ChristianMatch

Forum

Berichten van MVV749
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MVV749
Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:42
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof

HENK710 schreef:
Een rotsvast geloof hoeft niet te betekenen dat je je altijd 100% gelukkig voelt. Het geeft echter wel een rustpunt om in minder gelukkige tijden/momenten toch het hoofd beter recht te houden Knipoog smiley

Daar zit wat in. Misschien is er wel een onderscheid tussen gelukkig zijn in dit leven en/of gelukkig zijn in Het Geloof? Hoe denk jij hierover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:37
BerichtOnderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?

LISA610 schreef:
Moet je voor de aardigheid het boek "moderne wetenschap in de Bijbel" van Ben Hoberink eens lezen Suus...

Goed boek, aanrader!
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:31
BerichtOnderwerp: De veiligheid van de duisternis

CROSSROAD317 schreef:
FRANKT627 schreef:
God is dus ook in de duisternis, hoe zien jullie dit ??
..
Hoi Cross,

Dit soort dingen zijn altijd wel interessant vind ik. Wat me opvalt is dat je voorbeeldteksten feitelijk niets zeggen over de geestelijke duisternis en ik weet ook niet of je daarop doelt. Het zijn allemaal letterlijke vormen van duisternis. Aangezien God onderscheid heeft gemaakt tussen dag en nacht (licht en donker), de weersinvloeden (donkere, dichte wolken) heeft geschapen etc. zie ik niet in waarom God niet in de duisternis kan zijn.

Daarnaast moet je ook kijken naar het doel van de omschreven duisternis. In de voorbeelden vanuit Exodus gaat het om een duistere wolk die het volk Israël overdag door de woestijn heeft geleid. Zelf denk ik daarbij aan bescherming van de brandende zon in de woestijn. 's Nachts werd diezelfde wolkenkolom verlicht met vuur. In de woestijn word het s'nachts aarde donker en ijskoud, dus ook dit zie ik als bescherming en leiding.

I.m.o.: God heeft ook duisternis in Zijn macht en kan dat gebruiken om te beschermen of juist te straffen. Dus God kan ook zeker in duisternis zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:10
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MARISKA601 schreef:
beste cm-ers,

muischje muisch heeft cm verlaten.
jullie zullen nooit meer weten hoe het verder met haar gaat.
het contact met mij heeft ze ook verbroken.

ze heeft nog wel een briefje achtergelaten, en ze vroeg mij dit te plaatsen.

lieve allemaal,

er is teveel gebeurt, ik kan het allemaal niet vertellen,
maar ik ben toe aan rust.
verhaaltjes vertellen gaat me niet meer af.

groetjes van muischje muisch

Ik ken haar niet, maar het klinkt heftig. Hopelijk ontvangt ze de kracht die ze nodig heeft om alles te doorstaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 22:06
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

SUSANNAH475 schreef:
Volgens mij was menstruatie (in die tijd) ook iets onreins, maar ik kan dat toch echt niet tegenhouden. (Zou het niet eens willen omdat het bij mijn "vrouw zijn" hoort... God heeft mij immers zo geschapen !!).

Onreinheid is naar mijn idee wat anders dan fout zijn. Dus waarom zou je de menstruatie willen tegenhouden? Zoals je zelf zegt heeft God vrouwen met die vruchtbaarheidscyclus geschapen. Hoe dan ook hadden (en hebben) vrouwen die cyclus en werden ze onrein. Er moest tijdens die periode bijvoorbeeld alleen vaker gewassen worden. (en nog meer van die hygiënische dingen)

Dus de vraag is: wat houd onreinheid precies in en is dat vandaag de dag nog aan de orde? Ik denk dat je gelijk hebt, dat het inmiddels veranderd is.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

Die onreinheid is volgens mij (als ik het goed heb onthouden) alleen iets vanuit de Thora. Veel van de dingen hebben met gezondheid en hygiëne te maken, vooral tijdens de 40 jarige zwerftocht door de woestijn.

Eerlijk gezegd weet ik niet meer 100% zeker hoe het zat, want het boek waarin ik dit gelezen heb, heb ik uitgeleend en is niet meer terug gegeven.
(die moet ik dus eens terug vragen)

Er zijn meer dingen die toen als onrein bestempeld zijn, maar die daarna zijn toegestaan. Besnijdenis is ook een voorbeeld van iets wat nu niet meer hoeft, daarvoor in de plaats is de doop gekomen.

Laatst aangepast door
MVV749
op zondag 1 mei 2011, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 21:49
BerichtOnderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?

MAUREEN217 schreef:
Laten we eerlijk zijn. God heeft ons gemaakt als sociale wezens. Adam was alleen, en God vond dat niet goed en daarom heeft God Eva gegeven aan Adam. Kijk diep in je hart en wees eerlijk. Een goede vriend ( en) is goed, maar kan nooit de plaats innemen van een partner. Je kinderen gaan vandaag of morgen ook hun eigen weg ,logisch, en nu jij, kijk op dat punt sta ik nu, mijn twee zoons die nog thuis zijn, staan op het punt om alleen verder te gaan, en dan ben ik alleen, ik heb vrienden die komen en gaan, en soms helemaal niet komen, ook zij hebben een eigen leven, je kan niet eeuwig op anderen rusten. Het is fijn als je een partner hebt, waar je alles mee kan doen, praten, wandelen, zelfs gezellig samen eten, samen oplossingen zoeken voor problemen, die op je weg komen, en zo kan ik eindeloos doorgaan. Ik schuif het niet onder stoelen of banken, ja ik wil een nieuwe partner. Wat jij?

Mooi gesproken Maureen. Een mens is niet gemaakt om alleen te zijn. Zet twee mensen in een enorme hal en die mensen zullen toenadering zoeken. Ik denk idd ook dat er bij elk mens het verlangen is om een partner te hebben, alleen zal niet iedereen dat toegeven.

Zelf denk ik dat een mens op zichzelf nooit helemaal compleet zal kunnen zijn en daarvoor een relatie nodig heeft. Uiteindelijk vullen we elkaar toch aan.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk

ANGELBOY999 schreef:
Ik denk niet dat ik verliefd zal worden op een vrouw die voor de Kerk getrouwd is, juist omdat ik maar met iemand verder zal gaan wanneer ik die vrouw beter ken. Jezus is hier zeer duidelijk over. Hij zegt, alleen wanneer je partner ontucht pleegt mag je scheiden van die persoon, maar dan ook alleen bij ontucht. En wat Jezus zegt is zo! Wie huwt of trouwt met iemand die ontucht heeft gepleegd, maakt zichzelf onrein. Moet iemand die ontucht geleegd heeft voor de rest van zijn leven zonder partner blijven? Daarvoor hebben zij zelf gekozen. Nogmaals! Jezus zegt dit zeer duidelijk, je mag alleen scheiden van iemand wanneer die ontucht gepleegd heeft, en wie met zo iemand hertrouwt word zelf onrein.

Is verliefd worden bij jou een bewuste keuze?
En wat houdt volgens jou onreinheid in?
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 19:47

SUSANNAH475 schreef:
Het lijkt mij heel belangrijk dat je niet alleen voor jezelf weet of je van diegene houdt en er mee verder wilt, belangrijker nog lijkt mij om te weten hoe die ander dat ziet... dat kan nog wel eens heel anders zijn als je gedacht had... Twijfelende smiley

Dit zou je idd toch al moeten weten voordat je überhaubt aan een intieme relatie wil beginnen.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 19:28
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Geef de rekening maar aan CM Knipoog smiley

Dat kan dus gewoon gedeclareerd worden. Handig joh!
Ik zal om een bonnetje vragen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 19:26
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

SUSANNAH475 schreef:
haha, da's dus jouw interpretatie dat ik me enigszins druk zou maken om te laat te komen... ik had het nl. zo ingepland dat ik op m'n dooie akkertje kon fietsen en de tijd had.
Ik vond het alleen wat minder dat ik een stuk voor noppes had gefietst, want ergens had ik wel een doel (bijv. die muziekwinkel) waar ik heen wilde... snap je ?
(Ik heb er zelfs toen ik er voor de 2e keer terug was, op diverse gitaren mogen spelen en info gevraagd omdat ik er aan denk om eens een nieuwe (of 2e hands) te kopen).

En van dat voorbestemd zijn, het zou kunnen maar niet alles is zo zwart-wit is mijn mening...
Ik kan bijv. op een koor gaan, maar als ik op gitaarles zou gaan zou het zich net zo goed in "Gods wil" bevinden.
Die keuze van de mens is veel breder als sommige mensen denken.

Na ja, druk maken klinkt idd ook wel wat overdreven. Maar het schopte je planning dus in de war. Zoiets bedoelde ik ook te zeggen. Knipoog smiley

Idd, wat je zegt is ook waar. De keuze is aan altijd aan ons. Ik zie het daarvoor niet zo dat het Gods wil was om je geld te vergeten. Maar ik vind het wel leuk om te zien dat je op deze manier toch een soort van leiding in het gebeurde ziet. Het is niet verkeerd om daar soms eens bij stil te staan.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 19:17

THIRZA120 schreef:
Is deze opmerking niet tegenstrijdig met hetgeen je vermeldt bij het mooiste moment van vandaag Smiley die vol vragen zit

Idd, wat stom! Gefrustreerde smiley
Ik was vergeten te melden dat ik 's nachts al wakker werd. Boze smiley Daarbij, deze slechte ervaring komt door ziekte. Daarna kon ik gelukkig weer de rust vinden en ben ik nog in slaap gesukkeld. Tweede keer wakker worden ('s morgens laat) was mijn goede ervaring, wat helemaal los staat van de ziekte en deze 1e ervaring van vandaag. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MVV749
op zondag 1 mei 2011, 19:33
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 17:34

MARIO216 schreef:
MVV u was de 5600 ste topic op het off-topic topic. Beloning een ijsje op de boulevard van Katwijk!

Haha, wat een feest! Wanneer is de beloning op te halen? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 17:21

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind ook niet dat je mensen erom moet veroordelen, maar het is een andere vraag of je ermee een relatie wil. Jezus vroeg haar niet ten huwelijk...

Dan zullen je gevoelens en je vertrouwen voor de ander toch de doorslaggevende factor moeten zijn. Ik ben met je eens dat het idd geen fijne gedacht is om 'de zoveelste' te zijn. Aan de andere kant, misschien is 'de zoveelste' wel net de ware en dat zou je toch ook niet willen mislopen. Mensen maken fouten, aan ons om te leren vergeven en ze een nieuwe kans te geven. Kunnen we dat niet, dan heeft een opbouwen van zo'n relatie weinig nut i.m.o.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 17:16

ANGELBOY999 schreef:
Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.

Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.

daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.

Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd.

Ondanks wat tegenstrijdigheden die je vast niet zo bedoeld hebt, vind ik dat je helemaal gelijk hebt. Je hebt het mooi uitgelegd en je mening is ook onderbouwd met je eigen ervaring.

Hoe moeilijk het ook is, in principe moeten kinderen altijd met deze gedachte worden opgevoed. En juist in deze tijd van losbandigheid is het belangrijk dat we bidden om ons hierin te sterken. Ik geloof idd dat we allen veel beter in een relatie kunnen standhouden als we ons aan dit principe zouden kunnen houden. Al geloof ik ook dat je heel sterk in je schoenen moet staan om dat te kunnen bereiken. Maar ook daarvoor zou je kunnen bidden.

Laatst aangepast door
MVV749
op zondag 1 mei 2011, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 17:04
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

FRANKT627 schreef:
Knipoog smiley en die keuze is???

De keuze was een ogenschijnlijk simpele, maar voor mij lastige keuze:

Gisteren voor m'n eigen gezondheid gekozen en me helemaal niet gemengd in het feestgedruis van koninginnendag.

Voor een buitenstaander misschien vrij onbenullig, maar voor mij betekend het behoorlijk wat. En daardoor werd ik vanmorgen dus met een goed gevoel wakker.

Ook simpele dingen kunnen een mens doen goed voelen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 16:59
BerichtOnderwerp: Het beste van YouTube

Dit vind ik echt iets wat ik graag wil delen. Het is een muziek nummer met een hele mooie tekst. Alleen daarom al de moeite waard om te kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=xGPS8sa-bRQ (met songtekst)

http://www.youtube.com/watch?v=uHdcyue0bSw (met toepasselijke visualisatie)

PS: Deze zou overigens ook onder het topic 'mooi, leuk of bijzonder lied' gepost kunnen worden.

Laatst aangepast door
MVV749
op zondag 1 mei 2011, 17:35
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 16:49

VISSER278 schreef:
Overal hetzelfde, alleen hier is de lucht strak blauw.
Net even aan het water wezen kijken en ideaal voor de watersporters.
Veel kitesurfers die bezig waren , schitterend om te zien. Coole smiley met zonnebril

Dat brengt me op een idee:
Misschien moet ook straks ook even lekker over de boulevard gaan wandelen. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 16:46

On topic:

Weer verschrikkelijk naar wakker worden. Bah, soms is dat gewoon echt te vaak en te veel! Twijfelende smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 16:44

SUSANNAH475 schreef:
Mijn slechtste moment... ? dat ik fietsend naar een muziekwinkel reed om daar vervolgens een snaar voor mijn gitaar te kopen (die was dus geknapt), ik die wilde afrekenen en tot de ontdekking kwam dat ik m'n geld thuis had laten liggen (en dus vergeten was)... moest ik weer terug dus... ach ja, uiteindelijk valt het wel mee, want het was gelukkig mooi weer... (ook al had ik op dat moment ff geen zin om weer terug te gaan).
Maar uiteindelijk was ik daardoor overal later waar ik wilde zijn en wilde ik daarom onderweg een patatje halen, wat weer mijn mooiste moment werd vandaag...

Hoi Susannah,

Ik had jouw mooiste moment ook al gelezen en had toen al het idee dat sommige dingen idd voorbestemd zijn. Ook dit soort simpele, dagelijkse dingen. Nu ik dit lees, ben ik daar helemaal zeker van. Knipoog smiley

Het is toch wel mooi om te lezen dat je je eerst enigszins druk maakt om het laat komen, terwijl je daarna (juist daardoor) een hele fijne avond hebt gehad en nieuwe mensen hebt ontmoet. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 16:38
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof

Goede middag allemaal,

Na een stukje uit een Bijbeldagboekje te hebben gelezen ben ik me onderstaande gaan afvragen. Omdat ik het zelf een lastig onderwerp vind, zou ik naar jullie visie willen vragen. Hopelijk vinden jullie het ook een interessant onderwerp.

In Psalm 1 wordt gesproken over welgelukzaligheid. Ook wordt er uitgelegd hoe we welgelukzaligheid kunnen bereiken.

Psalm 1:
1 Welgelukzalig is de man, die niet wandelt in den raad der goddelozen, noch staat op den weg der zondaren, noch zit in het gestoelte der spotters;

2 Maar zijn lust is in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht.

3 Want hij zal zijn als een boom, geplant aan waterbeken, die zijn vrucht geeft op zijn tijd, en welks blad niet afvalt; en al wat hij doet, zal wel gelukken.

4 Alzo zijn de goddelozen niet, maar als het kaf, dat de wind henendrijft.

5 Daarom zullen de goddelozen niet bestaan in het gericht, noch de zondaars in de vergadering der rechtvaardigen.

6 Want de HEERE kent den weg der rechtvaardigen; maar de weg der goddelozen zal vergaan.

Naar mijn idee (en in mijn bewoording) kunnen we uit dit Bijbelvers opmaken dat we supergelukkig zijn als we ons volledig tot God richten, ons niet met zondige dingen bezig houden en ons aan Zijn Wet houden.

Nu vraag ik me af of gelukkig zijn letterlijk voortkomt uit de mate waarin we geloven. Dus hoe 'beter' we geloven, hoe gelukkiger we ons voelen? Natuurlijk komen daaruit ook weer vragen voort zoals bijvoorbeeld: Hoe kunnen we 'beter' geloven? En betekend gelukkig zijn een leven dat ons voor de wind gaat? Is het gelukkig zijn wat in Psalm 1 wordt omschreven überhaupt in woorden vast te leggen?

Hopelijk kunnen/willen jullie me met deze vraag helpen. In elk geval bij voorbaat dank voor enige reactie.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 16:15
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

VISSER278 schreef:
Dat zal wezen omdat je het antwoord op de vraag nog niet hebt gekregen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Haha, idd!

Vandaag vraag ik me ook weer wat dingen af. Ik denk zelfs dat het topicwaardig is, dus ik zal er een topic voor openen.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 16:10

Mooiste moment vandaag:

Vanmorgen wakker worden met een goed gevoel over een gemaakte keuze.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 16:04
BerichtOnderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?

HENKWAL969 schreef:
God kan wonderen doen, maar ik geloof niet, dat als ik thuis blijf zitten en niets doe, dat Hij zo ineens een partner naast me op de bank bij de televisie zet. Hij kan het overigens wel, maar het lijkt me niet erg reeel om dit verwachten.

Dat heb je heel mooi omschreven. Hier ben ik het helemaal mee eens.
Lange tijd heb ik zo goed als stil gestaan in m'n leven, wachtend op verandering in mijn leven. Maar ik zie steeds meer in dat ik zelf ook vaker dingen moet ondernemen.

Zoals jij het mooi zegt: "als je niet beweegt, komt je nergens."
Daar wil ik een aanvulling bij zetten:
"als je niet beweegt, kan God je ook niet bijsturen."

Laatst aangepast door
MVV749
op zondag 1 mei 2011, 16:06
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:47
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Is Martin jarig? Wat een feest! Clown smiley

Naamgenoot, ik wens je een mooie dag toe. En nog vele gezonde jaren toegewenst! Knipoog smiley

Driewerf hoera voor Martin:

Hoera,
Hoera,
Hoera!
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:45
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Ik vraag me af waarom we ons elke dag toch zoveel afvragen?
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:43
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MARIAN096 schreef:
Over 2 dagen vertrek ik van hier en word ik niet meer verlengt.
Ik ben gelukkig met Herman(388)

Groetjes Marian en Herman

Veel succes en plezier samen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:40

HENKWAL969 schreef:
Het mooiste moment vandaag!

De dochter van mijn voorganger, was enkele maanden geleden psychisch helemaal ingestort en is ook opgenomen geweest.
Omdat de huur van haar apartement opgezegd was en een deel van de meubels tijdelijk ergens opgeslagen moesten worden, had ik aangeboden een deel hiervan in mijn huis neer te zetten.

Ik kende haar niet persoonlijk, alleen vanuit de gebeden in gemeente, want ze woonde aan de andere kant van het land.
Vanavond echter is ze met mensen de spullen komen ophalen en mag ze weer alleen gaan wonen, welliswaar onder toezicht.
Maar het was goed om haar te leren kennen en te zien dat ze toch op redelijk korte termijn weer zelfstandig mag gaan wonen.
We weten dat bidden helpt. Als daarbij ook de verhoring van gebeden mag zien, vervuld dat mijn hart met blijdschap.

Knap dat je dat hebt gedaan. Ik kan me voorstellen dat het wel moeilijk moet zijn om dat voor iemand te doen die je niet persoonlijk kent.
Ook goed om te lezen dat je er ook Gods werk in ziet.
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:38

ERIKA129 schreef:
MVV
Ik kan jou reactie volkomen begrijpen 14 jaar geleden is mijn vader overleden, hij ging voor een beter leven kreeg een donor nier.
Daaraan overlijden normaal gesproken geen mensen want doet de nier het niet dan gaan de mensen weer dialyseren, helaas overleed mijn vader na twee maanden in het ziekenhuis te hebben gelegen.
Waaraan?? Wie zal het zeggen de dubbele longontsteking of de drie herseninfarcten en de hersenbloeding! Wij hebben ook toen veel steun ondervonden aan het geloof maar evengoed onze vragen.
Denk dat dat heel menselijk is.
Ikzelf zit sinds begin januari thuis ben psychische ingestort heb daarna tegenslag op tegenslag gehad en nu dus mijn moeder erachteraan.
Daarom blijf bidden om sterkte en kracht hoe moeilijk het vaak ook is, er gebeuren echt nog wonderen ook in onze tijd.

Groetjes en sterkte Erika.

Hoi Erika,
Klinkt heftig! Smiley met dichtgeplakte mond
Sommige dingen kunnen wij inderdaad ook niet begrijpen. We kunnen alleen blijven bidden om steun en kracht. Uiteindelijk kunnen we pas sterker (in ons geloof) worden als we moeilijkheden overwinnen. Dus misschien is dat ook wel een soort leermoment voor ons. Het is en blijft moeilijk.

Ik wens jou ook veel sterkte en kracht toe. Je staat ook zeker niet alleen in je gebeden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749 (41)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:32

CROSSROAD317 schreef:
Ik denk dat heel veel christenen dat lastig vinden MVV. Ik kan geen antwoord geven op die vragen, maar ik kan/mag wel mijn vragen bij Hem neerleggen. Hij zal mij dan ook kracht of rust geven om dat te dragen/aanvaarden.
Zoals een liedje zegt:

Mijn hoop is op U Heer,
mijn kracht is in U Heer,
mijn hart is van U Heer, van U.

Ik prijs U met heel mijn hart,
ik prijs U met al mijn kracht,
met heel mijn hart, met al mijn kracht,
heel mijn hart is van U.

Dat is inderdaad waar, zo had ik het nog niet bekeken.
Mooi liedje en mooi gesproken.
Ik denk dat ik daar wel wat aan heb. Bedankt!
Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MVV749
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5