Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:23
Onderwerp: U2
|
|
|
Had het idee bij dit liedje dat het niet echt er uit kwam weet niet hoe ik dat moet zeggen. Het Engelse taalgebruik ligt wat ingewikkeld op het laatste album van u2 vind ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:17
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
Niet alle PKN kerken zegenen het in dat klopt. Als een kerk dat niet wil moeten zijn hier tegen protest aan tekenen. Arie Boomsma wil graag dat alle kerken homo huwelijk gaat in zegenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:40
|
|
|
En wat schuilt achter jouw mening? Waarom is dat een joke? Kun je dat onderbouwen?
Ik zag dat je bij een christelijke gratis dating site dat je zelfs kunt kiezen om bi/ho/he in te vullen. En bij sommige chr. dating sites kun je ook zoeken man/man of vrouw/vrouw. Bij CM kan dat niet zie ik.
Laatst aangepast door
|
RICHARDRI464
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 20:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:36
|
|
|
In de PKN-kerken kun je ook homo huwelijk laten inzegenen. Graag zou ik willen weten op welke gronden zij dat doen? Is dat Bijbels bijvoorbeeld? Werd er vroeger in de Bijbelse tijden ook wel 2 vrienden ingezegend om maar wat te noemen? Want ik neem aan dat een kerk zich wel vast klemt aan de Bijbel? PKN is niet enige kerk naar ik meen dat de Remonstranten de eerste waren welke dat deden. De Doopsgezinde kerk doet er volgens mij ook niet moeilijk over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 18:46
Onderwerp: Werken een baan
|
|
|
Wij leven tegenwoordig in een prestatie maatschappij. Waar je alsware schaap met 5 poten moet zijn. Ik heb een opleiding genoten om te werken bij een gemeente. Toen ik er stage wilde lopen (heb heel noord Nederland aangeschreven) was er geen plek geen tijd. Nu ik er wil gaan werken zeggen ze je hebt geen werkervaring. Ik had een baan gevonden maar door een bedrijfsongeval werd ik even ziek. Toen mistte ik te veel van de training en kreeg ik ontslag. Werkgevers werken met uitzendkrachten. Je kunt gemakkelijk van je personeel af. Het voordeel van werkgever is dat je bij mensen die wat minder presteren (ondanks het feit dat zij wel 100% inzetten laat dat duidelijk zijn) toch weg doen omdat Kees wat meer werk oplevert. In de privatisering moet het allemaal zo goedkoop mogelijk. Noem een voorbeeld:
DHL post: Daar moest je eerst 3 auto's vullen met poststukken. Vervolgens komen er 4 managers op je af. Die zeggen dat er wel eentje bij kan. Het moet allemaal sneller en meer stress. Ziekte verzuim in Nederland ligt hoog. Misschien komt dat ook door dat je dan wel uitkering krijgt of door betaald maar er zijn denk ik ook wel meerdere factoren.
Bij de Belastingdienst hebben ze de opleiding zo snel in elkaar gezet dat alleen de betere mensen overblijven.
Bij supermarktketen Jumbo moet je veel meer werk afleveren dan bij AH. En zo kan ik nog wel door gaan. Nu komt naar alle waarschijnlijkheid de gedachte op dat ik alles maar langzaam aan wil doen, dat is beslist niet waar. Stress op zijn tijd vind ik heel goed zelfs je presteert dan beter mogelijk. Maar altijd stress is echt niet gezond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 18:31
Onderwerp: Netnummers in regio zoeken
|
|
|
Al die nummers misschien dwarrelt het langs je heen. Waar zou zij of hij nu vandaan komen?
Hier een website met een net nummer kaart van Nederland er bij!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_netnummers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 13:58
|
|
|
Dankewol!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 03:25
|
|
|
Dan Goodfight waar naar house ook zaken mee doet:
http://theater.goodfight.org/?vdId=U2
Die keren alles weer om...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 02:53
|
|
|
Hij had laatst iets van Coexist?
En dat de woorden van Jezus zijn keel uit komen (van All that you...)? Dat is een boekje van de heer van der Zon dacht ik.
Het doet mij ook heel goed muziek van U2. Zoals de Fly, the end of the world. Of Mysterious way: Get on you knees boy!
U2 over Jezus Christus zingen!
http://www.youtube.com/watch?v=NdgRPjZFH8E (song Jesus Christ!)
Quote: | 2 ~ All I Want is You (lyrics)
(Jesus speaking) You say you want Diamonds on a ring of gold You say you want Your story to remain untold
(Paul David Hewson speaking) But all the promises we make From the cradle to the grave When all I want is you (Jesus)
You say you'll give me A highway with no one on it Treasure just to look upon it All the riches in the night
You say you'll give me Eyes in a moon of blindness A river in a time of dryness A harbour in the tempest But all the promises we make From the cradle to the grave When all I want is you (Jesus)
(Jesus speaking) You say you want Your love to work out right To last with me through the night
You say you want Diamonds on a ring of gold Your story to remain untold Your love not to grow cold
(Paul David Hewson speaking) All the promises we break From the cradle to the grave When all I want is you (Jesus)
You...all I want is..,. You...all I want is... (repeat) |
Maar aan de andere kant Psalm 23 zingt hij (Rattle & Hum) dat de staf hem geen vertroosting meer geeft. Of in het lied van het album Zooropa dat hij de sleutels van het Koninkrijk kreeg maar toch weggooit.
Quote: | U2 ~ Tomorrow
Won't you back tomorrow Won't you come back tomorrow Won't you come back tomorrow Can I sleep tonight
Outside Somebody's outside Somebody's knocking at the door There's a black car parked At the side of the road Don't go to the door Don't go to the door
I'm going out I'm going outside mother I'm going out there
Won't you be back tomorrow Won't you be back tomorrow Will you be back tomorrow
Who broke the window Who broke down the door Who tore the curtain (the VEIL of the JEWISH TEMPLE was RENT when CHRIST DIED on the CROSS) And who was He for
Who healed the wounds Who heals the scars (JESUS heals the broken hearted, gives sight to the blind, etc.) Open the door Open the door
Won't you come back tomorrow Won't you be back tomorrow Will you be back tomorrow Can I sleep tonight
Cause I want you...I...I want you... I really...I...I want...I...I... I want you to be back tomorrow I want you to be back tomorrow Will you be back tomorrow Won't you be back tomorrow Won't you be back tomorrow Will you be back tomorrow
Open up, open up To the Lamb of God To the love of he who made The light to see you He's coming back He's coming back I believe it JESUS is coming
I'm gonna be there I'm gonna be there mother I'm gonna be there mother I'm going out there And you're gonna be there. |
Laatst genoemde liedje draai ik als ik me even down voel en het verlies van mijn broer.
Laatst aangepast door
|
RICHARDRI464
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 03:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 02:25
|
|
|
Ik mag graag luisteren naar U2. Hij is ook bij Bill Hybels geweest en had daar een goed woord over de Bijbel. Ik zag vanavond een muziek clip de Fly waarin de tekst voor kwam mock the devil en hij zal van je weggaan? Wat denken jullie van U2?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 01:12
Onderwerp: De Doop
|
|
|
Dienstknecht van Paulus heeft zich eerst laten dopen. Vervolgens heeft hij zich laten besnijden. Dan is de Bijbel eigenlijk tegenstrijdig want als de besnijdenis i.p.v. doop is gekomen mag dat helemaal niet en zou deze dienstknecht de regel overtreden. Hij had dan kunnen zeggen nee dat hoeft niet omdat dit voor in de plaats is gekomen. Dan het volgende punt: Hoe zit het met meisjes? Zij werden niet besneden en als de besnijdenis daarvoor in de plaats is gekomen? Waar ik verder benieuwd naar was is waarin de Bijbel staat vermeld dat ook baby's gedoopt werden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 01:04
Onderwerp: De hel voor altijd?
|
|
|
Graag weer terug komen op de juiste vertaling, iedereen gelooft (diep geworteld) dat de hel voor altoos is. Maar graag wil ik proberen dat jullie loskomen van tradities en gewoon de Bijbel lezen. Zoals ik eerder had verteld is dat de Nederlandse taal beperkt is. Het woord eeuwig kan voor het zelfde met een tijdperk vertaald worden. Als iemand in DIT leven niet gekozen heeft voor Jezus Christus en van Hem nooit wat gehoord heeft. (Jezus zegt als je in Mij gelooft wordt je behouden). Dus dat diegene dus omdat hij niet gelovig was voor altijd (besef je dat eens voor altijd!!!) in het vuur moeten wandelen? Flinke dosis pijn waaraan je denk ik niet aan gewend zult raken.
Dus je bent 15 jaar, en in die 15 jaar niet gelooft in Jezus, dat betekent 15 jaar bij wijze van spreken niet gelooft in Hem. En dan voor altoos gestraft worden. Dan kom ik bij het punt als dat zo is, God ook niet het recht had om deze jongen van 15 niet te laten scheppen! Dat was m.i. beter geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:10
|
|
|
Zag het op deze site staan qua gradaties van straffen in de hel:
http://www.dlinde.nl/hel.htm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:27
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | gradaties sodom en gomorrah zal draaglijker ziin. matteus 10 vers 14 en 15.de hel is echt voor eeuwig. | En als ze je niet willen ontvangen noch naar je woorden willen luisteren, verlaat dan dat huis of die stad en schud het stof van je voeten. 15 Ik verzeker jullie: de dag van het oordeel zal voor het land van Sodom en Gomorra draaglijker zijn dan voor die stad.
De hel is voor eeuwig: Ja zo is dat vertaald alleen de Nederlandse taal kent nogal wat beperkingen. Zo heb je in het Engels 2 woorden voor duiven. Een duif welke mensen brutaal pikt en een duif die schuwer is. Nederland kent maar 1 woord voor duif.
Het gaat om het woord "eeuwig" Het Griekse woord aion kan ook tijdsperk betekenen namelijk. Dus het is maar net waar de vertaler voor kiest.
Zijn er nog meer bijbelteksten waarin de hel gradaties kent? Bij Opwekking hadden ze ooit boek verkocht hoe de hel er uit ziet. Deze auteur omschrijft in welke vorm het geeft. En ook dat iemand bijvoorbeeld een hogere straf heeft gehad, daar liepen naar ik meen meer maden op. Visioenen uit de hel, echter iedereen kan wel zo een boek schrijven natuurlijk. Als deze boek zo belangrijk is snap ik de toegevoegde waarde niet: Immers dan het het wel in de Bijbel gestaan.
Laatst aangepast door
|
RICHARDRI464
|
op woensdag 4 augustus 2010, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:49
|
|
|
Ik heb Ouweneel zelf ook gevraagd en heb dat boek ook gelezen. Maar hij gaat op cruciale vraagstukken niet in of gaat er gemakkelijk over heen praten. Ik geloof niet in een al verzoening. Wel dat God graag wil dat alle mensen behouden zullen worden. Maar niet alle mensen zullen behouden worden helaas. Wat ik wel denk is dat mogelijk, ik zeg mogelijk dat de hel niet voor altijd is. Dat het een bepaalde tijd duurt. Maar Satan wordt wel voor alle aionen in de hel geworpen dus eeuwigheid der eeuwigheden!
Welke gradaties zijn er in de hel? En zo ja, in welke bijbelteksten kan ik dat vinden?
Laatst aangepast door
|
RICHARDRI464
|
op woensdag 4 augustus 2010, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:18
|
|
|
Eeuwigheid is voor het Griekse woord aioon. Aioon kan op verschillende manieren vertaald worden. Als de Satan in de hel geworpen wordt staat er in de Bijbel in "in alle aionen der aionen" dus alle tijdsperken. Want aioon kan ook vertaald worden met een tijdsperk. Kan het niet zo zijn dat de hel dus niet voor altoos is? In vergelijking: Je hebt 120 jaar in zode geleefd, overspel, moord et cetera. Nu zou dat betekenen zonder het geloof in Jezus dat je voor altijd in de hel moet gaan branden. Ik heb weleens mijn hand even in het vuur gehad en dat is enorm heet en doet vreselijk pijn! Laat staan daar in te verblijven! Zou dat dan in verhouding staan met altijd in het vuur moeten zijn? Kan het niet zo zijn dat mensen welke verloren gaan bijvoorbeeld 1000 jaar in de hel blijven en dan vervolgens vernietigd worden? Graag uw opinie!
Zie ook: http://www.goedbericht.nl/aioon_eeuwigheid.html
Laatst aangepast door
|
RICHARDRI464
|
op woensdag 4 augustus 2010, 19:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:11
Onderwerp: Evangeliseren?
|
|
|
Toen Jezus predikte gingen heel veel mensen weg omdat ze het niet wilden horen. Dus in feite is prediken de waarheid prediken wat vele mensen kennelijk niet willen horen. Jezus zegt ook als Hij terug komt nog wel geloof zal vinden en dat er weinig mensen zijn die de smalle weg begaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:09
|
|
|
En eigenlijk zouden we 6 dagen in de week moeten werken. Wij hebben er van gemaakt en de zaterdag + de zondag vrij! Dus dubbelop!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 12:55
Onderwerp: Evangeliseren?
|
|
|
Jezus geeft aan verkondig het Evangelie aan alle volken. Is dat een opdracht die ook voor ons doet gelden? Dat wij het Evangelie gaan verkondigen, het goede nieuws? In de Bijbel staat dat je een ander lief moet hebben, zoals je zelf ook lief hebt. Als dat zo is en je een ander lief hebt wil je ook graag dat andere mensen ook naar de hemel zullen gaan. God wil dat ook. Is het niet zo dat we dan de wereld in moeten gaan om het Evangelie te brengen? Hoe denken jullie er over en op welke Bijbeltekst baseer je dit gegeven hoe je denkwijze daarop is?
Als ik er aan denk dat iemand voor altijd in de hel zou moeten vertoeven zou ik eigenlijk wel 24 uur per dag moeten gaan Evangeliseren. Dat kan niet meer als je begrijpt wat ik bedoel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 12:48
|
|
|
Veel mannen vinden het hebben van een baan belangrijk (ik ook). Maar het geloof is natuurlijk het belangrijkste in je leven. Momenteel zoek ik werk voor rond de 24 tot maximaal 32 uur in de week. Ik heb ook een tijdje 40 uur gewerkt maar dat ging niet om medische redenen.
Mijn vraag is heeft de Bijbel ook richtlijnen op het gebied van werken? Zo weet ik dat je 6 dagen zult werken. Maar schrijft de Bijbel ook voor hoeveel uren je dient te werken enzo? Is het wel goed wat ik doe dat ik in deeltijd wil gaan werken bijvoorbeeld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:40
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
@ David: Helaas is deze casus wel deels op werkelijkheid gebaseerd. Zeggen dat je christen bent, en christen zijn is een tweede. Ik heb de casus iet wat aangepast en de namen gefingeerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:04
Onderwerp: Polymagie huwelijken
|
|
|
Inzake David:
Maar er is meer, want ten aanzien van David zegt God: 'Ik heb u gegeven het huis van uw heer en de vrouwen van uw heer in uw schoot' (1 Sm 12: 8).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 00:47
Onderwerp: Polymagie huwelijken
|
|
|
In het oude testament had koning David meerdere vrouwen en God gaf hij ze. En ook Salomo om maar wat te noemen. Men zegt dat Jezus niet de wet heeft gewijzigd maar vervuld. Maar hoe zit het dan met een man die meerdere vrouwen had? Mocht het in het beginsel wel en later niet meer? Weet iemand hier een antwoord op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 00:00
|
|
|
In de Bijbel staat wel dat mensen welke overspel doen plegen niet in de hemel zullen komen. Indien je niet mag hertrouwen en je doet het toch dan zou je volgens mijn redenatie:
Getrouwd zijn maar eigenlijk zou dat onder overspel doen vallen. Dus je riskeert dan niet in de hemel te komen. Tenminste zo kijk ik er dan tegen aan.
Bijvoorbeeld: (stel het wel scherp en zwart op wit)
Jan en Elske zijn 30 jaar getrouwd. Jan mishandeld Elske. Elske heeft met Jan diverse malen gepraat maar niets lijkt te helpen. Ook relatie therapie helpt niet. Elske wil graag dat Jan haar vergeving schenkt, ook hier gaat Jan niet op in. Jan is zeer introvert en op de cruciale vragen geeft hij niet thuis. De kinderen worden de dupe. De kerk zegt "wat God heeft samen gebracht scheidde de mens niet". De kinderen lijden er door want de kinderen zien ook dat pappa mamma slaat. Elske wordt depressief en moet aan medicatie. Ze zet alles op alles om maar bij elkaar te blijven immers de kerk geeft dat zo aan. Elske kan het niet meer aan. Zij wil wel gaan scheiden van Jan. Maar ja, Jezus zegt toch dat alleen bij overspel, de scheiding een optie is? Volgens Jezus is het kennelijk overspel erger dan dat Jan Elske in elkaar rammelt. (Zo lees ik dat dan, keihard dat wel).
Uiteindelijk nadat Elske het ziekenhuis in beland is heeft ze toch besloten te gaan scheiden. Elske woont nu op haar zelf en de kinderen zijn elders onder gebracht. De kinderen hebben ook last van psychische zaken helaas. Elske ontmoet na een paar jaar een lieve man. Zij gaat daar mee trouwen.
In bovenstaande verhaal gekoppeld aan de Bijbel zou het zijn:
Elske pleegt overspel zij is de eerste die met een nieuwe partner gaat. In dit geval is Jan die in de prijzen valt. Want Elske pleegt overspel dus mag Jan ook opnieuw huwen.
Ik lees en begrijp de Bijbel op deze manier. Ik begrijp dat iemand zegt dat de Bijbel niet meer in deze cultuur past zoals slavernij. Dus de Bijbel is in dat geval niet helemaal up to date en niet toereikend? Want dan kunnen we de Bijbel in gebed met de Heer vragen wat we per geval moeten doen. Maar dan komen we misschien wel bij het punt dat een soortgelijke situatie iemand van de Heer heeft gehoord dat het wel mag terwijl bij iemand anders niet het geval is. Bijvoorbeeld dat Jan tot de Heer bid dat hij met een man mag huwen, noem maar wat. En daarop was het antwoord van de Here dat de herenliefde wel toegestaan is.
Ik snap de Bijbel niet en voel mij gezien mijn eigen ouders situatie niet gelukkig in. Misschien dat de Bijbel erg onduidelijk is. Ik vind dat jammer
Ik zelf zou liever zien dat Elske volste recht had om te gaan scheiden als er geen oplossing is (zoals in de Bijbel terecht staat dat uwer harten VERHARD zijt, dat moet ook we gezien situatie hierboven geschreven is omdat Jan nergens op antwoord en thuis geeft). En dat Elske het gun dat ze nu wel een gelukkig huwelijk mag hebben. Maar zo lees ik de Bijbel helaas niet, hoewel ik het anders zou willen.
Laatst aangepast door
|
RICHARDRI464
|
op maandag 2 augustus 2010, 00:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 21:09
|
|
|
Ik denk wel dat die tekst in zijn context gelezen dient te worden.
Als ik de website van de EO lees: http://www.eo.nl/werkindekerk/8896959/8914533/page/Echtscheiding_en_hertrouwen/articles/article.esp?article=8914619 mag het niet?
In de kerk heb ik het volgende geleerd:
Als je gescheiden bent mag je niet nog een keer opnieuw trouwen (tenzij er sprake is van overspel) als je beiden gescheiden bent en je ex partner gaat toch trouwen dan ben jij ook weer vrij om te gaan trouwen. Ook ben je vrij om te gaan als je ex partner overleden is.
Maar als ik boekje van ds. Koekkoek lees is het wel weer toegestaan... Lastig onderwerp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:44
|
|
|
In de Bijbel heb je een aantal redenen dat je mag gaan scheiden zoals overspel. In de tijd van Jezus gingen mensen de vrouw om allerlei redenen weg te zenden. Je kookte niet goed dus ga maar weg. Nu vind ik dat te ver gaan. Maar wat vinden jullie er van: Mag je als je gescheiden bent hertrouwen? In zo ja, op welke Bijbel tekst baseer je dat op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 15:58
Onderwerp: Zoeken op regio
|
|
|
Wanneer ik zoek op regio komt het in volgorde van de netnummers. 010 en dan 013 etcetera. Is er ook mogelijkheid dat ik zoek op mijn woonplaats en dan in een straal van bijvoorbeeld 50 of 60 kilometer? Ik heb wel een kaart van Nederland met alle netnummers er op maar ik neem aan dat niet iedereen dat heeft!
|
|
Naar boven |
|
|