Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:51
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Psalm 139 hè! Wat een groot God hebben we toch. Hij is ons vanavond zo enorm aan het gebruiken! Ik benoem dat altijd als dat God boven aan de touwtjes trekt. Gaaf hè? |
Beetje eng ook wel eigenlijk. Gelukkig kent Hij me en weet wat ik nodig heb. Soms loopt mn leven zo heel anders dan ik gedacht had. En als Hij nu aan de touwtjes aan het trekken is.....Hopenlijk ben ik voorlopig vrij van nog meer verdriet, er kan echt niets meer bij hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:45
|
|
|
Laatst aangepast door
|
LOES550
|
op vrijdag 10 september 2010, 23:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:43
|
|
|
wat lief van je dit lied hoort bij mij, werd gezongen door een grote groep gemeenteleden die altijd voor me klaar staan met mijn doopdienst. Nog meer "toevalligheden" vanavond? Het houdt niet op. Gek hè liefs Loes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:30
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Blijf je heel stevig aan God vasthouden, Imke!!!
Ik heb zelf geen ervaring met scheiden na getrouwd te zijn geweest. Wel ben ik 2x verloofd geweest (had de 2e keer mijn trouwjurk al gekocht) en verder dan dat zijn we toen niet gekomen.
Ik weet niet of dat dezelfde gevoelens geeft als bij een scheiding. Wel weet ik dat het erg moeilijk was. Juist omdat alles omtrent de bruiloften afgezegd moest worden.
Ook weet ik dat God niet zo hard oordeelt als dat mensen doen, Hij huilt mee! Ik heb toen veel houvast gehad aan het gedicht "voetstappen in het zand" maar ook aan Psalm 139
Ik wil iedereen ooit een scheiding mee heeft moeten maken of die misschien nu in het proces zitten, heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen.
Liefs, José |
Wat mooi gezegt door jullie: God huilt mee
Ik ben er stil van. Ik kende die uitspraak niet. Dat voelt echt heel erg getroost. Die warme arm om me heen had ik net nodig. dank jullie luisterde net nog naar ps 139 van Rebecca st.James. Ook "toevallig"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:06
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Na weken voor niets wachten (door mn eigen fout) kwam zojuist eindelijk de stapel papieren binnen waarmee we eindelijk weer verder kunnen met de voorbereidingen voor de bouw van ons nieuwe huis |
Heerlijk voor jullie. En....hele leuke afleiding. Veel plezier ermee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:05
|
|
|
samen met mn dochter en haar vriend op de hei gaan wandelen met haar hondje. Plotseling regen. Daar zaten we tussen de bloeiende hei onder mijn jas als tent. Zo knus en gezellig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:00
|
|
|
Het is teveel om op jullie allemaal appart te reageren. Wat fijn dat jullie met me mee willen denken.
de Heilige Geest! pff daar had ik niet meer aan gedacht. Wat is het geloof toch ingewikkeld. Natuurlijk woont Hij in mij. Ik heb mn hart allang voor Hem geopend. Soms is Hij even op vakantie denk ik wel eens. Maar nu ben ik geheel gevuld en vind ik troost, warmte en kracht bij Hem. Ik zie het vaak nog niet als drie maar als één, God.
Het is bemoedigend om te lezen dat jullie tegen dezelfde onzekerheden en moeilijkheden aan lopen als ik. Zo langzaam aan vorm ik mn eigen mening wat dit betreft. de kerk waar ik zit is zo klein dat er nauwelijks iets spannends gebeurd of het moet de startzondag zijn..... Allemaal trouwe kerkgangers, getrouwd, kindertjes. Of ja toch ook wel gescheiden maar alleen. Van uitspattingen of onzekerheden hoor je niets. Ook op de bijbelkring niet. Is dat bij jullie ook? Mensen praten niet openlijk over hun eigen onzekerheden met God. Tenminste niet bij mij in de kerk. Loes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 12:01
Onderwerp: Aanrader voor mensen met huwelijksproblemen of relatie...
|
|
|
[quote=SJOUKE879]@LOES
Mooi voorbeeld. Had ik maar een zendertje dat Godgeluidsgolven kon opvangen en omzette in voor mij begrijpelijke taal. Leven "voor" Jezus gaat me makkelijker af dan "met" Jezus. Ik bid en bid en bid, maar kan Hem maar niet horen (via mensen?) of zien (in kleine dingen?). Gods wonderen zie ik wel elke dag om me heen, Maar geen tekenen van herkenning waar ik kracht of antwoord op mn vragen van krijg. Ik voel wel dat Hij dicht bij me is en die troost geeft veel warmte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:38
|
|
|
RENSKE067 schreef: | ben ik helemaal met je eens |
Wat erg zeg dat je dat eerst wilt uitproberen en dan iemand aan de kant zet als het tegenvalt! Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:35
|
|
|
Moeilijk hoor al die verschillende meningen. En bij iedereen vind ik wel dingen waar ik het ook mee eens ben. Soms kan ik jaloers zijn op mensen die met het geloof en bijbehorende regels zijn opgegroeid. Dan is er geen discussie. Zo zijn de regels en zo wordt er geleeft. Nu voel ik me erg wiebelig en probeer ergens iets te vinden wat ik wellicht in de ogen van God niet helemaal goed heb gedaan. Niemand is volmaakt natuurlijk. Maar ik vind het wel heel lastig om als enige gelovige in de familie te leven naar de normen en waarden van de bijbel. Eerst was het heel normaal om in een relatie elkaar goed te leren kennen op alle fronten dus ook op sexueel gebied. Nee, we zijn geen feestbeesten natuurlijk alleen als er serieuze bedoelingen zijn. Maar het was niet zo"n ramp als je met elkaar naar bed bent geweest en het gaat uit. Nu God bij me is voelt het totaal anders. Of ik gefaald heb tegenover God. Dat ik mn beloftes die ik bij mn belijdenis/doop heb afgelegt niet waar heb kunnen maken.
Laatst aangepast door
|
LOES550
|
op vrijdag 10 september 2010, 12:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:20
Onderwerp: Aanrader voor mensen met huwelijksproblemen of relatie...
|
|
|
Ik heb zelf nog niet zo lang geleden een relatie gehad, daar is onverwachts een einde aan gemaakt, door haar. Ik had graag verder willen gaan met haar. Maar ze kon het niet, ook omdat ik toch anders in het leven sta, waarvan anders zouden zeggen: apart in het leven sta. Zij had een kleine meid waar ik zo goed mee kon, een meisje van 7 jaar. En elke avond dat ik daar kwam ging ze bij me op bank zitten, keken we samen tv, en als ze op bed lag, kwam mijn ex vriendin naast me zitten en lag met haar hoofd op mijn schoot. Kijk ik kan zeggen, ik heb een stukje paradijs ervaren toen, ondanks de strijd die er wel eens was bij mijn ex vriendin thuis, ik was op dat moment een gezegende man. Ondanks de strijd bij haar thuis voelde mijn leven erg compleet. Het strijden ging ons gemakkelijker af dan wanneer je alleen als vrijgezelzijnde in het levens strijd staat. Is een heel groot verschil. De laatste weken nadat het uit was tussen haar en mij gaat het niet zo gezegend. Van de ene klappen naar de ander. En dan ervaar je toch dat je wat meer moeite moet doen om die strijd samen met Hem te doorstaan.
Maar goed, dat waren dus mijn ervaringen, zo ongeveer. Misschien zie ik er wel verkeerd tegen aan, maar ja. Ik ben ook maar een mens van vlees en bloed en met zijn eigen fouten.
Sjouke[/quote]
Ik snap precies wat je bedoelt. Ik vind het heel moeilijk om nu weer alleen verder te gaan want in mn hart wil ik alleen maar bij hem zijn. Alles wil ik alleen met hem doen. Maar ja de realiteit is idd anders. We moeten verder gaan. Na elke nacht komt er weer een dag die "zinvol" ingevuld moet worden. En zeker al die schijnbaar gewone dingen, tegen elkaar aan zitten en samen tv kijken of puzzelen of boodschappen doen of..... Maar kom op we moeten onze schouders er onder zetten. En afleiding zoeken....pfff vermoeiend he als je je eigenlijk de hele dag wilt verstoppen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 00:22
|
|
|
Ik denk veel na over dit onderwerp de laatste tijd. Ik was er van overtuigt dat als je samen besluit voor altijd bij elkaar te blijven en in de toekomst samen verder gaat, trouwen wonen, huisje boompje beestje, God je ziet als paar. wat is het verschil? Alleen een trouwboekje dacht ik. Toen bleek dat we meer dan 200% voor elkaar gingen hebben we ook samen het bed gedeeld. Het voelde goed. Samen hebben we er voor gebeden. Want soms moet je gewoon wachten om samen te kunnen wonen in één huis, vooral met kinderen.
Van de ene op de andere dag is mijn toekomst totaal anders geworden. Weg a.s. man, weg huwelijk. Nu denk ik er toch iets anders over. Veel discussies gehad met mn a.s stiefdochter. Zij was er van overtuigt dat je niet met elkaar mag slapen voor het huwelijk. En ik moet haar nu gelijk geven. God heeft niet voor niets die regels gegeven aan de mens. Het voelt gewoon niet goed. Ik voel me gebruikt en aan de kant gezet. En ik ben weer alleen. Maar wel met een hele ervaring rijker. Ik zal me niet weer aan een man geven voor dat we getrouwd zijn. Tuurlijk zal dat moeilijk zijn, ik ben ook niet van steen. Maar dat is velen malen beter dan wat ik nu heb gedaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 12:39
Onderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Bijbellezen, hoe pak je dat aan?
Laatst hoorde ik op Bijbelkring voor het eerst over de SOLVAT-methode. Misschien bestond er al wel zoiets? Sommige traditionele kerken lopen wat achter. Dit is een manier, om het bijbellezen spannender én zinvoller maakt. De HGJB (Jeugdbond PKN GB) heeft zich hiermee beziggehouden. Het kan een manier zijn, om de Bijbel dichterbij te brengen. Hierdoor kan het Woord meer voor je gaan leven, waardoor het persoonlijker wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk wel, dat het meer discipline vraagt. Maar vraagt bijbellezen dat sowieso niet?
Via de volgende link, kun je er meer over lezen
http://www.hgjb.nl/voor-jou/themas/hoe-geloof-ik/bijbellezen-hoe-pak-je-dat-aan-124.html
Als je de hele Bijbel op deze manier wilt lezen, ben je wel langer bezig. |
Deze methode van bijbellezen heb ik geleerd bij de Wittenberg in Zeist. Ik wist niet dat het ook een naam had. Het was een korte cursus: meditatief bijbellezen. Ik heb er heel veel aan gehad en er ging een wereld voor me open. Ik ging de teksten die we doornamen op een heel andere manier zien. Ook al kost het veel tijd, het is zeker de moeite waard om op die manier in de bijbel te lezen. Voor mij wordt "gewoon" bijbellezen nu meer ervaren als een verhaaltje lezen. Op de andere manier (met bidden, lezen, spitten, kouwen, herlezen...) landt God letterlijk in mij. Gedurende de dag merk ik vaak dat ik de woorden met me mee draag en ze "tegen kom". Moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 10:43
Onderwerp: INTIMITEIT MET GOD...
|
|
|
EVA685 schreef: | Dat wordt ook op de Alphacursus gedaan. |
oh, ik dacht dat dat gewoon was om elkaar wat beter te leren kennen. Ik vond het wel altijd heel gezellig om zo de avond te beginnen. Lekker ontspannend. Dan praatte het later wat makkelijker om sommige moeilijke dingen met elkaar te kunnen delen. Voor mij waren alle cursisten onbekenden. De sfeer werd gelijk heel gezellig met al die grote pannen op tafel. Ik heb de alpha cursus bij het leger des heils gevolgd nav een advertentie in de krant. Ik was toen nog niet aangesloten bij een kerk. Dit was voor mij een hele lage drempel, zonder verplichtingen. Het maakte bij mij heel wat los en daarna wilde ik alleen nog maar meer horen en lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 10:31
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
hahaha heerlijk he die kinderen. Ik geniet mee met jullie hoor, dus blijven schrijven hè
schiet me net iets te binnen van de tijd dat ik overblijfjuf was in groep 1/2:
ik kon niet praten en moest fluisteren. De juf legde uit dat ik mn stem kwijt was. Een jongetje sprong gelijk van zn stoel en dook onder zn tafel: "dan moeten we hem gaan zoeken juf!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 14:42
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
moet nu toch echt iets gaan doen.. .....schoonmaken bluh
Waar zijn ze gebleven?????? Cross moeten we spoorloos niet bellen of vermist
Laatst aangepast door
|
LOES550
|
op dinsdag 7 september 2010, 14:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 14:32
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
verdienen ze niet een eigen forum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 14:29
|
|
|
We gaan een handtekeningen actie starten, dit kan toch niet?[/quote]
billy ken ik niet maar cross wel! Nou ik doe ook mee hoor zet mn naam er maar bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 14:19
Onderwerp: Vertier ende jolijt in de chatbox
|
|
|
Zoiets bijv: 18.00 - 19.00 serieuze gesprekken 19.00 - 20.00 de grappenmakers 20.00 - 21.00 diepgravende conversatie 21.00 - 22.00 ietwat lichtere thema's met af en toe een kwinkslag 22.00 - 23.00 Candlelight met sjokoladestem van.... ? 23.00 - 06.00 Nazorg
kom eigenlijk nooit op bezoek, maar nu! mmmmm van 10 tot 11 lijkt me best geschikt met sjokoladestem. Ik ben gek op chocola. En dan nazorg toe. Geweldig toch wat wil je nu nog meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 14:02
|
|
|
Cross kon geen afscheid nemen Loes[/quote]
hij was hier al zo lang!
zal stil worden nu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 13:38
|
|
|
[quote=ERIKA129]Ik wil een laken zakdoek is te klein crossie weg
zomaar zonder afscheid te nemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 23:33
Onderwerp: Kinderdijk, Biesbosch, Rotterdam, of andere activiteiten
|
|
|
HERMAN388 schreef: | JA NATUURLIJK
knal idee die fluisterboot ik heb daar ook meegevaren, hartstikke leuk
BOEKEN katja
ergens in de herfstvakantie?
ik doe mee
Herman |
Goh het leeft nog?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 02:02
Onderwerp: Beantwoorden van mailtjes
|
|
|
CARIN303 schreef: | Weet je waar ik nou zo van baal? Van het percentage beantwoorde mail, tjonge, het maakt dat ik het een sport vind om deze zo hoog mogelijk te houden en waarom? Het geeft immers geen trouw beeld van hoe je bent in het echt? In het echt praat ik ook wel terug hoor , wil echt niet altijd het laatste woord hebben ( maar wel graag ) |
haha ja dat had ik nou ook met die percentage. Maar omdat ik me weer opnieuw heb aangemeld krijg ik ook al die tip mail van cm. Dat brengt het percentage weer behoorlijk omlaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 13:07
|
|
|
de ZON!!!!!
Heerlijk kan eindelijk de was weer eens buiten hangen.
T is eigenlijk best triest dat dit het hoogtepunt van mijn dag is haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 12:58
Onderwerp: Verlangen bidt altijd...
|
|
|
[quote=MIEKE364]
Dank je voor je mooie woorden. Het blijft toch wel heel moeilijk om je leven in Zijn handen te leggen. Want als ik denk dat God mij dingen op mn pad brengt en ook weer dingen afneemt, dan hoor ik ook dat God ons een eigen mening heeft gegeven. Dat mensen ook dingen moeten ondernemen en dat je niet alles vann God moet laten afhangen. Toen ik aan het begin van mijn geloofsovertuiging was, geloofde ik werkelijk als een kind. Echt overtuigt van alle kracht die van God afkomstig is. Nu ik zoveel gelezen, geleerd en meer verdieping heb twijfel ik veel meer en wordt alles zo ingewikkelt en moeilijk. Soms verlang ik terug naar die warmte van 8 jaar geleden. Niet denken alleen voelen en ervaren. Nu lopen de teksten uit de bijbel door mn hoofd heen en twijfel aan mezelf. Het voelt als ondankbaar om nog meer van God te vragen dan ik al gekregen heb. Ook al voel ik me ellendig. Dan lijkt t of ik t verdient heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 augustus 2010, 23:06
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
[quote=JONATHAN890]
er was een lijstje , maar onduidelijk is of deze allemaal meegaan
jonathan 890 willie400 carin303 suzanne475 marieke 897 tessybear 731 grace 585 anita324
mary052 misschien
loes550 onder voorbehoud
t ligt eraan hoeveel de kosten worden.
|
|
Naar boven |
|
|