ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEM618
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEM618
Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:06
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
 
PIETER619 schreef:
onder voor behoud, kan ik de Barbieknoeier ook weer meekrijgen, over een goei week weet ik meer, dit ivm als men nog een groep krijgt voor verhuur op het schip van die broer, maar schoonzus dacht dat er niets was.

fijn pieter!! we houden ons uiteraard aanbevolen!!

(ben je er rond etenstijd? Knipoog smiley grapje hoor..........grinnik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 17:59
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
 
we willen op zaterdag 1 juni voor de vijftiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6 jaar)
Hannie ( Joannie) 50 jaar, regio 0318 en hondje Jilly
Roelande345 54 jaar, regio 0342
Shanita, 41 jaar, regio 078


willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar)
pieter619 59 jaar, regio 514
mar907, 50 jaar, regio 0596, met zoon (21 jaar)
harald940, 38 jaar, regio 038


Laatst aangepast door
WILLEM618
op dinsdag 7 mei 2013, 18:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 17:57
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
 
ROELANDE345 schreef:
Oh ik was misschien iets te voorbarig, ga die dag om 12.00u van start in Nijkerk om 5km te lopen. Maar misschien lukt het nog wel dat hardlopen is in een halfuurtje klaar. kan dan wel om een uurtje of 2 uiterlijk er zijn.

lijkt me gezellig, roelande!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 00:16
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
 
we willen op zaterdag 1 juni voor de vijftiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6 jaar)

willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar)
mar907, 50 jaar, regio 0596, met zoon (21 jaar)
harald940, 38 jaar, regio 038


Laatst aangepast door
WILLEM618
op maandag 6 mei 2013, 00:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 00:04
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
JOANNIE702 schreef:
Wanneer is de volgende bbq? Lachende smiley

1 juni, joanne........... kun jij dan ook?

je kunt je aanmelden als je op de onderstaande link klikt;

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3521&lastPage=t#169094


Laatst aangepast door
WILLEM618
op maandag 6 mei 2013, 00:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 april 2013, 14:28
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
PIETER619 schreef:
Uitgaande van het principe "problemen bestaan niet, maar de oplossing is soms even zoek, "heb ik mij redelijk kunnen reden tot nu toe.
Natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, ben ik mij wel van bewust.


Maar om bij dit soort gebeuren wat uit te vinden zodat we allemaal een gezellige dag kunnen hebben vind ik leuk om te doen. Heb dus vanmorgen nog ff gebeld met broer en de jachtwerf en heb de toezegging en bevestiging van beide dat ik hun materiaal mag gebruiken. Als ieddereen hun beste humeur ook mee brengen wordt het een super gezegend dagje

is goed pieter; ik neem mijn gezelligste mopper-smile mee...... Engeltje smiley

(en speklapjes)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 april 2013, 01:12
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....


willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6)
joannie702, 49 jaar, regio 0318 (OV Boze smiley ) (met gehaktbal en frikandel)
lies146, 27 jaar, regio 0318, met twee kinderen (leeftijden?) en hulp-hond
Erika129, 38 jaar regio 0318
Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546
trijnie671, 51 jaar, regio 0594
esther999, 38 jaar, regio 0172
Roelande 345 (oud-lid), 53 jaar, regio 0342
kennis van hannah810, ruim 50 jaar, regio midden nl
voormalig cm-lid en kennis van hannah, regio midden, 34 jaar
carry445, 34 jaar, regio 0512
dochter van mar907, 19(?) jaar
carla, kennis van jan 5nogwat, regio 0172?

frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud)
berendjan519, 45 jaar, regio 0592 met twee kinderen (leeftijden?)
marcowaal100(oud-lid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov)
pieter619, 57 jaar, regio 0514,
joop430, 46 jaar, regio 0598
mar907, 49 jaar, regio 0596
willem618, 44 jaar, met twee kinderen (9 en 4 jaar)
gerrit084, 54 jaar, regio 071
jona007, 21 jaar, regio 0596
Onbekende gast van Lies , ??? jaar, regio ???
jan5nogwat..............ex lid, ruim 50 jaar, regio 0172
bleu, ex lid

BBQ wordt meegenomen door;
- anna 415
- willem618
- pieter619
-

briketten worden meegenomen door;
- anna415 (houtskool ook goed?)
- harald
-

bij druilerig weer wordt een feesttent meegenomen door;
- pieter 619
-
-

hannah heeft er zin in jullie allemaal weer te zien zaterdag!


Laatst aangepast door
WILLEM618
op vrijdag 19 april 2013, 13:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 april 2013, 01:08
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
HARALD940 schreef:
Een beetje laat maar ik ben er ook weer bij, en ik sleep Qsje ook mee uit Amersfoort.

En ik heb nog steeds een zak houtskool in de auto leggen voor de liefhebber. Geschokte, onthutste smiley

bleu kwam ook mee, toch, harald?
vanwege verhuizings-activiteiten heb ik hen vergeten toe te voegen; sorry for that!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 21:47
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
JOANNIE702 schreef:
We denken wel aan jou in ons hartje............. Knipoog smiley


en dan peuzelen we alle lekkers, (onder het denken door) lekker ZELF op, zeeland........... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 8 april 2013, 00:25
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
JOANNIE702 schreef:
jammer zeeland...!

ja, als ze WEL zou komen zou leuker zijn, he, joannie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 3 april 2013, 23:58
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
ZEELAND736 schreef:
Ik sta hier nog steeds op...terwijl ik niet kom....
Hannah zou dat verwijderen...maar is ze vergeten....
Doe jij dat even Willem???


t is aangepast, zeeland, sorry.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 3 april 2013, 23:48
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....


willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6)
joannie702, 49 jaar, regio 0318
petra373, 47 jaar, regio 0314,
lies146, 27 jaar, regio 0318, met twee kinderen (leeftijden?) en hulp-hond
Erika129, 38 jaar regio 0318
Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546
trijnie671, 51 jaar, regio 0594
esther999, 38 jaar, regio 0172
Roelande 345 (oud-lid), 53 jaar, regio 0342

kennis van hannah810, ruim 50 jaar, regio midden nl
voormalig cm-lid en kennis van hannah, regio midden, 34 jaar
carry445, 34 jaar, regio 0512
dochter van mar907, 19(?) jaar


frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud)
berendjan519, 45 jaar, regio 0592 met twee kinderen (leeftijden?)
marcowaal100(oud-lid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov)
pieter619, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond)
joop430, 46 jaar, regio 0598
mar907, 49 jaar, regio 0596
willem618, 44 jaar, met twee kinderen (9 en 4 jaar)
gerrit084, 54 jaar, regio 071
jona007, 21 jaar, regio 0596
Onbekende gast van Lies , ??? jaar, regio ???



BBQ wordt meegenomen door;
- anna 415
- willem618
- pieter619
-

briketten worden meegenomen door;
- anna415 (houtskool ook goed?)
-
-

bij druilerig weer wordt een feesttent meegenomen door;
-
-
-

En up maar weer Knipoog smiley[/quote]


Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 3 april 2013, 23:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 25 maart 2013, 17:11
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
ERIKA129 schreef:
Ow uhhhhhh tja dat krijg je als je zelf een kippie bent dan denk je niet in haantjes gedrag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

dit incognito-kippie denkt wel in haantjes......... Clown smiley

hahhah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 25 maart 2013, 13:24
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
Als ik veel reacties hier lees, dan krijg ik een gevoel van: Hoe belangrijk is het eigenlijk wat de Bijbel zegt? Gaat het daar hier echt over, of is het meer een van bovenaf rondroepen wat een ander verkeerd ziet, en waar kan ik afgeven op het leven en zienswijze van een ander?

Ik heb nog wel even genoeg aan mijn eigen leven. Als ik kijk naar de practijk van het leven, dan kan ik er vaak geen touw aan vast knopen wat de Heere God nu aan het doen is, en wat Hij wil van mij. Dan heb ik vaak mijn gedachten, invulling van hoe het gaan zal, zet ik mijn energie in om die richting op te gaan, en vervolgens loopt het weer zo vast als wat. En dan is het nu de tijd voor Pasen. De tijd, waarin ook teruggekeken wordt naar het Lijden van Gods Zoon. En Hij wist wat Hem boven het hooft hing, Hij wist waar Hij aan begon. En toch, Hij, die zich gewillig had beschikbaar gesteld, bad, of, als het mogelijk was, deze drinkbeker aan Hem voorbij mocht gaan. Maar daarboven kwam, NIET MIJN WIL, MAAR UW WIL GESCHIEDE.
Wat is het dan mooi, om zondag in Zijn huis te zijn, en te zien hoe veel verschillende uitterlijkheden in Zijn huis aanwezig zijn, ieder op zijn eigen manier, ieder met zijn eigen denken, en toch, één als gemeente. Dan kunnen we misschien afgeven op de "zware", vinden dat anderen het weer te makkelijk opvatten, en weer anderen ...
Maar hoe staan we er zelf in, hoe ga IK er mee om. Wie is God voor mij, ook in het dagelijks leven? En dat is niet altijd even makkelijk om te beantwoorden, maar ontneemt me wel de behoefte om afkeurend te kijken naar mijn medemens.
Het is en blijft een levensvraag: Wat wilt GIJ dat IK doen zal? En in dit weekend weer zoveel gekregen om van te genieten. Gekregen, uit Zijn milde hand. Getuigen geweest van een beleidenis, een doop, van een echtpaar, helemaal uit Irak, om in een klein dorpje, in een dorpskerk, opgevangen te worden, getrokken door de liefde van gemeenteleden om zich af te vragen, waarom zijn deze mensen nu zo anders, wat is hun drijfveer om zo te doen, wat hebben zij wat ik niet heb? Met tot gevolg, een verlangen om bij die gemeente te horen, om te beleiden dat die Jezus ook voor hen wilde komen.

God werkt nog steeds, ondanks zoveel tegenwerken door mensen, en ondanks zoveel waarin een mens er een zooitje van maakt, ook binnen de kerk. Toch is het heerlijk, dat God God is, en wij als mensen mogen leven met Hem, uit Hem, door Hem. Ondanks alle verschillen in denken, in beleven. Niet in een knuffelen van een theoloog, niet in het zoeken naar een eigen evangelie, maar alleen omdat Hij het doet, en heeft gedaan. En vandaaruit de liefde ervaren en lief krijgen van God, en daarmee je naaste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 24 maart 2013, 22:06
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
ERIKA129 schreef:
Boze smiley Hebbie hem weer met zn lange latten Gefrustreerde smiley
Leonard zwijgt maar als tie sneeuw hoord is tie dr als de kippen bij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

als de haantjes, erika............. Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 20 maart 2013, 13:46
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
FRANKT627 schreef:
Ik geniet volop van de installatie van de nieuwe paus...Heel ontroerend, veelzeggend, erg christelijk...en oecumenisch...

Ben daar ook blij om Frank, en gelukkig voor veel mensen is er hoop op dat er een Paus is die in ieder geval dicht bij een hoop mensen staat. Het siert het hem dat hij eenvoudig blijft, en mensen opzoekt.

Geniet er van Lachende smiley

Ik kan er niet zo naar kijken als jij, maar dat is ook geen noodzaak. Wens je ook toe dat je nog veel momenten hebt waarin je van hem geniet.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 20 maart 2013, 13:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 18 maart 2013, 16:39
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
[quote=FRANKT627]

Klopt helemaal Frank. Ik zeg ook niet dat protestanten het onderschreven bij het ontstaan in de 4e eeuw, maar de beleidenis van toen wordt ook door de Protestanten onderschreven. Mijns inziens klopt de tekst dus wel, en geeft aan dat er in de basis beleidenis juist veel overeenkomsten zijn, in plaats van op de verschillen te willen wijzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 18 maart 2013, 14:47
BerichtOnderwerp: nieuwe Paus
 
[quote=THOMAS968]Thomas, ik kan me vinden in je opmerking dat het niet netjes is wat er diverse malen hiervoor aangehaald wordt. Ik persoonlijk heb niets tegen rooms kathlieken, maar evenzo ook niets tegen anders denkenden. Dat wil niet zeggen dat er op het gebied van de leer van de RK geen dingen gezegd mogen worden. Daarnaast ben ik het niet eens met je bewering dat de RK de voortzetting is van de kerken van de eerste Christenen. Allereerst is die verspreid door de apostelen, en vervolgens werd het makkelijker gemaakt door uitbreiding van het Romeinse rijk, waarin het christendom toenam tot aan de Keizer Constantijn de Grote, die het christendom aan het einde van de 4e eeuw tot staatsgodsdienst uitriep. In heel het Romeinse rijk gold dat. In die tijd is ook de geloofsbeleidenis van Nicea-constantinopel opgesteld, (die nu nog door zowel Rooms-katholieken als door protestanten wordt onderschreven) maar was er nog geen sprake van een Paus of iets wat daarmee te maken had. Pas in de 11e eeuw, na de werkelijke scheiding tussen het oost en west romeinse rijk kreeg je de latijnse kerk en de oosterse kerk, waarbij in de latijnse kerk de bisschop van Rome de plaats kreeg toegewezen als de werkelijke en rechtmatige opvolger van Petrus, tot die tijd was de bisschop van Rome niet meer als de leider van de bisschoppen, mooi gezegd "de eerste onder zijns gelijken", en alleen bij geloofstwisten had de bisschop van Rome de uiteindelijke beslissing in handen. Pas in de 13e eeuw, na de periode van de drie pausen, werd er één Paus aangesteld, en is het ambt van Paus gekomen met min of meer de gelijke betekenis als het huidige ambt van Paus. Door de macht van de RK en de besluiten in diverse concilies, welke vooral gericht waren op de macht van de RK en de rijkdom van de kerk in Rome, is er een voedingsbodem ontstaan voor de reformatie. En dat was er met name op gebasseerd, dat de leer van de Bijbel niet gelijk was aan de leer van de Rooms-Katholieke kerk. met name de mogelijkheid tot kopen van de zaligheid (aflaten), het erkennen van Maria niet als moeder van Jezus maar als moeder van God, en het verdienen van de zaligheid, en niet alleen de verdienste van Christus, waren de oorzaak hiervan. Het Protestantisme bracht dus geen vernieuwingen, maar ging terug naar de basisleer volgens de Bijbel. De Rooms-Katholieke kerk is dus niet gelijk aan de kerk van de eerste Christenen.
Dat de Rooms-Katholieke kerk het geloof verspreid heeft in europa en ver daarbuiten, is ook maar ten dele een feit. Allereerst de zendelingen binnen de toenmalige kerk maakte dat inderdaad mogelijk, maar ook het handelsverkeer binnen het romeinse rijk heeft dat mogelijk gemaakt, daarnaast de verschillende volksverhuizingen in die tijd. En niet te vergeten, de keuze van de Romeinse Keizer om het christendom als staatsgoedsdienst uit te roepen, heeft het christendom verspreid.

Dan iets over het aardig zijn richting het protestantisme: Tot de dag van vandaag is iedereen die gedoopt is, maar niet leeft volgens de leer van het Rooms-Katholieke geloof, volgens de statuten vastgesteld in het Concilie van Trente (16e eeuw en tot nu toe nog steeds geldig), een ketter, een eerloze. (het "Ananthema Sit" ofwel "in de ban is hij")


Laatst aangepast door
WILLEM618
op maandag 18 maart 2013, 16:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 11:49
BerichtOnderwerp: De klik...
 
CORNE927 schreef:
Als kinderen de succeskans van een relatie bepalen tussen de 'ouders' kan je je eerst afvragen hoe diep de liefde zit tussen de 'ouders'.

De invloed van kinderen op een nieuwe relatie is wel degelijk aanwezig. Daarbij komt nog, dat het een rol speeld hoe ouders uit elkaar zijn gegaan. Is de partner overleden, is de partner ineens vertrokken, is de partner ineens ingetrokken bij een ander...

En dan speeld nog mee, hoe heeft de omgeving van het kind gerageerd op de vertrekkende ouder.

Kinderen bepalen dus wel degelijk een gedeelte van de succeskansen van een relatie. Bij kinderen met een hechtingsprobleem of met verlatingsangst is het binnentreden van een nieuw persoon altijd een ingrijpend iets. Daarbij komt, het reageren van het kind heeft ook invloed op de aanwezige ouder. Dat betekend nogal eens, dat de nieuwe partner niet het gevoel zal hebben op de eerste plaatst te staan, en dus veel inlevingsvermogen vragen, wil de relatie in ieder geval kans van slagen hebben. En hoe goed een verhouding met een persoon ook kan zijn, als de kinderen het niet trekken, of het heel moeilijk blijft om met de nieuwe partner wat op te bouwen, dan is het de vraag of de relatie uiteindelijk stand gaat houden. De liefde tot het kind is er, en heeft al een lange weg achter de rug, de liefde tot de nieuwe partner is pril, en zal nog moeten ontwikkelen. Liefde is er niet ineens, ook dat heeft een groeiproces nodig. En als dat ten koste gaat van contact met het kind, lijkt het mij niet goed als een relatie dan ten koste van het kind wordt doorgezet. Het kind, zeker als het over jongere kinderen gaat, hebben de ouder wel nodig en hebben vaak al veel moeten missen. Je kan dus niet verwachten dat een kind zich maar even aanpast, het heeft wel degelijk heel veel invloed op het hebben van een goede relatie.

En dan liefde tussen de "ouders": Die is er gewoon niet. Dat is iets wat moet groeien door leren kennen van elkaar. Het kan bij verliefdheid heel wat lijken, maar het is genoeg voorgekomen dat men het had over liefde die niet op kon, en een maand later dat men elkaar nooit meer zien wilde. Dus de liefde tussen de twee mensen kan nooit zo diep zitten als de liefde tussen de ouder en een kind.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 13 februari 2013, 11:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 14:03
BerichtOnderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013
 
PIETER619 schreef:
Waarom heeft men het nooit over ons koningshuis de staat oplevert???????

Hun baan is niet te wensen neem dat maar van mij aan, wat ze doen voor ons koninkrijk is dus meer dan jij kan beseffen dus.

Die dingen worden ook benoemd, Pieter. Maar wat wil men zien?
Ik zie het zo, dat God ons dit koningshuis heeft gegeven. Geef de koning dan wat hem toekomt, en God wat God toekomt. Maar als we Gods leiding gaan ontkennen, en daarmee ook dat Hij het zo gegeven heeft dat de één in een paleis geboren wordt om koning te worden, en een ander in bittere armoede, dan doen we ten diepste God te kort.
En God heeft Beatrix de gave gegeven waarmee ze heef kunnen functioneren zoals ze gedaan heeft. En ik geloof dat Willem-Alexander dat ook zal waarmaken, ongeacht dat we weten hoe het zal gaan. God regeert.
Daarnaast ben ik het met je eens, dat ik nooit zou willen ruilen met hun plaats. Altijd in een glazen kooitje, elke misstap die eindeloos wordt besproken en uitvergroot, altijd beveiliging om je heen. Nee, dank je. En wat hun verdiensten aangaat, of een oordeel te geven over wat het allemaal kost, is voor mij niet zo belangrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 13:51
BerichtOnderwerp: slechte/ineffectieve Bijbelstudie
 
BROUWER877 schreef:
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging.
Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen.
Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.

De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?

Brouwer,
Het is erg makkelijk om te zeggen in dit geval, ga is ergens anders kijken. Je gaat niet voor niets naar deze studie, maar ik neem aan dat de anderen er ook met een doel heen gaan. En als het zo is, dat twee mensen zichzelf erg op de voorgrond hebben staan, gaat het ook niet meer om de Bijbel, maar om mensen. En tegen die basis is al veel in te brengen. Maar tegelijk hebben wij zelf ook onze verantwoordelijkheid. Die kan je nemen door bij de leiding een klacht in te dienen, en helpt dat niet, dan kan je dat ook doen tijdens de studie.
Jou doel is, naar ik lees, om meer te leren van het geloof. Op deze manier doorgaan werkt dat zelfs tegen denk ik. Daarnaast, het geeft ook een totaal verkeerd beeld van wat Christus van ons vraagt, maar vraagd soms ook veel inzet van onze kant. En weggaan zonder een klacht in te dienen en ze de kans te geven om het anders te laten verlopen, lijkt mij niet goed. Maar is niet de makkelijkste weg.

In ieder geval sterkte, en veel succes bij het vinden naar de juiste manier van handelen hierin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 13:32
BerichtOnderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
 
GERRIT084 schreef:
Bijna twee jaar later........

En volgens mij is er nog niets veranderd, maar ik vraag mij af, wordt de Bijbel tegenwoordig alleen nog gebruikt, als wij iets nodig denken te hebben om ons gedrag goed te keuren.
Of ter verdediging van een standpunt, vaak wordt er gesteld, dat de Bijbel achterhaald is.
Dat een hoop dingen niet meer overeenkomen met de tijd waarin wij leven, het komt nu even niet uit.

De Bijbel geeft heel goed aan hoe men leven moet, maar is geen boek waarin je letterlijk sommige dingen kan halen. Je moet niet verwachten iets over spijkebroeken te vinden, dat staat er gewoon niet in.
Daar tegenover staat er wel in wat de strekking is van heo je dingen doet. En als je de Bijbel gaat gebruiken om dinge goed te praten, die eigenlijk beladen voelen, dan is dat naar mijn mening een verkeerd gebruik van de Bijbel.
Bijvoorbeeld vrouwen die mannenkleren dragen, is meer de uitstraling. Ik denk dat een vrouw vrouw mag zijn, en niet dat ze als protest tegen haar vrouw zijn er als een man uit moet zien. En al draagt een vrouw een broek, dan is dat van afstand te zien dat het een vrouw is. Maan in mijn jeugd was er een meisje, wat liep als een man, prate als een man, gekleed was als een man. Voelde zich ook man, maar was vrouw. En dat is moeilijk, kan ook een hoop leed achter schuil gaan, maar ten diepste was ze het niet eens met het lichaam wat God haar gegeven had. En ik denk dat die manier niet goed is, al is het nog zo moeilijk en heb ik makkelijk praten, op dit gebied.

Willem... kan zich soms verbazen hoe oneindig tijdloos de Bijbel is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 15:50
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
SHANITA130 schreef:
Vergeving kun je ook niet eisen.

Ik wil niet vergeven, maar God wil dat ik vergeef en daarom vergeef ik Smiley die vol vragen zit

Ik hou niet van je, maar God wil dat ik van je houd en daarom hou ik van je.

Past helemaal in het cultuurtje van zelf niet denken en gevoel uitschakelen, ook toegepast in sekten.

Shanita, de laatste zin laat ik maar even voor wat het is.

Het is eerlijk van je als je zegt, niet te willen vergeven. Maar vergeven omdat God het van je vraagt, is omdat je omgekeerd van God vraagt jou zonden te vergeven, jou schuld te dragen. En in dat licht kan een mens ook een mens vergeven. Ieder mens heeft een grote schuld naar God toe, maar als we God vragen om vergeving, en je naaste niet wil vergeven, dan gaat het net als de schuldeiser die kwam bij de man, en hij kon niet betalen. Hij smeekte om gedult, maar gaf hem die hem schuldig was zware straffen.
Ik denk dat het inleven van je schuld naar God, je milder maakt naar je naaste, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn. En ja, dan vraagt God het van ons, in het gebed wat Hij ons geleerd heeft te bidden: "Vergeef ons onze schulden, zoals wij ook vergeven hen die ons schuldig zijn."

Dat heeft niets met een sekte te maken, maar met een leven in geloof in God, die waar het ons moeilijk wordt, Zelf heeft belooft, om de kracht van Hem te verwachten, omdat wij zwak zijn.

Dit betekend dus totaal niet dat je jou denken uitschakeld, maar juist tot in je diepste ik er mee bezig ben, om Gods wil te doen, Hem na te leven, Zijn wet te houden en te doen. Niet omdat je zo goed ben om dat te doen, maar omdat God het waard is.

Dat gun ik ook jou, hoe moeilijk het ook is, om uit de kracht die God geeft, met je volle verstand, te mogen vergeven. En die God, die alles weet en kent, die ook jou moeite en beschadigingen kent, die God weet ook hoe Hij de ander bereiken kan.

Ik ben er van overtuigd, dat als je kan vergeven, je daar zelf ook goed mee ben. Niet sektarisch, maar bewust in geloof op God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 00:27
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
FRANKT627 schreef:
Is het niet zo dat je eigen zaligheid mede wordt bewerkstelligt door je inzet voor je naaste? Die inzet kan op een pastorale manier gebeuren of door gebed. Eigenlijk is dit toch het gedachtengoed van iedere christenen.

Naar mijn mening is dat niet zo dat je zaligheid er door bewerkstelligt wordt Frank, ook al kan het een voldaan gevoel geven.
Wel denk ik dat het een gevolg is van het leven als Christen, en ik kan me niet voorstellen dat je als Christen alleen voor je zelf leeft, omdat dit in wezen een zeer onchristelijke gedachte is.
Maar de zaligheid is geen verdienste van jezelf, dat is een genade, die God je geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:41
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
THOMAS968 schreef:
De vraag Willem, is dan wel in hoeverre het Calvinisme de mensen er toe brengt de eigen zaligheid na te streven of Christus meer in praktische zin te volgen. Of toch beide?

Thomas

Thomas, ik geloof er niet in dat het Calvinisme de mensen er toe brengt een eigen zaligheid na te streven, want DE zaligheid houdt in, naar het denken van Calvijn, dat ons leven Christus is. HIJ heeft verdient, HIJ heeft volbracht. Dat is niet nastreven een eigen zaligheid, maar volgen wat Christus heeft voorgeleeft. Niet in veroordeling, niet in neerkijken op, maar in een voorleven van een leven in dienen en goeddoen. Heel het leven van Christus op aarde was een veroordeeld worden, omdat Hij niet meeging in het opgaan in de groep, maar het naleven van DE WET van God, en daar kon met name de godsdienst niet echt goed tegen. Omdat juist dat aangaf, waar de tekortkomingen lagen van hen die juist "wat waren" door hun godsdienstige leven.
In practische zin, ik kan me goed vinden in een leven wat gebasseert is op een Calvinisch denken, omdat dit inhoud dat het een volgen is van Christus. En dat is een zalig leven, maar geen leven wat vanzelf gaat, of makkelijk is, of met de stroom meegaat. En zeker niet, een maar doen wat een ander vindt dat je moet doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:23
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
HANNAH810 schreef:
Ik denk dat het nog een stap verder gaat, willem en thomas;
in hoeverre is kerk-cultuur belangrijker dan mensen;
is de uiterlijke vorm (van het geloof) belangrijker dan het hart;
en verdien je gelovige "bonus-punten" door je eigen mening op te geven en je aan te passen aan de groep "gelovigen" die dat van je verwacht.

mijn ervaring is dat wanneer je een eigen, goed onderbouwde mening hebt en die durft uiten, je groot risico loopt om aan de zijlijn van de groep te komen staan.

een klein voorbeeld;
kom je met een (pleeg-)kind die niet gelovig is opgevoed een "calvinistische" kerk binnen en heeft ze haar mooiste prinsessen-jurkje aan gedaan (van de ACTION, afdeling verkleedspullen) dan kijkt men je toch wel enigzins verbaast na.
neem je een wat grotere groep volwassenen mee die zeer divers kerkelijk is, dan is men duidelijk verbaast dat je met een groep binnen komt en grinnikt men om de roze geverfde haren, tatoo's, arafat-sjawls en piercings die mensen soms in hebben, ook wanneer men meegaat naar de kerk.

Vergeten wij dan niet een heel klein beetje waar het werkelijk om draait?

GOD ziet het HART aan. niet je sjawl.
en dat dat soms over het hoofd wordt gezien en uiterlijke vormen als de lengte van een rokje en degelijkheid van knotje een belangrijker ijkpunt lijkt te zijn, vind ik persoonlijk een diep TRIESTE zaak.


hannah.......eigenzinnig genoeg om met haar eigen mening tegen de stroom in te roeien.

Ik heb al eerder in bij dit onderwerp gereageert met het onderstaande:
Ik denk dat er is meer naar het denken van Calvijn zou moeten worden gekeken, voordat men iets Calvinistisch denken vind. Juist doordat men niet meer weet waar het om gaat, maar MEN VIND DAT MEN WEET waar het om gaat, krijg je dat mensen op de ander neer gaan zien. Calvijn leefde tot eer van God, en gaf daar al zijn krachten aan. Hij kende zo goed als elke inhoud van boeken van mensen uit die tijd en ver daarvoor, en mede door zijn kennis is het christendom in Zwisterland doorgebroken. Maar het oncalvinistische denken, wat wel voor Calvinistisch versleten word, trekt zijn sporen. Wij hebben de waarheid, wij hebben het Leven, enz, is niet gebasseerd op zijn denken en op wat hij heeft nagelaten, maar is domweg een onkunde die mega is.
Wat destijds de rede was om uit de roomse kerk te gaan, word tegenwoordig in de zogenaamde Calvinistische kerken weer volop aangehangen. Nee, niet meer aanbidden van beelden, en ook geen Paus. Maar wel het aanbidden van de vormendienst in de vorm van kleding, haardracht, uiterlijkheden, en de Paus heeft plaatsgemaakt voor voorgangers die als Pausen behandeld worden. En wee degene die daar tegenin gaat, die word weggeworpen, en uitgebannen. Daarnaast een materialisme, wat Calvijn totaal vreemd was. Hoe zwaarder de kerken, hoe groter en nieuwer de auto's, hoe zichtbaarder de hoedjes, hoe duurder de kleding.
En wat was Calvijn: Begraven op een onvindbare plek, hij verdiende niet dat zelfs zijn graf nog aandacht kreeg, bang voor dat hij meer eer zou krijgen dan God.

Kort gezegd, weet wat de Bijbel ons leert, wat God van ons vraagt, en wat geloof inhoud, maak daar je leven van, zonder een mens te veroordelen, zonder boven iemand te kunnen staan, en dan zal blijken: Calvinisme is zo slecht nog niet.
Tegelijk ben ik blij dat geloofbeleidenis het heeft over één ALGEMENE Christelijke kerk. Niet over één calvinistische kerk. Ook Calvijn was gewoon mens. Maar niet Calvijn hoeven we te aanbidden, maar we hoeven niemand te zien, dan Jezus alleen. In hem te geloven, Zijn voetstappen te volgen, geeft geen verwijdering, geen scheuring, maar maakt dat we allen één zijn, in Hem.
En daarin is er ook geen plaats voor angst, Hij is de Almachtige, Hij heeft de wereld, zonde, dood en duivel overwonnen. En angst is zo onchristelijk als het maar kan. Dat is alleen van toepassing, als we macht willen, en willen heersen over onze naaste.
Maar op Jezus te zien, in Hem te geloven, Zijn voetstappen te volgen, geeft rust, geeft een vrede die niet te begrijpen is. En dat geeft ook een gevoel van zodanige geluk, dat je dat iedereen wil geven. En in dat Licht te leven, probeer je ook dat licht uit te stralen, niet in angst, niet in macht, niet in geweld, maar is een vrede en een liefde, wat je iedereen wel zou willen geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:52
BerichtOnderwerp: André Rieu
 
Rieu is in meerdere opzichten een kunstenaar vind ik.

Allereerst weet hij veel gevoel in zijn muziek te leggen, maar weet daaromheen ook nog is een berg show bij te geven, grote getalen publiek te trekken die er ook nog voor willen betalen, en dan weet hij er nog een heleboel mensen werk mee te geven, en zo te onderhouden. Zelfs soms uit gebieden waar mensen zo goed als niets verdienen.
En tevens weet hij er ook nog redelijk mee te verdienen, dus hij verstaat de kunst wel.

en kritiek wordt er genoeg geleverd, zeker op iemand die succesvol is. Maar daar hoef je je niet veel van aan te trekken. Zal Rieu ook niet echt doen denk ik. Hij zet met zijn werk in ieder geval Nederland en Limburg op de kaart, al zou ik voor geen goud met hem willen ruilen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:44
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
FRANKT627 schreef:
We kunnen ook trachten, en dat is geen makkelijke oefening, te leven in overgave. Gewoon aanvaarden wat ons over komt. Eigenlijk kunnen we ook niet anders. Als je dan toch alles aan God wijdt dan moet je zowel die mooie vriendschap als Zijn werk zien maar ook de mindere mooie dingen moeten we dan zijn als Zijn heilzame werking. In de theologie spreken ze dan van een actieve en passive God. Misschien is dat moeilijk te aanvaarden maar het is nu eenmaal zo. Als je daadwerkelijk denkt dat alles Zijn plan is moet je ook alles aanvaarden is de moraal van dit schrijven.

Niet alleen Stefanus maar ook de Zoon, Jezus, heeft geleden omdat doodgewone mensen totaal iets anders deden dan datgene wat wij als christenen zouden verwachten. Vergeten we ook de woorden, de meest menselijk woorden van Christus niet: 'Vader waarom verlaat Gij mij...'

Er zit heel veel in, Frank, in wat je zegt. En werkelijk aanvaarden dat wat God doet, goed is, is soms wel ernstig onmogelijk moeilijk. Maar wel waar.

Maar zolang onze gedachten en wil een rol spelen, is overgave iets, wat eigenlijk onmogelijk is. En daarbij, we blijven verantwoordelijk voor wat we doen, en zullen ook alles moeten doen wat we kunnen. Maar als we eigenlijk geen kant meer opkunnen, dan is het echt moeilijk het over te geven, en te zeggen: Uw wil geschiede....


Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 16 januari 2013, 15:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:19
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ERIKA129 schreef:
Denk dat best velen die hier zitten een zekere "angst" hebben om weer of voor het eerst lief te hebben..

Als ik me openstel wordt ik dan niet weer gekwetst? is deze man vrouw het waard om voor te vechten??
Ook als je nooit een relatie hebt gehad is er een angst geloof me!!
Want als je denkt wat op te bouwen en iemand te leren kennen kunnen ze je vies gebruiken en dan ben je gekwetst tot op het bot... Je dan weer open te stellen voor een nieuwe liefde geeft angst daar ontkom je volgens mij niet aan, dat is menselijk!

Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.

Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.

En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?

Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.

Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618 (55)





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 09:37
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
FRANKT627 schreef:
Het woord 'exegese' is gevallen. Enkele jaren geleden deed ik ook eens een oproep tot de bijbelfanatici om niet alleen in de Bijbel maar ook eens rond de Bijbel te lezen. Daarmee bedoelde ik dus dat ze zich eens zouden gaan verdiepen in datgene wat er geschreven staat maar vooral wat er eigenlijk bedoeld wordt. Helaas werd deze oproep niet goed ontvangen, want die bijbelgeleerden verdraaien toch alles, alsof sommige strenge predikanten dat niet doen, en zo gaat men de Bijbel lezen zoals wij het willen zien. Met andere woorden: een (echte) bijbelstudie werd dan ook bijna als iets occult gezien.

De Bijbel is ook geen boek om ons gedrag goed te keuren. Ook niet een boek wat ons ontziet. Heel duidelijk is dat man en vrouw allebei gelijk zijn voor God, en ons wordt alleen maar voorgehouden dat we met verstand en liefde bij elkaar wonen. Daarnaast, al is de man het hoofd in Bijbelse normen, dan wil dat niet zeggen dat hij ook de baas is, en dus een persoon die het alleenrecht heeft. God gaf Adam Eva, niet om haar te onderdrukken, maar om samen te zijn, als twee gelijkwaardige mensen. En de zondeval deed Adam de schuld werpen op Eva, maar ten diepste op God. De vrouw die GIJ mij gegeven hebt...
Een echte Bijbelstudie zal nooit occult zijn. Wel als de Bijbel gebruikt wordt om een goedprater te zijn van het kwade, en een boek wat bedoelt is om een ander te veroordelen. Maar als ik de Bijbel goed lees, dan kan ik die boodschap er niet in terug vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEM618
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 10 Volgende
Pagina 2 van 10