Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:13
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
MARIO216 schreef: | Vanaf morgen is het Sinterklaas journaal weer op tv. Misschien leuk om weer over die goeie oude vriend te hebben. |
Volgend jaar als ik oma ben...... Maar is het de vraag of ik nog op cm zit he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:11
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En op basis waarvan wordt gesteld dat besprenkelde baby's wel bij het volk van God horen en onbesprenkelde niet? En hoever staat dit niet van de oorspronkelijke betekenis van de doop af? |
Besprenkelende of liever gezegd gedoopte babies horen er bij omdat zij uit een geslacht van gelovigen komen.......door de doop worden zij in dat verbond opgenomen, zij horen er dan bij...... Heel wat anders dan de volwassendoop waar diegene er zelf voor kiest en dat ook kan getuigen.....ik zou dan als ik gedoopt was de getuigenis genoeg vinden maar ja...ik ben niet evangelisch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:07
Onderwerp: Off topic gaan.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Welkom in les affaires du coeur. |
Welkom in het echte leven zou ik zo zeggen.....alleen heb je dan geen forum om het op te schrijven..... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal privé vind om het zo op te schrijven, ook voor diegene die de relatie niet meer zag zitten....... Moeten en willen we dit allemaal weten??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 14:54
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nog even en ze staan op de Zuidlaardermarkt handje klappen.. |
Volgens mij wordt het ook heel goed door de heren bekeken..... Ze weten er zoveel van..... En Gerrit, er doen ook boerinnen mee hoor.....Misschien zit er dit jaar wel iets voor jou bij.....Geef ik je op....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 14:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je hebt geen besprenkeling nodig als kind, God veroordeelt geen kinderen. |
Het gaat erom dat je door de doop(besprenkeling) bij Gods verbond hoort.......Je hoort bij het gezin, dat geslacht......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 13:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het thema wat heel vaak de kop opsteekt in deze discussies is geleend geloof. Allereerst wordt het bij de besprenkeling verondersteld dat het kind het geloof van de ouders kan lenen. Later wordt dat geloof via de kerk verleend. Ik geloof dat het geloof persoonlijk is. En dat anderen niet voor je kunnen geloven, je moet zelf keuzes maken. Wedergeboorte is niet alleen iets wat je in geloof moet aanvaarden, het kan wel degelijk zijn uitwerking hebben in je dagelijks leven. Het gevolg van een persoonlijke keuze (bekering) een persoonlijke daad (doop) en een persoonlijke belofte (wedergeboorte). |
Jouw denkfout-met alle respect overigens- is volgens mij dat jij kinderen hetzelfde ziet als ongelovige volwassenen....In de Bijbel is daar een heel verschil tussen....Daar gaat het over mensen en hun huizen en de daarbij behorende kinderen worden als heilig gezien als ze gelovige ouders hebben.....Daarom is er mijn inziens niets mis mee met de kinderdoop.... Het is natuurlijk een ander verhaal als je volwassen bent en tot geloof komt, dan is het een persoonlijke keuze en een persoonlijke daad......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 11:40
|
|
|
Ik ken echter veel meer mensen, waarbij de doop een fundamentele verandering in hun leven betekende.
Ik kan me voorstellen dat het feit dat je gelovig bent geworden een fundamentele verandering in je leven betekent.....en dat je daar een getuigenis van aflegt in je gemeente.....en daarop volgend de doop......als bevestiging....Maar dan is die getuigenis toch veel belangrijker.....als je als kind al gedoopt bent....en anders is die doop een bevestiging van je getuigenis? Chatuliem, jij leest de Bijbel-wat dat betreft- veel te veel naar de letter....ik lees het wat breder.....ze spreken over de mens en zijn gezin.....(dus ook kinderen) Abraham en diegene die bij hem horen......zo lees je het alweer heel anders.....Jij gaat er vanuit dat iemand een zichbaar geloof moet hebben voor de doop......dus dat is een heel andere manier van denken...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 8 november 2011, 11:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:20
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARIO216 schreef: | Daar moeten al die kado-tjes in voor haar klein-kinderen |
Precies Mario, als ze gelijk met twee kinderen aankomen.......pfff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:18
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hoe zo? Denk je dat zij nog een rechtse heeft liggen? Maatje 46 , met wegenbelasting? |
Visser, ik heb vandaag ook een paa rmooie grijze laarzen gekocht, een linkse en een rechtse met een leuke hak in maat 38..... Als ik die aan jou zou geven zou het wel strompelen voor je worden.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 09:29
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Moeders blijven moederen,dat is heerlijk,mijn broers(die zijn tussen de 52 en 62))genieten er ook nog volop van,we dragen haar op handen(voor zover ze dat toestaat ) Wat een rijkdom he,zo'n moeder........ |
Wat een voorrecht dat je nog een moeder hebt........en die ook nog gezellig moedert over je......is inderdaad een rijkdom....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 22:55
Onderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het laat gewoon zien hoe gewillig het internet is. We hebben vanavond een hele fijne dienst gehad. Veel gezongen veel gebeden en geluisterd naar Gods Woord. En dan kom je thuis en krijg je te lezen dat je eigenlijk satanisch bezig bent... |
Dat heb ik nu weleens na mijn yogales......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 21:03
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
[[url]url]tp://www.youtube.com/watch?v=VdBw1WPGr4I\ [/url][/url]
Ineke , ik wilde je even helpen maar mij lukt het ook niet?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 4 november 2011, 21:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 20:11
Onderwerp: slavernij
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Nou dames, niet klagen hoor! Wat dacht je van al die toeslagen voor het onregelmatige werken? |
die maakt dat het nog dragelijk is...... Nee hoor, is onzin......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 19:55
|
|
|
PIETER649 schreef: | ooit was de bijnaam zusters der barmhartigheid... maar tegenwoordig doen jullie het alleen voor t geld he |
't is nets als met predikanten......het is een vak geworden en die roeping wordt wat minder.... En natuurlijk, je gaat alleen voor het geld in de zorg werken.......... Welk geld trouwens?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 19:46
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
[quote=ANNETTE792]
Je bent wel een bofkont Annette....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 19:37
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat zijn meer sloofjes en geen slaafjes die sloven zich uit om het ons naar de zin te maken |
Welnee Gerrit.......dat hoop je natuurlijk........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 09:20
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Vergeet niet de bezoeken aan ouderen en zieken, vergaderingen, cathchisatie... dat vreet ook uren. |
Dat is werktijd Mariska....kom op....dat compenseren ze weer op andere manieren......... En het is tegnwoordig ook niet meer zo dat je te pas en te onpas je dominee kan bellen....Het is gewoon een pittig beroep wat onderbetaald wordt.........Het is ook wat noeieef als je zegt hij preekt twee keer en dat is het? Ik hoop toch wel dat de goede man dat voorbereidt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 19:37
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, en zo snap ik niet wat nou het verschil is tussen een volwassene die belijdenis heeft gedaan en een volwassene die zich heeft laten dopen... ( dat de 1 een nat pak heeft en de ander niet, snap ik wel, dus geen bijdehandte opmerkingen hierover oke?) |
Dat natte pak is nu net de slagroom op de koffie Pieter....je doet een soort belijdenis en dan volgt de doop....dat is het moment dan he? Zo begrijp ik het in ieder geval.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:33
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De indruk die ik krijg in dit verhaal, is dat de meeste gemeentes de dominee gebruiken. De vraag of de dominee een herder is, vind ik eigenlijk al heel vreemd. Natuurlijk zou een dominee herderlijke taken moeten vervullen, maar zo lijkt ie wel een marionet... |
Predikant zijn is tegenwoordig gewoon een baan hoor met werktijden en vrije dagen......dat roeping gevoel is er niet meer zo.....en dat is prima. Dus net als in iedere baan heb je dan je rechten en je plichten zou ik zo zeggen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:30
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wijs mij dan eens concreet aan waar ik een kerk heb aangevallen? Ik wijs voortdurend op de leer die verkondigd wordt. Als ik een kerk zou aanvallen, zou ik vertellen wat die en die kerk deed. En wat voor slechte mensen daar zouden zitten. Als we niet eens meer van gedachten mogen wisselen over onze verschillen in geloof, heeft het forum helemaal geen nut meer in mijn ogen. Wat hier gebeurt, is, dat men doelbewust op de persoon wil spelen, zonder dat men inhoudelijk ingaat op datgene wat er geschreven wordt. |
Chatuliem, neem alsjeblieft niet de moeite om je te verdedigen..... Je kwetst niemand daar ben je ook niet de persoon naar dus je hoeft jezelf ook niet te laten kwetsen... Je hebt een andere mening die je met volle overtuiging uitdraagt, ik ervaar je absoluut niet als kwetsend...... Die kritiek die je krijgt valt bij mij onder de categorie klinkklare nonsens......en ook op de persoon gespeeld, jammer....Mensen vatten alles zo persoonlijk op, daar gaat het toch niet om?
Willemijn, die het ook niet met Chatuliem eens is maar zich wel gehoord en gerespecteerd voelt door hem...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is jammer, dat je denkt dat dit alleen maar bij de evangelische beweging hoort. Het gaat nl. verder dan een kerkelijke stroming. Het gaat erom hoe serieus je de Bijbel neemt. Ik was eerder gedoopt dan dat ik bij een evangelische gemeente hoorde. En voor de vraag of je evangelisch moet zijn om je te laten dopen op grond van je geloof en getuigenis, kan je gewoon de Bijbel lezen en kijken wat daar staat. |
Weet je Chatuliem, Er zijn gewoon twee verschillende gedachtenstromen.....jij vind de doop bij kinderen(besprenkeling) niet Bijbels onderbouwd (klopt ook wel een klein beetje...) en ziet de volwassendoop als de slagroom op de koffie van een christen . Ik vind zelf niet dat je er echt lelijk over praat , het is gewoon je overtuiging niet......dat maakt dat sommige mensen zich er over op winden...volgens mij dan.... Ik ben een protestant in hart en nieren en vind de kinderdoop wel waardevol, zoals meerderen hier..... Wat me dan wel een beetje verbaasd is dat wij blijkbaar niet vriendelijk naar jouw mening kunnen kijken(lezen) en hem als visie opvatten...... Niemand hoeft zich te verdedigen als het een oprechte visie is..... Ik vraag me serieus af waarom mensen dan verdrietig, kwetsend over jouw mening zijn...... of vinden dat er een slotje op het topic moet.Met jou bedoel ik eigenlijk de evangelie gemeente..... Aan de andere kant denk ik ook, waarom proberen jullie niet onze mening te begrijpen(dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn) en te accepteren dat het voor een protestant best een bijzonder iets is de kinderdoop........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:27
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
PIETER649 schreef: | ook ik kan geen mens zien lijden zonder een hartelijke lach |
Jaja....zo doe je je voorkomen maar volgens mij zit daaronder wel een gevoelig en hartelijk mens.... Maar kan me ook vergissen natuurlijk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:14
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
Ik vroeg mij van de week af of wij dit jaar nog een serie BZV krijgen en hoe het toch met de verliefde boeren was........ Ik hoop natuurlijk van harte dat er weer zo'n serie komt......heerlijk om het daarna met vriendinnen te evalueren.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De doop en de besnijdenis hebben als overeenkomst dat je ingelijfd wordt bij het volk van God. Het grote verschil tussen beide is, dat besnijdenis plaatsvindt op grond van afstamming en doop vindt plaats op persoonlijke keuze. Dat het God is, die je tot die keuze aanzet, is volledig juist. De Heilige Geest openbaart de mens van zonde, en leidt ons in die keuze. Het verwarrende van deze discussie, is dat men Oud Testamentisch om gaat met de doop. Net zoals baby's besneden moesten worden, moeten baby's nu ook maar gedoopt worden.
Jezus zelf ageerde tegen mensen die vonden dat behoudenis op basis van afstamming plaatsvond. Met name in de gesprekken met Nicodemus komt dat er voldoende uit. Nicodemus moest wedergeboren worden. Een begrip wat Nicodemus zelf nog niet kon begrijpen. Hij was besneden, was gehoorzaam aan de Talmud, en toch was het niet voldoende. Hij moest zich bekeren/toewijden en hij moest gedoopt worden. Opvallend is verder dat veel Farizeers zich lieten dopen, eerst door Johannes, later door de gemeente van Christus. Zij begrepen ook dat besnijdenis niet voldoende was.
Net zo goed als besnijdenis is dat kinderritueel niet voldoende. En dat is niet goed te maken met belijdenis. Het gaat om hetzelfde, nl. wedergeboorte. En dat gebeurt op het moment, dat je je toewijdt aan God en je laat dopen.... |
Ik heb altijd moeite met de term wedergeboorte........die komt steeds weer ter sprake.....waarom is het niet voldoende dat je je toewijdt aan God? Je bent niet wedergeboren, je bent toegewijd aan God....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:58
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, want ongelovigen kijken daar gelijk doorheen, door die poppenkast.
Die zijn nog niet gehersenspoelt.
Kijk maar naar die film van geenstijl over die genezingstent in Breda.
De 'genezing' van die man met ms, die uit zijn rolstoel werd getrokken zodat ie even rechtop kon staan. Die 'genezing' werd op verzoek van geenstijl nog eventjes overgedaan. Omdat ze toen dat gebeurde zogenaamd niet hadden gedraaid. Om te kijken hoe de pr machine werkt van die genezingstent.
Dát vind ik, geen stijl.
Nog even de link erbij. een verslag van een genezingsdienst, brainwashing en de pr, Klik hier |
Ik ben ook niet zo van de genezingsdiensten en ik heb mijn twijfel ook bij al die spontane genezingen(ik heb ook nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren was) maar ik vind wel dat als mensen dat serieus zo beleven wie zijn wij dan om het onderuit te halen....en dat zie ik jou nu toch wel doen.......jammer, wat voor een ander heel waardevol is moet je ook wel 'heel'laten en dat kan ook zonder allemaal kommer en kwel over die diensten hier te spuien...... Jij hebt er nare ervaringen mee, dat is duidelijk maar er staan daar tegenover mensen die met volle overtuiging daarin geloven en dat ook zo ervaren hebben.....Voor hun is dat min of meer heilig...... We kunnen elkaar daar toch wel in tegemoet komen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:49
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat dit een leuk moment?? Hoe moet ik dat dan zien??? Of ben ik nu weer een zwartkijker die geen humor heeft??? |
Humor is een heel persoonlijk iets Zeeland......als Chatuliem het maar leuk vond toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:44
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
[quote=MARIAN519]Ik vraag me werkelijk af waarom je nu zo geirriteerd reageert.......Iedereen bepaalt zelf gelukkig nog wel wat hij/zij wel of niet leest.......en je mag het toch ook zeggen als je iets niet ok vind? Wat is daar mis mee? En als ik sommige dingen geneuzel vind mag ik dat toch zeggen? Of moet ik dan eerst -volgens jou- bij mezelf ten rade gaan.... Kunnen al die mensen met hun diverse klachten natuurlijk ook.. Over ergeren gesproken???
En nee, ik kom absoluut ook geen aaandacht te kort.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 1 november 2011, 17:45
|
|
Naar boven |
|
|