Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 20:25
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
Ik sluit me bij de vorige 'schrijvers' aan; please haal die plaat weg Zwaantjuh
Hoewel ik er natuurlijk geen last van heb met mijn breedbeeldscherm, maar ja niet iedereen is zo modern als ik ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 14:11
Onderwerp: De wet
|
|
|
Ik wil hier nog wel een gedachte aan toevoegen.
Jezus is voor ons gestorven zodat wij weer een relatie kunnen hebben met God de Vader.
Als je een liefdesrelatie hebt met iemand dan wil je niets doen wat die persoon kwetst.
Naarmate je God beter leert kennen ga je ook meer afkeer krijgen van zonde. En je zult steeds meer zonde(n) laten, niet omdat het moet. Maar omdat je het simpelweg niet meer wilt.
Hoe meer Licht er in je leven komt, hoe meer je ook de ware aard van zonde gaat zien zodat je er uiteindelijk niet meer naar taalt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nee hoor, is absoluut niet arrogant, hemel en hel zijn zaken die we in dit aarde leven niet binnengaan........dat is voor het hiernamaals. Het is juist arrogant om je te verbeelden dat je er bent geweest.
Werkelijk; dan is Paulus ook arrogant als hij vertelt over een mens die zowel in de hemel als in het paradijs is geweest. (2 Kor 12)
Nogmaals: soms kan het zo voelen maar geen mens kan over ervaringen praten van hemel en hel in dit aardse leven.....Dat is voorbehouden aan degene die de grens van leven en dood overgaan......
Ik ben verbaasd dat jij zo hardnekkig veel investeert in het verkondigen van onbijbelse stellingen.
Onder andere Daniël, Ezechiël, Jesaja, Zacharia en Johannes zijn in de hemel geweest en vertellen hierover. Je krijgt wel een smalle bijbel als je deze er allemaal uithaalt.
Of ben je misschien bang voor de realiteit van hemel en hel?
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:40
Onderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis
|
|
|
Genesis 27
Een overbekend bijbelverhaal waarin we een staaltje zien van de wat mindere goede karaktertrekken van Jacob en zijn moeder Rebecca.
Ik heb het nog eens aandachtig doorgelezen en er valt mij ook iets anders op. Namelijk dat Isaak alleen Esau bij zich roept om te zegenen voordat hij sterft. Het heeft er de schijn van dat Isaak nooit van plan is geweest Jacob ook maar iets van een zegen mee te geven. De zegen die hij vervolgens uitspreekt over Jacob (denkende dat hij Esau is) laat ook weinig te wensen over; "wees heerser over uw broederen, en de zonen uwer moeder zullen zich voor u nederbuigen". Wanneer Esau zich later alsnog meldt blijkt er ook eigenlijk geen echte zegen meer over te zijn. Vind ik ook minder sympathiek van Isaak eigenlijk. De enige die in dit verhaal als integer en oprecht overkomt is toch Esau.
Verder is het opvallend hoe men in die tijd nog doortrokken was van de ernst van zegen en vloek. Dat is in onze tijd een stuk minder geworden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 13:25
|
|
|
ANNA415 schreef: | Daarom zoeken de dames nu nog de ware Jakob |
Nah... Jacob was niet harig.
Ik vind zo'n stoere jager ook wel wat. Maar die heeft dan weer niet genoeg aan 1 vrouw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 22:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je denkt dat je die plaats gezien hebt.....niemand heeft dat nog mogen aanschouwen net als de hemel.....Soms voelt het zo maar dat is heel wat anders... |
Ik vind het nogal arrogant klinken als je zegt: je denkt dat je die plaats gezien hebt.
Ik ben er geweest en met mij vele anderen. Ik weet echt wel het verschil tussen een gevoel en de bittere werkelijkheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:45
|
|
|
JEANNETTE963 schreef: | Heb een beetje meegelezen met dit onderwerp… Naar mijn idee is het weldegelijk mogelijk om te vergeven, ook wanneer diegene die jou beschadigd of gekwetst heeft niet zelf om vergeving vraagt.
Wie wil nou leven met bitterheid en boosheid in het hart? Zou je dan geen slaaf van de onmogelijkheden van een ander worden
Sterkte, voor wie hiermee worstelt. Vergeving schenken is helaas een dagelijks ding…Net als vragen erom. |
Dit herken ik Jeannette. Ik heb ook in mijn leven mensen vergeven die mij heel veel kwaad hebben gedaan. En daar hebben ze geen berouw van, sterker nog; ze staan me nog steeds naar het leven.
Jezus geeft niet alleen de opdracht om te vergeven, Hij geeft ook de opdracht om te "zegenen wie u vervloeken" en om te "bidden voor degenen die u vervolgen". Dit heb ik met Gods hulp in de praktijk mogen brengen.
Dit heeft mij vrede gebracht. En ik bid oprecht voor deze personen omdat ik weet dat zij er uiteindelijk erger aan toe zijn dan ik. Als zij zich ooit bekeren, zullen ze onder ogen moeten zien wat ze hebben aangericht. Dat neem ik liever niet van ze over. Als zij zich niet bekeren dan belanden ze op een plaats waar geen vergeving meer mogelijk is. Daar zullen ze eeuwig de consequenties van hun daden moeten dragen. En ik heb van deze plaats ooit een gedeelte gezien en ik gun het mijn ergste vijanden niet.
Als je weet dat God alle daden zal belonen en dat geen kwaad ongestraft blijft (als de dader Jezus niet als Verlosser heeft aangenomen), dan is het makkelijker om 'los te laten'. Vergeven is denk ik vooral: loslaten en aan God overlaten.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zaterdag 15 september 2012, 20:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:05
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ANNA415 schreef: | Daar gaat Sinterklaas over: of jullie lief zijn geweest of niet. Wij zijn van de levering |
Spannund!
Ik ben niesso moeilijk hoor Piet-Anna; maakt mij niet uit welke letters ik krijg. Als het er maar een paar 100 zijn. Om uit te delen aan de arme kindertjuz...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:48
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik vraag me af hoe zwarte anna piet alle cm-ers van pepernoten gaat voorzien |
Ja en chocoladeletterz??
Krijgen we dan de letter van ons pseudoniem of van onze echte voornaam?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 19:24
Onderwerp: De wet
|
|
|
Het verschil tussen leven onder de wet of leven door genade wordt heel goed uitgelegd in de Romeinenbrief. (k Heb er een studie over van 24 cd's maar die zal ik maar niet uittypen hier
Duidelijke tekst hierover vind ik Romeinen 7: 4 "Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen."
Wij waren ahw gehuwd met de wet en die bintenis kan alleen door de dood worden verbroken. Als wij Jezus aannemen dan sterven wij in Hem en heeft de wet zijn recht op ons verloren. En wij staan op in een nieuw leven met een nieuwe Echtgenoot: Jezus Christus. Dan leven wij door Hem en uit genade.
Als we niet meer onder de wet leven heeft zonde ook minder vat op ons volgens hetzelfde bijbelgedeelte "toen echter het gebod kwam, begon de zonde te leven, maar ik begon te sterven, " Dus hoe tegenstrijdig het ook klinkt; als je probeert de wet te houden zul je meer last hebben van de zuigkracht van zonde, dan wanneer je uit genade leeft.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zaterdag 15 september 2012, 19:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:56
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
Quote: | Ja dat bedoel ik:
A woman: without her, man is nothing
ok , ik ben blij dat jij het door hebt |
Tsss.... je kunt details ook niet aan mannen overlaten hè
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 23:14
Onderwerp: Wat ik heb geleerd vandaag....
|
|
|
SVEN797 schreef: | Dan ga ik er van uit, dat je zonder je ruimtepak toch een goede dag heb gehad. |
een dag zonder ruimtepak is euh....
Maar heb jij vandaag ook nog wat geleerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 21:08
|
|
|
SVEN797 schreef: | Ik ben benieuwd of het mooi geworden is wat je geverfd hebt. |
t Is nog niet af.
Ik ben wel mooi geworden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:59
|
|
|
... dat ik voortaan toch beter een ruimtepak kan aantrekken tijdens t verven...
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 14 september 2012, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 20:45
|
|
|
Nooit te oud om te leren.
Een topic waarop we alle kleine, grote, mooie, leuke, serieuze of grappige leermomenten met elkaar kunnen delen. Zo leren we dubbel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:18
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Uitsmijterdag.... |
Hm... uitsmijters....
Is bijna net zo interessant als barmannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:26
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Vandaag... zo plotseling, ineens zonder ook maar enige waarschuwing is de HERFST begonnen
Ik weiger!
Mijn winterkleding is pas opgeborgen en blijft daar voorlopig.
Ik houd mijn slippers aan tot minstens 1 oktober
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hoe kun je me...deze goedbedoelde lekkere combo....aan bevelen!!!! IK...die zo gruwelijk veel van chocolade hou??? Die nu net 5 kilo kwijt is...maar wel heb GEKEKEN naar de zakjes met chocolade pepernoten!!! (doorgelopen...en NIKS gekocht!!!) Dat op zich...is voor mij al een overwinning) NIKS pepernoten...NIKS chocola...niks bakkie Au bain..wel au weegschaal.. |
Die voorgebakken prut moei jook niet kopen...
Alleen de zelfgemaakte zijn ècht lekkur. En geloof me; die zijn zo 'zwaar' dat je er echt niet zoveel van eet hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 13:17
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Anders ga je met de kinderen...pepernoten bakken....dat is zulk leuk werk.. Doet mij denken aan toen ze klein waren...en ze hebben het er nog over... Aan tafel ...allemaal ""soepballetjes""draaien...en ze dan op de bakplaat allemaal een ""deukje""geven.... (ze waren zo op ook!!!!) |
Je vergeet nog een handeling. Alvorens ze op te eten doop je zo nog ff in een bakje au bain marie gesmolten pure chocolade
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 12:00
|
|
|
Hoewel het mogelijk is dat mensen te gemakkelijk met vergeving omgaan denk ik dat we ons niet mogen laten leiden door onvergevingsgezindheid.
Jezus vertelt in Matth 18 (vs 23-35) niet voor niets de gelijkenis van iemand die veel was kwijtgescholden, maar zelf niet wilde vergeven. De koning trekt alsnog zijn vergeving in. En Jezus besluit met de woorden: "Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft."
In het gebed dat Jezus ons geleerd heeft vind je dit principe ook weer duidelijk terug:en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren;.
Het gaat erom dat wij niet kunnen bevatten hoeveel God ons eigenlijk heeft kwijtgescholden. Wanneer wij wachten met vergeven totdat iemand volgens ons voldoende besef heeft wat hij/zij heeft aangericht, dan gaan we op Gods troon zitten. Daarbij laten we zien dat we zelf niet beseffen hoeveel God ons heeft kwijtgescholden.
Tenslotte is het goed om te beseffen dat het schuldig houden van een broeder/zuster eigenlijk het werk is van de satan. Van hem staat geschreven: "... want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is nedergeworpen." Openb.12:10 Zouden wij aan satans zijde willen staan om onze medegelovigen aan te klagen bij God?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 11:38
|
|
|
Genesis 25
Wat Abraham doet zou in onze huidige cultuur vast als heel onrechtvaardig worden beschouwd. Nadat Sara gestorven is neemt hij Ketura tot vrouw, maar daarnaast, als ik het goed begrijp ook nog een aantal bijvrouwen. Alle zonen die hij verwekt zend hij met geschenken weg.
Het valt me op dat Izak en Ismaël samen Abraham begraven. Kennelijk hadden ze nog wel contact met elkaar en mss toch ook wel een goede verstandhouding. De andere zonen worden nergens meer genoemd.
Apart dat er in de bijbel zoveel vrouwen in de lijn naar Jezus in 1e instantie onvruchtbaar zijn. Weet niet of hier een speciale bedoeling mee is?
Jacob was de 1e huisman; is dus niets nieuws onder de zon
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 14 september 2012, 11:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 11:15
Onderwerp: Schilderkunst...
|
|
|
ANNA415 schreef: | Of zwarte pieten zwart? |
Mag ook.
Speciaal voor jou: zwarte piet in lood
Hmm, geprobeerd zwarte Piet een kopje kleiner te maken maar is helaas mislukt...
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 27 september 2012, 12:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:24
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | I frommel you in de koekjestrommel
I speak to you in de night...want tomorrow heb ik geen tijd...
I love you met your RETER...in the prikkeldreter....
(sorry...dit was een veel gezegde uitspraak van de jongens ...vroeger...thuis) |
Lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 13:57
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hoe zou dat nu komen??? Ik hoor nog steeds van mensen die ""huilen"" bij het uien snijden... Ik heb dat nooit...(meer) Heb altijd gedacht dat je er een soort immuun voor werd... Zelfs de berg uien voor de hachee gaan probleemloos... |
Zijn je tranen op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 13:56
Onderwerp: Schilderkunst...
|
|
|
ERIKA129 schreef: | En voor degene die het groter willen aanpakken.. Mijn appartement moet in zijn geheel geverft worden |
Kamelebruin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 13:55
Onderwerp: Man na Gods hart
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Zo zoek ik een man na Gods hart Niet dat ik op zoek ben maar dat De Here God voor mij opzoek is Na die ene man die de Here heeft Die Jezus Christus op nr 1 heeft van hart en ziel in Hem geloofd Die niet de wereld aanhangt Alleen de Here dient en volgt
Zoals de rijke jongeling Had Here wel lief en deed alles wel om in Gods straatje te willen passen alleen de rijke Kon niet los komen van zijn bezit Die had hij meer lief dan de Heer Want Here Jezus zeide verkoop alles wat je hebt en volg Mij Dat deed de rijke veel verdriet en liep weg van de Heer
Hoelang we hier nog leven dat weten we niet maar de Heer kan in een ogenblik terug komen en moeten we alles kunnen los laten... Een mens mag genieten van veel dingen alleen we zijn niet van deze wereld ook al wonen we in de wereld Streef na een andere wereld Die de Here voor ogen heeft Opbarring 21 over schrijft
Een man na Gods hart die streeft na de Here toe Dat het vele harten tot de Christus mogen komen door zijn getuigenissen Die niet leeft alleen voor zichzelf maar die de Here wil dienen De oogst is groot maar de Arbeiders zijn er weinigen die de oogst binnen halen Vertrouwen op Jezus hebben
Hem komt alle eer toe en niet wij als mensen volg de Here Jezus op Zijn Voetsporen in het zand
<><
Zwaan |
Zwaan slecht nieuws voor je: die man is voor mij bestemd hoor!
|
|
Naar boven |
|
|