Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:31
Onderwerp: symbolen dragen
|
|
|
HENK710 schreef: | School mag hoofddoek niet verbieden (Novum) - Scholen mogen geen hoofddoekjesverbod invoeren, ook al zijn zij van mening dat hoofddoekjes in strijd zijn met hun identiteit. Dat hebben minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) en minister van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA) dinsdag laten weten in antwoord op Kamervragen van de PVV.
"De vrijheid van onderwijs betreft primair het geven van onderwijs", schrijven Donner en Van Bijsterveldt. Bijzondere scholen, zoals christelijke of katholieke, mogen wel eisen stellen, maar alleen als dat nodig is 'voor de verwezenlijking van hun grondslag'. Ook moet sprake zijn van een 'consistent beleid'.
De PVV had de Kamervragen gesteld naar aanleiding van een uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling. Die bepaalde vorige maand dat een katholieke school in Volendam een meisje ten onrechte heeft verboden om tijdens de les een hoofddoek te dragen.
Volgens de PVV is de hoofddoek in strijd met de gelijkheid tussen man en vrouw. Donner en Van Bijsterveldt zien dat anders. De stelling dat die gelijkheid tot uiting moet komen in uiterlijke kenmerken vinden zij weinig zinvol, schrijven beide ministers. "De mode legt op tal van punten in de kleding nadruk op de verschillen tussen geslachten."
Gezond verstand lijkt het toch te winnen van de islamofobie. |
Vertrouw op den HEERE met uw ganse hart, en steun op uw verstand niet.
"gelijkheid tussen man en vrouw" is dat voor de Heere ook zo???? Mischien is er meer verstand in de islamofobie, dan bij christenen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:55
Onderwerp: [color=darkblue]Mag de Heilige Geest met ons meekijken hier
|
|
|
SUNNY443 schreef: | Kan en mag de Heilige Geest met ons meekijken hier op CM hoe we onszelf presenteren, wat we zeggen tegen elkaar, zonder dat HIj zich bedroefd voelt? |
0oooh, de Heilige Geest in persoonsvorm en mannelijk???
Ik geloof er niet in...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:49
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Dan moet je jou opmerking snel even verplaatsen want die hoort daar thuis |
Laat ik maar verstandig zijn om er niet op te reageren, alleen bij dit.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 9 februari 2011, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:39
Onderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
|
|
|
HANNAH810 schreef: | leonard; jij hebt waarschijnlijk geen ex die elke letter en voetstap van je volgen wil? zulke verknipte mensen bestaan er; en dat kan knap benauwend werken!! |
inderdaad...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:34
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Hannah vergeef het ons (een deel van de mannen) voor de vergeetachtigheid. Is namelijk dat de mannelijke hersenhelft links en rechts niet altijd goed samen functioneren...helaas het is niet anders...we moeten er mee leren leven |
dank je wel Leonard...ben je man vrouw...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 9 februari 2011, 19:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:30
Onderwerp: Tips voor de eerste date
|
|
|
Als de picknick de eerste date zou moeten zijn voor mannen??? Ik geef hun te doen met zoveel mooie vrouwen...scherpe... vrouwen...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 9 februari 2011, 19:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:22
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Volgende week loopt men abbo hier af en Nee ik ga niet verlengen de sfeer is hier momenteel zo giga bagger.... Heel jammer ben hier bijna 3 jaar met veel plezier geweest, Maar de afgelopen tijd En ja der zijn ook super leuke lieve en gezellige mensen hier, Gelukkig kan ik met vele van hen op een andere manier contact houden. Voor een ieder ander veel plezier en geluk gewenst en ik hoop dat de sfeer snel verbeterd |
Volgens mij hoort dit onder de topic "de sneer"...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:19
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Hier hing de volgende visjes poster in de evangelische school:
Spelletje doen?
Wie het eerst vergeeft heeft gewonnen.
(wie doet er mee, misschien geen verkeerd spel om hier te spelen) |
Is het dan altijd rechtvaardig?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 20:42
Onderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
|
|
|
Het prive op het "netwerk" wordt bepaald door jezelf, daar begint het mee. Vind het raar dat het bij een ander neergelegd wordt...
Ik bepaal zelf, wat er op een site of waar dan ook op het net van mijn prive leven geplaatst wordt. Neem daarin je eigen verantwoording om het te bepalen... Ook op cm wordt dingen van binnenuit via andere communicatie middelen naar buiten geknipt en geplakt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 20:30
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | misschien eerst eens een keer komen op zo'n picknick en dan oordelen?
en nu weer ontopic |
Was ik al geweest, waar jij ook bij was volgens mij...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 8 februari 2011, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 20:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik weet niet of je wel goed leest, maar de meeste uitingen over de picknick gaan over daten....leuke mannen of vrouwen ontmoeten om te kijken of je daar iets mee kunt beginnen. Zelfs in dit topic wordt daarop gehint, sterker nog, jij doet er zelf aan mee. Dat ik daaruit concludeer dat de meeste mensen deze activiteit als een verkapte date zien, lijkt me logisch toe. Niemand heeft me nog kunnen overtuigen van het tegendeel. En eerlijk gezegd vind ik het geen aantrekkelijk idee om daar tussen allerlei mensen te zitten, die alleen nog maar met hun hormonen kunnen denken.
Het doel was immers, een gezellig middagje voor moeders/vaders met kinderen. De indruk die ik krijg van al die uitlatingen hier op het forum, is dat het doel voor de meesten is, om op de picknick te kijken met wie je evt. gaat daten. |
Ben ik ook volsterkt mee eens. had ook niet vewacht dat een picknick met kinderen zo anders uit zou lopen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 20:10
Onderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Want bezetenheid is een hele diepe vorm van occultisme. Dat krijg je niet door het lezen van een horoscoopje. |
Wat zijn geestesziekemensen dan???? Komt veel in de christelijkewereld voor..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 19:50
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je gna gnat wat te vroeg Crossroad........seniorreizen zijn voor mensen vanaf 49 jaar......... |
echte kerels beginnen met 50 ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 17:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik ben gigantisch geschrokken toen mijn dochter vanmiddag uit school kwam zonder meiden mee te slepen.........en toen ik vroeg waarom......... ineens na al die jaren........lieverd......zomaar ineens geen meisjes mee????Toen antwoordde ze:"ik ga liever mn kamer opruimen"
IK GA LIEVER MIJN KAMER OPRUIMEN ZEI ZE!(droom ik??)
YEAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH na 12 jaar zeuren heeft mijn opvoeding effect
Een date...
Of.......zou er een addertje onder het gras zitten? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 17:18
|
|
|
Zorgen dat de eerste date en/of ontmoeting niet perfect is..... Anders valt het daarna tegen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 23:41
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | denk je nou echt dat wij ons laten inpakken door geslijm? |
Echt wel, behalve bij mij want ik heb een grote mond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 23:29
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | mis hoor chat! ik erger mij aan slijmers (of hoe zeg je dit in nederland?) doe maar "gewoon"! |
beter een grote mond, dan geslijm...gaat altijd lukken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 21:39
|
|
|
Goh, waarom heeft je ex zo'n geweldige vrouw laten staan.....dat kan ik mij niet voorstellen....!!!!!!
Is ook een opmerking die inslaat... Heb ik gehoord trouwens..gijns
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 6 februari 2011, 21:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 21:23
Onderwerp: Getrouwd zijn en lid zijn van CM moet kunnen
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik ga me der ook nog even mee bemoeien
Ik heb ook geen leegtes in men leven, Mijn relatie is super en heb die super vent hier ontmoet, Heb hier ook andere super fijne mensen leren kennen, En ja daar hou ik graag contact mee, Veel op ik ook op msn, maar dan kan ik niet met iedereen tegelijk kletsen en dat kan hier wel En buitendat het is en blijft een ontmoetings site waar ik nog steeds elke keer weer, weer nieuwe super fijne mensen leer kennen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 21:05
|
|
|
HENK710 schreef: | Alleen vul jij er de term leegte bij in en die is er dus echt niet! |
Zoals jij de dingen invult, kan ik en anderen het ook invullen.... Waar staan we nu op dezelfde plek.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 7 februari 2011, 05:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 21:00
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik ben al iemand en mag dat ook op CM zijn, want CM is onderdeel van mijn omgeving |
Dat is toch hetgeen dat ik al heb gezegd.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 6 februari 2011, 21:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 20:50
Onderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Dat is lief van je Mar. Ach, ik kom er wel weer overheen hoor... haha Het heeft blijkbaar niet zo mogen zijn... ach, en anders had ik de avond ervoor niet zo laat nog bezoek kunnen ontvangen, dus... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 20:49
|
|
|
DRENTSE137 schreef: | Nou het was idd een SUPER avond!!
Leuke mensen ontmoet, vooral in die "wereldse kroeg"
En voor degene die toch niet konden vanavond: jullie hebben wat gemiiiiiiiist
Nou ik duik mn hunnebedje weer in, latersssssssss |
Inderdaad was het SUPER avond Vooral de man/vrouwelijke bediening was wonderbaarlijk.... Op het laatst, als hij naast mij had gestaan dan had ik waarschijnlijk spontaan in zijn kontje gekenepen.... grijns....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 20:40
|
|
|
Tja, soms denk ik van wat doet iemand op een datingsite als getrouwd stel??? Meer aandacht voor een SITE dan je relatie????
Volgens mij is er dan een leegte die gevuld moet worden.....
Ik weet, ik val nu met deur naar binnen... Zelf heb ik niet een datingsite nodig om iemand te zijn. Mijn omgeving plaatst mij wel op de plek waarin ik iets voor hun kan betekenen....
Blijkbaar is er veel leegte in iemands zijn omgeving...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 6 februari 2011, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 20:27
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Dat ben ik toch niet met je eens Mariska. Het is lief bedoeld, maar ik zou het op prijs stellen als je in het vervolg voor jezelf spreekt als je onvoldoende info van mij weet...
Het openbaar vervoer is geen optie als de treinen bijv. niet of amper rijden vanwege gladheid, bladeren, brand of wat dan ook.
O.V. is verder altijd een optie !! (uitgezonderd een uithoek, waar amper O.V. is ), alleen is voor mij een retour Leeuwarden een kostenpost extra. Voor mij is het dus met name een financieel probleem. Ik zit er minder mee dat ik dan (bijna) 3 uur in de trein en bus zit. (Al vind ik veel overstappen op sommige trajecten weer wat minder leuk). |
Ik had je graag mee genomen Sus maar woon zelf niet in het zuiden... Inderdaad speeld een financieel een aspect...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 6 februari 2011, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 16:19
|
|
|
DRENTSE137 schreef: | YEAHHH, ik ben er bij hoor vanavond...
Ik hoop alleen dat mn "koektrommeltje" het houdt in die storm |
De storm gaat al liggen.. Leuk dat je kunt, het wordt gezellig straks....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 16:14
Onderwerp: Weer de SNEER ...
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Mijn eventuele vertrek laat ik over aan het oordeel van ChristianMatch. |
Waarom op deze manier Gibby?? Je kunt zelf ook je grenzen bepalen toch?? Moet dat door een ander gedaan worden zodat je vrijuit gaat?
Je bent direct en op de doel af, laat het niet over aan een ander, neem zelf de initiatief om de grenzen te leggen.... Een ban is n.m.i. niet nodig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:57
Onderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
|
|
|
MARIAN519 schreef: | De meeste Joden geloofden niet in Jezus als Gods Zoon. En dat is wat de doop inhoudt. |
Dan heb je het niet begrepen wat het betekende voor de toenmalige joden...!!! Deze is gebassaeerd op de OT.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 4 februari 2011, 23:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:41
Onderwerp: De juiste volgorde in de liefde.
|
|
|
HENK710 schreef: | Het is en blijft wel een WERKwoord: liefhebben! Als je iets vindt, moet je er zuinig op zijn, je moet het koesteren en het door laten groeien. Dat is wat God ons in mijn ogen leert in Zijn Woord. |
Liefhebben is inderdaad een werkwoord..
Het begint met het liefhebben van God boven alles. Wanneer dat begrepen wordt, kan iemand ook een ander liefhebben.. Dat zijn de 10 geboden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 23:38
Onderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
|
|
|
MARIAN519 schreef: | 1) Het staat in het O.T.,net als het opdragen staat in het O.T.
2) Hoe weet jij dat ze al door Johannes gedoopt waren? Zij geloofden nl. al in Jezus. Besneden joden werden gedoopt nadat ze tot geloof gekomen waren en hun zonden beleden hadden. |
Hoe was het dan bij de doop van Johannes??? Toen was er nog geen belijdenis van zonden???? Wat hield de doop dan in voor de Joden welke nog geloofden vanuit hun voorvaderen???
|
|
Naar boven |
|
|