Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:12
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Baby- visjes ontdekt in m'n vijver. |
Net wezen vissen met mijn kids...... ook een paar baby-visjes gevangen maar ook lekker grote dikke brasem. 't was er heerlijk weer voor.
Echt van genoten.
Nu de bbq aan en lekker kippepootjes grillen.
lekkere salade klaarmaken en genieten van het leven !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:10
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
PIETER649 schreef: | kun je ook in percentage weergeven hoe hoog het percentage zinvol of onbenullig is? |
@ Pieter en Annette ......Als jullie samen worden geteld staan jullie ook in het lijstje
ha...dan sta ik op de eerste plaats !
@Mario.... zoek iemand uit de top 2....en jij bent de winnaar !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 15:47
Onderwerp: "Maak van predikanten en muzikanten geen goden"
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Thanx! Goed en mooi om te lezen.
Keith's texten zijn sterk. Ik heb nog een lp van em staan, maar helaas is mijn pick-up aan gruzelementen.
GrZing! |
gelukkig staat er heel veel op Youtube.
Ik heb 2 dubbel CD's van hem. Heerlijk soms op zondag aanzetten. Doordeweeks is het meer de wat hardere muziek, dan dus geen Keith Green
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 12:55
|
|
|
Zomaar wat nummers van Keith Green
http://www.youtube.com/watch?v=JQ3lvN4tQmY&feature=search
http://www.youtube.com/watch?v=FbzJYqj2xC4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mD2PJ0xbAdY&feature=search
http://www.youtube.com/watch?v=IMUQEI0CLQM&feature=related
En een recensie van de biografie door zijn vrouw Melody geschreven
Beschrijving: KEITH GREEN No Compromise
Het radicale leven van een legendarisch zanger
Radicaal. Zo was Keith Green. Van deze jonge zanger gaat zoveel invloed uit, dat hij nu nog spreekt... zoveel jaar na zijn dood bij een vliegtuigongeluk in 1982. Als een profeet streed hij voor echt geloof in Jezus Christus. Sommigen ergerden zich aan hem. Anderen liepen met hem weg, zijn Meester achterna.
Een absolute aanrader, een boek dat je in een adem uitleest. Verbazingwekkend hoe een zoekend iemand zo radicaal een andere weg in slaat.
Keith Green was een muzikaal talent, dat als kind al plaatopnamen maakte. Maar in zijn tienerjaren brak zijn naam niet door naar het grote publiek, hoe hij zich daarvoor ook inspande. Meer nog dan naar landelijke roem zocht Keith naar echtheid, naar iets diepers dan de buitenkant. Het was de tijd van de hippies, begin jaren '70. Alle jonge mensen leken op zoek te zijn en te experimenteren met allerlei drugs en samenlevingsvormen. . .
TROUWEN Hoezeer hij uiterlijk ook een kind van de hippie-tijd was, innerlijk was hij totaal anders. Dat bleek toen hij ging samenwonen met zijn joodse vriendin Melody. In plaats van de populaire los-vast-verhouding aan te gaan, stelde hij haar voor met hem te trouwen. Want de relatie tussen een man en een vrouw moest er een van totale toewijding zijn, vond hij. En ze trouwden.
ALLES OF NIETS Die toewijding kenmerkte ook zijn zoeken naar echtheid. Omdat hij met niets minder genoegen nam dan de waarheid, knapte hij telkens af op de vele filosofieen waarin hij meende een antwoord te vinden op zijn diepe vragen. Ook het georganiseerde christendom stond hem tegen. Maar met Jezus had hij iets. En hij ontmoette telkens meer mensen die een diepe relatie met Jezus leken te hebben. Dat gaf hem en Melody de hoop dat ze eindelijk zouden vinden wat ze hartstochtelijk zochten. En ze vonden het. Jezus werd reeel voor hen, en ze wijdden zich aan hem toe. Keith deed dat op de alles-of-niets-manier, die hem zo kenmerkte.
UIT DE KREUKELS Hij opende zijn hart voor mensen die vastgelopen waren. Als het nodig was, nam hij ze ook op in huis. Binnen korte tijd hadden Keith en Melody de leiding over een groot gezin van mensen die uit de kreukels moesten komen. En in deze gemeenschap leefde Keith een radicaal soort christen-zijn voor, met vallen en opstaan, met verdriet en humor.
WEGGEVEN Inmiddels was Keith's muziek-carriere aardig op gang gekomen. Hij begon vooral naam te maken in de wereld van de christelijke muziek. Ook daar bleek weer wat voor een radicale christen Keith was. Hij zag zijn muziek niet als een manier om roem te verwerven en geld te verdienen, maar om God en de mensen te dienen. Zo besloot hij eens LP's weg te geven, in plaats van ze te verkopen. Hij zou aan dit principe vasthouden, door later zijn platen gratis te sturen aan mensen die er geen geld voor hadden.
PROFETISCHE STEM Tijdens grote en kleinere bijeenkomsten riep Keith mensen door heel Amerika op zich radicaal aan de Heer Jezus toe te wijden. Geleidelijk bleek dat deze jongeman een profetische stem was. Bij zijn optredens kwamen mensen tot het besef dat ze voor God verloren waren, en uitten dit vaak onder heftige emoties. Het waren regelrecht opwekkingen of revivals. Dat zijn bediening een bepaalde roem met zich meebracht, beangstigde hem. Hij zag de aanbidding in de ogen van de mensen ... en trok zich van hen terug. Hij wilde geen ster zijn, maar een dienaar van God.
VLIEGTUIGONGELUK Keith en Melody waren - met hun eigen kinderen en de grote leefgemeenschap van andere mensen - op een grote, eenzame boerderij in Texas gaan wonen. Daar beschikten ze over een start- en landingsbaan voor kleine vliegtuigen. Toen Keith met een bevriende familie en twee van zijn kinderen een rondvluchtje maakte, stortte het vliegtuigje neer. Alle inzittenden kwamen om. Het was 1982. Melody Green bleef alleen achter, met haar dochtertje Bethany en een kindje dat nog niet geboren was. Haar Keith was slechts 28 jaar geworden. Maar wat had zijn korte leven veel teweeggebracht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:31
Onderwerp: 't klopt
|
|
|
't Klopt
Als je naar je hart luistert weet je het, dan klopt je leven t Mooiste is dit te delen en aan iemand te mogen geven
©
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op vrijdag 20 augustus 2010, 23:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:37
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat zijn toch die mensen, die onmisbaar zijn in onze maatschappij?!
Laat ze lekker aan het woord, zou ik zeggen. 't Is hun vak om te praten en te schrijven. |
oh ja....er daagt mij weer iets....dat waren inderdaad die mensen die aan het woord waren en wij onze mond moesten houden...
Laten we dan maar stil zijn en luisteren naar hun gepraat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:17
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het lijkt hier trouwens opreens wel op eens een forum voor leerkrachten |
leerkrachten.....wat zijn dat ook alweer. die mensen toch die mijn kinderen iets bijbrengen? waar ik geen tijd voor heb?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:16
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Nou, dan ook even een reactie van mij hoewel ik niet meega. Ten eerste; ik vind het fantastisch dat jullie dit gaan doen! k Zou willen dat heel Nederland op de knieën ging en met vasten en bidden God ging zoeken!
Vanuit mijn ervaring met vasten en bidden: bij echt (en langdurig) vasten kun je geestelijke strijd gaan ervaren en dan is het belangrijk dat je weet hoe je hiermee moet omgaan. Maar ik begreep dat jullie niet 'volkomen gaan vasten', maar het vooral sober houden. Dat lijkt mij een goede zaak. En ws zal het dan wel loslopen allemaal.
Oké; ik vind ongevraagd advies geven altijd heel brutaal maar ik denk dat jullie het wel kunnen waarderen:
Als het je lukt is het raadzaam om een paar dagen voor dit weekend al te beginnen met 'vasten/sober leven'. Zo ben je er aan al aan gewend als jullie bij elkaar komen en het verminderd de eventuele stress tijdens het weekend. Ga ook voor die tijd in gebed om Gods leiding te vragen en Hem te vragen jou te helpen jouw persoonlijk doel voor deze tijd vast te stellen. En: schrijf alles op! Je vragen aan God, de gebedsverhoring, bijzondere dingen die je meemaakt, bijbelteksten die je aanspreken. En als je tijd hebt: lees een goed boek over vasten of over het (samen) zoeken van God!
Allemaal alvast een hele gezegende tijd gewenst!
GrZing! |
Dank je wel voor je ongevraagd advies !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:14
|
|
|
(ik las vandaag dit stukje over/van Keith Green. Zijn biografie heb ik ook gelezen, wat een bijzondere man was dit. Ook goed om dit weer van hem te lezen.....nee hij is geen God, maar wel een persoon die zoveel opzij zette voor zijn Heiland)
Zijn muziek inspireerde een hele generatie. Hij reisde de hele wereld over om als zingende evangelist achter zijn piano te kruipen. Hij stierf in het harnas. Vandaag de dag worden zijn nummers als 'create in me a clean hart' nog altijd gezongen in kerken over de hele wereld. In een tijd waar muziek een steeds grotere rol speelt in kerken is Keith Green's boodschap over 'aanbiddingsleiders' en 'sprekers' misschien nog actueler dan toen hij deze boodschap getiteld: 'So you wanne be a rockstar?' bracht.
"Veel mensen vragen me hoe ze een bediening in muziek kunnen beginnen. Tijdens concerten krijg ik hier talloze vragen over, en ik ontvang veel brieven en telefoontjes van mensen die zich geroepen voelen voor een bediening in aanbiddingsmuziek. Op een dag vroeg ik mij af hoe het kon dat zo weinig mensen mij vragen hoe ze zendeling kunnen worden, of straatprediker. Het lijkt erop dat iedereen het comfort van het podium verlangt, in plaats van de onzekerheid van het zendingsveld, de straten van de getto of het leven dat de Heer gebruikt in kleine dingen in iemands eigen dorp."
"Mijn antwoord op hun vragen is bijna altijd hetzelfde. 'Zou je bereid zijn om nooit meer muziek te spelen? Ben je bereid een 'nobody' te zijn? Zou je overal voor Christus heen willen gaan en alles voor Hem willen doen?' Meestal antwoorden mensen mij met een snelle 'ja!'. Ik vraag me dan af of ze begrijpen wat hun antwoord met zich meebrengt."
Keith Green: "Lieve familie in Jezus, waarom maken we afgoden van christelijke zangers en spekers? Velen veranderen vaak van glorieuze artiesten van de wereld, tot glorieuze christelijke artiesten. Dat is afgoderij! Ziet u dat niet? Het is zeker zo dat er veel mannen en vrouwen zijn die God gebruikt om de Geest van God aan te roepen door middel van muziek, en de ongelovigen aan te raken. Maar de satan wint het van ons wanneer we deze mensen verafgoden, hun handtekening willen hebben en stad en land afreizen om naar hun concerten te gaan. Ziet u niet dat u deze artiesten hier pijn mee doet? Ze zijn vaak wanhopig om te vertellen dat ze het niet verdienen om lof en eer te ontvangen, en vaak worden ze hierdoor alleen nog maar meer aanbeden."
Navolging "Vaak zoeken mensen te worden als hun favoriete gospelzanger of spreker, met dezelfde ijver die de Heer van ons vraagt om Hem na te volgen! Daarmee beledigen we de Geest van genade en proberen we een plek voor onszelf voor te bereiden, in plaats van een plek voor Jezus."
"Hoe kan het zijn dat niemand de zendelingen prijst die alles opgeven om te leven in armoede, die hun leven op het spel zetten? Hoe kan het dat niemand het over de gevangenispredikant heeft? Ik denk dat dit komt omdat ons geleerd is dat comfort ons doel en onze veiligheid is, en omdat we graag willen dat andere mensen ons mogen. Wie minder comfortabel leeft heeft minder vrienden en supporters. Gelooft u echt dat we in de laatste dagen leven? Waarom zouden we ons geld dan nog uitgeven aan gospel cd's en concerten in plaats van het geld te geven aan organisaties die geven aan de armen, aan zendelingen op het zendingsveld?"
"Stop ermee om van predikanten en christelijke muzikanten 'goden' te maken, en stop er mee te willen worden als hen. De Heer roept ons op ons kruis op te nemen en Hem te volgen. Mijn piano is niet mijn kruis. Het is een instrument. Ik zou nooit meer op mijn piano spelen als God zou willen dat ik een ander effectief instrument zou krijgen in mijn leven om Zijn Evangelie te brengen. Vraag God naar Zijn plan voor uw leven. De enige christelijke muzikant tegen wie God zal zeggen: 'Goed gedaan, mijn goede en getrouwe dienstknecht' is degene die in zijn leven getuigt van wat zijn teksten en liederen zeggen, en waarvan muziek het minst belangrijke is in zijn leven. Het vereren van de Ene die alle eer verdient is het hoogste doel! Laten we ons leven zonder twijfel geven aan de Koning!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:55
|
|
|
Zucht.....
@Chatuliem
Ik waardeer jouw inbreng. En ik weet dat er in een groeps gebeuren altijd dingen zijn, waar de een wel mee om kan gaan en een ander niet. Ik weet dat als je God echt toelaat in gebed en je open stelt voor zijn stem in je leven, je voor verrassende dingen kan komen staan. Daarom vind ik het heel wijs van je, dat hierover nadenkt, en dat je je advies daarin geeft.
Het is daarom ook heel raadzaam voor degenen die meegaan te bedenken dat we er met zijn allen voor zullen moeten bidden, dat we God Geest de ruimte geven, maar ook door Hem richting durven laten geven.
@alle anderen die hierop reageren ...... waardeer nou ook eens een anders mening. Ik vroeg Chatuliem bewust om ook zijn dingen te laten zeggen.
Reageer aub niet zo geprikkeld. Misschien gaat Chatuliem of iemand anders ook mee die anders is dan jij bent. Daar zullen we mee moeten omgaan. Misschien ben ik ook wel niet diegene die jullie denken, misschien ben jij het wel niet in anderen hun ogen.
Accepteer mekaar, accepteer mekaars mening, zoek oplossingen, bid met mekaar voor eenheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:45
Onderwerp: De Goed Test
|
|
|
ja....gelukkig is de mens die weet dat God zijn zoon voor ons naar de wereld heeft gezonden....voor mij ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:28
Onderwerp: Chatroom roddels.
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | de chatbox is een andere manier van praten .
forum is als vergadering, je brengt je mening in. chatbox is als... koffiepauze, je kletst wat met elkaar.
enne... dat gaat gewoon over, wat je die dag ff aan het doen bent. Koffiezetten bijvoorbeeld... Dat gaat dus alleen over de dingen die de aanwezige mensen zelf doen.
NIKS RODDEL!
het leuke van de chatbox is, dat je direct contact hebt, bij een mail moet je soms wachten... tot in de hemel... en bij een chatbox, lukt het contact zelfs a la minute |
Daarom chat ik ook vrij regelmatig met mensen hoor...heerlijk direct contact. Maar laatste tijd zit ik meer aan de foon.....nog beter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 17:26
Onderwerp: Niet mokken maar ( meegaan) wokken
|
|
|
Gift heeft mij gemaild dat hij gaat meemokken neee sorry wokken en als er iemand die wil meereizen dat kan .Hij komt in de buurt van Apeldoorn
Alvast fijn weekend
Gr. Gift
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:28
Onderwerp: Hoe gaan we om met de mens die alles beredeneren wil?
|
|
|
Niemand kan God bewijzen. In elk gesprek met een ongelovige kan je met van alles aankomen......maar mijn geloof bewijzen, dat kan ik niet. Ik hou van dergelijke gesprekken met mensen die wetenschappelijk alles willen verklaren, maar het uiteindelijk ook niet weten.
Ik heb het ooit eens zo proberen te vertellen.
Stel je hebt twee heel goede vrienden, beiden ken je hen al jaren, ze zijn getrouwd en verliefd. Je kan alles van je beide vrienden vertellen, wie ze zijn, waar ze vandaan komen, hoe ze denken, wat ze gedaan hebben, etc
maar de liefde tussen hen beiden kan je niet bewijzen, dat valt niet uit te leggen. Waarom die 2 liefde voor mekaar hebben.
God houdt van mij en ik hou van God. God heeft zijn liefde in mijn leven gegeven. Daar ben ik mega blij mee, zo trots dat .....God, schepper van alles, van mij houdt.
Nee dat kan ik niet bewijzen, dat kan ik niet uitleggen. Ik kan alleen maar van mijzelf zeggen dat ik de liefde van Jezus zo enorm voel in mijn leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:18
Onderwerp: Alleen voor mannen
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Ik heb geen strijkplank dus leg ik het onder het kussen zodat er een mooie plooi komt maar aan afwassen heb ik wel een hekel vandaar dat ik altijd brood eet maar de wc die doe ik wel altijd ant ja die moet wel schoonblijven . Sjalom Martin |
hm...ik weet zeker dat als ik mijn was onder mijn kussen leg.....het de volgende dag helemaal gekreukt bij ligt.
Altijd brood?? gossie....dat is niet leuk...ga uit eten, heb je helemaal geen afwas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:15
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dit is bericht 1200. (van mij) |
gefeliciteerd !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 21:53
Onderwerp: Alleen voor mannen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Mannen van CM.......
Wat vinden jullie het meest vervelenste karwei in huis? ( strijken, afwassen, wc schoonmaken etc. etc.)
VROUWEN MOGEN NIET REAGEREN |
hm.....ik heb nog al wat dingen liggen die eigenlijk echt moeten gebeuren, maar die dus blijven liggen, omdat ik er....... ....geen zin in heb.
Er hangt nog was om te strijken van mijn vakantie.....sorry al 10 dagen terug in nederland. Moet de deur van mijn schuur nog schilderen......al 2jr aan onderhoudsbeurt toe.
Soms ben ik gewoon zo....ik moet soms beginnen, maar als ik dan begin maak ik alles in een wervelwind af.
Echt een hekel aan iets heb ik niet, t is meer het beginnen ervan wat mij tegenhoudt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 21:50
Onderwerp: Beantwoorden van mailtjes
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ach, ik blijf standaard rond de 70% hangen... En dat terwijl ik over het algemeen toch netjes terug mail!
Het houd ergens op, je bent op een bepaald moment uitgepraat |
er zijn er die van geen ophouden weten, slecht voor het scoringspercentage denk ik dat de achterliggende gedachte is.....
hahahha...je moet wat doen om je percentage op 80% te houden dus 4 mails beantwoorden en dan pas stoppen met reageren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:48
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
MARIO216 schreef: | Net gezien op het journaal, vond het knap van die stier om in de tribunes te klimmen. |
te klimmen..???? Dat beest neemt de perfecte sprong...eerst op t randje van het eerste hek, en in een vloeiende beweging springt hij door..... ok....hij weegt maar >1ton en redt de tribune niet helemaal, maar hij haalt het met klimmen weer wel. Tja...en dan......pfff heftig hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:33
|
|
|
LEANNE226 schreef: | He bah,je geloofd de roddels dus Jonathan,valt me van je tegen. De chatbox biedt andere dingen dan het forum,je vindt er altijd een luisterend oor als je het nodig hebt.De mensen verwachten er 's avonds om 10 uur nog uitgebreide discussies terwijl de chat dan uit zn voegen barst......terwijl soms 's morgens om half 10 de gesprekken veel serieuzer zijn.En ja,er zijn mensen die er vele uren van de dag doorbrengen,daar hoeven wij niet laatdunkend over te doen,daar is vast een reden voor. Voor sommige mensen is het heel fijn te weten dat er iemand aan ze denkt zonder dat ze meepraten,vergeet ook de mensen niet die overdag niemand spreken en de mensen die ook wel eens "weltrusten,slaap lekker" willen horen........
De chatbox heeft een sociale functie,wie zich in dat sociale circuit niet prettig voelt kan zich op het forum in de diepere zaken des levens storten zoals de picknick,alle off topic onderwerpen,de bbq,etc |
ik snap dat zeker wat jij hier schrijft....ik geef ook alleen maar mijn eigen mening, waarom t voor mij niet iets is wat mij boeit. T Verbaast mij alleen maar dat er vaak berichten op t forum staan, dat er weer iets minder leuks is voorgevallen. Jammer dat dat gebeurt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:27
Onderwerp: Werkverslaving een onderschat probleem
|
|
|
ARIANNE566 schreef: | Hoi Jonathan,
Ik hoop dat je het volhoudt om minder tijd aan je werk te houden. En één tip vanuit eigen ervaring: let op signalen van je lichaam. Mijn lijf heeft een jaar lang allerlei signalen gegeven dat mijn werk en studie te zwaar werd. Variërend van een zwakke weerstand tot migraine en niet meer slapen. Je lichaam waarschuwt je! En Jonathan, niemand is onmisbaar. Ik ben vanaf april niet meer aan het werk en het bedrijf waar ik voor werk, bestaat nog steeds. Was overigens een enorme desilusie .
Ik herken heel veel in het stukje over workaholic en ben in april zover gekomen dat de werkverslaving mentaal, emotioneel en fysiek zijn tol geëist heeft. Een burnout op je 25ste. Vond het een hele prestatie in de negatieve betekenis. Alles wat ik wel bereikt heb, kan ik niet meer zien.
Ik ben gevlucht in mijn werk en studie en heel lang heb ik me daar bij prettig gevoeld. Vorig jaar zomer tijdens de vakantie realiseerde ik me dat ik dit niet vol ging houden. Dus met een frisse moed en een plan van aanpak hoe ik het vanaf september vorig jaar anders ging doen. Na 4 weken sloeg de stress al weer toe en verviel ik weer in mijn oude gedrag, omdat me dat "rust" in mijn hoofd gaf.
Het probleem bij mij bleek te bestaan aan uit een dwangmatige persoonlijkheid (moeten, moeten, moeten van jezelf!), grote onzekerheid met perfectionisme (als ik maar genoeg uren werk dan vinden ze me goed en aardig) en te weinig grenzen en controle vanuit mijn werkgever. Mijn baas had werkelijk geen idee hoeveel werk ik had liggen. Lag natuurlijk ook aan mezelf, want ik zei het ook gewoon niet hoeveel het was en dat het teveel was. Ik kan mezelf geen grenzen stellen.
Verandering van gedrag is onder bovenstaande dingen ontzettend moeilijk. Je zit vast in je oude gedrag weet dat het anders moet, maar je hebt werkelijk geen idee hoe, omdat je (on)bewust nog steeds op dezelfde manier denkt. Ik denk dat veel mensen eerst moeten crashen om jezelf ervan te overtuigen dat het echt van levensbelang is om te moeten veranderen. Ik had het nodig.
Vanaf volgende week ga ik een interventietraject in van 3 weken en daarna heb ik nog een jaar lang begeleiding. Met de hulp van allerlei deskundigen gaan ze zorgen dat ik straks mijn leven weer kan oppakken zonder werkverslaving en alles wat daar onder aan ten grondslag lag. Eindelijk heb ik het idee dat ik mijn gedrag kan veranderen en ik een gelukkiger leven kan gaan leiden. |
Ik hoop in ieder geval dat jij je draai weer gaat vinden in het werktracee. Zoek naar een balans in je leven. Jijzelf bent veel waardevoller dan het werk op zich.
Zoals je schrijft kom je er vaak pas achter dat je een workaholic bent geworden als het al te ver is.
Van een 10 jr terug herinner ik mij nog wel dat ik s nachts niet kon slapen, allerlei dingen gingen nog door mijn hoofd. dit moet ik nog regelen, dat had ik moeten doen, heb ik dat nou wel of niet gedaan? En maar malen door je hoofd .....
Wat mij geholpen heeft is een kladblokje naast mijn bed. dingen die mij te binnen schoot schreef ik op, draaide me om en ik sliep.
Perfectionisme is denk ik een grote oorzaak van het niet los kunnen laten, het aldoor maar in twijfel trekken of t wel goed gaat en is gegaan.
Toen een interim directeur een 7 jr geleden mij opeens bedrijfsleider van de service dienst maakte, iets wat ik eigenlijk niet wilde, maar ik had geen keus, gingen er knoppen om. en bij mij is het dan zo, dat als er een paar zijn omgegaan er geen weg meer terug is. Desinteresse slaat dan toe, opgefokt rond gaan lopen, met lood in je schoenen naar je werk toe. 10 maanden hield ik het vol.....en toen was ik weg, na het zoveelste conflikt met die interim-man was het genoeg.
Na 1,5 jr, belde de nieuwe directeur mij op, hij was de oude verkoopleider, kende mij goed, of ik terug wilde komen. Dat heb ik toen gedaan. Nu werk ik alweer 5jr in mijn oude funktie. En ik heb t heel goed naar mijn zin. In de tijd dat ik ergens anders werkte heb ik geleerd anders om te gaan met mijn perfectionisme, natuurlijk ben ik dat nog steeds, maar ik neem mijn werk niet meer mee naar huis. Als ik de deur achter mij dichttrek, soms wel eens om 5uur....een hele prestatie is dat soms....op tijd naar huis gaan...dan laat ik mijn werk daar ook achter. Mijn privé is mijn privé leven.
Morgen ga ik weer werken, maar vanavond is mijn avond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:12
Onderwerp: durf het nog niet
|
|
|
ANITA637 schreef: | hallo jonathan
Ik denk weet zeker dat je het niet tegen mijn hebt maar wens je alle kriebels die je maar krijgen kunt vlinders die vladeren gevoel in je buik hoop voor jou jonathan dat zij zich voor jou zich ontspruit Dat jullie mogen ervaren wat de liefde GOD kan doen , even niet bang voor gevaren maar wachtend op die ene zoen . blijf bidden en hopen , maar vertrouw bovenal op HEM Ik weet ook dat je luistert naar zijn stem Laat maar toe geloof dat het komt uit zijn hand. Hij wijst jou samen met iemand naar het beloofde land kan nog wel even doorgaan zo , maar wens je alle goeds GODS zegen nu voor wat jij voelt .
veel liefs anita |
eh....nee gaat niet over jou fladderen doen ze al hoor die vlinders ! En een zoen ...mmm.....t fladdert daardoor nog veel meer
en.......hoe alles is gelopen.... t lijkt idd wel of Hij er zijn draai aan heeft gegeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:09
|
|
|
Soms hè......heel soms......ben ik wel eens benieuwd wat er nou in de chatroom wel besproken wordt..
Wordt ik wel eens besproken? Welke mw wordt mij toebedeeld? Hoeveel kamelen is zij waard? Zou hij dat wel kunnen betalen? Zou mw A wel passen? Of toch mw B? Misschien valt hij wel helemaal niet op vrouwen?
Maar meestal....eigenlijk altijd interesseert mij die chatroom helemaal niets. Temeer omdat ik eigenlijk altijd alleen maar veel negatiefs lees op t forum. En als ik dan wel eens hoor van chat-room bezoekers wat er nou zo leuk aan zou zijn....dan heb ik te meer...zucht...ik ga
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zou het niet verstandig zijn het onder leiding van een dominee ofzo te doen? Iemand die wat meer afstand heeft van alles? |
Ik zie hier dus helemaal geen noodzaak in, maar ben benieuwd naar de reden van je advies.
Zelf draai ik al jaren in een groeigroep mee bij ons in de gemeente en heb dit ook enkele jaren geleid. Daar is toch ook geen dominee bij? We hebben wel altijd 1x per maand ondersteuningsavonden, maar die zijn vooral informatief bedoeld omtrent het onderwerp.
Maar ik hoor graag van je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 17:58
|
|
|
ANITA637 schreef: | Hallo allemaal
T is een mooi idee zou heel erg graag mee willen hoor maar weet niet of ik dan al hersteld ben en kan heb misscien nog wel een tip voor locatie misschien de betteld camping weet niet of er dan nog iets is te doen dan aan diensten etc Of de kroeze danne hier in twente mooie omgeving ook kijk maar eens googlen dus als jullie er nog niet uitzijn Ik kan niet veel besteden maar als het niet te duur is zou ik graag meegaan
weet niet waar ik me moet melden of hoe deze dingen gaan , maar als degene die dit opzet mij even kan mailen chatten misschien dat ik opok niet kan kan ik me dan nog afmelden en tot waneer ivm met bespreken van locatie ????
lieve groeten aan een ieder |
MARY052 schreef: | Ik weet niet waar het gaat gebeuren en of ik het thuis zou kunnen regelen maar het lijkt me wel heel cool om mee te gaan!
Mary |
@Anita & Mary..... hou het topic in de gaten en ik informeer verder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 22:18
|
|
|
CARIN303 schreef: | lijkt me heel fijn jonathan ik zal mee uitkijken voor evt. lokatie hoe groot mag de groep maximaal worden denk je jonathan??? bij deze meld ik me dus aan onder voorbehoud.
dus de lijst; jonathan 890 willie400 carin303 suzanne475 marieke 897 tessybear 731 grace 585 (ondervoorbehoud)
als ik nog iemand gemist heb,zet jezelf erbij. Engeltje smiley
we zijn benieuwd jonathan of t van de grond komt,animo is er dus wel suc6 Knipoog smiley |
zo....het is even geleden dat ik dit onderwerp startte, maar de intentie was er, en is er nog steeds. Achter de schermen ben ik wel even aan het zoeken naar een goede goedkope accommodatie. Maar voordat ik hier echt verder mee kan gaan zou ik graag wat duidelijkheid willen.
Het idee is dus als volgt. In het weekend van 6 of 20 november met een groep ergens heen gaan en tijd nemen voor God, de vorm kunnen we nog met z'n allen bespreken.
Graag van degene die al positief hier over waren een bevestiging. Carin liet mij weten het nog steeds leuk te vinden. Dus ik ben al met z'n tweeen... .......maar we willen er meer bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 21:10
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
1 korinthe 3 3 1 En ik, broeders, kon niet tot u spreken als tot geestelijke mensen, maar slechts als tot vleselijke, nog onmondigen in Christus. 2 Melk heb ik u gegeven, geen vast voedsel, want dat kondt gij nog niet verdragen. Ja, dat kunt gij ook nu [nog] niet, 3 want gij zijt nog vleselijk. Want als er onder u nijd en twist is, zijt gij dan niet vleselijk, en leeft gij niet als (onveranderde) mensen? 4 Want wanneer de een zegt: Ik ben van Paulus; en de ander: Ik van Apollos; zijt gij dan niet (onveranderde) mensen? 5 Wat is dan Apollos? Of wat is Paulus? Dienaren, door wie gij tot geloof gekomen zijt, en wel zoals de Here dit aan een ieder geschonken heeft. 6 Ik heb geplant, Apollos heeft begoten, maar God gaf de wasdom. 7 Daarom, noch wie plant, noch wie begiet, betekent iets, maar God, die de wasdom geeft. 8 Wie plant en wie begiet, staan gelijk; alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn eigen werk. 9 Want Gods medearbeiders zijn wij; Gods akker, Gods bouwwerk zijt gij. Fundament en gebouw 10 Naar de genade Gods, die mij gegeven is, heb ik als een kundig bouwmeester het fundament gelegd, waarop een ander voortbouwt. Maar ieder zie wel toe, hoe hij daarop bouwt. 11 Want een ander fundament, dan dat er ligt, namelijk Jezus Christus, kan niemand leggen. 12 Is er iemand, die op dit fundament bouwt met goud, zilver, kostbaar gesteente, hout, hooi, of stro, 13 ieders werk zal aan het licht komen. Want de dag zal het doen blijken, omdat hij met vuur verschijnt, en hoedanig ieders werk is, dat zal het vuur uitmaken. 14 Indien het werk, dat hij erop gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen, 15 maar indien iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden, doch hij zelf zal gered worden, maar als door vuur heen. 16 Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat de Geest Gods in u woont? 17 Zo iemand Gods tempel schendt, God zal hem schenden. Want de tempel Gods, en dat zijt gij, is heilig! 18 Laat niemand zichzelf misleiden! Indien iemand onder u meent wijs te zijn in deze tijd, hij worde dwaas, om wijs te worden. 19 Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God. Want er staat geschreven: Die de wijzen vangt in hun sluwheid; 20 en elders: De Here weet, dat de overleggingen der wijzen vruchteloos zijn. 21 Daarom, niemand beroeme zich op mensen; alles is immers het uwe: 22 hetzij Paulus, Apollos of Kefas, hetzij wereld, leven of dood, hetzij heden of toekomst, het is alles het uwe; 23 doch gij zijt van Christus, en Christus is van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 21:04
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
Het is precies zoals Willemijn schrijft.... en ook Pieter al aangaf.
De PKN is een samengeraapt buro bolwerk van allerlei gemeenten bij mekaar. Iedere gemeente bepaalt in grote lijnen waar ze zelf voor staan.
Wat de ene gemeente wel doet wil niet zeggen dat de andere dat ook doet.
Ik wil ook helemaal geen hallelujah verhaal prediken. Ben blij dat ik bij een PKN gemeente kerk die behoorlijk Bijbel getrouw is, God's woord als maatstaf hanteert, maar in tegenstelling tot een heel aantal PKN gemeente zeer veel ruimte geeft aan het werk van God's Heilige Geest. En genade is er alleen door zonde besef. Verlossing is er voor een ieder die inziet dat hij/zij faalt naar God's maatstaven en richtlijnen welke God geeft in Zijn woord en ons laat zien door Zijn Geest in ons leven.
Vanavond las ik dit hele topic voor het eerst eens door, en ik werd er soort van misselijk van wat een oordeel, wat een over een kam scheren er plaats vond. Bah......laat een ieder die oordeelt eens naar zijn eigen leven, zijn eigen bijdrage, zijn eigen beleving kijken. Dat weerspiegelen aan wat Jezus ons heeft laten zien. Hoe kan je veroordelen, zonder te weten? Zonder je verdiept te hebben?
Ja in de PKN vinden dingen plaats, die in een andere PKN gemeente als fout worden bestempeld. Niet iedere gemeente is hetzelfde.
Christus gemeente zijn wij hier op aarde, wij allemaal horen Hem te weerspiegelen, wij allemaal horen ons als Zijn Bruid te laten zien. De ene zal het beter doen dan de ander.
lees 1 korinthe 12 eens tot en met 13, waar Paulus schrijft over het lichaam van Christus en of de een nou belangrijker is dan de ander, en dan wijst Paulus ons een nog betere weg.....liefde
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|