ChristianMatch

Forum

Berichten van REBECCA667
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van REBECCA667
Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 17:43
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARY052 schreef:
Vanmorgen via de gemeentemail van de kerk een verschrikkelijk bericht ontvangen.
Een zendingsechtpaar van onze gemeente is vannacht in Kenia overvallen, waarbij hij doodgeschoten is, en zij verkracht.
De kinderen zijn ongedeerd maar waren getuige van het drama.

Dit is niet te bevatten.

Mary

ik zou veel willen zeggen maar ......................
veel sterkte voor jullie als gemeente en ieder ander die hier bij betrokken is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 17:25
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?

LEANNE226 schreef:
Oftwel; de man is de toch de baas,kan hij iets niet of maakt hij er een potje van dan mogen de vrouwen inspringen Smiley die vol vragen zit
In Bijbelse tijden zal het best gewerkt hebben maar we leven in een hele andere tijd(gelukkig wel) en is een huwelijk geen vanzelfsprekendheid meer.Iedereen heeft op zn tijd leiding nodig,in welke hoeveelheid ligt volledig aan de persoon,man of vrouw.

Ik leef al jaren zonder jullie idee van leiding en ik lig nog lang niet smachtend in een hoekje hoor........God heeft mij meer gaven gegeven dan de aanvulling te zijn voor een man......

Lisa. heeft niemand je ooit vertelt dat de man het hoofd van het gezin is maar de vrouw de nek? Knipoog smiley

en Leonard bevat het zo mooi. Als de een zwak is, is de andere sterk. dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 16:59
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?

LISA610 schreef:
Als vrouwen per definitie leiding nodig zijn, dan hebben vele alleenstaande moeders een serieus probleem. Per slot van rekening moeten die dames (waaronder ik) het toch in hun eentje leiding geven aan hun gezin, of zij nu willen of niet. En ja, dat geldt natuurlijk evengoed voor de alleenstaande vaders die hun kinderen op een hele liefdevolle manier groot brengen en daar op een fantastische wijze invulling aan geven. Maar de stelling was nu even dat vrouwen leiding nodig zijn. En ik vraag me af of het feit dat de man het hoofd behoort te zijn binnen het gezin, niet een beetje uit zijn verband wordt getrokken door de bewering dat vrouwen leiding nodig zijn. Persoonlijk denk ik dat het daar niet direct om gaat als er gesteld wordt dat de man het hoofd behoort te zijn van het gezin.

Let’s face it: In de Bijbel wordt wel degelijk gesteld dat de man het hoofd behoord te zijn van het gezin, ik zal de laatste zijn die dat ontkend. Feit is wel dat dit voor de man een enorme verantwoordelijkheid met zich mee brengt. Maar gelukkig heeft onze lieve Heer daar ook iets op bedacht: Hij heeft hem een helper willen geven in de vorm van een vrouw. Dit betekent volgens mij dat het niet de bedoeling is dat een man het allemaal in zijn eentje doet, maar, maar zich juist mag laten steunen door zijn wederhelft.

Anders gezegd: ik denk dat het erom gaat dat man en vrouw niet als twee kapiteins op één schip moeten proberen te zijn. Ieder heeft zijn eigen rol binnen het huwelijk en het gezin. Dat een man het hoofd van het gezin is, impliceert niet dat een vrouw in alle gevallen klakkeloos aan hoeft te nemen wat de man zegt, laat staan dat ze altijd moet doen wat hij haar opdraagt, zelf geen enkel initiatief mag tonen of geen inbreng mag hebben. Evenmin hoeft de man alle zorgen en lasten van het gezin alleen op zijn schouders te torsen, maar mag hij zich juist laten steunen door een lieve en toegewijde echtgenote.

Het mooie van een relatie is dat je elkaar op een liefdevolle manier mag steunen en stimuleren bij alles wat er op je weg komt. En binnen een goede relatie hebben partners waardering en respect voor elkaar. Dat impliceert ook dat je naar elkaars mening vraagt, met elkaar overlegt. In mijn ogen is een goede relatie juist daarom gestoeld op gelijkwaardigheid.

Niet op gelijkheid, nee.. gelukkig niet. Voor mij staat buiten kijf dat de feministische stelling dat mannen en vrouwen gelijk zijn, nog altijd een van de grote misvattingen van de vorige eeuw genoemd mag worden. Mannen en vrouwen zijn (gelukkig) heel verschillend, zo zijn we van meet af aan geschapen, juist om elkaar op een gelijkwaardige manier te kunnen aanvullen, steunen, stimuleren en helpen.

Dat een relatie tussen man en vrouw gelijkwaardig behoort te zijn is te funderen met een tal van Bijbelteksten. Wil ik best een keer gaan doen voor de liefhebber, maar daar heb ik nu even geen tijd voor.

Wat betreft het topic “man/vrouw hoe zit het nou” is het mijn stelling dat binnen een relatie een man gewoon man moet zijn en een vrouw gewoon vrouw moet zijn, op de manier waarop God hen beiden heeft bedoeld. En voor alle duidelijkheid: ik vind het heerlijk om gewoon vrouw te mogen zijn, juist omdat God mij zo heeft bedoeld.
Knipoog smiley

ik geloof dat met de term "vrouwen hebben leiding nodig" ongeveer het zelfde bedoeld wordt als dat jij hier zegt Lisa.
Als ik het goed gelezen heb, bedoelt Chat hier meer mee dat vrouwen bescherming nodig hebben.
En dat is toch wel een echt mannen ding.
Knipoog smiley
Ik kan mij zelf ook prima staande houden. kan mijn eigen eten verdienen met mijn werk, mijn eigen huis/huur betalen. etc. daar heb ik geen man voor nodig. Engeltje smiley
Ik heb echter wel de behoefte aan de "leiding" van een man. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 14:14

mijn slechtste moment van vandaag was toen ik dacht net een leuk gesprek met iemand te hebben. (nee niet hier op cm) het gesprek eerst op scheiding gebracht werd........ en toen ik aangaf dat ik dat geen leuk onderwerp vond... om daarna te vragen waarover het gesprek dan wel kon gaan........kinderen....werk.......... sex..................???????????

wat een afknapper. alsof er niets anders in het leven is. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
REBECCA667
op vrijdag 25 februari 2011, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 12:47
BerichtOnderwerp: De weg de waarheid en het leven

LISA610 schreef:
Kleine correctie Willem: Jezus zei "Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij". (Johannes 14:6).
Over de drie-eenheid loopt al een topic:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1931
Het is mij niet geheel duidelijk of jij nu diezelfde discussie hier probeert te voeren of dat je ergens anders naar toe wilt. Misschien handig als je dat even verduidelijkt? Knipoog smiley

ik denk Lisa. dat als je net begint de topic op het forum wat elders gevoerd wordt een beetje te veel van het goede is. Die is aardig diepgaand. Als je net begint heb je pap nodig. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 11:04
BerichtOnderwerp: Ruilhoekje

AARTJE289 schreef:
Mario, ik heb 145 en 39 voor je.

geweldig. dan moet je alleen nog nr 115. Knipoog smiley

hoe krijgen we ze bij je? de plaatjes? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 11:00
BerichtOnderwerp: De weg de waarheid en het leven

WILLEMCM031 schreef:
Ik weet dat ik eigenlijk niets weet en dat doordat ik niets weet ook niets hoef te weten en dat omdat ik niets hoef te weten ook niets meer zal vergeten en alleen nog maar kan groeien als ik maar blijf luisteren naar Gods stem.

God zegt: Ik ben: de weg, de waarheid en het leven. God is een drieëenheid, wil dat dan zeggen dat deze drie dingen in de bijbel allemaal hetzelfde zijjn? Of betekent dit dat het niet uit maakt welke naam we aan God geven zolang we maar geloven.

Ik weet het even niet meer hoor,wie helpt mij verder?

hoi Willem

ik denk ook dat het wel uit maakt hoe je God noemt.

wat betreft: de weg, de waarheid en het leven.

ik geloof dat de weg richting God gaat door de waarheid naar het leven.

met andere woorden. Als je het leven wilt vinden, is de weg daarnaar toe. de waarheid. en ik heb ondervonden (door schade en schande) dat de bijbel die waarheid heel goed aangeeft. Namelijk dat Jezus de zoon van God is en dat wij in Hem moeten geloven om het leven te vinden.

Op deze manier is deze zin een drie-eenheid. het is onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

zo geloof ik het althans.
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 22:24
BerichtOnderwerp: Ruilhoekje

MARIO216 schreef:
Drie voetbalplaatjes van de AH: Nummer 39,40,115 en 145. Heb zat dubbele.

hoi mario

ik heb nr. 40 wel voor je.
ik geef al mijn andere plaatjes (spaarde ze zelf niet maar neem ze altijd wel mee) aan een collega van mijn dochter.
ik zal ze vragen of zij 39, 115 en of 145 misschien dubbel hebben. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: Sorry zeggen

MARIAN519 schreef:
Je hebt mijn reacties gelezen..het is goed zo. Lachende smiley

Lachende smiley dank je.

Laatst aangepast door
REBECCA667
op donderdag 24 februari 2011, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:46

MARIAN519 schreef:
[/b]Ik ben het met je eens en ik vind dat je het heel zuiver aanvoelt...mooie eigenschap. Knipoog smiley

dank je wel Marian. Ik hoop dat we nu weer goed zijn. Smiley die vol vragen zit
of eigenlijk moet ik zeggen. je stapelt kolen op mijn hoofd. Geschokte, onthutste smiley laten we het goed maken.

Laatst aangepast door
REBECCA667
op donderdag 24 februari 2011, 21:47
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:43

MARYLIEN613 schreef:
hé Rebecca, kop op meid,
denk dat je veel te gevoelig bent (ik ook som hoor)
ik moet ook soms wennen aan een vrij radicale (maar wel eerlijke) uitspraak op het forum,
maar ik begin stilaan te leren dat gewoon eerlijk voor je mening en waarvoor je staat uitkomen, OK is, en een discussie krijg je door verschillende meningen,
dit betekent niet dat er "ruzie" is,
dus niet te zwaar aan tillen,
zo leer je elkander gewoon kennen!

dat is wel zo marylien.
ik had alleen geantwoord in een niet al te beste stemming en heb daardoor anders gereageerd dan ik eigenlijk vond dat ik had moeten doen. of eerlijk gezegt ik had helemaal niet moeten reageren. dat was beter geweest en had ik niet in de vuurlinie gezeten.
ik heb er wat van geleerd zal ik maar zeggen.

en inderdaad vind ik ook door wat iemand schrijft je diegene al iets begint te kennen.
toch wel handig voor wat de matchen betreft. Knipoog smiley (of vriendschappen uiteraard)

Laatst aangepast door
REBECCA667
op donderdag 24 februari 2011, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:24

[quote=LEONARD480]

zo is het maar net Leonard.

dank je voor je lieve woorden Lisa. Kussende smiley

en Chat jij ook bedankt.
Je hebt een andere kijk op het CM dan dat ik heb maar dat mag.
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 18:06

CHATULIEM619 schreef:
Weet je Rebecca dat ik hier eigenlijk een hartgrondige hekel aan heb wat je nu doet? Wat voor zin heeft zoiets eigenlijk? Je hebt je eigen mening gegeven, meer niet. Het is onzin een forum te vergelijken met het dagelijkse leven, je ziet geen non verbale communicatie en je hoort geen intonatie. Dus het is heel moeilijk te constateren dat je iemand grieft. En wie gegriefd is, nou laat hem toch..het is toch niet je buurman. Grote kans dat ie 200 km bij je vandaan woont. En waar maak je je dan druk om. Als we voortdurend gaan lopen nadenken of lopen te zeuren over de toon die aangeslagen wordt, kunnen we nergens meer over praten.
Jouw bijdragen zijn per definitie zinvol, omdat je schrijft vanuit je eigen beleving en mening. Wees daar trots op, dat je daar tenminste voor uit durft te komen...Niet dat angsthazengedrag en geen geslijm meer aub....

weet je Chat. het waren niet de woorden waarom ik sorry gezegt heb, ik ben vandaag nog de hele dag boos geweest om wat er eigenlijk gebeurd is.
ik heb sorry gezegt omdat ik geirriteerd was en van daar uit gereageerd had en dat had ik niet mogen doen.
die irritatie kwam voort uit een hele boel dingen (die heeft God mij 1 voor 1 laten zien en kon daar alleen maar ja op knikken).
Wat God van mij wil is niet dat ik Hem bedien. Hij wil dat ik aan zijn voeten kom zitten.
En aangezien dat dat de mooiste plek is die ik kan krijgen, waarom zou ik dan mopperen.

en ik ben het niet met je eens dat je hier mensen voor het hoofd mag stoten omdat ze niet je buurman zijn en dus niet naast je deur wonen.
we zijn allemaal kinderen van God en horen zorgzaam te zijn voor elkaar. als wij het al niet zijn, wie dan wel.
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 22:14

Ik zeg sorry tegen iedereen die ik vandaag mogelijk tegen de schenen gestoten heb op de topic volwassendoop.
ik heb het gevoel dat ik dat moet doen, dus bij deze.

het waarom zal God mij van zelf wel duidelijk maken. Ik zal fout gezeten hebben.

of dat nu is omdat ik een kort chat moment heb benoemd of omdat ik zelf de gene was met de lange tenen. mogelijk zelfs beide.

dus nogmaals sorry.
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:45
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

THOMAS968 schreef:
Krokusjes, sneeuwklokjes en steeds langere dagen. De tekenen zijn er weer en hij is bijna voorbij, die lange winter. Op 27 maart begint de zomertijd en dat is voor mij het echte Nieuwjaar.

Thomas, over vijf weken is het tot acht uur licht...

Lachende smiley helemaal mee eens. ik zag 3 dagen geleden in eens de krokussen in bloei staan en kon mijn blijdschap niet op.

alleen begint mijn nieuwe jaar op 1 maart. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt want dan is het de meteorologische lente. en dat is goed genoeg voor mij. Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 14:03

is nu op dit moment. Huilende smiley, smiley in tranen

ik hou niet van ruzie of een ruzie achtige sfeer. helaas zijn er sommige onderwerpen als die er op cm staan al meerdere ruzies onstaan en zelfs kerkscheuringen. Twijfelende smiley

voel me op het moment niet zo top. Huilende smiley, smiley in tranen dus ga maar even wat nuttigers doen. strijken bv. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 13:43
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?

MADELIEF469 schreef:
Ik moet toch even kwijt dat ik het niet netjes vind, wat privé besproken is met een ander, op een openbaar forum te zetten. Of de ander moet daar toestemming voor gegeven hebben Smiley met dichtgeplakte mond

ik heb aangegeven dat ik dat zou doen. reageren op die zinnen in het openbaar. dus op het forum. marian zij toen niet dat ze zich daardoor gekwetst zou voelen.

het lijkt me weinig zinvol om op deze wijze met deze topic om te gaan. Het is wel typerend dat dit ook nu weer in een welles nietes met ruzie achtige sfeer zou eindigen.
Dat schijnt dit onderwerp helaas vaker op te roepen.

Laatst aangepast door
REBECCA667
op woensdag 23 februari 2011, 13:55
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 12:32

MARIAN519 schreef:
Ik heb geschreven dat Chat moet geloven in wat hij doet..het juiste, net zoals ik geloof in mijn keuze..ik probeer hem niet onderuit te halen of te kwetsen, vind dat ook een beetje ver gezocht.. én kwetsend..

dit is hoe het op mij overkomt.
en omdat het geschreven wordt op een openbaar forum krijgt iedereen het te lezen en zijn er grapjes die niet begrepen worden.
in ieder geval niet door mij in deze.
(en wat ik je ook prive heb geprobeerd te vertellen waarbij je aangaf dat een forum openbaar is dat iedereen daar voor zijn mening uit mag komen. dat je dit nu kwetsend vind, vind ik dan ook jammer.)

misschien kunnen jullie deze discussie anders verder in prive voeren?
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 12:18
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

LISA610 schreef:
Vandaag een verhaal gehoord van een lieve vriendin. Had een eerste date gehad nadat er paar weken contact was geweest Vraagt de man in kwestie in de loop van de avond of er nog gezoend gaat worden.... (hoezo te snel van stapel lopen..).Als blijkt dat zij dat niet wil pakt hij haar zo stevig vast dat ze t gevoel heeft dat ze niet meer los kan komen (hoezo geef een vrouw een gevoel van onveiligheid).

Geloof me, wij tweeën waren het er helemaal over eens: we knappen af op mannen die tijdens een eerste date opdringerig zijn op een manier waardoor wij ons niet veilig voelen. Dus: geen hooggespannen verwachtingen tijdens die eerste date en vooral handjes thuis. Als het goed zit, volgt het zoenen en knuffelen vanzelf. Knipoog smiley

oh wat een nare ervaring. Verraste, verbaasde smiley
ja daar zou ik ook op afknappen.
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 12:09

MARIAN519 schreef:
Oké Chatuliem..

Ik geloof dat de kinderdoop in de lijn van de Bijbel de juiste manier is om een kind ( van gelovige ouders ) in het verbond dat God met ons wil hebben op te laten nemen en dat wij daarin aan God gehoorzaam zijn.

Ik kies voor de kinderdoop in de lijn van de Bijbel, omdat Jezus het als teken gegeven heeft als afwassing van onze zonden en omdat Hij hiermee het verbond wil bevestigen...we horen als gelovigen allemaal bij Hem, dus allemaal ook de kinderen..die in zonde ontvangen en geboren zijn.

Ik kies voor de volwassendoop in de lijn van de Bijbel als een volwassene die tot geloof komt ( dus geen gelovige ouders heeft/gehad heeft.en niet als kind gedoopt is.) zelf die keuze maakt, maar nogmaals ...als je als volwassene die keuze hebt gemaakt en je krijgt een kind, wil je dat uit gehoorzaamheid en liefde bij God brengen en wij doen dat in het teken van de kinderdoop..

[color=FF0000]Onze eigen keuze bevestigen wij door middel van het doen van belijdenis...of niet, maar hoe dan ook vind ik het prima dat je denkt zo je denkt..en dat jij gelooft dat jij het juiste doet...[color=#FF0000]je kunt er maar beter in geloven ook..anders heeft hetgeen zin wat je doet[/color].. daar ook verantwoording over af mag leggen.
[/size] Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit uitleggen wil ik best..

ik vind deze toevoeging heel erg jammer.
als iemand niet zou geloven in wat hij schrijft, wat heeft het dan voor zin om je er zo voor in te zetten.
ik vanaf mijn oogpunt vind dit een pijnlijke opmerking.
misschien begrijpt Chat hem omdat hij en Marian elkaar al wat beter kennen?
maar zoals ik het zie, is het weinig liefdevol.

nogmaals. laten we ophouden met deze discussie.
ps. ik wilde deze tekst een andere kleur geven, maar slaagde daar niet in. de tekst zo vergroten vind ik zelf niet zo geslaagd maar kreeg hem anders niet duidelijk.

Laatst aangepast door
REBECCA667
op woensdag 23 februari 2011, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 22:47

[quote=MARIAN519]Beste Chatuliem,

Ik kan er een heleboel bijhalen maar aangezien ik ook jouw bijdragen gelezen heb en hier gemerkt heb dat jij erg gekwetst bent door zg. kerkmensen, zit er bij jou heel veel pijn en die speelt mee in jouw bijdrage.
Ik wil niet overtuigen..ik geloof dat het om het geloof in Jezus gaat en verder mag iedereen erover denken zo die wil.
Jij bent blij met jouw gedachten hierover en ik met de mijne..dat is mooi toch?
Hier mee wil ik iedereen in zijn waarde laten en zeggen dat ik het voor mij wel fijn vond deze verschillende zienswijzen en dat ik er wel weer veel van opgestoken heb.
Uiteindelijk gaat het ons allemaal zo aan het hart dat we er veel emotie ingelegd hebben ...en dit wel tot eer van God,want we willen ieder op zijn eigen wijze doen wat ons goed dunkt en dan volgens Gods Woord.
Ik wil het hierbij laten.

zullen we het hierbij laten mensen? de doop is door het verschil van de kerken en gedachtengoed voor iedereen persoonlijk.

Laatst aangepast door
REBECCA667
op dinsdag 22 februari 2011, 23:12
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 20:28
BerichtOnderwerp: Andere religie, andere God of niet?

MARYLIEN613 schreef:
Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?

Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!

Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,,
kinderen geboren midden in een streng islam milieu,
kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu,
dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan,
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,

elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,

Voor mij is er maar één God,
Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder,
ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,
maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan

Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16
"Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn;
ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen
en het zal worden één kudde, één herder."

Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?

in elk moslimland. (hoe onbekend dan ook voor ons westerlingen) zijn onderling heel veel verschillen.
heel veel verschillende moskeeen van verschillende geloofsleren, maar ook anders gelovigen waaronder christenen.
ook in bv Iran.

de kinderen van streng islamitische landen kunnen daardoor ook in aanraking komen met andere geloven.

wat betreft de moslimlanden. ik ben iets van 9 jaar onder gedompeld geweest in de islamitische cultuur.
wat ik zelf geleerd heb is dat er geen liefde is.
Liefde met een hoofdletter.
niet tussen man en vrouw? dat weet ik niet. maar zeker niet tussen hun naasten.
mensen zijn wantrouwend (ook in de families onderling) gewelddadig. kleine babies worden geslagen en geknepen of gestompt. dat was uit straf of als grap. (dat maakt ze sterk Geschokte, onthutste smiley ) wat van een ander was was van hun op het moment als ze even de andere kant op keken. (het verhaal van de arme man met het ene schaap en de rijke man met de kudde heeft een hele rake betekenis gekregen voor mij. ik heb het bijna dagelijks gezien daar. en zonder blikken of blozen hoor. zonder blikken of blozen en zonder spijt)
en niet alleen worden mensen dagelijk bestolen en of met geweld overvallen door hun naaste buren of familieleden. maar ook door de winkeliers, politie en andere overheidsdiensten.
Wij zeggen hier wel eens dat we curruptie kennen binnen onze overheden. maar geloof me. wij zijn daarin babies vergeleken met hun.

Toen ik terug kwam in de christenlijke wereld voelde ik een duivel in mijzelf die mij tegen probeerde te houden terug te gaan naar de kerk, door mij dingen te willen laten geloven. b.v. dat Jezus niet Gods Zoon was maar een profeet. dat Jezus ook bij hun terug zou komen wanneer Hij terug komt voor de christenen.
Ik ben naar de kerk geweest en voel mij bevrijd. Dus.....
MIjn God hun God??????? Ik heb geleerd van niet.

Laatst aangepast door
REBECCA667
op dinsdag 22 februari 2011, 20:45
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 19:57

ik knap af op een man die niet luistert.
die bij het allereerste mailtje zijn telefoonnummer meestuurt en dan als ik aangeef dat liever niet te willen maar te mailen het daarna nog een keer stuurt Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley en dan zegt dat hij benieuwt is of ik idd zou bellen. nou, ik niet. Boze smiley

Laatst aangepast door
REBECCA667
op dinsdag 22 februari 2011, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 15:17

XABIA794 schreef:
stukje gehaald van een today messenger ... wel grappig , zie je wel die witte sokken Coole smiley met zonnebril

Wat zijn de afknappers tijdens een eerste date?
Datingsite lexa.be heeft onderzocht waar je als single op moet letten voordat je gaat daten. Het gaat hierbij dan vooral om je uiterlijke verzorging en kleding. Hieronder staan de do’s en dont’s op een rijtje.

Waar knappen vrouwen op af?
Single vrouwen vinden piercings en tatoeages onaantrekkelijk. Een snor, afgekloven nagels en overgewicht worden zelfs gezien als regelrechte afknappers. Verder draag je als single man geen (zichtbare) make-up, slecht zittende kleding, dassen met cartoons en witte sokken.

ik kan het niet helemaal eens zijn met dit stukje. ik vind een piercing niet erg of een tatoe, snor mag ook en afgekloven nagels of slecht zittende kleding kan erg aandoenlijk zijn. overgewicht is iets minder maar heb er zelf ook last van. (samen op dieet?)

Waar knappen mannen op af?
Als single vrouw kun je maar beter geen lelijk gebit hebben. Verder worden ook lichaamsbeharing en een zweetlucht niet geapprecieerd. De vrouwen zijn op het gebied van luchtjes minder uitgesproken dan mannen. Van een mannelijke zweetlucht of kleding die ruikt, wordt in de praktijk niet zo’n punt gemaakt. Tenslotte draag je als vrouwelijke single niet al te opvallende sieraden en doe je absoluut geen strikjes en staartjes in je haar.

ik knap ook af op mannen die een slecht gebit hebben. dus is dat voor mij geen echt mannen ding. en een echte zweetlucht tja. als hij vers is is dat nog misschien tot daar aan toe, maar niet echt prettig.

Lichaam en gezicht
Voor een eerste date staan vrouwelijke singles uren voor de spiegel om hun haar te stylen en hun gezicht goed te verzorgen. Opvallend is dat ze daarbij niet gelijk denken om ook hun eventuele lichaamsbeharing weg te halen. De mannen letten juist wel weer extra op hun haargroei. Ze hebben echter weinig tot geen aandacht voor het neushaar en dat is juist een afknapper. Tenslotte gebruikt meer dan de helft van de vrouwen bij hun eerste date het liefst een parfum. Mannen gebruiken liever een eau toilette dan een deodorant.

Kleding en accessoires
Kleren maken nog steeds de man en ook de vrouwelijke singles uit dit onderzoek vinden hun eigen kleding belangrijk. Daar wordt dan ook door zowel door de mannen als vrouwen de meeste aandacht aan besteed. De single vrouw kleedt zich het liefst naar de laatste mode en de man gaat meer voor een casual look. Opvallend is, dat zowel de mannen als de vrouwen geen rekening houden met de eventuele kledingvoorkeur van hun date. Ze dragen iets waar ze zichzelf lekker in voelen.

ik vind het juist heel belangrijk dat iemand op zijn eerste date de kleding draagt die hij graag draagt. waarom je zelf al bij de 1e date verstoppen

Naast de juiste kleding maken gadgets ook vaak de man. Echter driekwart van de single vrouwen zegt hier niet gevoelig voor te zijn. Het heeft dus weinig zin om als single man proberen indruk te maken met een hip mobieltje, i-pod of autosleutel met label.

ik hou niet van macho's op dit gebied, dus mij valt het wel degelijk op maar knap er juist door af.

Wijze raad
Maar alle lichaamsbeharing, witte sokken en zweetlucht ten spijt. Ook bij het daten gaat het uiteindelijk allemaal toch om die allereerste indruk. Mocht het bij jou de eerste keer toch niet helemaal goed zijn gegaan. Onthoud dan dat bijna 80 procent van de singles in Nederland vrij vergevingsgezind is en je graag een tweede kans gunt. Wanneer je na die eerste indruk bovendien ook nog mysterieus overkomt en een goed gesprek kan voeren, dan kan het eigenlijk niet meer stuk.

bij mij gaat het er ook om over wie er gepraat wordt. als dat over andere gaat zoals bv zijn ex dan hoef ik echt niet meer.
en dat zelfde gaat dan over de gadchets, het gebit.
zo'n afknapper is dan ook echt een afknapper en heeft in mijn ogen niets te maken met vergeving.
het past gewoon niet of met andere woorden. de "klik" is er dan niet. anders knap je toch niet zomaar af. toch?????

Succes.

Terug naar homepage

Laatst aangepast door
REBECCA667
op dinsdag 22 februari 2011, 15:18
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:16
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

HOI Chatuliem,

hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:14
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MAR907 schreef:
Ik snap het niet, twee echte kerels en dan alsnog verlaten.... Clown smiley Knipoog smiley
Clown smiley Clown smiley nou dayspring. waar wacht je nog op. Clown smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:12
BerichtOnderwerp: BZV Topic

nou, misschien is adriaan wel zo nuchter dat hij niet op tv voor zijn gevoelens wil uitkomen. Lachende smiley scheelt toch een hoop geplaag van het thuisfront. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:08

LISA610 schreef:
Deze discussie begint hoe langer hoe meer het karakter te krijgen van een overtuigen van elkaars gelijk. Volgens mij gaan we daar niet uit komen, maar het is ook zeker niet de weg die we moeten gaan. Het leidt er bovendien toe dat hoe langer hoe meer mensen afhaken in deze discussie.

In mijn bijdragen op het forum heb ik jullie geprobeerd te laten zien dat het besluit om mij te laten dopen is gevolgd na een hele persoonlijke zoektocht. En ja... die stap kan ik inderdaad helemaal toelichten aan de hand van de Bijbel, ik kan van alles vertellen over het onderzoek wat ik zelf heb gedaan met betrekking tot de doop, enzovoorts.

Feit blijft dat het niet dat onderzoek of de Bijbelteksten zijn geweest die mij die stap hebben doen zetten. Achteraf bekeken is het makkelijk om dat als argumentatie te gebruiken, want dat komt veel minder dichtbij dan de getuigenis die ik hier op het forum heb gezet.

Ik heb er heel bewust voor gekozen om toch die getuigenis hier neer te zetten, juist om jullie te laten zien dat mijn besluit om mij te laten dopen een hele persoonlijke keuze is geweest. En ja.. ik vond en vind het nog steeds geweldig. Het is een ongelofelijk bijzonder moment, dat nog steeds iedere dag doorwerkt in mij. Ik kan het dan ook iedereen aanraden, maar ik wil het absoluut niemand opdringen, juist omdat ik van mening ben dat het ook echt een hele persoonlijke keuze moet zijn om je te laten dopen door onderdompeling.

Als er vragen zijn over mijn doop, de zoektocht die daaraan vooraf is gegaan en hoe ik het allemaal heb beleefd en ervaren: feel free to ask.

Wat de discussie op dit forum betreft: laten we stoppen met het elkaar proberen te overtuigen van ons eigen gelijk. Het is duidelijk dat er een grote verschillen zijn tussen de kinderdoop en de doop door onderdompeling op latere leeftijd, niet alleen qua beleving van de mensen die ervoor kiezen, maar juist ook qua betekenis en uitvoering. Ik denk dat daar iedereen het wel over eens is.

Persoonlijk hoor ik nu dan ook liever getuigenissen van mensen die zich hebben laten dopen door onderdompeling en daar heb ik nog niet heel veel van gezien. Ik denk dat het goed is om zichtbaar te maken waarom jij je hebt laten dopen, hoe je bent gekomen tot die stap. Niet zozeer om te overtuigen, maar juist om op een zorgvuldige, respectvolle en liefdevolle manier te getuigen.

Amen Lisa, een wijs besluit.
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:46
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

PEACEDOVE820 schreef:
Thnxs henk en does Knipoog smiley
ben er nog tot juni a.s daarna houd het voor mij op iedereen een fijne tijd gewenst hier op cm!

juni he. dat is nog een hele tijd. Lachende smiley in 4 maanden kan er nog heel veel gebeuren. wie weet verander je nog van gedachten. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:34
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

HERMAN388 schreef:
Oma Rebecca,

Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en geniet ervan met je pas jarige kleinzoon.
Samen vieren is een dubbel feest.
Het is nog mooi weer vandaag, zitten jullie buiten? Knipoog smiley

dank je wel Lachende smiley het grappige van jullie felicitatie is dat ik nu idd bij mijn kleinzoon ben (oppassen want pa en ma zijn aan het werk) en geniet volop van ons samen zijn.
een heerlijk verjaardagskadootje van mijn kinderen. Lachende smiley Knipoog smiley en als mijn schoonzoon zo thuis komt ga ik bij mijn oudste zoon en zijn vriendin eten. dus ben de hele dag onder de pannen. Lachende smiley

Laatst aangepast door
REBECCA667
op maandag 21 februari 2011, 14:34
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van REBECCA667
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4