Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 februari 2012, 13:03
Onderwerp: Op reis
|
|
|
Mijn weg is vol hobbels mijn bagage dat ben ik
mijn voeten zoeken, mijn ogen turen
gedachten tollen, de dagen duren
toch ben ik vastberaden, mijn reis slechts een ogenblik.
De Eeuwige is mijn Geleide verlicht mijn weg staat mij ter zijde
©Tjoklat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 februari 2012, 12:00
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Met medeweten van Willie...de vriend van Jolan... (21 maart hopen ze te gaan trouwen)
Jolan ligt helaas weer in het ziekenhuis.... Wat een tegenslag voor Jolan.. haar kindertjes en Willie!!! Ik hoop dat jullie hen allen willen gedenken in je gebed...
Ook heb ik het adres van Jolan...
Jolan van Zanten Albert Schweitzerplaats 25 3318 AT Dordrecht Afd.a3 kamer 17 Denken jullie aan haar en stuur je even een kaartje??? |
Je kunt bij het Albert Schweitzer ziekenhuis ook een e-card sturen. Handig, denk ik! Kijk maar hier: http://www.asz.nl/patienten/algemene_informatie/bellen--mailen-of-kaartje-versturen/1530/ De lokatie is Dordwijk.
Laatst aangepast door
|
TJOKLAT313
|
op zondag 5 februari 2012, 12:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:41
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Stilbaai van Stef Bos
http://www.youtube.com/watch?v=illn54_SuS0
Stilbaai
My hande is wakker My oë wil slaap My kop is in Stilbaai My hart in die Kaap
Ek staan op die grens Van die dag en die nag En my kop weet nie meer wat Om te doen met my hart
Ek voel soos n skip Wat lê langs die kus My toekoms wil reis My verlede wil rus My woorde wil stil wees My stilte wil praat My hart wil jou vashou My kop wil jou laat Die storm en die stilte Die son en die maan Daars altyd twee kante Wat in ons bestaan
Die verlange wil waai Die angs wil hier bly En al sluit ek my oë Dit gaan nie verby nie
Ek voel soos n skip Wat lê langs die kus My toekoms wil reis My verlede wil rus My woorde wil stil wees My stilte wil praat My hart wil jou vashou My kop wil jou laat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:46
Onderwerp: Homoseksualiteit
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als de kerk bang is de waarheid te zeggen waar zij voor staat, waarom is het dan nog een kerk? Ik ben een poosje werkzaam geweest als zondagssschoolieider bij een vrijzinnige kerk en ik werd op het matje geroepen omdat ik het woord zonde in mijn mond durfde te nemen. Er is geen enkele manier waarop ik homofilie kan goedkeuren. Wil dat zeggen dat ik de mens afwijs? Nee nooit. |
Dat is jouw visie, en dat is helemaal prima... Ik vind dat ik niks goed of af te keuren heb. Ik ben gestopt met denken in goed of fout, alleen maar als het betrekking heeft op mijn eigen leven. Daar is het een en ander aan ervaringen aan voorafgegaan. En ik weet niet of ik namens de kerk kan spreken, of wil spreken zelfs... Mijn stukje strijd... mijn weg met God. En bij het aanvaarden van de medemens sta ik naast je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 17:56
Onderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
|
|
|
SIMSIM368 schreef: | Het is zooo mooi en zooo koud het strand met sneeuw!
Dat wordt dikke kleding! (voor degene die de kou trotseren)
Of............ |
Misschien een wat kortere wandeling? Want ik wil hoe dan ook die zee horen
Tjok, heeft een strandverslaving
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 14:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sorry, Tjoklat, eigenlijk vind ik je antwoord laf. In deze tijd is het niet populair om duidelijk te zijn over wat je denkt, dus je geeft maar een flauw antwoord. Vat het van mij niet persoonlijk op, maar waarom durf je niet gewoon te zeggen dat je het eigenlijk zonde vindt? Want dat kijk ik wel concluderen uit je antwoord. Maar het is zo vreselijk vaag.... |
Je hebt gelijk dat ik vaag ben. Ik wil namelijk voorkomen dat een kale boodschap (namelijk, letters op een scherm) ingevuld worden met de emoties van de lezer. Dat is precies wat hier gebeurt. Wat sowieso veel gebeurt op een forum, je ziet immers elkaars ogen niet, je hoort elkaars intonatie niet... je interpreteert wat er geschreven staat. Net zoals je interpreteert wat er in de Bijbel geschreven staat. De interpretatie is voor rekening van de lezer, de boodschap voor rekening van de schrijver. De lezer kan altijd checken bij de schrijver wat er nu precies staat... En ga ik ervanuit dat jij dat nu bij mij checkt
Je oppert dat ik homoseksualiteit zondig vind... ik probeer juist aan te geven dat IEDEREEN zijn doel mist, dus ook de hetero. En dat de ene zonde niet zwaarder weegt dan de andere, tenzij het zonde tegen de Heilige Geest is. Maar dat is een andere discussie. Wat ik ook probeer te zeggen is dat God allang weet dat we het niet redden zoals we zijn. En dat we met de komst van Jezus genade hebben gekregen. Dat we zelf niet in staat zijn zonden te wegen. Dat we ons maar beter kunnen oefenen in genade betrachten naar elkaar. Anders kan ik het niet uitleggen, Chatuliem... Eigenlijk een beetje zoals Xabia het uitlegt.
Ik geef een ander ruimte, want ik heb zelf ruimte gekregen in Christus. En de woorden: zondig niet meer... moet ik eerst maar eens zelf gaan proberen, voordat ik wat van een ander zeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:13
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dit is mijn visie, ik leef naar de bijbel zover het mogelijk is. Maar ik ga de bijbel niet aanpassen aan mijn levensstijl. |
Groot respect daarvoor! Als je alleen al Math. 5, 6 en 7 erop naleest besef je dat je zonder genade nergens bent in al je pogingen...
Tjoklat, kiest ervoor het oordelen aan die Ene over te laten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 12:00
|
|
|
MARISKA601 schreef: | God heeft alle mensen lief maar verafschuwt het zondige gedrag van de mens. |
En dat geldt voor alle mensen, voor alle zonden. De ene mens is echt niet zondiger dan de andere. Ook hier geldt het verhaal van de splinter en de balk.
Tjoklat.. chocolade eten is ook een zonde.
Laatst aangepast door
|
TJOKLAT313
|
op zaterdag 4 februari 2012, 12:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 17:13
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
PARELTJE321 schreef: | hoe denken jullie over om te hertrouwen mag dat of niet bij ons in de gemeente mag dit niet hertrouwen en daar heb ik wel een probleem mee hoe denken jullie daar over !!!!!! |
Pareltje, hier loopt een hele topic over, kijk maar hier:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2545
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 februari 2012, 09:01
|
|
|
PIEN621 schreef: | BrideZ kon zich vinden in een dagje later!!! Nu nog de vraag hoe ik er kom... want dat zogenaamde Nederland en het OV is net zoiets als de paus en de pil.... |
Pien, als je met het OV naar Dordt komt kun je verder met mij mee... alleen ben ik niet van de "vroege ploeg", ik moet werken op vrijdag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 18:42
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Mijn autootje startte niet vanmorgen... dus maar met de bus naar het werk gegaan.
Nu zit ik te wachten op de wegenwacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 18:13
|
|
|
Heee Lieke,
heb je zin om mee te gaan? Lijkt me ontzettend gezellig We laten ons toch niet intimideren door die jonkies?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 15:50
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Daarom ga ik niet mee....... ......., want dat kan ik niet zeggen!!... |
Ik ben al niet meer de oudste hoor... we hebben Nathan510 en Ineke155 nog... Dus ik kan gewoon gaan keten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:48
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Ik kreeg een SMSje van mijn zoon (24) die een paar weken in Nieuw-Zeeland zit. Een teken van leven kan veel doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:06
|
|
|
NATHANYA830 schreef: | Ik meld me aan, dus als ik het goed heb:
simsim368, 50 jaar, regio 0118, MET overnachting bert364, 42 jaar, regio 0321, MET overnachting en zoon van 10 jaar visser278, 44 jaar, regio 0113, MET overnachting peter717, 48 jaar, regio 0341, evt met overnachting
even een kleine correctie: tjoklat313, 51 jaar, regio 078 MET overnachting ov susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter 6 jaar nathanya830, 34 jaar, regio 0251 MET overnachting en drie kinderen, die zeker ook nog naar de waterwerken willen... |
Zogezien ben ik de oudste, dus ook de wijste van het gezelschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:12
Onderwerp: Vrij zijn Weekend 2 en 3 maart
|
|
|
MAR907 schreef: | ‘Kiezen voor Jezus maakt je leven niet makkelijker maar moeilijker!’ zegt Wilkin van de Kamp onomwonden als we hem vragen of hij iets meer wil vertellen over het thema van het komende Vrij Zijn Weekend in maart. Vreemde uitspraak voor iemand welke weet dat de Here Jezus een verlosser en bevrijder is. Dus niet kiezen voor de Heer dan, het wordt alleen moeilijker en zwaarder volgens hem gezegd door Paulus.
Mijn bijbel zegt en leert anders. |
Waarschijnlijk lezen en interpreteren we de bijbel allemaal anders...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:09
Onderwerp: invloed van Westers denken op christenen?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Feitelijk is de individualisering in een of twee generaties volledig tot stand gebracht. Ik ben opgegroeid in een wat behoudend gereformeerd-synodaal milieu en in die tijd had modernisme daar nog geen enkele invloed. ............etc. Ik vind echter dat we als samenleving wel rekening moeten houden met mensen en zeker moeders met kinderen die dit allemaal niet kunnen betalen. Niet iedereen heeft zijn levensomstandigheden in de hand. Dat is een keuze die je als christen ook mag maken, lijkt me. Wat meer gemeenschapzin op dat punt kan geen kwaad. In de jonge kerk was de diaconie een belangrijke pijler.
Thomas, geindividualiseerd. |
Gemeenschapszin... hoe kom je daar weer in deze post-moderne tijd? Individualisme betekent dat iedereen volledig verantwoordelijkheid draagt voor zijn eigen keuzes. Dat is een groot goed, en daar mag je van genieten. Maarja, zoals je opmerkt, die grote groep die die verantwoordelijkheid niet kan dragen? De huidige overheid wil deze verantwoordelijkheid niet meer. De kerken moeten overal een tandje bijschakelen. De geindividualiseerde buren kijken het liefst weg en mopperen tegen de andere buren. Ik worstel echt hiermee...
Tjoklat, best wel geindividualiseerd, maar met heimwee naar het wij-gevoel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:51
Onderwerp: invloed van Westers denken op christenen?
|
|
|
Zou je het kunnen samenvatten met: ik heb wat ik heb, maar als het moet kan ik het loslaten...
De Prediker vindt dat we mogen genieten van alles wat we verworven of gekregen hebben... maar 't is wel ijdelheid
Tjoklat, heeft helaas geen chocolade in huis...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 19:10
Onderwerp: eten in Duitsland 21 jan
|
|
|
Eet ze lekker daar!
Enne... gedraag jullie wel, dat ik geen klachten krijg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 18:53
|
|
|
SIMSIM368 schreef: | Iedereen die houdt van ........etc. etc. |
simsim368, jaar, regio 0188, MET overnachting tjoklat313, regio 078, MET overnachting (onder voorbehoud, wacht op een ziekenhuisopname)
Leuk!!!
Laatst aangepast door
|
TJOKLAT313
|
op zaterdag 21 januari 2012, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 december 2011, 13:39
Onderwerp: mijmering
|
|
|
weer gleed een jaar voorbij de dieptepunten deden pijn de mooie dagen waren fijn het hoort er allemaal bij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:27
Onderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat we voor ons zelf bijbel lezen die in dialect of streektaal is heb ik geen moeite mee.
Maar moeten wij ons aanpassen aan de taal van de jeugd? |
Volgens mij vraagt niemand dat hoor
|
|
Naar boven |
|
|