Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 11:49
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
JOLAN931 schreef: | tuurlijk....afblijven hè, want ik bijt |
tja willie is wel een schatje natuurlijk maar er aan zitten zou ik niet durven straks ga je nog echt bijten ook en daarbij heb ik bull en die is toch echt leuker en liever
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 09:47
Onderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
|
|
|
mijn zoon zit op een gereformeerde school en ik heb daar ook altijd op gezeten en ik ben daar nogsteeds erg blij mee ook kinderen van andere kerken zitten bij ons op school en ook als je geen lid zou zijn van een kerk mag een kind bij ons op school komen daar zit wel de voorwaarde aan vast dat ze achter de identiteit van onze school staan ik zou mezelf nou niet bepaald wereldvreemd willen noemen en ben dat ook nooit geweest en als ik nu naar de jeugd kijk die bij ons op school zitten zijn die nu ook niet bepaald wereldvreemd maar gelukkig wordt er meer aandacht gegeven aan de (christelijke) waarden en normen als ik kijk naar de christelijke scholen hier in de buurt kun je daar het woord christelijk weinig meer terugzien en aangezien mijn zoon een groot deel van de dag op school doorbrengt ben ik blij dat ik de keuze heb voor deze school er wordt gewerkt vanuit de basis dat God onze schepper is bij bepaalde vakken geeft dat een andere benadering dan op andere scholen neem bv de evolutietheorie of sexuele voorlichting vindt ik het wel heel belangrijk vanuit welke basis er gesproken wordt en wereldvreemde kinderen met tv en internet lijkt me sterk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 22:38
|
|
|
JOLAN931 schreef: | he... ook van mij hè |
jaloers?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 22:38
|
|
|
WILLIE511 schreef: | thnx schat
jij ook een dikke knuf terug |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 17:11
|
|
|
dikke knuf voor jolan vooruit willie ook 1 voor jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 17:09
Onderwerp: een helpende hand(CM klusdag)
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Haha, gelukkig niet aan ELKE man hoor maris! |
aan welke man dan wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 17:07
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
GRACE585 schreef: | duo penotti;pas maar op dat ze je niet op een boterham smeren |
gelukkig ben ik niet zo makkelijk smeerbaar maar wie weet wordt ik morgen wakker tussen twee broodjes mijn zoon is nl gek op duo penotti
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 00:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Weet je waar je bruin van wordt?3 uur op een kunstgrasveld gaan liggen bakken terwijl je voetbal kijkt..........ik ben nu zgn. bouwvakkersbruin(shirt aan of uit maakt weinig verschil ) |
of zelf voetballen op het kunstgras met 25 graden helaas wordt dan niet alles even bruin je kunt precies zien tot waar m'n voetbalkousen komen en m'n broekje begint ben net een duo penotti
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 00:59
Onderwerp: Vaderdag.......en dan???
|
|
|
WILMA729 schreef: | jij bent ook een mapa dus, renske |
ja is best leuk volgens m'n moeder ben ik een halve knul dus dat komt goed uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 00:47
Onderwerp: Vaderdag.......en dan???
|
|
|
mijn zoon heeft met vaderdag altijd iets voor mij gemaakt op de peuterspeelzaal waar hij voor het eerst te maken kreeg met vaderdag heeft zijn leidster gevraagd of hij dan misschien iets voor opa of voor mama wilde maken want mama was ook een beetje papa ja zei mijn zoon want mama voetbalt ook en die plakt ook mijn band en mijn mama is ook heel sterk hij maakte daarna altijd wat voor mij wordt wel altijd aan hem gevraagd wat hij wil hij moet wel wat maken maar hoeft dat niet perse voor vaderdag te geven dit jaar is het voor hem wel wat lastiger omdat bull nu al een beetje de vaderrol invult dus afwachten wat hij er dit jaar mee gaat doen maar mijn ervaring met de leerkrachten is dat ze ook altijd even met mij overleggen hoe ze er het beste mee om kunnen gaan ik denk dat dat ook wel belangrijk is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 09:46
Onderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"
|
|
|
PIETER649 schreef: | Tja joh, als je in een vastgeroest denkpatroon zit, kan ik alleen maar opmerken dat het begrip "sociaal" niet overal dezelfde betekenis heeft. Persoonlijk zie ik meer in motiveren van mensen dan in het laten vegeteren van mensen, want DAT vind ik A-sociaal |
jij hebt een duitse bril en een duits hart makkelijk tetteren vanaf de zijlijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:42
Onderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het verschil tussen jou en mij is, dat ik niet verlicht ben, maar wandel in het Licht. De duisternis van veroordeling is verdwenen niet door zelfonderzoek, maar door bevrijding aan het kruis van Jezus. Hij is de enige weg nl. En meer wegen hoef ik niet...... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:39
Onderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Het verschil tussen vermanen en oordelen is denk ik fundamenteel.
Vermanen heeft de bedoeling iemand dichter bij Jezus en weer terug op het rechte pad te brengen. Vermanen gebeurt vanuit liefde. Iemand die vermaant staat niet boven degene die vermaant wordt, maar ernaast. Hij of zij is er zich van bewust ook een mens te zijn met fouten en gebreken en zal zijn woorden met zorg uitkiezen om de andere persoon niet onnodig te kwetsen.
(Ver-)oordelen is liefdeloos en egocentrisch en onverschillig en houdt geen rekening met de gevoelens van de ander. Degene die veroordeelt voelt zich superieur en maakt gebruik van krachtige taal (bijv: "belachelijk") om zichzelf boven het 'slachtoffer' te verheffen. Veroordelen heeft niet tot doel iemand dichter bij Jezus te brengen, maar om gelijk te krijgen en zichzelf te rechtvaardigen.
De bijbelse richtlijn voor vermanen van een broeder staat in Galaten 6:1
¶ Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen.
GrZing! |
mooi gezegd zing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 14:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het verschil daartussen is heel klein en wordt door een ieder als anders ervaren |
ja chat dat heb ik ook al aangegeven bij sommigen loopt dat aardig parallel en bij jou heb ik dat gevoel idd je oordeelt nu ook weer over drugsgebruikers alsof ze allemaal hetzelfde zijn wie denk je dat je bent om zo te kunnen oordelen chat? hoe goed ken je de gebruikers echt? volgens mij totaal niet dus oordeel ook niet gelijk en drugsgebruikers heb je in heel veel verschillende soorten en maten niet elke drugsgebruiker is een op straat levende junk velen hebben gewoon een baan en daarvan weet je niet eens dat het een gebruiker is
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op woensdag 9 juni 2010, 14:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 00:10
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
ktijg je geen zand in je schoenen |
ohhh die is cool waar kun je die kopen maris???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 00:03
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Beste Chat,
Ik heb het niet over vermanen. Voor mij zijn veroordelen en vermanen twee wezenlijk verschillende zaken.
Vermanen kan iemand terecht wijzen zijn op een foute zienswijze, met de intentie er samen naar te kijken en daar beiden in te kunnen groeien. Waar het omgaat is dat je in gesprek raakt, wat die ander beweegt dat hij/zij zo denkt of doet. En van daaruit de meningen te staven, naar een oprecht en zuiver antwoord, wisseling in zienswijze.
Veroordelen is iemand de les lezen en geen ruimte geven voor gesprek. Je oordeel al klaar hebben dus.
En volgens mij zijn bijna alle scheuringen vanuit dat laatste ontstaan. Mensen die haaks op mekaar komen te staan en waar begrip, liefde en geduld geen plaats meer hebben. |
idd jonathan dat bedoel ik nu ook duidelijk te maken vermanen en veroordelen zijn 2 verschillende dingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 15:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat een grote onzin, wat je hier vertelt, Jonathan. Het valt me echt van je tegen. Ongeestelijk en onbijbels vind ik. Mag je dus nooit mensen aanspreken op hun gedrag? Mag je dus nooit mensen wijzen op Gods woord? We hebben nl. een richtsnoer voor ons leven gekregen en we mogen elkaar best wel een spiegel voorhouden van tijd tot tijd. Om dat meteen op één lijn te zetten met oordelen.... Waarom denk je dat mensen zich veroordeeld voelen als ze geconfronteerd worden met Gods Woord? Omdat ze drommels goed weten dat hun leven niet in overeenkomst is met de bijbel Om nu de schuld bij degene te leggen die hem/haar daarop wijst vind ik heel slecht. Met deze houding geef je de zonde meer kans om zich te ontwikkelen omdat niemand elkaar meer op zijn/haar gedrag durft aan te spreken. Je hebt de zonde nu een argument gegeven met een geestelijk sausje... |
sorry hoor chat maar hoe jij het brengt haal ik totaal niet uit dit artikel ik lees nergens dat je mensen niet mag aanspreken aanspreken of veroordelen is iets totaal verschillends hoewel bij sommigen dat aardig parallel met elkaar loopt helaas maar normaal gesproken kun je iemand gewoon aanspreken op dingen zonder diegene gelijk te veroordelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 15:04
Onderwerp: Doop in de Geest
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zowel het ene als het andere heeft zijn waarde. Maar welke plaats neemt dat gezamenlijke gebed in je leven in> |
zoals wel vaker sluit nu ook het een het ander niet uit kijk maar eens naar de bijbel hoe vaak daar wordt gesproken over alleen bidden ook Jezus bad samen maar ook alleen en als je alleen bent zul je denk ik vaker alleen bidden dan als je een gezin hebt bij mij is dat iig wel het geval en als de dominee bidt bid hij namens de hele gemeente en ook voor de hele gemeente en voor sommigen specifiek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 14:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mieke, je weet hoe ik over yoga denk. Ik geloof niet in een vorm van syncretisme waar jij voorstander van bent. Licht is niet te verzoenen met duisternis, hoewel je verhaal anders doet vermoeden. Wat betreft belijdenis, natuurlijk is iedereen blij als men een keuze voor het geloof maakt. Het is jammer, dat daar geen doop op volgt, zoals ook anderen in dit forum hebben aangegeven. Ik hoop dat verlossing voor jou de echte betekenis krijgt, die het hoort te hebben en dat je die yoga kunt loslaten en echte bevrijding in Christus zult ervaren. |
waarom weer zo negatief chat en weer zo veroordelend en die doop die er op zou moeten volgen slaat ook weer nergens op is ook weer zo'n veroordeling van de groep die de kinderdoop hebben en belijdenis doen ik ben geen voorstander van de volwassendoop en zie dat ook absoluut niet als meerwaarde ben ik dan weer minder christen dan iemand die wel als volwassene gedoopt is?? blijkbaar in jouw ogen dus wel gelukkig is jouw mening in die dingen voor mij totaal onbelangrijk en mieke ik hoop dat jij je er ook niks van aan zult trekken je bent een kind van God en dat is het enige dat telt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 14:47
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Waarom sta je dan bij de jarigen |
idd rik verklaar je nader ik ben dan wel blond maar kan wel lezen maar snappen doe ik het niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 09:09
|
|
|
gefeliciteerd Mieke!
ik heb belijdenis gedaan toen ik 19 was na een hele moeilijke periode het was voor mij een hele bewuste keuze ik zou het ook niet anders hebben willen doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 19:53
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | een witte blouse aangezien mijn kledingkast voornamelijk uit zwart bestaat....noem ik het toch een kleine overwinning!! |
gefeliciteerd met deze overwinning
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 19:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | Lekker he op die droge velden. Mijn zoon had donderdag een vriendschappelijke wedstrijd, komt in een duel ten val en breekt zn arm op 2 plaatsen. savonds om 23.00 uur nog geopereerd, 2 pinnen erin gezet. Laatste pot van het seizoen dus die gaat de zomerstop in met gips. |
tja dat is balen natuurlijk ik heb alleen een blauwe heup, een blauwe scheen en een zonnesteek opgelopen de schade valt dus mee deze keer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 19:45
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
zondag is bull's beurt om te 'koken' pannenkoeken (of pannekoeken) daar waren we niet helemaal uit nog maakt me verder ook niet uit ze smaakten prima bull is een prima (pannen)koekenbakker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 00:02
|
|
|
vandaag de hele dag op het voetbalveld geweest eerst bij zoonlief gekeken die had een toernooi vanmiddag zelf nog een toernooi gespeeld 2e plaats behaald en het was warmmmmmmmmmm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 09:42
|
|
|
een digitale fotocamera
hehe eindelijk
geen geklooi meer met fotorolletjes
de vakantie kan wat mij betreft beginnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 00:44
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
WILMA729 schreef: | Ik moet zeggen dat ik je humor groots vind. Martin
Ssssst,zeg dat nou niet, zo komen we nooit van hem af |
daar ben ik ook bang voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 21:05
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De laatste tijd zien we dat een aantal mensen terugkomt. Laten we dit topic gebruiken om ze weer welkom te heten....
Welkom terug Renske |
thanks chat er is leven buiten cm maar met cm is het toch leuker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 19:47
Onderwerp: Dág allemaal...!