ChristianMatch

Forum

Hoe laat je anderen in de waarde als je anders denkt.
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 23:56

Ik vraag me af hoe kan je iemand in de waarde laten ,
in zijn/haar denken en toch liefhebben, met de liefde zoals Jezus lief had.

Heeft Jezus ook niet iedereen lief welke zonde of fouten je maakt.
Of je liegt ,bedriegt , veroordeeld of niet .

Hij is toch die dit alles ziet hebben we verantwoording naar elkaar daarin of kan je ook bidden voor de ander hem/haar bij het kruis brengen.
Dit is wel wat ik vaak doe als ik lang in discusie blijf die niet eindigen .
of als ik merk dat IK geen gelijk krijg of iemand mij wil vertellen hoe het moet .

En het aan de HEER overlaten ?
Zou er dan niet minder conflicten zijn ?
Of willen we voor Jezus spelen ergens zegt HIJ volg mij ik ga je voor dus ja denk ik ik zou dat ook willen maar er is iets dat zegt stapje terug , niet jouw taak (IK BEN DIE IK BEN ) ik ben er ook nog,
vergeten we dat niet vaak?
want Hij is heerser boven wat ik niet kan en de dingen die ik kan zal hij leiden op mijn weg om te doen en te zeggen.

GOD wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie langs wegen die geen mens bedenkt maakt HIJ mij ZIJN wil bekend, HIJ geeft elke dag nieuwe liefde nieuwe kracht als ik mijn hand in ZIJN hand leg wijst HIJ mij de weg wijst HIJ mij de weg al moet ik door de wildernis HIJ leidt mij
toont mij een rivier in de woestijn
alles zal ooit vergaan maar zijn liefde blijft bestaan en Hij maakt iets heel nieuws vandaag
God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie enz is een lied, wat in mij opkomt.

Anita

Laatst aangepast door
ALTJE848
op zaterdag 2 februari 2013, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:15

[quote=ALTJE848]Ik vraag me af hoe kan je iemand in de waarde laten ,
Respect.

Dat bedoel ik.

Hij is toch die dit alles ziet hebben we verantwoording naar elkaar daarin of kan je ook bidden voor de ander hem/haar bij het kruis brengen.
of als ik merk dat IK geen gelijk krijg of iemand mij wil vertellen hoe het moet .

IK hoef geen gelijk, als ik vertel dat ik het warm heb, en een ander zegt, neehee, jij hebt het koud...?
Dat lijkt me het beste. Ik ga niet weer eindeloze posts schrijven om uit te leggen dat en waarom ik het warm heb.
Ja, idd gewoon negeren.
Of willen we voor Jezus spelen ergens zegt HIJ
Dat idee heb ik wel dat sommigen dat willen.
volg mij ik ga je voor dus ja denk ik ik zou dat ook willen maar er is iets dat zegt stapje terug , niet jouw taak (IK BEN DIE IK BEN ) ik ben er ook nog, Zo is het!
want Hij is heerser boven wat ik niet kan en de dingen die ik kan zal hij leiden op mijn weg om te doen en te zeggen.
Zo is het!

GOD wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie langs wegen die geen mens bedenkt maakt HIJ mij ZIJN wil bekend, HIJ geeft elke dag nieuwe liefde nieuwe kracht als ik mijn hand in ZIJN hand leg wijst HIJ mij de weg wijst HIJ mij de weg al moet ik door de wildernis HIJ leidt mij
alles zal ooit vergaan maar zijn liefde blijft bestaan en Hij maakt iets heel nieuws vandaag
God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie enz is een lied, wat in mij opkomt.

Knipoog smiley Mooi Anita, dank je wel, ik ken dat liedje ook.

Anita/shanita
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:31

misschien door te begrijpen dat we allemaal anders zijn, allemaal een andere rugzak hebben,anders gevormd Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:46

PETRA373 schreef:
misschien door te begrijpen dat we allemaal anders zijn, allemaal een andere rugzak hebben,anders gevormd Smiley die vol vragen zit

Precies Petra!

Maar ja, sommigen kunnen alleen in kader denken, dat is veilig....en op hun, on doorleefde visie van hoe de bijbel dient te worden uitgelegd. Twijfelende smiley

Twijfelende smiley

Ik mis Pieter649 Huilende smiley, smiley in tranen , ja en Annette ook natuurlijk Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:04

PETRA373 schreef:

Ja Petra dat is een goede gedachte want zo is het we zijn allemaal anders
Vroeger in de kerk een dienst voor anders begaafden
Zo mooi we zingen een kinderlied natuurlijk maar die hakken er het meest in nu nog in mijn kerk af en toe zo simpel .
Maar ons volwassen brein wil anders denken wat zegt de HEER
Dat een kinderlijk geloof ook geloof is en goed hoeft niet meer te zijn dan dat je bent wees je zelf haal ik er dan uit.
Dit zongen we toen in de kerk:

We hebben allemaal wat we zijn allemaal raar toch zijn wij broertjes en zusjes we hebben allemaal wat we zijn allemaal raar toch houden we van elkaar .

Verder weet ik even niet meer wellicht dat als iemand wil dit wel kan opzoeken op you tube en eens kan luisteren.

Dit even op jou vraag petra.

Groet je zusje Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:08

[quote=SHANITA130]

Hallo Shanita

Jou vraagteken achter warm of koud.
Ik bedoel meer geloof wel of niet goed dunkend is
De bijbel schrijft dat iedereen anders is en dat God je lief heeft zoal je bent
Wat ik bedoel ik dat ik bij jouw vraagteken ook bedoel dat ik soms gelijk wil eigenwijs ben vast en zeker geloof op dat moment , maar dan geen gelijk heb .
In mijn hart weet ik het eigenlijk wel maar och ik zeg wat ik wil en k wil dat ,later denk ik had ik het maar nooit gezegd want hij/zijn had gelijk
Ook deze dingen moeten in gebed en dan vind IK dat ik de Heer moet vertellen belijden dat ik fout ben geweest want HIJ alleen kan vergeven in deze dingen geen ander dan de HEER .

Groet je zusje anita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:13

Hallo Shanita

Wat ik bedoel ik dat ik bij jouw vraagteken ook bedoel dat ik soms gelijk wil eigenwijs ben vast en zeker geloof op dat moment , maar dan geen gelijk heb .
Ja, en ik bedoel, als ik zég dat ik het warm heb(beeldspraak, soort vergelijking), dat ik weleens het gevoel heb dat anderen dat beter weten wat ik voel dan ik zelf, snap je? In mijn hart weet ik het eigenlijk wel maar och ik zeg wat ik wil en k wil dat ,later denk ik had ik het maar nooit gezegd want hij/zijn had gelijk
Soms vind ik achteraf degene had gelijk, andere keren weet ik dat ik gelijk heb, zeker als het dingen betreft die ík voel en waarneem. en doorleeft heb.
Ook deze dingen moeten in gebed en dan vind IK dat ik de Heer moet vertellen belijden dat ik fout ben geweest want HIJ alleen kan vergeven in deze dingen geen ander dan de HEER .

Idd Knipoog smiley

Groet je zusje anita

Groetjes en liefs, S. Knipoog smiley

Het gaat niet altijd om gelijk, het gaat er, denk ik, om degene in zijn waarde te laten met zijn Waarheid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:27

ALTJE848 schreef:
Ik vraag me af hoe kan je iemand in de waarde laten ,

Of willen we voor Jezus spelen ergens zegt HIJ volg mij ik ga je voor dus ja denk ik ik zou dat ook willen maar er is iets dat zegt stapje terug , niet jouw taak (IK BEN DIE IK BEN ) ik ben er ook nog,

Anita

Je kan iemand best in zijn/haar waarde laten als het bv om het geloof gaat en iemand staat er anders in dan ik dan laat ik iemand daarin in zijn waarde ook al kan je er heftiger discussies over hebben...

Maar..... wij zijn niet als Jezus he! Hij was volmaakt en dat zijn wij verre van... Jezus heeft idd iedereen lief en Hij zegt ook verdraagt elkander en heb elkander lief, maar door de zondeval zijn wij sterfelijk geworden met onze zonden en gebreken...

Maar jou hoofdtekst is "hoe laat je anderen in de waarde als je anders denkt" Ik denk dan vaak hoe wil ik behandeld worden?? en probeer dat te gebruiken bij de ander... en dat werkt goed.. maar ook ik heb mijn fouten en ben ook hier soms redelijk heftig in mijn reacties of boosheid... maar wie ben ik om daarin te blijven hangen?? Probeer als er iemand is waarvan je denkt dit gaat de verkeerde kant op idd in zijn/haar waarde te laten en dat is moeilijk ik weet het en daarvoor zijn wij ook mensen !!!
Naar boven

Auteur Bericht
LUDOVIS284

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:46

Hoe kun je een ander Niet accepteren / in zijn waarde laten als je zelf geaccepteerd en in je waarde gelaten wordt ?
Is het niet een beetje hoogmoedig een ander terecht te wijzen omdat hij in jouw ogen minder " christelijk" gedraagt? Wie kan in de huid van een ander kruipen en al diens gedachten en gevoelens te weten komen?
Toen Jezus alleen wilde zijn omdat zijn achterneef Johannes de doper op een of ander decadent Romijns feestje was onthoofd en hij aan land gekomen de mensen zag die Hem waren gevolgd werd hij met ontferming bewogen...Hij is liefde en kan niet anders dan liefhebben. Het is toch de bedoeling dat we op Hem gaan lijken?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 13:01

LUDOVIS284 schreef:
Hoe kun je een ander Niet accepteren / in zijn waarde laten als je zelf geaccepteerd en in je waarde gelaten wordt ?
Is het niet een beetje hoogmoedig een ander terecht te wijzen omdat hij in jouw ogen minder " christelijk" gedraagt? Wie kan in de huid van een ander kruipen en al diens gedachten en gevoelens te weten komen?

Toen Jezus alleen wilde zijn omdat zijn achterneef Johannes de doper op een of ander decadent Romijns feestje was onthoofd en hij aan land gekomen de mensen zag die Hem waren gevolgd werd hij met ontferming bewogen...Hij is liefde en kan niet anders dan liefhebben. Het is toch de bedoeling dat we op Hem gaan lijken?

En zo is dat! Mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 13:20

LUDOVIS284 schreef:

zeker mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 14:10

SHANITA130 schreef:
Hallo Shanita

Ja, en ik bedoel, als ik zég dat ik het warm heb(beeldspraak, soort vergelijking), dat ik weleens het gevoel heb dat anderen dat beter weten wat ik voel dan ik zelf, snap je? In mijn hart weet ik het eigenlijk wel maar och ik zeg wat ik wil en k wil dat ,later denk ik had ik het maar nooit gezegd want hij/zijn had gelijk
Soms vind ik achteraf degene had gelijk, andere keren weet ik dat ik gelijk heb, zeker als het dingen betreft die ík voel en waarneem. en doorleeft heb.

Idd Knipoog smiley

Groet je zusje anita

Groetjes en liefs, S. Knipoog smiley

Het gaat niet altijd om gelijk, het gaat er, denk ik, om degene in zijn waarde te laten met zijn Waarheid.

Ja ik snap je zeker tanks mooie bijdrage Shanita .

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 14:17

LUDOVIS284 schreef:

Ik weet niet goed hoe jij leest wat je bedoelt maar ik zet niet dat ik anderen niet accepteer
En wat hierboven staat is wat ik graag wil weten is wat anderen denken ,
niet dat ze mij moeten vertellen wat IK moet doen
want christus woont in mij en ik volg hem elke dag .
En wat je schrijft is niet wat ik zeg
In mijn ogen is iedereen even christelijk want dat zegt ook het woord.
of je nu een kinderlijk geloof hebt of een groot geloof dat maakt niet uit voor God is dat alles goed
De vragen die ik stel zou ik graag willen weten hoe anderen dat denken en mee omgaan om wat van te leren maar niet om mij te zeggen
misschien begrijp ik jouw verkeerd kan dat dan in een persoonlijk mail even besproken worden want ik lees niet goed of begrijp je niet zie het als wat jij ziet in mij zie ik ben nu terwijl dat juist niet zo is
Hoop op een leuk gesprek , je bent welkom

anita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 16:04

JOL252 schreef:
En zo is dat! Mooi!

Heel mooi: Hoe kun je een ander Niet accepteren / in zijn waarde laten als je zelf geaccepteerd en in je waarde gelaten wordt ?
Idd.
Is het niet een beetje hoogmoedig een ander terecht te wijzen omdat hij in jouw ogen minder " christelijk" gedraagt?

Idd.Wie kan in de huid van een ander kruipen en al diens gedachten en gevoelens te weten komen?

Idd.

Mooi. En zo is dat.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 16:07
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1