ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:48
BerichtOnderwerp: Nieuwste opwekkingsliederen

ANNETTE792 schreef:
Dat is jou mening.....als iemand uit de pinksterkringen.
Mijn menig, als traditioneel ingesteld persoon, is dat ik geen moeite heb met Opwekkingsliederen (over het algemeen is het mn smaak niet maar er zitten absoluut een paar hele mooie tussen) maar een hele dienst met enkel opwekkingsliederen vind ik persoonlijk erg `leeg`. Wat voor een ander als aanbidding ervaart met opwekkingsliederen, heb ik juist met psalmen en gezangen.

Maar waarom zou je een hele dienst invullen met enkel de opwekkingsbundel of enkel het liedboek? We hebben zoveel bundels, allemaal met mooie liederen en mindere liederen, neem gewoon de mooiste uit de verschillende bundels die we tot onze beschikking hebben!
Ik denk dat je daarmee precies de reden aangeeft waarom ik dat een zorgelijke ontwikkeling vind.
De belangrijkste reden dat mensen naar de evangelische wereld gaan, is vanwege de geloofsbeleving tijdens de dienst. Jij geeft aan dat jij je daar niet in thuis kon voelen. Het was je smaak niet en je vond psalmen en gezangen veel mooier. Wat zou jij er nu van vinden als de dominee nu opeens evangelischer gaat worden?
Zo geldt het ook voor "ons". Ik vind het heel fijn als mensen vanuit de traditionele kerk bij ons komen, maar dat betekent niet dat ik de dienst erop ga aanpassen. Ik wou het eens doen, tijdens een doopdienst. Maar ik merkte, dat juist de mensen uit de traditionele kerk enthousiaster waren als de evangelischen op dat moment en ze ervan genoten om eens een keer te klappen tijdens een lied en hun handen omhoog te steken...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 6 juli 2011, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:35
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

THOMAS968 schreef:
Bij het menu bovenaan heb je Home, chatbox etc. Kies voor chatbox. Overdag is er niet veel te doen maar in de avonduren wel. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo kapot ben van de chatbox. Iedereen praat door elkaar en de sfeer is soms slecht maar ook vaak wel gezellig. Het systeem is dan dat men apart gaat chatten. Ik raad je aan eens te kijken naar mijn lincs. CM heeft een computerprogramma dat je profiel vergelijkt met die van potentiële kandidaten. Als je bij elkaar in de buurt woont en hetzelfde opleidingsniveau dan scoor je beter, naast andere dingen die ook van belang kunnen zijn. Uiteindelijk komt het aan op een chatcontact en dan kun je na een tijdje bellen of ontmoeten of zo. Bekijk de profielen van de mensen, dat zegt ook veel en geeft een indruk van iemands mogelijkheden,

Thomas
Bezig aan een pc cursus???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:02

JOANNA879 schreef:
Naar mijn gevoel is al een aantal jaren de stijl van de Opwekkings-liederen aan het veranderen en wordt het minder naar mijn (persoonlijke) smaak.
Juist daarom vond ik het mooi dat van tijd tot tijd liederen uit het Liedboek opgenomen zijn. Wat je over 714 zegt klinkt een beetje alsof jij daar precies anders over denkt? Prima natuurlijk, al word ik nu nieuwsgierig welke Opw.liederen jouw favorieten zijn.

Vanmorgen ontdekte ik opeens dat er voor het eerst een lied uit "Psalmen voor Nu" opgenomen is, nl Ps 84 (lied 715) - moeilijke wijs, maar prachtige vertaling. Ik vind het heel verfrissend wat deze groep mensen aan het doen is, soms is het zó waardevol om een vertrouwde tekst opeens in een nieuw licht te zien.
Mensen uit de traditionele kerken hinken m.i. op twee gedachten. Aan de ene kant willen ze de evangelische wereld omarmen en aan de andere kant willen ze de traditionele achtergrond opdringen aan de evangelischen. En helaas, dat gaat ten koste van het speciale karakter van de liederen.
Wat spreekt me zo aan aan de liederen, is, omdat de bestemd zijn voor aanbidding. Het is een groot verschil met bv. de Joh. de Heer liederen, die meer bestaan uit belijdenis van het geloof. Het is een keuze vind ik die natuurlijk nooit helemaal absoluut is...En voor aanbidding vind ik dit gewoon een onhandig lied en ook niet geschikt voor de aanbiddingsdienst.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 6 juli 2011, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 12:57

CROSSROAD317 schreef:
Zoals in deze uitvoering, van Sons of Korah, vind ik de psalmen zingen wel heel mooi ...

Psalm 91

http://www.youtube.com/watch?v=YvhWTWpNWL0

Psalm 125

http://www.youtube.com/watch?v=qxDrjSrzSvU

Ter vergelijk Psalm 125 vers 1 en 2 (berijming 1773)

http://www.youtube.com/watch?v=_HNFEDczN4k&feature=related

Nog een vergelijk Psalmen voor nu: Psalm 125

http://www.youtube.com/watch?v=wbLr3VCOE3w

Chat zegt niet dat hij ontevreden is met de Opwekkingsliederen, hij zegt dat de laatste CD hem tegenvalt .... Gelukkig staan er in Opwekkingliederen ook een aantal Psalmen.

Opwekking 640 (Psalm 121)

http://www.youtube.com/watch?v=6qYZOeKwKW4&feature=related

Veel luisterplezier gewenst ... Lachende smiley

..
Als je alle opwekkingsliederen wilt opschrijven, die op bijbelteksten zijn gebaseerd, moet je denk ik meer dan de helft opschrijven...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 12:55

HANNAH810 schreef:
wat vind je dan in t byzonder zo mooi aan lied 3 en 6, chatuliem?
De melodie zorgt ervoor dat de tekst goed blijft hangen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 19:48
BerichtOnderwerp: Een WOORD voor jou...

ANITA695 schreef:
Hallo pieter

Even iedereen uit de brand helpen
Ik ben verward maar maak ook genoeg mee en juist omdt ik nieuw geworden mens ben in d egoede zin God me heelt en veranderd
Ik schrijf niet allemaal onzin hier ik schrijf ook om dat God me veranderd en ik bid en hoop dat t meer en meer zal worden
maar de mens telkens weer zegt dat t nooit zal veranderen en ik maar medicatie moet nemen dt doet me zeer mjn medicijn man is de HEER
ik hoop niet dat dit bericht nu ook weer verkeerd overkomt ik kan soms moeilijk dingen verwoorden dat klopt
maar mijn hart is van goede wil voor alle mensen
Vind en t doet me pijn dat mensen me afwijzen om t feit dat ik anders ben
Ik ben een kind van God net als iedereen hier met onhebbelijkheden maar ook mijn hebbelijkheden de mooie kanten
En jammer dat er niet naar geluisterd word
en ja ik kan me voorstellen dat mensen zich zorgen maken en terrecht
wil ik dan een ding vragen ga biddend naar mijn jouwn Vader en vraag om genezing van mij om me te herstellen maar medicatie en een psyc i snite wat iknodig heb
Ik heb een Vader nodig en die heb ik Hij is het die me sterkt spaart en bewaard
En t spijt me dat ik zo overkom en t niet goed kan verwoorden wat ik bedoel
Maar ik bedoel t goed
Ik wens dan ook iedereen die dit leest en er weer over praat met elkaar Gods zegen
En ja t doet me pijn om te zien hoe mensen gelukkig zijn een kindje op de arm houden een trouwfoto die voor bij gaat hier
beste pieter ik heb maar een verlangen om gelukkig te kunnnen zijn
Maar omdat ik een stoornis heb ben ik alles kwijt
mijn kinderen mijn dromen mijn leven
daarom ben ik ook fel omdat ik weet dat t niet meer onze dromen kunnen zijn t is God die dit laat gebeuren en ik mag zeggen dat je gezegend bent pieter ik vind dat ook fijn om te zien
maar ik had hier een beetje meer begrip vewacht van christenen
dat en ook ik ben gezegend want God houd van mij onvoorwaardelijk en helpt me hier doorheen
Ik zit midden in een dal en kom er uit maar heb wel begrip van mensen nodig en niet afwijzing van ik moet rust hebben
en medicatie nemen
Ik word gevormd Hij is mijn pottebakker en Hij is het die mij rust geeft

Gods zegen gewenst aan jouw je kinderen je vrouw

groet anita
Er is een verschil tussen iemand afwijzen en iemand adviseren. Er is niemand die je afwijst vanwege je stoornis, je moet het daarom ook gewoon als advies zien. En eerlijk gezegd vind ik het een goed advies.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:35
BerichtOnderwerp: ga je voor uitelijk of voor innelijk ?

FRANKT627 schreef:
Ik denk dat ieder mens naar zekerheid en geborgenheid zoekt. Dit allemaal zonder haar of zijn identiteit te prijs te geven. We willen immers leven (in zekerheid en geborgenheid) en niet geleeft worden.

Ik begrijp Willemijn haar stelling dus heel goed. We zijn eigenlijk erg off-topic aan het gaan.
Als een man vraagt naar geborgenheid in de vorm van zorgen voor, wordt dat meteen gezien als discriminatie. Dus datgene wat je voorstelt werkt in de praktijk niet echt. Een man die geen werk heeft, twee linkerhanden heeft, wordt over het algemeen niet gezien als een goede kandidaat. Dan komt mijn vraag: wanneer laat men het ideaalbeeld eens varen over hoe de ander zou moeten zijn en gaat men aan de slag met wie de ander werkelijk is.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 4 juli 2011, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:20

WILLEMIJN232 schreef:
Natuurlijk, ik geloof wel in wederzijdse liefde en geborgenheid, met nadruk op het woord wederzijds dan even. Maar waarom ik werk noem is, omdat ik dat zelf heel belangrijk vind dat je in je eigen onderhoud kunt voorzien als dat nodig is en niet afhankelijk hoeft te zijn van je partner.......Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid zoiets Knipoog smiley
Ik denk dat je mijn punt voorbij gaat, dat ik wil maken. Dit topic gaat erover of je op het uiterlijk of het innerlijk valt. En er wordt verweten dat je niet naar het uiterlijk mag kijken. Als men zo veroordelend spreekt over anderen, mag ik wel duidelijk maken dat het bij een man hoort om te kijken. Waarom denk je dat vrouwen zich opmaken? Omdat ze toch zelf de behoefte hebben er goed uit te zien? Waarom denk je dat ze zo vaak zichzelf te dik vinden en krampachtig gaan lijnen? Vrouwen houden niet voor niks er rekening mee, dat mannen kijken? Waarom proberen ze te flirten met hun ogen, met hun kleren of met hun houding??? Vrouwen accepteren onbewust dat de man visueel ingesteld is en gedragen zich daar ook naar.
Ik heb jaren geleden opgegeven mensen te veranderen. En geaccepteerd dat niemand aan het ideaalbeeld voldoet. En dat geeft een geweldige ruimte, omdat mn verwachtingen dan ook niet zo hoog gesteld zijn.
Ik heb een voorstel, laat iedereen die het schandalig vindt, dat het uiterlijk belangrijk is, op de eerste date verschijnen in een burka...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 19:40

WILLEMIJN232 schreef:
Ik versta toch onder feminisme wat anders dan jij dat doet geloof ik.....ik ben helemaal geen aanhanger van feminisme.....Ik vind het heerlijk als een man mij in mijn jas helpt en de deur voor mij open houdt,wat dat betreft ben ik nog lekker ouderwets en dat hou ik ook maar zo......
Blijft wel staan dat ik vind dat iedere vrouw in staat moet zijn haar eigen brood te verdienen, of dat nu feministisch gedacht is?????? En dan bedoel ik niet dat ze persé moet werken of zo, dat moet een ieder zelf weten, maar het is wel belangrijk dat je dat sowieso kunt...Ik denk gewoon een praktische denkwijze die niets met feminisme te maken heeft maar meer met de tijd waarin we leven.......
Wat ik niet begrijp is, dat je het onderwerp werk op tafel legt. Ik heb het niet over werk ik heb het gewoon over de menselijke natuur. En als je dan kijkt naar de verschillende manieren waarop mannen en vrouwen reageren, kun je dat negeren en zeggen, ze zijn volledig gelijk, maar je kunt dat ook accepteren en er rekening mee houden.

Laat ik je eens zelf citeren vanuit je eigen profiel:
Quote:
ideale match is voor mij iemand vinden waar je je bij thuis voelt en waar je kan zijn wie je bent.

En je gedicht zegt:
Quote:
Als jij mijn licht bent, vrees ik niemand
Als jij mijn rots bent sta ik sterk.
Als ik dit lees, zie ik dat bij jou ook de behoefte bestaat naar zekerheid en geborgenheid....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 12:18

WILLEMIJN232 schreef:
Chatuliem, het is misschien wel handig om even te vermelden dat dit jouw mening is? Niets mis mee, maar er zijn vast wel mensen die er wat anders over denken...........en vooral je laatste zin is wel erg invullerig......
En al dat gedoe dat vrouwen naar veiligheid en zekerheid zoeken.....vrouwen zijn tegenwoordig prima in staat om in hun eigen levensonderhoud te voorzien hoor.......Ik denk dat vrouwen, net als jij, naar liefde zoeken, liefde die hun hart raakt.......
En uiteraard heb je ook vrouwen en mannen die andere dingen zoeken, die misschien financiele zekerheid zoeken, sex of een veilige basis.
Maar laat een ieder voor zichzelf spreken toch?
Ach Willemijn, denk je dat ik dit alleen maar vanuit mezelf uitspreek. Er zijn voldoende wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan, die hetzelfde uitwijzen. Dat je dat niet leuk vindt, vertelt veel meer over jou dan over mij. Het feminisme kan de natuur van de mens niet veranderen, hoewel ze dat nu al jaren proberen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 12:05

PIETER649 schreef:
Of er expliciet bij gezegd wordt dat hetgene wat op het hart gekregen is, maakt in de letter een wereld van verschil, maar in de praktijk niet altijd.
Vaak worden de boodschappen doorgegeven vlak voor, tijdens, of na een dienst, zodat er wel een sfeer omheen hangt.

De boodschap, vaak een bemoediging, heeft veelal betrekking over een onderwerp waar de betrokkene moeite mee heeft in zn leven.
Persoonlijk heb ik er moeite mee dat dit soort profetieen meer impact kunnen hebben dan de spreker zich voor kan stellen.
Hoeveel kinderloze vrouwen en of koppels, hebben niet het woord gehoord dat het "binnenkort" wel zal lukken?
Zeker als dan ook erbij gezegd word dat het woord van God afkomt, kan er een scepsis of zelfs complete afwijzing richting geloof komen.
Mensen met een ziekte of met een zieke in de omgeving die te horen krijgen dat er een wonderbaarlijk herstel zal optreden... wat zal dan het gevoel zijn als de groeve geopend is?
Mensen die na een scheiding te horen krijgen dat er herstel zal zijn van de relatie kunnen dit zo vast geloven dat ze overgaan tot stalking van hun ex en bedreiging naar de nieuwe partner van die ex.
Ik ben ervan overtuigd dat er zelfs moorden gepleegd zijn om een dergelijke profetie uit te kunnen laten komen....

Ik denk dat Chat gelijk heeft, men mag een profetie niet hinderen, maar een valse profetie moet gehinderd worden.
De profetie eerst met meerdere andere christenen bespreken en daarna pas doorgeven is de veiligste manier, voor iedereen.
Eerlijk gezegd vind ik dat er meer onderwijs over dit onderwerp moet komen, temeer omdat men er heel vaak zo absoluut mee omgaat. Het kan en het mag niet meer zijn dan een bevestiging of een bemoediging. Bevestiging voor datgene waar de Heer mee bezig is, bemoediging in de vorm van troost. Een profetie eerst vooraf bespreken in een groep geeft een veel grotere waarde aan de profetie dan de bedoeling is en kan juist averechts gaan werken.
Ten tweede hoort een profetie in de dienst thuis. Zoals het Oude Testament op diverse plaatsen laat zien hoort het bij de lofprijzing en aanbidding. Het is een bewijs van Gods aanwezigheid op dat moment.
Jaren geleden kwam een voorganger naar me toe en hij zei: "God heeft me op mn hart gegeven dat je dit moet doen". Toen heb ik eenvoudig gezegd, pas als de Heer het mezelf op mn hart legt, weet ik dat het goed is. Vanaf dat moment wilde deze voorganger niet meer met me praten en was ik eigenlijk niet meer welkom in zijn gemeente. Ik heb dus zelf ervaren wat het betekent als men zo absoluut met het profetische woord omgaat, vooral diegene die in een bepaalde positie is. En daarom vind ik dat er meer onderwijs over dit onderwerp gegeven moet worden zodat het machtsmisbruik wat ik zelf ervaren heb zoveel mogelijk verminderd wordt...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 4 juli 2011, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 11:53

JEANNETTE037 schreef:
dat je een vrouw zo noemt is nogal denigrerend maar een man zo noemen is ronduit beledigend!
@ alle heren : kom in opstand! laat je niet uitmaken voor DOOS!!!!

hihi
Pieter heeft gewoon gelijk. Helaas, je bent gewoon mens en accepteer eens dat je dat bent. Een man is visueel ingesteld, raakt opgewonden binnen 30 seconden en een vrouw zoekt naar zekerheid en veiligheid. Pas als ze zich veilig bij de man voelt, kan ze zich helemaal geven. Deze dingen ontkennen of veroordelen is hetzelfde als Gods schepping te veroordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 21:16

SAVANTI576 schreef:
ga je voor uitelijk of voor innelijk op iemand van christenmatch ?

voor mij gevoel gaan de mensen op christenmatch eerst voor uitelijk en als dat aantrekkelijk is dan kijken ze pas verder naar het innelijk

ik zelf doe het ook , gaat bij mij automaties
Het verschil tussen beide is er eigenlijk niet...een verkeerde tegenstelling. Het uiterlijk laat nl. iets van je innerlijk zien, het is een tweeëenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 21:05

VISSER278 schreef:
Chat, ken jij het volgende ook uitleggen?
Zelf heb ik een paar keer meegemaakt dat een dominee een half uur voor dat de dienst begon zei: ach waarde broeder , nu moet ik zo gaan preken hier en ik weet niet waarover, God heeft me nog steeds geen tekst gegeven om uit te preken.
Heb maar 4 preken op voorhand mee genomen, ik zie wel.
Maar hij wist weliedere keer de gemeente ruim 1,5 uur in te houden, de liederen op het liturgiebord waren hetzelfde als dat ie de vorige dag doorgegeven had.
Ikzelf zie het een beetje als hoogmoed, maar dat mag ik misschien niet zeggen. Z'n preken kon ik vaak ook niet volgen . Nee....visser is blij dat de gemeente nu een eigen herder en leraar heeft.
Het is natuurlijk heel moeilijk om daar zoiets over te schrijven. Wat vond je nu precies hoogmoedig? Zelf hou ik er niet van een register van mn preken bij te houden...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 20:23
BerichtOnderwerp: politieke discussies

THOMAS968 schreef:
Dat Duisenberg of de PVDA de Vermogens Aanwas Deling heeft ingevoerd, is historisch niet correct, Chat. Duisenberg was lid van de PVDA, de partij die de Vermogens Aanwas Deling in wilde voeren. Dit is echter niet doorgegaan, Nederland kent en kende geen VAD. Duisenberg kwam in aanvaring met zijn eigen partij omdat hij inzag dat dit desastreus zou zijn, zeker in combinatie met de oliecrisis die toen ontstond. Zeer tegen de zin van zijn partij in kwam Duisenberg met de maatregel dat de overheidsuitgaven niet met meer dan een procent mochten stijgen, feitelijk het eerste voorstel om de uitgaven beheersbaar te houden. Hij zag goed in dat ten tijde van een recessie een VAD zeker niet ingevoerd kon worden en dat is ook niet gebeurd. Het door jou genoemde crisis die ons jaren heeft achtervolgd is er ook niet door ontstaan, want er is geen VAD geweest. De problemen ontstonden doordat de loonkosten bleven stijgen conform de toen hoge inflatie terwijl er een recessie was en er nauwelijks winst werd gemaakt om te overleven, laat staan om te investeren. Het gevolg was een massale werkloosheid. Om overheidsuitgaven in stand te houden werd er veel geleend met alle gevolgen van dien. Onder het uiterst zwakke kabinet van Agt-Wiegel nam de schuld juist enorm toe en was veel en veel groter dan hij tijdens het kabinet Den-Uyl ooit geweest was. Pas bij Lubbers, die ik om zijn resultaten bewonder en in het rijtje van de respectabelen thuishoort, kwam er een geleidelijke ombuiging. Wim Duisenberg, die toen de Nederlandse Bank bestuurde, steunde hem. Onder het tweede paarse kabinet was de zaak weer redelijk onder controle.

Ik hield van ministers als Wim Duisenberg die zoveel inzicht en gezag hadden dat ze de eigen partij van onuitvoerbare voornemens wisten af te brengen en dus tegen de eigen club ingingen toen dat, verstandelijk gezien, noodzakelijk was. Het kabinet viel ook voor die tijd, dus er kwam niks van de VAD terecht.

Over zijn keuze als echtgenote voor de ex-vrijgemaakt gereformeerde Gretta, verbaas ik me nog regelmatig, dat wel.

Thomas, die Wim bewondert, maar Gretta bepaald niet.

Je hebt ongetwijfeld gelijk. Bij de ministers van Financiën van de PvdA heb ik altijd het gevoel gehad, dat als ze hun socialistische kijk op de economie loslieten, ze opeens goede ministers werden. En eerlijk gezegd heb ik meer bewondering voor Duisenberg voor zijn werk na het ministerschap dan tijdens...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 00:29
BerichtOnderwerp: politieke discussies

BAS917 schreef:
Hallo Pieter,
Ik mag zeggen dat ik blij ben dat ik in dit mooie land woon, dat geregeerd wordt en werd door heel wijze mensen, die je niet zomaar verblinde narcisten kunt noemen, ten minste dat vind ik. Hieronder enkele bewindvoerders waarvoor ik groot respect heb en die volgens mij veel voor het land hebben betekend in de goede zin van het woord.

minister Albeda, premier Balkenende, minister Brinkman, minister van den Broek, minister van Dijk, minister Donner, minister Duisenberg, minister de Gaay Fortman, minister Hirsch Ballin, minister van Kemenade, premier Kok, minister Kooijmans, minister Korthals Altes, premier Lubbers, minister Melkert, minister Middelkoop, minister Rouvoet, minister Ruding, minister van der Stoel, minister Vermeend, minister Voorhoeve, minister Winsemius, minister Zalm, minister Zijlstra (ook premier geweest, wist ik niet)

Ik weet zeker dat ik nog een aantal deskundige wijze heren (en dames) ben vergeten, maar voor mij is dit toch een tegenargument voor jouw stelling.
Bas
Ik loop nu al een poosje na te denken waarom je nu dit lijstje noemt. Want de meeste mensen zijn gewoon gemiddelde ministers geweest met eerder een uitschieter naar beneden dan naar boven.
Duisenberg was minister van financiën ten tijde van de regering van Den Uyl en hij heeft o.a. de Vermogens Aanwas deling ingevoerd. Dat hield in dat de bedrijven hun winsten moesten verdelen met hun werknemers. Daarmee werd de winst van de bedrijven weggegeven, dus ze konden niet meer investeren...Het gevolg was een economische crisis, die ons jaren achtervolgd heeft.
Het enige waar Van Kemenade om bekend is, is dat hij minister van onderwijs geweest is, verder niets...
Hetzelfde kan gezegd worden over Brinkman, heeft ook niet veel bijzonders gepresteerd..en ook voor minister Van Dijk.
Melkert is voor mij juist het symbool van matigheid, niet een denker of vernieuwer.

En dan mis ik namen, die voor een groot gedeeelte de NL politiek bepaalden. Dan denk ik aan Wiegel, Fortuyn, Den Uyl en Van Agt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:02

Deze tekst is denk ik het belangrijkste:
1Kor 13:9 schreef:
want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt.
Zo lang ons profeteren beperkt is, onvolmaakt is, moeten we er dus rekening mee houden, dat mensen fouten maken. En vreemd genoeg blijven de negatieve ervaringen langer hangen dan de positieve.. Ook daarin kun je een parallel trekken naar de prediking...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 30 juni 2011, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:54

Goed, laten we dan bij het begin beginnen. De Bijbel spreekt er duidelijk over, dat zulke dingen bij het christen zijn horen. Iedereen gelooft toch in het profetische Woord. En dat kan zijn in de prediking, maar het kan ook zijn van mens tot mens.

Allereerst de prediking op de zondag. Eigenlijk zou iedere dominee de worsteling moeten kennen naar het zoeken van Gods woord. En het is heel gemakkelijk een preek te maken vanuit je eigen kennis, maar het is heel moeilijk om die tekst te vinden, die precies voor de gemeente op dat moment is.
Uit eigen ervaring weet ik, dat er momenten zijn, dat je merkt dat het Woord Gods de harten van de mensen raakt. Heb ook wel eens een preek gegeven waar ik zelf ook naar luisterde en van tevoren niet wist welke kant die preek op ging.

Ook in ons persoonlijk leven met God zijn er momenten dat God tot ons hart spreekt.. Ik denk dat iedereen die ervaring wel gehad heeft, dat je in je hart wist, dat er dingen goed/niet goed waren.
Soms is het intuïtie, soms is het grijpbaarder voor ons mensen. Maar het gebeurt denk ik vaker, dan we zelf door hebben.

Maar wat is het nu wat Pieter beschrijft? En nog belangrijker, hoe zouden we dit moeten duiden/mee om moeten gaan? Het is een profetisch woord voor iemand persoonlijk. Is dat bijbels? Ik denk het wel, temeer omdat met name in het nieuwe testament beschreven wordt dat het één van de geestelijke gaven is. De vraag is, wordt het goed gebruikt? Bij iedere profetie zou er een manier zijn om te toetsen. En dat is de taak voor anderen die erbij zijn, of die ervan horen. Degene die zulke dingen uitspreekt zou open moeten staan voor correctie en altijd begrijpen dat elke profetie niet als absoluut moet worden gezien. En helaas zie je daar al een probleem ontstaan, vaak verwarren ze hun profetie met hun persoon...en kritiek op de profetie is meteen kritiek op de persoon.
Ik geloof dat God ook op die manier kan spreken. En zelf heb ik er veel ervaring mee. Misschien kan ik het beste een voorbeeld uit de praktijk nemen. Vorig jaar bad ik op het kinderkamp met een van de kinderen. Zoals gebruikelijk, doe je dat altijd met zn tweeën. Dus ik riep één van de leiding erbij, en tijdens het bidden kreeg ik op mijn hart een aantal dingen tegen haar te zeggen. Ik wist niks van haar achtergrond, maar ik zag wel, dat het kind enorm geraakt was door de woorden die ik sprak en waarvan ik geloof dat de Geest mij inspireerde.
Na afloop van het gebed, begon degene die samen met mij voor het kind bad me te vertellen, dat het haar kind was. Dat woord wat ik uitsprak zorgde ervoor dat ze troost kregen voor het verdriet wat ze hadden. En bovendien zorgde dat voor een doorbraak voor zowel moeder als kind... Ze ontvingen een stukje troost en bemoediging die ze net nodig hadden.
Profetie, woord van kennis en woord van wijsheid kunnen voor een doorbraak zorgen, die we als mens niet kunnen bevatten. En eigenlijk komt dat vaker voor, dan alleen maar in de dienst, ook bij mensen zelf spreekt God, in hun stille tijd, door Zijn Woord, door een persoonlijk woord. Ze moeten echter nooit als absoluut gezien worden, meer als een bevestiging van datgene wat God in je hart doet. De profeet moet zich ook nooit boven de mensen verheffen, maar dankbaar zijn, dat God dingen net zo kan openbaren als tijdens het begin van de gemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:14

PIETER649 schreef:
ken je het spreekwoord: 1 gek kan meer vragen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden... ? Knipoog smiley

Ik kan het niet met zekerheid beantwoorden in ieder geval. Verlegen lachende smiley maar ik verwacht dat een ander op deze site dat vast wel zou kunnen...
hint Pieter???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 12:45
BerichtOnderwerp: het gemis van liefde en lust

YELNIN491 schreef:
Is Lust niet een gevolg van de liefde die je voor iemand voelt. Misschien kun je beter lust vertalen als "verlangen naar" en dat heeft God in een liefdesrelatie gegeven, het verlangen naar de ander.
Ik zie daarin geen zonde.
Het ligt er idd aan wat je verstaat onder lust. Lust is geen zonde, je kunt het echter niet loskoppelen van liefde, zoals je vaak om je heen ziet. De tegenstelling tussen lust en liefde zie ik niet zo. Het zou in elkaars verlengde moeten liggen. Lust tussen man en vrouw verstevigt de liefde. Je bent op dat moment immers één vlees.
Wat Anita bedoelt volgens mij is lust buiten het huwelijk om, dat is natuurlijk een heel ander verhaal.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 11:31
BerichtOnderwerp: huwelijk als sacrament

ANNETTE050 schreef:
Eerder werd eens de opmerking geplaatst dat er wel degelijk zoiets als een trouwen was in het O.T. zoals wij dat nu kennen...maar meer en meer raak ik ervan overtuigd dat dat niet zo was.
Een meisje woonde standaard thuis, tot de dag dat zij trouwde. Dan ging zij dacht ik bij haar schoonfamilie wonen....en was er (een reden om) te feest(en). Pas in 1811 meen ik heeft Napoleon de Burgelijke stand ingevoerd en werd het trouwen voor de gemeente verplicht.
In het Oude testamnet kan ik zo gauw niet eens een voorbeeld vinden dat een priester bij een huwelijk betrokken is, wel dat het kind getoond moest worden en besneden op de achtse dag. Daar was m.i. wel een priester bij betrokken want het gebeurde in de tempel en er werd een offerande gebracht. Misschien was het kind de bezegeling van het huwelijk???
Toen Hannah onvbruchtbaar bleek trouwde Elkana met Penina, maar Hannah bleef zijn grote liefde. Zo ook de oplossing bedacht door Sara met de slavin Hagar..........

Je moet een verschil maken tussen de huwelijksvoltrekking en het huwelijk. De huwelijksvoltrekking was anders in die tijd, maar het principe van het huwelijk is door de jaren heen hetzelfde gebleven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 10:06
BerichtOnderwerp: Frusty

CROSSROAD317 schreef:
Oei, dan moet je die mensen maar redden Chat, voordat ze nog dieper zinken ....

Maar waar ik FRUSTY van word zijn die koeienletters die je gebruikt om je frustratie weer te geven.

Je vindt het niet passend dat mensen de hele tijd lopen te geinen, dat noem je frusty, maar alleen maar serieus moeten zijn is weer het andere uiterste. Probeer eens de gulden middenweg te zien, en met het geinen in dit topic valt het best mee, van alle reacties is nog geen kwart als off-topic te bestempelen ...
Je bent inconsequent, Cross. Aan de ene kant geef je aan dat je zelfs niet eens meer durft te reageren, aan de andere kant laat je me met deze bijdrage vallen als een baksteen. De reden dat ik dit topic begonnen ben is juist om dit soort dingen aan de kaak te stellen, en ook omdat ik weet dat er meerdere mensen zijn die niet meer mee willen doen op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 10:04

ANNETTE050 schreef:
k Moet ook eerlijk bekennen dat ik alles wat ik hier lees meer en meer niet echt vermakelijk vind (understatement).
Chatuliem geeft aan ter discussie te willen stellen dat er geen interessante discussies zijn op dit moment en áls ze al ontstaan ze in de kiem gesmoord worden door opmerkingen die kant nog wal raken.
Er zijn topics zat waar je kunt geinen wat je maar wil, en daar hou ik zelf ook wel van, maar dit is niet de bedoeling van dit topic. Om nu juist in dit topic constant te gaan geinen vind ik respectloos.
Annette, het wordt idd als respectloos ervaren. Alleen ben ik bang dat als ik dat opschrijf mensen dat als een uitdaging zien om verder te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 22:45

MARISKA601 schreef:
gebrek aan humor chat?
nee, maar ik kan niks leuks in jouw bijdragen vinden. Ik doe mn best, maar ik kan jouw bijdragen gewoon niet leuk vinden...sorry, misschien lachen mensen zich het apezuur bij het lezen van je bijdragen, ik helaas niet. Misschien zou je kunnen vermelden of je iets lolligs bedoelt...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 22:42
BerichtOnderwerp: huwelijk als sacrament

heeft er iemand al een antwoord gevonden van het officiële standpunt van de kerk???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 22:40

Dit topic begon met de oproep om wat minder onzin neer te zetten. Helaas moet ik constateren, dat er sommigen zo diep gezonken zijn, dat ze zelfs dit topic bekladden met onzin...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 21:39

Ik zou jullie vriendelijk willen verzoeken de rest van deze onzin onder een ander topic te zetten!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 20:07
BerichtOnderwerp: jammer

MARIA576 schreef:
Je leest niet goed Chat. Ik heb in het vorige stukje al gezegd dat ik me niet mee laat voeren door alles en iedereen. Dat moet genoeg zeggen denk ik. Ik ben absoluut niet (meer) naief, integendeel, want ook ik heb mijn portie narigheid wel gehad. Maar ik sta wel ópen voor mensen. Noem jij het maar naief...ik noem het 'leven'.
Wie zegt dat andere mensen dat niet zijn? Je stelt criteria gelijk met gesloten zijn voor. Ik stel dat het heel normaal en natuurlijk is een aantal criteria te hebben...maakt me dat gesloten voor wat anders? nee hoor, of zoals Lisa zou zeggen been there, done that!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 20:04

ANNETTE792 schreef:
Met jouw houding is dat inderdaad kansloos, omdat je bij voorbaat overtuigd bent dat het niet kan, Maar waar baseer je dat op?
Dat het een ander wel of niet lukt zegt totaal niets over over mijn eigen slagingskansen.

Ik heb een heel slecht huwelijk gehad, ik heb ook echt wel een periode het vertrouwen in alle mannen verloren. Maar de enige kans om daar vanaf te komen is iemand de kans geven het tegendeel te bewijzen.
En dat heeft tijd nodig en is best eng, want je loopt de kans weer gekwetst te worden.
Maar door altijd maar op safe te spelen wordt je echt geen gelukkiger mens.
Laten we eerst bij het begin beginnen. Het topic begon erover dat sommige mannen moeite hadden om een relatie te beginnen met een moeder van kinderen. De discussie werd verruimd door het feit dat iedereen wel bepaalde criteria stelt, de een wat meer dan de ander. Nu wordt bij de laatste bijdragen gesteld dat je de kans loopt wat te missen als je criteria stelt...Mijn stelling is dat criteria op zichzelf niet verkeerd zijn, ook vanwege de achtergrond van mensen.
Er is een verschil tussen stelling en houding...Je weet bv. niet echt wat mijn criteria zijn, en je kunt dan ook niet stellen dat ik een verkeerde houding heb.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:31

MARIA576 schreef:
Heb je mij dat horen zeggen Chat? Dat als je 'overvallen wordt door verliefdheid/liefde, dat er dan weinig aan te doen is?' Nee. Jij trekt het weer in het andere uiterste en dat irriteert mij nu weer. Ja, je bent er zélf bij en ieder maakt zijn/haar keuzes. Het is mijn keuze NIET om álles in mijn leven, de Liefde incluis, te rationaliseren, te beredeneren of te kanaliseren. Maar dat wil niet zeggen dat ik me maar laat meevoeren door alles of iedereen. Ik loop alleen niet met een (ellenlang) wensenlijstje t.a.v een partner op zak...that's all.
Kijk de meeste mensen hebben een slecht huwelijk achter de rug. Moeten ze dan ook maar keuzes maken die bij voorbaat kansloos zijn om stand te kunnen houden= Selectie vooraf houdt gewoon in, dat je voorzichtiger bent geworden. Je houding doet me denken aan het liedje ± Al You Need is Love....en dat vind ik gevaarlijk naief...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 ... 169 Volgende
Pagina 84 van 169