ChristianMatch
 


Forum

André Rieu
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 11:56
 
a
Hallo! Lachende smiley

ik zat net naar een concert van André Rieu te kijken, (hij is een zogenaamde "stehgeiger" dat is: leider van een strijkorkest die zelf ook viool speelt) ik vind het echt wel knap dat hij met z'n muziek zoveel mensen tegelijk bereikt en een (heel) fijne avond bezorgt Lachende smiley - én sinds een jaar of wat ook nog eens de betere brassbandmuziek meeneemt in z'n show, ik was al fan van de echte professionele engelse brassbandmuziek, dus alle lof! -


goed, aan de andere kant krijgt André Rieu behoorlijke kritiek, o.a. dat z'n muziek veel te commercieel zou zijn en dat hij alleen aan de cente denkt en zo... (is ook wel een béétje zo bij die limburgers Knipoog smiley ) let wel, goed ingestudeerde muziek kan soms ook iets te "glad", te commercieel overkomen, dat even uit elkaar houden dus


toch valt het me positief! op dat het wél altijd >superstil< is tijdens de zachte passages in de concerten van Rieu (in het concertgebouw in Amsterdam wordt je dan nog wel eens de zaal uit gekucht, nou ja de bezoekers van die concerten komen daar soms ook alleen maar om gezien te worden...)


wie vindt hier iets van?

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 21 januari 2013, 11:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:52
 
Rieu is in meerdere opzichten een kunstenaar vind ik.

Allereerst weet hij veel gevoel in zijn muziek te leggen, maar weet daaromheen ook nog is een berg show bij te geven, grote getalen publiek te trekken die er ook nog voor willen betalen, en dan weet hij er nog een heleboel mensen werk mee te geven, en zo te onderhouden. Zelfs soms uit gebieden waar mensen zo goed als niets verdienen.
En tevens weet hij er ook nog redelijk mee te verdienen, dus hij verstaat de kunst wel.

en kritiek wordt er genoeg geleverd, zeker op iemand die succesvol is. Maar daar hoef je je niet veel van aan te trekken. Zal Rieu ook niet echt doen denk ik. Hij zet met zijn werk in ieder geval Nederland en Limburg op de kaart, al zou ik voor geen goud met hem willen ruilen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:44
 
a
die domme fonteinen vind ik dan ook wel weer een beetje té, dat ziet er eh beetje klef uit, dathoeftdanookweernietvoormij, maar dat is gelukkig maar een klein detail Coole smiley met zonnebril

verder prachtig decor dat nagebouwde Schönbrunn kasteel! dat is nog eens goed uitpakken, niet dat benauwde

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 16 januari 2013, 17:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:40
 
Ik mag graag genieten van een concert met alles eromheen van hem... ik weet dat hij het niet slecht heeft maar er komt veel binnen maar er gaat zeeeeeeeeer veel geld uit!

En wat een ieder zegt boeit me nie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt als ik er maar van geniet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:03
 
ERIKA129 schreef:
Ik mag graag genieten van een concert met alles eromheen van hem... ik weet dat hij het niet slecht heeft maar er komt veel binnen maar er gaat zeeeeeeeeer veel geld uit!

En wat een ieder zegt boeit me nie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt als ik er maar van geniet Knipoog smiley

ik ben nog nooit naar een concert van hem geweest, lijkt me niet onmogelijk, wat ik er nu van weet is van de opnamen van de concerten op youtube


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 16 januari 2013, 23:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:29
 
De meeste concerten van hem heb ik wel bekeken en beluisterd...
Prachtig...kippevel...!!!

Laatst stuurde iemand mij een filmpje, waar een jongetje van (ik meen)5 jaar, de wens had om eens met Andre samen te spelen...
Die wens werd werkelijkheid voor het mannetje...
Als dit geen nieuw Andreetje wordt.....
Was ontroerend om te zien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:35
 
ZEELAND736 schreef:
De meeste concerten van hem heb ik wel bekeken en beluisterd...
Prachtig...kippevel...!!!

Laatst stuurde iemand mij een filmpje, waar een jongetje van (ik meen)5 jaar, de wens had om eens met Andre samen te spelen...
Die wens werd werkelijkheid voor het mannetje...
Als dit geen nieuw Andreetje wordt.....
Was ontroerend om te zien...


Ja Ineke, net gezien, dat was Akim Kamara, een wonderkindje, wel prima dat Andre zei te hopen dat het niet weer zo'n onverdragelijk (over het paard getild) wonderkindje zou worden en dat z'n ouders hem net zo zouden opvoeden als een "normaal" kind met alle >grenzen< en kansen die daarbij horen


dit is wsch het filmpje:



http://www.youtube.com/watch?v=DreyVZ49_mA

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 17 januari 2013, 12:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1