ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:25
BerichtOnderwerp: Dit is de dag

Ik sluit me bij Gerrit aan: Mooi Simon, en bedankt!!!

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:45
BerichtOnderwerp: Vergeving

JOL252 schreef:
Lekker he, opnieuw kiezen voor vrijheid. Go girl, en nog iets... je hoeft het niet meer uit te leggen of verklaring voor af te leggen. Er is er maar Eén die echt het overzicht heeft en jouw hart en beweegredenen kent. Als het anders zou moeten zou Hij je wel een soort onrust geven dat het anders moet ... dat geloof ik echt. Misschien klinkt het simpel maar ik geloof gewoon dat de Zijnen Hem kennen en Hem volgen omdat ze Zijn stem kennen. Jij bent de Zijne, jij volgt Hem en kent zijn stem. Dan is/komt het ook goed.

Idd Lachende smiley Knipoog smiley

Ik wou ff deze gelijkenis erin zetten, omdat Roady mij daarmee vergeleek, en Zoeker dat goed zat te praten.

Vergiffenis

21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe? Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal.

23 Daarom is het Koninkrijk der hemelen te vergelijken met een koning, die afrekening wilde houden met zijn slaven. 24 Toen hij begon te rekenen, werd een voor hem geleid, die tienduizend talenten schuldig was. 25 Omdat hij niet bij machte was te betalen, beval zijn heer hem te verkopen, met zijn vrouw en kinderen en al wat hij bezat, opdat er betaald kon worden. 26 De slaaf wierp zich neder als smekeling en zeide: Heb geduld met mij en ik zal u alles betalen. 27 De heer van die slaaf kreeg medelijden met hem en hij liet hem vrij en schold hem de schuld kwijt. 28 Toen die slaaf wegging, trof hij een zijner medeslaven aan, die hem honderd schellingen schuldig was, en hij greep hem bij de keel en zeide: Betaal wat gij schuldig zijt. 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben. 31 Toen nu zijn medeslaven zagen, wat er gebeurd was, werden zij zeer verdrietig en gingen hun heer al wat er gebeurd was, mededelen. 32 Toen ontbood zijn heer hem en zeide tot hem: Slechte slaaf, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, daar gij het mij dringend hadt gevraagd. 33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Kijk, Roady zei dat laatste over me....

En dat gaat me tever.

Zoeker steunt hem.

Dit is voor mij de grens, in real life zou ik ook niets met hun te maken willen hebben.

Zegens!

ps: Dit schreef Roady oa in dit topic...over voorgaande gelijkenis.
ROADY558 schreef:
Volgens mij vat je de werkelijke betekenis van het genoemde stukje nog steeds niet Shanita.

God roept iedereen op het matje, omdat er een schuld is die betaald dient te worden. Als er dan berouw wordt getoond (naar God) dan scheldt Hij je schulden kwijt, enkel op grond van wat Jezus heeft gedaan.

Maar vervolgens - en wat je zegt, dan moet je even GOED LEZEN - grijpt die persoon waarvan net alle schulden zijn kwijtgescholden - die grijpt een ander bij z'n kladden en zegt: Betalen!! Hierin zit het verschil, met hoe jij het omschrijft.

Deze man had het recht niet om de ander aan te klagen, hij was immers zelf net vrijgesproken? Hij dwingt op die manier de ander op de knieeen, en ook al toont die ander dan alsnog berouw, hij zet hem gevangen. Dit is dus pure misbruik van de genade van God. Hier gaat de man zelf weer op de rechter-stoel zitten. En dat kan natuurlijk niet.

Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita.
Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen.

Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet.
Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond

Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.
En vooral deze leugen, van de zogenaamde uitleg van Roady:
Dus de conclusie is en blijft:
Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen.
Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus.

Jol: ik wou niet 'het er weer over hebben, ik wou duidelijk zijn naar eventuele mensen die meellezen.

Ik hoef ook geen reactie van je meid, blijf jij maar lekker rustig; ik ook Knipoog smiley

Ik wou alleen even laten zien hoe vals mensen kunnen zijn.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:30

ZEELAND736 schreef:
??????

Gewoon bevrijd van, het ten alle tijden moeten vergeven anders vergeeft God jou ook niet, gevoel. Ook al toont de ander geen berouw, van harte vergeven en anders.....dat soort kreten zeg maar, was er bijna weer in meegegaan....

Tegen mij, over mij, met uit zijn verband gerukte teksten.

En nu, dingen doen, lekker eten video tijd, Rust!!!!

Laterz en fijne Avond!!!! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 19:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:22
BerichtOnderwerp: Bevrijding!

Wie kent dat gevoel, als je voor jezelf opkomt, de ongelofelijke bevrijding die dát geeft.
Dat je luistert naar je hart, en niet hoe anderen Bijbelgedeelten invullen hoe je die moet opvatten.

Heerlijk, ik voel me zo opgelucht en ontdaan van een last dat wou ik toch ff delen!

En dit topic gebruiken voor ervaringen waar je je blij voelt door bevrijding van slavenjukken die je jezelf op hebt laten leggen.

Galaten 5 De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

Is dat niet heerlijk, niemand anders kan met zijn Bijbeluitleggingen, etc, je een slaven juk opleggen.

Want we zijn vrij, ja ze kunnen het proberen maar ja het lukt niet als je het niet toelaat!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:06

En Jol, 'Jans en Willemijn bedankt me ogen zijn weer open!!!! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

En dat voelt heerlijk bevrijdend!!!

De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 18:05
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.

ZOEKER064 schreef:
hmm, en hun kinderen zullen dromen dromen ....
Dromen is een gave van God. Mooi toch wat er gebeurt als Hij in je woont Knipoog smiley

Ik ben klaar met roady, met zijn dreigementen: Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita.
r: Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen. Dat is jou mening niet de mijne.
Ik zou de eerste zijn die diegene zou vergeven als er sprake zou zijn van berouw.

Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet.
Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond

Ik ben helemaal klaar met jou bangmakerij, en ook ff met jou, en Willemijn heeft gelijk, ik ben te snel, nu en dan, met excuses.
Ik eis niets. Degene laat me koud, ik zit wel met de gevolgen dat is iets anders.
Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.

Dus de conclusie is en blijft:
Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen.
Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus.

In dat bijbelgedeelte smeekte de man.

Ik ben helemaal klaar met jou bangmakerij, en ook ff met jou, en z, die alles goedpraat....
met een gelijkenis die helemaal niet op me van toepassing is, met zijn altijd vergeven ook al is er geen berouw, en jij erachteraan, omdat te verdedigen en dat niemand zoiets zei, gewoon ik reageer niet meer op jou en roady.

Ik neem Jol haar advies ter harte.
Dit gaan me teveel energie kosten een gevecht die ik jaren geleden toen ik de evangelische hoek verliet, ga ik nu niet opnieuw voeren.

Dus ik ga en niet met jou en niet met r in discussie, eigenlijk oa dezelfde redenen die ik had voor de ev. kerkverlating
.
.

rood ben ik

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:51
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

ROLF230 schreef:
Ik heb één tong om mee te spreken. Dat lijkt me wel afdoende.
Ja, idd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:29

En toch kan ik je wel begrijpen Mariska,

Dreigen met vanalles als je niet vergeeft, met de bijbel, met uit zijn verband gerukte teksten erbij....

Ik zit soms ook ff aan enkele weken time out te denken...

Ineens denk ik aan de tekst een beetje zuur maakt het hele deeg zuur, ja, er hoeven maar een of twee te zijn die dreigen met uit hun verband gerukte teksten.....

Maar God is groter...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:14

KEITH722 schreef:
spreken in tongen is vgs mij geen voorwaarde om toch wedergeboren te zijn, ik vind dat gelallekebrallewatski i.i.g. maar vreemd, kan zijn dat het net na de uitstorting van de heilige geest van pas kwam maar daarna??... in de samenkomst valt het mij eerlijk gezegd vnl. op als komedie, om er een beetje bij te horen en zo, toneel dus, of heb ik wat gemist??a

Ik denk ook zo Keith als jou.

Ik bedoel eigenlijk: er is mij zelfs wijsgemaakt: 'als je niet in tongen spreekt kom je niet in de hemel'.

Sektarische Id@#$%$!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 16:16

MARISKA601 schreef:
Ik heb al te kennen gegeven hier en daar op het forum
dat ik mijn abonnement niet verleng.

Ik twijfel of ik in de toekomst nog wel lid wil worden.
Maar zoals het de laatse weken aan toe gaat op heel cm
denk ik je bent knettergek om nog langer te blijven.

De redactie doet niks aan de problemen die er zijn.
Ik ben lid geworden een paar jaar geleden om te kijken of
er een partner voor mij er tussen zat.
Niet gevonden.
Ik ging er vanuit dat uit goede vriendschappen ook kan een relatie ontstaan.
Na menig profiel gelezen te hebben heb ik mij er niet meer verder in verdiept.
Dus mijn motto is dus beter goede vrienden dan een slechte relatie.

Maar goed, ik heb nu vijanden op cm.
Hun negeren schijnt niet christelijk te zijn.
Hun gedrag dan kan ik ook niet christelijk noemen.
En mijn gedrag kan je ook niet echt christelijk noemen.

Ik was van middag even in de lobby om afscheid te nemen.
En ja daar zat een van mijn vijanden.
Helaas drongen mijn woorden niet tot door tot zijn hersenen.
Hij ging als vanouds er mee door zijn eigen zin te doen:
de boel verzieken, voor mij.
Begon ook nog heerlijk irritant te doen door mij schatje en lieverd te noemen.
En hij wilde dat ik mijn mond hield.
Degenen die aanwezig waren heb ik het beste gewenst.
en tot de treiteraar XXXXX zei ik: drop dead.

Ja niet christelijk van mij, maar goed, ik hoor dan ook niet op cm thuis,
ik ben dan ook geen wedergeboren christen, dus behouden ben ik niet.

Ik hou normaal gesproken er niet van om mensen openlijk
zwart te maken, maar ach...
De gevolgen zijn voor mijn rekening.

Ik wens iedereen verder een goede tijd op CM.

Groetjes van Mariska601

Zou het echt jammer vinden Mariska als je hier weggaat, echt...
Ik waardeer je bijdragen!
Redactie laat het gewoon de mensen zelf uitvechten alleen als het echt niet anders kan.

En geloof die evangelischen leugens toch niet, die zwepen te pas en te onpas met 'wedergeboren', iedereen die gelooft is werdergeboren.

Ik ben bijna nooit op de chat, te snel denken, maar ja, let maar es op, als iemand hier begint over dat je verkeerd gedoopt zou zijn en daarom niet wedergeboren oid.
Ik heb vaker met die bijltjes gehakt; ben je gelovig is het nog niet goed; je spreekt niet in tongen, je profeteert niet, en al die zooi, en dan ook nog ff zeggen dat je niet ben 'wedergeboren'.
Dat heet geestelijk hoogmoed.

later meer!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 16:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 16:11

ZEELAND736 schreef:
Heeft dit ...nu voldoening gegeven Mariska????

Hij is verwijderd; terecht als je het mij vraagt, want de paar keren dát ik er was daar, ging het ook zo. en anders zelf pleitte, maakt niets.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 16:04
BerichtOnderwerp: Hoe laat je anderen in de waarde als je anders denkt.

JOL252 schreef:
En zo is dat! Mooi!

Heel mooi: Hoe kun je een ander Niet accepteren / in zijn waarde laten als je zelf geaccepteerd en in je waarde gelaten wordt ?
Idd.
Is het niet een beetje hoogmoedig een ander terecht te wijzen omdat hij in jouw ogen minder " christelijk" gedraagt?

Idd.Wie kan in de huid van een ander kruipen en al diens gedachten en gevoelens te weten komen?

Toen Jezus alleen wilde zijn omdat zijn achterneef Johannes de doper op een of ander decadent Romijns feestje was onthoofd en hij aan land gekomen de mensen zag die Hem waren gevolgd werd hij met ontferming bewogen...Hij is liefde en kan niet anders dan liefhebben. Het is toch de bedoeling dat we op Hem gaan lijken?
Idd.

Mooi. En zo is dat.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 16:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 15:58

[quote=ALTJE848]Shanita Hai

Hier wil ik wel op reageren ik weet niet of zoeker dat bedoelt ,
maar ik heb een kerk verlaten en een andere kerk bezocht waar ik nog tot voor drie weken met plezier naar toe ging, ik zeg met plezier want vele mensen zijn daar echt een deel van mij alleen kan ik het niet pakken af en toe maar goed dat even terzijde dat is mijn gevoel
Maar als ik zeg dat ik de ander kerk heb verlaten omdat ik daar de Heer niet vond en ook mede door de wat de kerk mensen daar te kort komen in mijn belevingen wel vragen hoe is en niet eens een keer langs komen je verder maar laten zitten als je zegt het gaat niet goed.
Ik ken dat ja.
Affain nu in deze kerk gaat dat heel fijn als ik aangeef zeg ik goed wat ik moeilijk kan maar als ik aangeef aan de mensen die om me geven heb ik elke dag een vol huis , dat ben ik niet gewend .
Dat is tof, ja men ziet naar elkaar om.
Waar het om gaat ik heb de kerk verlaten om redenen mensen vragen in de stad waarom en zeg dan daarom ze zeggen je hebt gelijk als het gaat om er voor elkaar te zijn hier zie je veel familie van elkaar en je komt er als alleenstaande in je leven zonder familie die om je geeft niet tussen zo heeft God het in mijn ogen niet bedoelt
Ja, ook dat ken ik.
IK ben op zoek gegaan en kwam bij de kerk uit waar iknu kerk.
oké Lachende smiley
Maar nu in deze moeilijk periode waar de voorganger me belt en zegt ja gut wat moeilijk zal ik voor je bidden door de foon dan gaan mijn haren overeind staan mijnes ook als ik dat zo hoor wat je nu zegt... en dat hoef ik dan niet naar nieuwe leden hard lopen en thuiskomen en ikzit weer alleen.
sorry lang verhaal
Ja, maar heel duidelijk hoor!
Toen ik vorige week werd aangeraakt door een preek van de t v een kerk hier een half uur van daan ongeveer drie kwartier dacht wau ik ga schrijven een preek voor mij bedoelt ik kreege een boekje van ze opgestuurd maar dat er even buiten ,
een mooie mail met de liefde van de HEER beschreven, en ja mijn voorganger zegt terwijl ik op het punt stond mijn rugzak op te doen aaaa joh ga toch even de stad even er uit even ergens een kopje drinken
Ik kan je nu vertellen als ik morgen de auto kan lenen ga ik naar de andere kerk
En gaat God mee en een deel van de gemeente als ze horen hoe ik er over denk .Ja deze zin snap ik wel, dan gaat God met je mee!Ik zeg niet dat ik over stap ga heus terug zeg ook wat ik er van vind, want ik loop niet meer weg voor mensen nooit meer .
Maar als ik elders ga ga mensen vragen en gaan sommigen er n mee omdat ze het eens zijn met mij
Of soms ook omgekeerd kan het zijn dat ik denk met een ander mee te gaan
En ik wil dar ook voor open staan als ik nieuwe liefde krijg met twee verschillende kerken zal je ook die keuze moeten maken en er gaan altijd mensen mee
Maar belangrijkst is GOD gaat mee waar je je voeten ook zet niemand geen kerk is beter dan de ander de mens doet wat hij/zij denkt op dat moment te moeten doen .
En ik heb nog een hele dag te tijd om na te denken wat ik morgen ga doen maar God geeft me dat ook in en gaat met mij mee

God gaat mee, ook als mensen ziek zijn en niet kunnen, dan is God ook daar, God is overal. Lachende smiley

zegens en groet anita

Zegens! S.!

En zo zou je het ook kunnen lezen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 15:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 14:26

@Zoeker,

Ik vind het oprecht jammer dat je niet gewoon, gewoon doet en zo hoog verheven van waar ik ben is God en als ik een kerk verlaat, dan gaat een deel van God met me mee etc.

Zo maakt je het iig voor mij, onmogelijk om je serieus te nemen, en je te zien als vriend/in, wat ik met anderen wel heb, dat ik ze zo zie.

Smiley die kijkt alsof ze iets jammer vind.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 14:15

Zoeker: Als ik mezelf terugtrek uit een kerk (de kerk verlaat) dan verlaat met mij ook een deel van God die gemeente.

Nou, ik denk dat dat 'deel van God' daar gewoon blijft...

Droom lekker en welterusten....tot je ogen opengaan... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 14:12
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ERIKA129 schreef:
Wat ik vandaag doe?? niet veel heb ik mezelf voorgenomen Knipoog smiley
effe stoffen en zuigen en verder lekker kaarten maken en vanavond weg zijn Lachende smiley

Jullie gaan eten met Annette en Pieter?

Als dat zo is fijne avond en anders ook! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 14:02

Ja, ik snap het je bent druk met al die splinters in je ogen, maar ja, mag ik je er ondanks dat op wijzen dat we het hier hebben over redenen evangelische kerkverlating? Knipoog smiley

Misschien kan je de splinters van Z er ook gelijk ff uithalen Knipoog smiley

S. Een balk bestaat uit vele splinters Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 14:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 13:56

JOL252 schreef:
Hier nog één. Diep stukje.

Zo ist! Er zijn nog mensen die wel hun door God gegeven hersens gebruiken Verliefde smiley ,

ipv dat napraten van 'twijfelachtige' leiders....
Zieke smiley wat je weleens/vaak ziet.

Ik dank God, dat ik zélf na kan denken, en niet meer zoals eerst mijn denken en voelen uitschakelde en alles dacht wat leiders van dubieuze groepen dachten. Knipoog smiley

De Here heeft mijn ogen geopend, en die blijven open, ook na talloze pogingen van ....n en .....n, om weer onmondig een jaknikker te worden.
Lachende smiley

Ik denk weleens hoe heb ik dáár ooit in mee kunnen gaan....? En bijna weer...maar ja de Heer redt Lachende smiley

Fijne dag!!!!! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 19:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:53
BerichtOnderwerp: Mijn gebed vandaag is....

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:22

JANS221 schreef:Ik las ergens een stukje over vergeven:

De letterlijke betekenis van het woord afhièmi, dat in de Bijbel gebruikt wordt voor vergeven, betekent iemand laten gaan, hem achterlaten. Soms wordt het voor heel gewone dingen gebruikt: de discipelen lieten hun vader Zebedeüs achter. Of: wij hebben alles prijsgegeven om U te volgen. Daar wordt precies hetzelfde woord gebruikt als voor vergeven. Loslaten. Laten gaan. Daar komt vergeven uiteindelijk op neer.
Misschien vindt u deze uitleg wel te mager. En ik stem ook toe dat er, ideaal gesproken, nog meer zou moeten gebeuren. Namelijk dat er verzoening zou volgen, dat betekent dat de relatie hersteld wordt. Dat is inderdaad veel mooier, maar het is niet altijd haalbaar.
En daarom begin ik vergeving graag bij de eenvoudige bijbelse betekenis van het ‘loslaten’. Niet dat het dan simpel is, trouwens. Ik zit vast aan de dader en het zou me ontzettend veel kosten om die band te verbreken. Hoe groter het kwaad is dat hij me aangedaan heeft, hoe zwaarder het is om de ander los te laten. En wat het zo zwaar maakt, dat is… schuld. Er ligt een echte blokkade en die heet schuld. Daar moet iets mee, het is geen bedenksel van mensen die zich aanstellen. Dat kun je trouwens ook al afleiden uit het gegeven, dat God zelf niet zomaar kon zeggen: Ik stop met beschuldigen en Ik vergeef die mensen. Het duidelijkste bewijs dat dit onmogelijk is, is het feit dat God zijn eigen Zoon gegeven heeft als offer voor de schuld. Hij zou dat toch nooit gedaan hebben als Hij ook zomaar had kunnen zeggen: Ik vergeef jullie?

Einde citaat.

Misschien iets om over na te denken. Is dit zo?
Soms kan je de ander niet vergeven, omdat er ``schuld`` tussen zit. En schuld is niet zomaar weg te poetsen. De ander laten gaan, achterlaten zou al genoeg zijn, als de relatie niet hersteld kan worden.
En als God ons niet ``zomaar`` kon vergeven, ``moeten`` wij dat dan wel naar de ander kunnen? Misschien ligt daar het antwoord?! ``Loslaten, achterlaten`` zien als vergeven, -als meer niet haalbaar is-, kan toch voor onszelf een stuk rust en ruimte geven. God vraagt toch niet het onmogelijke van ons?!

Zo is het Jans!

S. dankbaar voor de post van Jans
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:13

Hallo Shanita

Jou vraagteken achter warm of koud.
Ik bedoel meer geloof wel of niet goed dunkend is
De bijbel schrijft dat iedereen anders is en dat God je lief heeft zoal je bent
Wat ik bedoel ik dat ik bij jouw vraagteken ook bedoel dat ik soms gelijk wil eigenwijs ben vast en zeker geloof op dat moment , maar dan geen gelijk heb .
Ja, en ik bedoel, als ik zég dat ik het warm heb(beeldspraak, soort vergelijking), dat ik weleens het gevoel heb dat anderen dat beter weten wat ik voel dan ik zelf, snap je? In mijn hart weet ik het eigenlijk wel maar och ik zeg wat ik wil en k wil dat ,later denk ik had ik het maar nooit gezegd want hij/zijn had gelijk
Soms vind ik achteraf degene had gelijk, andere keren weet ik dat ik gelijk heb, zeker als het dingen betreft die ík voel en waarneem. en doorleeft heb.
Ook deze dingen moeten in gebed en dan vind IK dat ik de Heer moet vertellen belijden dat ik fout ben geweest want HIJ alleen kan vergeven in deze dingen geen ander dan de HEER .

Idd Knipoog smiley

Groet je zusje anita

Groetjes en liefs, S. Knipoog smiley

Het gaat niet altijd om gelijk, het gaat er, denk ik, om degene in zijn waarde te laten met zijn Waarheid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:05
BerichtOnderwerp: Even delen

MARENTH030 schreef:
Beste mensen,
Ik wil jullie even laten dat ik vandaag afscheid heb genomen van mijn vriendin.

Herdenkingsdienst was in de kerk. De Dominee had deze tekst gekozen voor zijn preek. "En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld. Matt 28 vers 20.
Het was een waardige, mooie ontroerende dienst, met gezang, muziek en voordrachten.
Uitvaartdienst was in het crematorium in besloten kring.

N.a.v. jullie steun en lieve reacties wil ik dit even met jullie delen!!

Gr Marenth

Vind het verschrikkelijk verdrietig, ja.

Ja, hoe kom je zoiets te boven?

Ja, met steun van God, ja, dát weet ik wel...

Ik weet nog hoe traumatisch het was voor mij toen mijn vriend naar de Hemel ging.
Nee, doodgaan zeg ik niet meer, bijbel is duidelijk over de Hemel.
Enfin, het deed zoveel pijn en was zo traumatisch...

Ik laat het hier ff bij anders ga ik zo weer huilen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:55

PETRA373 schreef:
je moet es voor de grap af en toe opschrijven waar je voor bid en een jaar later dat terug lezen, sta je verstelt hoeveel er is uitgekomen waar je voor bid.
ha ha huis op the prairie, ja ik bid met me kinderen wel es samen , das een grote zegen echt.

Je moest eens weten hoe rustig ik me voel, nu ik sinds enkele dagen bid voor mensen en voor me zelf.
En God dank voor dingen die goed gaan.
Ja, ik deed dat wel als ik eraan dacht natuurlijk, maar ik bedoel op vaste tijden gericht erbij nu, elke dag voor ik ga slapen.

En voor wat ik allemaal heb, en voor de mensen om me heen, vrienden, kennissen.

Zoveel, te veel om op te noemen.

Er zit veel wijsheid in 'het kleine huis op de prairie'.

Ik ga ontbijtje maken en ff lekker een aflevering kijken Lachende smiley

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:46

PETRA373 schreef:
misschien door te begrijpen dat we allemaal anders zijn, allemaal een andere rugzak hebben,anders gevormd Smiley die vol vragen zit

Precies Petra!

Maar ja, sommigen kunnen alleen in kader denken, dat is veilig....en op hun, on doorleefde visie van hoe de bijbel dient te worden uitgelegd. Twijfelende smiley

Twijfelende smiley

Ik mis Pieter649 Huilende smiley, smiley in tranen , ja en Annette ook natuurlijk Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:36

KEITH722 schreef:
iets kinderachtig noemen is pas kinderachtig...

(zooo, dat splintertje is ook weer uit m'n oog, ik word er steeds handiger in!! Lachende smiley )

a

jij bent ook ff van het padje af, denk ik, vind ik, mijns inziens.

Je kan ook in een keer de hele balk eruithalen, ipv elke keer een splinterje...geintju

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 11:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:30

JOSINA022 schreef:
Wat mooi, Shanita!

Dank je lieve Josina!!!!!

Ja, gebed, elke dag, liefst voor het slapen gaan is zo belangrijk, voor anderen en ook voor jezelf.

En dan bedoel ik niet van voor jezelf bidden in de zin van egoïstisch voor jezelf iets vragen, gewoon, gewone dingen dat die goed gaan zeg maar.

En natuurlijk voor anderen ook en met name hier.

Dan krijg je zelf ook vrede in je hart.

Mzzl! Lachende smiley

ps: ik schrijft dit niet, omdat ik denk dat jij of anderen dit al niet doen, of al weten, maar gewoon, in het algemeen, ben er namelijk zelf achter gekomen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:15

[quote=ALTJE848]Ik vraag me af hoe kan je iemand in de waarde laten ,
in zijn/haar denken en toch liefhebben, met de liefde zoals Jezus lief had.
Respect.

Heeft Jezus ook niet iedereen lief welke zonde of fouten je maakt.
Of je liegt ,bedriegt , veroordeeld of niet .
Dat bedoel ik.

Hij is toch die dit alles ziet hebben we verantwoording naar elkaar daarin of kan je ook bidden voor de ander hem/haar bij het kruis brengen.
Dit is wel wat ik vaak doe als ik lang in discusie blijf die niet eindigen .
of als ik merk dat IK geen gelijk krijg of iemand mij wil vertellen hoe het moet .

IK hoef geen gelijk, als ik vertel dat ik het warm heb, en een ander zegt, neehee, jij hebt het koud...?
En het aan de HEER overlaten ?
Dat lijkt me het beste. Ik ga niet weer eindeloze posts schrijven om uit te leggen dat en waarom ik het warm heb.
Zou er dan niet minder conflicten zijn ?
Ja, idd gewoon negeren.
Of willen we voor Jezus spelen ergens zegt HIJ
Dat idee heb ik wel dat sommigen dat willen.
volg mij ik ga je voor dus ja denk ik ik zou dat ook willen maar er is iets dat zegt stapje terug , niet jouw taak (IK BEN DIE IK BEN ) ik ben er ook nog, Zo is het!
vergeten we dat niet vaak?
want Hij is heerser boven wat ik niet kan en de dingen die ik kan zal hij leiden op mijn weg om te doen en te zeggen.
Zo is het!

GOD wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie langs wegen die geen mens bedenkt maakt HIJ mij ZIJN wil bekend, HIJ geeft elke dag nieuwe liefde nieuwe kracht als ik mijn hand in ZIJN hand leg wijst HIJ mij de weg wijst HIJ mij de weg al moet ik door de wildernis HIJ leidt mij
toont mij een rivier in de woestijn
alles zal ooit vergaan maar zijn liefde blijft bestaan en Hij maakt iets heel nieuws vandaag
God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie enz is een lied, wat in mij opkomt.

Knipoog smiley Mooi Anita, dank je wel, ik ken dat liedje ook.

Anita/shanita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:08

KEITH722 schreef:
nee
a

o
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:06

JOL252 schreef:
Laat het nu dan maar echt los, tijd en energie hard nodig voor het positieve leven. Knipoog smiley

Idd. ik ga niet weer uren verspillen om te reageren heb wel wat anders te doen, fijne dag JoL!!!! Knipoog smiley

Ik heb ook niets tegen R en Z persoonlijk, ze zullen het wel goed bedoelen, maar ja ik vind het te absurd om daar op in te gaan.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 11:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:04

WILLEMIJN232 schreef:
Weer gierend uit de bocht met zijn allen? En dan een betweterig stuk hoe het wel moet? Of hoor jij ook bij de mensen die gierend uit de bocht gaan? Of voel je je zelf een stuk beter? Aan je stuk te lezen wel....
En het heeft wel zeker met evangelisch denken te maken zolang je bij iedere zin de mond vol hebt over vergeving....
Laat Shanita haar eigen proces volgen en dring haar niets op....

Erg he?

Nou ja, het illustreert wel wat ik bedoel....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 ... 235 Volgende
Pagina 99 van 235