hebben, mag je er bijna vanuit gaan dat de percentage's nu minstens even hoog liggen alleen al om het feit dat het nu veel meer uit de taboesfeer is gehaald. Reden te meer om je geen zorgen te maken over de vraag of je blind kunt worden door te masturberen. Maar goed, dat was eigenlijk ook niet echt de vraag waarmee het topic startte he....
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:35

WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe zie je dat dan praktisch Chatuliem? Stel dat wij wat moois met elkaar hebben, noem maar even wat......(zou niet goedgaan, maar even in theorie Knipoog smiley ), verwacht je dan van mij dat ik jou volg? Of volg jij mij? Met andere woorden, wie geeft wat op voor de ander? Wij wonen niet bij elkaar om de hoek dus het is wel een probleem want op latten ben je tegen?Je vraagt dan nogal wat en ik moet je zeggen dat ik het niet durf te vragen van een ander.......

Tja Willemijn, dit is inderdaad wel een probleem. Toch denk ik dat als jij en Chat een relatie krijgen, jullie ook een oplossing weten te vinden voor het feit dat jullie niet bij elkaar om de hoek wonen. Komt helemaal goed tussen jullie hoor ha ha ha. (sorry maar ik moet je gewoon even een beetje plagen, naar aanleiding van de veronderstelling die je zelf in je bijdrage zet Clown smiley Clown smiley ).

Maar goed, alle gekheid op een stokje. Ik vind dit eigenlijk zelf ook wel een lastige. Da's ook wat ik eerder heb geprobeerd aan te geven. Stel je hebt allebei een hele goede reden om voorlopig niet te willen verhuizen.. dan zit er dus niet veel anders op dan te gaan latten tot de situatie anders wordt, zelfs al ben je er helemaal van overtuigd dat de relatie stand houdt, omdat je elkaar heel goed hebt leren kennen, de relatie wel degelijk is gebaseerd op de liefde die in de Bijbel staat gedefinieerd en je ook echt van plan bent om samen oud te worden, hoewel je op dat moment nog niet samen in één huis kunt gaan wonen.

Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen het dan daadwerkelijk volhouden om geen seks voor het huwelijk te hebben.... Zeker als die situatie nog wel een flink aantal jaren kan gaan duren, bijvoorbeeld omdat er sprake is van opgroeiende kinderen die nog wel een aantal jaren thuis wonen.

Om dan te trouwen terwijl je wel blijft latten vind ik persoonlijk ook een gekke gedachte. Aan de andere kant zijn er ook getrouwde stellen die niet alle dagen van de week/maand bij elkaar kunnen wonen. Denk aan vrouwen van mannen die bijv. schipper zijn, op booreilanden werken of in het leger zitten. Die mannen zijn soms ook maanden achtereen van huis.. dus in hoeverre kun je dat vergelijken met een lat-relatie waarbij een stel wel is getrouwd maar niet samenwoont..

Het zijn zomaar wat gedachten die bij mij opkomen. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:16
BerichtOnderwerp: Bin Laden

KATHY142 schreef:
Ja, je hebt gelijk het blijft lastig. De boeken van Primo Levi, Elie Wiesel e.v.a. heb ik ook gelezen. Er zit inderdaad een grootsheid van vergeven in, maar tegelijkertijd ook van niet kunnen en willen vergeten.
Dat is ook een reden waarom zij en anderen hun boeken hebben geschreven. Elie Wiesel stond niet voor niets aan de wieg van de Holocaust Herdenking en het Holocaust Museum in Amerika.
Herdenken en niet vergeten!!
Daar gaat het mij ook feitelijk om. Je kun het niet verzachten en dat heeft mijns inziens niets met bitterheid te maken. Want feiten blijven feiten.
Zonder vergeven, leeft een mens een leven met haat en bitterheid.
Haat eet een mens op van binnenuit. Dus vergeving is essentieel, hoe dan ook.
Maar vergeven is in deze situatie niet hetzelfde als "zand erover" en laten we het maar vergeten.
Dan zijn al die mensen voor niets gestorven!!
Het is verschrikkelijk dat jongeren tijdens de dodenherdenking antisemitische leuzen riepen. Maar dat is jammer genoeg niet een opzichzelf staand feit.
Het gebeurt met grote regelmaat in de vorm van spreekkoren tijdens voetbal, tijdens anti-Israël demonstraties en Joden die op straat lopen met een kippa krijgen antisemitische leuzen en de Hitlergroet naar hun hoofd geslingerd. Er is feitelijk niets veranderd aan de Jodenhaat, maar het heeft een ander gezicht gekregen.
Kijk alleen maar naar de president van Iran. Hij propagandeert de genocide van het Joodse volk en wil maar al te graag het werk van Hitler afmaken en daarbij ontkent hij de Holocaust.
Maar de man kan met een gerust hart deze strafbare uitspraken doen en is zelfs bij de VN een regelmatig uitgenodigde gast. En niet onbelangrijk, hij heeft een grote aanhang van mensen die er net zo over denken.
Daarom mag het niet vergeten worden!!

Dwalen jullie niet een beetje af? Niet dat er iets mis is met wat jullie zeggen, maar dit topic ging toch over de vraag of we blij mogen zijn dat Bin Laden is gedood... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:14
BerichtOnderwerp: eeuuhmm

DAVID923 schreef:
let wel dit is een voorganger...die het Woord bespot

@ lisa, om te kijken wat men denkt en wat voor vlees we in de kuip hebben. Ben ook benieuw hoe eventuele voorstanders dit Bijbels kunnen verdedigen.

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dit op grond van de Bijbel kan verdedigen. Een bezopen "voorganger" die inderdaad het woord bespot... Om van dat andere filmpje maar te zwijgen..

Tja er zullen vast wel meer gekke dingen op you tube staan, maar ik vind dit soort filmpjes niet thuis horen op dit forum. Ze zijn de moeite van een discussie niet waard in mijn ogen. Volgens mij zijn er ook wel andere, betere manieren om te ontdekken hoe mensen denken in plaats van het plaatsen van dit soort belachelijke you tube filmpjes... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:06
BerichtOnderwerp: Leven in de eindtijd

JHM495 schreef:
Hoi Henk, iedere christen die de Bijbel leest zal het eens zijn. Helaas houdt de mens er door dwaalleer nog wel eens rare gedachte op na.

Ook zij zaten er naast: http://web.me.com/lorenmadsen/endings/pick_a_year.html

Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat dit topic nu een beetje deze kant op gaat. De beginvraag van dit topic was of wij als christenen ons zorgen moeten maken over het feit dat we in de eindtijd leven. Dat er mensen zijn die voorspellingen doen over een datum vind ik eigenlijk niet eens echt relevant. Feit is dat Jezus op een goede dag terug komt. Feit is ook dat die dag steeds dichterbij komt, naarmate de tijd voortschrijd. Wat betekent dit voor jou? Maak je je hier wel eens zorgen over en zo ja waarom?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:26
BerichtOnderwerp: eeuuhmm

DAVID923 schreef:
Ik zeg verder niks, noem geen denominaties, quote geen Bijbel en noem geen namen......

Vraag alleen; Wat vinden jullie?

*

http://www.youtube.com/watch?v=Cs61g7_bYgM

http://www.youtube.com/watch?v=xCeVZ6e2T0E&feature=related

Ik heb beide links even kort bekeken... en met groeiende ergernis beide links ook vroegtijdig weer weg geklikt. Niet grappig en gewoon een manier van bespotten. Maar waar wil je eigenlijk naar toe met het plaatsen van dit topic? Dit is toch niet eens een discussie waard?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:18

MVV749 schreef:
Er vanuit gaande dat alles wat over hem is verteld op waarheid is berust:

Dan is dit een vorm van rechtvaardigheid die vaak genoeg in De Bijbel voorkomt. Oog voor oog, tand voor tand..... Kwaad mag niet ongestraft blijven.

Even de bergrede in Matheus 5 lezen MVV en wel in t bijzonder vers 38-45:

38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een oog voor een oog en een tand voor een tand.” 39 En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie iets van je vraagt, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.
43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel.

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 7 mei 2011, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:11

CHATULIEM619 schreef:
Het maakt wel degelijk wat uit Lisa, want afstammeling van Ismael zijn betekent ook dat de beloftes voor Ismaels nakomeling voor je gelden. God heeft immers Ismael beloofd dat Hij hem zou zegenen.

Klopt Chat. Ismael zou ook stamvader worden van een groot volk en 12 vorsten zullen van hem afstammen. Maar God zegt ook dat zijn verbond alleen voor Isaak geldt. Daarbij hebben we het dan wel over het oude verbond he....
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:05

MARTIN695 schreef:
Ik heb ooit geleert dat je van mastrubueren blind kan worden maar misschien ben ik van een andere planeet als jullie maar als GOD ons die gevoelens gegeven heeft die we alleen mogen gebruiken als we getrouwd zijn maar niet als we dat niet zijn waar moeten we die dan laten?????
Sjalom.
Martin

Ha ha ha, Martin. Nou degene die jou heeft geleerd dat je van masturberen blind kunt worden komt in ieder geval van een andere planeet:
Volgens de gezaghebbende studies van Alfred Kinsey en zijn team (V.S.), is het percentage volwassen mannen dat ooit eens gemasturbeerd heeft 92%; bij vrouwen ligt dat op 62%.

Bij mijnm weten is niet 92% van de mannen en 62% van de vrouwen blind....
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:01
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

MARTIN695 schreef:
Hallo Maureen

Ik vind gevoelens het mooiste wat er is want net wat Willemijn schrijft dat je alles kan beredeneren maar je gevoelens nooit en dat vind ik juist heerlijk.
Slalom.
Martin

Da's niet helemaal waar Martin. Hoe je je voelt kunt je wel degelijk beredeneren. Sterker nog, in de psychologie is aangetoond dat de wijze waarop iemand zich voelt sterk wordt beïnvloed door hoe die persoon denkt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 11:58
BerichtOnderwerp: word of faith ketterij in ander jasje?

DAVID923 schreef:
nou chat, ik kan er geen vinden. En ben het ook niet echt eens met de arminiaanse kijk op Gods voorzienigheid en vrije wil, dus zit ik soms zeer geïrriteerd naar een preek te luisteren en gefrusteerd naar de opwekkingsliederen te luisteren. Al mis ik soms wel de passie en warmte van die denominatie.

Wat de Calvijnse leer betreft: ik heb problemen met het feit dat het in de Calvijnse kerken niet mogelijk is om je te laten dopen door onderdompeling. Maar goed, da's een hele andere discussie die we elders op het forum al hebben gevoerd.

Ik vind het erg jammer voor jou dat je zo gefrustreerd raakt van opwekkingsliederen David. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Want er zijn heel veel mooie opwekkingsliederen, net zoals dat er ook prachtige psalmen en gezangen zijn.

Weet je David, het gaat niet om het lied, om de tekst of om de melodie. Zolang je zingt, recht uit je hart, om God te prijzen, te verheerlijken en te aanbidden doet het er niet toe of er een opwekkingslied of een lied uit het liedboek wordt gezongen. Het gaat erom dat het voor God is, dat Hij op de eerste plaats staat.

Misschien moet je wel proberen om wat minder gefrustreerd naar de dingen te kijken en te luisteren, zodat je een wat bredere blik krijgt. Als ik naar jou bijdragen kijk denk je teveel in hokjes, te zwart/wit. Het is overduidelijk dat jij de Calvijnse leer aanhangt en dat jij je meer thuis voelt in de refo-hoek dan in de evangelische hoek. Niets mis mee, maar spreek niet zo negatief over andere kerken simpelweg omdat jij het daar niet mee eens bent. Mensen zijn immers niet voor niets verschillend geschapen en hebben niet voor niets een verschillende geloofsbeleving. Dat dit zich uit in een voorkeur voor opwekkingsliederen of voor andere liederen doet er helemaal niet toe, want dat is niet waar het in de kern om gaat. Waar het om gaat is dat God verheerlijkt, aanbeden, geprezen en uiteraard ook gehoorzaamd wordt. Waar het om gaat is dat er binnen de kerk een goede inhoudelijke, Bijbelgetrouwe verkondiging van het Woord van God is, bij voorkeur op een manier die voor iedereen te begrijpen is en die mensen aanspreekt zodat zij worden geraakt en verder kunnen groeien in het geloof.

Maar goed, we dwalen een beetje af van dit topic op deze manier. Want uiteindelijk gaat het hier niet zozeer om jou (of mijn) mening over Calvinistische kerken of evangelische kerken. Volgens mij heb je dit topic gestart om een discussie te voeren over de word of faith beweging. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er al meer mensen naar die links over de kritiek op de word of faith beweging hebben gekeken. Zal beide delen hieronder nog even plaatsen, dan kunnen we weer back on topic:

Part one:
http://www.youtube.com/watch?v=Hc1B5scjjVQ&feature=related
Part two:
http://www.youtube.com/watch?v=Y7wujzSpPZo&feature=related
Beide filmpjes duren ca. 10 minuten per keer.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 11:35

JHM495 schreef:
Ja dat klinkt tegenstrijdig, maar het is uit persoonlijke overweging / motivatie. Dat had ik er wel even bij kunnen vermelden. Als ik nu wacht tot het huwelijk is de kans minder groot dat ik weer de 'fout' in ga. Als je na een maand denkt, ja dit is haar echt, je hebt gemeenschap en x maanden later blijkt dat toch niet zo te zijn ben je geen stap verder dan dat je eerder deed. Als je daarentegen wacht tot je wettelijk getrouwd bent zal er een langere periode overheen gaan, en is het dus voor mij persoonlijk beter.

*edit, met dopen, voorlopig nog wel even. Ik wil me laten dopen voor ik ga trouwen. Ik ben als kind wel gedoopt, maar nooit bewust. Ik ben nu nog steeds zoekende / lerende. Vandaar wil ik eerst heel de Bijbel gelezen hebben, veel vragen beantwoord en dan is het tijd om me bewust te laten dopen.

Goed verwoord JHM. En inderdaad, na een maand kun je onmogelijk zeker weten of de relatie stand zal houden. Dan ken je elkaar immers nog amper en ben je hooguit smoorverliefd. Ik vind het dan ook knap dat jij je hebt voorgenomen om het in de toekomst anders aan te pakken en hoop dat je standvastig zult zijn in deze beslissing. Enne.. nog even naar aanleiding van jou eerdere bijdrage waarin je het volgende opmerkte:

Zelf ben ik hier helaas te laat achter gekomen, mede omdat ik de Bijbel niet las. Dus als na mijn zonde mij de ware nog gegund is door God zal ik pas gemeenschap met haar hebben nadat ik mij bewust opnieuw heb laten dopen en getrouwd ben.

Na zonde is vergeving mogelijk he. Lachende smiley Dus ga er maar van uit dat die ware jou wel degelijk gegund is door God, want ook voor jou heeft God het goede, volmaakte en volkomene op het oog. Succes op je verdere zoektocht. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 44 Volgende
Pagina 11 van 44